ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ZOEKER678
ChristianMatch forum index » Berichten van ZOEKER678
Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zondag 22 juni 2014, 13:06
BerichtOnderwerp: Waarom is samenzijn in de gemeente zo belangrijk?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Waarom is samen zijn in de gemeente zo belangrijk...?

Mooie vraag Zwaluwtje!

Soms lusten de honden geen brood van wat er in een gemeente gebeurt. Het lichaam van Christus? Hoe dan? en waar dan?

De gedachten die ik hierbij heb:

Gods werkplaats
God laat zich gelukkig rechtstreeks kennen, maar veel vaker door andere mensen heen. Vaak soms door hun fouten heen die juist spiegels zijn van mezelf. Door bijbeluitleg die ik nog niet eerder heb gehoord, door een getuigenis, door gewoon een gesprek bij de koffie of op de kring.
Andere mensen zijn een klankbord van mijn ziel. Ik dank God voor die spiegels. God wil mij soms echt corrigeren en gebruikt daar dan vaak anderen voor. Omdat ik soms zo vast zit in eigen denken.

Ik mag Jezus uitdelen
Ik ga niet naar de gemeente om te ontvangen, ik ga er heen om mezelf te geven. In aanbidding, in zorg, in Liefdevolle contacten. mensen tegemoet treden in Onvoorwaardelijke Liefde, zonder enig oordeel. Zondags, maar juist ook door de week. God wil door mij werken in de levens van andere mensen.
Ik weet dat ik daardoor ook van Hem ontvang.

Ik bid je een heel zegenrijke werkplaats toe! Met veel hamers en beitels die jou een nog mooier beeld van Hem maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 00:21
BerichtOnderwerp: Home again
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Voel mij ook niet vrij in deze wereld, Abba vader weet dat.

Overal die discussies, strijd, gedoe, etc

Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, en Abba vader ook.

Kijk HomeAgain, ik kijk hier och iets anders tegen aan.
Ik denk dat Abba vader helemaal niet klaar is met deze wereld.

Hij is juist Zijn kinderen in de vrijheid aan het zetten. Niet voor de toekomst, maar juist voor nu.
Ik begrijp dat het juist Zijn opdracht is om aan de wereld te laten zien dat ik nu vrij kan zijn, en dat Zijn licht door mij mag stralen. Dat ik niet mee hoef te doen aan discussies, strijd en gedoe. de velden zijn rijp om te oogsten.

Ik proef in jouw woorden dat je jouw wedergeboorte beschrijft. Wedergeboren worden is thuiskomen. Een nieuw leven, nieuw perspectief.
De volgende stap is nu om in dat nieuwe leven in Zijn Koninkrijk hier op aarde te leven. Dat geeft mensen perspectief.

Ik proef teleurstelling. Bij Hem is er geen teleurstelling. Ook niet in de dagelijkse keuzes in dit leven. als we Zijn plan volgen en niet ons eigen plan.

Ik bid je nieuwe moed toe. Die kamers in de hemel staan al klaar, maar hier is het grote werk te doen. Samen met Hem. Hij is nog niet klaar met deze wereld, gelukkig niet. er is nog tijd voor mijn kinderen, en zoveel andere geliefden ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juni 2014, 17:57
BerichtOnderwerp: Home again
 
HOMEAGAIN970 schreef:

Zijn maar weinig mensen in deze wereld die echt kunnen luisteren.
Luisteren is geen eenvoudige zaak

O ja, HomeAgain,

Leren luisteren naar Hem (en dan ook DOEN wat Hij vraagt) is net de essentie van dit leven. Daar is opnieuw moeten worden geboorten.

En dat pad gaat God met ieder van Zijn kinderen op eigen wijze.

Oordeel niet over anderen (balk/splinter). Dit is wat bij mij wel erg aanmatigend overkwam in jouw reacties.

Ik heb ook 45 jaar (ok, 28 jaar vanaf mijn 17e) lang gedacht dat ik Gods stem al verstond, voordat Hij rechtstreeks tegen me ging praten. En dan is het nog zo fragiel (was dit wel van Hem, of toch van mezelf?).
En ik weet dat er nog veel meer mogelijk is. Dat is leven, dat is groeien in geloof. Gelukkig is God geduldig! Wow.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juni 2014, 17:48
BerichtOnderwerp: Home again
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Zou elke gelovige dit boekje willen aanraken.

Zucht, konden we gehoorzaamheid maar uit een boekje leren.

Ik heb vandaag net een stuk gelezen van Thomas a Kempis. De navolging van Christus. Ook een aanrader.

Leren luisteren, ja, zo belangrijk. Betekent discipline en ruimte creeren in mijn gedachtenstroom.
Hmm, en voor ik het weet zit ik midden in esotherie, het ontdekken van een waarheid die ver boven mij uitstijgt, een waarheid die mij een maakt met Christus.

Wat ik daarin ook ontdek is dat dit leven de ultieme leerschool is, en dat geen enkele ontmoeting, ook hier op deze site, toevallig is. Iedere ontmoeting draagt ergens de stem van Hem in zich mee. Soms zonder dat een persoon christen is. God spreekt door Zijn schepping, op zo veel manieren. Wow, adembenemend! Dat is ook thuiskomen in deze schepping, in het nu. Juist in het nu, in Zijn Koninkrijk.


Laatst aangepast door
ZOEKER678
op donderdag 19 juni 2014, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 23:22
BerichtOnderwerp: In de ban van de vrouw...
 
JOL252 schreef:
toch vraag ik me af hoe dat dan zit met die verantwoording/leiding/sturing/bedekking etc. van de man.

1 Korintiers 7 : 12 Verder geef ik zelf nog – niet de Heer – het volgende voorschrift: wanneer een broeder een ongelovige vrouw heeft die bij hem wil blijven, mag hij niet van haar scheiden. 13 Dit geldt ook voor een zuster: wanneer ze een ongelovige man heeft die bij haar wil blijven, mag ze niet van hem scheiden. 14 Want de ongelovige man behoort dankzij zijn vrouw God toe en de ongelovige vrouw dankzij haar man eveneens. Zou dat niet zo zijn, dan zouden uw kinderen onrein zijn. Maar nu zijn ze geheiligd.

Mooi toch die symetrie? De gelovige man is een bedekking voor de ongelovige vrouw, Een gelovige vrouw een bedekking voor een ongelovige man. In elkaar geheiligd zijn. De ene niet meer dan de ander. Mooi ook dat Paulus zegt; dit is geen voorschrift van de Heer. Maar een wijs advies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juni 2014, 00:14
BerichtOnderwerp: Op welke persoon uit de Bijbel lijk jij?
 
Nog een Daniel hier ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 15:36
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Wat ik bedoel te zeggen is, is KORT GEZEGD dat de statenbijbel een stuk moeilijker te lezen valt, dan bijvoorbeeld de NVB.

Maar als u geloof heeft, dan zult u veel meer aan de SB hebben, dan aan de NVB.
De wereld is sinds de Staten Bijbel uitgekomen is, bovendien behoorlijk veranderd. Zo zijn de Bijbels ook behoorlijk veranderd.

Toch een gerichte vraag de andere kant op NeedPeace, ook al geef je aan alleen maar te willen meedelen.

Waar haal jij jouw geloof in de Statenvertaling vandaan? Je positioneert het als bijna zaligmakende vertaling. In hoeverre houd je er rekening mee dat die mensen zelf een heel specifieke religie aanhingen?
Zou het zo kunnen zijn dat zij ook een bias hadden? Hoe dachten zij over drieeenheid? hoe over dopen?

De rest is een stukje delen vanuit mijn ervaring met bijbelvertalingen.

Dat het een vertaling is rechtstreeks uit Grieks en Hebreeuws zegt mij niets. Er zijn meer vertalingen die dat hebben gedaan. En ik raad je opnieuw aan om eens zelf een stukje te proberen te vertalen, om de vrijheidsgraden te ervaren. De Statenvertaling is een calvinistische vertaling met alle consequenties van dien.

Ken je de worsteling van Willibrord? Daar is voldoende literatuur over te vinden.

Het is in de kern een kwestie van vertrouwen. Vertrouw je dat er een vertaling is die perfect is? Ik hoor je zeggen van niet.

Dan is de bottomline dat we het er over eens zijn dat het altijd goed is om bij bijbelstudie meerdere bijbelvertalingen te raadplegen. De een verteld iets meer over het ontstaan, de ander meer over de toepassing. Iedere vertaling heeft haar eigen nut.
Maar in de kern gaat het om de vertaling die de Geest je geeft in jouw hart. Dat is het Heilige Woord. En zelfs daarin zijn we feilbare mensen en kunnen ook dat Woord verkeerd verstaan.

Gelukkig heeft God een wereld gemaakt met geestelijke broers en zussen die elkaar kunnen toetsen. De Waarheid zit in het gezamelijk belijden en overstijgt persoonlijke overtuigingen. In die kontekst hebben jouw waarschuwingen zeker waarde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 19:56
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Sterker nog..er zijn aardig wat teksten gewoon weggelaten uit de NBV, die wel in de statenvertaling staan. Verklaart u dat eens een keer voor mij, als u dat kunt dan. Dan heeft u pas goeie argumenten, die puur over DIT onderwerp gaan!

Begrijp je wel iets van wat ik heb geschreven? Waarom dit geen onderwerp is voor deze site? En over verantwoordelijkheid tov mensen die je hier mee in problemen kunt brengen?

Niet om hier te discussieren, maar om je zelf aan het werk te zetten: Probleem is dat de anonieme schrijver van de site de statenvertaling als uitgangspunt neemt en daarmee vergelijkt. De vraag is in hoeverre de reformatoren terug zijn gegaan in de kerkgeschiedenis met hun nieuwe vertaling. Lees maar eens over Willibrord. Kijk maar eens waar de streep is getrokken in welke concilies als bindend werden aangenomen en hoe bepalend die keuze is geweest. Daar zit voor mij het kern van de zaak. Hoeveel Room(ein)se keuzes zitten er nog in de vertaalprincipes van de statenvertaling. Hoeveel invloed nog van keizer Constatijn. Hoeveel vervalsingen zijn nu weggehaald. Hoeveel Gnosis is nu weer terug.
En geloof me, voor dergelijke gesprekken (geen discussie, maar biddend zoeken naar Zijn stem) is dit niet de plek.

Zoals eerder gezegd, ons heil hangt gelukkig niet af van een specifieke bijbelvertaling. Ja, er is op dat gebied Babylonische spraakverwarring.

Het Wonder van Pinksteren: De Geest spreekt alle talen en doet ons elkaar verstaan. De Pinkstergeest verbindt en heft de verdeeldheid op. Ik ervaar niet dat je vandaag vanuit die Geest deelt. Pinksteren heeft Babel ongedaan gemaakt.

NEEDPEACE198 schreef:
Ik hoopte eigenlijks, dat ik hier een vrouw zou aantreffen, die net zo'n groot geloof als mij heeft, aangezien ik die op straat helaas nog niet ben tegengekomen, alleen zit dat er niet in, zoals ik het nu bekijk. Lachende smiley

Ik zie dat je een groot geloof hebt, in de anonieme schrijver van die site. Ik bid je toe dat je op mensen geen vertrouwen stelt, maar je geloof alleen bouwt op Jezus, de Christus, die in ons Zijn Geest van Liefde uit wil storten.

Ik ben al verschillende vrouwen op de site tegen gekomen met een groter geloof dan ik. Maar dan in geloof in Jezus, en met hem wandelen in hun dagelijks leven, in Zijn Onvoorwaardelijke Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 18:58
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Als jullie die link wel aandachtig bekeken hadden, dan had ik nooit zulke antwoorden gekregen, tenzij jullie er gewoon niet voor open willen staan.

Wil je met mij inhoudelijk over vervalsingen van de Bijbel praten? Om te beginnen met Origines en Willibrord? Ik denk dat ik daar dan liever met de anonieme schrijver van de site over zou willen corresponderen. Ik denk dat hij daar enkele bekende feiten oneigenlijk heeft samengevoegd als het gaat om de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel.

Daarmee staan alle geloofsuitgangspunten van de hele christelijke kerk ter discussie en hebben we het over fundamentele schriftkritiek.

Een datingsite lijkt me niet het geeigende forum om daarover oeverloos ter gaan discussieren NeedPeace. Daar zijn andere plaatsen en tijden voor. Dergelijke theologische discussies leiden in het algemeen tot verdeeldheid. En de bedoeling van deze site is juist om nieuwe eenheid te vinden.

Waarom ben jij lid geworden van deze site als ik het mag vragen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 15:33
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik wil u niet beledigen of zo, maar leest u eigenlijks wel goed wat ik allemaal beschreven heb, en wat uzelf allemaal aan het verkondigen bent?

Want het lijkt erop, dat u zich slechts vastklemt, aan bepaalde woorden, die ik beschreven hebt, en daardoor niet naar het gehele plaatje kunt/wilt kijken.

Beste NeedPeace,

ik hoop dat ik me nergens anders aan vastklem dan aan Zijn Onvoorwaardelijke Liefde. Maar ik heb toch echt wel het idee dat ik naar het hele plaatje kan en wil kijken. Ik denk alleen niet dat het veel zin heeft om op alles te reageren. Laten we het inderdaad even alleen bij de Bijbelvertalingen houden en de prinses en Bilderberg er niet bijhalen.

NEEDPEACE198 schreef:
Ook zit er een heel groot verschil, tussen een bijbel vertaler, die u helpen kan om de bijbel te begrijpen, dan HEILIGE boeken die compleet vertaald zijn, en zo op de markt gekomen zijn, met het idee dat dat ook heilige boeken zijn, terwijl deze boeken vertaald zijn door ongelovigen, die O.A de satan een hoofdletter gegeven hebben in deze Bijbels!

Hmm, hier zitten voor mij de belangrijkste gesprekspunten: Bestaat er een feilloze Bijbelvertaling? En is de Bijbel van kaft tot kaft wat Jezus bedoelt met het Evangelie dat Hij verkondigde? En wat is de rol van de Heilige Geest in het begrijpen met wat er in het evangelie wordt bedoeld (1 Cor 2) Openbaart God zich ook buiten de Bijbel om?

NEEDPEACE198 schreef:
En hoezo zaai ik hier angst uit?

Is u geloof en vertrouwen in onze lieve Heer, dan zo klein, dat u of iemand anders hier al angstig van wordt?

Is het niet zo dat ieder die geloof heeft, niets te vrezen heeft?

Staat er soms niet in de bijbel dat wij niets te vrezen hebben, wanneer wij leven volgens Gods wet?

Als iemand zich laat verleiden om veel aandacht te besteden aan het rijk van satan door de oproep van jou, dan kunnen ze in een situatie terecht komen die niet naar Zijn wil is en daar is het gebied van duisternis en angst. Staat er niet de oproep in de Bijbel dat we dicht bij Hem moeten blijven in alles wat we doen? Dat is leven naar zijn wil, dan hebben we niets te vrezen.

Daarom een waarschuwing aan jouw adres om mensen niet in verleiding te brengen. Jouw verantwoordelijkheid! Het gaat hier niet om mijn angsten.

NEEDPEACE198 schreef:
Ook heb ik geen enkel negatief woord benoemd over de HEILIGE Bijbel.

De Geest onderwijst op vele manieren. en daarvoor gebruikt Hij gebroken mensen en gebroken middelen. Niets is perfect op deze aarde. Alleen Zijn pinksterGeest!

NEEDPEACE198 schreef:
Betekent dat in u ogen, dat wij dan ook gelijk maar vertrouwen moet hebben in deze nieuwe bijbels? Want slechts daar gaat het onderwerp over!

Het is immers zo dat de taal van Gods Geest die in de bijbel versleuteld ligt, dat die taal alleen verstaan kan worden als wij DIEZELFDE Geest gehoorzamen en Zijn aanwijzingen opvolgen.

Hoe kunt u nou op een bijbel vertrouwen, die niet geschreven is, met behulp van Gods heilige geest?
De bijbels zijn in mijn ogen (maar wie ben ik, dit is enkel mijn persoonlijke overtuiging), vensters naar Zijn Woord. Zijn Woord is niet in mensenwoorden te vangen. Alleen Zijn Geest leert ons Zijn Woord verstaan. dat is het Pinksternieuws! En daarom zal Het spreken van Zijn geest in mijn hart een klankbord vinden in Wat Zijn Woord spreekt door de Bijbels heen. Het Woord zit niet in de titels en jota's, Het Woord is niet de wet. Zijn Woord is vervuld in Liefde! Die klank maakt ons duidelijk wat van Hem is.

NEEDPEACE198 schreef:
En waarom zouden jullie überhaupt bang moeten zijn, terwijl ik zelf absoluut niet bang ben!

Integendeel zelfs. Mijn Geloof is zeer groot, en ik ben dolgelukkig, ook al weet ik bijzonder veel over, wat er zich wel allemaal niet afspeelt in deze wereld.

Heb geloof, en weest niet bang!
Ik focus me nu niet op de wereld van duisternis.
Ik wil me focussen op het Licht van de wereld. Dan siddert satan.
dan hoef ik nooit bang te zijn.
Daar waar ik aandacht aan geef groeit. Ik kies om aandacht te geven aan het Licht. Waar Licht is is het duister verdreven. Weggerend.

Een held is niet iemand die geen angst kent, een held is iemand die zijn angst kent en er over heen stapt. Aan Zijn hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 13:46
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik wil jullie slechts een heel belangrijke tip meegeven, meer niet.

Het is zeer belangrijke info, waar zeker wel eens bij stilgestaan mag worden.

In de krant, noch op de tv, zullen deze onderwerpen zeker niet aan bod komen.

Zelf onderzoeken is ook geen makkie, wanneer niemand in u omgeving u hierop wijst.

Na al deze info, is het veel makkelijker om voor uzelf dingen hierover te onderzoeken.

Of u dat doet, moet u zelf weten, maar kwaad kan het nooit.

Yo broer (onheils)profeet. Ik denk dat ik precies weet waar jij het over hebt, je hebt een inkijkje gehad in het rijk van Satan.

Ik ben het niet met je eens dat het geen kwaad kan om deze dingen te onderzoeken. Heb je enig idee hoeveel angst, verdeeldheid en onrust je met een dergelijke oproep kunt veroorzaken? En is dat nou juist niet waar satan op uit is? Je roept het uit: vertrouw niets of niemand meer, zelfs je Bijbel niet. Je roept kijk naar de werken van de boze ...

Jezus zegt: kijk alleen naar Mij, en blijf heel dicht bij mij en mijn Liefde.

Ik wil persoonlijk graag met je doorspreken over wat je hebt ontdekt, been there. Mijn ervaring is dat het geen rust geeft, het vraagt alle energie om bij te houden wat er om ons heen gebeurt. Terwijl de mensen om ons heen onze tijd zo hard nodig hebben.

Zalig Pinksteren.

PS, ik kan je aanraden eens met bijbelvertalers te spreken en hen te vragen je mee te nemen in de wondere wereld van het vertalen. Heb dat eens mogen doen, zelf een stukje vertalen. Wat een vrijheidsgraden, wat is daar een biddend zoeken voor nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:33
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
en dan lees ik net mijn dagboekje:

9 juni:

Streef ernaar om in Mijn Liefde te leven, die tal van zonden
bedekt, zowel die van jou als die van anderen. Draag Mijn
Liefde als een mantel van Licht, die jou van top tot teen
bedekt. wees niet bang, want volmaakte liefde sluit angst uit.
Kijk naar anderen door lenzen van liefde, zie hen vanuit
Mijn perspectief. Zo wandel je in het Licht, en dat doet Mij
plezier.

Wow, wat een bemoediging!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 08:58
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
Boeiend dat ik dit nu net moet lezen voor ik straks op bezoek ga bij een gemeentelid die werkt als bijbelvertaler.

Wat mij ook boeit is hoe je met andere christenen omgaat die wel gebruik maken van een van de nieuwere vertalingen.

De vraag die mij bezighoudt is; wat is nu eigenlijk het evangelie dat Jezus verkondigde? Hij had geen van onze bijbelvertalingen in de hand.

Het naast elkaar houden van de verschillende vertalingen en het lezen van heel veel commentaren heeft mij duidelijk gemaakt dat de Waarheid niet is opgehangen aan een titel of jota. Zelfs de statenvertaling heeft ongelukkige vertaalkeuzes gemaakt.

Gelukkig dat het Pinksteren is geweest en Gods geest nu in mij kan wonen. Daarom hoef ik voor niets meer bang te zijn, ook niet voor een verkeerde vertaling. Satan is al overwonnen, en alleen Zijn Geest leidt in de Waarheid.( 1 Cor 2). Ik hoef geen angst te hebben voor een "verkeerd" vertaald woord of begrip.

Ik bid dat niemand zich angst laat aanpraten, dat is wat satan wil. Hij krijgt hier veel te veel eer en aandacht.

Jezus heeft overwonnen, en sinds Pinksteren wil Zijn Geest in ons wonen en ons onderwijzen in Liefde, in zorg voor elkaar. In die zorg is geen plaats voor angst. Dank U Jezus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:23
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
ROADY558 schreef:
Hey Zoeker, ook weer even terug?

Hoi Roady, yep, even een maandje denk ik. Drie dagen was te kort om bepaalde gesprekken af te ronden.

ROADY558 schreef:
Kun je bovenstaande wat verhelderen? Wanneer is een les afgemaakt of moet ik zeggen, compleet doorleefd in Zijn genade?

Mooie vraag man, ja, dat is zoeken. Weet niet of ik daar een kant en klaar antwoord op heb. Maar is denk ik ook meer iets voor een nieuw topic. had al een heel antwoord bedacht, maar is zo offtopic.

Misschien kan ik het hier wel zo samenvattend zeggen: een les is pas bij mij geland als ik me bewust ben geworden van mijn keuzes en verantwoordelijkheden en daar met Hem over kan spreken in dankbaarheid.

Blessings


Laatst aangepast door
ZOEKER678
op zaterdag 7 juni 2014, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:41
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
JANS221 schreef:

Juist Jezus gaf het voorbeeld om niet naar de letter van de wet te handelen, maar uit liefde. De letter doodt, maar de geest maakt levend. Jezus leerde hogere wetten aan mensen dan wat er stond.


Helemaal mee eens.

In het christendom draait het om liefde en vergeving. En is er voor een ieder plaats om en nieuwe start te maken. Een nieuw huwelijk beginnen in en uit liefde is niet in strijd met dat waar het christendom dus voor staat. ... God is door Jezus met ons bewogen en wil ons gelukkig zien, ook na een scheiding.

Maar de eigenlijke opdracht ligt in het eerste huwelijk, niet bij de volgende. Ik zou willen bidden voor veel meer oog voor Gods kracht in het herstel van huwelijken. Zeker met het oog op en als voorbeeld voor onze kinderen. Want hoezeer God ook een God is van tweede kansen, Hij haat de echtscheiding. Ik denk dat dat ook gezegd moet worden. Het is een keuze die in de grond niet gelukkig maakt. Op echtscheiding op zich rust zeker geen zegen. De vloek die op een echtscheiding rust is dan ook zeker onderwerp voor pastorale begeleiding. Niet een vloek die God geeft, het is een vloek die gevolg is van onze eigen keuzes. En de kinderen zijn daar zeker de dupe van. Pas als je daar mee klaar bent is er volgens mij ruimte voor een nieuwe relatie.

Blessings!


Laatst aangepast door
ZOEKER678
op zaterdag 7 juni 2014, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:28
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
JANS221 schreef:
De invalshoek waaruit jij het bekijkt is ook een andere dan de vraag waar het hier steeds om draait: Mag je van God wel hertrouwen na een scheiding.

Hoi Jans, ik snap dat dit een andere invalshoek is. maar volgens mij gaat het God ook juist om deze invalshoek. Onze God is geen god van juridische regeltjes, zijn wetten staan allemaal in het teken van Liefde. Liefde voor elkaar. De handvatten rondom het niet zomaar weer een volgend huwelijk starten zijn niet voor niets ...

Het leven is in mijn ogen een grote leerschool. Het gaat om levens/geloofs lessen die af moeten worden gemaakt. Met name lessen die te maken hebben met het over mezelf heenstappen, mijn ego kruisigen, zijn lastige lessen. Waar kun je dat beter leren dan in een huwelijk. Onafgemaakte lessen komen telkens weer terug en worden steeds complexer.

De grootste les die ik heb geleerd in mijn huwelijken: het betonen van Onvoorwaardelijke Liefde. Daar zijn drie deelnemers voor nodig die alle drie onvoorwaardelijk liefhebben.

Zoals gezegd: hard to find ... En heb je dat gevonden, dan is het hard werken. Dan is ook de opdracht en leiding van de Here duidelijk en vallen alle discussies over regeltjes weg. De regels worden ook vaak in de bijbel aangeduid met; met het oog op de hardheid van harten, oftewel, ze worden relevant wanneer er juist geen sprake is van Zijn Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678 (61)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 14:57
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
Wow, ik zie dat er nu regels zijn op het forum. That's new. Is dat waarom geen man meer meedoet aan dergelijke gesprekken?

Mijn twee centen over dit onderwerp hebben niets te doen met regels. Voor mij is bij het aangaan van een nieuwe relatie het belangrijk dat je je allebei vrij weet. Vaak wordt gezegd, ja, iedereen heeft een rugzakje ...

Om een belangrijk voorbeeld te noemen, haat tegenover de ex partner is een rugzak die onherroepelijk tot problemen leidt. Zolang iemand zich slachtoffer voelt van zijn vorige partner is er voor mij geen basis voor een nieuwe relatie. Dat is helaas ook mijn ervaring. Hoe verliefdheid je ook iets anders probeert te vertellen: No problem man!
Een nieuwe partner die het onrecht uit een vorige relatie over zich heen krijgt staat meteen op achterstand. Huwelijk is een zaak van wederzijds geloof, van wederzijds vertrouwen. Gedeeld geloof.

Mijn God is een God van nieuwe mogelijkheden. Maar alleen als je als beide partners ervaart dat je over alles kunt praten en alles samen bij Hem kunt brengen, samen voor alles kunt bidden en danken. Als je beide geaccepteerd hebt dat waar je nu staat in het leven goed is, in de zin van dat het alles in zich heeft om tevreden een volgende stap te kunnen zetten. Zonder verwijt, zonder angst. Dat is zeldzaam, ook in eerste huwelijken. Het is een wonder in deze wereld, een kado van God.

Mijn laatste ervaring is dat ik dacht een dergelijk kado te hebben gekregen. na enkele dates bleek duidelijk, mijn nieuwe maatje zat nog helemaal vast aan haar vorige relatie. en is weer naar hem terug. Daar mag ze haar problemen oplossen. Niet in een relatie met mij. Of ik haar weer terugzie nadat ze dat heeft opgeruimd? God only knows.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ZOEKER678
Pagina 1 van 1