ChristianMatch

Forum

Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5913 5914 5915 5916 5917 5918 5919 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 10:41

Dag dames,misschien tot ooit! (trijnie kom ik vast wel weer eens tegen tijdens het winkelenKnipoog smiley)

Ik vertrek over 2 dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 12:36

Dag allemaal, tot later!
Naar boven

Auteur Bericht
AKKARI165

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 13:05

Ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Ik vind bidden maar niks
Ik geloof dat God weet wat je nodig hebt.
God kent mijn gedachte en weet waar ik tegen aan loop
Als ik ergens moeite mee heb en zaken niet begrijp dan denk Ik dat hard op in mijn gedachten van hoe kan dat God. En God moet dat toch snappen. Hij heeft me immers gemaakt en weet alles van me. Zo kun je bijvoorbeeld bidden tot je een ons weegt
Maar waarom heeft dat dan meerwaarde. Stel je bid voor geen oorlog geen honger op de wereld. Ik denk dan ja dat hebben wij aan ons zelf te wijten. Een econoom filosoof zei als al het geld op de wereld verdeeld zou worden was Afrika net zo welvarend als Amerika
Ecologisch gezien zijn we ook weer egocentrische wezens.
God's wegen zijn immers niet onze wegen en denk dat hij wil dat we problemen zelf eerst moeten en kunnen oplossen Mijn stelling is dus
heeft gebed werkelijk effect en nut of weet god wat de wereld en de schepping nodig heeft
Naar boven

Auteur Bericht
JACQUELIN266

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 18:24

Heel leuk, ik ga mee!
Naar boven

Auteur Bericht
JACQUELIN266

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 18:33

Hoi,

Wie gaat er met me wandelen en genieten in de natuur. Ik ben aan het trainen voor de Vierdaagse (een grote uitdaging die ik dit jaar voor het eerst ben aangegaan).

Alvast bedankt voor jullie reacties.
jacqueline Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 20:06

Woensdag 16 april, Johannes 20: 1-10; Paaslopers.

Pasen dringt maar langzaam door. Terwijl Jezus al opgestaan is en het graf letterlijk opgeruimd achter zich heeft gelaten, worden er tussen de veilige thuisbasis en het bittere graf records hardlopen gevestigd. Eerst Maria Magdalena – heen en weer terug – en Johannes en Petrus. Ze lopen elkaar voorbij. Hardlopers zijn doodlopers. De beweging komt steeds tot stilstand bij het lege graf. Zo kan het geen Pasen worden. Belangrijker is, dat ze alle drie iets zien. Maria Magdelena ziet, dat de steen is weggenomen, Johannes ziet de windselen, Petrus de opgerolde zweetdoek. Geen detail ontgaat hen en ons. Alleen bij Johannes begint paasgeloof te gloren.
Heel deze menselijke beweging komt tot stilstand in de huizen van Jeruzalem. Verontschuldigend voegt de evangelist eraan toe: zij kenden de Schrift nog niet, dat Hij uit de doden was opgestaan. Pasen moet ons verkondigd worden. De Schrift nog niet, dat Hij uit de doden was opgestaan. Pasen moet ons verkondigd worden. De Schrift moet voor ons opengaan! Ons moet gezegd worden: Jezus: Hij leeft! Hij moest wel opstaan en koninklijk zegevieren over de dood. Lees maar wat er geschreven staat. Om dat te horen gaan wij naar de kerk, biddend: ‘En doe ons de Schriften open / zoals Gij het graf ontsluit / dan zullen wij als gedoopten / voorgoed met de uwen lopen / in het paaslicht, dat niemand stuit’ (gezang 80).’
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 21:18

Top! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 21:20

JACQUELIN266 schreef:
Hoi,

Wie gaat er met me wandelen en genieten in de natuur. Ik ben aan het trainen voor de Vierdaagse (een grote uitdaging die ik dit jaar voor het eerst ben aangegaan).

Alvast bedankt voor jullie reacties.
jacqueline Lachende smiley

Oef! Dat is pittig! Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n wandelaar...
Na een half uurtje/drie kwartier vind ik het wel weer genoeg Knipoog smiley
Maar er zullen hier op CM vást liefhebbers zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 22:16

Wandelen en wandelen is wel twee of misschien wel drie. Ik heb het hele Pieterpad gelopen en doe vaak GPS-tochten maar 50 km op een dag zou me veel te veel zijn. Zeker vier dagen achter elkaar. Dertig is me meer dan genoeg, zeker als met klimwerk is.
Met alle respect naar je toe, dat wel. Je woont in een dichtbevolkt gebied dus gelijkgestemden kun je dan makkelijker vinden. Wandelen is een prima ontspanning maar wat jij doet, lijkt voor mij te veel op sport, lol.

Laat je echter niet ontmoedigen!

Thomas, die wel van gezelschap houdt maar niet van massale evenementen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 17 april 2014, 19:11
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 10:23

AKKARI165 schreef:
Ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Ik vind bidden maar niks
Ik geloof dat God weet wat je nodig hebt.
God kent mijn gedachte en weet waar ik tegen aan loop
Als ik ergens moeite mee heb en zaken niet begrijp dan denk Ik dat hard op in mijn gedachten van hoe kan dat God. En God moet dat toch snappen. Hij heeft me immers gemaakt en weet alles van me. Zo kun je bijvoorbeeld bidden tot je een ons weegt
Maar waarom heeft dat dan meerwaarde. Stel je bid voor geen oorlog geen honger op de wereld. Ik denk dan ja dat hebben wij aan ons zelf te wijten. Een econoom filosoof zei als al het geld op de wereld verdeeld zou worden was Afrika net zo welvarend als Amerika
Ecologisch gezien zijn we ook weer egocentrische wezens.
God's wegen zijn immers niet onze wegen en denk dat hij wil dat we problemen zelf eerst moeten en kunnen oplossen Mijn stelling is dus
heeft gebed werkelijk effect en nut of weet god wat de wereld en de schepping nodig heeft

Het ligt er maar net aan wat je onder bidden verstaat. Als bidden niet meer is dan een verlanglijstje indienen bij God, dan heeft het bidden weinig zin. Je krijgt immers niet alles wat op je lijstje staat.
Toch zal het vaak wel zo zijn dat het vragen centraal staat. Door te vragen stel je je afhankelijk op. Maar er mag meer zijn: door te bidden zoek je verbondenheid. God voelt zich verbonden met de mensheid. Ons gebed krijgt een plaats in Gods omzien naar de wereld, God hoort onze klachten weet van ons lijden en ziet onze nood. Hij trekt met ons op en wil erbij zijn. Dat heeft hij beloofd. Een belofte waaruit we troost kunnen putten. God ontfermt zich over ons. Door die verbondenheid te ervaren kun je je (soms moeilijke) weg vervolgen, wetend dat God met je optrekt. Gebed kan daarbij helpen.
Bidden hoeft niet alleen met gevouwen handen en gesloten ogen. Wat jij zegt: je gedachten hardop uitpreken naar God toe, zie ik ook als bidden.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 17 april 2014, 10:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 13:22

Net vanmorgen lees ik in een nieuwsbrief het volgende artikel:

…. dat je ‘1000 gebeden kunt bidden maar God niet lijkt te luisteren’
van een kerkvrijwilliger in een bajes.
Elke keer wanneer ik denk te geven, ontvang ik. Ik denk als kerkvrijwilliger alleen te geven: naast de gedetineerden te staan, hen te bemoedigen, er te zijn. Maar soms zijn het juist deze mannen die mij bemoedigen, waar ik God door zie schijnen. Zoals onlangs.
Ik was gekomen, ook al was ik verdrietig om het overlijden van een vriend in Afrika. Die ochtend had ik het bericht gekregen dat hij niet begraven kon worden omdat er geen geld was. Het alternatief was de overheid, maar die bergt het lichaam zonder dat er iemand bij aanwezig mag zijn. Het was frustrerend om niet in staat te zijn voor de begrafenis te kunnen betalen, en te weten dat de mensen daar ook te arm waren om zoveel geld bij elkaar te verzamelen. In die week had ik geleerd hoe goed het is om soms transparant te zijn, je kwetsbaar op te durven stellen als je bijvoorbeeld verdrietig bent. Iets in me zei het te delen.
Toen er dan ook met de voorbede werd gevraagd om gebedsverzoeken, heb ik het verteld. Van alle kanten klonk ‘beterschap’ en ‘gecondoleerd’ en het was mooi om samen te bidden. Tijdens het koffiemoment kwamen ze allemaal even naar me toe om me te bemoedigen. Ik was onder de indruk van zoveel meeleven. Een van de mannen stond zwijgend naast me, en toen iemand hem vroeg of het wel goed ging, antwoordde hij: “Ja, maar ik ben gevoelig, ik voel dat helemaal van binnen dat zij verdriet heeft.” Opeens kwamen de verhalen los, van vrienden en familieleden die ze recent of langere tijd terug verloren hadden. Binnen tien minuten had ik ze beter leren kennen dan in al die weken dat ik ze alleen maar had gegroet of over koetjes en kalfjes had gepraat. Zo mooi dat er zo spontaan een opening was gekomen om ook hun pijn op dit gebied te delen. Een man gaf me een Bijbelvers door, met de opmerking dat deze hem door zijn donkerste tijden hielp. Zo waardevol!
Toen ik even rond keek wenkte een van de oudere mannen me. Ik zag hetzelfde in zijn ogen: meeleven. Hij zei net als de anderen dat het hem had geraakt. Beslist voegde hij eraan toe dat hij geld wilde geven voor de begrafenis. Al was het maar 200 of 300 euro. Drie mannen naast ons hadden precies dezelfde gedachte, alleen waren zij zelf al tot de conclusie gekomen dat dit niet mogelijk was. Maar het feit dat ze het uitspraken deed me zo goed. Ik vertelde dit en legde de oudere man uit dat het niet kon, en dat ik geen contact op kon nemen met zijn familie, zoals hij opperde. Natuurlijk kon het niet, maar toen ik om me heen keek, naar al die mannen die me wilden helpen, die me bemoedigden en die met me meeleefden, zag ik opeens God door hen heen! Zijn liefde door de gedetineerden. Zijn troost door hun woorden. Zijn bemoediging door hun daden. En dat vier van hen uitspraken dat ze me graag hadden willen helpen met de financiën, dat was alsof God zei: “Kijk naar mijn hart achter hun aanbod, het komt goed.”
Precies een week later kon ik vertellen hoe God onze gebeden had verhoord. Dat er toch nog geld hiervoor was gekomen en deze broeder een waardevolle begrafenis had kunnen krijgen. Wat een mooie bemoediging. Vooral voor degenen die soms het idee zeiden te hebben dat je ‘1000 gebeden kunt bidden maar God niet lijkt te luisteren’.

Wat fijn om even uit te kunnen spreken hoezeer ik hen waardeer en hen te bedanken voor hun meeleven. En wat mooi om te zien dat er in de weken hierna steeds meer openheid gekomen is.

Bovenstaande is dus wat een ander meemaakte.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 17 april 2014, 13:24
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 17:14

Stay here and keep watch with me. Watch and pray, watch and pray!

http://www.youtube.com/watch?v=LmAOcHqvS0Q
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 19:44

JOL252 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=XYKwqj5QViQ#t=113

Het zou je trouwdienst maar zijn. Al meer dan 15.000.000 keer bekeken sinds 7 april. En hij kan nog zingen ook.

Geweldig inderdaad, het zal je maar overkomen.

Nynke nog maar even dan - in een hele mooie taal:

https://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM

Voor wie het verstaat:

Der wie in tiid datst by my wiest
en my dyn wêzen fiele liests
Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre
Mar ferjit net wa’sto wiest yn my
hoe’t wy ús mei de himel frijden
elke azemstjit wie Hallelujah

Hallelujah

Met dank aan Leonard Cohen, dat wel.

Thomas, houdt van taal.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 17 april 2014, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 19:54

Niet mijn voeten Heer
asjeblieft
daar bent U te heilig voor
Vuil van de straten
ik liep er dwars doorheen
U bent te heilig
en U mij dienen
alsof ik meer zou zijn
of hoger.. nee dank U..
dat is teveel eer...

- Kwetsbaar zijn jouw voeten
Ik wil ze voor struikelen behoeden
en vrijmaken uit de strik
opdat je wandelt op Mijn weg,
de weg van de levenden. -

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 17 april 2014, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 20:10

THOMAS968 schreef:
Geweldig inderdaad, het zal je maar overkomen.

Nynke nog maar even dan - in een hele mooie taal:

https://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM

Voor wie het verstaat:

Wêromt dat oer is, hasto nea ferklearre
Mar ferjit net wasto wiest yn my
hoet wy ús mei de himel frijden
Hallelujah

Met dank aan Leonard Cohen, dat wel.

Thomas, houdt van taal.

ja mooie taal... maar ook schitterende stem..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 20:43

Donderdag 17 april, Johannes 20: 11-18; Noem mij bij mijn diepste naam!

Maria Magdalena is ontroostbaar. Wie, evenals zij, door verdriet overmand is zal zich in haar herkennen. Wat moet deze vrouw huilen. Ze ziet niets en niemand meer, alleen maar zichzelf en haar onbeschrijflijke verdriet. Ze herkent nog maar nauwelijks gezichten. Discipelen, engelen, een tuinman zijn slechts figuren aan wij zij háár verdriet kwijt moet. Heeft ze zich niet te veel gehecht aan Jezus’ aardse gestalte? Zegt ze niet erg vaak ‘mijn Jezus’? Alsof er geen anderen zijn, die Jezus op dit moment ook heel erg missen?
Hier helpt maar één ding. De stem van de levende Here zelf. Hij zegt: Maria! Hij roept haar bij haar naam, dat is haar diepste zelf. Maria keert zich onmiddellijk om, als uit een boze droom ontwaakt. Spontaan zegt ze in haar moedertaal: Rabboeni, wat zoveel betekent als ‘mijn Meester’. Bij je naam geroepen worden door de levende Here, dat is Pasen. En ook: je omkeren naar Hem en Hem aanbidden. Jezus houdt overigens ook afstand. Houd Mij niet vast, zegt Hij, klamp je niet vast aan mijn lichamelijke nabijheid. Want mijn opvaart is niet te stuiten. Ga dat de anderen zeggen! En zo gebeurt. Tranen maken plaats voor het getuigenis van Jezus’ overwinning.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 21:13

Ik hearde fan ‘t geheim akkoard
dat David brocht ta Gods gehoar
Mar psalmgesang hat dy nea ynteressearre
It wûnder fan trep fjouwer, trep fiif
de fal yn mineur, as majeur ferriist
Ferbjustere skoep hy it Hallelujah

Hallelujah

Dyn leauwe moast bewizen ha
Doe seachst har baaien op it dak
Sok moais yn ’t moanneljocht, do koest wol stjerre
Sy naam dy nei har keamer mei
sûchde alle krêften út dy wei
en twong dy ta in nuodlik Hallelujah

Hallelujah

Leafste, ik ha hjir earder sjoan
dit bêd besliept, de flier berûn
Allinnich wie der earder as tegearre
Ik seach de flagge op dyn kastiel
mar leafde is gjin oerwinningsmiel
’t Is in kâld en brutsen Hallelujah

Hallelujah

Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre
Mar ferjit net wa’sto wiest yn my
hoe’t wy ús mei de himel frijden

Hallelujah

Miskien dat der in god bestiet
Mar al wat ik fan leafde wit
is hoe te slaan ne wa ’t myn lok skansearret
’t Is gjin geskriem, jins rie tenein
en ek gjin fromme psalm op snein
’t Is in kâld en brutsen Hallelujah

Hallelujah

Thomas, voor wie het verstaat....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 17 april 2014, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 22:09

Wat mij betreft mooi en eigentijds verbeeld. Simone Kleinsma sprong er wel boven uit qua performance.
Wie weet wat het aan bewustwording brengt in het zendingsgebied dat Nederland heet.

Knappe teksten en dicht bij het verhaal. Goed gedaan allemaal.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 17 april 2014, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 april 2014, 22:14

Ik vond het dit jaar érg érg goed. De verteller Beau sprong er wat mij betreft bovenuit qua vertellers tot nu toe... het lied van "Jezus met Petrus" en "Jezus met Judas" heel indrukwekkend.

Een topprestatie. En The Passion lijkt over te gaan waaien naar New York en andere plaatsen in de wereld. Waar een klein land groot in mag zijn.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 17 april 2014, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 april 2014, 17:44

Donker en angsten
bloedend hart
kon het niet anders?
Donder en bliksem
scheurend doek.
Doden herleven,
strompelend
het licht tegemoet.
De dag begint en
voeten vinden grond
vast en kwetsbaar.
En ik loop mee.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 april 2014, 18:30

blijft altijd mooi....de belevingswereld van een kind....

http://youtu.be/pdxo1mZeY68
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 april 2014, 21:25

Vrijdag 18 April, Johannes 20: 19-23; Open deuren.

In bijna alle verschijningen van Jezus zit wel een of andere correctie van ons geloof. Maria wordt getroost, maar tegelijk vermaand Jezus niet vast te houden in haar aardse belevingswereld, want Hij vaart op tot zijn Vader. En Hij komt naar ons toe van de andere kant. Ook in de verschijning aan de apostelen zien we een zekere correctie. Achter gesloten deuren – uit vrees voor de Joden – zitten zij bij elkaar. Pasen dringt maar langzaam door. De verkondiging van Maria en de andere vrouwen heeft blijkbaar nog niet veel uitgewerkt. Het is nog steeds een angstig groepje mensen, dat niet weet wat te doen.
Dan staat Jezus opeens in hun midden. Ondanks de gesloten deuren weet Hij toch binnen te komen en hen te bereiken met zijn vredegroet. En als de vreugde dan eindelijk doorbreekt, zet Jezus de deuren wijd open. Zij moeten weg gaan, in de kracht van de Heilige Geest.
‘Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zo zend Ik ook u.’ De paasboodschap mag niet blijven hangen binnen de muren van de kerk. Evenmin binnen de muren van ons hart. Open die deuren! Zoals de Vader achter Jezus staat, zo staat Hij achter ons en zendt ons de wereld in. Zending en evangelisatie beginnen al op Pasen. In die zin vallen Pasen en Pinksteren op één dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 april 2014, 23:37

Onze diepste angst,
Is niet dat we onmachtig zouden zijn.
Onze diepste angst betreft juist onze niet te meten kracht.
Niet de duisternis, maar het licht in ons
Is wat we het meeste vrezen.

We vragen onszelf af,
Wie ben ik wel om mezelf briljant, schitterend
begaafd of geweldig te achten?
Maar waarom zou je dat niet zijn?
Je bent een kind van God!
Je dient de wereld niet door jezelf klein te houden.
Er wordt geen licht verspreid als de mensen om je heen
hun zekerheid ontlenen aan jouw kleinheid.

We zijn bestemd om te stralen,
zoals kinderen dat doen.
We zijn geboren om de glorie Gods die in ons is,
te openbaren.
Die glorie is niet slechts in enkelen,
maar in ieder mens aanwezig.
En als we ons licht laten schijnen,
schept dat voor een ander
de mogelijkheid hetzelfde te doen.

Als we van onze diepste angst bevrijd zijn,
zal alleen onze nabijheid
anderen bevrijden.

Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 april 2014, 11:46

Een gedicht geschreven door /van Grietje Boersma de Ruiter

Uit liefde….

Ik betrad met U de tuin
daar in Getsemane
om met U samen stil te zijn
ging ik graag met U mee.

We liepen daar naar binnen
en knielden bij een steen
toen, net als U, mijn Here
was ik ineens alleen.

Ik voelde mij verlaten
angst nam bezit van mij
van wie ik het verwachtte
stonden mij niet nabij.

Mijn ogen flitsten heen en weer
waar waren ze gebleven
daar stond ik helemaal ontheemd
mijn lijf begon te beven.

Toen klonk ineens Uw kalme stem
je hoeft niets meer te vrezen
ik keek en zag U aan mijn zij
U vulde heel mijn wezen.

Op dat moment besefte ik
niet ik werd daar beproefd
maar U, van wie ik zoveel houd
en werd intens bedroefd.

Ik zag U knielen en U riep
die beker hoef Ik niet
maar gelijk er achteraan
Uw wil, Abba, geschiedt.

Na die woorden kwam er rust
we gingen daar vandaan
voor mij is dit een metafoor
U hebt dit, Jezus, ondergaan.

De angst, de pijn, vernedering
dat kon ik niet verdragen
Maar U koos om het Lam te zijn
en deed dit zonder klagen
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 april 2014, 11:55

Prachtig!

(Deze tekst komt uit het boek ‘Return to love’ van Miranne Williamson. De tekst is vaak in verband gebracht met de inaugurele rede van Mandela maar dat is onjuist).

MARENTH030 schreef:
Onze diepste angst,
Is niet dat we onmachtig zouden zijn.
Onze diepste angst betreft juist onze niet te meten kracht.
Niet de duisternis, maar het licht in ons
Is wat we het meeste vrezen.

We vragen onszelf af,
Wie ben ik wel om mezelf briljant, schitterend
begaafd of geweldig te achten?
Maar waarom zou je dat niet zijn?
Je bent een kind van God!
Je dient de wereld niet door jezelf klein te houden.
Er wordt geen licht verspreid als de mensen om je heen
hun zekerheid ontlenen aan jouw kleinheid.

We zijn bestemd om te stralen,
zoals kinderen dat doen.
We zijn geboren om de glorie Gods die in ons is,
te openbaren.
Die glorie is niet slechts in enkelen,
maar in ieder mens aanwezig.
En als we ons licht laten schijnen,
schept dat voor een ander
de mogelijkheid hetzelfde te doen.

Als we van onze diepste angst bevrijd zijn,
zal alleen onze nabijheid
anderen bevrijden.

Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 april 2014, 12:13

Gemberkoekjes...

Kwijlende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 april 2014, 12:21

De stilte na de dood
is dit definitief deze impasse?
Grote woorden klinken na
maar de afgrond grijnst.

Het is volbracht!
was het laatste woord
alsof Hij weet had...
maar de dood
is harteloos.

Waar is het wachten op?

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 19 april 2014, 12:39
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 april 2014, 12:53

https://www.youtube.com/watch?v=WW2OwenF_O4

Een grote motor achter The Passion.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 april 2014, 19:57

Wie o Wie gaat er gezellig met ons (Thaare en Hanne) wokken in Opeinde (Drachten Frl.) vrijdag de 13de juni vanaf 18:30 uur. Heb je single vrienden/vriendinnen/kennissen nodig ze gerust uit.

Kommisjewei 123
9218 PE Opeinde
Prijs: 21,25
Voor een paar euro meer heb je all-in prijzen.

Als je dit leest maar niet op CM zit dan kun je je opgeven via vrijgezelleninhetnoorden@outlook.com.

Laatst aangepast door
HANNE614
op maandag 2 juni 2014, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
THAARE760

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 april 2014, 20:00

Yeah !!!!! Gezellig....... Geef je op!

Laatst aangepast door
THAARE760
op zaterdag 19 april 2014, 20:01
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5913 5914 5915 5916 5917 5918 5919 ... 6194 Volgende
Pagina 5916 van 6194