ChristianMatch

Forum

Christenvervolging
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5943 5944 5945 5946 5947 5948 5949 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 18:09

LAURA291 schreef:
Heel moeilijk!

Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik nu met een bijbeltekst kom. Het is beslist niet bedoeld als dooddoener, maar juist als advies om dit eens te proberen. Hoewel ik (uit ervaring) weet hoe moeilijk dit kan zijn. Misschien helpt het als je probeert deze man door de ogen van Jezus te zien: hij kent Zijn Verlosser nog niet en hij heeft geen hoop. Zijn hart zit blijkbaar vol negatieve zaken; echt gelukkig kan hij niet zijn.

Lucas 6: "Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen"

Het kan helpen….

Ja, dat heb ik geprobeerd, maar meneer interpreteert dat verkeerd... Zieke smiley... maar aan God geven en mijn vrede behouden.....en nu maar weer back on topic....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 18:57

ANNETTE050 schreef:
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar meneer interpreteert dat verkeerd... Zieke smiley... maar aan God geven en mijn vrede behouden.....en nu maar weer back on topic....

Ik vind het heel erg on topic hoor! Maar k snap dat je er hier niet al te gedetailleerd op in wilt gaan. Mijn mailbox staat altijd voor je open!
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID978

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 19:00

LAURA291 schreef:
Muziek en zingen kunnen idd enorme impact hebben op hoe je je voelt. Kijk maar naar David die zingt voor koning Saul (hoewel daar nog iets meer aan de hand was).

Ik vind het scherp opgemerkt van Roady en mss klopt het en helpt vantevoren zingen ook. Wat niet wegneemt dat de oorzaak van de angst dan mss nog moet worden opgespoord en opgelost. Het kan toch geen kwaad om het uit te proberen?

Maar mss helpt het niet en dan is er een andere reden waarom na de zangdienst jouw angst weg is. Wel interessant als je de reden daarvoor zou kunnen achterhalen.

Lieve allemaal,

Wat een boel reacties op mijn onderwerp. Dank jullie wel. Ja ik ben ook bezig om te achterhalen waar de angst vandaan komt, maar helaas heb ik heb ik dat niet zo maar te pakken. Het nare aan de angst is dat ik wanneer ik daar echt in zit, ik niet eens kan bidden. Dan kan ik niet bij God komen. Dit is geen excuus. Het lukt me dan echt niet. Ik vind het fijn om hier al jullie reacties te lezen. En om ervaringen te delen. Dank jullie wel. Ik krijg hier door het gevoel dat ik er niet alleen in sta.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 19:04

INGRID978 schreef:
Lieve allemaal,

Wat een boel reacties op mijn onderwerp. Dank jullie wel. Ja ik ben ook bezig om te achterhalen waar de angst vandaan komt, maar helaas heb ik heb ik dat niet zo maar te pakken. Het nare aan de angst is dat ik wanneer ik daar echt in zit, ik niet eens kan bidden. Dan kan ik niet bij God komen. Dit is geen excuus. Het lukt me dan echt niet. Ik vind het fijn om hier al jullie reacties te lezen. En om ervaringen te delen. Dank jullie wel. Ik krijg hier door het gevoel dat ik er niet alleen in sta.

Weet je... het geeft niet als je niet kunt bidden als je midden in zoiets zit. Hij ziet en weet. En Hij is bij je, dat hangt niet af van wat wij bidden, kunnen of zingen of wat dan maar ook. Het hangt niet van ons af maar van Zijn grote liefde die Hij niemand onthoudt.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 juni 2014, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 19:09

JOL252 schreef:
Weet je... het geeft niet als je niet kunt bidden als je midden in zoiets zit. Hij ziet en weet. En Hij is bij je, dat hangt niet af van wat wij bidden, kunnen of zingen of wat dan maar ook. Het hangt niet van ons af maar van Zijn grote liefde die Hij niemand onthoudt.

En zo is het maar net! God is erbij, hij trekt met ons op en zal ons niet alleen laten, zelfs als wij dat niet altijd zo voelen en niet kunnen bidden!
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID978

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 19:18

JANS221 schreef:
En zo is het maar net! God is erbij, hij trekt met ons op en zal ons niet alleen laten, zelfs als wij dat niet altijd zo voelen en niet kunnen bidden!

Hij is er bij. Dat weet ik ook. Daarom heb ik hier ook dat filmpje over Laminin gepost. Ik denk daar steeds even aan als t voelt alsof Hij er niet bij is. Wat ik alleen niet begrijp is waarom dan toch de angst er is. Ik ben dat aan het uitzoeken maar tot dat ik het antwoord op die vraag gevonden heb, vind ik het wel spannend. Gelukkig kan ik hier op dit forum lekker samen zijn met mensen die t blijkbaar soms ook herkennen.

X
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 19:24

JOL252 schreef:

JA...waarheid...menigmaal ervaren!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 20:07

Star Wars kijken Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVIDVDE498

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 20:32

Hoi iedereen,

Waar zit jullie passie? Wat is jullie droom?
Op deze site is de bedoeling om te gaan daten enzovoort, en daarom is het goed denk om van elkaar te weten wat je toekomst dromen zijn.

Of als je 70 wordt en terugkijkt op je leven, wat zou je dan willen veranderen?
Vaak heeft dat te maken met je droom of passie die je al heel vroeg had.

En ik geloof als je, je droom of passie vertelt, dat mensen geïnteresseerd worden in jou leven.

Ik zou zeggen kom maar op!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 20:58

Prachtig!

MARENTH030 schreef:
Ik denk dat er in ieders leven momenten zijn dat je probeert de dingen die je pijn hebben gedaan en verdriet om dit los te laten. Ik denk zelf dat je iets kan loslaten als je dit een plekje hebt gegeven. Plek geven is het parkeren en dit kan als je de negatieve emoties hebt verwerkt en doorleeft zodat je dit kan parkeren. Ik vind dit een prachtig gedicht en wilde dit delen, geeft precies weer hoe je kan loslaten.

Loslaten.
Loslaten wat je lief en dierbaar is,
loslaten naar wie je hart uitging.
Je doet het niet ineens.
Het is als het gaan van een lange weg.
Een weg, geplaveid met herinneringen,
de beelden van weleer, en met emoties diep en scherp
Al gaande ga je stap voor stap zien,
hoe het was, echt was
Je leert te zien voorbij de buitenkant,
je ziet verborgen patroon
het hoe, waarom
Je ziet wat de ander toen bewoog.
je ziet wat je toen in het verleden, niet kon zien
Omdat je er nog midden in stond,
deel was van het geheel
Maar nu bij elke stap de afstand groeit, nu ga je zien,
begrijpen en aanvaarden.
Zo groeit het inzicht in wat het was.
En pas wanneer je alles hebt gezien, doorvoeld,
wanneer je hebt begrepen hoe het was, echt was.
wanneer de tranen zijn gegaan, pas dan eindelijk,
kun je de deur van het verleden sluiten
en ben je vrij en open voor wat,
zolang al naar je toe wil komen
Toekomst opent zich,
en jij je kunt het onbevangen laten komen.
Eindelijk open, echt open.

Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 21:31

JANS221 schreef:
Nee, zo bedoel ik dat niet, sterker nog ik heb dat helemaal niet geschreven! Ik heb geschreven dat muziek en zang rustgevend en kalmerend kunnen werken.
Wat jij voor de rest schrijft, heb ik ook geschreven en daar ben ik het mee eens. Alleen struikelde ik over de zin dat angsten en de aanwezigheid van God niet samen kunnen gaan. Je doet met zo`n uitspraak christenen tekort die de aanwezigheid van God ervaren in hun leven en toch ook angsten hebben.
Bidden, zingen en de juiste hulpverlening zoeken lijken mij een prima combinatie; Bid en werk!

Die drie dingen bidden, zingen en de juiste hulpverlening zoeken.!

En je niet laten ontmoedigen als je effe te moe bent om t e vechten tegen je angsten, stapje voor stapje overwin je het,
met soms drie stappen vooruit en soms effe weer een stapje terug om vervolgens weer op te staan en weer een stap vooruit te doen.

en als je het samen met Jezus doet, gaat het iets makkelijker....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 21:37

Oh wat ook heel goed helpt als je angstig bent is je op mooie dingen richten.

Zoek afleiding van je angsten, kijk in de kerk rond na anderen mensen of uit het raam, hoe mooi het buiten is.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 21:50

ANNETTE050 schreef:
Ik woon nu helaas naast een Islamiet, die zo treitert en mijn hele zondag verknalt.
Dat wat met Meriam gebeurd is wel het ware gezicht acte de mooie verhalen van de islam.
Voel geen liefde voor de persoon alleen intense afkeer.
Zo dominant als hij zich opstelt...ben in zijn ogen natuurlijk maar een vrouw, die elke keer maar weer moet komen smeken of de islamitische muziek zachter mag.

Ik was speciaal weer naar huis gegaan om naar een preek te luisteren, maar vergeet het maar. had de preek nog niet aan staan, heel zacht, of de islamitische muziek knalde weer los....moeilijk!!!!

martin Luther King: wij vechten niet tegen individuen, maar tegen systemen.

Hier hoor ik ook wel eens allah muziek, en een andere keer horen hun weer van mij Jezus muziek

En eerlijk gezegd heb ik respect voor ze, zoals ze oprecht met hun geloof bezig zijn, alleen in mijn ogen is het dan het verkeerde geloof.....
vergeet niet ,dat niet alle islamieten zo zijn, net zoals wij cristenen niet allemaal zo zijn, zoals sommigge cristenen wel eens bezig zijn geweest in de geschiedenis.
Jouw buurman heeft meriam niet in de gevangenis gegooid etc...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:02

LAURA291 schreef:
Eerlijk gezegd vrees ik meer dat ze mss fysiek niet in staat is nu de gevangenis te verlaten. Ik koester weinig illusies omtrent beveiliging voor haar vanwege de overheid. Hopelijk zit ik er naast.

Zij is idd maar 1 van de velen. Gelukkig voor haar dat Amnesty International zich ermee bemoeide.

Laten we niet vergeten dat God machtig kan werken op gebed. Ik heb laatst geweldige verhalen gehoord van geloofsgevangenen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:04

PETRA373 schreef:
martin Luther King: wij vechten niet tegen individuen, maar tegen systemen.

Hier hoor ik ook wel eens allah muziek, en een andere keer horen hun weer van mij Jezus muziek

En eerlijk gezegd heb ik respect voor ze, zoals ze oprecht met hun geloof bezig zijn, alleen in mijn ogen is het dan het verkeerde geloof.....
vergeet niet ,dat niet alle islamieten zo zijn, net zoals wij cristenen niet allemaal zo zijn, zoals sommigge cristenen wel eens bezig zijn geweest in de geschiedenis.
Jouw buurman heeft meriam niet in de gevangenis gegooid etc...

Ik heb al veel vaker contact met islamieten gehad, maar deze is anders...heel erg dominant. Vrouwen in Burka's en zo....brrrr.... Zieke smiley. Maar ik bedoel ook niet zozeer de mens achter het geloof, maar het geloof zélf. Daar zien we nu toch een hele nare kant van, die er óók is...en is dat dan niet het ware gezicht, waar we wel degelijk rekening mee moeten houden?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 22:08
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:07

ANNETTE050 schreef:
Ik heb al veel vaker contact met islamieten gehad, maar deze is anders...heel erg dominant. Vrouwen in Burka's en zo....brrrr.... Zieke smiley

Dan moet het zeker een Verraste, verbaasde smiley voor hem zijn als jij effe aan belt bij hem zonder burka Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:09

Helaas is het bericht dat Meriam vrijgelaten wordt niet waar.
Alleen een rechter kan het vonnis herroepen.

http://kplr11.com/2014/05/31/only-a-court-can-release-sudanese-christian-woman-on-death-row/

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:15

ANNA415 schreef:
Star Wars kijken Knipoog smiley Clown smiley

Volgens mij lijk je daar zelfs al op Verraste, verbaasde smiley

Fijn kamp he juffrouw Anna Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA732

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:16

ANNA415 schreef:
je hoeft niet van de bbq te eten. je mag ook gewoon radijsjes eten ofzo.

Of de beruchte bieten salade Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:29

HANNE614 schreef:
Lokatie:
Golden Wok paleis Opeinde
Kommisjewei 123
9218 PE Opeinde
Prijs: 21,25
Voor een paar euro meer heb je all-in prijzen.

Van CM hebben we
Geert 37
Janet 39 jr
Harco 41 jr
Thaare 42 jr
Bert 45 jr
Andre 48 jr
Tina 49 jr
Happy 49 jr
Hanne 49 jr
Otto 51 jr
Boveen 54 jr
Gert 54 jr
Tina 60 jr

Opgegeven niet CM-leden:
1 vrouw 34
1 vrouw 39
1 man 40 jr
1 man 41 jr
1 vrouw 45 jr
1 man 46 jr
1 vrouw 48 jr
1 man 48 jr
1 man 50 jr
1 vrouw 51 jr
2 vrouwen 52 jr
1 man 53 jr
1 vrouw 54 jr
1 man 56 jr
1 man 57 jr
1 vrouw 59 jr
1 man 59 jr
1 vrouw 61 jr

Laatst aangepast door
HANNE614
op maandag 9 juni 2014, 14:39
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:47

Krijg hem niet geopend...
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:58

Klinkt gezellig........ Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 23:18

Angsten....vreselijk iets, het kan je leven gaan beheersen....
Ook ik heb geprobeerd alle tips die ik binnen kreeg....helaas het hielp niet!
Snachts ...sliep ik bijna niet meer en het was al zo ver gekomen dat ik de mensen afduwde.....
Och hoe vaak heb ik niet gebeden......totdat ik helemaal in elkaar klapte!
God gaf nieuwe opening, ja ik heb andere christen gesproken, die dit ook gedaan heeft!
En heb de stap gezet, de wortel....aangepakt, de begin van de pijn!
3 x de diepe pijn of de wortel die diep in mij zat en ja pijnlijk om naar boven te halen....ik heb het gedaan......de angsten verdwenen, vrijheid ontstaat .....
EMDR er zijn vele verschillende die tegen aan kijken......kritiek enz.
Het is de keuze die ik gemaakt heeft en het heeft voor mij een goed gedaan!
Daarna therapie......die nu gestopt is! En ja het werpt vruchten af.........
De verwerking is zo belangrijk, vooral de wortel, dan komt zoveel dingen vrij in je......er zijn ook een heel gebeds team die om mij heen staat, wat ook heel belangrijk is.! Dit is mijn verhaal ...die ik graag met jullie deelt!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 23:19

[quote=MAMY994]Ik heb een luxe-probleem! Ik heb een dagkaart voor de trein van iemand gekregen die één dezer zaterdagen opgemaakt moet worden. En nou zijn er zoveel plaatsen die ik (weer) wil bezoeken en ik kan niet kiezen!!!!!
Enkele mogelijkheden: Leeuwarden, Nijmegen, Amersfoort, Enkhuizen, Amsterdam, Leiden, Den-Haag, 's-Hertogenbosch, .., .., .., .., Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik ben geweest! Was heel leuk!
Niet naar Leiden - ga ik beslist nog eens doen.
Niet naar de Ginkelse Hei - gaat daar dan een trein naar toe?
Niet naar Hoeven - vast gezellig.
Naar Purmerend, jeugdherinneringen ophalen. Alleen kende ik het stadje toen er nog maar zo'n 8500 inwoners woonden. Nu is het tig keer zo groot geworden en wonen er iets van 80.000! Alles is zo'n beetje veranderd of gesloopt. Bah! Dus die herinneringen zullen wel tussen m'n oren moeten blijven. Maar evenzogoed een leuke dag gehad.

Nu vraag ik me af: wanneer mag ik weer zo'n dagje uit?
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 23:25

Leuke actie's.....zo kom je nog eens ergens.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 23:35

Mijn hondjes...hoe ze elkaar vermaken en onverwachts even mij een knufff komen geven....
Kinderen.......komen eten , hun verhalen.....
Samen op pad gaan met mijn dochter, samen op avontuur Knipoog smiley
Of gewoon op bankkie zitten, op de balkon of buiten op de pleintje...
Onverwachts zomaar een babbeltje.....

Of gewoon een bloem knopje die open gegaan is.....och er zijn zoveel dingen om te genieten....
Zelf een ijsje mmmmmmm
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 03:08

Muzikaal tramritje, mijn favoriete muziek...een stukje van de Moldau van Smetana

http://youtu.be/gww9_S4PNV0
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 06:46

Waar begin ik toch aan? Gefrustreerde smiley Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 06:49

Ik ben er ff een paar dagen niet. Dus niet te veel op het forum schrijven anders heb ik straks teveel leeswerk Boze smiley

(of kan er iemand een samenvatting voor me maken Smiley die vol vragen zit Kussende smiley Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 06:53

Pff uit bed.....
Wat moet er nog allemaal mee?
Föhn!!!!!!
Lunchpakket
zaklantaarn
schone onderbroek
droge worst
droge worst
droge worst
badhanddoek
fleece vest
zei ik al droge worst? Engeltje smiley

pfffffffff Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5943 5944 5945 5946 5947 5948 5949 ... 6194 Volgende
Pagina 5946 van 6194