Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:22
|
|
|
ha ha, dacht ik toch aan heel wat anders met handwerken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:28
|
|
|
Alleen maar werken , daar gebruik ik mijn handen bij . en komt bij dat ik geen tijd heb om te handwerken .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:32
|
|
|
effe voor jullie het verkeerd begrijpen, ben niet depressief hoor... ha ha wel beetje veel tegenslagen tegelijk gehad, en dat bedoel ik eigenlijk, als ik God niet kon, mezelf kennende was ik wel denk ik nu depressief ha ha maar houd me vast aan gods woord en denk, ach komt wel weer goed, kom er wel weer doorheen, samen met God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:34
|
|
|
Petra wat ook als Rots heet. Een Rots waar je op kan bouwen en God is die Rots waarop we mogen gaan bouwen maar vaak doen we dat liever op eigen kracht in het zand en dan breekt alles met zuchtje wind alles om ver. God is zo dat Hij ons nooit los laat en we altijd bij Hem kunnen aankloppen voor hulp.
Dit is mooi gezegd Woman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:45
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha, dacht ik toch aan heel wat anders met handwerken  |
Handwerken kan van alles zijn het is maar hoe je het bekijkt hé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:55
|
|
|
LYDIA899 schreef: | Als je nog vers in je pijn zit kan het heel lastig zijn om objectief naar jezelf te kijken. |
Klopt is ook heel normaal, ook heel normaal dat er een tijd is, waarin je je zielig vind en vol met boosheid zit. alleen de meesten hier zijn al verder, been there, en geven daarom advies wat in eerste instantie misschien hard overkomt, maar waar hij wel wat aan heeft. Iets voor hem om over na te denken... maar ontopic weer:
het leven is prachtig, vanochtend bramen geplukt, ha ha met paraplu tegen d e zon, want mag met antibiotica niet d e zon in, maar zat daar in het bos zo na te denken en over vertrouwen... ja mijn vertrouwen was ook effe weer beschaamd, na laatste date: toen ik me een beetje ziek begon t e voelen... eh je bent wel erg ziek, zo heb ik niks aan je, ben ik nu daarom helemaal na je toe gekomen? dump.... zei de man die ik zucht bespaar jullie het verhaal ha ha. maar dat kwam effe heel hard bij me aan, als of ik niks meer van waarde heb als ik beetje ziek ben... grommmm
enfin, dus ik zat vanochtend in het bos en ja ja ik dacht weer es na... en dacht het leven is zo mooi, vriendschappen, relaties zijn ook zo mooi en kostbaar en so wat al kom ik nog tig sukkels tegen die me niet waard zijn. denk maar niet ik door zo,n sukkel me vertrouwen kapot laat maken en daardoor me niet meer open zet voor mooie relaties.
iemand beschadigd je vertrouwen, wat zijn we geneigd? als er een nieuw iemand komt, reageren we met angst, bang dat die persoon ons vertrouwen beschaamd net zoals de vorige. terwijl dit een ander persoon is... dus gewoon opnieuw proberen t e vertrouwen. ( wanneer je wonden van je hart wel geheeld zijn, want dat heeft ook tijd nodig)
het is gewoon zonde om door negatieve ervaringen definitief je hart dicht te gooien voor nieuwe mensen die je ontmoet. En ja zeker is het moeilijk als je negatieve ervaringen hebt gehad. Alleen het leven is te mooi, geniet ervan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 18:06
|
|
|
Kwam dit tegen als je ogen de kost geeft kan jij ook een hele mooie bloem maken. De vrouw die het maakt geeft vanaf begin duidelijke lijnen alleen is ze een rus dat je haar niet verstaat maar dat maakt je plezier niet bederven het een mooie resultaat krijgt van een bijzondere gehaakte bloem.
http://www.youtube.com/watch?v=I4QbjDXOqw0
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 18:44
|
|
|
PETRA373 schreef: | Klopt is ook heel normaal, ook heel normaal dat er een tijd is, waarin je je zielig vind en vol met boosheid zit. alleen de meesten hier zijn al verder, been there, en geven daarom advies wat in eerste instantie misschien hard overkomt, maar waar hij wel wat aan heeft. Iets voor hem om over na te denken... maar ontopic weer:
het leven is prachtig, vanochtend bramen geplukt, ha ha met paraplu tegen d e zon, want mag met antibiotica niet d e zon in, maar zat daar in het bos zo na te denken en over vertrouwen... ja mijn vertrouwen was ook effe weer beschaamd, na laatste date: toen ik me een beetje ziek begon t e voelen... eh je bent wel erg ziek, zo heb ik niks aan je, ben ik nu daarom helemaal na je toe gekomen? dump.... zei de man die ik zucht bespaar jullie het verhaal ha ha. maar dat kwam effe heel hard bij me aan, als of ik niks meer van waarde heb als ik beetje ziek ben... grommmm
enfin, dus ik zat vanochtend in het bos en ja ja ik dacht weer es na... en dacht het leven is zo mooi, vriendschappen, relaties zijn ook zo mooi en kostbaar en so wat al kom ik nog tig sukkels tegen die me niet waard zijn. denk maar niet ik door zo,n sukkel me vertrouwen kapot laat maken en daardoor me niet meer open zet voor mooie relaties.
iemand beschadigd je vertrouwen, wat zijn we geneigd? als er een nieuw iemand komt, reageren we met angst, bang dat die persoon ons vertrouwen beschaamd net zoals de vorige. terwijl dit een ander persoon is... dus gewoon opnieuw proberen t e vertrouwen. ( wanneer je wonden van je hart wel geheeld zijn, want dat heeft ook tijd nodig)
het is gewoon zonde om door negatieve ervaringen definitief je hart dicht te gooien voor nieuwe mensen die je ontmoet. En ja zeker is het moeilijk als je negatieve ervaringen hebt gehad. Alleen het leven is te mooi, geniet ervan  |
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 18:55
|
|
|
we hebben hier weer een zonnige warme dag gehad , het koelt ietsje af .nog geen regen hier en als ik buienradar bekijk gaat de regen ons voorbij . de boeren treffen het maar weer met het graan oogsten , toch zou een buitje hier niet verkeerd zijn want het is erg droog .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 20:21
|
|
|
Het was een warme dag.....de vooruitzichten vanmorgen waren somber... (Onweer...windstoten) Maar er is nog niets van te merken!
Kortom...ik zit nog heerlijk buiten...schilderen...tot rust komen....
Maar het land kan wel degelijk een buitje gebruiken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 20:41
|
|
|
Ben lid geworden van C.M. ;) En nou (voor de oud-leden) raden wie ik (behalve Freedom687) ben haha :p
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 20:48
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Ben lid geworden van C.M. ;) En nou (voor de oud-leden) raden wie ik (behalve Freedom687) ben haha :p |
je bent niks veranderd welkom terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 20:50
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Zonder mensen tekort te willen doen toch een vriendelijk verzoek om in het vervolg zoveel mogelijk via de mail en te chat op het verhaal van Roelof te reageren. Dit is een heel persoonlijk verhaal en het blijft lastig om dit op een forum te bespreken. |
Misschien een idee om hierover een apart topic te openen? Het mag dan persoonlijk zijn maar het lijkt mij als je iets op het forum schrijft dit met anderen wilt delen. Ik heb er wel wat op te zeggen maar als ik dat in dit topic doe overtreed ik vast de (nieuwe) regels?
Laatst aangepast door
|
FREEDOM687
|
op zaterdag 2 augustus 2014, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:00
|
|
|
Een Luistert oor voor je zijn heb jij je verhaal maar je kan het nergens kwijt en je wil het wel van je af schrijven plaats hier je verhaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:01
|
|
|
Rare titel? eh nee hoor, ik lees tussen de bedrijven door over wat mensen hier doen als ze al in een relatie zitten. Is C.M. dan alleen een datingsite of mag het ook toegankelijk zijn voor mensen die naast hun relatie nog wel wat vrije tijd over hebben?, of.. je bent er nog niet aan toe om serieus te gaan daten maar je wilt wel graag je ei kwijt of mensen (online) leren kennen.
ChristianMatch is dacht ik niet alleen een datingsite, ik vind het als gelovige dan ook belangrijk dat we anderen die ruimte gunnen! C.M. mag dan een christelijke site zijn, dat uit zich wat mij betreft ook in een ander ook z'n ding laten doen. En dat kan ook betekenen (zoals Roelof) je verhaal doen zonder dat je perse op zoek bent.
Hoe zie jij C.M.? Enkel toegankelijk voor mensen die daadwerkelijk willen daten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:09
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | je bent niks veranderd welkom terug  |
hihi die Trijnie tnx! Ik ga later nog wel een nieuwe foto plaatsen (om ontopic te blijven , tot die tijd (om toch ff te laten zien wie ik ben) moeten jullie het met deze doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:10
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Rare titel? eh nee hoor, ik lees tussen de bedrijven door over wat mensen hier doen als ze al in een relatie zitten. Is C.M. dan alleen een datingsite of mag het ook toegankelijk zijn voor mensen die naast hun relatie nog wel wat vrije tijd over hebben?, of.. je bent er nog niet aan toe om serieus te gaan daten maar je wilt wel graag je ei kwijt of mensen (online) leren kennen.
ChristianMatch is dacht ik niet alleen een datingsite, ik vind het als gelovige dan ook belangrijk dat we anderen die ruimte gunnen! C.M. mag dan een christelijke site zijn, dat uit zich wat mij betreft ook in een ander ook z'n ding laten doen. En dat kan ook betekenen (zoals Roelof) je verhaal doen zonder dat je perse op zoek bent.
Hoe zie jij C.M.? Enkel toegankelijk voor mensen die daadwerkelijk willen daten? |
ik zie het niet als datingsite , ik ben hier alleen voor de gezelligheid , heb veel uitjes al meegemaakt en leuke mensen ontmoet , ( jij dus ook ) heb hier wel meer bekenden zitten , zo kun je even lekker babbelen met elkaar .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:17
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | heb soms het idee dat mensen elkaar niet zo goed meer kunnen verdragen , men valt overal over , hebben niks meer voorelkaar over . zie dat dagelijks om me heen . zag vanavond nog even het programma bonje met de buren , denk dan weleens , is het wel zo erg of kunnen we niks meer verdragen van een ander ?? hoe denken jullie hier over ??? |
Ha die Trijnie, Weet je, ik denk bij bonje met de buren dat mensen daar heel lang al zijn blootgesteld aan geluidsoverlast en ik kan je wel uit ervaring vertellen dat dat niet gemakkelijk is om mee te leven, zeker omdat het je thuis is. De manier waarop is misschien wel een discussiepunt, maar vaak lopen mensen er al een hele tijd mee rond en zijn ze echt aan het eind van hun latijn voor ze aan de bel trekken. Soms is het ook zo dat de buren geen gehoor geven en dat is heel lastig.
Maar in andere gevallen zoals iets voor elkaar over hebben dat dat niet zo gauw meer gebeurt. Denk dat dat laatste te maken heeft met de tijd waarin we leven, individualisering, "ieder voor zich" is een houding die ik steeds meer zie en ook de tijdsbesteding is anders, er wordt meer verwacht en daarom is er denk ik ook minder vrije tijd waardoor er weer minder tijd is voor aandacht voor een ander. Bedoel je dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:20
|
|
|
Heb dan op mijn profiel op zoek naar relatie maar ik vind daarnaast ook wel leuk om nieuwe contacten op te doen voor als vriendschap met broers en zussen in de Heer. Want we zijn allemaal kinderen van de Vader. Niets is mooier om voor elkaar te zijn en waar je verhaal dan kwijt kunt. Want heb je helemaal niemand op erop terug te vallen dan is CM de ideaal manier. Heb mijn ouders en de kerk maar je kunt nooit genoeg vrienden hebben. Als ik naar mezelf kijk heb ik een klein handje vol vrienden. Zo sta ik open voor jou en hoe of wie je ook bent je kunt me altijd aanspreken ik mag graag luisteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:22
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | ik zie het niet als datingsite , ik ben hier alleen voor de gezelligheid , heb veel uitjes al meegemaakt en leuke mensen ontmoet , ( jij dus ook ) heb hier wel meer bekenden zitten , zo kun je even lekker babbelen met elkaar . |
Klopt, in het begin dat ik hier was was ik wel op zoek, maar het grappige is dat mijn dates van hier allemaal de soep in liepen. Maar heb aan C.M. wel een vrouw overgehouden ha (nog altijd een vriendin) en ik kan me goed voorstellen als je hier komt voor de gezelligheid zonder gelijk op date te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:32
|
|
|
Zit hier de laatste tijd best vaak over te denken. Zelf denk ik dat je dat als mens niet zo moet stellen, ik weet het wordt in alle kerken verkondigd, maar ik merk vaak dat mensen alle aandacht geven aan geloven in de opgestane Heer en (zoals het voorbeeld van de barmhartige samaritaan) vergeten dat er mensen zijn die in de goot liggen. Hoe rijm je dat dan met elkaar?
Ik denk dat we mogen getuigen, maar ik geloof persoonlijk dat het oordeel aan God is. (En God is barmhartiger en liefdevoller dan wij denken)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:33
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Ha die Trijnie, Weet je, ik denk bij bonje met de buren dat mensen daar heel lang al zijn blootgesteld aan geluidsoverlast en ik kan je wel uit ervaring vertellen dat dat niet gemakkelijk is om mee te leven, zeker omdat het je thuis is. De manier waarop is misschien wel een discussiepunt, maar vaak lopen mensen er al een hele tijd mee rond en zijn ze echt aan het eind van hun latijn voor ze aan de bel trekken. Soms is het ook zo dat de buren geen gehoor geven en dat is heel lastig.
Maar in andere gevallen zoals iets voor elkaar over hebben dat dat niet zo gauw meer gebeurt. Denk dat dat laatste te maken heeft met de tijd waarin we leven, individualisering, "ieder voor zich" is een houding die ik steeds meer zie en ook de tijdsbesteding is anders, er wordt meer verwacht en daarom is er denk ik ook minder vrije tijd waardoor er weer minder tijd is voor aandacht voor een ander. Bedoel je dat? |
dat van bonje met buren had ik er zo effe bij , maar gaat mij er meer om we kunnen elkaar niet meer verdragen , vallen of de kleinste dingen , gunnen elkaar niks meer . wat jij zegt bedoel ik ook . iemand het licht in de ogen niet gunnen .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:35
|
|
|
Donderdag 17 juli, Genesis 35: 16-20; God heeft het laatste woord.
Rachel sterft van uitputting en pijn. ‘Vrees niet, je hebt weer een zoon,’ roept de vrouw nog die haar bij de geboorte helpt. Maar zelfs dat heeft geen effect meer. Toen Jozef geboren werd, had zij, fanatiek geroepen: nog één erbij alstublieft! Na de zuivering in het gezin, waarbij alle vreemde goden inclusief die van haar vader geruimd werden, en na Gods genadige beloften in Bethel, was zij eindelijk weer zwanger. Ach, je hoopt toch op zoiets als een nieuw begin. Maar het loopt heel anders. Huilend hoor je haar nog zeggen: Ben-Oni, zoon van mijn smart. Wat is het leven soms bitter. Rachel heeft beter verdiend, denk je meteen. Zo slecht behandeld door haar vader en altijd maar Jakob moeten delen. Ben-oni is haar laatste woord. Wat sterf je dan verdrietig. Heeft ze nog iets gezegd? Vraagt Jakob. Nee, alleen maar: Ben-Oni. Je ziet Jakob ontroerd worden. Hij schudt met zijn hoofd: nee, geen Ben-Oni, maar Ben-Jamin, zoon van mijn rechterhand. Van Rachel, mijn rechterhand. Niet de pijn van het leven, maar de trouw van God zal het laatste woord hebben. Op haar graf zet Jakob een mooie steen. Wat voor kleur zal hij uitgezocht hebben? Ik denk rood. ‘Als een scharlaken draad zijn uw lippen en liefelijk is uw mond’ (Hoogl. 4:3).
|
|
Naar boven |
|
|