Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 12:56
|
|
|
Heerlijk...nog maar 10 dagen....dan is er weer zomertijd....kan ik 's avonds weer de zonsondergang op de hei zien..... .....moet er wel zon zijn natuurlijk....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 21 maart 2014, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:34
|
|
|
In een wereld van verloren sleutels het verstilde heden vergeten dromen onbegrijpelijk begrijpen erbarm U...
in een wereld van vergeten kinderen namen ontschoten vergeten woorden onbegrepen leven ontferm U...
in een wereld van pijnlijke schaduw ontvallen liefde schimmen als realiteit verdwaalt in een heden
wees nabij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:43
|
|
|
Fraai verwoord, zeker als we ons realiseren dat het velen treft. Het zal een flink aantal van ons die dit lezen, ook overkomen. Angstig dat er in Nederland een beleid gevoerd wordt waarbij zelfs de mensen die dit overkomt, niet meer verzorgd zullen worden.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 maart 2014, 00:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Fraai verwoord, zeker als we ons realiseren dat het velen treft een een flink aantal van ons die dit lezen, ook zal overkomen. Angstig dat er in Nederland een beleid gevoerd wordt dat zelfs de mensen die dit overkomt, niet meer verzorgd zullen worden.
Thomas |
Waarom laten we het dan gebeuren????Rutte is toch geen dictator??? Of wel! Er gebeuren rare dingen in Nederland op het moment.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 21 maart 2014, 14:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Fraai verwoord, zeker als we ons realiseren dat het velen treft een een flink aantal van ons die dit lezen, ook zal overkomen. Angstig dat er in Nederland een beleid gevoerd wordt dat zelfs de mensen die dit overkomt, niet meer verzorgd zullen worden.
Thomas |
Inderdaad. Je staat machteloos.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:46
|
|
|
Zondag over een week gaat de zon een uur en een kwartier later onder, tot na achten licht. Heerlijk wandelen dan weer...
Thomas, wandelt in het licht.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 21 maart 2014, 14:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:46
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Waarom laten we het dan gebeuren????Rutte is toch geen dictator??? Of wel! |
De overheid is iets vergeten. Collectieve Alzheimer danwel Lewy Bodi wellicht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 17:17
|
|
|
Ik doe vrijwilligerswerk bij dementerende, ze stromen nu nog door naar een verzorgingshuis of instelling. Het is wel de vraag of dat zo blijft
Als die mensen ook al niet meer opgenomen worden? daar moet je toch niet aan denken en sommigen roken ook nog. Ze maken hun sigaret of sigaar maar half uit en stoppen die dan weer in hun tas of jaszak.
Wat een tijd gaan we tegemoet zeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 17:34
|
|
|
Er zijn nog genoeg mensen die het hart op de juiste plaats hebben zitten....de LHV (huisartsen vereniging) bemoeit zich er al mee ... de soep wordt vast niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 21 maart 2014, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 18:18
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Zondag over een week gaat de zon een uur en een kwartier later onder, tot na achten licht. Heerlijk wandelen dan weer...
Thomas, wandelt in het licht.  |
leuk langer licht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 18:25
|
|
|
Mooi geschreven Jol, en tevens heel triest als je merkt dat mensen in je nabije omgeving steeds meer het besef van de werkelijkheid verliezen. En het voor jezelf werkelijkheid wordt, dat je de ander meer en meer kwijtraakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 18:31
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Waarom laten we het dan gebeuren????Rutte is toch geen dictator??? Of wel! Er gebeuren rare dingen in Nederland op het moment. |
Die mensen zelf zullen niet gauw in opstand komen, zoals meerdere zwakkere in de samenleving de klappen opvangen van bezuinigen, mensen die toch niet snel hun stem zullen verheffen. net zo als destijds het idee dat kinderen de ouders maar moesten onderhouden die in d e bijstand zaten, je hoorde er niemand bijna over roepen in nederland, gelukkig kwam de sociale dienst zelf wel in opstand, die verhieven hun stem voor hun. Op het allerlaatste ging het niet door, dankzij die regel gingen er drie kinderen uit mijn huis, er kwam een nieuw kabinet aan, we waren bang dat ze de regel toch zouden door laten gaan, dus ik zei tegen me kinderen zoek toch maar een plek. voor ons een heftig iets, maar je hoorde er bijna niemand over Zo is het ook met deze mensen, ze zullen niet gauw in opstand komen, maar het kan niet En mensen die zulke regels er door willen krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 19:44
|
|
|
Het is vandaag 21 maart Happy-Bach-dag, de geboortedag van J.S. Bach! Op meer dan 100 plekken in Amsterdam kon je de muziek van Bach beluisteren: in winkels, parkeergarages, sportscholen, cafeetjes en restaurants. Ook waren er Bachconcerten op bijzondere locaties.
http://www.youtube.com/watch?v=E2j-frfK-yg&feature=related
Air -Bach
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 21 maart 2014, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 20:56
|
|
|
Vrijdag 21 maart, Lucas 19: 1-10; Een snelle bekering.
Soms gaat een bekering wel heel snel. Hoe lang zal Jezus bij Zacheüs in huis zitten? Een uurtje misschien? En daar hoor je Jezus al zeggen: ‘Heden is dit huis redding geschonken… ook deze man is een zoon van Abraham.’ Dat gaat wel heel snel. Voor velen in Jericho te snel. Hoe kan Jezus nu zoiets zeggen? Zomaar, zonder voorwaarden vooraf. Zonder proeftijdclausule, zonder minimale smartegeldregeling. Ze ergeren zich aan Jezus. Toen Hij een paar uur terug de blinde Bar-Timeüs genas, toen hadden ze allemaal staan juichen. Prachtig. Maar hier bij Zacheüs juicht niemand. Je hoort Zacheüs ook helemaal geen spijt betuigen, geen tollenaarsgebed doen van: O God, wees mij zondaar genadig! Dat hadden ze eerst eens tien keer willen horen. Maar Zacheüs zegt niets. Nou ja, hij belooft zich in te gaan zetten voor de armen, zegt hij. Ja, zegt hij… Zo keken de mensen naar Zacheüs. Jezus kijkt anders. Vandaag is aan dit huis redding geschonken, want Hij kwam langs en riep Zacheüs bij zijn naam. Dat brak zijn hart en genas het tegelijk. Omkeer tot God kan heel snel gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 21:00
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Er zijn nog genoeg mensen die het hart op de juiste plaats hebben zitten....de LHV (huisartsen vereniging) bemoeit zich er al mee ... de soep wordt vast niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt |
Ik weet het niet Annet, ik zat voor overleg vanmiddag bij de huisarts van mijn moeder en zij had er ook geen antwoord op... het enige is: dichtbij blijven, observeren, in de gaten houden...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 maart 2014, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 09:47
|
|
|
Wat kost de NSS 2014? Voor de organisatie van de NSS 2014 is 24 miljoen euro begroot. Dit is exclusief de kosten voor de beveiliging. Daar worden geen uitspraken over gedaan vanwege de veiligheid van de wereldleiders. Omdat het de eerste keer is dat Nederland een top van een dergelijke omvang organiseert, is de begroting gedeeltelijk gebaseerd op de organisatorische opzet van de twee voorgaande Nuclear Security Summits in Seoul en Washington en de toppen van de G8 en de G20. Het bedrag van 24 miljoen is nodig voor de locatie, de inrichting, catering, techniek, ICT en vervoer van delegaties. De kosten worden betaald uit de Rijksbegroting. BRON: http://www.rtvnh.nl/nieuws/139935/Alles+wat+je+altijd+al+wilde+weten+over+de+NSS-top+maar+nooit+durfde+te+vragen
Tja ja ja...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 22 maart 2014, 09:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 09:56
|
|
|
JOL252 schreef: | Wat kost de NSS 2014? Voor de organisatie van de NSS 2014 is 24 miljoen euro begroot. Dit is exclusief de kosten voor de beveiliging. Daar worden geen uitspraken over gedaan vanwege de veiligheid van de wereldleiders. Omdat het de eerste keer is dat Nederland een top van een dergelijke omvang organiseert, is de begroting gedeeltelijk gebaseerd op de organisatorische opzet van de twee voorgaande Nuclear Security Summits in Seoul en Washington en de toppen van de G8 en de G20. Het bedrag van 24 miljoen is nodig voor de locatie, de inrichting, catering, techniek, ICT en vervoer van delegaties. De kosten worden betaald uit de Rijksbegroting. BRON: http://www.rtvnh.nl/nieuws/139935/Alles+wat+je+altijd+al+wilde+weten+over+de+NSS-top+maar+nooit+durfde+te+vragen
Tja ja ja... |
Oh ja, vergeet ik nog de op verschillende plekken opgestelde ambulances en elke ambulance die iedere delegatie vergezeld. Plus alle zakken bloed etc. die aangerukt is in de ziekenhuizen voor elke regeringsleider in de juiste bloedgroep voor stel dat er iets gebeuren zal.
Wie zal dat betalen zoete lieve Gerritje...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 22 maart 2014, 09:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 10:16
|
|
|
Wie zal dat betalen? Nouja, jij en ik maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen moeite mee heb. In Nederland is er sprake van dreigend terrorisme van onze extreme niet zo echte moslimvrienden en je kunt het je als land niet permitteren dat zij hun gang kan gaan. Bedenk dan maar dat het voor degenen die het moeten uitvoeren een extraatje aan inkomen geeft, al zal veel geld wel weer in verkeerde zakken terecht komen.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 maart 2014, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 11:30
|
|
|
Weer gestofd , de toilet schoongemaakt pfffff elke week weer opnieuw. Vroeger deed ik altijd grote schoonmaak, hele huis ging op z`n kop. Dat doe ik allang niet meer. Vind de wekelijkse schoonmaak werkzaamheden wel genoeg
Maar bijna klaar en dan even winkelen
Is er iemand die het wel leuk vind? Misschien de mannen wel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 13:37
|
|
|
JANE410 schreef: | Weer gestofd , de toilet schoongemaakt pfffff elke week weer opnieuw. Vroeger deed ik altijd grote schoonmaak, hele huis ging op z`n kop. Dat doe ik allang niet meer. Vind de wekelijkse schoonmaak werkzaamheden wel genoeg
Is er iemand die het wel leuk vindt? Misschien de mannen wel!!! |
Nou, niet dus. De grote schoonmaak was vroeger noodzakelijk omdat men met kolen stookte. De kachel ging na de grote schoonmaak ook niet meer aan. De oorspronkelijke functie van de grote schoonmaak verdween dan ook en kan geen kwaad maar als de boel wordt bijgehouden, is het toch ok?
Thomas, die niet van zichzelf had verwacht dat hij hier ooit iets over zou schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 13:48
|
|
|
JANE410 schreef: | Weer gestofd , de toilet schoongemaakt pfffff elke week weer opnieuw. Vroeger deed ik altijd grote schoonmaak, hele huis ging op z`n kop. Dat doe ik allang niet meer. Vind de wekelijkse schoonmaak werkzaamheden wel genoeg
Is er iemand die het wel leuk vind? Misschien de mannen wel!!! |
nou ben er eerlijk in , vind het heerlijk om te doen . ben al wat rustiger geworden , paar jaar geleden deed ik elke week mijn ramen ..hou geen grote schoonmaak meer , is ook niet nodig hou het wel bij . maak wel alles lekker schoon met een scheutje dettol er bij in , ruikt zo lekker fris .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 15:10
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wie zal dat betalen? Nouja, jij en ik maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen moeite mee heb. In Nederland is er sprake van dreigend terrorisme van onze extreme niet zo echte moslimvrienden en je kunt het je als land niet permitteren dat zij hun gang kan gaan. Bedenk dan maar dat het voor degenen die het moeten uitvoeren een extraatje aan inkomen geeft, al zal veel geld wel weer in verkeerde zakken terecht komen.
Thomas. |
Ja ach dat is de andere kant. Toch worden de veiligheidsmaatregelen aangewend alleen vanwege deze top en voor deze dagen en voor deze mensen, heus niet omdat ons land wordt bedreigd en echt niet voor de burgers. Beetje dure business terwijl wij steeds geconfronteerd worden met bezuinigingen, de zorg die zienderogen afgekalft wordt en ga zo maar door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 17:24
|
|
|
Zaterdag 22 maart, Lucas 19: 11-27; Blijf alert.
Nu naderen de feestgangers uit het noorden de stad Jeruzalem. De verwachtingen omtrent Jezus neemt ineens sterk toe. zal Hij in Jeruzalem zich presenteren als Messias en zoon van David, zoals de blinde bedelaar Hem had genoemd? Maar Jezus tempert de verwachting. Zo snel komt het Koninkrijk niet. Dat moet nog door heel veel verzet heen. Zoals laatst met Archelaos, een zoon van Herodes. Die reisde af naar Rome, maar het duurde nog een hele tijd voordat hij koning was. Zijn wraak was daarna niet mis. Zonder namen te noemen herinnert Jezus met een gelijkenis aan dit gebeuren. Zal het het ook zo gaan met Jezus’ koningschap? Let op, zegt Jezus. Het kan nog even duren, dus koester geen overspannen verwachtingen. Ga wel nu al heel bewust aan de goede kant staan. Niet bij de vijanden van de komende Koning. En blijf alert en actief bezig voor het Koninkrijk van God met het evangelie dat je toevertrouwd is. Overigens: Jezus is geen koning van het type Herodus. God dank: Hij is heel anders. Juist daarom mag Hij verwachten, dat we ons nog veel meer inzetten. Niet uit angst, maar omdat we beseffen dat Hij ons zo nameloos liefheeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 17:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nou, niet dus. De grote schoonmaak was vroeger noodzakelijk omdat men met kolen stookte. De kachel ging na de grote schoonmaak ook niet meer aan. De oorspronkelijke functie van de grote schoonmaak verdween dan ook en kan geen kwaad maar als de boel wordt bijgehouden, is het toch ok?
Thomas, die niet van zichzelf had verwacht dat hij hier ooit iets over zou schrijven.  |
Ha ha Nou leuk Thomas dat er toch een man reageert op de schoonmaak. Onlangs mochten we al een kijkje in je kledingkast nemen, die zo te lezen ook wel op orde is.
Maar van de kolenkachel wist ik niet dat het met die grote schoonmaak te maken had.
En inderdaad een beetje bijhouden en af en toe een kast helemaal leeghalen en schoonmaken, maar mijn hobby is het niet meer maar m`n huis moet wel schoon zijn en opgeruimd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 17:47
|
|
|
Is er iemand die het wel leuk vind? Misschien de mannen wel!!! |
eh, ik moet me toiliet iedere dag schoonmaken met dit gezin hier... , en ha ha heb net de groote schoonmaak achter de rug, kreeg lente kriebels en dan krijg ik grote schoonmaak actie, volgens mij komt het niet alleen door kolen ook door andere dingen, zoiets als nu grote schoonmaak en dan pas weer in de herfst, niks schoonmaken als het mooi weer is, alleen de dingen die moeten  Dus in d e lente gaat me huis op zijn kop... om vervolgens lekker t e laten tot de herfst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 17:53
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | nou ben er eerlijk in , vind het heerlijk om te doen . ben al wat rustiger geworden , paar jaar geleden deed ik elke week mijn ramen ..hou geen grote schoonmaak meer , is ook niet nodig hou het wel bij . maak wel alles lekker schoon met een scheutje dettol er bij in , ruikt zo lekker fris . |
Ja er zijn mensen zoals jij die het echt leuk vinden om te doen, had ik vroeger ook wel hoor, maar dat wordt steeds minder, nu meer een noodzakelijk kwaad.
Ik kies wel een lekker ruikende allesreiniger en zet een cd aan, ach dan wordt het toch nog gezellig met dat poetsen
En als alles weer blinkt dan geniet ik er weer van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 18:01
|
|
|
PETRA373 schreef: | eh, ik moet me toiliet iedere dag schoonmaken met dit gezin hier... , en ha ha heb net de groote schoonmaak achter de rug, kreeg lente kriebels en dan krijg ik grote schoonmaak actie, volgens mij komt het niet alleen door kolen ook door andere dingen, zoiets als nu grote schoonmaak en dan pas weer in de herfst, niks schoonmaken als het mooi weer is, alleen de dingen die moeten  Dus in d e lente gaat me huis op zijn kop... om vervolgens lekker t e laten tot de herfst |
Oh toilet iedere dag schoonmaken?ja met groot gezin wel zo fris. En in de zomer inderdaad geen grote schoonmaak. De keukenkastjes moeten ook wel 2x per jaar en de lade`s wel eens vaker.
Oh wat een geklets over dit onderwerp. Maar begin je in de herfst dan weer opnieuw? Weer alle kledingkasten leeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DERUITERG096
|
|
Geplaatst: zondag 23 maart 2014, 00:11
|
|
|
Lezen: Gen.41:41-46
Toch geliefd!
Moeilijke gebeurtenissen kunnen soms echt een geloofsstrijd bij ons teweegbrengen: waar is God en houdt Hij nog van me?
Zoiets moet Jozef ook gedacht hebben in de moeilijke jaren in Egypte!
In dit gedeelte wordt Jozef door de farao in ere hersteld: hij krijgt een fijn linnen kleed! En met dit kreeg hij als het ware het veelkleurige kleed van zijn vader weer terug! God wilde Jozef hiermee laten weten, dat Hij nog steeds van Jozef hield! En God laat hiermee jou weten, dat NIETS, je zal kunnen scheiden van de liefde van God, welke is in Christus Jezus! Dit zie je trouwens ook aan het feit, dat Jezus bij Zijn begrafenis weer fijn linnen doeken krijgt! En…dit zie je aan de gelovigen, uit de verdrukking, die bekleed zijn met fijn linnen! Ze zijn TOCH GELIEFD en gewassen door het bloed van het Lam!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|