ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DAISY101
ChristianMatch forum index » Berichten van DAISY101
Auteur Bericht
DAISY101 (53)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 maart 2015, 21:29
BerichtOnderwerp: gefaseerd geloofsleven
 
Geloof is geen gevoel. Geloof is een diepgewortelde zekerheid. Geloof komt door het horen van Gods woord. Vanuit je binnenkamer de Bijbel hardop lezen helpt om je geloof te versterken, althans bij mij. In het bijzonder verzen hardop lezen die de almacht, grootheid, liefde van God bevestigen. En ook de verzen waarin God aangeeft hoe Hij over mij als zijn kind denkt.
Geloven is een werkwoord, met andere woorden je moet er aan werken, in actie komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAISY101 (53)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juli 2014, 06:20
BerichtOnderwerp: Blijf lachen ...
 
Hoop
Soms is het moeilijk uit te leggen wat hoop precies is. De leukste omschrijving van hoop spreekt over een jongetje dat in een groot warenhuis onderaan de roltrap staat en aandachtig naar de rubberen leuning kijkt. Terwijl de trap maar doordraait, blijft hij er naar staren. Een verkoopster ziet hem en vraagt uiteindelijk of hij zijn ouders kwijt is. De kleine man antwoordt: 'Nee hoor, ik wacht alleen maar tot mijn kauwgom terugkomt.'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAISY101 (53)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 15 juni 2014, 16:22
BerichtOnderwerp: Blijf lachen ...
 
Een vrolijk hart ...
Een dag niet gelachen is ...

Wie kent een leuke, nette: mop, anekdote of uitspraak?

Een man sterft en komt bij de hemelpoort, waar Petrus hem opwacht. 'Welkom, de regels zijn zo: je hebt honderd punten nodig om binnen te komen. Vertel me alle goede dingen die je hebt gedaan, en ik waardeer die met punten naar gelang van de kwaliteit. Bij honderd punten ben je binnen.' 'Oke. Ik ben vijftig jaar met dezelfde vrouw getrouwd geweest en heb haar nooit bedrogen, zelfs niet in mijn hart.' 'Prachtig! dat is drie punten waard.' 'Drie punten maar? Nou, ik ben mijn leven lang naar de kerk gegaan en heb die altijd gesteund met mijn giften en mijn diensten.' 'Schitterend! Dat is zeker een punt waard.' 'Een enkel punt maar? Oei, Wat vind je hiervan: Ik ben in mijn stad een gaarkeuken begonnen voor de armen en ik heb in een onderkomen voor dakloze oorlogsslachtoffers gewerkt.' 'Fantastisch! Je hebt al weer twee punten.' 'TWEE PUNTEN!!' roept de man, 'in dit tempo kom ik alleen binnen als God me genadig is!' 'Welkom! Kom binnen!'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAISY101 (53)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 23:08
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Aantekeningen op Numeri van C. Mackintosh.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DAISY101
Pagina 1 van 1