ChristianMatch

Forum

Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5918 5919 5920 5921 5922 5923 5924 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
NATHALIE884

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 11:47

Joyce Meyer zit in de Word of Faith beweging. Ook wel bekend als het welvaartsevangelie. Als je je daar in verdiept en je vergelijkt het met de bijbel dan ontdek je dat bepaalde teksten uit het verband worden getrokken, en dat ze helemaal niet zo goed uit de bus komen. Ik zou er niet mee in zee gaan in elk geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 12:07

NATHALIE884 schreef:
Joyce Meyer zit in de Word of Faith beweging. Ook wel bekend als het welvaartsevangelie. Als je je daar in verdiept en je vergelijkt het met de bijbel dan ontdek je dat bepaalde teksten uit het verband worden getrokken, en dat ze helemaal niet zo goed uit de bus komen. Ik zou er niet mee in zee gaan in elk geval.

Dit is wel erg algemeen gesteld en je beweert zelf ook nogal wat. Mijn vraag aan jou is dan ook of je aan kunt geven welke teksten volgens jou uit het verband worden gerukt?

In het algemeen een kritische vraag: pakt de kerk zelf het pastoraat dusdanig op dat gelovigen met grote nood en strijd effectief geholpen worden? Dan zou zo een bediening van Joyce Meyer namelijk overbodig zijn.
Ook vandaag zijn er mensen die beroofd zijn, emotioneel of echt, die voor dood achtergelaten worden. reageert de gemeente vandaag de dag dan niet net zo als de priester en de Leviet uit het welbekende verhaal van de Barmhartige Samaritaan? Kijkt de kerk liever de andere kant op als helpen echt wat gaat kosten? Is de bediening van een barmhartige Samaritaan juist heel erg nodig??? De barmhartige Samaritaan was zelf ook iemand waar niet mee omgegaan mocht worden....

Sorry voor de felle toon, niet persoonlijk bedoeld...(zie boek van Gene Edwards 'gekruisigd door christenen')

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 5 mei 2014, 12:13
Naar boven

Auteur Bericht
NATHALIE884

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 12:35

Mijn punt gaat vooral ook over de hele beweging, waar Joyce Meyer ook deel van is. Het punt dat er wordt gezegd dat bijvoorbeeld een Benny Hinn bekend staat omdat hij de gave van genezing heeft, waarom is hij niet in de ziekenhuizen? Het gemanipuleer om geld. Als je een zaad zaait dan zal God je zegenen. Ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen die geld gaven en niet genezen werden, en dan het verwijt krijgen dat ze niet genoeg geloof hebben. Er zijn mensen overleden omdat ze dachten dat ze genezen waren. Ze zijn niet naar de dokters gegaan en zijn gestopt met het nemen van medicijnen, die ze nodig hadden. In de bijbel zegt Jezus tegen de tien melaatsen dat ze zich door de priester moeten laten controleren, nadat hij ze heeft genezen, maar bij Benny Hinn wordt gezegd dat je vooral niet moet twijfelen, en ja als je naar de dokter gaat is dat een teken van twijfel, toch?

Als je er meer over wilt weten kun je de volgende filmpjes kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=0ks3EdMMT48
https://www.youtube.com/watch?v=_Glmjrd5XtE
https://www.youtube.com/watch?v=FIE-rtV9Qu4

Dit is heel uitgebreid over de hele beweging, dus er komt van verschillende sprekers iets naar voren.

Het gaat misschien niet specifiek over Joyce Meyer, maar zij maakt wel deel van die beweging uit, en staat ook achter deze mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 12:50

NATHALIE884 schreef:
Mijn punt gaat vooral ook over de hele beweging, waar Joyce Meyer ook deel van is. Het punt dat er wordt gezegd dat bijvoorbeeld een Benny Hinn bekend staat omdat hij de gave van genezing heeft, waarom is hij niet in de ziekenhuizen? Het gemanipuleer om geld. Als je een zaad zaait dan zal God je zegenen. Ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen die geld gaven en niet genezen werden, en dan het verwijt krijgen dat ze niet genoeg geloof hebben. Er zijn mensen overleden omdat ze dachten dat ze genezen waren. Ze zijn niet naar de dokters gegaan en zijn gestopt met het nemen van medicijnen, die ze nodig hadden. In de bijbel zegt Jezus tegen de tien melaatsen dat ze zich door de priester moeten laten controleren, nadat hij ze heeft genezen, maar bij Benny Hinn wordt gezegd dat je vooral niet moet twijfelen, en ja als je naar de dokter gaat is dat een teken van twijfel, toch?

Als je er meer over wilt weten kun je de volgende filmpjes kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=0ks3EdMMT48
https://www.youtube.com/watch?v=_Glmjrd5XtE
https://www.youtube.com/watch?v=FIE-rtV9Qu4

Dit is heel uitgebreid over de hele beweging, dus er komt van verschillende sprekers iets naar voren.

Het gaat misschien niet specifiek over Joyce Meyer, maar zij maakt wel deel van die beweging uit, en staat ook achter deze mensen.

M.i. maak je hier een denkfout. Benny Hinn en Joyce Meyer zitten op een heel verschillende golflengte. Dit topic gaat wel over Joyce Meyer. Degenen die Joyce Meyer volgen, gaan meestal niet naar Benny Hinn.

Nogmaals...de bediening van Jezus is klip en klaar over genezing. De uitzending van de 70 apostelen liegt er niet om, en dat één of ander Concilie heeft besloten dat de werking van de Heilige Geest niet meer voor deze tijd is snijdt voor mij helemaal geen hout. Waar het fout gaat m.b.t. de genezingen e.d. weet ik ook niet, maar mijn petje af voor degenen die wel uitstappen om mensen in diepe nood de hand te reiken. (ik zeg niet dat alles wat ze doen goed is, uiteraard zullen er valse profeten onder zittten, maar wees wel even voorzichtig met oordelen, misschien zit er ook een valse profeet onder de critici).

Ik zou de discussie dan graag een stapje hoger willen tillen en meer naar de wortel van het probleem gaan...hoe komt het dat deze bediening (van Joyce Meyer) zo floreert? Mist er iets in de gemeentes of zijn we in de tijd beland waar de mensen hun oren afkeren van de gezonde leer en predikers volgen die de oren prikkelen. Voldoen de gemeentes en critici zelf! aan de missie die Jezus haar gegeven heeft? Hebben ze recht van spreken?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 6 mei 2014, 01:07
Naar boven

Auteur Bericht
NATHALIE884

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 13:25

Ik denk dat het komt doordat mensen er niet op vertrouwen dat de boodschap uit de bijbel voldoende is om mensen tot de kerk aan te trekken. Dus voegen ze dingen toe, of laten dingen weg. Ik denk inderdaad dat veel mensen de gezonde leer niet meer verdragen en dus hiermee komen.

Maar als je op deze manier mensen aantrekt tot de kerk, hoe blijven ze dan in het geloof staan, wanneer er tegenslagen komen. Iedereen heeft tegenslagen in zijn leven, niet iedereen heeft even zware tegenslagen. Maar ik geloof er niks van dat er voor ons als christenen een voorspoedig leven is weggelegd.

Denk maar eens aan de vervolgde christenen. Als zij het welvaartsevangelie zouden geloven, dan zouden ze allang van het geloof zijn afgevallen.
Naar boven

Auteur Bericht
NATHALIE884

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 13:30

Ik ben het met je eens dat ook de critici moeten worden onderzocht. We moeten immers onderzoeken of dat gene wat wordt verkondigd ook klopt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 13:37

Van CM hebben we nu
Thaare 42 jr
Hanne 49 jr
Bert 45 jr
Boveen 54 jr

Opgegeven niet CM-leden:
1 man 40 jr
1 man 41 jr
1 vrouw 45 jr
1 vrouw 47 jr
1 man 48 jr
2 mannen 50 jr (waar van 1 onder voorbehoud ivm ploegendienst)
2 vrouwen 52 jr
1 vrouw 54 jr
1 man 59 jr
1 vrouw 60 jr[/quote]

Laatst aangepast door
HANNE614
op dinsdag 13 mei 2014, 22:08
Naar boven

Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 13:38

CHRISTIANMATCH schreef:
Nog een tip: werk de lijst niet bij in een oude post, maar plaats steeds een nieuwe post onderaan. Op deze manier valt het beter op.

Ok, dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 16:46

Genezing prediken is heel wat anders dan een welvaartsevangelie preken. Wat is dan het gezonde evangelie...het Calvinisme?

Volgens mij is het gezonde evangelie de Here liefhebben boven alles EN DE NAASTE ALS JEZELF.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 6 mei 2014, 01:04
Naar boven

Auteur Bericht
NATHALIE884

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 21:38

Hallo Annette, ik begrijp je reactie niet helemaal. Wat ik bedoel met wat we moeten onderzoeken, is dat we moeten toetsen aan God's woord of dat gene wat gepredikt wordt klopt.

Het ware evangelie is het evangelie wat in de bijbel staat. En daar moeten we niet aan tornen. Wat helaas wel gebeurt bij het welvaartsevangelie. En nee, ik schuif niet alles daarnaartoe. Alleen datgene wat ze zelf beweren, en wat daarvan afwijkt van de bijbel. En dat is helaas heel veel.

Verder snap ik niet wat dat met de gereformeerde GGZ te maken heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 22:35

http://www.youtube.com/watch?v=fy8_ehnWBcg

Gij die het sprakeloze bidden hoort, achter de woorden die wij tot U roepen. - Huub Oosterhuis
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 22:56

NATHALIE884 schreef:
Hallo Annette, ik begrijp je reactie niet helemaal. Wat ik bedoel met wat we moeten onderzoeken, is dat we moeten toetsen aan God's woord of dat gene wat gepredikt wordt klopt.

Het ware evangelie is het evangelie wat in de bijbel staat. En daar moeten we niet aan tornen. Wat helaas wel gebeurt bij het welvaartsevangelie. En nee, ik schuif niet alles daarnaartoe. Alleen datgene wat ze zelf beweren, en wat daarvan afwijkt van de bijbel. En dat is helaas heel veel.

Verder snap ik niet wat dat met de gereformeerde GGZ te maken heeft.

Joyce Meyer geeft heel veel pastoraat, gewoon gratis. Heel veel diep verwonde mensen luisteren naar haar. Ze geeft al die studies en preken voor niets. Ze heeft zelf heel erg veel meegemaakt en is een ervaringsdeskundige. Heel anders dan Benny Hinn.
Ik kom hier later op terug, heb nu even geen tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 mei 2014, 20:20

Dinsdag 6 mei, Ester 5: 1-8; Het geschikte moment.

Ester houdt de spanning erin. Op het moment dat wij denken: nu gaat het gebeuren, nu gaat ze het zeggen, vraagt zij alleen of de koning en Haman ook de andere dag willen komen dineren. Waarom doet ze dat? Aarzelt Ester? Durft ze niet nu het erop aankomt? Nee, het is geen aarzeling! Ester heeft haar beslissing genomen. Ze gaat alles wagen voor haar volk. En toch wacht ze nog, want hoe pakt het uit? De koning toont zich wel heel gewillig. Twee keer zegt hij: wat is je verzoek? Ik zal het inwilligen. Maar die belofte getuigt van wijsheid. Zolang je niet weet waarover het gaat, moet je niets beloven. Daarom wacht Ester nog. Ze voert de spanning op. Het is nog niet het geschikte moment. Morgen, dan zal zij het zeggen.
Wat is het meest geschikte moment? Dat is altijd moeilijk te bepalen. Daar moet je biddend op wachten. Uiteindelijk is het God alleen, die de geschiedenis kan wenden. Hoe vaak heeft Mozes niet voor Farao gestaan? En telkens weer verhardde de Farao zijn hart. Denk ook aan Jezus. Een paar keer per lees je, dat zijn uur nog niet was gekomen. Zijn wachten was geen aarzelen, maar macht. Zo wacht Ester ook nog. Morgen, zegt ze. In één dag kan er nog veel gebeuren. ‘Wacht dan, ja wacht, verlaat u op de Heer!’
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 mei 2014, 22:28

http://youtu.be/Rg2a5-XtqHE

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 7 mei 2014, 04:47
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 mei 2014, 22:55

http://youtu.be/VoBW57t1Mvs

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 7 mei 2014, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 mei 2014, 23:09

zo mooi
erg mooie regenboog vanavond, maar plaatsen lukt niet.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 6 mei 2014, 23:31
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 06:17

Benzine Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 07:03

k ga vandaag mooie zachtroze hoge hakken kopen, ze zijn nu in een aanbieding, maar zijn erg mooi. Passen leuk bij een jurkje wat ik al heb uitgezocht.... Lachende smiley ...soms moet je even je eigen feestje bouwen en daar is niks mis mee....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 15:33

THOMAS968 schreef:
Pijnlijk actueel, varierend op een recente bijdrage:

Het is belangrijker het Christendom naar de huidige maatschappij te vertalen en waar te maken dan te denken dat je het goed doet als je de wetten, uit een harde samenleving met slavernij, van voor of uit de Oudheid, geldend verklaard voor nu.De maatstaven die men toen hanteerde, slavernij mag en vrouwen hebben weinig rechten, passen niet meer in de huidige rechtsstaat.

Vraag maar eens aan een ouderling uit jouw kerk of hij ook vindt dat zijn dochter met haar verkrachter moet trouwen. Het staat er wel maar hij is zo achterlijk natuurlijk ook niet dat van zijn dochter te eisen omdat dat in de Bijbel staat.

Maar zo denken bij de 'kwestie'van vrouwen in het ambt, dan geldt dat kennelijk weer wel. Als medechristen heb ik liever een vrouw met hersens, liefde en barmhartigheid dan een man met een soort van fossiele starheid die alleen maar letterlijk kan lezen en interpreteren, ongeacht welk leed je daar bij mensen mee aanricht. En mensen dat zijn, waarde medechristen, vrouwen ook. En met dat besef bevind je je pas echt in het juiste spoor.

Thomas die vindt dat bang zijn om af te wijken van deze kerkcultuur, niet zorgt voor meer respect voor het werk van vrouwen, waar de kerk inmiddels in de praktijk op draait.

Wat een prachtig pleidooi voor de Vaardige Geest die getuigt van De Levende God die alles nieuw maakt, ook de kerk.

Zondag word ik bevestigd in het ambt van diaken met Werelddiaconaat in portefeuille. Ik voel me vereerd en zal mijn uiterste best doen om mijn werk met liefde te vervullen. Deze goede woorden van Thomas zullen mij daarbij tot steun zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 18:09

Mieke, mooi dat jij deze taak in het koninkrijk van God op je mag nemen. Ik wens je veel zegen op je werk!
Naar boven

Auteur Bericht
MARCEL091

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 20:10

DE GRAAF VAN MONTE CRISTO
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 20:38

Woensdag 7 mei, Ester 5: 9-14; Dwaas.

De haat tegen het Joodse volk zit bij Haman heel diep. Voor zijn vrouw en zijn vrienden zit hij als een klein kind op te sommen wat hij allemaal al bereikt heeft. Zijn carrière in de politiek. Zijn macht en zijn rijkdom. Zelfs bij koningin is hij een gevraagde gast geworden. En toch doet het hem allemaal niets, zegt hij, zolang hij op het departement de Jood Mordechai achter zijn werktafel ziet zitten. Want Mordechai blijft gewoon zitten, hij maakt geen enkele beweging om voor Haman te knielen. Haman kan het gewoon niet langer verdragen. Tot nu toe heeft hij zijn duivelse plan heel keurig geregeld, maar nu duurt het hem te lang.
Mordechai moet opstaan. Hij moet hangen. Wat let je, zeggen zijn vrienden, dat regel jij toch even met de koning? Daarna kun je lekker gaan eten bij koningin Ester.
Haman is helemaal het type van de grote dwaas. Een mens die zich hoog te paard waant en met niets en niemand rekent dan alleen met zichzelf. Geen rekening houden met God en ook niet met wat menselijk is. Gaat dat niet vaak hand in hand? Toen voer de satan in Judas, lezen we in het evangelie. Dat is een verschrikkelijke mogelijkheid. Daarom bidden wij elke dag: ‘En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze!’
Naar boven

Auteur Bericht
JACQUELIN266

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 22:08

Goedenavond allemaal,

Het verbaast mij dat op alle onderwerpen vooral vrouwen meedoen.
Zo zijn het zelfs op de vraag Waar knappen mannen op af wat betreft vrouwen (zo'n onderwerp ik weet de preciese omschrijving niet meer)) vooral vrouwen die reageren.

Kom op heren, geef eens een voorzet voor een gespreksonderwerp waarr mannen op reageren.

Alvast bedankt Knipoog smiley
Jacqueline
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 22:39

Wedden dat er alleen maar vrouwen reageren? Knipoog smiley Clown smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 22:40

Portofoon les gehad voor de EHBO. Heel handig als je met iemand moet communiceren die niet begrijpt hoe zo'n ding werkt Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 22:53

ANNA415 schreef:
Wedden dat er alleen maar vrouwen reageren? Knipoog smiley Clown smiley Engeltje smiley

Slapende smiley

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 07:16

bijna weekend Coole smiley met zonnebril
oke nog anderhalf dag werken Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 07:18

Zo'n groene shake gemaakt. Ben me nu de moed aan het inspreken om straks in de auto dat daadwerkelijk op te drinken Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ATZE895

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 10:28

Ik denk dat mannen niet zo van discussiëren houden.
Naar boven

Auteur Bericht
JACQUELIN266

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 18:59

ATZE895 schreef:
Ik denk dat mannen niet zo van discussiëren houden.
Maar als je niets zegt, krijg je ook geen reactie!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5918 5919 5920 5921 5922 5923 5924 ... 6194 Volgende
Pagina 5921 van 6194