ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5952 5953 5954 5955 5956 5957 5958 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 13:29

Ik ben vandaag gewoon ff in een pannenkoekenmodus.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 13:29

Wauw, mooi!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 14:57

Wat een kabaal......
Aan het zoeken gegaan....
Wat er viel was vast een groot iets...
Nou ja......
In de gang.....daar lag het...
De schilderij en de glas in diggelen ....
Niks kapot de touwtje aan de achter kant...
En de spijker zit nog netjes in de muur......

Hoe kan de schilderij in vredesnaam eraf vallen......?

Hup opruimen de zooi glas..... Twijfelende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 15:45

STEENTJE178 schreef:
Ik ben vandaag gewoon ff in een pannenkoekenmodus.... Coole smiley met zonnebril

O dat is ook lekker Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 16:59

STEENTJE178 schreef:
Oeww lekker, ik ook
Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MISSPRIS557

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 19:23

MIR753 schreef:
Hallo allemaal,

Was benieuwd of er nog mensen naar de singledag in Leersum gaan?

Groeten Mir

Hoi Mir,

Ja, ik heb me ook aangemeld. Ik kom vanaf de Veluwe. Ben benieuwd hoe het zal zijn Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 21:22

Zondag 8 juni, Handelingen 2: 41-47; Is groei hét kenmerk.

Het overkomt me regelmatig, dat vrijwel direct na een kerkdienst iemand van de administratie mij als voorzitter van de kerkenraad vraagt ‘nog even’ mijn handtekening te zetten onder een rij briefjes van mensen, die niets meer met de kerk te maken willen hebben en dus uitgeschreven wensen te worden. In Jeruzalem ging het anders toe. Na zijn eerste preek kan Petrus zo’n drieduizend gedoopten als meelevende leden inschrijven. Een stormachtige groei! Maar ook daarna gaat het verder. Elke dag voegt de Here nieuwe mensen toe.
Is groei een kenmerk van de ware gemeente? Niet zonder meer. In Korinte en in Rome kom je later slechts kleine huisgemeente tegen. De kerstening van Europa begint met een massabekering. En later schrijft de apostel Petrus brieven aan christenen in de verstrooiing. Dat waren zeker ook geen grote groepen. Getalsmatig groei is niet hét kenmerk van de ware gemeente. Intussen mogen we de hoop op groei nooit opgeven. In Jeruzalem werkt de Geest van Christus langs twee lijnen. Via de verkondiging van het Woord en via de uitstraling van de gemeente. Hun geheim is eenvoudige trouw. Trouw aan het Woord. Trouw aan elkaar. Volhardende trouw! En liefde voor elkaar. Hier voegt de Here toe en niet Petrus en zijn helpers!
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 23:10

JANS221 schreef:
De Geest van God

De Geest van God waait als een wind
op vleugels van de vrede,
als adem die ons leven doet,
deelt ons een onrust mede
die soms als storm durft op te staan,
geweld en kwaad durft tegengaan;
een koele bries die zuivert.

De Geest van God is als een vuur,
als vlammen fel bewogen,
verterend wat aan onrecht leeft,
een gloed vol mededogen.
Een vonk van hoop in onze nacht,
een wenkend licht dat op ons wacht,
een warmt’ in hart en ogen.

In stilte werkt de Geest van God,
stuwt voort met zachte krachten,
een wijze moeder die ons hoedt,
een bron van goede machten.
Zij geeft ons moed om door te gaan,
doet mensen weer elkaar verstaan,
omgeeft ons als een mantel.

Marijke de Bruijne

Prachtig Jans!
Stil werd ik even van het tweede couplet, de laatste drie regels.
Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNA936

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 23:17

TESSYBEAR731 schreef:
"De droomgever"...van Bruce Wilkinson

De titel maakt me nieuwsgierig, waar gaat het over ?
Naar boven

Auteur Bericht
NEEDPEACE198

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 23:42

Voor diegenen die hier nog niet van op de hoogte zijn, wil ik graag wat mededelen over de Bijbel, wat zeer belangrijk is.

In 2004 is de NBV (Nieuwe bijbelvertaling) uitgekomen. Deze moet je absoluut niet gaan lezen. Het is zo vertaald, dat het boek makkelijker te lezen valt, maar kort gezegd zul je veel meer hebben aan de statenbijbel of de iets nieuwere vertaalde NBG bijbel.

De nieuwe/neppe bijbels zijn Satanisch, en de Satan is ondertussen alweer een nieuwe aanvalsronde begonnen, en dit keer met de BGT (Bijbel in gewone taal). Koop deze neppe boeken AUB NOOIT!

Overigens zijn er ondertussen uit de moderne vertalingen al zo'n 60.000 woorden verwijderd, wat dus vrij ernstig is.

Hieronder heb ik een stukje tekst gekopieerd van een website, zodat je in elk geval een paar goeie redenen hebt om de nieuwe vertaalde bijbels absoluut niet te gaan lezen:

Fijn Pinksteren iedereen!

De mythe van “begrijpelijk” Nederlands.

Ik heb zelf nooit geloofd in de wel erg doorzichtige mythe dat “begrijpelijker” Nederlands of begrijpelijker Engels (of welke andere taal het ook maar betreft) de boodschap van het evangelie toegankelijker maakt.
Beperk ik me nu tot het Nederlandse taalgebied dan bedoel ik hiermee te zeggen dat verouderd Nederlands veel minder een nadeel is dan dat hedendaags Nederlands een voordeel kan zijn.
Anders gezegd: Jezus beloofde de Trooster, de Heilige Geest, aan Zijn discipelen met daaraan toegevoegd de belofte dat Zijn Heilige Geest hen de boodschap van het Koninkrijk Gods zou uitleggen.
Dit gaat ook op voor de discipelen van Jezus die nu de evangelieverkondiging op zich hebben genomen. Dus zonder de inwoning van de Heilige Geest en zonder Zijn hulp en uitleg is de bijbel absoluut een onleesbaar boek.
Voor Gods Heilige Geest is geen vervanging beschikbaar. Immers: “....een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk
te beoordelen is” (1 Cor. 2:14). Als de Heilige Geest in iemands leven niet de ruimte krijgt om geestelijk inzicht te geven kan geen enkele vertaling in hedendaags Nederlands dat gemis compenseren.
Omdat de bijbelse boodschap het hart van de mens hoort te raken en niet slechts zijn aan beperking onderhevige verstand. Nog weer anders gezegd: het is de taal van Gods Geest die in de bijbel versleuteld ligt en die taal
kan alleen verstaan worden als wij diezelfde Geest gehoorzamen en Zijn aanwijzingen opvolgen. Er bevinden zich echter massa's ongeestelijke mensen binnen het zogenaamde christendom die zelfs niet willen geloven dat deze
zeer persoonlijke omgang met Gods Geest onmisbaar is. Deze geestelijk blinde kinderen Gods vormen een bijzonder makkelijke prooi voor de kwaadaardige leugengeesten die door de satan vanuit de hel over de wereld zijn uitgezonden
om de waarheid van het evangelie voor hen verborgen te houden.

http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm

Laatst aangepast door
NEEDPEACE198
op maandag 9 juni 2014, 02:40
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 23:47

JANS221 schreef:
De Geest van God

De Geest van God waait als een wind
op vleugels van de vrede,
als adem die ons leven doet,
deelt ons een onrust mede
die soms als storm durft op te staan,
geweld en kwaad durft tegengaan;
een koele bries die zuivert.

De Geest van God is als een vuur,
als vlammen fel bewogen,
verterend wat aan onrecht leeft,
een gloed vol mededogen.
Een vonk van hoop in onze nacht,
een wenkend licht dat op ons wacht,
een warmt’ in hart en ogen.

In stilte werkt de Geest van God,
stuwt voort met zachte krachten,
een wijze moeder die ons hoedt,
een bron van goede machten.
Zij geeft ons moed om door te gaan,
doet mensen weer elkaar verstaan,
omgeeft ons als een mantel.

Marijke de Bruijne

mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 23:58

Het ligt er natuurlijk aan wat voor woorden er zijn weggelaten met de vertaling,

een zoon van mij heeft een nieuwe vertaling, voor jeugd, zeer goed, duidelijker leesbaarder en veel uitleg bij bepaalde dingen, ik zie er geen kwaad in.
Daar leest hij sneller in dan in een oude bijbel met kleine letters en zinnen die voor hem moeilijker t e begrijpen zijn,

wees eerlijk, beetje voor beetje krijg je inzicht in de bijbel na keren lezen soms, niet begrijp je meteen alles van de bijbel.
En inderdaad geeft de Heilige Geest je vaak dat inzicht ook.

Ondanks dat Gods Geest ons inzicht geeft, is het soms voor sommige mensen moeilijker te lezen, neem bv dyslexie bij sommige mensen,

ehhh zouden we niet mogen vertalen, zouden we allemaal de bijbel in het Hebreeuws toch moeten lezen?
En dan volgens dat stuk van internet niet mogen vertalen na onze eigen taal, want dat is van d e duivel, God geeft ons wel het goede inzicht.

Zo denk ik er over... en zie geen kwaad in vertalingen, of aanpassing van de taal, omdat de oudere moeilijker leesbaarder zijn voor sommigen door de oudere taal, die we vandaag niet meer gebruiken.

Lief dat je ons wil waarschuwen, alleen nee je kan overal de duivel inzien.....ik zie geen duivel in vertalingen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 00:21

JOHANNA936 schreef:
De titel maakt me nieuwsgierig, waar gaat het over ?

ff googelen..
Naar boven

Auteur Bericht
THAARE760

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 00:36

Opgeven kan nog!!!!! Tot aanstaande donderdag kun je je nog opgeven !!!!

Laatst aangepast door
THAARE760
op maandag 9 juni 2014, 00:36
Naar boven

Auteur Bericht
NEEDPEACE198

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 02:44

Mijn excuses.

Ik was vergeten om een hele mooie link onderaan mijn bericht te plaatsen.

Daar heb ik die info ook van gekopieerd, maar er staat nog veel meer zeer belangrijke info op die website.

Lees die hele pagina eens aandachtig door, en vertel mij dan of u er nog steeds hetzelfde over denkt.

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 07:52

NEEDPEACE198 schreef:
Mijn excuses.

Ik was vergeten om een hele mooie link onderaan mijn bericht te plaatsen.

Daar heb ik die info ook van gekopieerd, maar er staat nog veel meer zeer belangrijke info op die website.

Lees die hele pagina eens aandachtig door, en vertel mij dan of u er nog steeds hetzelfde over denkt.

Het is inderdaad curieus wat er uit de Statenvertaling is weggelaten of gewijzigd...
Verder krijg ik van de intonatie van de website een beetje de kriebels en de lange lappen tekst zijn niet echt uitnodigend.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juni 2014, 08:08
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 08:28

Tjongejonge, wat een grote woorden: satanisch nog wel. Nou dan had satan toch een beetje beter zijn best moeten doen, want door het lezen uit deze vertaling zijn toch veel mensen tot geloof gekomen en vinden er nog dagelijks hun kracht en troost in en uit deze vertaling. (waar overigens inderdaad soms zinnen of woorden zijn weggelaten, die in de statenvertaling juist toegevoegd waren, zouden die toevoegingen ook satanisch geweest zijn?)

Ook goede pinksterdagen toegewenst, laat de geest van God maar zijn werk doen, en dat kan zelfs door het lezen van de NBV!

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 9 juni 2014, 08:50
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER678

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 08:58

Boeiend dat ik dit nu net moet lezen voor ik straks op bezoek ga bij een gemeentelid die werkt als bijbelvertaler.

Wat mij ook boeit is hoe je met andere christenen omgaat die wel gebruik maken van een van de nieuwere vertalingen.

De vraag die mij bezighoudt is; wat is nu eigenlijk het evangelie dat Jezus verkondigde? Hij had geen van onze bijbelvertalingen in de hand.

Het naast elkaar houden van de verschillende vertalingen en het lezen van heel veel commentaren heeft mij duidelijk gemaakt dat de Waarheid niet is opgehangen aan een titel of jota. Zelfs de statenvertaling heeft ongelukkige vertaalkeuzes gemaakt.

Gelukkig dat het Pinksteren is geweest en Gods geest nu in mij kan wonen. Daarom hoef ik voor niets meer bang te zijn, ook niet voor een verkeerde vertaling. Satan is al overwonnen, en alleen Zijn Geest leidt in de Waarheid.( 1 Cor 2). Ik hoef geen angst te hebben voor een "verkeerd" vertaald woord of begrip.

Ik bid dat niemand zich angst laat aanpraten, dat is wat satan wil. Hij krijgt hier veel te veel eer en aandacht.

Jezus heeft overwonnen, en sinds Pinksteren wil Zijn Geest in ons wonen en ons onderwijzen in Liefde, in zorg voor elkaar. In die zorg is geen plaats voor angst. Dank U Jezus!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:06

De Bijbel is fijn om te lezen in deze taal, ik lees het met plezier! Begrijpbaarder en ik kom juist nog dichter bij de Here....de Here leidt!
Vertrouw op de Here......
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:25

ZOEKER678 schreef:
Boeiend dat ik dit nu net moet lezen voor ik straks op bezoek ga bij een gemeentelid die werkt als bijbelvertaler.

Wat mij ook boeit is hoe je met andere christenen omgaat die wel gebruik maken van een van de nieuwere vertalingen.

De vraag die mij bezighoudt is; wat is nu eigenlijk het evangelie dat Jezus verkondigde? Hij had geen van onze bijbelvertalingen in de hand.

Het naast elkaar houden van de verschillende vertalingen en het lezen van heel veel commentaren heeft mij duidelijk gemaakt dat de Waarheid niet is opgehangen aan een titel of jota. Zelfs de statenvertaling heeft ongelukkige vertaalkeuzes gemaakt.

Gelukkig dat het Pinksteren is geweest en Gods geest nu in mij kan wonen. Daarom hoef ik voor niets meer bang te zijn, ook niet voor een verkeerde vertaling. Satan is al overwonnen, en alleen Zijn Geest leidt in de Waarheid.( 1 Cor 2). Ik hoef geen angst te hebben voor een "verkeerd" vertaald woord of begrip.

Ik bid dat niemand zich angst laat aanpraten, dat is wat satan wil. Hij krijgt hier veel te veel eer en aandacht.

Jezus heeft overwonnen, en sinds Pinksteren wil Zijn Geest in ons wonen en ons onderwijzen in Liefde, in zorg voor elkaar. In die zorg is geen plaats voor angst. Dank U Jezus!

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:30

PETRA373 schreef:
ohhhh dus alleen die met rood streepje zijn de ware Lachende smiley

Zal ik effekes beter gaan opletten...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:33

Pfff
Wie zit er achter deze site? Wat een liefdeloosheid en gescheld.
Alsof satan hiervan niet smult Gefrustreerde smiley

Naar mijn idee sprak Jezus gewoon zijn voertaal. Toen hedendaags taalgebruik. Hij gebruikte simpele verhalen (gelijkenissen heet dat met een ouderwets woord) om mensen iets uit te leggen. Als Hij nu in Nederland op bezoek zou komen, zou Hij echt niet de Statenvertaling taal spreken.
Hij zou waarschijnlijk eerder een café in gaan dan een kerk.

En daarbij de Statenvertaling is door de eeuwen heen ook elke keer gemoderniseerd.
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER678

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:33

en dan lees ik net mijn dagboekje:

9 juni:

Streef ernaar om in Mijn Liefde te leven, die tal van zonden
bedekt, zowel die van jou als die van anderen. Draag Mijn
Liefde als een mantel van Licht, die jou van top tot teen
bedekt. wees niet bang, want volmaakte liefde sluit angst uit.
Kijk naar anderen door lenzen van liefde, zie hen vanuit
Mijn perspectief. Zo wandel je in het Licht, en dat doet Mij
plezier.

Wow, wat een bemoediging!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:38

CHRISTIANMATCH schreef:
De kleuren hebben te maken met het lijstje waarin ze staan:

blauw = nieuw
groen = match
oranje = jarig
rood = linc-score

Als je een profiel bekeken hebt, is de gekleurde lijn de volgende keer dat je op de homepage komt weg.

Uuuhhhmmm ik heb echt niet in mijn match criteria aangegeven dat ik op zoek ben naar een vrouw, en ook niet naar mannen boven een bepaalde leeftijd Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:41

Dank je wel voor het delen, Zoeker.....
Ja heel mooi en ook goed om erover na te denken.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:46

ANNA415 schreef:
Uuuhhhmmm ik heb echt niet in mijn match criteria aangegeven dat ik op zoek ben naar een vrouw, en ook niet naar mannen boven een bepaalde leeftijd Gefrustreerde smiley

Pfffff gelukkig dat het bij jou ook zo is.........
Vond al vreemd iets..... Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
ZWALUWTJE610
op maandag 9 juni 2014, 10:32
Naar boven

Auteur Bericht
NEEDPEACE198

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 10:21

Uit jullie reacties maak ik O.A op, dat jullie helaas totaal geen idee hebben , van wat er zich wel niet allemaal afspeelt in deze wereld.

De wereld is namelijk al heel ver heen, en ook hier in Nederland.

Ik durf te wedden dat bijna ieder van jullie nog steeds geloofd, dat O.A Beatrix aan onze kant staat.

Of Mark Rutte bijvoorbeeld.

Hebben jullie er wel eens over nagedacht, dat wij in feite gewoon in een illusie leven?

Hebben jullie er wel eens over nagedacht, hoe het nou precies zit met de moord op Pim Fortuyn?

Of die auto die dwars door het publiek reed, zo tegen een standbeeld aan, op Koninginnedag 2009 te Den-haag?

Of geloven jullie domweg gewoon, wat hen allemaal aan ons vertellen?

Dachten jullie nou echt dat alles wat op het nieuws komt, of in de krant staat, dat dat ook de waarheid is?

Hebben jullie jezelf wel eens afgevraagd wat O.A Beatrix en Rutte jaarlijks op de bilderbergconferentie te zoeken hebben?

En dan die aanslagen op de Twintowers.

Dachten jullie nou echt dat dat het werk is van Bin-Laden?

Ik kan zo nog uren doorgaan, maar dit lijkt me eerst wel voldoende.

Het spijt mij, als ik zo bruut overkom..Dat is dus niet de bedoeling.

Ik wil jullie slechts een beetje wakker schudden, want dat is blijkbaar nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 10:33

Brrrrrr, klinkt vreselijk eng, zeg! Hebben Beatrix en Rutte dan ook al meegewerkt aan die bijbelvertaling? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
NEEDPEACE198

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 10:48

Ik bedoel er kort gezegd mee te zeggen, dat de meest invloedrijke mensen op deze wereld niet voor God gekozen hebben, maar voor de Satan.

En dat bijvoorbeeld Rutte of Obama slechts trekpoppen op het toneel zijn!

Het zijn de mensen achter de schermen, die bepalen wat er gebeurd, en die mensen staan dus natuurlijk achter de Satan.

En de Satan probeert ons uiteraard zover mogelijk bij de bijbel vandaan te houden!

Uiteindelijk gaat de hele wereld er aan, maar besef wel heel goed, dat de wereld al aardig aan het vergaan is, en dat het zeker niet beter zal worden met de wereld.

Lucifer is very much alive!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 11:02

Om zeven uur uit je bedje stappen en ff ruiim 14 kilometer hardgelopen heb ik dat in ieder geval vandaag vast weer gedaan voordat het warm wordt. Trouwens het was onderweg al warm. Lachende smiley nu nog ff opruimen en vanmiddag bezoek en dan steken we vanavond maar gezellig samen de BBQ aan! Wordt vast weer een prachtige dag!
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5952 5953 5954 5955 5956 5957 5958 ... 6194 Volgende
Pagina 5955 van 6194