Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:17
|
|
|
Ja, de ene vind liefde ook zuiver als je knuffelt voor een commintment(huwelijk). Een ander zegt niet bang, als het goed is is er een samen, stap voor stap. Zo is iedereen weer anders, gelukkig maar, en interessant om kennis te nemen van andere meningen. En deze dingen dacht ik eerst ook.
Maar ja, dingen veranderen, en ja, ik ben gekapt met knuffelen, want als mijn vriend dan de volgende ochtend naar zijn werk moet, bijvoorbeeld, 100 km verderop, om 5 uur, ja, en ik weet dan dat ik hem enkelen dagen niet zie, ja dan voel ik mij erg verlaten, juist omdat ik intiem ben geweest, wat ik niet meer heb, nu ik dat niet meer doe. Ik heb dat natuurlijk duidelijk gecommuniceerd naar hem, en ook waarom, enzo.
Nu ik duidelijk heb gezegd, zolang wij niet samen in dezelfde gemeente wonen, doe ik dat dus niet meer om die reden, Dan zie ik het als goede vrienden, waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden.
En belangrijk om deze dingen te verkennen voordat je trouwt, nee, dat heb ik ook niet meer, want als je echt van mekaar houdt denk ik dat deze dingen vanzelf wel goed komen, je hebt zelfs je hele leven om eraan te werken.
Dus ik ben wel veranderd, tov wat ik schreef in topic Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:28
|
|
|
WOMAN254 schreef: | Mooi dat je het een heel belangrijk onderwerp vind want zeg nou zelf eeuh dan zijn er een hoop mensen erbij die in deze vorm totaal geen rekening met je willen houden en bij wijze van spreken dood leuk gewoon over je heen willen walsen. Dan is goed om een bepaalde grens aan te geven. |
Ben het idd met je eens, wel de lusten niet de lasten, nee deze vlieger gaat bij mij niet meer op
Zou lekker makkelijk worden....
Maar ja, iedereen staat er anders in ik heb ook respect voor anderen hun mening, juist wel en vind zeker andere meningen ook erg interessant om te lezen.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, de ene vind liefde ook zuiver als je knuffelt voor een commintment(huwelijk). Een ander zegt niet bang, als het goed is is er een samen, stap voor stap. Zo is iedereen weer anders, gelukkig maar, en interessant om kennis te nemen van andere meningen. En deze dingen dacht ik eerst ook.
Maar ja, dingen veranderen, en ja, ik ben gekapt met knuffelen, want als mijn vriend dan de volgende ochtend naar zijn werk moet, bijvoorbeeld, 100 km verderop, om 5 uur, ja, en ik weet dan dat ik hem enkelen dagen niet zie, ja dan voel ik mij erg verlaten, juist omdat ik intiem ben geweest, wat ik niet meer heb, nu ik dat niet meer doe. Ik heb dat natuurlijk duidelijk gecommuniceerd naar hem, en ook waarom, enzo.
Nu ik duidelijk heb gezegd, zolang wij niet samen in dezelfde gemeente wonen, doe ik dat dus niet meer om die reden, Dan zie ik het als goede vrienden, waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden.
En belangrijk om deze dingen te verkennen voordat je trouwt, nee, dat heb ik ook niet meer, want als je echt van mekaar houdt denk ik dat deze dingen vanzelf wel goed komen, je hebt zelfs je hele leven om eraan te werken.
Dus ik ben wel veranderd, tov wat ik schreef in topic Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.
Groetjes! |
inderdaad respect voor ieders manier van denken erin.
Weet je als ik jouw zo lees, moet ik eerlijk bekennen als mijn zoon in zeeland zou wonen en zijn vriendin in jouw plaats, zou ik als moeder ook met me zoon gaan praten, van waarom daar weg? het is echt prachtig wonen daar. Neem aan dat hij zijn baan daar heeft ook in d e buurt. Jij hebt geen baan en vaak als mensen uit zeeland verhuizen krijgen ze echt heimwee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:43
|
|
|
WOMAN254 schreef: | Die leeftijd is mooi ja zijn kinds nog puur en zuiver een prille stadium dan is het zo belangrijk dat je geborgen bent en mag genieten van het kleine je mag spelen als een kind zo mooi en zo puur zo eerlijk. |
Dát bedoel ik...
Quote: | Je mag gerust bij mij langs komen hoor ik heb ruimte genoeg en je kunt evt hier slapen ik heb een bank vrij die slaapt heerlijk dus dat is geen probleem mocht je hier willen overnachten. Mocht je toch deze kant op willen komen dan bij deze van harte uitgenodigd. |
Ik zal eens overleggen. Ik vind het heel erg aardig van je.
Quote: | 2.Mocht je evt een helpende hand nodig hebben voor in het huis dan wil ik gerust mee helpen hoor als het onbegonnen werk is meer handen maken licht werk voor je het weet is alles schoon.  |
Dan heb jij déze puinhoop hier nog niet gezien....ik zal er over denken... ik moet het wel van mijn woonbegeleidster zelf doen, en anders iemand via de wmo nemen...:( en daar hou ik niet van, vreemden in me huis van de wmo...
Quote: | 3. Welke cursus mag je voor aanmelden? |
Schilderen en tekenen, begint 20 september
Quote: | 4. Kan leuk zijn de stad lekker ontspannen lekker niks doen voor je uit kijken en naar mensen kijken dat vind ik leuk tja misschien ben ik dan een apart mens maar aan de mens kan je een hoop dingen zien in hoe de mens is en wat er schuilt in hun. Dan kijk ik naar de ogen want de ogen zijn de spiegels van de ziel. |
Ja, dat is heerlijk, het is altijd even moeilijk om weg te komen voor mij, maar als ik er eenmaal uit bén, ja, heerlijk hoor. babbelen met die en die, lachen ook, juist als buitenlanders, zogenaamd, met elkaar ruzie hebben in het Nederlands, dus niet echt. ja, ik kan naar een dag activiteiten iets, en naar 2 inloopcentra.
En je kan ook zo heerlijk wandelen hier...Zelfs in de stad heb je parkjes en hofjes etc. Met vijvers enzo.
Quote: | 5. Iets wat ik goed kan begrijpen ik zelf zit ook ruim 5 jaren thuis maar dat neemt de plezier niet weg je vult je leven op een manier wat bij je past. Wie hoe of wat je bent we zijn allemaal mooie parels uniek in Gods hand.
O ik mag opschieten dat ik al fietsend naar de tent ga anders kom ik te laat voor de Bijbelclub. |
Fijne dag!, bedankt!
Quote: | Wens jou en anderen ook een gezegende dag toe. |
[/quote]
Jij ook!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:45
|
|
|
Eh... klachtenformulieren in drievoud inleveren, gestempeld en gewaarmerkt, klachten ouder dan 6 maanden worden niet meer in behandeling genomen en klachten betreffende het weer kunnen pas weer na 1 september.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:55
|
|
|
PETRA373 schreef: | inderdaad respect voor ieders manier van denken erin.
Weet je als ik jouw zo lees, moet ik eerlijk bekennen als mijn zoon in zeeland zou wonen en zijn vriendin in jouw plaats, zou ik als moeder ook met me zoon gaan praten, van waarom daar weg? het is echt prachtig wonen daar. Neem aan dat hij zijn baan daar heeft ook in d e buurt. Jij hebt geen baan en vaak als mensen uit zeeland verhuizen krijgen ze echt heimwee. |
Mijn vriend is er zélf over begonnen(ik had daar nooit aan gedacht zelfs...), hij werkt in een bedrijf, waar je naadloos kan overstappen...als je voor een partner verhuist.
Dus hij maakte me blij met een dode mus.... En hier is het ook heel erg mooi, ik zit letterlijk ín de Biesbosch.
Nee, ik voel me gen....d.
Maar ja, ik trek dan ook mijn grenzen, ik laat me niet eerst lekker maken en hij kan dan ook lekker....en dan is het ja, me moeder ziet het niet zitten, nee, dan zie ik bepaalde zaken ook niet meer zitten, zoals knuffelen, want zoals ik al zei, ik voel me dan verlaten als ik hem dan enkelen dagen niet meer zie. als ik dat niet doe, en hem als goed vrienden zie waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden, dat weer wel, dan heb ik daar geen last van van dat verlaten gevoel.
Maar ja, zo is iedereen anders, en dat is maar goed ook :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 11:18
|
|
|
UDO409 schreef: | Eh... klachtenformulieren in drievoud inleveren, gestempeld en gewaarmerkt, klachten ouder dan 6 maanden worden niet meer in behandeling genomen en klachten betreffende het weer kunnen pas weer na 1 september.
 |
mag ik dan van jou een stempel want ik klaag ff dat er geen leuke man is die een dagje met mij uit wil zielig he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 12:30
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wie weet krijg je ooit een mooie relatie nog als je oud en bejaard bent
En in die tussentijd, gaat God met je mee, om je te helpen je hart te helen. Vertrouw God maar, hoe diep je wonden ook zijn, hij gaat met je mee, helpt ze te dragen en heelt ze( dat is mijn ervaring) alleen heeft het soms tijd nodig. Stap voor stapje, gaat hij met je mee. En zo moet je denk ik ook stap voor stapje, als je ooit een leuke man tegenkomt, na elkaar toegroeien en elkaar leren vertrouwen want vertrouwen, is iets wat een mens niet meteen doet bij iedereen, vertrouwen moet iemand verdienen, je leert elkaar vertrouwen door met elkaar omtegaan, samen dingen mee te maken. wanneer je dus met vriendschap met een man begint, en nog niet meteen heel ver gaat, kan je het rustig opbouwen en rustig afbreken als blijkt hij het toch niet is, of is t e vertrouwen.. volgende zin is offtopic, maar bedenk me, dat gods geboden er zijn om ons te beschermen, en het gebod je niet aan iedereen helemaal te geven, is een stukje bescherming in ons belang. Om ons te beschermen, tegen hart zeer. zo zie ik het.... |
Juist Petra! Wat ik van mijzelf erg moeilijk vindt, in de liefde, mezelf weer in een relatie ! Diep in mijn hart wil ik heel graag, ik mis het. Ik leerde de ook de goede relatie tussen man en vrouw, dat heb ik ook echt meegemaakt, dat zo fijn kan zijn. Een verlengstuk in je leven. Ook de andere relatie heb ik mee gemaakt, uit de eerste huwelijk, de gebrokenheid!
Nu vindt ik niks moeilijker om in een relatie te gaan, omdat de angst hoger zit, ik moet door die angst heen, verbreken.......ik vlucht liever ervan weg.....omdat de pijn van samen zijn en wreed loslaten, te diepe wonden aan gebracht is in mijn hart en geest. Het is nu kwestie de tijd erin geven om hier ermee te leren! Alleen, niet ieder man heeft hier geduld erin, of die begrijpen dit niet! Ik neem ze ook niet kwalijk hoor, ik begrijp het zelf soms niet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 13:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mijn vriend is er zélf over begonnen(ik had daar nooit aan gedacht zelfs...), hij werkt in een bedrijf, waar je naadloos kan overstappen...als je voor een partner verhuist.
Dus hij maakte me blij met een dode mus.... En hier is het ook heel erg mooi, ik zit letterlijk ín de Biesbosch.
Nee, ik voel me gen....d.
Maar ja, ik trek dan ook mijn grenzen, ik laat me niet eerst lekker maken en hij kan dan ook lekker....en dan is het ja, me moeder ziet het niet zitten, nee, dan zie ik bepaalde zaken ook niet meer zitten, zoals knuffelen, want zoals ik al zei, ik voel me dan verlaten als ik hem dan enkelen dagen niet meer zie. als ik dat niet doe, en hem als goed vrienden zie waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden, dat weer wel, dan heb ik daar geen last van van dat verlaten gevoel.
Maar ja, zo is iedereen anders, en dat is maar goed ook :) |
Snap je wel, alleen alles heeft twee kanten, woont zijn moeder bv dichtbij hem??? En echt eerlijk, ik ken zeeland en ken de biesbos en waar jij woont, nee niemand had me kunnen weg krijgen uit zeeland, misschien nu hij er beter over nagedacht heeft denkt hij ook, ik ga zeeland te veel missen, Ik hoop dat je eruit komt met je vriend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 13:45
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | mag ik dan van jou een stempel want ik klaag ff dat er geen leuke man is die een dagje met mij uit wil zielig he  |
zeker zielig dat die mannen niet door hebben wat z e laten liggen
maar een dagje uit kan ook heel leuk zijn zonder man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 14:15
|
|
|
PETRA373 schreef: | zeker zielig dat die mannen niet door hebben wat z e laten liggen
maar een dagje uit kan ook heel leuk zijn zonder man  |
Das waar Petra kan ook leuk zijn hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 15:21
|
|
|
Juist vandaag de moed weer hebben om iets te ondernemen....
En dan regent het!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 16:10
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | mag ik dan van jou een stempel want ik klaag ff dat er geen leuke man is die een dagje met mij uit wil zielig he  |
Hiervoor benoemen we een speciale commissie, die medio oktober zal rapporteren. Daarna komt het vast goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 17:34
|
|
|
UDO409 schreef: | Hiervoor benoemen we een speciale commissie, die medio oktober zal rapporteren. Daarna komt het vast goed!
 |
Oktober pas zucht .... Als jij het zegt geloof ik je gelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 17:37
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is Hij dus.
Tot ziens. |
Dat is Hij zeker,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 17:37
|
|
|
Tot ziens Woman.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 18:09
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Ehh ik ben best goed in beeltenissen maar ik denk dat ik anders in het leven sta dan jij en dat respecteer ik maar je dwaalt wel steeds af. Vruchten, tuinman en een snoer gaat het niet gewoon een man of vrouw opnieuw leren vertrouwen ? | het zijn allemaal gelijkenissen natascha net zoals Jezus sprak tegen de joden farizeeers en waarom deed Jezus dat?ik kan het niet zo gauw vinden ,maar Hij deed het met een bepaalde bedoeling .de meeste weten het wel het staat ergens geschreven en wil het best voor je opzoeken .misschien kan iemand anders het vertellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 18:16
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | het zijn allemaal gelijkenissen natascha net zoals Jezus sprak tegen de joden farizeeers en waarom deed Jezus dat?ik kan het niet zo gauw vinden ,maar Hij deed het met een bepaalde bedoeling .de meeste weten het wel het staat ergens geschreven en wil het best voor je opzoeken .misschien kan iemand anders het vertellen? | zullen we trouwens weer proberen om met de topic bezig te gaan ?bang voor een nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen. ik kan van mezelf vertellen dat ik geen vaderliefde heb gehad en dat dit als gevolg heeft dat ik dus God De Vader niet kan geloven bijna [moeilijk]en liefde dus helemaal niet ken.vertrouw dus ook dat niet als iemand mij benaderd met goede lieve bedoelingen.behoorlijke beschadigingen krijg je dus daarvan.en er kunnen jaren overheengaan om daar van af te geraken.het is een groeiproces en soms moet je je overgeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 18:33
|
|
|
Als hij voor het eten (of drankje) jou laat betalen.
Noem me ouderwets maar ik ga er vanuit dat als het niet besproken wordt de man betaalt op de 1e date. Erna vind ik het weer een heel ander verhaal. Die ervaring zorgde er bij mij wel voor dat ik niet meer op date ging (of gewoon een afspraakje) zonder te weten wie er gaat dokken, want ik wil daar wel op voorbereid zijn en niet bij aankomst horen dat ik ook zijn eten of drankje moet betalen.
Ow ja en als ik rijk zou zijn zou ik het ook wat anders vinden.. Ik laat me wat dit betreft liever niet meer verrassen!
Laatst aangepast door
|
FREEDOM687
|
op woensdag 6 augustus 2014, 18:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:17
|
|
|
Ik wil klagen over het eten vanavond. Maar ik had het zelf gekookt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:25
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Juist vandaag de moed weer hebben om iets te ondernemen....
En dan regent het!!!!! |
Pech hee, ondernemen in de regen is zeker geen idee?  En anders misschien verzetten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:32
|
|
|
wel oké nou ga ik ook effe flink van af klagen ha ha ha lucht vast op. nog steeds ben ik ziek en heb een hekel aan ziek zijn maar aan de andere kant voel ik me schuldig om t e klagen.... is maar iets onbenulligs wat weer voorbij gaat, andere mensen.... bla bla bla, allemaal veel erger... aan de andere kant is effe van je afklagen best gezond denk ik. jouw moeilijkheden mogen er ook zijn, ondanks de erge ellende van een ander. ja toch? dat lucht op klagen en kun je weer lachen daarna denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Juist vandaag de moed weer hebben om iets te ondernemen....
En dan regent het!!!!! |
dan maak je een herfstwandeling
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:34
|
|
|
ha ha, freedom, zoiets als schatje, je hebt geluk vandaag ben ik in een goeie bui en betaal 1 drankje voor je...... de rest moet je wel betalen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:44
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | mag ik dan van jou een stempel want ik klaag ff dat er geen leuke man is die een dagje met mij uit wil zielig he  | hoe zou jij dat dagje dan invullen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:48
|
|
|
WOMAN254 schreef: | Dank je wel mocht ik mij bijdrage`s niet in de juiste topic plaatsen dan sorry het is soms meer onbewust ik sta er dan niet bij stil en dan denk ik dat het bij die thema dan aansluit.
Zal zeker terug komen  | nog bedankt voor je bijdrage woman Gods zegen.en bescherming
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:51
|
|
|
Bedankt jullie allen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:52
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha, freedom, zoiets als schatje, je hebt geluk vandaag ben ik in een goeie bui en betaal 1 drankje voor je...... de rest moet je wel betalen...  |
haha goeie 
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 19:58
|
|
|
Maandag 21 Juli, Richteren 1: 22-36; Betel of Betelem.
Op de klank af kijkt dit wel een tekst uit het kerstevangelie. Over Jozef, die ook optrok naar Betlehem. Maar zover is het nog lang niet. Met Jozef worden de noordelijke stammen bedoeld. Na Juda en Benjamin komen die stammen nu ook in beweging om een woongebied veilig te stellen. Daarbij grijpen ze echter stuk voor stuk naar het middel van etnische zuivering. In de stad Betel vindt zelfs een genocide plaats, na het verraad van een inwoner. Zou die man onder dwang zijn stad verraden hebben? Het is in elk geval opvallend, dat hij geen vriend wordt van de stammen van Jozef. Hij laat hen zo snel mogelijk achter zich om in het land van de Hetieten te gaan wonen. Daar sticht hij een soort Nieuw-Betel. De andere stammen hebben minder ‘succes’. Zij weten de autotochtone bevolking wel aan zich te onderwerpen, maar in verdrijven zijn ze niet erg goed. Hoewel ze daarmee tegen de directe wil van God ingaan, zou het kunnen dat zij juist de diepere genadige wil van God volgen. Zo zouden ze meer op weg zijn naar Betlehem en de God van Betlehem. Ook Jozef trok op. Niet tegen Betel, maar naar Betlehem. Dat moet ook voor ons de richting blijven, want Jezus is de Heiland der wereld. Elk volk zal hem aanbidden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 20:39
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | hoe zou jij dat dagje dan invullen?  |
Uiteraard in overleg maar ben gek op een museumpje bezoeken of een dierentuin, heerlijk aapjes kijken en samen lol hebben en genieten van de kleine dingen. En samen daarna heerlijk dineren. En voor de rest laat ik me heerlijk verwennen
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|