Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juli 2014, 20:58
|
|
|
JANS221 schreef: | Bedankt! ik moet nu wel mijn leesbril opzetten! |
Het origineel was niet groter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juli 2014, 21:27
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat bedoel je? Welk soort reacties? Welke mensen? Sneller?
Denk je dat ik mijn vorige reactie gaf, om er toe te willen bijdragen dat mensen mij sneller een antwoord geven?
Ik ga nu niet weer hetzelfde uitleggen, maar dan weer anders.
Een fijne dag nog. |
Ik laat het verder rusten Shanita.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juli 2014, 21:34
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, dat is ook hetgene waar ik toch maar steeds weer p uit kom. 'Love them into the Kingdom' ...al is het wel goed om te proberen de intenties van het hart van de ander te onderscheiden. Als er geen rebellie in het geding is, denk ik dat je inderdaad met Liefde een ander hart kunt raken. dan niet in eigen kracht maar door de Kracht van de Heilige Geest. Komen we weer bij een punt uit hoe je dat in de praktijk brengt. Ik kan het niet meer aan om 'de perfecte christen te zijn'. is het dus helemaal in afhankelijk van de Heilige Geest die je die Liefde wil geven. |
Yep, liefde, daar draait het om. En daar schort het bij mij ook nog wel 's aan. Die perfecte christen, oei, die herken ik wel. Ik ben dat masker gelukkig aan het kwijtraken. Zo ontzettend je best moeten doen om iemand te winnen, of denken dat je verantwoordelijk bent voor de redding van iemand anders. Als ik terugkijk, was ik nogal ehhhh hoogmoedig blijkbaar. Een boekje dat mij hierin veel inzicht heeft gegeven is "genezing van beschadigde emoties van David Seamonds. Vooral zijn beschrijving van het verschil tussen ons ware zelf en ons super-zelf was erg leerzaam.
Weet je wat zo cool is? Als je werkelijk gaat ontspannen in de Genade van God, dan doet Hij het wel door je heen. Kunst is ook om in een gesprek dicht bij mezelf te blijven. Mezelf kwetsbaar op te stellen en vanuit "ik" spreken. Maar ook dat lukt beter naarmate ik me zelf vrijer voel (lees: naarmate God de wonden in mijn ziel meer en meer geneest) en ik meer groei naar zelfstandigheid. Dat is: meer afhankelijk van Hem, minder afhankelijk van (de mening van) anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juli 2014, 21:40
|
|
|
De vraagstelling in dit topic lijkt me ontzettend relevant. Dus ik moest er even over nadenken.
Wat denk jij Shanita, lukt het jou om met goede werken vanuit jezelf, jezelf te rechtvaardigen voor God? En wat zouden die goede werken dan moeten zijn volgens jou? Heb jij zicht op de eeuwigheid buiten Jezus om?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juli 2014, 21:57
|
|
|
PETRA373 schreef: | hmmm benieuwd of Roady iets meer duidelijkheid kan geven hierover, of Jol of Jans |
Sorry, daar ga ik niet over, wij mensen kunnen zo beperkt denken, ik laat dat graag aan God over..................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juli 2014, 22:15
|
|
|
Eén ding weet ik en dat is dat God (vol van) genade is en weet zeker dat Hij rechtvaardig zal oordelen... Zit zo even voor me uit te denken... misschien dat er veel mensen straks nadat ze de drempel van de dood zijn overgegaan bij Hem komen en als ze Hem zien uitroepen: "Maar U heb ik altijd willen kennen" daar breekt een Vaderhart toch van? .... en waarom hebben ze Hem op aarde niet herkend? Omdat ze zoveel verdeeldheid zagen? Geweld, onrecht, misbruik, liefdeloosheid... we waren allemaal zo voor onze eigen parochie bezig dat we Hem uit het oog verloren... dat we onze opdracht uit het oog verloren: "Wees niemand iets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben". En wat denk je van het Hogepriesterlijk Gebed: men zal weten en aangetrokken worden tot wie God is en hoe Hij het bedoeld door de liefde te zien die wij voor elkaar hebben... Dus hoe hebben wij het evangelie geleefd... van vrijheid, liefde, blijdschap.. vrede... Aanstekelijk voor ongelovigen?
Zijn ze allemaal verloren... God zij dank ben ik God niet... Hij wel en Hij is Goed. Ik laat het heel graag aan Hem over.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 16 juli 2014, 22:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juli 2014, 22:35
|
|
|
ROADY558 schreef: | Yep, liefde, daar draait het om. En daar schort het bij mij ook nog wel 's aan. Die perfecte christen, oei, die herken ik wel. Ik ben dat masker gelukkig aan het kwijtraken. Zo ontzettend je best moeten doen om iemand te winnen, of denken dat je verantwoordelijk bent voor de redding van iemand anders. Als ik terugkijk, was ik nogal ehhhh hoogmoedig blijkbaar. Een boekje dat mij hierin veel inzicht heeft gegeven is "genezing van beschadigde emoties van David Seamonds. Vooral zijn beschrijving van het verschil tussen ons ware zelf en ons super-zelf was erg leerzaam.
Weet je wat zo cool is? Als je werkelijk gaat ontspannen in de Genade van God, dan doet Hij het wel door je heen. Kunst is ook om in een gesprek dicht bij mezelf te blijven. Mezelf kwetsbaar op te stellen en vanuit "ik" spreken. Maar ook dat lukt beter naarmate ik me zelf vrijer voel (lees: naarmate God de wonden in mijn ziel meer en meer geneest) en ik meer groei naar zelfstandigheid. Dat is: meer afhankelijk van Hem, minder afhankelijk van (de mening van) anderen. |
Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 00:23
|
|
|
Dit is de de dag met veel geduld....... Tussen tijd heb ik nog geen internet...... Ik doe iets verkeerd... De vraag is... Wat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 07:27
|
|
|
PETRA373 schreef: | en , wie weet is het wel waar, is die wet er van zonde, onze opdracht is om iedereen over `jezus te vertellen om ze te redden , bevrijden uit die wet. van zonde en dood waar we aan onderworpen zijn door dat eva zonodig die appel moest eten..
Als ik aan corrie ten boom denkt, zoals ze iedereen probeerde na Jezus t e brengen e n dacht, yeahhh weer iemand gered of hoe heet die dominee? kom effe niet op zijn naam, tweede en eerste wereldoorlog meegemaakt, als ik zijn boeken lees denk ik wijs man, maar die had hetzelfde als corrie, iedereen waarschuwen anders komen ze in de hel.
Maar vandaag de dag, zie je niet meer zo gauw zulke predikers, we praten niet meer over de hel, houden niet van doem predikers... en terecht, maar misschien slaan we daarbij wel een heel belangrijk stuk over , wie weet wel het belangrijkste stuk uit het evangelie, mensen redden van d e hel???? Al die tijd dat ik weer na de kerk ben geweest, nooit een preek gehoord waarin werd gezegd , kom tot Jezus want dan word je gered van d e hel... wel mee zoiets van, jezus geneest, bevrijd je.. de opdracht is anderen tot jezus brengen, maar deze dingen hoor je eigenlijk niet veel meer, tenminste ik.. wel zie ik het duidelijk als ik de boeken van corrie lees en die ene dominee. hadden die gelijk???
Ha ha en zo zit ik ziek achter de pc te denken ehhh en gooi me gedachten neer, en ondanks veel lezen, na preken gaan, heb ik het antwoord niet....en denk ik  |
Hai Petra!
Quote: | Al die tijd dat ik weer na de kerk ben geweest, nooit een preek gehoord waarin werd gezegd , kom tot Jezus want dan word je gered van d e hel... wel mee zoiets van, jezus geneest, bevrijd je.. |
Ik hoorde dat wel: zelf zo, wij moesten idd aan familie, vrienden etc. vertellen dat als ze zich niet bekeren ze naar de hel gaan, of iig niet naar de Hemel, dusz.. Als we dat niet deden waren wíj verantwoordelijk bij God voor dat die mensen naar de hel zouden gaan, omdat wíj niets hadden gezegd....zo werd ons verteld door de voorgangers.
En ja hoor zat ik mezelf compleet voor gek te zetten op verjaardagen etc. Door aan dat gebod van de voorganger(s) te voldoen...
Maar ja dat is verleden tijd.
Zegens!
Ps: En nav dat er wordt gezegd dat Jezus geneest en bevrijd, ja, dat staat er.
Er staat ook: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 17 juli 2014, 08:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 07:56
|
|
|
ROADY558 schreef: | De vraagstelling in dit topic lijkt me ontzettend relevant. Dus ik moest er even over nadenken.
Wat denk jij Shanita, lukt het jou om met goede werken vanuit jezelf, jezelf te rechtvaardigen voor God? En wat zouden die goede werken dan moeten zijn volgens jou? Heb jij zicht op de eeuwigheid buiten Jezus om? |
Waarom zou mij dat niet (iig gedeeltelijk) lukken? Er staat ook geschreven: 'Weest Heilig want Ik ben Heilig'. 1 Pet1 16b
En toch de weet ik niet helemaal zeker of mij dat in dit leven helemáál zou lukken. En toch dat gebod...Ik denk dat het om de geestesgesteldheid gaat, om iig Heilig te wíllen leven....
En, ik stelde de vraag vanuit en nav de tekst uit Rom 2: 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden...
Ik wou even ingaan op een vraag die je off topic in het topic 'Hoe gaan we om met anderen/atheïsten?', stelde...En die hier on topic is.
Namelijk: Geplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 09:03 Quote: | Je spreekt over zonden, maar is het niet de Heilige Geest die als enige van zonden kan overtuigen? |
De heilige Geest kan van zonden overtuigen, juist, omdat de heilige Geest de geest van God is.
Maar nee, niet als enige, God heeft een geweten in de mens gelegd...
Er zijn mi ook de ongelovigen/heidenen die zelf aanvoelen, (of misschien ook wel door de geest van God?, wie zegt mij dat God niet door bepaalde ongelovigen werkt?) wat wel en geen zonde is? Want er zijn veel ongelovigen/heidenen met een geweten...die van nature doen wat de wet gebied...
Daarop zei je in desbetreffende topic dat er ook wat anders staat nml: Quote: | dat elk mens Gods heerlijkheid mist, want allen hebben gezondigd. En dat er maar 1 weg is tot God de Vader, en dat is door Jezus. Dat God maar 1 manier heeft gegeven om tot verzoening te komen met Hemzelf, en dat is door Jezus. | En dit in, Rom 2 vers 13 t/m 15 staat er ook: 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt ...
Moet ik alleen bepaalde door (sommigen?) voorgangers geselecteerde teksten geloven en de rest naast me neerleggen? Iig, dat doe ik niet meer, ik denk zélf na;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 17 juli 2014, 08:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 08:31
|
|
|
JOL252 schreef: | Maar wie kan het hart van de ander kennen als we nog niet eens ons eigen hart soms onderscheiden? Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden? Wanneer oordelen wij over het gedrag van de ander ... en nog iets... juist liefde (bijvoorbeeld zie in Spreuken 15) kan bij de ander iets ombuigen... aanvaarding is de sleutel. |
Hai Jol!
Quote: | Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden? |
Inderdaad....
Dank voor je mooie reactie, spreekt me erg aan!
Even een stukje van spreuken 15 omdat het me zo aanspreekt: 13 Een blij hart maakt het aangezicht vrolijk,
maar door harteleed wordt de geest verslagen.
14 Het hart van de verstandige zoekt kennis,
maar de mond der zotten houdt zich met dwaasheid bezig.
15 Al de dagen van de ellendige zijn boos,
maar voor de blijmoedige is het altijd feest.
16 Beter is een weinig in de vreze des HEREN,
dan een grote schat en onrust daarbij.
17 Beter een schotel groente, waar liefde heerst,
dan een gemeste os en haat daarbij.
18 Een opvliegend mens verwekt twist,
maar een lankmoedige doet de strijd bedaren.
19 De weg van de luiaard is als een doornhaag,
maar het pad der oprechten is welgebaand.
20 Een wijs zoon verheugt de vader,
maar een dwaas van een mens veracht zijn moeder.
21 Dwaasheid is vreugde voor de verstandeloze,
maar een man van verstand houdt de rechte weg.
22 Plannen mislukken bij gebrek aan overleg,
maar door de veelheid van raadgevers komt iets tot stand.
23 Iemand heeft vreugde, als hij een gepast antwoord geeft,
en hoe goed is een woord op zijn tijd!
24 Het pad des levens gaat voor de verstandige opwaarts,
opdat hij ontwijke het dodenrijk beneden.
25 Het huis der hoogmoedigen breekt de HERE af,
maar Hij maakt de grenspaal der weduwe vast.
26 De plannen van de boze zijn de HERE een gruwel,
maar liefelijke woorden zijn rein.
27 Wie hunkert naar onrechtmatige winst, vernielt zijn eigen huis;
maar wie geschenken haat, zal leven.
28 Het hart van de rechtvaardige overweegt, wat hij zal antwoorden,
maar de mond der goddelozen stort boosheden uit.
29 Ver is de HERE van de goddelozen,
maar het gebed der rechtvaardigen hoort Hij.
30 Vriendelijk stralende ogen verheugen het hart;
een goede tijding verkwikt het gebeente.
31 Het oor, dat luistert naar de terechtwijzing die ten leven is,
zal vertoeven te midden der wijzen.
Dank!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 17 juli 2014, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 10:01
|
|
|
JOL252 schreef: | Maar wie kan het hart van de ander kennen als we nog niet eens ons eigen hart soms onderscheiden? Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden? Wanneer oordelen wij over het gedrag van de ander ... en nog iets... juist liefde (bijvoorbeeld zie in Spreuken 15) kan bij de ander iets ombuigen... aanvaarding is de sleutel. |
Ja Jol, je hebt helemaal gelijk, dat had ik anders moeten zeggen. Het spijt me. Vraag aan je, zou het ook kunnen zijn dat ik daar zelf vanwege bepaalde redenen wat voorzichtig mee geworden ben? Dat het niet meteen als oordeel bedoeld is, maar gewoon wat zelfbescherming? Als een ander je niet serieus neemt, kun je beter maar meteen wegwezen, dat bedoel ik er alleen maar mee. Misschien is het wijzer niet zo snel een oordeel te vellen dat een ander oordeelt. Fijne dag.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 17 juli 2014, 14:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 10:11
|
|
|
Topic toch even verplaatst naar subforum Bijbel en bijbelstudie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 18:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Eén ding weet ik en dat is dat God (vol van) genade is en weet zeker dat Hij rechtvaardig zal oordelen... Zit zo even voor me uit te denken... misschien dat er veel mensen straks nadat ze de drempel van de dood zijn overgegaan bij Hem komen en als ze Hem zien uitroepen: "Maar U heb ik altijd willen kennen" daar breekt een Vaderhart toch van? .... en waarom hebben ze Hem op aarde niet herkend? Omdat ze zoveel verdeeldheid zagen? Geweld, onrecht, misbruik, liefdeloosheid... we waren allemaal zo voor onze eigen parochie bezig dat we Hem uit het oog verloren... dat we onze opdracht uit het oog verloren: "Wees niemand iets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben". En wat denk je van het Hogepriesterlijk Gebed: men zal weten en aangetrokken worden tot wie God is en hoe Hij het bedoeld door de liefde te zien die wij voor elkaar hebben... Dus hoe hebben wij het evangelie geleefd... van vrijheid, liefde, blijdschap.. vrede... Aanstekelijk voor ongelovigen?
Zijn ze allemaal verloren... God zij dank ben ik God niet... Hij wel en Hij is Goed. Ik laat het heel graag aan Hem over. |
Ha Jol! :)
Deze reactie vind ik zelf ook een heel erg mooie, en ook heel erg goede doordachte reactie!
Idd, God is vol van Genade. En zal rechtvaardig oordelen.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat iemand zou zeggen van 'Maar u heb ik altijd willen kennen'.
Ik denk dan ook even aan Mat 7.
--
Een heel gelovige man een vriend van mij die zei laatst een keertje van dat het geloof meer kapot maakt dan je lief is...Hij bedoelde dus de religie, met wat je ook zegt, en wat ik ook merkte toen ik nog naar een gemeente ging.
Trouwens, ook mooi gezegd: Quote: | Dus hoe hebben wij het evangelie geleefd... van vrijheid, liefde, blijdschap.. vrede... Aanstekelijk voor ongelovigen? |
Idd: vrijheid, liefde, blijdschap.. vrede... Aanstekelijk voor ongelovigen...
Ja, zo hoort het idd te zijn, mi. al kan er ook ziekte en andere moeite voorkomen, en dan ja, waar haal je de kracht vandaan? Als mensen zien dat ik mijn kracht verkrijg door mijn/het geloof, ja, dan is dat aanstekelijk, en heb ik dus daarom ook de gelegenheid om over het geloof te vertellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICHARD496
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 19:55
|
|
|
Het antwoord is: ja.
God heeft ons de 10 geboden gegeven en niemand kan zich daaraan houden. In het paradijs ging het al mis. De Wet des HEEREN wijst ons op onze zwakheden en de Wet is voor iedereen onmogelijk onberispelijk te houden, behalve voor 1. Hij die de Wet wel kon houden. Niemand kan tot God komen dan via Jezus Christus, door zijn volbrachte werk. Dit is het Evangelie, juist het goede nieuws. Onze werken zijn niet smetteloos, nooit, hoe wij ons best ook doen. Daarom zijn wij volledig afhankelijk van genade.
"Mijn genade is u genoeg" 2 Korinthiers 12 vers 9
En Galaten 2 vers 16: Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden."
Daarom is het zo nodig het Evangelie door te geven, niet alleen in verre landen maar ook (heel) dichtbij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 19:58
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is? |
Ik hou me niet bezig met speciaal door God geregelde ontmoetingen, moet ik eerlijk zeggen. Bij elke ontmoeting met mensen kan ik iets van God laten zien, of iets van Hem ontvangen, zo zie ik het momenteel. Dat spanningsveld herken ik dan weer wel. Het is mooi als je dusdanig op de Heilige Geest afgestemd raakt, dat je je tijdens de ontmoeting door Hem kan laten leiden. Soms zie ik helder wat ik wel/niet moet doen, maar meestal is het gevoelsmatig. Ik probeer er maar geen kramp van te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 20:12
|
|
|
RICHARD496 schreef: | Het antwoord is: ja.
God heeft ons de 10 geboden gegeven en niemand kan zich daaraan houden. In het paradijs ging het al mis. De Wet des HEEREN wijst ons op onze zwakheden en de Wet is voor iedereen onmogelijk onberispelijk te houden, behalve voor 1. Hij die de Wet wel kon houden. Niemand kan tot God komen dan via Jezus Christus, door zijn volbrachte werk. Dit is het Evangelie, juist het goede nieuws. Onze werken zijn niet smetteloos, nooit, hoe wij ons best ook doen. Daarom zijn wij volledig afhankelijk van genade.
"Mijn genade is u genoeg" 2 Korinthiers 12 vers 9
En Galaten 2 vers 16: Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden."
Daarom is het zo nodig het Evangelie door te geven, niet alleen in verre landen maar ook (heel) dichtbij... |
Is het niet beter om wat terughoudender te zijn met dat antwoord en wat minder grote woorden te spreken? Kunnen we dat antwoord niet beter aan God over laten? God denkt misschien wel heel anders dan wij (jij) met ons beperkte verstand kunnen bevatten. Misschien ook wel heel anders dan al die antwoorden die wij (zo gemakkelijk) geven. En alles wat wij zo zeker denken te weten, kan misschien weleens heel anders zijn. Wij zijn mensen en God is God. Laat dat zo. Wij hoeven niet overal een antwoord op te hebben, laat gewoon ook eens wat open. En vooral laat het aan God over. Genade is inderdaad genoeg en zelfs misschien wel veel groter en grootser dan wij denken of begrijpen kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 20:20
|
|
|
Vrijdag 4 juli, Psalm 23, Psalm van een schaap.
Vandaag een psalm. De psalm van een schaap. Autorijdend of fietsend over mooie landweggetjes kun je ’s zomers onverwacht tussen een kudde schapen of koeien terecht komen, die via de openbare weg juist van de ene wei naar de andere geleid worden. Je moet even goed oppassen, want de dieren zijn behoorlijk nerveus, omdat ze het oude vertrouwde achter zich laten en via een pad vol risico’s de weg zoeken naar een nieuwe grasplek. Ze moeten daarbij goed letten op de mensen die hen de weg wijzen. Aan zoiets denkt deze psalm. Regelmatig moeten schapen een donker dal door. Een smalle, donkere bergpas. Bij zo’n gang naar beneden schurkten de schapen automatisch dicht tegen elkaar aan en volgde de herder op de voet. Dan had je als schaap niets te vrezen. Zo gaat God als de grote Herder der schapen voor zijn volk en zijn mensen uit. Vertrouw je aan Hem toe. Je bent maar een schaap. Zeg ook: mijn Herder is de Here God! En blijf goed in zijn buurt, vooral als je een grens moet passeren, op weg naar nieuw weidegebied. Geen nood: er gaat Iemand voor je uit. De Herder die al zijn schapen bij naam kent, zeg Jezus later. Blijf dicht achter Hem. Zelfs in een dal van duisternis en dood vinden je voeten de weg naar het licht. ‘Mijn Jezus geleidt mij door de aardse woestijn / ‘gestorven voor mij!’ zal mijn zwanenzang zijn.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 20:47
|
|
|
Ik ben al een paar dagen met deze vraag bezig moet ik eerlijk zeggen. En ik sluit me aan bij de woorden van Jans.
Ja in mijn eigen leven heeft het inderdaad zo gewerkt. Ik had Jezus nodig om tot de Vader te komen. En daar getuig ik heel graag van. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soms ook misbruik om toch maar een antwoord klaar te hebben. Even beredeneren, even wat bijbeltechniek toepassen en hupla, de oplossing komt eruit..... Dacht ik dan.... Dat zijn de minst gezegende momenten als ik terugkijk, omdat er alles inzat, behalve liefde. Ja op alles is een antwoord te bedenken. En omdat ik de meeste dingen NIET heb meegemaakt, zit daar altijd iets van (voor)oordeel in. Totdat ik het hart ontmoet van iemand die iets WEL heeft meegemaakt. Juist dan toont Jezus iets van Zijn eigen hart voor die persoon aan mij, en verdwijnt m'n oordeel als sneeuw voor de zon.
Inderdaad, God is louter goedheid en genade. En gelukkig gaat de genade boven het oordeel uit, juist vanwege de liefde.
Dus wie ben ik dan om te zeggen dat mijn visie en beleving de enige juiste is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICHARD496
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 21:16
|
|
|
@Jans221; ik begrijp je heel goed en neem het antwoord terug en verander het in "dat ik het met de stelling eens ben" Wie ben ik om maar iets te weten van Gods wegen.. Wel wijst de bijbel ernaar en is er geen 'tussenweg'. Tuurlijk zijn er mensen die zonder het evangelie heel goed werk verrichten en zeer veel liefde aan hun medemens geven (wat van iedereen gevraagd wordt)....
JANS221 schreef: | Is het niet beter om wat terughoudender te zijn met dat antwoord en wat minder grote woorden te spreken? Kunnen we dat antwoord niet beter aan God over laten? God denkt misschien wel heel anders dan wij (jij) met ons beperkte verstand kunnen bevatten. Misschien ook wel heel anders dan al die antwoorden die wij (zo gemakkelijk) geven. En alles wat wij zo zeker denken te weten, kan misschien weleens heel anders zijn. Wij zijn mensen en God is God. Laat dat zo. Wij hoeven niet overal een antwoord op te hebben, laat gewoon ook eens wat open. En vooral laat het aan God over. Genade is inderdaad genoeg en zelfs misschien wel veel groter en grootser dan wij denken of begrijpen kunnen.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 22:01
|
|
|
JANS221 schreef: | Is het niet beter om wat terughoudender te zijn met dat antwoord en wat minder grote woorden te spreken? Kunnen we dat antwoord niet beter aan God over laten? God denkt misschien wel heel anders dan wij (jij) met ons beperkte verstand kunnen bevatten. Misschien ook wel heel anders dan al die antwoorden die wij (zo gemakkelijk) geven. En alles wat wij zo zeker denken te weten, kan misschien weleens heel anders zijn. Wij zijn mensen en God is God. Laat dat zo. Wij hoeven niet overal een antwoord op te hebben, laat gewoon ook eens wat open. En vooral laat het aan God over. Genade is inderdaad genoeg en zelfs misschien wel veel groter en grootser dan wij denken of begrijpen kunnen.
|
Mooi gezegd, ik moet alsmaar aan judas denken. zouden de discipelen in eerste instantie niet hebben gedacht? en wat gebeurt er nu met Judas? Zouden wij niet allemaal met d e bijbel in de hand met antwoorden klaar hebben gestaan, sommigen van ons. Hij heeft gezondigd dus... Inderdaad Jezus genade was genoeg voor Judas en zijn genade is denk ik veel grootser zoals Jans schrijft dan wij kunnen bevatten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juli 2014, 22:58
|
|
|
Dat iemand provider heeft en niet opslot.....zo kan ik toch mooi internetten..... De mijne komt maandag pas de monteur.....de bedrading kloppen niet......dus geen tv en internet......nu buiten op de bankkie en internet.....yes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 00:21
|
|
|
groet voor iedereen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 05:30
|
|
|
RICHARD496 schreef: | @Jans221; ik begrijp je heel goed en neem het antwoord terug en verander het in "dat ik het met de stelling eens ben" Wie ben ik om maar iets te weten van Gods wegen.. Wel wijst de bijbel ernaar en is er geen 'tussenweg'. Tuurlijk zijn er mensen die zonder het evangelie heel goed werk verrichten en zeer veel liefde aan hun medemens geven (wat van iedereen gevraagd wordt).... |
Het was geen stelling het was een vraag.
Dus iedereen die geleefd heeft voordat Jezus er was, en dus niet in Hem kon geloven is verloren, gaat naar de hel. Ook de goede mensen, die heel veel liefde gaven, en niet eens omdat het van ze wordt gevraagd(door God), maar uit zichzelf...
Dus ook mensen die nu, zonder evangelie heel veel liefde geven en niet omdat het van ze wordt gevraagd. wat is nou Liefde als het een opdracht is, en je dus Liefde geeft omdat het van je wordt gevraagd. Komt het dan nog wel uit jezelf? Die zijn allemaal verloren, mensen die hun nek voor anderen uitsteken, die hun leven dienstbaar maken voor hun medemens, bijvoorbeeld 'artsen zonder grenzen' die mensen riskeren hun leven door in oorlogslanden mensen te opereren, en ook nog op eigen kosten... Die gaan dus allemaal naar de hel volgens jou.
Als jij gaat evangeliseren zeg je dan ook dat er is geen tussenweg is, dan zet je mensen eigenlijk voor het blok, dat is manipulatie.
Even een citaat van Otto de Bruine: "Ik kon namelijk moeiteloos talloze namen noemen van jonge mensen die in de loop der jaren uit mijn eigen gemeente zijn verdwenen. Onder hen ook twee van onze eigen kinderen, die zich er niet meer thuis voelden. Waarom vertrokken zij?" Uit: http://www.eo.nl/magazines/visie/artikel-detail/ooit-was-ik-evangelisch/
Waarom er een paar teksten uitlichten en de rest niet?
Waarom is bijvoorbeeld Romeinen 2 13 t/m 16 niet waar, of wordt dat zó niet bedoeld, zoals het er staat, en waarom worden andere teksten die jij bijvoorbeeld aanhaalde wel letterlijk genomen?
Noot: Romeinen 13 t/m 16 : 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
Ingekort vanwege leesbaarheid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 juli 2014, 15:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 12:15
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Dit is de de dag met veel geduld....... Tussen tijd heb ik nog geen internet...... Ik doe iets verkeerd... De vraag is... Wat? |
Idd, geduld:
Ik ga: Afwassen Keuken schoonmaken Bergen schone wasgoed opvouwen Huiskamer in zijn geheel opruimen Slaapkamer in zijn geheel opruimen Douche opruimen en schoonmaken Vensterbanken ook Stofzuigen En nog wat dingen,
Dus afijn ik ben nog wel even bezig:(, zou er haast nog gebed voor willen vragen..
Maar ja, de insteek is, om dit allemaal blijmoedig te gaan doen, of verdergaan ;)
Ja, zou je kunnen zeggen, met dit weer?
Ja, ik doe dan alles en dan even enkele weken helemaal niets, en ja, dan zou ik wel moeten, anders kan ik hier ook niemand meer laten komen.
Fijn Weekend!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 18 juli 2014, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 15:51
|
|
|
Omdat we niet allemaal een zwembad in onze tuin hebben of überhaupt een tuin met schaduwrijke plekjes bezitten, is de vraag op deze dagen: hoe houden we het een beetje koel, als je niet zo van zomerse hitte houdt?
Originele tips worden in dankbaarheid aanvaardt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 16:02
|
|
|
Ventilator doet hier wonderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 16:20
|
|
|
Ventilator..... Gordijnen dicht.... Luifel dicht.... Grote laken over de lijn gehangen en over de railing van de balkon......soort zonnescherm gemaakt! En gewoon rustig blijven...muziek luisteren.... En genieten.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 16:23
|
|
|
Wordt lange geduld bij mij.... Er is iets kapot en maandag de monteur... Nu is er eentje in de flat die de provider niet niet op slot gedaan heeft...dus
Mooi.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 16:26
|
|
|
PETRA373 schreef: | groet voor iedereen  |
Ja zeg........ga jij weg.....? Nee toch.......?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|