ChristianMatch

Forum

Kinderdoop
Ga naar pagina Vorige 1 ... 595 596 597 598 599 600 601 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 09:10

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd is het grote onzin wat je hier neerzet. De meeste gemeentes hebben die faciliteiten allang tot hun beschikking. Ik vind dat je eigenlijk de zaak hiermee belachelijk maakt. Het is een heilig gebeuren en ik vind dat je met deze bijdrage mensen beledigt.

Ook de andere bijdragen vind ik ver onder de maat. We praten hier niet zomaar ergens over....

Heb jij de Calvijntest al gedaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 09:15

MARISKA601 schreef:
trusten imre.. slaap zacht en droom leuk en niet te hard snurken Knipoog smiley

Ik sliep uiteindelijk pas om 1 uur. Dus, nog redelijk vroeg.

Straks maar verder slapen in de tandartsstoel.

En snurken: kzouhetnietweten. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 09:18

Binnenkort op dit profiel: een nieuwe foto van Imre
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 09:28

Ik hou niet zo van evenwicht. Temeer omdat het geen recht doet aan wat de mens is. Emoties spelen een grotere rol, dan dat we toegeven. Toen mijn dochter overleeed heb ik veel troost ontvangen van God. Op dat moment was het alsof ik een direct lijntje had met Hem. Hoe vaak ik niet huilend bij Hem door Hem door getroost werd. Zijn liefde was op dat moment heel tastbaar.
De Bijbel staat vol met verhalen van mensen met emotie. En dat God die emotie helemaal niet kwalijk nam. De psalmen staan vol met emotionele uitingen. Hooglied is een en al emotie. We kunnen onze emoties niet uitschakelen, want ze bepalen voor een groot gedeelte ons leven. En als we ze niet erkennen, werken ze onderhuids door.
Emoties bepalen de mensen met wie we omgaan. En ze bepalen welke bijbelteksten ons aanspreken en welke niet. Emoties bepalen de partnerkeuze, emoties bepalen de kerk waar we naar toe gaan. Vaak reageren we op aan ander vanuit sympathie of antipathie. En dat wordt meestal bepaald door onze eerste indruk.
In ons geloof speelt emotie ook een grote rol. En op zichzelf is dat niet erg, want we zijn mensen en mensen hebben emoties. En in hoeverre bepalen ze ons geloof? Ik denk in hele grote mate. We willen allemaal naar een kerk waar we ons thuisvoelen. We willen allemaal de Bijbel lezen op een manier die goed voelt. Gevoelens uitschakelen is niet goed. Niet door gevoelens laten leiden is vrijwel onmogelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 09:29

IMRE695 schreef:
Heb jij de Calvijntest al gedaan?
Nee
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 09:43

IMRE695 schreef:
Ik sliep uiteindelijk pas om 1 uur. Dus, nog redelijk vroeg.

Straks maar verder slapen in de tandartsstoel.

En snurken: kzouhetnietweten. Engeltje smiley

Ach ja die tandarts stoel.....
Ik geloof dat mijn bed lekkerder ligt om in te slapen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 09:57

Eerlijk gezegd ben ik een redelijk open boek voor de mensen om me heen. Ik merk echter dat mensen liever hebben dat je een masker voor hebt, dan dat je eerlijk bent. En wat betreft dit topic. Ik hoop van harte dat we geen relatietherapie gaan opzetten. De persoonlijke bekentenissen hier hebben ook een groot gevaar in zich. Dit is een openbaar forum en mensen kunnen hele gekke dingen gaan doen. Ik merkte dat toen ik het verhaal vertelde van Thuisbezoek mensen mij als zielig begonnen te beschouwen, terwijl dat verhaal zich twee jaar geleden afgespeeld had. Mensen kunnen met je persoonlijke verhalen aan de haal gaan en dat moeten we voorkomen.
Maskers zijn ook een stuk bescherming, anonimiteit is ook een stuk bescherming. Laten we die bescherming vasthouden...
Afstand op dit forum is alleen maar goed, in persoonlijke relaties kun je wel werken aan het afzetten van je maskers. Maar laten we dat niet in het openbaar doen. Laten we discussie algemener houden, dat voorkomt veel problemen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 10:50

HENK710 schreef:
Met al deze lieve woorden wordt het wel een hele warme dag hoor Verlegen lachende smiley Kussende smiley

Laten we dan vooral door gaan met de warme woorden want ik zag net het weerbericht voor vrijdag Zieke smiley
Maar met die stralende bruid aan je zijde kan dat vast de pret niet drukken Knipoog smiley
Heel veel geluk saampjes!

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 12 mei 2010, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 11:05

heerlijk uitgeslapen
wat heb ik toch lieve kiddos Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 11:39

heel veel geluk jullie samen !
ik hoop dat je een superdag hebt, om nooit te vergeten, en natuurlijk stralend weer.
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 11:49

helemaal mee eens chat,helder beschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 11:56

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik een redelijk open boek voor de mensen om me heen. Ik merk echter dat mensen liever hebben dat je een masker voor hebt, dan dat je eerlijk bent. En wat betreft dit topic. Ik hoop van harte dat we geen relatietherapie gaan opzetten. De persoonlijke bekentenissen hier hebben ook een groot gevaar in zich. Dit is een openbaar forum en mensen kunnen hele gekke dingen gaan doen. Ik merkte dat toen ik het verhaal vertelde van Thuisbezoek mensen mij als zielig begonnen te beschouwen, terwijl dat verhaal zich twee jaar geleden afgespeeld had. Mensen kunnen met je persoonlijke verhalen aan de haal gaan en dat moeten we voorkomen.
Maskers zijn ook een stuk bescherming, anonimiteit is ook een stuk bescherming. Laten we die bescherming vasthouden...
Afstand op dit forum is alleen maar goed, in persoonlijke relaties kun je wel werken aan het afzetten van je maskers. Maar laten we dat niet in het openbaar doen. Laten we discussie algemener houden, dat voorkomt veel problemen.

Ik denk dat er twee kanten zitten aan een minder algemene discussie.
Een 'gevaarlijke kant ' zoals chat al zei, maar ook een bevrijdende kant door dingen op het forum te zetten die je normaal gesproken niet zo snel vertelt.
Juist als je een persoonlijk verhaal op het forum zet is de kans groot dat mensen een beeld van je krijgen dat niet echt klopt in de praktijk, maar aan de andere kant zijn het wel de dingen die je bezig houden al kan je dat aan de buitenkant niet zien.

Ik moet zelf zeggen: als je de stap gewaagd hebt om persoonlijke dingen mee te delen op een forum als deze, dat je ook enorm geholpen en gesteund kunt worden door andere mensen. Juist omdat zei hun visie geven als buitenstaander op de zaak die je bezighoud.
De visie van andere mensen is vaak onpartijdig en kan je op je eigen verhaal een heel ander licht doen werpen, zodat je het zelf ook van een andere kant kunt leren zien. waardoor je weer leert om er beter mee om te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 11:59

Graag jullie mening
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:03

[quote=JONATHAN890]...ZE VERTELLEN DE HELFT MAAR....Als ik zelf in God's woord las, las ik andere dingen.
De jaren erna ben ik naar een andere kerk gegaan, en de God en Jezus horen preken zoals ik Hem ook las in de evangelieen.

Met een grote sprong over alle kerkgemeenschappen heen... het doet me ook denken aan de 1e vreselijke gebeurtenis in Genesis. De satan verzoekt Eva en hij draait de zaken om. "God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof?" Schuld aanpraten? De mens at van alle bomen die God hen gegeven had en dat mocht ook. Hoewel Eva dat wist en zij de duivel van repliek diende gebeurde toch het onbegrijpelijke en at ze de verboden vrucht. Waar halve waarheden en verdraaingen al toe leiden. De mens verlangt juist naar dat wat verboden is en kan of durft soms niet meer te genieten van wat God nou net aan ons gegeven heeft.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:03

IMRE695 schreef:
Binnenkort op dit profiel: een nieuwe foto van Imre

haha het gaat hier over mannen die maar een ding willen....
en juist hier gaat imre zijn foto plaatsen???
Clown smiley Clown smiley Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:06

GRACE585 schreef:
heerlijk uitgeslapen
wat heb ik toch lieve kiddos Engeltje smiley

nou...hier nog een paar van die schatjes grace!
heerlijk als ze je laten liggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:08

Belt de dieranarts assistente op... mevrouw bent u uw hond kwijt?
ik zeg: nee die is beneden.
Ow, ga maar kijken of dat klopt zegt ze

nee dus, alweer weggelopen, gevonden....ophalen bij de dieranarts aub...
waarom gebeurt dt altijd als ik het al druk hebt, en nooit als ik me verveel?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:14

JOLAN931 schreef:
Ik denk dat er twee kanten zitten aan een minder algemene discussie.
Een 'gevaarlijke kant ' zoals chat al zei, maar ook een bevrijdende kant door dingen op het forum te zetten die je normaal gesproken niet zo snel vertelt.
Juist als je een persoonlijk verhaal op het forum zet is de kans groot dat mensen een beeld van je krijgen dat niet echt klopt in de praktijk, maar aan de andere kant zijn het wel de dingen die je bezig houden al kan je dat aan de buitenkant niet zien.

Ik moet zelf zeggen: als je de stap gewaagd hebt om persoonlijke dingen mee te delen op een forum als deze, dat je ook enorm geholpen en gesteund kunt worden door andere mensen. Juist omdat zei hun visie geven als buitenstaander op de zaak die je bezighoud.
De visie van andere mensen is vaak onpartijdig en kan je op je eigen verhaal een heel ander licht doen werpen, zodat je het zelf ook van een andere kant kunt leren zien. waardoor je weer leert om er beter mee om te gaan.

Wel vraag ik me af of iedereen zich bewust is dat het hele forum te lezen is op internet? En dat iedere willekeurige internetgebruiker een (verkort) profiel van de schrijver kan opvragen met foto (tenzij je dat uitzet) zonder op cm ingelogd te zijn? Ik hoop maar dat iedereen het weet...

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:19

CHATULIEM619 schreef:
Graag jullie mening

Met alle respect: ik weet niet eens wat het is! Maar ik ben wel nieuwsgierig en leergierig.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:21

JOLAN931 schreef:

Dat weet ik wel! Als jij het druk hebt, dan heb je minder aandacht voor je huisdieren. De kat gaat slapen, de konijnen kruipen in hun holletje, maar de hond verveelt zich. En loop weg! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:23

MARISKA601 schreef:
Ach ja die tandarts stoel.....
Ik geloof dat mijn bed lekkerder ligt om in te slapen.

Ach, de tandarts viel best mee. Slechts 1 vulling. De 2e doen we in juli. En de tandsteen kon hij ook al niet meer vinden. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:23

IMRE695 schreef:
Met alle respect: ik weet niet eens wat het is! Maar ik ben wel nieuwsgierig en leergierig.
Zelfs over de definitie wordt verschillend gedacht.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:26

Waarom voer Berend Botje naar Zuidlaren?? Ik bedoel, zoveel water is daar niet; het is een eind weg en hij kon de weg terug niet meer vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:28

Komt dit in de buurt:

Bij de doop in de Geest geeft iemand zich, na zijn bekering en geloof in God, vrijwillig en gewillig, vanuit zijn gerichtheid op het Woord van God, over aan de Doper, de Heer Jezus Christus.
Deze doopt hem in de Heilige Geest. De dopeling wordt als het ware ‘ondergedompeld in’ en doordrenkt met deze Geest. Met andere woorden: de Geest van God verbindt zich ten volle met de geest van de mens. Zó wordt de dopeling één gemaakt met de Geest van God en krijgt hij de beschikking over zijn geestelijke krachten en begaafdheden. Vergelijk hiermee Johannes 14:20, waar Jezus zegt: “Dan zul je begrijpen dat Ik in mijn Vader ben, dat jullie in Mij zijn en dat Ik in jullie ben.” De eenheid met God is een feit!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:33

JOLAN931 schreef:

zeker een reu jolan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:35

IMRE695 schreef:
Waarom voer Berend Botje naar Zuidlaren?? Ik bedoel, zoveel water is daar niet; het is een eind weg en hij kon de weg terug niet meer vinden.

wie weet wat voor liefs ie in zuidlaren vond Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:39

GRACE585 schreef:
zeker een reu jolan Clown smiley

lol...nee, want dan kon ik het nog begrijpen, maar blijkbaar zijn vrouwen geen haar beter Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:41

IMRE695 schreef:

1.Er is het Zuidlaardermeer,dat trok men.B.Botje blijkbaar.
2.Hij kwam terecht in Amerika,een hele juiste beslissing,niet gek om zo te verdwalen
3.Maar waarom ging hij uit varen?Was het mooi weer?Had hij net een nieuwe zeilboot?Zocht hij een leuk meisje?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:45

LEANNE226 schreef:
1.Er is het Zuidlaardermeer,dat trok men.B.Botje blijkbaar.
2.Hij kwam terecht in Amerika,een hele juiste beslissing,niet gek om zo te verdwalen
3.Maar waarom ging hij uit varen?Was het mooi weer?Had hij net een nieuwe zeilboot?Zocht hij een leuk meisje?

ik vraag me af he... was Berend al volwassen dan, of was het nog maar een klein ventje, want die zoeken geen meisjes...toch?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:49

JOLAN931 schreef:
ik vraag me af he... was Berend al volwassen dan, of was het nog maar een klein ventje, want die zoeken geen meisjes...toch?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berend_Botje
Volwassen dus en nu weten we ook waar het "botje" vandaan komt Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 595 596 597 598 599 600 601 ... 6194 Volgende
Pagina 598 van 6194