ChristianMatch

Forum

Je bent Zijn zonneschijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5969 5970 5971 5972 5973 5974 5975 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juli 2014, 20:28

Ook jij bent Zijn zonneschijn........Miranda......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 00:30

Beste mensen, ik ga nu echt. Wens jullie alle goeds, en vast nog wel es tot ziens hierzo!!

Naar boven

Auteur Bericht
ADRIAAN566

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 07:01

Hallo, Ik hoop as. zaterdag naar Leersum te gaan. Kan ik met iemand meerijden vanaf Amersfoort of Utrecht? Hartelijke groet, Adriaan PS Is al geregeld!

Laatst aangepast door
ADRIAAN566
op vrijdag 4 juli 2014, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 09:09

Hi Chrissie,

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de sjabbath door God is ingesteld en de zondag door de mens. Maar in het Nieuwe Testament staan diverse teksten die de gelovige hierin vrijlaten en die bóvenal oproepen elkaar geen wet(ten) op te leggen m.b.t. feest- en gedenkdagen. Hoewel het praktisch gezien voor een gemeente handiger is om dezelfde dag aan te houden.

Ik ben vanuit een persoonlijk verlangen de sjabbath gaan vieren; niet omdat het moet. Maar ik ga hier niet wettisch mee om; de sjabbath is er voor de mens en niet andersom. Ik ziet het niet als een verplichte rustdag waarop je niets mag, maar als een cadeau van God; die heel goed weet wat de mens nodig heeft.

Mijn kerk komt op zondagochtend samen; per saldo vier ik ze dus eigenlijk allebei Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 09:23

Oh, wat is het leven fijn, zonder kiespijn!

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 10:35

Op vakantie in Luxemburg.....ook daar kom je mooie spreuken tegen:

Wer den Blick fur die schonen Dinge nicht verliert, findet jeden Tag ein kleines Wunder!
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 15:24

t Is nog niet over. Meriam blijkt dus in de VS te wonen; k begin me toch af te vragen of de hardnekkige doodswens van haar 'broer' idd niet geldgerelateerd is. Of ze willen de kids (ook)?

http://pamelageller.com/2014/07/christian-mom-meriam-ibrahim-holed-us-embassy-facing-new-charges.html/
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISSIE290

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 15:47

LAURA291 schreef:
Hi Chrissie,

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de sjabbath door God is ingesteld en de zondag door de mens. Maar in het Nieuwe Testament staan diverse teksten die de gelovige hierin vrijlaten en die bóvenal oproepen elkaar geen wet(ten) op te leggen m.b.t. feest- en gedenkdagen. Hoewel het praktisch gezien voor een gemeente handiger is om dezelfde dag aan te houden.

Ik ben vanuit een persoonlijk verlangen de sjabbath gaan vieren; niet omdat het moet. Maar ik ga hier niet wettisch mee om; de sjabbath is er voor de mens en niet andersom. Ik ziet het niet als een verplichte rustdag waarop je niets mag, maar als een cadeau van God; die heel goed weet wat de mens nodig heeft.

Mijn kerk komt op zondagochtend samen; per saldo vier ik ze dus eigenlijk allebei Coole smiley met zonnebril

Dankjewel voor je antwoord Laura! Ik merk door er meer over te lezen dat ik er meer naar ga verlangen en er ook meer over wil te weten komen. Ik vind het ook wel mooi hoe het verlangen naar de Sabbat tot uitdrukking komt in de maaltijd en de gebeden.
Maar hoe vul jij de Sabbat praktisch gezien in? Wel fijn, 2 rustdagen Knipoog smiley Zaterdag was voor mij vaak juist een drukke dag. Nog even alles klaarkrijgen voor de zondag, boodschappen, schoonmaken enz Probeer dat nu minder te doen. Niet omdat het moet, maar omdat ik meer verlang naar rust bij God en Hem te ontmoeten.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 17:51

CHRISSIE290 schreef:
Dankjewel voor je antwoord Laura! Ik merk door er meer over te lezen dat ik er meer naar ga verlangen en er ook meer over wil te weten komen. Ik vind het ook wel mooi hoe het verlangen naar de Sabbat tot uitdrukking komt in de maaltijd en de gebeden.
Maar hoe vul jij de Sabbat praktisch gezien in? Wel fijn, 2 rustdagen Knipoog smiley Zaterdag was voor mij vaak juist een drukke dag. Nog even alles klaarkrijgen voor de zondag, boodschappen, schoonmaken enz Probeer dat nu minder te doen. Niet omdat het moet, maar omdat ik meer verlang naar rust bij God en Hem te ontmoeten.

Mooi dat het bij jou ook uit een verlangen naar God komt. Ik denk dat je hier heel ontspannen mee om mag gaan en samen met God tot een invulling van je sjabbat of weekend mag komen.

Mijn oorspronkelijke plan was om op de sjabbath van de schepping te gaan genieten; ik kon me zo voorstellen dat God dit op de 7e dag wellicht ook gedaan heeft. Dus iedere zaterdag de natuur in (ik had ook een jachthond die veel beweging nodig had) tijd met God doorbrengen. Die hond werd doodgereden en de noodzaak om veel in de natuur te zijn viel weg: God zelf heeft mij toen heel duidelijk een 'werk' (vrijwilligerswerk) te doen gegeven op de zaterdag. Hierdoor ben ik zelf ook bijzonder gezegend. (Het is op de sjabbath geoorloofd goed te doen.) Verder probeer ik de zaterdag zoveel mogelijk vrij te houden van klusjes, boodschappen etc. Die doe ik dan liever op zondag.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 20:50

Voor het laatst gekocht...Nou ja, eigenlijk gehad, maar ja, da's eigenlijk hetzelfde, in die zin tis nieuw.............een fotocamera......Sony, oa 16,1 Megapixels......

Blij Lachende smiley Dat wou ik al zolang zo graag Knipoog smiley

Ik ga deze week, zodra ik tijd heb, de gebruiksaanwijzing lezen, en dan kan ik fotograferen, wat ik eigenlijk nooit echt serieus gedaan heb Kwijlende smiley En wat mij zo leuk lijkt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 21:07

Een oude auto breng je naar de sloop, van een oude kussensloop kan je schoonmaakdoekjes maken, maar wat doe je met je schoonmoeder Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 22:09

STEENTJE178 schreef:
Waar kun jij nu echt van genieten in het leven?

Onder meer: Mooie film, mooie boek, wandelen en mijn appartement netjes bijhouden.

Quote:
Een beetje als vervolg op het gesprek in het topic over "Weinig mannen praten mee op het forum" hierbij een nieuw topic.

Dat topic heb ik nog niet gelezen....

Quote:
Wat zijn nu dingen waar jij enorm van kunt genieten? Wat is belangrijk?
En dan kun je denken aan materiële zaken maar ook aan niet-materiële zaken.....

Quote:
Ik ben benieuwd!

En ja, belangrijk zijn vrienden en familie, en als je een partner hebt een partner en natuurlijk God op de eerste plaats!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 22:55

SHANITA130 schreef:
Een oude auto breng je naar de sloop, van een oude kussensloop kan je schoonmaakdoekjes maken, maar wat doe je met je schoonmoeder Smiley die vol vragen zit

Gezellig bakkie doen...?
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 23:08

De leukste video met voedingsadvies ever:

http://www.youtube.com/watch?v=HJrt6qzonec
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 08:08

LAURA291 schreef:
De leukste video met voedingsadvies ever:

http://www.youtube.com/watch?v=HJrt6qzonec

Ook wel grappig, maar ik had ook wel medelijden met die meid hoor.(dat doet echt wel zeer hoor als je per ongeluk peper oid eet, zo heet, doet echt wel pijn) zo denk je een stukje perzik oid te eten is het gele peper....Maar ja ook dom, als je dat dan proeft ga je toch niet door met dat ding op te eten?

Maar ja, ook wel grappig.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 08:26

Nou, straks komt mijn vriendin die ik al 17 jaar ken.

Koffie drinken, en wandelen, en de laatste roddels...

Maar ja, voor mij is elf uur erg vroeg, voor haar aan de late kant.... Twijfelende smiley

Dus ja, nu, strakkies dus, eerst de afwas van een week...Dan dit dan dat, op volgorde van belangrijkheid, een beetje rommel is niet erg als het maar wel schoon is.

Dus leuk dat ze komt, vervelend dat ik dan nu heel snel moet afwassen, stofzuigen, en zo meer.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 08:31

ZEELAND736 schreef:
Steentje snapttum niet...Ik HAD...een maandje...nu nog tot middernacht...
Ik ga ECHT weg!!!

Hai Zeeland, voor als je meeleest ;)

Ik vind het echt wel heel erg jammer dat je weg bent van dit forum, mis je bijdragen heel erg!

Ik kon me vaak herkennen in wat jij schreef...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 09:24

ZWALUWTJE610 schreef:
Waarom is samen zijn in de gemeente zo belangrijk..?

Trouw ging ik....
Zocht mijn plek.....
En vond het....
Dan veranderd...
Zoveel in de korte tijd ...
Ik veranderd....
Ik ben anders...
Trouw aan de Here...
Stille tijd neem ik ...
Thuis.........
Dan vraag ik mij af....

Waarom is samen zijn in de gemeente zo belangrijk...?

Hai Zwaluwtje,

De gemeente, om zo maar es te zeggen, want ja je hebt ook de 'Gemeente Amsterdam', Gemeente Rotterdam en zo meer, maar jij bedoeld de kerk, en dan niet traditioneel, denk ik...
Dit omdat ik toen ik pas geloofde, zo rond me 18de, erg verbaasd was als men over 'de Gemeente' sprak, want ik dacht dan dus meteen aan 'Gemeente' in de zin van een stad.

Jou vraag:
Quote:
Waarom is samen zijn in de gemeente zo belangrijk...?

Ik begrijp, en neem ook gelijk aan, dat 'de Gemeente' voor anderen heel belangrijk is.

Er is derhalve ook een enorme grote groep mensen die niet meer in een Gemeente komen. De zeg maar 'ooit evangelischen'. Waaronder ook baptisten en pinkster en zo meer vallen.

Voor mij is 'de Gemeente' in zijn totaal niet belangrijk meer. Ik kan het zelfs niet meer opbrengen, nu,(dit kan natuurlijk nog veranderen, 'niets veranderlijker dan de mens') om naar een positieve traditionele kerk te gaan. Te vroeg onder andere, en ook, en ik kan live meeluisteren op internet. En ik ga sowieso goed met diegenen om, los ervan of ik nu wel elke zondag kom, of helemaal niet.

Als ik zeg dat 'de Gemeente' mij niet meer trekt, dan bedoel ik natuurlijk niet individuele gelovigen, maar de Gemeente als zijnde organisatie, wat mij niet meer trekt. Let wel, ik woon in een omgeving, waar een derde van de bevolking gelovig is, en derhalve heb ik dus erg veel contact met gelovigen.

En dus, om je vraag te beantwoorden als hij zou luiden, 'waarom is contact met mensen überhaupt zo belangrijk, en ook christenen, omdat je dan het geloof gemeenschappelijk hebt?

Wat mij erg opvalt, omdat ik in een buurt woon waar een derde gelovig is, kent iedereen wel minstens één iemand; een zus, een vriend, een collega, oid, die gelovig is. Daarom is het fenomeen 'gelovig zijn', of 'christelijk zijn', hier in deze omgeving vrij normaal.
Wat inhoud, dat je hier ook gemakkelijk, met ongelovigen over je/het geloof kan praten.

Dus, conclusie: het is voor mij erg belangrijk om met mensen om te gaan, via werk, via cursussen, via familie en vriendschappen. Ook om over het geloof te kunnen praten, en ook voor het contact natuurlijk.

Wij mensen zijn kuddedieren en derhalve niet gemaakt om alleen te zijn, dus sowieso, is het belangrijk, ook voor ongelovigen, om sociale contacten te hebben.

En ja, als je gelovig bent is het fijn als je ook gelovige vrienden hebt in je vriendenkring, zodat je het daar met diegenen over kan hebben, want ja, wees nou es eerlijk, het geloof is natuurlijk wel het allerbelangrijkste in een leven van een gelovige.

Fijne Dag en Zegens!

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 juli 2014, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 11:28

Stand op dit moment: 115
Verhouding m/v: nagenoeg fifty-fifty
Jongste deelnemer: 20
Oudste deelnemer: bijna 80 Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 13:32

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 9 juli 2014, 19:33
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 16:05

ha ha lief....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 16:26

Geschokte, onthutste smiley ik zie niks.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 16:42

JOL252 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ik zie niks.

Da's raar Smiley die vol vragen zit

Heb de helpdesk voor je ingeschakeld:

Naar boven

Auteur Bericht
BEN829

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 19:01

Het programma 1Vandaag heeft vandaag een boeiend onderwerp over het ware verhaal van Adam en Eva. Zet wel weer aan het denken. Wil het bij deze onder de aandacht brengen. Biedt in ieder geval een andere kijk op de zogenaamd foute rol van Eva, die wat mij betreft te negatief is uitgelegd door de eeuwen heen. Wat willen wij lezen en hoe willen wij het lezen?
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 23:09

hoe doe je dat, foto plaatsen?

lief deze foto's
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 23:25

nu niet zoveel meer Clown smiley de dag is al bijna voor bij..
toch een fijne dag gehad....
Engeltje smiley slaap lekker ieder Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juli 2014, 10:06

ZWALUWTJE610 schreef:
hoe doe je dat, foto plaatsen?

Op de Help-pagina wordt dit uitgelegd: http://www.christianmatch.nl/faq.php#antwoord_58

Let daarbij ook even op de volgende forumregel:

"Zorg dat de afbeeldingen die je plaatst niet te groot zijn. Is dat wél het geval, dan wordt je afbeelding verwijderd.
Op de Help-pagina van de site kun je uitleg vinden hoe je een foto kunt verkleinen."
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juli 2014, 19:36

1tje nog, omdat ut weekend is Coole smiley met zonnebril

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juli 2014, 23:59

Er staat ergens dat je moet zoeken schatten in de Hemel, en niet op aarde:

19 Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar dieven inbreken en stelen; 20 maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en waar geen dieven inbreken of stelen. 21 Want, waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

22 De lamp van het lichaam is het oog. Indien dan uw oog zuiver is, zal geheel uw lichaam verlicht zijn; 23 maar indien uw oog slecht is, zal geheel uw lichaam duister zijn. Indien nu wat licht in u is, duisternis is, hoe groot is dan de duisternis!

24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij
kunt niet God dienen èn Mammon.

Ik heb even de hele tekst erin gezet, anders ruk ik misschien teksten uit ze verband.

Ik denk dat hier idd staat, dingen zoeken die niet materieel zijn.

En ook van dat je niet 2 heren dienen kan.

Dat laatste kan ook een proces zijn, in het geval van een verslaving. Denk ik.

Schatten in de Hemel zijn vriendschappen, genieten van de natuur, leven hoe God het bedoelt heeft(ook dat kan een proces zijn, en niet ineens van de ene op de andere dag, week, of maand).

Schatten in de Hemel zijn alle dingen die niet aan geld gerelateerd zijn denk ik.

Dus dat 'gezellig' napraten in gemeentes, sommige dan, wat ik meemaakte, en het gaat alleen over dure nieuwe spullen zoals auto's, vakanties, en dure spullen, ja, zeker als je een minimum hebt, dan kan je nergens over meepraten.
Je ziet dat fenomeen ook wel eens op verjaardagen.

Ik denk dan weleens, weten die mensen niet dat iedereen eens doodgaat, en verantwoording af moet leggen?

Schatten in de Hemel is volgens mij goed voor jezelf en je medemens zorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 14:17

ZWALUWTJE610 schreef:
Mijn schatten......
Zijn kostbaar....
Voor mij dan.....
De doopkleedjes..
Van mijn kinderen....
De eerste schoentjes....
Ja zelfs de tandjes....
Ik bewaar ze.....
Toch zijn het aardse dingen..
Ze brengen niks op...
Ze maken mij niet rijker...
Ook niet wijzer....

Mijn ogen...
Gaan over de regels...
In de Bijbel....
Op dit moment lees ik de spreuken..
Spreuken 8: 21.......

om rijk te maken wie mij liefheeft, om zijn schatkamers te vullen

Wat zijn de schatkamers.....
Van Onze Here.....?

Mss moet je dit vers bekijken in het licht van de rest van Spreuken 8.

Tot en met vers 20 lijkt het te gaan om een soort 'beeldspraak': een abstract begrip 'Wijsheid' die als een persoon tot ons spreekt. Deze Wijsheid deelt de schatten uit aan degenen die haar liefhebben.

Maar na vers 21 wordt het nog persoonlijker; de Wijsheid zegt geboren te zijn, nog voordat de aarde begon.

Vanaf vers 30 valt alle abstractie weg:

"toen was ik een troetelkind bij Hem,
ik was een en al verrukking dag aan dag,
te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht,
31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk,
en mijn vreugde was met de mensenkinderen."

Mijn interpretatie van dit gedeelte is dat Jezus hier zelf tot ons spreekt.

Dit zie ik bevestigd in vers 35: Jezus is immers het Leven.

35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden,
hij heeft van de HERE welgevallen verkregen.

Conclusie: Jezus is Degene die deze schatten uitdeelt aan de mensenkinderen.

Dit werpt m.i. ook licht op welke schatten dat zijn toch?

De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5969 5970 5971 5972 5973 5974 5975 ... 6194 Volgende
Pagina 5972 van 6194