Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:35
|
|
|
Ja zo zou het idd te verklaren kunnen zijn dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:37
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | weer eens inglogd op CM. Kreeg zo maar 7 dagen kado omdat ik een enquette heb ingevuld Dus hallo allemaal I am back  |
Hey Roelande.. haha ze strooien met enquêtes zo te lezen alleen is de mij beloofde dagen nog niet gegeven dacht dat ik vandaag al niet meer in kon loggen maar ben er nog tot vanavond of zo...
Las dat je de liefde hebt gevonden veel liefde en geluk samen!!!
Wat heb ik gedaan?? De boodschappen verder nog niet zoveel even energie sparen voor vanavond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:43
|
|
|
Er is mij gevraagd naar een recept en aangezien het recepten topic van het verleden is verdwenen maak ik maar een nieuwe Dit recept wat ik nu plaats is zonder pakjes en zakjes gemaakt maar met kruiden. Het is een groot recept omdat ik alleen ben maak ik 1 keer het recept en maak er lasagna van en ik vries twee porties in dan roerbak ik bv paar soorten groente doe er de kant en klare mix bij en dan met macaroni of spaghetti dus heb drie keer eten met hetzelfde recept maar toch steeds anders
LASAGNE Ingrediënten 1 ui, gesnipperd 3 teentjes knoflook 500 gram rundergehakt italiaanse kruiden vers of gedroogd(basilicum, oregano, majoraan, peterselie, paprikapoeder) 1 laurierblaadje sambal 3 kleine blikjes tomatenpuree 1 blik gepelde tomaten, in stukjes gesneden 1 pak gezeefde tomaten 1 pak lasagnevellen olijfolie 2 bolletjes mozzarella (of geraspte kaas) 50 gram boter 50 gram bloem 500 ml koude melk suiker, peper, zout
Bereidingswijze Voor de bolognesesaus: Snipper de ui en fruit deze in een koekenpan met wat olijfolie. Voeg de fijngesneden knoflook toe. De tomatenpuree toevoegen en even hard verwarmen (totdat het niet zo meer zo zurig ruikt). Gehakt, kruiden (naar eigen inzicht), peper en zoet toevoegen en bakken totdat het gehakt gaar is. Gepelde tomaten (in stukjes gesneden) en gezeefde tomaten toevoegen en op smaak brengen met sambal, suiker (eventueel) en het laurierblaadjes toevoegen. Minimaal een half uur laten sudderen, langer mag. Af en toe roeren. Ondertussen de oven voorverwarmen op 180 gr. C.
Voor de bechamelsaus: Boter smelten (niet bruin laten worden), bloem erdoor roeren en verwarmen. Het wordt een soort klont, maar dat komt goed. Daarna beetje bij beetje de koude melk met een garde erdoor roeren. Laten koken en blijven roeren tot je een dikke saus hebt. Op smaak brengen met zout en peper.
In een ingevette ovenschaal de lasagne opbouwen. Eerst een laag bolognesesaus, dan de bechamelsaus en vervolgens de in plakjes gesneden mozzarella, dan een laag lasagnevellen. Dit herhalen totdat de saus en lasagnevellen op zijn. Eindigen met een laagje mozzarella (of geraspte kaas).
Afdekken met aluminiumfolie en in het midden van de oven zetten. Na 30 minuten de folie verwijderen en dan nog 15 minuten in de oven laten staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:43
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oke, fijn! Wachten we daar ff op! 
 |
Recept staat onder een nieuw topic steentje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:44
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | *slaakt zucht van opluchting* Tot gauw dan maar weer!  |
Ben er nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:46
|
|
|
Mijn interpunctie is altijd slecht Irisxx4, met twijfel of de naam nu goed geschreven is
dat komt omdat als ik iets schrijf het tussen alles effe door word gedaan, heel snel tik ik me gedachten neer en inderdaad effe nalezen en wat leesbaarder maken zou beter zijn.
De meesten hier zijn al aan gewend.
Wat betreft gezin: zoals God het bedoeld heeft was geweldig. Ik leef al negen jaar als vrouw alleen met 8 kinderen, inmiddels al wat uit huis en ja gaat goed, maar zou een geweldige aanvulling zijn geweest als ik een man had gehad als hoofd van het gezin, wat zijn taak er nu ook in is, desnoods neemt hij het huishouden over. mannen hebben weer andere eigenschappen als vrouwen waardoor ze zeer geschikt zijn als hoofd van het gezin. Vind ik dan he.....
en er effe bij vermelden, mits hij zich zo gedraagt als een hoofd van een gezin , zoals God het bedoeld heeft.!!!!!!!! (helaas intreperen mannen het hoofd van gezin zijn nog al wat anders als de bedoeling van God was )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:49
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Ben er nog  |
Ja, gewoon blijven dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:49
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | weer eens inglogd op CM. Kreeg zo maar 7 dagen kado omdat ik een enquette heb ingevuld Dus hallo allemaal I am back  |
gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:51
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Hey Roelande.. haha ze strooien met enquêtes zo te lezen alleen is de mij beloofde dagen nog niet gegeven dacht dat ik vandaag al niet meer in kon loggen maar ben er nog tot vanavond of zo...
Las dat je de liefde hebt gevonden veel liefde en geluk samen!!!
Wat heb ik gedaan?? De boodschappen verder nog niet zoveel even energie sparen voor vanavond  |
Oh Nou word ik nieuwsgierig...wat ga jij vanavond doen???? Petra die grieperig is, dus wat op pc hangt en ook energie spaart voor vanavond, dan komen twee kleinkinderen van me logeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:58
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Uit wat ik lees begrijp ik dat de bliksem moet inslaan op de persoon die een fout maakt??? Natuurlijk lees ik wel meer, maar omdat het vaag blijft wat er precies bedoeld wordt, blijven de reacties ietwat in de lucht hangen. Elk mens maakt fouten, maakt keuzes, handelt vanuit zijn overtuiging, gevoel, vanuit reacties op een ander en noem maar op. Wat de één fout vindt, kan de ander juist waarderen. Oordelen kan en wil ik niet, dit topic blijft wat in algemeenheden hangen en daarom is het bijna onmogelijk om een doordachte mening te geven. Wat is fout? Wanneer ben je fout? In wiens ogen? |
De desbetreffende persoon deed iets wat echt niet oké was, dus vandaar dat ik dacht, God waarom grijpt u niet in, laat de bliksem op die persoon niet inslaan,ofzoiets
Wanneer ben je fout? als je Gods geboden heftig overtreed toch???? het gaf voor mij een enorme worsteling en dacht deel het, misschien herkenbaar voor anderen, kijken hoe die daar mee omgaan,
maar inderdaad, het topic verloopt zeer vreemd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 15:01
|
|
|
Leuk !!!!....Ik ook .....lekker snuffelen op de site !! Heel verrassend wie je allemaal nog tegenkomt ..hier!! Dankjewel CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 15:19
|
|
|
PETRA373 schreef: | De desbetreffende persoon deed iets wat echt niet oké was, dus vandaar dat ik dacht, God waarom grijpt u niet in, laat de bliksem op die persoon niet inslaan,ofzoiets
Wanneer ben je fout? als je Gods geboden heftig overtreed toch???? het gaf voor mij een enorme worsteling en dacht deel het, misschien herkenbaar voor anderen, kijken hoe die daar mee omgaan,
maar inderdaad, het topic verloopt zeer vreemd... |
Dat vind ik dus wat lastig Petra. Wanneer ben je heftig fout of een beetje fout? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat? Ben ik fout als ik iemand negeer (dat doet de ander pijn) of ben ik pas fout wanneer ik een ander mishandel (dat doet de ander pijn)?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 15:23
|
|
|
Je bent dus, als vrouw, al negen jaar in staat geweest om hoofd van jouw (grote) gezin te zijn. Als dat geen bewijs is dat een vrouw gelijkwaardig is aan een man, dan weet ik het niet meer.
PETRA373 schreef: | Mijn interpunctie is altijd slecht Irisxx4, met twijfel of de naam nu goed geschreven is
dat komt omdat als ik iets schrijf het tussen alles effe door word gedaan, heel snel tik ik me gedachten neer en inderdaad effe nalezen en wat leesbaarder maken zou beter zijn.
De meesten hier zijn al aan gewend.
Wat betreft gezin: zoals God het bedoeld heeft was geweldig. Ik leef al negen jaar als vrouw alleen met 8 kinderen, inmiddels al wat uit huis en ja gaat goed, maar zou een geweldige aanvulling zijn geweest als ik een man had gehad als hoofd van het gezin, wat zijn taak er nu ook in is, desnoods neemt hij het huishouden over. mannen hebben weer andere eigenschappen als vrouwen waardoor ze zeer geschikt zijn als hoofd van het gezin. Vind ik dan he.....
en er effe bij vermelden, mits hij zich zo gedraagt als een hoofd van een gezin , zoals God het bedoeld heeft.!!!!!!!! (helaas intreperen mannen het hoofd van gezin zijn nog al wat anders als de bedoeling van God was ) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 15:39
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Dat vind ik dus wat lastig Petra. Wanneer ben je heftig fout of een beetje fout? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat? Ben ik fout als ik iemand negeer (dat doet de ander pijn) of ben ik pas fout wanneer ik een ander mishandel (dat doet de ander pijn)? |
das nou net het geen mij ook tot denken zet, wij mensen, tenminste ik oordeel (en ja soms ook veroordeel) anders als God.
En wat leert God ons? dat we genadig moeten zijn, net zoals hij voor ons genadig is. Niet moeten veroordelen en we ons druk maken om een splinter bij een ander , terwijl zie de balk in je eigen oog.... en wij mensen denken wel eens van ja maar die zonde.... die is heftig... volgens mij is voor God zonde zonde... of het nu vreemd gaan is, of iemand negeren. iemand mishandelen of een appel stelen bij de albert hein. En tenminste ik ben dan geneigd om te denken,ach die appel is niet zo erg als vreemdgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 16:39
|
|
|
pasta salade met tonijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 17:14
|
|
|
Vaak is ons verstand op zoek naar de weg die ons hart al lang heeft gevonden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 17:16
|
|
|
ben er weer voor een weekje gezellig he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 17:33
|
|
|
Ja...doe ik...zeer zeker...
Had de link al van een ander gekregen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 17:37
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Ben er nog  |
Ja echt???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 17:43
|
|
|
Een vervelende eter...als ik alleen ben....
Zal wel brood met soep worden....maar als ik er nu zelf geen probleem mee heb???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 18:50
|
|
|
MIR753 schreef: | Hallo allemaal,
Was benieuwd of er nog mensen naar de singledag in Leersum gaan?
Groeten Mir |
Leuk ik ga dit topic in de gaten houden ben ook benieuwd wie er gaan, ik weet het zelf nog niet zeker. Maar wie weet als er veel mensen komen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 19:46
|
|
|
Ik schreef het al eerder: als je alles probeert letterlijk te lezen, loop je vast. Als er in de oudheid over het verleden geschreven werd, was men meer geïnteresseerd in de betekenis van de verhalen, dan dat men een feitelijk verslag ergens van gaf. Wij als moderne westerlingen zijn geneigd om alles letterlijk te lezen, als nauwkeurig opgetekende informatie die precies weergeeft hoe iets gebeurd is.
Wij denken precies te moeten invullen hoe alles gebeurd is. Je kunt dat ook loslaten en kijken naar de betekenis achter de verhalen. Zou je meer gaan geloven als je denkt dat je het nu wel allemaal precies weet?
De twee verschillende verhalen over de schepping in de Bijbel zijn voor mij één groot lofdicht op de grootheid van God. Wat maakt het dan uit, hoe lang die dagen duurden en of het allemaal wel precies zo gegaan is? Is het niet belangrijker om de hand van God er in te zien? God die door de eeuwen heen met ons meegaat en optrekt, die ons bevrijdt?
Er waren meer mensen op de aarde en daarom hoefde Kain geen gemeenschap te hebben met zijn zus. Toen hij weggestuurd werd, was hij bang dat hij mensen tegen zou komen die hem zouden willen doden. God gaf hem daarom een teken. Als er verder geen mensen geweest waren, was dat echt niet nodig geweest. En wat heeft het voor meerwaarde om precies te weten hoe het gegaan is? Wij hoeven niet overal antwoorden op te hebben.
Als je altijd gehoord hebt dat je de Bijbel letterlijk moet nemen en dat je precies moet lezen en doen wat er staat kan dat dus een grote rol spelen op de manier waarop je naar God kijkt en welk beeld je van Hem hebt. Dat is op zich niet verkeerd, maar het wil niet zeggen, dat een ander Godsbeeld niet goed zou kunnen zijn. Het kan ook invloed hebben op de manier waarop je de verhalen in de Bijbel leest. Neem je ze letterlijk, of kijk je naar de betekenis/bedoeling erachter. M.a.w.: niet wat staat er precies, maar waarom staat het er. Daar is wel wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de Bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. En die boodschap is zonder alles letterlijk te nemen nog heel actueel en beslist niet achterhaald. De boodschap blijft nl. onveranderd, ook al is het denken over de Bijbel veranderd. Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf is gelukkig door de eeuwen heen blijven staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 20:41
|
|
|
Toch snap ik jouw noodkreet naar God over die blikseminslag wel. Denk ook dat je dit zo met God mag bespreken. In de Bijbel vind je hier ook wel voorbeelden van, met name in de psalmen. Voor mij ook wel heel herkenbaar. Heb ook God wel gevraagd om een bepaald persoon te vervloeken. Denk dat God het wel begrijpt, hij weet immers welke pijn er in je hart zit? Wel was het zo dat toen ik het helemaal los kon laten en het oordeel over die persoon echt helemaal aan God over kon laten het gek genoeg met die persoon ook beter ging
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 20:56
|
|
|
Weet je wat ik zo gek vind? Dat ik hier op een christelijke site zit en lees dat men mensen kan vervloeken of dodelijk wil laten treffen door overmacht. En degene die die wensen dan moet uitvoeren, is God. Nu betwijfel ik mijn eigen algemeen christelijk geloof nogal, maar wat ik in dit topic lees, komt voor mijn gevoel niet overeen met hoe ik denk dat je je geloof 'moet' uiten. Wanneer heeft een mens zoiets ergs gedaan, dat hij daarvoor de doodstraf moet krijgen? En uit wiens naam? Uit die van God??? Dat lijkt mij ijdel gebruik van deze naam. Ik schrik echt van de onverdraagzaamheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 20:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Toch snap ik jouw noodkreet naar God over die blikseminslag wel. Denk ook dat je dit zo met God mag bespreken. In de Bijbel vind je hier ook wel voorbeelden van, met name in de psalmen. Voor mij ook wel heel herkenbaar. Heb ook God wel gevraagd om een bepaald persoon te vervloeken. Denk dat God het wel begrijpt, hij weet immers welke pijn er in je hart zit? Wel was het zo dat toen ik het helemaal los kon laten en het oordeel over die persoon echt helemaal aan God over kon laten het gek genoeg met die persoon ook beter ging |
Ik schrik hier toch wel heel erg van. Natuurlijk weet God van de pijn die er in ons hart kan zijn, maar dat is toch geen vrijbrief om iemand te vervloeken of te wensen dat iemand door de bliksem getroffen wordt? En God zou dat dan wel begrijpen?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 28 mei 2014, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:03
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Toch snap ik jouw noodkreet naar God over die blikseminslag wel. Denk ook dat je dit zo met God mag bespreken. In de Bijbel vind je hier ook wel voorbeelden van, met name in de psalmen. Voor mij ook wel heel herkenbaar. Heb ook God wel gevraagd om een bepaald persoon te vervloeken. Denk dat God het wel begrijpt, hij weet immers welke pijn er in je hart zit? Wel was het zo dat toen ik het helemaal los kon laten en het oordeel over die persoon echt helemaal aan God over kon laten het gek genoeg met die persoon ook beter ging |
Jij snapt hem, het was alleen niet dat ik die persoon wou vervloeken, maar God accepteert u dat? zoals die persoon doet? Kijkt u toe hoe die persoon hier zit terwijl die en die zonde bla bla bla.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:04
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik schrik hier toch wel heel erg van. Natuurlijk weet God van de pijn die er in ons hart kan zijn, maar dat is toch geen vrijbrief om iemand te vervloeken of te wensen dat iemand door de bliksem getroffen wordt? En God zou dat dan wel begrijpen?
|
ik verbaas me , hoe sommigge mensen dingen uit mijn woorden halen, die niet van toepassing waren, zijn. hoe sommige alleen al veroordelen over de woorden een ander soort mensen... en zo denken en zijn we allemaal verschillend, maar dat maakt een discussie ook boeiend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:08
|
|
|
Het is ontzetting wat je overkomt als je ziet hoe een ander kan handelen, en soms nog in een functie of bediening hoe je het noemen wilt. Vanuit die ontzetting kun je verschillende emoties hebben. Het lijkt of er woorden worden gegeven aan de emotie die eigenlijk afleiden van wat er in je omgaat en wat het te weeg brengt ...
Zolang we ons kunnen ontzetten over wat er in de wereld gebeurd, vaak nog in en onder Gods naam, hebben we ook de power er iets aan te doen. Vanuit de verontwaardiging, vanuit de ontzetting, verbazing, onthutsing.
Dus misschien moeten we ons niet blindstaren op de verwoording... en meer op de emotie erachter.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 28 mei 2014, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:14
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dit zinnetje sprong er voor mij even uit. De tegenstander probeert iedereen te onderdrukken, niet alleen vrouwen, maar ook mannen, kinderen, jongeren.
Ik meen dat de misleidende leugen is dat iemand gaat geloven dat er heil ligt in "macht". En dat komt voort uit de eerste leugen "je kunt als God zijn".
Verder ben ik het helemaal met je eens Petra dat God zowel man als vrouw met unieke eigenschappen heeft gemaakt waardoor ze elkaar nodig hebben om optimaal te kunnen functioneren. Dat geldt zo in een huwelijk, en in welke gemeenschap dan ook.
Ik waag me niet teveel aan het topic "vrouwen in het ambt" maar om toch ontopic te blijven stel ik mezelf de vraag waarom God de man als hoofd van de vrouw heeft gekozen (in het gezin). En met "hoofd" bedoel ik dus absoluut niet "de baas", maar wel leidend, verantwoording nemend, voorgaand in liefde zoals Jezus dat doet bij Zijn gemeente.
En als de man als hoofd van een gezin behoort te dienen, zou die lijn niet doorgetrokken kunnen worden naar de kerkelijke gemeente, waar ik iemand met een ambt ook als "hoofd" zie van de gemeente? |
Dat vind ik nu het mooie. In efeze staat dat de man de vrouw moet liefhebben zoals Jezus ons heeft lief gehad. Jezus is tot het diepste gegaan. Heeft ons gediend. Dus eigenlijk zou de man de vrouw moeten dienen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:17
|
|
|
JOL252 schreef: | Het is ontzetting wat je overkomt als je ziet hoe een ander kan handelen, en soms nog in een functie of bediening hoe je het noemen wilt. Vanuit die ontzetting kun je verschillende emoties hebben. Het lijkt of er woorden worden gegeven aan de emotie die eigenlijk afleiden van wat er in je omgaat en wat het te weeg brengt ...
Zolang we ons kunnen ontzetten over wat er in de wereld gebeurd, vaak nog in en onder Gods naam, hebben we ook de power er iets aan te doen. Vanuit de verontwaardiging, vanuit de ontzetting, verbazing, onthutsing.
Dus misschien moeten we ons niet blindstaren op de verwoording... en meer op de emotie erachter. |
We zouden jou Irene kunnen noemen, Jol, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Het gaat om de emotie, de schok en de verbijstering als iemand iets doet waarvan jij erg schrikt en waarbij jij zeer betrokken bent. Dan wordt de hele wereld op de kop gezet en het kan zelfs je eigen normen en waarden op losse schroeven zetten. Toch is het niet zo erg om elkaar te wijzen op het gebruik van woorden en wensen. Ook dat kan je verder helpen in het proces en de omgang met de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|