ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5912 5913 5914 5915 5916 5917 5918 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 april 2014, 20:55

THOMAS968 schreef:
Ik heb er bij CM ook wel eens om gevraagd, programmeertechnisch is dat echt peanuts en het is voor iedereen veel duidelijker. Petra is echt niet de enige die het niet erg helder vindt. In die tijd was men werkelijk tot niets bereid op dat punt maar wie weet, zijn ze wijzer en meer servicegericht geworden.

Ik denk dat heel veel vrouwen bij de meerkeuzevragen van een man blij zouden zijn met een omschrijving als: ik heb zelf geen kinderwens meer maar die van jou zijn welkom.

Vrouwen met kinderen hebben het al moeilijk genoeg op de 'relatiemarkt'. Zo erg is het niet een steuntje in de rug van CM te krijgen.

Geen slecht idee met een teruglopend ledenaantal, lijkt me. Het aantal thuiswonende kinderen, in plaats van alleen het aantal 'schatjes' of 'lieve kinderen', maakt ook uit bijvoorbeeld. Om maar eens iets te suggereren. Engeltje smiley Wie kan dat trouwens naar eer en geweten invullen, al kun je het ook als een vorm van humor beschouwen natuurlijk.

In het verleden was het standaardantwoord: Het is wel een goed idee, we hebben er goed over nagedacht en toch maar besloten het niet te veranderen. Moderne communicatie heet dat: Hou de klant tevreden zonder dat er iets zal gebeuren of verbeteren.

Thomas, heeft het hier zeker wel naar zijn zin maar zijn tenen staan ook wel eens krom.

Moeten wensen altijd realistisch zijn? Ik zou me kunnen voorstellen dat ik als ik 45 ben nog steeds een kinderwens heb. Ook al weet ik dat het dan niet echt realistisch meer is... Eerlijk gezegd wens ik wel eens vaker iets dat niet direct haalbaar is. Dromen van iets ligt voor mijn gevoel dicht bij wensen...

Wat betreft de verschillende opties die ingevuld kunnen worden ben ik er heel erg voor om daar wat in te veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 april 2014, 21:00

Dit topic is bedoeld om kleine momenten die je opvallen, zomaar in het dagelijks leven, even te vangen en vast te leggen. Momenten van betekenis, ontroerend, lief, mooi, getuigend van schoonheid, grootsheid, noem maar op ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 april 2014, 21:00

Hij kwam aan schuifelen, zijn vrouw voort duwend in haar rolstoel. Af en toe stopte hij. Dan haalde hij zorgzaam een kammetje door haar haar, waar niet zoveel meer mee te beginnen was. Hij keek op en zag dat hij stille getuigen had. "Ja, ze merkt er niet zoveel meer van"... en dan: "We zijn al 70 jaar bij elkaar. Zij woont hier op de verpleegafdeling maar ik niet hoor.. ik woon verderop in onze aanleunwoning"...

Zo even, zo bijzonder, wat een liefde.. trouw tot het eind. Toch zag ik achter die liefde voor zijn vrouw in zijn ogen een kleine flikkering van stil verdriet... en kon alleen maar mijn hand op de zijne leggen voor ik de lift naar beneden nam.
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 april 2014, 21:07

geluk is erg onwiskundig

je moet het delen om het te vermenigvuldigen...

(Loesje)
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 00:18

Geluk is geen eindstation, maar een manier van reizen!

Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 00:35

De vicieuze cirkel van het beeld.

Als ik blijf kijken
zoals ik altijd heb gekeken
blijf ik denken
zoals ik altijd dacht.

Als ik blijf denken
zoals ik altijd heb gedacht
blijf ik geloven
zoals ik altijd heb geloofd

Als ik blijf geloven
zoals ik altijd heb geloofd
blijf ik doen
zoals ik altijd heb gedaan.

Als ik blijf doen
zoals ik altijd heb gedaan
blijft mij overkomen
wat mij altijd overkomt.

Vindt dit een mooi gedicht, doordenkertje.
Weet niet van wie het is, ik kreeg het van iemand die mij dierbaar is!
Gr Marenth
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 07:50

Ik kan het niet zo mooi omschrijven als jouw Jol, maar gisteren op de heide een weide vol schapen met echt enorm veel lammetjes, was een hele leuke moment opname .
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 07:51

MARENTH030 schreef:

Gr Marenth.
mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 08:58

MOTORMUIS997 schreef:
De datum wordt....... zaterdag 17 mei Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Het lijkt me leuk om ergens tussen 15.00 en 16.00 af te speken. Voordat we ergens in Midden-NL gaan eten zouden we dan kunnen gaan....

fietsen
wandelen
klimbos
poolen
motorrijden Coole smiley met zonnebril
midgetgolfen
.....

kom maar op met ideeën Lachende smiley

Daarna tussen zes en zeven een hapje eten

Ik zou die datum wel kunnen. Voor mij is een stuk wandelen of fietsen en daarna wat eten goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 13:01

Ik ben benieuwd wie er nog meer kan en/of een leuk idee heeft :)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 16:01

PETRA373 schreef:
Ik kan het niet zo mooi omschrijven als jouw Jol, maar gisteren op de heide een weide vol schapen met echt enorm veel lammetjes, was een hele leuke moment opname .

Leuk hé... gisteravond reed ik langs een weiland en zag ik ook zo'n hele groep lammetjes opeens de lentekriebels krijgen, achter elkaar rennend ... de avondzon in...

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 13 april 2014, 16:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 20:16

Zondag 13 april, Johannes 19: 1-16a; Kijk goed.

Daar komt Hij. Opgelet. Pilatus brengt Hem naar buiten. Als Jezus voor onze ogen verschijnt, houd je je adem in. Hij is gegeseld, toegetakeld, het hoofd met doornen gekroond, een purperen koningsmantel om de schouders. Wat een gezicht! Wat een beklagenswaardig persoon. ‘Zie de mens!’, roept Paules, in de hoop dat medelijden het zal winnen van de losgebroken haat. Je knippert met je ogen. Wat kunnen mensen elkaar verschrikkelijke dingen doen. Het liefst wend je je blik af. Want dit gezicht is een schreeuwende aanklacht aan ons adres.
Stop! Kijk goed! Zie, de mens! Zijn wij ons eigen gezicht. Hoe langer je kijkt, hoe meer je van jezelf herkent. Die mantel vol vlekken. Bloedrood. Die doornen. Daar stikt het van in ons leven. Ik kan er niet meer tegen, zeg je soms. Nee, ik ook niet. Maar wacht nog een moment, want wie staat daar? Jezus, de Zoon van God. Vernederd en bespot om ons. In onze huid gekropen. Wat heeft Hij ons nameloos liefgehad. Nee, medelijden wint het niet, maar liefde. Eindeloze liefde. Alles, wat Hij draagt stamt van ons. Zie, de mens! Zie de Jezus hier staan! En stamel iets van: ’t is al voor mij geschied.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 20:40

Niet omdat ik ook mee wil doen...maar ook mij overkwam het....
Door mijn werk rij ik vaak door de landelijke ""Zak van Zuid-Beveland""
Inderdaad....(misschien hebben ze er al langer gelopen, maar niet gezien) een 6-tal lammetjes...bokkensprongen makend...Ik kon er niet stoppen met de auto, maar op de terugweg wel...
Helaas...ik heb het niet vast kunnen leggen, want de camera die ik altijd bij me heb...lag thuis!!!
Wat een blijdschap gaat er vanuit...dat jonge spul!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 22:17

ZEELAND736 schreef:
Geen idee...(maar ik weet niet of dat een oplossing is)

ik blijf bij mijn mening:duizend mannen erbij Lachende smiley
iets meer keuze.... ha ha
petra die morgen moet verlengen maar er effe tussen uit gaat en wel weer terug komt. liefs voor iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2014, 23:36

PETRA373 schreef:
ik blijf bij mijn mening:duizend mannen erbij Lachende smiley
iets meer keuze.... ha ha
petra die morgen moet verlengen maar er effe tussen uit gaat en wel weer terug komt. liefs voor iedereen.

MOET...verlengen?? Nee hoor...het MOET niet...je mag
Nog 4 dagen...dan is de maand hier voor mij ook weer voorbij...
Het is goed... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 14 april 2014, 08:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 10:36

JANS221 schreef:
Nee, ik denk niet dat de oorzaak ligt in het niet opstarten van nieuwe discussies. Er zijn al genoeg bestaande topics waarop gereageerd zou kunnen worden. Ik noem een paar topics:

-Vrouwen in het kerkelijk ambt, voor of tegen
-Samenwonen, trouwen of latten
-Genesis
-Kledingvoorschriften
-Daten
-Paulus en zijn invloed op het beleven van relaties
-Seks voor het huwelijk
-Verschillen tussen mannen en vrouwen

Er zijn gewoon te weinig mensen die op het forum schrijven/reageren. Het opstarten van nieuwe discussies heeft weinig zin, als er (toch al) niet of nauwelijks gereageerd wordt.

Ik heb zelf erg veel geleerd van het schrijven op het forum en deed dit met groot plezier. Het is goed om een eigen mening te vormen, dan wel te toetsen of bij te stellen.

Het zou ook goed zijn om de discussies goed te lezen en naar elkaar te ``luisteren`` en niet gelijk in de stress te schieten, als iemand anders op je reageert en een andere mening heeft. Te vaak wordt dit gezien als een aanval op de persoon. En dan krijg je weer de opmerkingen om het vooral gezellig te houden en lief voor elkaar te zijn. Het hebben van een andere mening wil niet zeggen dat je iets tegen de persoon in kwestie hebt, maar wel dat je het niet (geheel) met hem eens bent. Het hebben van een andere mening mag en daar is niets mis mee.

Wellicht is deze discussie hier wat off-topic, druk op CM met proefleden is het zeer zeker niet...............

Ha Jans!

Ik zie iets dubbel, nml:
Quote:
Het zou ook goed zijn om de discussies goed te lezen en naar elkaar te ``luisteren`` en niet gelijk in de stress te schieten, als iemand anders op je reageert en een andere mening heeft. Te vaak wordt dit gezien als een aanval op de persoon. En dan krijg je weer de opmerkingen om het vooral gezellig te houden en lief voor elkaar te zijn.

Wat geeft dat nou als Redactie zegt dingen in de trant van 'lief zijn voor mekaar en gezellig houden???Redactie bedoelt het goed, hoe kan je nu kritiek hebben op deze opmerkingen? Die zeker goed bedoeld zijn?

Ja, idd, 'luisteren', ja, niet goed 'luisteren', ook tussen regels door, heb ik me ook schuldig aan gemaakt.

Ik zit in de groep van 'zoek geen relatie en wil forummen over aan geloof gerelateerde zaken'.
Ook omdat ik vaak zoveel herkende, wat mij sterkte.

Afijn. misschien laait het vuurtje weer op, ik bedoel 't zou toch echt uitzonderlijk zijn, allemaal christenen uit verschillende hoeken, met elkaar discussiëren?
Ja, en ook al zijn sommige theologische visie's anders, basis, het evangelie, is wel hetzelfde.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 10:45

Ha Jol,

Ik heb deze momenten ook regelmatig.

Zodra ik er weer een heb , post ik.

Goed, leuk idee!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 11:23

SHANITA130 schreef:
Ha Jans!

Ik zie iets dubbel, nml:

Wat geeft dat nou als Redactie zegt dingen in de trant van 'lief zijn voor mekaar en gezellig houden???Redactie bedoelt het goed, hoe kan je nu kritiek hebben op deze opmerkingen? Die zeker goed bedoeld zijn?

Ja, idd, 'luisteren', ja, niet goed 'luisteren', ook tussen regels door, heb ik me ook schuldig aan gemaakt.

Ik zit in de groep van 'zoek geen relatie en wil forummen over aan geloof gerelateerde zaken'.
Ook omdat ik vaak zoveel herkende, wat mij sterkte.

Afijn. misschien laait het vuurtje weer op, ik bedoel 't zou toch echt uitzonderlijk zijn, allemaal christenen uit verschillende hoeken, met elkaar discussiëren?
Ja, en ook al zijn sommige theologische visie's anders, basis, het evangelie, is wel hetzelfde.

Volgens mij bedoelde Jans niet specifiek de redactie, maar de overheersende gedachte dat we vooral aardig moeten zijn en tegengestelde meningen soms als persoonlijke aanval lijken te worden opgevat...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 11:29

JOL252 schreef:
Volgens mij bedoelde Jans niet specifiek de redactie, maar de overheersende gedachte dat we vooral aardig moeten zijn en tegengestelde meningen soms als persoonlijke aanval lijken te worden opgevat...

Ha Jol,

Ja dat kan. Idd, dat zag je weleens...

Twas trouwens zeker geen kritiek naar Jans hoor, mag Jans heel graag!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 13:41

JOL252 schreef:

Jans heeft het inderdaad prima verwoord en het was geen aanval richting redactie oid.

Verder heeft Jans ook genoemd dat dit topic wellicht off topic is en daar heeft ze helemaal gelijk in.

Graag on-topic blijven en open desnoods even een nieuw topic over het dalende ledental en alle mogelijke redenen.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 16 april 2014, 10:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 15:06

Er zit geen leven meer in de chatbox en weinig op het forum, wie de oorzaak weet mag meteen de oplossing geven.

In dit topic het vervolg van de discussie die binnen een ander topic gestart werd op 11 april: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3789&start=30

- Tekst aangepast -

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 16 april 2014, 10:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 15:16

MARENTH030 schreef:

Gr Marenth.

Helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 20:35

Maandag 14 april, Johannes 19: 16b – 37; Ook wij.

Jezus hangt aan het kruis. Tussen twee naamloze mensen. Hij in het midden. Dat is een goede plek voor een koning. En dat is Jezus. Zo tekent de evangelist Johannes Hem. Niet als een martelaar of het slachtoffer van een groot misverstand. Niet eens als een misdadiger. Nee, als koning, want zo hoog hangt Hij daar. Hoog – daar valt alle nadruk op. Jezus zelf draagt het kruis. Koninklijk zorgt Hij voor zijn moeder. Hij vraagt slechts iets te drinken om des te krachtiger zijn overwinningsschreeuw ‘Het is volbracht!’ te kunnen laten horen.
Hij buigt zijn hoofd en geeft de geest. Zijn sterven is een en al daad. En geen been wordt gebroken.
Zelfs Pilatus getuigt van Jezus’ koningschap. In de drie bekende wereldtalen proclameert hij dat. Geërgerd vragen de overpriesters of Pilatus dit s.v.p. wil veranderen. Maar alsof wij God zelf horen spreken, zegt Pilatus: ‘Wat ik geschreven heb, dat heb ik geschreven.’
De evangelist heeft met deze stille prediking maar één bedoeling. Hij zegt het opeens ook hardop, met slechts een paar woorden: opdat ook gij gelooft. Hier gaan oude Schriftwoorden in vervulling. Hoer straalt de majesteit en heerlijkheid van Gods liefde in Jezus ons overwinnend tegen. Opdat ook gij gelooft! Opdat ook wij ons aan deze Koning gewonnen geven. ‘O kostbaar kruis, o wonder Gods!’
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2014, 20:54

Geef aan Mij
alles wat je bezighoudt
en alles wat je hart bezwaard.
Geef aan Mij
al je zorgen en je lasten,
al je verdriet en je pijn.
In Mijn handen zijn jouw lasten lichter
en je moeiten minder zwaar.
Laat Mij je helpen dragen,
Ik wil jouw Helper zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 april 2014, 20:11

Dinsdag 15 april, Johannes 19: 38-42; Laat, niet te laat.

Het konden wel broers van elkaar zijn: die twee mannen die nu ineens opduiken aan de voet van het kruis. Jozef van Arimatea, in het verborgen een discipel van Jezus. En Nicodémus die in de nacht tot Jezus ging. De één een aanzienlijk raadslid (Mar. 15: 43), de ander een bekend Farizeeër (Joh. 3:1). Hebben zij die raadszitting ’s morgens ook meegemaakt? Bezetten zij beiden een éénmansfractie? In elke geval: erg getuigend zijn ze niet geweest. Maar nu zijn ze ineens aanwezig en schamen zich niet in één adem met Jezus genoemd te worden. Een beetje te laat, denken wij misschien.
Die hoge uitgaven voor Jezus’ begrafenis hadden ze beter tijdens zijn leven kunnen aanwenden. Dat is waar. Dat gebeurt veel te vaak. Pas als iemand dood is, komen de vrienden voor de dag. Zijn dat dan wel echte vrienden? Heel vaak niet. Maar hier? Het valt op, dat iedereen blijkbaar al weg is. alleen zij hebben de moed deze liefdesdienst te doen. Onder het kruis moet er iets doorgebroken zijn bij deze broeders. De liefde van Christus. En uit hun twijfel gehaald zijn zij belijders geworden.
Te laat? Nee, want dit nieuwe graf is een belofte. Er komt nog meer. Sinds dit graf van Jezus is de stilte van het kerkhof een ruisen vol verwachting. Voor allen, die Hem hebben lief gekregen en het licht niet meer schuwen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 april 2014, 20:26

Mooi gedicht over de gevaren van verstarring, die vaak voor vasthoudendheid en staan in een traditie worden gehouden - maar het dus niet zijn.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 april 2014, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 april 2014, 22:40

Vanmiddag was ik aan het fietsen, en zag een moedereend met haar vijf jonge kuikentjes lopen over de weg. Het was een schitterend moment en o zo koddig om te zien!
Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 00:15

Bye Bye

het ga jullie allemaal goed

Groeten uut grunn.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 00:53

TRIJNIE671 schreef:
Bye Bye

het ga jullie allemaal goed

Groeten uut grunn.

Voor jouw ook het beste...Morgen mijn laatste dag hier!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 10:40

Ik denk dat CM teveel is blijven hangen in de techniek en ideeen van de beginfase van een jaar of 7 geleden.In al die jaren is er op de site niets veranderd,de layout niet,de mogelijkheden niet........social media en mobiel internet kwamen op maar dat ging aan CM voorbij.
Zolang de oude leden bleven hangen draait het nog wel maar nieuwe leden trek je niet met een sterk verouderde site.Natuurlijk is er een groep mensen die niet hechten aan zulke dingen maar voor een jongere is de site absoluut niet aantrekkelijk.

Ik vraag me af of het niet te laat is voor vernieuwing.......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5912 5913 5914 5915 5916 5917 5918 ... 6194 Volgende
Pagina 5915 van 6194