Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 14:06
|
|
|
Laatste verzoek aan NEEDPEACE om een gerichte vraag te stellen in dit topic. Als deze er niet komt, wordt het topic gesloten.
Een een verzoek aan de anderen om te wachten met reageren tot hij zijn vraag heeft gesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NEEDPEACE198
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 14:09
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Laatste verzoek aan NEEDPEACE om een gerichte vraag te stellen in dit topic. Als deze er niet komt, wordt het topic gesloten.
Een een verzoek aan de anderen om te wachten met reageren tot hij zijn vraag heeft gesteld. |
Ik heb al meerdere keren gezegd wat ik wou zeggen, dus we vallen steeds in herhaling.
Ik hou dus maar op met reageren, bij deze, want dit blijft een tweestrijd, en dat is zonde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 14:24
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Ik heb al meerdere keren gezegd wat ik wou zeggen, dus we vallen steeds in herhaling.
Ik hou dus maar op met reageren, bij deze, want dit blijft een tweestrijd, en dat is zonde. |
Dit forum is een gespreksforum en geen mededelingenforum, zoals jij jouw topic begon. Door een topic te starten met één of twee gerichte vragen ontstaan er vaak goede gesprekken.
Als jij niet bereid bent om alsnog een gerichte vraag te stellen, dan wordt dit topic gesloten. Dat zou jammer zijn, want het onderwerp is boeiend genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 14:25
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Ik heb al meerdere keren gezegd wat ik wou zeggen, dus we vallen steeds in herhaling.
Ik hou dus maar op met reageren, bij deze, want dit blijft een tweestrijd, en dat is zonde. |
Ja, lijkt mij een goed idee. Dit is namelijk ook geen mededelingenrubriek of zoiets. Het is een discussieforum, waar meningen uitgewisseld kunnen worden en waar men naar elkaar luistert en van elkaar kan leren.

(sorry redactie, dit hadden jullie ook al gezegd )
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 10 juni 2014, 14:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER678
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 15:36
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Wat ik bedoel te zeggen is, is KORT GEZEGD dat de statenbijbel een stuk moeilijker te lezen valt, dan bijvoorbeeld de NVB.
Maar als u geloof heeft, dan zult u veel meer aan de SB hebben, dan aan de NVB. De wereld is sinds de Staten Bijbel uitgekomen is, bovendien behoorlijk veranderd. Zo zijn de Bijbels ook behoorlijk veranderd.
|
Toch een gerichte vraag de andere kant op NeedPeace, ook al geef je aan alleen maar te willen meedelen.
Waar haal jij jouw geloof in de Statenvertaling vandaan? Je positioneert het als bijna zaligmakende vertaling. In hoeverre houd je er rekening mee dat die mensen zelf een heel specifieke religie aanhingen? Zou het zo kunnen zijn dat zij ook een bias hadden? Hoe dachten zij over drieeenheid? hoe over dopen?
De rest is een stukje delen vanuit mijn ervaring met bijbelvertalingen.
Dat het een vertaling is rechtstreeks uit Grieks en Hebreeuws zegt mij niets. Er zijn meer vertalingen die dat hebben gedaan. En ik raad je opnieuw aan om eens zelf een stukje te proberen te vertalen, om de vrijheidsgraden te ervaren. De Statenvertaling is een calvinistische vertaling met alle consequenties van dien.
Ken je de worsteling van Willibrord? Daar is voldoende literatuur over te vinden.
Het is in de kern een kwestie van vertrouwen. Vertrouw je dat er een vertaling is die perfect is? Ik hoor je zeggen van niet.
Dan is de bottomline dat we het er over eens zijn dat het altijd goed is om bij bijbelstudie meerdere bijbelvertalingen te raadplegen. De een verteld iets meer over het ontstaan, de ander meer over de toepassing. Iedere vertaling heeft haar eigen nut. Maar in de kern gaat het om de vertaling die de Geest je geeft in jouw hart. Dat is het Heilige Woord. En zelfs daarin zijn we feilbare mensen en kunnen ook dat Woord verkeerd verstaan.
Gelukkig heeft God een wereld gemaakt met geestelijke broers en zussen die elkaar kunnen toetsen. De Waarheid zit in het gezamelijk belijden en overstijgt persoonlijke overtuigingen. In die kontekst hebben jouw waarschuwingen zeker waarde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 16:05
|
|
|
Dit topic wordt (tijdelijk) gesloten.
NEEDPEACE kan zijn vraag mailen naar de redactie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 16:47
|
|
|
Nog geen reacties hier
Zijn er zo weinig mensen thuisgekomen
Welke match heb je dan werkelijk gemaakt
Laatst aangepast door
|
HOMEAGAIN970
|
op dinsdag 10 juni 2014, 16:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 20:01
|
|
|
Ik weet het niet hoor. Zo lang ik hier op aarde ben, heb ik meer het idee dat ik nog onderweg ben, als een pelgrim.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 20:38
|
|
|
Dinsdag 10 juni, Galaten 5: 19 – 6:2; Liefde.
Wie nog mocht vragen: waaraan kan ik de Geest van Christus in mijn leven en in de gemeente herkennen, krijgt vandaag een duidelijk antwoord. De Heilige Geest mag dan vaak stil zijn weg gaan, wat Hij uitwerkt is als een vrucht die groeit. Gaandeweg wordt die vrucht voor iedereen zichtbaar. Paules kan het zelfs met één woord zeggen: de vrucht van de Geest is liefde! Liefde, die zich uit in een veelheid van vruchten en varianten, zoals blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid. Zulke mensen zijn in een gemeente als een bundel zonlicht, waardoor kilte en onrust als vanzelf verdwijnen. Door wie anderen opknappen en weer hoop krijgen. Mensen die Geest in hun leven hebben zijn gericht op dienen en niet op heersen. Op luisteren en niet op gelijk hebben. Op een helpend woord, niet op het láátste woord. Ze hebben geen uitvoerige gavantest nodig om er achter te komen hoe zij zich dienstbaar moeten maken. Zij zijn zelf een gave van de Heilige Geest zo richtingswijzers naar Jezus Christus. Hun geheim is dan ook Christus zelf. Zijn liefde licht hun op. Van zo iemand zei men vroeger wel eens: je proeft de zalving. Liefde, daaraan herken je dus de Geest. Bij jongeren en ouderen. Wat knapt een gemeente van zulke mensen op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 20:40
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dinsdag 10 juni, Galaten 5: 19 – 6:2; Liefde.
Wie nog mocht vragen: waaraan kan ik de Geest van Christus in mijn leven en in de gemeente herkennen, krijgt vandaag een duidelijk antwoord. De Heilige Geest mag dan vaak stil zijn weg gaan, wat Hij uitwerkt is als een vrucht die groeit. Gaandeweg wordt die vrucht voor iedereen zichtbaar. Paules kan het zelfs met één woord zeggen: de vrucht van de Geest is liefde! Liefde, die zich uit in een veelheid van vruchten en varianten, zoals blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid. Zulke mensen zijn in een gemeente als een bundel zonlicht, waardoor kilte en onrust als vanzelf verdwijnen. Door wie anderen opknappen en weer hoop krijgen. Mensen die Geest in hun leven hebben zijn gericht op dienen en niet op heersen. Op luisteren en niet op gelijk hebben. Op een helpend woord, niet op het láátste woord. Ze hebben geen uitvoerige gavantest nodig om er achter te komen hoe zij zich dienstbaar moeten maken. Zij zijn zelf een gave van de Heilige Geest zo richtingswijzers naar Jezus Christus. Hun geheim is dan ook Christus zelf. Zijn liefde licht hun op. Van zo iemand zei men vroeger wel eens: je proeft de zalving. Liefde, daaraan herken je dus de Geest. Bij jongeren en ouderen. Wat knapt een gemeente van zulke mensen op! |
Erg mooi, thx.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 21:15
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Nog geen reacties hier
Zijn er zo weinig mensen thuisgekomen
Welke match heb je dan werkelijk gemaakt |
Mij is niet helemaal duidelijk wat je vraag precies is. Als ik je openingsstuk lees krijg ik haast het gevoel dat je bijna niet meer van deze wereld bent, bijna thuis gekomen, binnenkort overlijdt....
Thuisgekomen ben ik net een anderhalf uur geleden, maar dat is de vraag waarschijnlijk ook niet.
Welke match ik heb gemaakt is weer een andere vraag.....
Kun je wat concreter zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 21:16
|
|
|
Bedroefd.... Kijk ik door de vensters... Even mijn dagje niet.... Dan klein berichtje.... Zing een lied... Voor de Here.... De blijdschap ... Zal ik je hart komen.... Zet een cd op... Zing mee.. Toch gaat het niet weg... Het blijft.... Ik pak de fiets... In de stilte .... Zing ik zachtjes... De liederen voor de Here... De donkere wolken Die verdwijnen ..... Als een waterval.... Van liederen... En voel de blijdschap.. In mijn stromen.... Zo eenvoudig ... Kan het zijn......! Wat een zegen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 21:16
|
|
|
Lalalalalala
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 21:17
|
|
|
net voor niks naar een vergadering gereden, was een uur te laat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 21:21
|
|
|
Warm..... subtropisch warm hier...... Maar stiekem toch ook wel weer erg lekker en fijn!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 21:36
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Klinkt gezellig.......
Onweer in de nacht, als half slapend de stekkers eruit..... Al zeggen vele dat hoeft niet........zit gewoon in mij, krijg daar rustige gevoel erover..... Zo braaf net als vroeger, dan moesten we het bed uit en in de woonkamer zitten tot het over was........die tijd is voorbij, ik kruip mooi terug en slaap rustig verder.....en op de achtergrond....hoorde ik de regen.......  |
lekker he, in bed na de regen luisteren Ik lag ook t e luisteren tot ik een harde dreun hoorde van het onweer, en echt me huis trilde gewoon leek het wel, toen lag ik klaar wakker in bed... ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 21:54
|
|
|
Op mijn werk alles voetbal proof gemaakt dus gezellig versiert, laat de voetbal gekte maar losbreken nog een paar dagen wachten en dan heerlijk bijna iedere dag voetbal kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 23:21
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Op mijn werk alles voetbal proof gemaakt dus gezellig versiert, laat de voetbal gekte maar losbreken nog een paar dagen wachten en dan heerlijk bijna iedere dag voetbal kijken  |
Je meent het?? Ik wordt van die gekte niet goed... Ben bijna verplicht oranje w.c papier te kopen En oranjevla te eten.... En ik heb niks met voetbal...en vind het niet erg...haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 23:21
|
|
|
Op facebook las ik, dat afgelopen zondag het proces is begonnen om Meriam vrij te krijgen. Misschien dat je voor haar en haar twee kinderen wilt bidden? Op de foto had het kleine knulletje wel goede kleren aan, maar er was erg veel boosheid in de oogjes van het ventje. Verder is er amper berichtgeving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
OASE302
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 00:22
|
|
|
Op de site van de EO vond ik een leuke persoonlijkheidstest, zie: http://www.eo.nl/geloven/programma/the-bible/test-op-welke-persoon-uit-de-bijbel-lijk-jij om te ontdekken op welke Bijbelse persoonlijkheid jij lijkt. Het is op grond van 14 vragen, dus neem het niet al te serieus, maar het is wel even leuk om te doen. Bij mij kwam eruit dat ik op Maria lijk en de beschrijving klopt redelijk; ik voel me zeer vereerd.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 14 juni 2014, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 06:19
|
|
|
PETRA373 schreef: | lekker he, in bed na de regen luisteren Ik lag ook t e luisteren tot ik een harde dreun hoorde van het onweer, en echt me huis trilde gewoon leek het wel, toen lag ik klaar wakker in bed... ha ha ha | Dat heb je als je op een blikseminslag zit te wachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 06:31
|
|
|
Haha ikke op Petrus Avontuurlijk en koppig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 07:14
|
|
|
David
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 07:37
|
|
|
Volgens mij kan ik dat zo zonder test al zeggen, Petrus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 08:54
|
|
|
Prachtig Jo!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 09:04
|
|
|
De test gedaan; leuk om te doen en even als spiegel gebruikt. Uitkomst klopt wel, ondanks dat de test wat kort is. Uitkomst is Daniel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 11:28
|
|
|
ANNA415 schreef: | werken  |
Net pas wakker.
Eerst helemaal wakker worden met een klassieker. Klassieke film dus.
Dan aan woonbegeleider vertellen waarom ik nog niets heb gedaan hier.
Me nieuwe camera de gebruiksaanwijzing lezen.(kan ook morgen, of overmorgen Lijnen..ongemerkt weer 4 kilo aangekomen
Dan es even boodschapjes doen.
Dan es kijken bij een vriend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 12:44
|
|
|
UDO409 schreef: | Ik weet het niet hoor. Zo lang ik hier op aarde ben, heb ik meer het idee dat ik nog onderweg ben, als een pelgrim. |
Udo, zou zeggen goede wandel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
Geplaatst: woensdag 11 juni 2014, 12:46
|
|
|
ANNA415 schreef: | Mij is niet helemaal duidelijk wat je vraag precies is. Als ik je openingsstuk lees krijg ik haast het gevoel dat je bijna niet meer van deze wereld bent, bijna thuis gekomen, binnenkort overlijdt....
Thuisgekomen ben ik net een anderhalf uur geleden, maar dat is de vraag waarschijnlijk ook niet.
Welke match ik heb gemaakt is weer een andere vraag.....
Kun je wat concreter zijn? |
Inderdaad anna,
Ben mij klaar aan het maken om terug te keren naar mijn geestelijke huis
Jezus bevrijdde mij van deze duistere wereld
Het is een zegen om weer echt thuis te komen
In Jezus Heilige naam
|
|
Naar boven |
|
|