Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 12:03
|
|
|
Fora zijn gewoon uit. Ik heb menig fora gemaakt en onderhouden.. 't is blijkbaar niet interessant genoeg meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 12:25
|
|
|
@ Vosje
Ik heb dat boekje: Ja kom binnen Heer. Mooi inspirerend boekje, eenvoudig geschreven en daardoor goed te begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 12:56
|
|
|
VOSJE644 schreef: | Herder is mannelijk. Als je wedergeboren bent, ben je mannelijk. |
Dus als ik het goed begrijp was Rachel een echte vent, en de Sulamitische in Hooglied ook.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 13 maart 2014, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 14:18
|
|
|

en dit is in Nederland, vanmorgen vroeg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 15:22
|
|
|
JANE410 schreef: | @ Vosje
Ik heb dat boekje: Ja kom binnen Heer. Mooi inspirerend boekje, eenvoudig geschreven en daardoor goed te begrijpen. | heb je de overige boekjes van haar ook? Pak aan, Drie woordjes maar, Elke dag een schone lei.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 15:24
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | en dit is in Nederland, vanmorgen vroeg.... |
Mooie prent!!
Laatst aangepast door
|
VOSJE644
|
op donderdag 13 maart 2014, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 16:09
|
|
|
VOSJE644 schreef: | heb je de overige boekjes van haar ook? Pak aan, Drie woordjes maar, Elke dag een schone lei. |
Nee die heb ik niet, vriendinnen van mij hebben wel boekjes van deze schrijfster, dus misschien eens lenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 16:31
|
|
|
JANE410 schreef: | Nee die heb ik niet, vriendinnen van mij hebben wel boekjes van deze schrijfster, dus misschien eens lenen |
Pak aan kan ik aanbevelen, dat gaat over Efeze 6 de wapenrusting!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 17:51
|
|
|
MAMY994 schreef: | Beste Martijn, Shanita is zo'n 4 jaar op CM aktief geweest. Dit topic is van november, zoals je hebt kunnen lezen. En ze is nog maar sinds februari/maart geen lid meer. Hoezo dit commentaar??? Jij kunt de topics die je interesse hebben gerust nieuw leven inblazen als je dat wilt ... |
Beste Mamy, Mijn opmerking betreft topics in het algemeen en is geen verwijt of wat dan ook aan het adres van wie dan ook persoonlijk. Ik weet dat Shanita lang lid is geweest. Als je goed leest, zie je dat mijn opmerking breder bedoeld is. Vandaar dus de opmerking. Misschien kan ik er beter een nieuw topic van maken. Wat vind jij er van dat er veel topics zijn (ook recenter) waar degene die hem gestart is, snel weg is ? Of ben ik de enige die dit opvalt ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 18:10
|
|
|
MARTIJN277 schreef: | Beste Mamy, Misschien kan ik er beter een nieuw topic van maken. |
Graag! Dit topic gaat namelijk over trouwen, samenwonen of latten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 20:01
|
|
|
Donderdag 13 maart, Lucas 17: 31-37; Red jezelf, niet je spullen.
Bij een plotselinge brand zie je altijd mensen als gekken terug hun huis in rennen om nog snel enkele persoonlijke dingen te redden. Niet zelden met een fatale afloop. Met hun spullen komen ze om. Bij Jezus’ verschijning zal het min of meer ook zo toegaan. De aarde zal schudden en er zal grote paniek ontstaan. De aarde zal schudden en er zal grote paniek ontstaan. Jezus zegt: ‘Ga op die dag niet terug in je huis om nog wat te redden! Maar ga meteen Mij tegemoet. Want op dat moment valt er niets te redden. De beslissing is dan gevallen. Dwars door mensen heen. de beslissing is dan gevallen. Dwars door mensen heen. En wat of wie niet van God is, zal achterblijven voor de gieren. Dus ga niet terug. Red jezelf, niet je spullen.’ Of dat gemakkelijk zal zijn? Ik denk van niet. Vooral niet als je veel achter te laten hebt. Zoals een fijn huis, een tuin, mooie boeken of cd’s. Om maar helemaal te zwijgen over mensen die je achter moet laten. Familieleden misschien, aardige buren en collega’s. Maar er komt een moment dat achterom kijken geen zin meer heeft en zelfs fataal kan worden zoals de vrouw van Lot. Wie dat bedenkt, kijkt nu al anders naar zijn spullen. Alle kans dat ook onze gebeden daardoor heel praktisch worden. Heel beslist en concreet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 21:10
|
|
|
Een fondue set voor 4 eu bij de kringloop (en dus heerlijk gekaasfonduet)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 10:20
|
|
|
Als je deze week een boek koopt dat duurder is dan 12,50 krijg je het boekenweekgeschenk. Wat veel mooier is misschien: Je kunt een dag gratis met de trein. Als je je boekje laat zien mag je dus overal de hele dag naar toe. Naar Maastricht, Den Helder, Vlissingen of Nieuweschans (Leer) kan allemaal. Goedkoper dan een Blokkerkaartje en de hele dag geldig.
Ik heb het voor een ander gekocht want ik heb al een kaart voor de spoorwegen.
ThomaNS
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 14 maart 2014, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 13:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Dus als ik het goed begrijp was Rachel een echte vent, en de Sulamitische in Hooglied ook.  |
mischien beetje offtopic, maar sommigge mannen, vinden vrouwen niets in ambt, maar als het gaat om andere dingen geen probleem, niemand die er bezwaar tegen maakt als ik me trap verf of me vuilnisbak buiten zet...en allerlei dingen zelf doe, waar een man wel makkelijk voor zou wezen...dan vinden ze dat alleen maar geweldig... maar oh wee als ik ga spreken in een kerk... dan moet ik me plek weten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 15:23
|
|
|
PETRA373 schreef: | mischien beetje offtopic, maar sommigge mannen, vinden vrouwen niets in ambt, maar als het gaat om andere dingen geen probleem, niemand die er bezwaar tegen maakt als ik me trap verf of me vuilnisbak buiten zet...en allerlei dingen zelf doe, waar een man wel makkelijk voor zou wezen...dan vinden ze dat alleen maar geweldig... maar oh wee als ik ga spreken in een kerk... dan moet ik me plek weten....  |
Dat zullen ze wel de roeping van de vrouw vinden Maar wat als je je daar als vrouw in refoland niet toe geroepen voelt he. Het is niet meer dan een (onjuiste) interpretatie maar ze zien het als bijbelvast. De helft van het intellect bestaat uit vrouwen en dat beschouwt men in die kringen kennelijk als een bedreiging. Intellect of wetenschap is sowieso verdacht, lijkt het.
Het is belangrijker het Christendom naar de huidige maatschappij te vertalen en waar te maken dan te denken dat je het goed doet als je de wetten van voor uit de Oudheid geldend verklaard voor nu. Vraag maar eens aan een ouderling uit een zware kerk of ook hij vindt dat zijn dochter met haar verkrachter moet trouwen. Het staat er wel maar hij is zo achterlijk natuurlijk ook niet. Voor vrouwen in het ambt geldt dat kennelijk wel. Als medechristen heb ik liever een vrouw met hersens, liefde en barmhartigheid dan een man met een soort van fossiele starheid die alleen maar letterlijk kan lezen en interpreteren, ongeacht welk leed je daar bij mensen mee aanricht.
Thomas, die het wel leuk vindt dat je er weer bent.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 14 maart 2014, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 16:43
|
|
|
ha ha , dankje Thomas, en ja kan me so wie so wel voorstellen, dat je liever een vrouw dan man wil en dan helemaal geen starre man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 16:47
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha , dankje Thomas, en ja kan me so wie so wel voorstellen, dat je liever een vrouw dan man wil en dan helemaal geen starre man  |
Ik kom op voor de gelijkwaardige behandeling van homoseksuelen maar geef toe dat ik zelf eeeeh hartstikke hetero ben. Ik heb liever een vrouw, daar maak ik geen geheim van, lol. Wel grappig dat er een eerdere bijdrage in dit topic is, grappig geschreven maar helemaal raak, die van alle vooroordelen tegen vrouwen op de kansel gehakt maakt.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 14 maart 2014, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 18:06
|
|
|
Vrijdag 14 maart, Lucas 18: 1-8; Altijd bidden.
Van bidden kun je heel moe worden. Moe en moedeloos. Omdat het totaal niets lijkt uit te halen. Omdat God misschien wel luistert, maar niet reageert. Min of meer als een keiharde rechter die zich totaal niets aantrekt van het onrecht van een arme weduwe. Die niets doet op haar schreeuw om hulp. Een door en door onrechtvaardige man. Niets wil hij doen, hoezeer de vrouw ook aandringt. Zo’n gevoel kun je ook hebben met bidden. Maar volgens Jezus is dat niet terecht. Want zelfs zo’n onrechtvaardige rechter gaat bij volhardend aandringen toch een keer iets doen. En wat dacht je van God, de Rechter van hemel een aard? Zou Die niet luisteren als zijn uitverkorenen… dan en nacht tot Hem roepen? Ja, maar…uitverkoren… wie zijn dat? Dat zijn Abram, Isaak en Jacob. En heel dat volk Israël. En zij die Israëls lot delen en onrecht lijden, maar hun hoop blijven zetten op Israëls God. Die hopen niet tevergeefs. God let heel bijzonder op hen. Daarom zegt Jezus: blijf altijd bidden, moe of niet moe. Want zijn Koninkrijk komt en met zijn komst de vervulling van al onze gebeden. Spoedig zal God je recht doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 19:32
|
|
|
PETRA373 schreef: | mischien beetje offtopic, maar sommigge mannen, vinden vrouwen niets in ambt, maar als het gaat om andere dingen geen probleem, niemand die er bezwaar tegen maakt als ik me trap verf of me vuilnisbak buiten zet...en allerlei dingen zelf doe, waar een man wel makkelijk voor zou wezen...dan vinden ze dat alleen maar geweldig... maar oh wee als ik ga spreken in een kerk... dan moet ik me plek weten....  |
Corrie ten Boom stond daar ook van te kijken... in zendingslanden sprak ze, in gevangenissen en kerkdiensten, overal waar ze kwam sprak ze... alleen hier in Nederland deden ze moeilijk.
Ach ja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 20:02
|
|
|
haha helemaal gelijk heb je Petra waar zit de "vind ik leuk"knop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 22:09
|
|
|
Dominee Montfoort: dood Borst straf van God
RTV Utrecht - nieuwsredactie · geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 12:55 uur (update: 16:06 uur)
MONTFOORT - De dood van Els Borst is de wraak van God, zegt dominee Van Andel van de Hersteld Hervormde Kerk in Montfoort. Dit komt volgens hem doordat Borst de meest 'goddeloze wetten' heeft aangenomen.
Hij noemt de oud-minister in het lokale kerkblad van Montfoort een 'engel des doods'. "God heeft gesproken en ze moest de Rechter ontmoeten, die ze zo ontzettend met haar goddeloze uitspraak heeft gekwetst", schrijft Van Andel in het blad van de Hersteld Hervormde Kerk. "Toen de euthanasiewet er door was, zei ze: "Het is volbracht."
"Els Borst heeft zoveel wetten ingevoerd die rechtstreeks tegen de bijbel ingaan. Een mens kan niet ongestraft doen en laten wat ze wil. Daar kan een mens niet mee door blijven gaan", zegt de predikant tegen RTV Utrecht.
Volgens Van Andel liet Borst een vijandelijk geluid horen tegenover christenen en heeft god wraak genomen. "Alles wat ze gedaan heeft aan kwetsende wetten en woorden, daarvoor heeft ze nu haar rechter ontmoet . God zei: 'deze vrouw zal geen natuurlijke dood sterven.'"
Burgemeester Bert Jansen van Montfoort vindt de uitspraak verwerpelijk. De Hersteld Hervormde Kerk noemt het "niet de taak van de dominee om Borst te veroordelen."
De kerk in Montfoort heeft zich afgescheiden van de Protestantse Kerk Nederland. De Hersteld Hervormde Gemeente heeft in Nederland 60.000 en in Montfoort zo'n 700 leden.
------------------
Soms denken dominees precies te weten wat God wil.....
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 14 maart 2014, 22:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 22:16
|
|
|
JANS221 schreef: | Dominee Montfoort: dood Borst straf van God
Soms denken dominees precies te weten wat God wil..... |
Liefdeloos. Grof. Ongepast.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 14 maart 2014, 22:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 22:27
|
|
|
Het is altijd dezelfde ellende van hetzelfde type mens die met de Bijbel in de hand denken namens God te spreken en soms zelfs als God. Hoed je voor mensen die beweren: ik zeg het niet, God (of de Bijbel) zegt het. Gelukkig heeft de toch behoorlijk behoudende Hersteld Hervormde Kerk perfect en in lijn met het Evangelie gereageerd:
Onder haar ministerschap is indertijd wetgeving aanvaard die haaks staat op onze overtuiging. Dat ze na de aanvaarding van de euthanasiewet met een verwijzing naar het voorlaatste kruiswoord van de Heere Jezus gezegd heeft: ‘Het is volbracht’ heeft velen diep gekwetst.
In een daarop volgend interpellatiedebat heeft ze echter openlijk haar excuses daarvoor aangeboden. Dat is aanvaard. Daar is erkentelijkheid voor uitgesproken. Dus daar moeten we nu niet meer op terugkomen.
Verder is de kerk van mening dat het laatste oordeel over haar persoon niet aan ons mensen, ook niet aan ons dominees, maar aan de Heere God toekomt. We betuigen haar nabestaanden ons meeleven.”
Ook het RD nam afstand:
“Zo past het ons ook niet om iets te zeggen over het oordeel dat mevrouw Borst heeft getroffen. Zij is op gruwelijke wijze vermoord. Het gaat echt ver over de schreef als dit als “verdiend” wordt gezien. Evenzo is het niet aan ons mensen om te bepalen wat het finale oordeel over haar leven was.”
Geen wonder dat mensen afstand nemen van het geloof als iemand als deze "vertegenwoordiger" op Gods stoel gaat zitten.
Thomas, die het een droevige dag voor het Christendom vond.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 14 maart 2014, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 08:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Corrie ten Boom stond daar ook van te kijken... in zendingslanden sprak ze, in gevangenissen en kerkdiensten, overal waar ze kwam sprak ze... alleen hier in Nederland deden ze moeilijk.
Ach ja...
 |
Ooit zei een voorganger die eerst voorganger was in een land waar cristenvervolging was, dat het moeilijker was om in nederland voorganger te zijn, je zou denken moeilijker in een land met cristen vervolging, maar wat hij moeilijker vond was in een land waar je met vette kritiek werd aangevallen door andere cristenen.
Corrie ten boom: ze raakte het hart aan van zware criminelen, soldaten aan het front van vietnam, maar het hart van een man die een juk heeft van wetten van een kerk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 08:32
|
|
|
En wat een karakter had die vrouw, ze was de eerste officele vrouwelijke horlogemaakster toch? Ging als vrouw in het verzet tijdens de tweede wereldoorlog. Volgens mij trok ze zich niets aan van mannen die zeiden dat de plaats van de vrouw alleen achter het aanrecht was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 09:09
|
|
|
Vandaag ga ik scratchen... nooit eerder van gehoord maar het is in één dag een repertoire in-oefenen voor het goede doel en dat ook nog dezelfde dag samen als koor-voor-één-dag ten gehore brengen.
Bén benieuwd!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 15 maart 2014, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 18:27
|
|
|
Uit de krant van zaterdag....zo wordt de jeugd nu groot.....
Omdat hij het opnam voor vier jonge gepeste kinderen, is een basisschoolonderwijzer uit Capelle aan den IJssel 1,5 week op non-actief gesteld. De kinderen, in de leeftijd 8 en 9 jaar, waren het schoolgebouw ingevlucht nadat ze werden belaagd door oudere kinderen. De onderwijzer van OBS West spoedde zich naar buiten en sprak de belagers ferm toe, waarbij hij één van hen stevig bij de arm greep. De meester mag maandag weer beginnen, maar pas nadat hij zijn excuses heeft aangeboden aan één van de pestkoppen.
Directeur Jan Noordam van OBS West stelt dat hij de onderwijzer voor de klas vandaan moest houden omdat de politie en het Openbaar Ministerie onderzoek naar de zaak deden. Het voorval deed zich woensdagmiddag 5 maart voor.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 15 maart 2014, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 18:39
|
|
|
PETRA373 schreef: | En wat een karakter had die vrouw, ze was de eerste officele vrouwelijke horlogemaakster toch? Ging als vrouw in het verzet tijdens de tweede wereldoorlog. Volgens mij trok ze zich niets aan van mannen die zeiden dat de plaats van de vrouw alleen achter het aanrecht was.  |
Ja en stel je voor dat ze er wel naar had geluisterd dan had ze de stem van haar hart moeten uitschakelen plus de stem van God Die haar riep voor de taak die Hij voor haar had. Ik denk dat ze meer dan mensen soms beseffen invloed heeft gehad in het denken van mensen in hoe de geestelijke wetten van God werken en hoe je met Hem in relatie kunt leven. En als er iemand recht van spreken heeft...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 15 maart 2014, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|