ChristianMatch

Forum

verschillen tussen mannen en vrouwen.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5901 5902 5903 5904 5905 5906 5907 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 21:04

Ik denk als een vrouw zegt: ik heb niks om aan te trekken dat ze niet blij meer is met al die kleding die in haar kast hangt. Dus ik zou zeggen weg ermee en allemaal nieuw spul kopen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 21:15

FRANCIS683 schreef:
Eerlijk gezegt vind ik dat we niemand mogen veroordelen.Allen God heeft hier het laatste woord over,Hij kan en mag oordelen.Maar als je een nieuwe relatie krijgt,dan is eerlijkheid de eerste vereiste.Ook zijn er mensen die helemaal niet reageren,op je status. Dat is toch ook discriminerend als niemand jou eens aanklikt.Maar wat ik wel snap,is dat mensen heel voorzichtig zijn om iemand in hun prive leven te laten.Men weet nooit wat de ander achter de rug heeft.Daarbij zijn ze ook nog eens vaker op de koffie gekomen bij anderen.En op zijn minst ook vaker afgestoten door anderen,dus hun vertrouwen is ook heel vaak geschaad.Zie dan nog maar eens iemand te vertrouwen,snap je.God geneest ja natuurlijk,maar daar is het mensen hart niet minder om gepijnigt.degene die dit leest leest moet zichzelf daar in erkennen.Heel veel sterkte en probeer het toch weer opnieuw.Niet iedereen is hetzelfde.dus er is nog een nieuwe kans op geluk.

Ja harte pijn herkennen we allemaal denk ik Francien. Maar er is altijd een kans om opnieuw te beginnen, alhoewel ik wel begrijp wat je bedoeld met het vertrouwen, wat je soms wel kwijt bent geraakt. Maar klikt niemand je profiel aan? ben je pas nieuw hier en waarom staat je foto op z`n kant? Zou er ook mee te maken kunnen hebben.

Gewoon volhouden als je graag een relatie wilt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 21:37

FRANCIS683 schreef:
Eerlijk gezegt vind ik dat we niemand mogen veroordelen.Allen God heeft hier het laatste woord over,Hij kan en mag oordelen.Maar als je een nieuwe relatie krijgt,dan is eerlijkheid de eerste vereiste.Ook zijn er mensen die helemaal niet reageren,op je status. Dat is toch ook discriminerend als niemand jou eens aanklikt.Maar wat ik wel snap,is dat mensen heel voorzichtig zijn om iemand in hun prive leven te laten.Men weet nooit wat de ander achter de rug heeft.Daarbij zijn ze ook nog eens vaker op de koffie gekomen bij anderen.En op zijn minst ook vaker afgestoten door anderen,dus hun vertrouwen is ook heel vaak geschaad.Zie dan nog maar eens iemand te vertrouwen,snap je.God geneest ja natuurlijk,maar daar is het mensen hart niet minder om gepijnigt.degene die dit leest leest moet zichzelf daar in erkennen.Heel veel sterkte en probeer het toch weer opnieuw.Niet iedereen is hetzelfde.dus er is nog een nieuwe kans op geluk.

Mooi gezegd, Francien. Leuk dat je mee doet op het forum!!
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 00:09

De meesten van ons zitten hier op cm voor een relatie . Willen we zelf niet te graag een relatie ? (wat vaak voor korte duur is ), en denken we het zelf in de hand te hebben . Maar wat is Gods plan met ons , krijgen we nog een relatie of is cm meer er voor om van elkaar te leren ?? En er voor elkaar zijn ?? Zelf denk ik dat God andere bedoelingen met mij heef.
Als ik zelf terug kijk en er over nadenk , wat ik voor veel mensen kan betekenen , wat ik met alle liefde doe . De liefde van God naar mij toe straal ik weer uit naar mensen , en zo werkt God met ons naar de jongste dag .

Hoe denken jullie hier over ?? of wat zij jullie ervaringen ??
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 10:49

Ik heb een app gekocht, een programmaatje dat zowel op een ipad/iphone werkt als op de computer. MeteoEarth heet het, met mooi grafisch weergegeven wat de verwachting is voor de komende vijf dagen, als het gaat om temperatuur, neerslag en wind. Het programma WeatherPro had ik al en daar werkt het mee samen, als je dat wilt. Leuk voor mensen die graag buiten zijn, zoals wandelaars. fietsers of vakantiegangers. Het weer is voor iedereen een issue.

Thomas, nog twee weken tot de zomertijd en het voorjaar - op donderdag 20 maart, om 17.17 uur - is zelfs al bijna daar...

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 12:05
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 11:48

Een vloedgolf die het strand bereikte
deed mij in ontzetting staan
maar toen ik hem uiteen zag wijken
keek ik 't met verbazing aan

Ik zag een hand die naar mij reikte
greep hem in vertrouwen aan
en toen ik weer durfde kijken
bleek ik op het strand te staan

De grote golf was kalm geworden
en ik stond daar ongedeerd
door grote eerbied stil geworden
God had voor mij het tij gekeerd
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:23

JOL252 schreef:
Ik weet van een voorbeeld waarbij slachtoffer verhuisde naar een nieuwe school en daar een ventje zat van de vorige school die precies wist hoe slachtoffer gepest moest worden. Wat op vorige school 6 jaar lang had geduurd was op deze school in 1 dag bekeken. Het moment dat dit gozertje zijn pestcampagne begon met de verheffende voornaam die men had bedacht op de vorige school (sommigen daar wisten niet eens hoe de persoon echt heette) kwam een onderwijzer op het plein naar hem toe en zonder uit te vragen hoe en wat werd deze opdonder zonder pardon naar binnen "gedragen". Geen haan die hiernaar kraaide en... het gepest was verleden tijd... ik bedoel maar. Soms kun je als je boos bent, terecht boos als leerkracht, ingrijpen en is dat een groot(s) voorbeeld aan de pester, de omstanders en de gepeste dat er een grens is. En een grens is soms boem.
Zolang de grens van boem, een kind optillen is en w eg zetten, sta ik er achter niet met een vorm van geweld door hardhandig iemand te pakken.
Volwassenen kunnen kinderen niet aanspreken op gedrag als ze zelf niet een goed voorbeeld geven, dan heeft het niet veel nut. Vind ik dan. Petra die vind dat er nooit een excuus is om geweld op wat voor vorm dan ook tegen een kind gebruiken. En blij is met het feit dat leerkrachten niet in die machtpositie tegen over kinderen zijn om een kind te slaan ofzo zoals vroeger. Mijn vader was leerkracht, heeft nooit een kind hoeven slaan, zijn andere manieren om kinderen op hun gedrag aantespreken.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:27

THOMAS968 schreef:
Ik heb een app gekocht, een programmaatje dat zowel op een ipad/iphone werkt als op de computer. MeteoEarth heet het, met mooi grafisch weergegeven wat de verwachting is voor de komende vijf dagen, als het gaat om temperatuur, neerslag en wind. Het programma WeatherPro had ik al en daar werkt het mee samen, als je dat wilt. Leuk voor mensen die graag buiten zijn, zoals wandelaars. fietsers of vakantiegangers. Het weer is voor iedereen een issue.

Thomas, nog twee weken tot de zomertijd en het voorjaar - op donderdag 20 maart, om 17.17 uur - is zelfs al bijna daar...

Thomas

leuk, thuis heb ik een ouderwets weerstation, het ding klopt altijd en kan zo goed het weer voorspellen voor de volgende dag. Er zit een lucht druk meter bij en storm glas, iets heel ouds , idee uit de 18de eeuw waar een of andere ondekker mee de noordpool op ging. Dus iedere ochtend als ik wakker word, kijk ik na dat weerstation Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:34

Ik denk dat God een plan met me heeft. maar dat zijn dingen buiten cm om,
en aangezien hij graag wil ik gelukkig ben, laat hij me vast ooit een man toevallen, omdat ik liever een man heb dan alleen.
Ben hem alleen nog niet tegengekomen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:57

PETRA373 schreef:
leuk, thuis heb ik een ouderwets weerstation, het ding klopt altijd en kan zo goed het weer voorspellen voor de volgende dag. Er zit een lucht druk meter bij en storm glas, iets heel ouds , idee uit de 18de eeuw waar een of andere ondekker mee de noordpool op ging. Dus iedere ochtend als ik wakker word, kijk ik na dat weerstation Lachende smiley

Niks mis mee, Petra. Ik kan het ook niet over mijn hart krijgen het ding, erfstukje van Pake en Beppe, de deur uit te doen. Een beetje lastig meenemen is het alleen wel en ja, ik hou wel van die computersnufjes en programmaatjes op de iPad en zo. En onderweg willen we het allemaal zo precies mogelijk weten, dus.....

Thomas. mobiel, als Beppe's spullen niet meer meekunnen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 12:59
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:58

PETRA373 schreef:
Ik denk dat God een plan met me heeft. maar dat zijn dingen buiten cm om,
en aangezien hij graag wil ik gelukkig ben, laat hij me vast ooit een man toevallen, omdat ik liever een man heb dan alleen.
Ben hem alleen nog niet tegengekomen Knipoog smiley

klopt dat zijn ook dingen buiten cm om, als je alleen bent kun je ook gelukkig zijn .
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 13:04

THOMAS968 schreef:

Thomas

jij gaat uus Piet er toch niet uitwerken he ??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 13:31

http://youtu.be/qhq0kDw0E8c

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 17 maart 2014, 17:59
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 14:02

relatie? hm...nee, dat is in strijd met een van mijn 2 voornemens.

na het stuklopen van een relatie in 2009 heb ik mij 2 dingen voorgenomen.

een ervan is dat zolang mijn moeder nog op deez' aardkloot rondloopt ik niet aan een relatie begin.
de andere is dat zodra ze het hoofd neerlegt, ik de sleutel van haar huis inlever bij de ex.test., zijnde mijn broer. ter voorkoming van beschuldigingen dat ik dingen uit het ouderlijk huis meeneem (aangezien ik het dichtstbij woon...)

ik moet zeggen dat ik me er aardig goed aan houd...

je zal je dus afvragen wat ik hier dan (nog) doe. goeie vraag, ik heb nog een paar dagen, verlengen zit er dus niet in.

Laatst aangepast door
ROELOF140
op maandag 17 maart 2014, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 14:02

Het zakt toch weer iets terug, nu nog ruim 1900 leden.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 16:19

TRIJNIE671 schreef:
jij gaat uus Piet er toch niet uitwerken he ??? Knipoog smiley
Trientsje!

Zonder Piet kunnen we niet. Zon in Appelscha, zeilweer bij Heeg, kaatsweer in Franeker of storm op Lauwersoog? Dat hoor ik niet bij de regionale omroep in Hilversum die zich nog landelijk noemt ook, alsof Amsterdam samen met het Gooi heel Nederland is. Lang leve Omrop Fryslan, in westelijk Groningen goed te ontvangen en anders is er wel kabel of zo.

Oant joun,

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 17:31

Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley

Laatst aangepast door
PETRA373
op maandag 17 maart 2014, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 18:07

"Doorbraak in Big Bang-theorie" kopt de NOS website.

Wanneer je goed leest is het geen doorbraak, alleen een regeltje toegevoegd aan de theorie. Maar nog steeds theorie!

citaat van de NOS:
Amerikaanse wetenschappers hebben nieuw bewijs gevonden voor het begin van alles: de Big Bang, of de oerknal. Hun bewijzen worden vandaag gepresenteerd. Collega's die inzage hebben gehad, spreken van "spectaculair bewijs", een "doorbraak" en een ontdekking die de Nobelprijs waard is.

De oerknal moet zo'n 14 miljard jaar geleden hebben plaatsgevonden. Volgens een theorie uit het begin van de jaren tachtig van de vorige eeuw breidde het heelal zich daarna in extreem korte tijd enorm uit. Die uitbreiding wordt 'de inflatie' genoemd.

Zuidpool

Sporen van die inflatie zijn nu waargenomen door een telescoop op de Zuidpool. Die kan in het heelal alle kanten op kijken. Zij kunnen zo ook zien uit welk deel van het heelal straling afkomstig is.

De wetenschappers van de universiteit Harvard van het zogeheten BICEP2-team hebben nu straling ontdekt die een vervorming heeft ondergaan die naadloos past bij de theorie van de inflatie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 18:18

PETRA373 schreef:
Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

Nice Lachende smiley Super stoer!

Wat doe ik toch verkeerd ... ach nou ja, God heeft gewoon LieveHeersbeestjes. Gefeli Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 maart 2014, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 18:27

PETRA373 schreef:

Nou Petra, ik hoop als ik ooit zo ervoor kom te staan dat ik dat ook zo zal doen, zal dan aan jou denken en m`n laatste muntjes weggeven in vol vertrouwen op de Heer Knipoog smiley Wel gaaf hoor

Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 17 maart 2014, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:03

TGWS995 schreef:
Nou geen animo voor uitje voor 29 maart?

misschien krijg je meer reactie's als je een lijstje maakt waarop mensen zich kunnen aanmelden?

je kunt mij er al vast opzetten...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:08

Vandaag minister Asscher van sociale zaken gesproken en een hand gegeven.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:13

THOMAS968 schreef:

Thomas

Nu 1901.....voor 5 euro 95...kom ik weer even voor een maandje...rondstruinen....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:19

Maandag 17 maart, Lucas 18: 18-27; Hoe kom ik binnen?

Zo simpel en vrolijk als kinderen het Rijk van God binnen gaan, zo moeizaam en onmogelijk gaan volwassenen binnen. De man die Jezus hier aanspreekt, is nog betrekkelijk jong. Toch heeft hij al een hoge functie en is nu al rijk. Verder is hij een heel gelovige vent en is in alles uiterst correct. Nooit hoeft hij zijn moeder of oma zich voor hem te schamen. Type jong econoom of jurist. Altijd goed in de kleren, ook in zijn vrije tijd. Een aangenaam mens om mee om te gaan. Maar bij alles wat hij heeft mist hij iets fundamenteels.
Wat hij mist? Zeg maar: de gelovige openheid en afhankelijkheid die kleine kinderen eigen is. Blijkbaar staat hij er met zijn neus bovenop, als Jezus van de kinderen zegt, dat juist voor zodanigen het Rijk poorten opent. Dat gaat heel eenvoudig, zo lijkt hij te denken. Goede Meester, en ik? Hoe kom ik binnen? Ik met mijn yuppen-pak en yuppen-koffer en mijn yuppen-ziel?
Moeilijk, zegt Jezus. Heel, heel moeilijk. Feitelijk zelfs onmogelijk. Tenzij je – met alles wat je bezit – je handen teruglegt in de handen die je eertijds aanraakten. Een beetje naïf, zegt u?
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:20

ZEELAND736 schreef:
Nu 1901.....voor 5 euro 95...kom ik weer even voor een maandje...rondstruinen....

da's gezellig!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:22

BERT168 schreef:
misschien krijg je meer reactie's als je een lijstje maakt waarop mensen zich kunnen aanmelden?

je kunt mij er al vast opzetten...

Hadden we Hannah nog maar...die was daar een kei in....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:25

ROELOF140 schreef:
relatie? hm...nee, dat is in strijd met een van mijn 2 voornemens.

na het stuklopen van een relatie in 2009 heb ik mij 2 dingen voorgenomen.

een ervan is dat zolang mijn moeder nog op deez' aardkloot rondloopt ik niet aan een relatie begin.
de andere is dat zodra ze het hoofd neerlegt, ik de sleutel van haar huis inlever bij de ex.test., zijnde mijn broer. ter voorkoming van beschuldigingen dat ik dingen uit het ouderlijk huis meeneem (aangezien ik het dichtstbij woon...)

ik moet zeggen dat ik me er aardig goed aan houd...

je zal je dus afvragen wat ik hier dan (nog) doe. goeie vraag, ik heb nog een paar dagen, verlengen zit er dus niet in.

Zou dat Godsplan met jou zijn? Ik denk het niet .
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:27

THOMAS968 schreef:

Thomas

het word tijd dat er eens zo,n duizend mannen bij komen, liefst van rond mijn leeftijd Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:27

ZEELAND736 schreef:

welkom terug Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:49

PETRA373 schreef:
het word tijd dat er eens zo,n duizend mannen bij komen, liefst van rond mijn leeftijd Lachende smiley met blinkend witte tanden

Petra, ik geef het toe, Salomo was een man en had duizend vrouwen maar zo ver hoeft de gelijkberechtiging nou ook weer niet te gaan.... Engeltje smiley

Thomas, ziet duizend vrouwen eigenlijk niet eens echt zitten want allemaal dansen voor de klerenkast natuurlijk, pffff, al zal de inhoud ervan in het harem van Salomo wel beperkt zijn geweest.
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 22:35
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5901 5902 5903 5904 5905 5906 5907 ... 6194 Volgende
Pagina 5904 van 6194