Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 22:52
|
|
|
Nog eentje dan:
https://www.youtube.com/watch?v=64ckkiz33cU
Bijzonder vanaf 4,17 ongeveer - maar sla het begin niet over.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 28 maart 2014, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 22:59
|
|
|
THOMAS968 schreef: | 
zozo.
Thomas |
ha ha, zit er wat voor jou bij Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GABY536
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 10:25
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | De meesten van ons zitten hier op cm voor een relatie . Willen we zelf niet te graag een relatie ? (wat vaak voor korte duur is ), en denken we het zelf in de hand te hebben . Maar wat is Gods plan met ons , krijgen we nog een relatie of is cm meer er voor om van elkaar te leren ?? En er voor elkaar zijn ?? Zelf denk ik dat God andere bedoelingen met mij heef. Als ik zelf terug kijk en er over nadenk , wat ik voor veel mensen kan betekenen , wat ik met alle liefde doe . De liefde van God naar mij toe straal ik weer uit naar mensen , en zo werkt God met ons naar de jongste dag .
Hoe denken jullie hier over ?? of wat zij jullie ervaringen ?? |
Hoi Trijnie, Ik herken je vragen, zijn dingen die ook met enige regelmaat door mijn hoofd gaan. En ik weet HET antwoord ook niet. Moest hierbij aan het volgende denken. Afgelopen zondag was ik in een kerk waar de dominee een oproep deed om eens 1 week voor God te leven. 1 week echt gericht te zijn op God en met Hem te wandelen. Je een week nergens zorgen over maken ('God weet wat wij nodig hebben en geeft dat op het moment dat wij het nodig hebben') en continue in contact zijn met God en Jezus volgen waar Hij ook heen gaat.
Ik faalde al binnen een uur ;)
Maar die week zette me wel weer even stil bij hoeveel ik bezig ben met van alles behalve God. Met m'n werk, dingen die om me heen gebeuren, vrienden, familie, relaties enz enz. Het houd me bezig, vult mijn gedachten en houd me vaak weg van God. In die zin denk ik dat het belangrijkste moet zijn om in contact te blijven met God, eerst het koninkrijk van God te zoeken en al het andere komt wel. En qua relatie... ? Misschien wel, misschien niet. Denk wat je noemt 'de liefde van God naar mij toe straal ik weer uit naar andere mensen' heel belangrijk is en het beste wat je kan doen! Met of zonder relatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 10:55
|
|
|
GABY536 schreef: | Hoi Trijnie, Ik herken je vragen, zijn dingen die ook met enige regelmaat door mijn hoofd gaan. En ik weet HET antwoord ook niet. Moest hierbij aan het volgende denken. Afgelopen zondag was ik in een kerk waar de dominee een oproep deed om eens 1 week voor God te leven. 1 week echt gericht te zijn op God en met Hem te wandelen. Je een week nergens zorgen over maken ('God weet wat wij nodig hebben en geeft dat op het moment dat wij het nodig hebben') en continue in contact zijn met God en Jezus volgen waar Hij ook heen gaat.
Ik faalde al binnen een uur ;)
Maar die week zette me wel weer even stil bij hoeveel ik bezig ben met van alles behalve God. Met m'n werk, dingen die om me heen gebeuren, vrienden, familie, relaties enz enz. Het houd me bezig, vult mijn gedachten en houd me vaak weg van God. In die zin denk ik dat het belangrijkste moet zijn om in contact te blijven met God, eerst het koninkrijk van God te zoeken en al het andere komt wel. En qua relatie... ? Misschien wel, misschien niet. Denk wat je noemt 'de liefde van God naar mij toe straal ik weer uit naar andere mensen' heel belangrijk is en het beste wat je kan doen! Met of zonder relatie |
Ben het helemaal met je eens...ook met Trijnie... Nu ben jij (Gaby) nog een stuk jonger dan ""ons""... Het hele verleden...met huwelijk...een scheiding...veel zorgen en problemen...maar ik heb veel geleerd... Dus probeer ik moedig de ogen...op te slaan.naar dat onbekende land...
""Leer mij volgen...zonder vragen...""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 13:13
|
|
|
Hoe meer iets uit het oog is, hoe meer ons hart ernaar op zoek gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 14:06
|
|
|
Het weer??? Heerlijk genieten...buiten in de tuin....stoeltje...boekie...bakkie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 16:32
|
|
|
Zaterdag 29 maart, Lucas 20: 39-44; Zoon en Heer.
Het wordt helemaal stil rond Jezus. Men durft Hem niets meer te vragen, bang als men is meteen ontmaskerd te worden. Intussen brandt op het tempelplein de vraag: wie is Jezus nu precies? Daarover gaan de gesprekken. Ik denk dat het heftig en emotioneel was. Is Hij de Messias van God? Is Hij de beloofde zoon van David? Maar Hij treedt op in de tempel, als was Hij de Heer, de Zoon van God zelf. Dat kán toch niet. Nu begint Jezus zelf. Het is het laatste wat Hij over zichzelf zegt op het tempelplein. Het zijn maar een paar zinnen. Is de Messias de zoon van David? Lees Psalm 110 nog eens! Die psalm was namelijk heel geliefd, want daarin wordt geprofeteerd, dat een keer voor de troon van de Messias alle vijanden zich diep zouden buigen. Herodes en Pilatus en al die ellendige Romeinen voorop. Maar wat zegt David precies? Noemt hij de Messias niet nadrukkelijk Heer? Zelfs ‘mijn Here’? Het is duidelijk: de zoon van David is Heer! God zal Hem verhogen. Overigens: voordat iemand voor Hem zal buigen, zal Hij zelf het diepst buigen aan het kruis van Golgotha. Duizend, duizend maal o Heer, zij U daarvoor dank en eer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 19:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ben het helemaal met je eens...ook met Trijnie... Nu ben jij (Gaby) nog een stuk jonger dan ""ons""... Het hele verleden...met huwelijk...een scheiding...veel zorgen en problemen...maar ik heb veel geleerd... Dus probeer ik moedig de ogen...op te slaan.naar dat onbekende land...
""Leer mij volgen...zonder vragen..."" |
Zelfs mét vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 20:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Zelfs mét vragen.  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 22:35
|
|
|
Ok, als je om twaalf uur naar bed gaat de klok op een uur zetten. Het is wel een mooi excuus de kerkdienst te kunnen missen,ahum.
Voor mij is het begin van de zomertijd het echte Nieuwjaar en ik ben er echt blij mee. Tussen zeven en acht morgenavond zie je waarom. Lekker lang licht, heerlijk, en beter weer dan nu kan haast niet rond deze tijd.
Thomas, wenst iedereen Gelukkig Nieuwjaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 22:41
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ok, als je om twaalf uur naar bed gaat de klok op een uur zetten. Het is wel een mooi excuus de kerkdienst te kunnen missen,ahum.
Voor mij is het begin van de zomertijd het echte Nieuwjaar en ik ben er echt blij mee. Tussen zeven en acht morgenavond zie je waarom. Lekker lang licht, heerlijk, en beter weer dan nu kan haast niet rond deze tijd.
Thomas, wenst iedereen Gelukkig Nieuwjaar! |
Proost, Thomas! Vraagje, als je om één uur naar bed gaat, kun je dan de klok op één uur laten staan.... ....?
Annette die erg benieuwd is wat ze tussen 7 en 8 morgenavond zal zien...... [img]
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 30 maart 2014, 01:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 23:28
|
|
|
Gelukkig
Nieuwjaar!
Thomasiaans!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 30 maart 2014, 01:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 maart 2014, 23:57
|
|
|
Het effect van dit lied benadert een beetje wat ik vanavond voelde. Ik was midden op de hei....de ondergaande zon...de wind...de vrede die er was...
Als je probeert bij de dag te leven en alles, maar dan ook alles in de handen van de Here durft te leggen....wat heerlijk dan, dat we de komende tijd weer 's avonds weg kunnen, ik naar mijn geliefde plek op de hei, misschien een paar keer naar de eilanden....
Als Hij maar met ons is, wat kan ons dan nog deren...niets immers.
http://youtu.be/Pt8egypk_Lo
en nog een uitvoering http://youtu.be/fazy_kzuziQ
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 30 maart 2014, 00:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 30 maart 2014, 11:12
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 30 maart 2014, 11:31
|
|
|
[quote=ANNETTE050]Proost, Thomas! Vraagje, als je om één uur naar bed gaat, kun je dan de klok op één uur laten staan.... ....?
Natuurlijk, als je de batterij er uit haalt........ 
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 30 maart 2014, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 maart 2014, 16:08
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja ik weet waar je op doelde. Maar met alle respect, het is bij het voorbeeld wat ik aanhaalde kort door de bocht om dat af te doen met samen ervoor te bidden/knokken. De partners van misbruikte partners (mannen én vrouwen) verdienen een medaille als ze besluiten te blijven, er wordt namelijk nogal niet wat gevraagd. Ik zal ze in ieder geval niet alleen adviseren te bidden maar zeker ook (samen) professionele hulp aan te gaan en dat is niet een goedkoop advies.
Ivm het onderwerp haal ik het hier nog even aan wat ik bedoel:
Als je het lichamelijke aspect/ de intimiteit (met de grens die je hierin samen vaststelt en ook gericht op hoe je het woord van God hierin betrekt en verstaat) buiten de voorhuwelijkse relatie laat, kun je voor (onaangename) verrassingen komen te staan wanneer je je alleen hebt bezig gehouden op ziels- en geestelijk niveau. Zoals mijn voorbeeld (het is maar één voorbeeld, er zijn meerdere dingen te benoemen) die veel impact heeft op seksueel gebied en dús ook op ziels- en geestelijk level. Hiervoor moet je een eerlijke keuze kunnen krijgen als partner, hoe zakelijk dit misschien ook klinkt. Die eerlijke keuze heb je niet wanneer je opeens voor voldongen feit staat in dé huwelijksnacht waarin opeens alles zou moeten kunnen/mogen. |
Quote: | De partners van misbruikte partners (mannen én vrouwen) verdienen een medaille als ze besluiten te blijven, er wordt namelijk nogal niet wat gevraagd. Ik zal ze in ieder geval niet alleen adviseren te bidden maar zeker ook (samen) professionele hulp aan te gaan en dat is niet een goedkoop advies. |
Dat is idd zo.
Maar, er is ook een 'en'.
En dat is, je hebt ook 'slachtoffers' die al zo ver zijn in de verwerking, waar al zoveel is geheeld, dat intimiteit, om die reden, dus geen probleem meer is.
En idd, in de huwelijksnacht, of na vier seizoenen, dat dan inene alles moet kunnen, nee, idd, dat werkt niet, seksuele omgang is ook een naar mekaar toegroeien net als je geestelijk ook naar mekaar toe groeit, en dan inene alles doen, ja, kan niet, mi, moet groeien, met ook communicatie erover ed.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 30 maart 2014, 16:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat is idd zo.
Maar, er is ook een 'en'.
En dat is, je hebt ook 'slachtoffers' die al zo ver zijn in de verwerking, waar al zoveel is geheeld, dat intimiteit, om die reden, dus geen probleem meer is.
En idd, in de huwelijksnacht, of na vier seizoenen, dat dan inene alles moet kunnen, nee, idd, dat werkt niet, seksuele omgang is ook een naar mekaar toegroeien net als je geestelijk ook naar mekaar toe groeit, en dan inene alles doen, ja, kan niet, mi, moet groeien, met ook communicatie erover ed.
Groetjes! |
Wow maar dat is een ouwetje waar je op reageert... (ik kan het trouwens niet meer terugvinden in dit topic, of ik kijk er overheen). Je hebt helemaal gelijk, er zijn ook mensen met misbruikverleden die geheeld zijn en waar intimiteit niet(s) meer triggert of voor belemmeringen zorgt.
Welkom terug trouwens.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 30 maart 2014, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 maart 2014, 22:04
|
|
|
Zondag 30 maart, Lucas 20: 45 – 21: 4; Arme vrouw, gezegende vrouw.
Overal kun je ze tegen komen: mensen die altijd met zichzelf bezig zijn. Ook in de kerk kom je ze tegen, daar ook wel ( door ds. A.F. Troost) giraf-achtigen genoemd. Vanwege de lange nek waarmee ze zelfvoldaan rondkijken. Jezus neemt geen blad voor de mond. Terwijl heel het volk erbij staat en alles kan horen, neemt Hij Schriftgeleerden van het girafachtige type op de korrel. Zij, met hun kleurige dure mantels, hun interessant doenerige gesprekken op de markten, op recepties en allerlei publieke bijeenkomsten. Zien en gezien worden. Bij elke belangrijke maaltijd zitten ze vooraan. Nee, niet bij een arme weduwe. Daar laten ze zich alleen zien als er iets te halen valt en dan weer weg. Ook in de synagoge altijd vooraan. En lang bidden voor de schijn… Hun oordeel zal dienovereenkomstig zijn, zegt Jezus. Ook in de hel zullen ze vooraan zitten… Kijk, daar loopt een weduwe, zegt Jezus opeens. Zag je wat zij in de offerkist deed. Niet veel, zeg je”? Je keek juist weer naar een rijke Schriftgeleerde? Ik zeg je: alles gaf die vrouw. Alles. Met die paar penningen vertrouwde zij haar hele leven aan God toe. Arme vrouw, gezegende vrouw!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICOLLE231
|
|
Geplaatst: zondag 30 maart 2014, 23:51
|
|
|
geen bericht meer
Laatst aangepast door
|
NICOLLE231
|
op dinsdag 8 april 2014, 21:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICOLLE231
|
|
Geplaatst: maandag 31 maart 2014, 00:39
|
|
|
een ansichtkaart,voor mijn geliefde ,maar hij maakte het precies die dag uit!
en het bizarre is dat hij en ik het nu uit hebben,.....vraag me,want past niet in deze rubriek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 31 maart 2014, 10:56
|
|
|
Ik ga een verrekijker en een hele goede camera kopen. Het is zo heerlijk om in de natuur te zijn. Op facebook is een groep 'natuurliefhebbers' en daar worden zulke schitterende foto's gedeeld.
Alle bomen voor mijn huisje hebben nu een groen waas over zich heen....lijkt me mooi om dat soort ontwikkelingen vast te leggen....
Vanochtend weer de merels....als de natuur weer ontwaakt is het toch elke keer weer een explosie van leven....
Het is voor het eerst in jaren dat ik het weer zie en ik ga ervan genieten....het onderste uit de kan halen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 31 maart 2014, 12:01
|
|
|
Dit topic wordt gesloten. Er is in het subforum Bijbel en Bijbelstudie een topic met Bijbelteksten. Daar kun je deze tekst ook bij plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 31 maart 2014, 12:09
|
|
|
Dit topic wordt gesloten. In het subforum Gebed staat min of meer hetzelfde topic. Daar kun je verder reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 31 maart 2014, 20:43
|
|
|
Maandag 31 maart, Lucas 21: 5-36; Zelfs geen haar.
Jezus laat er geen misverstand over bestaan, dat aan zijn komst op de wolken van de hemel, een tijd van heftige strijd, vervolgen en verdrukking voorafgaat. Zelfs de meest vertrouwde familieleden en vrienden kunnen zich van je afkeren, zegt Hij, en je overleveren aan koningen van het type Herodus. Sommige van jullie zullen zelfs gedood worden. Het is echter vreemd dat Jezus er vrijwel meteen aan toegevoegt, dat er toch geen haar van hun hoofs verloren zal gaan. Onwillekeurig denk je: hoe kan dat nou? Jezus wil ons over zijn komst twee dingen zeggen. In de eerste plaats: onderschat dat moment niet. Gods nieuwe wereld scheurt zich naar binnen. Dat zal als bij elke geboorte veel pijn kosten. In die fase zal het er hard aan toe gaan voor wie op God en op Jezus hun hoop hebben gevestigd. Ze moeten met zware tijden en aanvechtingen rekenen, zelfs met de dood als martelaar. Maar in de tweede plaats heb daarvoor geen angst! Want in dat moment zal God je bewaren. Zelfs zo dat je geen haar gekrenkt wordt. Ook in de dood zullen zijn handen om je heen. Om je hoofd en je haar. Daarom: blijf trouw op je post. Er gebeuren er dingen, waardoor je deze oude wereld voelt wankelen, hef dan je hoofd omhoog. ‘Zie op naar Mij: / Ik blijf nabij. / Ik houd u vast in ’t lijden. / Niets zal u van Mij scheiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 31 maart 2014, 21:48
|
|
|
http://youtu.be/FmxAqxdXm_Y
Een video, van een doofstom meisje en een paard. Ze gebruikt geen hoofdstel of zadel, alleen haar handen en haar voeten om het dier te sturen. Het paard is niet van haarzelf.
Onderwijs kan veel dus. Geweldig om zo een meisje zoiets te mogen leren. Dit is veel moeilijker dan het lijkt.
'Thanks for teaching me to keep trying new things' is het lied waarop ze rijdt.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 31 maart 2014, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 31 maart 2014, 22:14
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=-M85vtedhb4
Tja, het is wel een beetje wrang eigenlijk, al is het een parodie.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 april 2014, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 april 2014, 00:11
|
|
|
Je kunt niet voor een ander denken. Alleen voor jezelf. En dat is al lastig genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK546
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 april 2014, 16:54
|
|
|
Wat ik niet begrijp velen nooit getrouwd waarom bang om dat mis gaat dat kan gebeuren maar je mag God tovh bidden om de ware op jou pad te brenegen die God voorjou beetemd heeft wat geeft de leeftijd of de man jonger of ouder is in een huwelijk leef je naar elkaar toe ook uiterlijk groetjes henk 546
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|