ChristianMatch

Forum

weinig mannen die meedenken / meepraten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5920 5921 5922 5923 5924 5925 5926 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 12:18

ATZE895 schreef:
Snap je!!! Daarom reageer ik bijna nooit op een topic!!!! pffff

Hoezo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCEL091

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 19:06

1 man zegt iets en de vrouwen hebben het er dagen over. Missie geslaagd lijkt mij Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 19:58

MARCEL091 schreef:
1 man zegt iets en de vrouwen hebben het er dagen over. Missie geslaagd lijkt mij Knipoog smiley

Hangt af wat zijn missie was Knipoog smiley Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 19:59

zou er het nu dan echt droog worden?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 20:23

Maandag 12, Ester 8: 1-8; God zit nooit vast.

De rollen zijn omgekeerd, maar daarmee is het plan tot vernietiging van de Joden nog niet van de baan. Want koning Ahasveros is een man die gemakkelijk beloften doet, maar weinig haast maakt met het nakomen van het verzoek van Ester. Weken en maanden gaan voorbij. Opnieuw moet Ester zich ervoor gooien. Nu reikt koningin Ester heel het volk Israël de gouden scepter toe. Mordechai krijgt alle volmachten, maar zelf bemoeit de koning zich er niet mee. Want een besluit, dat eenmaal verzegeld is met zijn zegelring, jan niet herroepen worden. Achtergrond hiervan is de gedachte, dat een oosterse koning, die als god vereerd werd, niet kan dwalen in zijn besluiten.
Dat is typisch heidendom. De dingen liggen vast, ze komen zoals ze komen moeten. Daar kan niemand iets aan veranderen. Dat gevoel zit ook diep in ons.
Maar aan de God van Israël is nooit de gevangene van zijn eigen besluit. Hij blijft altijd volkomen vrij te doen wat Hem behaagt. Zijn vrijmacht is zo groot, dat Hij altijd ook nog heel anders kan, zonder aan zichzelf ontrouw te worden. Daarom moeten we Hem vrijmoedig aanroepen. Bidden heeft altijd zin. God laat met zich spreken en luistert als wij tot Hem roepen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 22:08

MARCEL091 schreef:

Een vriend van mij zei eens; 'Als de haan kraait zwijgen de kippetjes'...lol
Naar boven

Auteur Bericht
DAISY101

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 23:08

Aantekeningen op Numeri van C. Mackintosh.
Naar boven

Auteur Bericht
MARCEL091

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 23:58

Misschien dat de mannen opzoek zijn naar een vrouw en niet naar een chat/forum
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 01:33

De laatste weken ben ik er erg mee bezig geweest of God de Schepper is van alles of dat alles geëvolueerd is.
Als ik dan alleen naar de natuur kijk....dan openbaart God Zichzelf al eigenlijk....maar een steekhoudend argument kon ik maar niet vinden.
Totdat ik me opeens realiseerde, dat Mozes de berg op is geweest en dat God Zelf op twee stenen tafelen de wet geschreven heeft. En daarin staat dat Hij de hemel en aarde gemaakt heeft in 6 dagen.
Ex 31:18 '...de twee tafelen der getuigenis; beschreven door de vinger Gods...'
Ex. 32: 15 en 16: '...de tafelen waren het werk van God en het schrift was het werk van God, op de tafelen gegrift....'
Ex. 34:1 '.....dan zal Ik op de stenen tafelen de woorden schrijven, die stonden op de eerste tafelen....'

Het gaat hierbij niet om de wet, maar om het feit wat God hierin over Zichzelf zegt, en dat Hij Zelf de tafelen geschreven heeft.
Hij heeft Zelf op de stenen tafelen geschreven dat Hij de aarde geschapen heeft in 6 dagen.
Dan is dat toch ook zo?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 13 mei 2014, 01:37
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 06:21

MARCEL091 schreef:
Misschien dat de mannen opzoek zijn naar een vrouw en niet naar een chat/forum
Ooooooooooohhhhhhhhhhhwwwwwwwwww
Verraste, verbaasde smiley Duiveltje smiley

Merk ik anders niks van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THAARE760

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 08:43

Gezellig! Wat een grote groep al.............. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARCEL091

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 10:45

Haha

Daar kan ik ook niet iets aan doen. Maar aan jou ligt het niet als ik je profiel zag!
Naar boven

Auteur Bericht
LEGATO074

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 20:27

Wij zijn voor de gezellige dansavond in de eerste instantie op zoek naar mannen, omdat we momenteel meer aanmeldingen van vrouwen hebben dan mannen, dus mannen geef je op! Je hoeft niet te kunnen dansen , want je krijgt dan les!
Meer info? www.inktvisz.nl
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 20:29

Dinsdag 13 mei, Ester 8: 9-17; Pinksteren en Perzië.

Dit is een heel verrassende ontwikkeling. Velen uit de volken van het land nemen kennis van wat er gebeurd is en sluiten zich aan bij het Joodse volk. En zo lijkt het Esterverhaal uit te lopen op een voorspel van het Pinksterfeest. Ook kunnen we denken aan de uittocht uit Egypte. Toen waren er eveneens vele niet-Israëlieten, die met Mozes meegingen. En ook in het beloofde land zochten mensen aansluiting bij Israël. Dat gebeurt hier dus ook. Helemaal overtuigde bekeerlingen zijn het nog niet. Wat hen beweegt is voornamelijk schrik voor de nieuwe minister-president, de Jood Mordechai. Maar daarmee is niet alles gezegd. De belangstelling voor het Joodse volk is een signaal, dat de volken een vermoeden krijgen van het geheim van Israël. Ze gaan vragen naar Israëls God, in vrees en respect voor zijn heilige Naam.
Later zegt de profeet Zacharia: ‘In die dagen zullen tien mannen uit de volken van allerlei taal vastgrijpen de slip van een Judese man en zeggen: wij willen met u gaan, want wij hebben gehoord, dat God met u is.’ Dat gebeurt ook. En dat is ook Gods bedoeling. Via Israël gaat God om allen volken. De vervulling daarvan is het Pinksterfeest. ‘De volken zullen U belijden, o God, U loven al te saam!’ Ook vandaag doen de volken er wijs aan om op Israël te letten.
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 22:01

ANNETTE050 schreef:
De laatste weken ben ik er erg mee bezig geweest of God de Schepper is van alles of dat alles geëvolueerd is.
Als ik dan alleen naar de natuur kijk....dan openbaart God Zichzelf al eigenlijk....maar een steekhoudend argument kon ik maar niet vinden.
Totdat ik me opeens realiseerde, dat Mozes de berg op is geweest en dat God Zelf op twee stenen tafelen de wet geschreven heeft. En daarin staat dat Hij de hemel en aarde gemaakt heeft in 6 dagen.
Ex 31:18 '...de twee tafelen der getuigenis; beschreven door de vinger Gods...'
Ex. 32: 15 en 16: '...de tafelen waren het werk van God en het schrift was het werk van God, op de tafelen gegrift....'
Ex. 34:1 '.....dan zal Ik op de stenen tafelen de woorden schrijven, die stonden op de eerste tafelen....'

Het gaat hierbij niet om de wet, maar om het feit wat God hierin over Zichzelf zegt, en dat Hij Zelf de tafelen geschreven heeft.
Hij heeft Zelf op de stenen tafelen geschreven dat Hij de aarde geschapen heeft in 6 dagen.
Dan is dat toch ook zo?

Volkomen met je eens.
Het feit dat God zelf de stenen tafelen geschreven heeft over dat Hij de aarde geschapen heeft in 6 dagen, is wel een heel sterk punt.
Maar eigenlijk geldt dat ook voor bijvoorbeeld heel het boek Genesis; ook dat is onderdeel van Gods Woord. Want zo gingen Christus en de apostelen er ook mee om: als Gods Woord, tot op de komma. Inclusief de historische gebeurtenissen die erin beschreven zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
RACHEL236

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 23:11

Op dit moment lees ik een boek van de schrijver C.S. Lewis, the horse and his boy, oftewel het paard en zijn jongen. Dit is deel drie uit de Narniaserie. Kent iemand dit boek of een ander boek van C.S.Lewis en vinden jullie het leuk om van gedachten te wisselen over deze schrijver? Mail me gerust, hartelijke groet, Rachel.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 mei 2014, 23:49

No one can make you feel inferior
without jour consent.”

Niemand kan er voor
zorgen dat jij je minderwaardig voelt
zonder jouw instemming.

Elenor Roosevelt.

Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 14 mei 2014, 12:12

Iemand die op het forum uitblinkt in elke keer maar weer het voorzien in de dagelijkse geestelijke voeding is vandaag de 40 gepasseerd. Van harte gefeliciteerd Mario. Fijne dag!

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 14 mei 2014, 12:12
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 14 mei 2014, 17:24

Mario, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: woensdag 14 mei 2014, 19:42

Hi Mario...het is lang geleden dat we elkaar spraken, zagen, W-tje plaagde.

Ik wil je een heel fijn en mooi nieuw levensjaar toewensen. Een jaar met veel vreugde met Zijn nabijheid maar ook met de nabijheid van je familie en vrienden....

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 14 mei 2014, 21:02

Dank jullie allemaal
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 14 mei 2014, 21:05

Woensdag 14 mei, Ester 9: 1-17; Zalig de vredestichters.

Natuurlijk is het heel gelukkig, dat voor de Joden in Perzië de dreiging in zoverre weggenomen is, dat zij de vrijheid krijgen om zichzelf te verdedigen. Maar slaan zij op hun beurt niet erg door? De Joden richten een slachting aan, zo horen we. Ze zaaien overal dood en verderf. De tien zonen van Haman worden zonder meer gespiest. Mordechai is een gevreesd man! Het lukt koningin Ester om nog een extra dag te krijgen, waarop de Joden in de stad Susan te keer mogen gaan. Ester, Ester, moet dat nu zo? Dit kan toch allemaal nooit Gods bedoeling zijn? Het is maar gelukkig, zo denken wij misschien ook, dat de naam van God in heel dit verhaal niet voorkomt. Want als gelovige hen je hier heel wat uit te leggen.
Dat klopt. Laten we echter niet overheen lezen, dat steeds herhaald wordt, dat zij hun handen niet uitsteken naar de buit. Op zichzelf was dat wel toegestaan ( hst. , vs. 11), maar ze doen het uitdrukkelijk niet. daaraan merk je, dat Mordechai en de zijnen niet uit zijn op pure wraak, maar dat ze vechten uit lijfsbehoud. Niets minder dan hun leven stond op het spel, zoals in de oorlogsjaren ook in ons land het geval was. Als signaal dat ze geen agressors zijn, blijven ze van de buit af. Jezus zegt later: ‘ Zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden.’
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS882

BerichtGeplaatst: woensdag 14 mei 2014, 21:45

Ik houd zelf ook heel veel wandelen. Ik ga zelf elke maand met christenen wandelen. Binnenkort wandelen we ergens in de provincie Noord-Brabant.
Ik zie daar echt naar uit! We lopen meestal ongeveer 15 km op een dag.
Ik vind het altijd heel gezellig!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: woensdag 14 mei 2014, 22:19

JOL252 schreef:
Het was leuk. Ongelooflijk wat je na één dag met wildvreemden neer kan zetten.
En het besluit is voor mij gevallen om nu echt weer iets te gaan doen met zingen.

Moet je zeker doen Jol zingen is zo lekker...
Ja ja ik ben er weer alleen met een ander nummer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 15 mei 2014, 07:01

ERIKA732 schreef:
Moet je zeker doen Jol zingen is zo lekker...
Ja ja ik ben er weer alleen met een ander nummer Knipoog smiley

Veel te verwarrend Boze smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 15 mei 2014, 07:05

Niet zo zeer gekocht. Gisteren op het werk andere mobiel gekregen. Samsung S4 Coole smiley met zonnebril
Dus daar moest ik gisteravond dus druk mee spelen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 15 mei 2014, 07:06

Vanavond mijn allerallerallerlaatste radio uitzending.
Kortom: ik ben uitgepraat Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTON105

BerichtGeplaatst: donderdag 15 mei 2014, 14:10

In het kader van midlife celebrations ben ik sinds 2012 enthousiast motor rijder. En sinds nog veel korter geleden ben ik lid van Christian Match.

Dus... hierbij het onderwerp over motor rijden.
Ben benieuwd wie van ons (vrouwen en mannen) motor rijdt en of we wellicht eens een tochtje kunnen organiseren.

Wie? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANTON105

BerichtGeplaatst: donderdag 15 mei 2014, 14:32

Mijn bejaarde ouders wonen niet ver bij me vandaan, en vandaag viel me opnieuw op hoe mijn vader in alle tederheid, op zijn manier zorg draagt voor mijn dementerende moeder.

Mijn moeder, de 1000-poot die alles kon, de spil van ons gezin, moet leren accepteren dat ze het niet meer kan en zich overgeven aan de zorg van mijn vader, en proberen zijn verzorgende liefde te ontvangen.

Als ik zo toch eens oud mag worden....
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS882

BerichtGeplaatst: donderdag 15 mei 2014, 17:22

Wow, dit gedicht beschrijft precies hoe ik mij soms voel.
Vaak krijgt men inderdaad geen antwoord op vragen die men heeft.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5920 5921 5922 5923 5924 5925 5926 ... 6194 Volgende
Pagina 5923 van 6194