ChristianMatch

Forum

Gebed voor Irak.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5997 5998 5999 6000 6001 6002 6003 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
CHRISSIE290

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 18:19

Mijn hart huilt. Om de situatie in Irak.
En dan heb ik nog geeneens al die afschuwelijke beelden gezien. Ik kan het niet aanzien. Wat kunnen mensen in monsters veranderen, onder noemer van een "heilige" oorlog...
Ik kan hier niet aan voorbij gaan. Laten we onze broeders en zusters opdragen in het gebed. Bidden jullie mee voor de verjaagde christenen in Irak? Dat ze hun geloof mogen behouden, niet omkomen in de bergen van de dorst en honger, omdat ze niet meer van de berg af kunnen, omdat dat zeer waarschijnlijk hun dood betekend en dat deze afslachtingen en de verkrachtingen stoppen!
God hoort onze gebeden en Hij alleen is machtig om dit geweld te stoppen.
Weet niet of ik dit hier kan/mag plaatsen, maar Open Doors houdt een gebedsbijeenkomst as zondag 10 aug in Ede.
Voor info zie:
https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/noodhulp-irak/gebedspunten/
Voor mij persoonlijk te ver weg, maar ik kan wel thuis meebidden.

Laatst aangepast door
CHRISSIE290
op donderdag 7 augustus 2014, 19:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 18:33

Ja, mooi dat je dit hier plaatst. Het is verschrikkelijk... chaos en barbarij...

Ook mijn hart huilt als ik de berichten lees. Laatst het hartverscheurende pleidooi van een Iraaks parlementslid... moedige vrouw... ik kon het niet zien zonder droge ogen...

https://www.youtube.com/watch?v=JNoP-tQ5mCw&feature=youtu.be

Ik hoop dat er op meerdere plekken, behalve in Ede, gebed zal zijn in ons land.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISSIE290

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:07

JOL252 schreef:
Ja, mooi dat je dit hier plaatst. Het is verschrikkelijk... chaos en barbarij...

Ook mijn hart huilt als ik de berichten lees. Laatst het hartverscheurende pleidooi van een Iraaks parlementslid... moedige vrouw... ik kon het niet zien zonder droge ogen...

https://www.youtube.com/watch?v=JNoP-tQ5mCw&feature=youtu.be

Ik hoop dat er op meerdere plekken, behalve in Ede, gebed zal zijn in ons land.

Ja, ik had haar ook gezien vanmiddag. Hartverscheurend dat filmpje... Hoop dat de wereld wakker wordt geschud!
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:24

Heb de post uitgehaald.
Cool om het boek "Adieu God?" in de brievenbus te vinden! Lachende smiley

Had het al even geleden besteld, maar nu eindelijk leverbaar!
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:26

WOMAN254 schreef:
2 weken hier tijdelijk ben maar ik voel mij hier niet op mijn gemak.
Daarom bij deze muur sta en zeg waarom God U weet waarom.

Als er mensen zijn die wel contact met mij willen houden voor vriendschap stuur mij dan een mail zodat ik je via facebook kan toevoegen.

Hoi Woman, mag ik vragen waardoor jij je hier niet op je gemak voelt?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:35

FREEDOM687 schreef:
Hoi Woman, mag ik vragen waardoor jij je hier niet op je gemak voelt?

Ja dat mag. Via de mail.
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:37

PETRA373 schreef:
Volgens mij ook. Volgens mij mag dat ook voor het huwelijk. is wat anders als gemeenschap hebben.

Ik laat mij hier niet uit over gemeenschap hebben, misschien raar omdat het topic daar nu juist over gaat, maar Woman had op een ander topic waardoor deze weer geopend werd iets over kussen en knuffelen neergezet.

Waarom ik me er niet hier over uit laat is omdat ik heb ervaren dat sommige christenen al duidelijk hebben hoe het (en veel andere zaken) in de bijbel is bedoeld.

Het enige wat ik er nog over kwijt wil is dat ik geloof dat veel mensen je precies kunnen wijzen wat je allemaal verkeerd doet. Ik geloof niet dat het zo is bedoeld.
Ik geloof dat God ons wil wijzen op de gevaren omdat Hij een ieder liefheeft, maar ik geloof ook dat God met ieder van ons een eigen weg gaat.

Veel mensen denken precies te weten hoe een ander moet leven en ik persoonlijk denk niet dat dat aan ons mensen is.
Niemand dan degene en God zelf weet wat een mens heeft meegemaakt.

Laatst aangepast door
FREEDOM687
op donderdag 7 augustus 2014, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:44

CHRISTIANMATCH schreef:
Ja dat mag. Via de mail.

hmm, ik begrijp dat het niet bij dit topic past en dat het dan misschien te persoonlijk wordt.
Maar als iemand op het forum aangeeft zich niet op haar/ zijn gemak te voelen vind ik het persoonlijk wel gemakkelijk om te mailen en je daar verder niet mee bezig te houden Smiley die vol vragen zit
Zo'n vraag zou ons allemaal aan moeten gaan, maar ja is mijn mening en ik zal het verder zoals u wenst als ik het bespreek pv bespreken. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:48

FREEDOM687 schreef:
Veel mensen denken precies te weten hoe een ander moet leven en ik persoonlijk denk niet dat dat aan ons mensen is.
Niemand dan degene en God zelf weet wat een mens heeft meegemaakt.

Klopt, veel mensen denken precies te weten hoe een ander moet leven. Als we voor en in ons eigen leven keuzes maken en die voor God kunnen verantwoorden is dat voldoende. Verschillende opvattingen en meningen kunnen zo naast elkaar bestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:51

FREEDOM687 schreef:
hmm, ik begrijp dat het niet bij dit topic past en dat het dan misschien te persoonlijk wordt.
Maar als iemand op het forum aangeeft zich niet op haar/ zijn gemak te voelen vind ik het persoonlijk wel gemakkelijk om te mailen en je daar verder niet mee bezig te houden Smiley die vol vragen zit
Zo'n vraag zou ons allemaal aan moeten gaan, maar ja is mijn mening en ik zal het verder zoals u wenst als ik het bespreek pv bespreken. Smiley met dichtgeplakte mond

Er is de afgelopen dagen diverse keren met Woman gemaild over de gang van zaken op het forum. Ook op het forum zelf zijn bedragen aangepast of verwijderd. We hebben haar bijdrage op de klaagmuur laten staan om niet alles te verwijderen, maar gezien de omstandigheden (vandaag is haar laatste dag hier) leek het ons handiger om dit soort zaken via de mail of chat te bespreken. En niet meer op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 20:00

Karen Armstrong - de kwestie God (de toekomst van religie)

Analyse van de zin en betekenis van religie en het geloof in God door de menselijke geschiedenis heen.

Een prachtig boek en naslagwerk!!!

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 7 augustus 2014, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 20:03

CHRISTIANMATCH schreef:
Er is de afgelopen dagen diverse keren met Woman gemaild over de gang van zaken op het forum. Ook op het forum zelf zijn bedragen aangepast of verwijderd. We hebben haar bijdrage op de klaagmuur laten staan om niet alles te verwijderen, maar gezien de omstandigheden (vandaag is haar laatste dag hier) leek het ons handiger om dit soort zaken via de mail of chat te bespreken. En niet meer op het forum.

Bedankt voor het antwoorden, t'is voor mij duidelijk nu.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 20:06

Dinsdag 22 Juli, Richteren 2: 1-9; Om te huilen.

Bokim betekent ‘huilplek’. Waarom huilen die Israëlieten zo? Omdat ze onder de indruk zijn van een Engel, die opduikt als belangrijkste spreker op een landdag, waar ze samen de situatie in het beloofde land evalueren. Eigenlijk zijn ze best tevreden met het bereikte resultaat. Maar de Engel laat weten, dat zij veel duidelijker afstand moeten nemen van de inwoners van het land, hun altaren moeten afbreken en geen verbond met hen sluiten. Kortom: houdt afstand en ga die heidense godsdienst zoveel mogelijk tegen. Want als de Israëlieten nu al stoppen met zich te profileren als volk van God, en daarmee als mensen die anders hun weg gaan, zullen ze in de toekomst nog veel problemen krijgen, waarbij ze niet op de steun van God meer hoeven te rekenen.
Op die boodschap reageert men heel emotioneel. Omdat men zich bewust is, dat je zonder God nergens bent. Al helemaal niet in zo’n heidense omgeving. Maar al die heidense mensen opruimen als ging het om iets als de vogelpest? Is dat niets iets om te huilen? Kan dat nu de wil van God zijn? Ze huilen en brengen God offers. Iets van: ‘Heer, blijf bij ons en leer ons U trouw zijn, persoonlijke en als gemeente midden tussen al die vogels van vreemde pluimage.’ Dat is altijd veel moeilijker. Dat kan alleen maar met veel gebed. Anders ben je het geloof zo kwijt. En ja, dat is pas echt om te huilen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 20:40

Vanaf hoe laat zijn we welkom, Johan?
Moeten we onze eigen stoel meenemen?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 22:13

JANS221 schreef:
Klopt, veel mensen denken precies te weten hoe een ander moet leven. Als we voor en in ons eigen leven keuzes maken en die voor God kunnen verantwoorden is dat voldoende. Verschillende opvattingen en meningen kunnen zo naast elkaar bestaan.

mee eens, ik veroordeel ook absoluut geen mensen die er andere mening over hebben hoor, alleen voor me zelf wil ik me graag aan gods geboden houden en graag weten, wat word er nu precies bedoeld in Gods woord.

Vandaar dat dit topic me altijd erg heeft geïnteresseerd omdat ik zelf heel wat al met die vragen op dit gebied geworsteld heb.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 22:41

PETRA373 schreef:
mee eens, ik veroordeel ook absoluut geen mensen die er andere mening over hebben hoor, alleen voor me zelf wil ik me graag aan gods geboden houden en graag weten, wat word er nu precies bedoeld in Gods woord.

Vandaar dat dit topic me altijd erg heeft geïnteresseerd omdat ik zelf heel wat al met die vragen op dit gebied geworsteld heb.

Ik ga er vanuit dat de ander ook wil leven zoals hij/zij denkt dat God het bedoeld heeft. Ik denk dat het alleen onmogelijk is om precies te weten wat er bedoeld wordt. De bijbel heeft nu eenmaal geen zaakregister waar je kunt zoeken naar standaard antwoorden op al je vragen. Het blijft een zoektocht, DE waarheid bestaat niet. Geboden uit vroeger tijden zijn nu ook niet zo zondermeer over te zetten naar onze tijd. Kijken naar wat de bedoeling is en dat toepassen in deze tijd lijkt mij beter. En die bedoeling kun je kort samenvatten: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Als dat je intentie is, is het goed! En dat zal ook doorwerken in je relatie.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 22:54

JANS221 schreef:
Ik ga er vanuit dat de ander ook wil leven zoals hij/zij denkt dat God het bedoeld heeft. Ik denk dat het alleen onmogelijk is om precies te weten wat er bedoeld wordt. De bijbel heeft nu eenmaal geen zaakregister waar je kunt zoeken naar standaard antwoorden op al je vragen. Het blijft een zoektocht, DE waarheid bestaat niet. Geboden uit vroeger tijden zijn nu ook niet zo zondermeer over te zetten naar onze tijd. Kijken naar wat de bedoeling is en dat toepassen in deze tijd lijkt mij beter. En die bedoeling kun je kort samenvatten: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Als dat je intentie is, is het goed! En dat zal ook doorwerken in je relatie.

Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 01:23

PETRA373 schreef:
Volgens mij ook. Volgens mij mag dat ook voor het huwelijk. is wat anders als gemeenschap hebben.

ik vraag me af, lezen jullie nu uit mijn woorden of ik mensen veroordeel die gemeenschap hebben voor het huwelijk???

Het enigste wat ik hiermee aangeef, dat kussen en knuffelen iets heel anders is als gemeenschap hebben, en dat daar toch geen enkele twijfel over hoeft te bestaan, hoe je de bijbel ook opvat.

verder zet ik in de bijdrage ervoor me gedachten er over voor me zelf, zet er nog bij dat het in de praktijk wel moeilijk is,

Zoals ik sommigge reacties lees lijkt het of jullie vinden ik mensen veroordeel die het wel doen. wat absoluut niet is. Of dat ik denk de waarheid te weten...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 07:41

PETRA373 schreef:
ik vraag me af, lezen jullie nu uit mijn woorden of ik mensen veroordeel die gemeenschap hebben voor het huwelijk???

Het enigste wat ik hiermee aangeef, dat kussen en knuffelen iets heel anders is als gemeenschap hebben, en dat daar toch geen enkele twijfel over hoeft te bestaan, hoe je de bijbel ook opvat.

verder zet ik in de bijdrage ervoor me gedachten er over voor me zelf, zet er nog bij dat het in de praktijk wel moeilijk is,

Zoals ik sommigge reacties lees lijkt het of jullie vinden ik mensen veroordeel die het wel doen. wat absoluut niet is. Of dat ik denk de waarheid te weten...

Volgens mij vind niemand dat jij veroordeeld hoor, ik lees dat ook nergens... Is meer aanvullend op elkaar...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 08:24

JOL252 schreef:
Volgens mij vind niemand dat jij veroordeeld hoor, ik lees dat ook nergens... Is meer aanvullend op elkaar...

Oh oke, door de reacties daarna vroeg ik me af of mijn tekst soms verkeerd was overgekomen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 09:44

In deze tijd
is zoveel tedoen
om te proberen..
en kijken of het ook bij je past....
Nu gisteravond
voor de eerste keer
eens mee doen.....
ik twijfelede wel er over..
al een paar weken..
het is ook de vraag..
hoe sta ik daar erin..
hoe ver met mijn gedachten....
niet dus....
ik weet dat het goed is
voor lichaam en geest....
rust in je lijf krijgen....
na gisteravond...
kijk ik nu even anders tegen aan...
vooral nu helemaal...
omdat ik best redelijk veel last ervan heb
ik noemde gym....
het heet anders...
yoga......
ik schrok ook met de woorden
die ze noemde...
de zen danken...
niks ervan ..
ik dank God ervoor..
in tussen tijd ging ik bidden.
Voor bescherming...
inplaats van rust...
in geest en lichaam..
heb ik juist onrust.....

Yoga is dit nu fout ?

Of zit het echt tussen mijn 2 oren?
dat het wel ontspanning geeft.....

hoe kijken jullie tegen aan?

Laatst aangepast door
ZWALUWTJE610
op vrijdag 8 augustus 2014, 09:47
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 10:01

PETRA373 schreef:

Ik lees dat absoluut niet, ik reageer omdat je gelijk heb en je precies verteld hoe of wat en zo lees ik het.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 12:10

Ja, ik denk dat daar geen duidelijke dingen over staan in de bijbel, net wat Jans zei.

De een doet wel dít en dát niet, of zou dat doen kan ook.

De ander doet dít én dát niet voor een huwelijk/commitment.

Een huwelijk wat dát is is duidelijk, een commitment, is meer persoonsgebonden.
De een heeft al een commitment bij afspraken, de ander pas als ie dingen heeft zíen gebeuren, zoals ik.

Ik kan me voorstellen dat iemand kan worstelen, want je hoort zoveel dingen, ik hoorde ook toen ik pas geloofde, van niet voor het huwelijk, ja, van de voorganger, dat wel. Niet beseffende, daar kwam ik later pas achter, dat velen het deden in de jeugdclub waar ik toen kwam op zaterdagavond, van de kerk/gemeente.

Ik was er zélf iinene achter dat er, idd dingen zij die véél belangrijker zijn.
Toen deed ik dus dit en dat.

Nou, en nu ben ik weer, dat ik én dit én dat niet doe, voor wat ik zie als commitment.
Daar heb ik dan weer redenen voor, redenen in de geest wat de TS in topci 'zuivere Liefde schreef, wat wel is weggehaald maar ja, ik had het nog even gequote Knipoog smiley

Maar, ja, wat iemand ook doét, ik vind dus ook, dat degene dat niet als dé waarheid kan zien voor anderen, en wel kan zeggen waarom die dit en dat niet of wel doet, als degene dat wil zeggen, dat is wat anders.

Maar ja, wat je ook zal doen, het blijft mi moeilijk, om dat op zo een manier te zeggen, dat het je eigen mening is, en niet zo, als dat het een opgelegd moraal zou zijn.

En dat is tevens de fout, die mi, in overigens wel goede preken gemaakt kan worden, wat voor diegene die preekt werkt, kan diegene, er uitlichten als zijnde dé waarheid, en dat is jammer, diegene kan dan beter zoiets zeggen van: 'dit werkt voor mij, en er zijn ook heel veel andere situaties en personen waar dat dus niet voor op hoeft te gaan'. vind ik.

(hoop dat het nog te volgen is)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 augustus 2014, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
BEN829

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 12:42

De discussie mag wat mij betreft gaan over de kernwaarde(n) in een relatie, zoals trouw, geduld, liefde betonen, e.d.
Het wordt anders zo zwaar als het alleen maar gaat over wat wel en niet mag voor en achter de voordeur. Dat je grenzen stelt lijkt mij vanzelfsprekend. Ik pas er echter voor om die aan anderen te dicteren. Het is wel iets wat je samen bespreekt, niet oplegt. En bovendien neem elkaar serieus in een relatie als de ander de grens naar jouw idee te hoog of te laag legt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 13:14

BEN829 schreef:
De discussie mag wat mij betreft gaan over de kernwaarde(n) in een relatie, zoals trouw, geduld, liefde betonen, e.d.
Het wordt anders zo zwaar als het alleen maar gaat over wat wel en niet mag voor en achter de voordeur. Dat je grenzen stelt lijkt mij vanzelfsprekend. Ik pas er echter voor om die aan anderen te dicteren. Het is wel iets wat je samen bespreekt, niet oplegt. En bovendien neem elkaar serieus in een relatie als de ander de grens naar jouw idee te hoog of te laag legt.

JUIST!!!
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 14:28

Geen klachten vandaag? Zelfs niet over het weer?

Smiley die vol vragen zit

Geschokte, onthutste smiley

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 17:15

BEN829 schreef:

helemaal goed!
trouw, geduld, liefde en wat zo meer, daar gaat het om!!!!

!
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 18:04

UDO409 schreef:
Geen klachten vandaag? Zelfs niet over het weer?

Smiley die vol vragen zit

Geschokte, onthutste smiley

Coole smiley met zonnebril

Het weer is zonnig en heb niks te klagen jij wel dan Knipoog smiley Clown smiley Kussende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 18:07

BEN829 schreef:

Geweldig gesproken en wederom is de communicatie het toverwoord. Want zonder dat is er geen geduld , trouw en liefde betonen etc...
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 18:54

ZWALUWTJE610 schreef:
In deze tijd
is zoveel tedoen
om te proberen..
en kijken of het ook bij je past....
Nu gisteravond
voor de eerste keer
eens mee doen.....
ik twijfelede wel er over..
al een paar weken..
het is ook de vraag..
hoe sta ik daar erin..
hoe ver met mijn gedachten....
niet dus....
ik weet dat het goed is
voor lichaam en geest....
rust in je lijf krijgen....
na gisteravond...
kijk ik nu even anders tegen aan...
vooral nu helemaal...
omdat ik best redelijk veel last ervan heb
ik noemde gym....
het heet anders...
yoga......
ik schrok ook met de woorden
die ze noemde...
de zen danken...
niks ervan ..
ik dank God ervoor..
in tussen tijd ging ik bidden.
Voor bescherming...
inplaats van rust...
in geest en lichaam..
heb ik juist onrust.....

Yoga is dit nu fout ?

Of zit het echt tussen mijn 2 oren?
dat het wel ontspanning geeft.....

hoe kijken jullie tegen aan?
hey zwaluwtje,ik heb het zelf ook wel eens gedaan maar ik was druk met het nemen van een goede houding
Smiley die vol vragen zit nu kan ik wel zeggen dat je het niet moet doen om die en die reden of kan ook zeggen dat het goed voor je is en het zeker kan doen.
maar het beste is om dat zelf te ontdekken. Knipoog smiley
bij yoga is het volgens mij je hoofd ook leegmaken en nergens aan denken dan ben je volgens mij een leeghoofd haha.ik wens je veel wijsheid kennis en vooral veel inzicht .groetjes Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5997 5998 5999 6000 6001 6002 6003 ... 6194 Volgende
Pagina 6000 van 6194