Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 20:14
|
|
|
Vrijdag 11 Juli, Genesis 32: 22-24 en Psalm 17: 7-10; Wachten op God.
Zou Esau zich laten vermurwen door wat geiten en ezels, wat koeien en kamelen? Jakob is er niet gerust op. Halverwege de avond staat hij op, maakt zijn vrouwen met hun slavinnen en kinderen wakker en brengt hen naar een plek waar je de Jabbok kunt overttrekken. Blijkbaar is hij bang, dat Esau hem de volgende dag bij het oversteken van de Jabbok zal overvallen. En dan kun je – tussen die steile bergwanden – natuurlijk geen kant meer op. Zelf gaat hij terug. Waarom? Moest hij nog iets halen? Of wilde hij bewust even alleen zijn? Dat zou heel goed kunnen. Als je leven zwaar onder druk staat of zich iets aan je opdringt wat je heel lang weggestopt hebt, verlang je er soms naar dat iedereen eens even weggaat! Sommige dingen moet je alleen uitvechten, zeggen we dan. Met jezelf en God. De avond voor een operatie. Na het bezoekuur gaat iedereen weg. Je blijft alleen achter. Of na een begrafenis van iemand die je heel lief was. Sommigen blijven nog uren na, maar uiteindelijk blijf je alleen achter. Aan zoiets moet ik hier denken. Zijn vrouwen en kinderen zijn betrekkelijk veilig. Alles wat hij kon doen is gedaan. Maar nu Jakob zelf nog. Hij wacht op een signaal van God. God die hem toch beloofde: Ik zal met je zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 21:00
|
|
|
[quote=MAMY994]
Je moet nooit teveel vertellen Mamy!!! En wat ik kreeg was een gigantische bos bloemen...
Maar toch ook een reden om hier weer even terug te komen ja....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 21:14
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha wat zijn die heel veel nodige dingen van mammy??? i.d. meenemen, nee doe ik niet, waarvoor?? zodat ze me kunnen indentificeren als ik met serie moordenaar heb gedate :-?
Oke de hutkoffer van nataschja is hele grote tas maar van zeeland vind ik heel vaag.... ha ha leuk fototoestel meenemen... |
Jij houdt ook overal rekening mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 22:27
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha wat zijn die heel veel nodige dingen van mammy??? i.d. meenemen, nee doe ik niet, waarvoor?? zodat ze me kunnen indentificeren als ik met serie moordenaar heb gedate
Oke de hutkoffer van nataschja is hele grote tas maar van zeeland vind ik heel vaag.... ha ha leuk fototoestel meenemen... |
lolbroek
Neem mee mijn pepperspray
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 22:52
|
|
|
ERIKA732 schreef: | lolbroek
Neem mee mijn pepperspray  |
helpt deorant spray ook?
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op zondag 27 juli 2014, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 23:17
|
|
|
tip voor de mannen, neem toiletpapier mee als je gaat daten.... ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 23:23
|
|
|
JOL252 schreef: | Jij houdt ook overal rekening mee...  |
Wel ik zal me inhouden maar lig hier helemaal in een deuk, vroeg me puberzoons, wat zouden jullie meenemen op date als je gaat daten. ha ha ha die geven grappigge antwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 23:25
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Wel leuk idee, ik heb het nog nooit gedaan..... |
inderdaad leuk idee, om na alle leuke mannen te doen
nou nog alleen een leuk lijkende man zoeken en kijken wanneer die jarig is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 01:05
|
|
|
PETRA373 schreef: | inderdaad leuk idee, om na alle leuke mannen te doen
nou nog alleen een leuk lijkende man zoeken en kijken wanneer die jarig is... |
Denk dat vrouwen het meer op prijs stellen .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 01:14
|
|
|
Goede morgen Willeke .Maarten .Juffie .en Peter van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag , wens jullie allemaal een hele fijne dag .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 01:35
|
|
|
Waar ik van genieten kan is een buurvrouw , ik ben de mantelzorger . ze is 97 jaar staat nog volop in het leven . haar motto is geniet van het leven we zijn er maar even ( al 97 jaar dus ) elke week eet ze een zoute haring , elke avond een paar borreltjes (framboos ). eet alles, lust alles daar kan ik weer van genieten . klaagt nooit . een heerlijk mens om mee om te gaan .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 02:05
|
|
|
kwam me nog even wat te boven , spraak ooit de huisarts , ik zei dokter .... voor haar is maar 1 goed medicijn , kan dat ook op doktersrecept ??? glimlach van de huisarts . helaas moet nog altijd naar de mitra om een fles .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 11:38
|
|
|
ik geniet nog na van een week heerlijk vakantie welke ik net achter de rug heb met mijn ouders, die kleine meid van 10 en mijn broer.
ff de boel de boel laten en ff niet aan ziekenhuizen en doktoren denken eind augustus is weer vroeg genoeg om de malle molen weer in te gaan met mezelf en uiteraard weer met mijn moeder.
Waar ik dankbaar en gelukkig van wordt nu het weer beterde met haar gaat na al die chemo en gedoe welke ze heeft gehad. Samen genieten van een dagje shoppen bijvoorbeeld.
een dubbele reden om nu te genieten van de kleine dingetjes om ons heen.
Mijn nieuwe huisje welke mij heel goed bevalt, mijn gezondheid die door mijn medicijnen en therapie beter onder controle is.
Kortom genoeg om van te genieten. En wie weet komt er ooit nog een leuke lieve man in mijn leven nog meer om van te genieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 12:23
|
|
|
gevoelig mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 12:49
|
|
|
we treffen het hier wel in het noorden , heerlijk zonnetje hoorde net op radio verder overal veel regen , en wateroverlast .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 13:13
|
|
|
plakkerig en regen hier gemeente Ede.....stuur de zon even deze kant op....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 13:15
|
|
|
wat een leuk idee, ik doe mee om te feliciteren....fijne dag en laat je eigen lekker verwennen.....Willeke .Maarten .Juffie .en Peter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 13:28
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | we treffen het hier wel in het noorden , heerlijk zonnetje hoorde net op radio verder overal veel regen , en wateroverlast . |
Ja, wel heel interessant als het weerkundige je interesseert... op 'lightningmaps.org' zijn de onweersbuien te volgen. Er zijn er nu twee vlak naast elkaar en Ede ligt in het midden. Het valt hier tot nu toe heel erg mee....maar als de twee buien elkaar raken kan het wel even spoken, denk ik.....maar daar lijkt het vooralsnog niet op.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 28 juli 2014, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 13:39
|
|
|
Heerlijk zonnig hier in tegenstelling tot afgelopen weekend. Toen kregen wij het met bakken uit de hemel. Je krijgt wat je toekomt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 17:04
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op maandag 28 juli 2014, 17:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 17:45
|
|
|
PETRA373 schreef: | toppunt bij mij was de 67 jarige man, die op me reageerde toen ik 48 was. In zijn mail zoiets schreef dat hij nog heel jeugdig was en sexie... eeeghhh
Maar wat zullen de mannen van ons vrouwen vinden?? van onze reacties Ontdek je een man waarvan je denkt, die lijkt me best wel leuk, mail je wat en wat mail je dan, soms denk ik achteraf...shit kon ik verzonden mails maar effe terug halen...
ha ha misschien wil ik het wel niet weten wat mannen van mijn mijn mails vinden maar aan de andere kant, bv zo,n 67 jarige man die me mailde en dat ik dacht eh gets, die was wel eerlijk, gaf meteen eerlijk aan waar het bij hem om ging.
en duh als een man mijn mails niet leuk vinden, dan niet, ben zoals ik ben. (helaas wel een kei in stomme mails na lueke mannen sturen ) | ik zou zeggen stuur eens een goeie mail naar iemand die je waarschijnlijk niet leuk vind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 19:29
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: |  |
Hier in Ede?? Het is wel erg serieus overal geloof ik. Weerplaza heeft een actuele site ingesteld waarop je alles nog preciezer kunt volgen. Heftig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 20:23
|
|
|
Zaterdag 12 Juli, Genesis 32: 24b-25 en Psalm 116: 1-4; Vechten met God.
Het wordt nu heel spannend. Onverwachts springt in het donker iemand Jakob op z’n rug en gooit hem tegen de grond. Een hard gevecht begint. Jakob slaat van zich af en weert zich uit alle macht. Wat is dit voor gevecht? Is het Esau of iemand uit het kamp van Esau? Nee, Esau is het niet. en het is ook niet zomaar Jakobs schaduw of een angstdroom. Nee, het is een engel van God, het is… zeg maar God zelf, die hem ineens heel hard aanpakt. Want tussen God en Jakob ligt nog een heel verhaal, dat eerst uitgepraat moet worden voordat Jakob het beloofde land kan binnentrekken. Maar Jakob verzet zich. Hij vecht uit alle macht. God heeft zijn handen vol aan hem. En meer dan dat, Jakob lijkt zelfs voor God te sterk. God krijgt hem niet klein. Mogelijk roept het iets bij ons op. Zo komen we soms onszelf tegen als op een avond of in de nacht de onderste steen bovenkomt. Wat verzet je je. Het wordt een gevecht op leven en dood. Een gevecht met God. Sommige mensen verzetten zich jaren achtereen. Hun gang met God is een jarenlang gevecht. Maar op een keer is Hij je te machtig. Je kunt voor God niets meer verbergen of jezelf rechtvaardigen. Het lukt je niet meer. Geen gemakkelijk moment, maar vaak wel een van de meest heilzame van je leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: maandag 28 juli 2014, 23:38
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wel ik zal me inhouden maar lig hier helemaal in een deuk, vroeg me puberzoons, wat zouden jullie meenemen op date als je gaat daten. ha ha ha die geven grappigge antwoorden.  |
Vertel...
Kunnen we misschien nog iets van leren Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, toch?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 01:05
|
|
|
MAMY994 schreef: | Vertel...
Kunnen we misschien nog iets van leren Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, toch?!  |
nou als ik hun zo hoorde, komt dat helemaal goed als hun ooit gaan daten. ha ha maar nee, me kinderen zijn privé....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 01:07
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | ik zou zeggen stuur eens een goeie mail naar iemand die je waarschijnlijk niet leuk vind  |
En dan zit ik zo met iemand die me antwoord, die ik niet leuk vind daarom hoor ik hier dus bij het meubelair.. goeie mails na leuke mannen sturen lukt me niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 01:13
|
|
|
MAMY994 schreef: | Wat ik me afvraag is waarom je als je iemand gewoon feliciteert met z'n verjaardag, je soms een stomme reactie of helemaal geen reactie krijgt. Had er gisteren weer zo eentje. :( Ga er echt aan twijfelen of het nog zinnig is om op Home de verjaardagen te vermelden.
Wat zijn jullie ervaringen met iemand die je niet kent een verjaardagsgroet sturen? |
kan nog altijd erger, een profiel lezen, denken ha ha das leuk wat op zijn profiel staat, dat effe mailen... ja ja ik stuurde eens als eerste een mail na een man en dan geen reactie krijgen... oké vast weer iets gestuurd dat hij dacht eh wat een stomme mail ha ha ha en je eigen nog stommer voelen daarna , als je kijkt wie er op je profiel heeft gekeken en er op klikt om na zijn profiel te kijken en ontdekt, shit... das die man waar ik mail na heb gestuurd en niet antwoord, en nu ziet hij ik op zijn profiel heb gekeken.... dan ga je je nog stommer voelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 08:39
|
|
|
Niet dagelijks las ik ze...(meer)
Maar toch maar weer doen...wat een steun en bemoediging....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 08:53
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik ben bang dat geen enkele man die op zijn profiel heeft staan dat hij er jonger uitziet dan hij is, kan vertellen waarom dat voor hem zo belangrijk is om te vermelden. |
Sommigen mensen kúnnen er, regelmatig, soms, jonger uitzien en overkomen dan dat ze zijn. die worden gewoon regelmatig jonger geschat dan ze zijn, soms een stuk jonger....
En zeker, helemaal, als ze zich goed voelen..
Misschien dat dat ermee te maken heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 09:14
|
|
|
PETRA373 schreef: | romantische film kijken... ( bij gebrek aan romantiek.... zwemel: in de film is het altijd anders als met mijn liefdesleven... ha ha en het loopt altijd goed af. hmmm waarom gaat het bij mij zo anders in d e film als je ziek word, is hij lief voor je... in echt zegt hij: eh heb niks aan je als je ziek bent dump. en toch geef ik nooit me droom op, om ooit nog een leuk maatje te vinden in me leven die bij me hoort. |
Ja, ik ken dat...
Heb nu wel een vriend die júist komt als ik me niet lekker voel...
Maar afijn, wat gaan we doen vandaag? Ondanks dat ik vandaag niet zo best geslapen heb, ben ik al een tijdje wakker. Ga zo douchen enzo, dan kijken wat ik es aandoe.
Dan de stad weer in, beetje rondkijken hier en beetje rondkijken daar, en even praten met die en met die. Maw, cursus regelen voor half september, en naar inloopcentra enzo.
Vertel later wel hoe het ging.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 29 juli 2014, 09:14
|
|
Naar boven |
|
|