Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 20:18
|
|
|
Morgen:
1. administratie ordenen in ordners(wat onderhand alweer een grote puinhoop is, stapels papieren door mekaar etc.)
2. Kleding netjes in kasten,(nu ligt het overal en nergens, verspreid door heel mijn huis, ja, idd, tussen de administratie....)
3. Verdere zooi opruimen, werkelijk alles ligt doormekaar heen. (de spullen rukken op..)
4. Etc. ...
Wat een Kl.. werk.....
Ik ga maar eens wat verzinnen om er wat meer zin in te krijgen, bijvoorbeeld wat nieuwe plantjes voor me balkon....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 20:38
|
|
|
Zondag 3 augustus, Richteren 6: 25-32; Inspirerende jongeren.
Gideons vader is een slimme man. Hij voelt er niets voor om zijn zoon uit te leveren. Als burgemeester van het dorp heeft hij kennelijk een tijd meegedaan met de verering van Baäl, een verleiding waaraan veel bestuurders geen weerstand konden bieden. Ze voelen zich vaak gedrongen vanwege hun baan en positie met de trends van de tijd mee te gaan. Blijkbaar was Gideons vader ook zo’n type. Maar nu Gideon met tien knechten het Baälaltaar totaal vernield heeft, en op die plaats een altaar voor God heeft gebouwd, en de gewijde Asjerapaal tot brandhout gehakt, vallen Joas de schellen van de ogen. Wat een onzin is dat Baälgeloof feitelijk. Wat een dwaas ben ik daar achteraan te lopen. Als Baäl echt een god is, dan hoeven wij toch niet voor hem te vechten? Dat is een heel logische redenering. Of is het de Geest van God waardoor deze man de dingen opeens zo scherp ziet? Door de geloofsdaad van Gideon! Joas is zeker niet de enige die door het geloof van zijn zoon de weg naar God terugvindt. Al ben je de jongste thuis, geneer je niet. Het geloof van jongeren kan heel inspirerend zijn voor een oudere generatie bij wie het geloof vrijwel helemaal weggezakt is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 21:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Morgen:
1. administratie ordenen in ordners(wat onderhand alweer een grote puinhoop is, stapels papieren door mekaar etc.)
2. Kleding netjes in kasten,(nu ligt het overal en nergens, verspreid door heel mijn huis, ja, idd, tussen de administratie....)
3. Verdere zooi opruimen, werkelijk alles ligt doormekaar heen. (de spullen rukken op..)
4. Etc. ...
Wat een Kl.. werk.....
Ik ga maar eens wat verzinnen om er wat meer zin in te krijgen, bijvoorbeeld wat nieuwe plantjes voor me balkon....  |
Gezellig samen met je vriend opruimen en leuke dingen doen met een muziekje erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 22:18
|
|
|
.. en hond aan je voeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 22:23
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 22:43
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Brrrr het lijkt wel herfst nu mis ik echt het zonnetje in huis Regen en nog eens regen .....  |
Mijn 2e dekbed is weer terug!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 22:46
|
|
|
Brrrr koud zeg, echt water kou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 23:21
|
|
|
Nog een foto van hoe ze d'r enkele jaren geleden nog uit zag...
Best een sympathiek gezicht.....en nu...
Jammer...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 augustus 2014, 23:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 00:27
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Kan jij wat over jou hobby vertellen en of plus foto erbij?
Ik ben wel eens benieuwd er naar. Wie begint? |
mijn hobby is dat ik mantelzorger ben van een paar mensen , vind dat erg leuk om te doen , was vanavond net thuis , effe eten en dan begin ik , ben vaak tot 24.00 u bezig . das mijn hobby
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 00:39
|
|
|
Als je niet graag dingen tegen je zin doet, doe ze dan gewoon met (je) zin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 16:24
|
|
|
UDO409 schreef: | Kennelijk zien Amerikanen dit als 'beloning' voor godvruchtig gedrag en hopen ze diep in hun hart ook zo rijk te worden. |
Bedankt voor je reactie!
Ja, idd. Geldzucht, greed=gulzig, vraatzuchtig; gierig...
Je hebt deze evangelisten etc. natuurlijk ook in Nederland...
Het gevaarlijke, mi is dat ze ook goede dingen doen, halve waarheden verkondigen dus als je er iets over zegt, dan is het vaak van ja, maar ze zeggen dit en dat...(ook)... Ik bedoel met gevaarlijk natuurlijk niet dat je niet gered bent.
Ik bedoel daarmee de schade die vooral jonge mensen maar ook oudere mensen kunnen oplopen door in zulke evangelisten te geloven.
Je mag niet zelf denken, 'denken komt van de vijand', daar hebben ze dan teksten voor, een voorbeeld:' vertrouw op u eigen inzicht niet.' (Spreuken)
Ook je gevoel is van de vijand zeggen ze, daarvoor worden ook teksten voor misbruikt, bijvoorbeeld: 'arglistig is het hart'(in een v/d brieven van Paulus dacht ik.)
En zo gaat iemand dan door het leven met een geblokkeerd gevoelsleven en zonder zelf na te denken, dus als een robot...
En dan komen sommigen met dat je het kind niet met het badwater weg moet gooien, nou ik heb dat echt geprobeerd, en ben er daardoor achter gekomen dát er helemaal geen kind is... Ze noemen dat, 'gemengde blessing', beetje van de vijand, beetje van God....
Ach, ik stop maar, ben dankbaar dar ik er, in tegenstellig tot velen nog wel ongeschonden, uiteindelijk ben uitgekomen.
Als er duisternis is, is er mi ook geen 'kind'.
Dat heb ik, helaas weer, door schade moeten leren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 17:38
|
|
|
Als je -zoals je zelf zegt- er ongeschonden bent uitgekomen, waarom is het voor jou dan nog zo belangrijk om dit elke keer weer op te rakelen? Ik vind de keuze van de titel van je topic (en de inhoud) weinig uitnodigen tot discussie.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb ook niets met welvaartspredikers of andere goeroes waar mensen blindelings op vertrouwen en zonder na te denken achter aan lopen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 20 augustus 2014, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 17:46
|
|
|
Ook ik ben niet overgecharmeerd van tv evangelisten zoals ... noem ze maar op. Er zijn steeds weer nieuwe hypes van evangelisten, profeten, hun boeken die centraal lijken te staan in bepaalde tijden terwijl ik denk dat ze niet naar henzelf moeten verwijzen.
Ik wil alleen niet over hen oordelen met stelligheden dat zij in het duister zouden zijn.
Overigens zijn het de volgzame mensen die hen de macht blijven verlenen. Aan de ene kant kun je wijzen naar deze bobo's in de evangelische wereld die hun verantwoording inderdaad hebben. Aan de andere kant is het ook de niet-denkende massa die aangesproken wordt in hun (lege) gevoel wat gevuld lijkt te worden door de boodschap van deze mensen. Ook eigen verantwoording, ze hebben een eigen wil die ze niet hoeven te laten afhangen van hen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 18:09
|
|
|
LAURA291 schreef: |  | ik vind dit een hele mooie en hij is ook goed het klopt precies.bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 20:19
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | mijn hobby is dat ik mantelzorger ben van een paar mensen , vind dat erg leuk om te doen , was vanavond net thuis , effe eten en dan begin ik , ben vaak tot 24.00 u bezig . das mijn hobby  |
Trijnie ken nie stil zitten nie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 20:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mijn 2e dekbed is weer terug!!!!! |
Heb gisteren mn dekbed er pas ingestopt lag nog alleen onder dekbedovertrek maar dit is wel erg koud
Las vanmorgen 19 augustus de koudste sinds 1928
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 22:13
|
|
|
nu donker buiten en regen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 22:18
|
|
|
zal ook iets over mijn hobby vertellen. fotograferen, gedichten, schilderen en beetje van alles uitproberen met creatief......... ik wilde foto hier neer zetten, dat werkt dus niet, helass!
Wie volgt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISSIE290
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 22:41
|
|
|
Mijn hobby's? Lezen, liefst Chr. literaire Romans, of in ieder geval romans met meer diepgang dan zullen ze elkaar vinden op het eind en Chr. non-fictie (studieboeken enzo) lees ik ook graag. Muziek luisteren: hele brede muzieksmaak, dus afhankelijk van mijn stemming wat het wordt En af en toe teken ik wat met potlood of pen, bijv. een portret. Of ik schrijf een mooie quote of bijbeltekst met verschillende "mooie" letters (lettering) Helaas, ook mij lukt het plaatsen van een afbeelding niet...
Laatst aangepast door
|
CHRISSIE290
|
op donderdag 21 augustus 2014, 11:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 22:44
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mijn 2e dekbed is weer terug!!!!! |
Ah, geweldig, ik ben niet de enigste. Begon al aan mezelf te twijfelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 23:36
|
|
|
JANS221 schreef: | Als je -zoals je zelf zegt- er ongeschonden bent uitgekomen, waarom is het voor jou dan nog zo belangrijk om dit elke keer weer op te rakelen? Ik vind de keuze van de titel van je topic (en de inhoud) weinig uitnodigen tot discussie.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb ook niets met welvaartspredikers of andere goeroes waar mensen blindelings op vertrouwen en zonder na te denken achter aan lopen. |
Ik heb duidelijk geschreven hoe het kwam, ik keek, online, naar een sbs6 programma, en dan nog alleen omdat ik een programma wat ik de dag ervoor even zag, in zijn geheel terug wou zien. En daarna zag ik, ongevraagd, reclame van haar en nog uitgebreid ook.
Ik schrok....En mijn verontwaardiging over deze mensen kwam weer even naar boven, zeker gezien het feit dat ik dus niet de enige ben die die reclame zie....
Als je, zoals ik, niet bekend was met christelijk geloof dan kan je je behoorlijk vergissen als je alles serieus neemt wat zo iemand zegt.
Nou heb ik wel even teruggekeken, om een foto te vinden van voor haar operatie, en toen zag ik een stukje film wat me wel weer aansprak, en toch keek ik die niet af, ik durf niet.
En of jij mijn topic wel of niet uitnodigend vind voor discussie interesseert me eerlijk gezegd heel erg weinig.
Ik had het op mijn hart, en ik ga niet steeds eerst denken of het jou interesseert. Of jou daarover mailen...
De keren dat ik een topic open, ja, de ene keer reageren er heel veel mensen, wat ik niet had verwacht, een andere keer reageren er weinigen, waar ik misschien wel meer reacties had verwacht..
Ik ga niet, berekenend iets openen voor maar veel reacties te scoren, ik doe dat omdat ik iets wil zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 23:41
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Gezellig samen met je vriend opruimen en leuke dingen doen met een muziekje erbij  |
Ach, echt huishouden doe je toch alleen op je eigen manier...
Ja, het hoort er bij, bij het leven.
Ik heb niet altijd even veel zin en tijd...
Morgen mail antwoorden, weg; beetje rondkijken, afspraak, hier en afspraak daar. Vrijdag ook.
Dus twee dagen heerlijk weg overdag, en dus vroeg naar bed, zo slapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 00:02
|
|
|
JOL252 schreef: | Ook ik ben niet overgecharmeerd van tv evangelisten zoals ... noem ze maar op. Er zijn steeds weer nieuwe hypes van evangelisten, profeten, hun boeken die centraal lijken te staan in bepaalde tijden terwijl ik denk dat ze niet naar henzelf moeten verwijzen.
Ik wil alleen niet over hen oordelen met stelligheden dat zij in het duister zouden zijn.
Overigens zijn het de volgzame mensen die hen de macht blijven verlenen. Aan de ene kant kun je wijzen naar deze bobo's in de evangelische wereld die hun verantwoording inderdaad hebben. Aan de andere kant is het ook de niet-denkende massa die aangesproken wordt in hun (lege) gevoel wat gevuld lijkt te worden door de boodschap van deze mensen. Ook eigen verantwoording, ze hebben een eigen wil die ze niet hoeven te laten afhangen van hen. |
Dat klopt, de mensen hebben een eigen wil.
Waar ik op doel, is eigenlijk dat er mensen zijn die niet echt bekend zijn met de christelijke wereld, waar ik dan soms toch even bij denk, wat voor een 'reclame' is dit voor het christen zijn. Dit is mijn persoonlijke mening.
Ik zou mensen die (mede?) zijn gaan geloven door wat ik vertelde als ze iets aan mij vroegen, of de gelegenheid deed zich voor en ik vertelde iets, zeker afraden daarnaar te kijken als ze dat deden. Omdat ik dan (even voorzichtig uitdrukken), wat Meyer zegt en doet, weinig van doen vind hebben met christelijk geloof. Ik ben er zelf van overtuigd dat het zelfs schadelijk kan zijn, de stelligheid waarmee ze dingen zegt als zijnde dé waarheid. voor mensen die idd snel zijn te beïnvloeden en alles voor waar aannemen omdat het christelijk pretendeert te zijn wat ze zegt.
Ik heb idd niet de stelligheid dat ze in het duister zou zijn, of verloren, of geen goed christen. Daar kan ik niet over oordelen.
Wel heb ik mijn grote twijfels bij haar en anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 00:12
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | Een tijdje terug was het hier mega druk en erg gezellig / de chatbox zat elke avond vol met mensen . erg veel lol hebben we hier gehad . werden leuke uitjes georganiseerd . erg jammer dat het nu niet meer zo is . de gezellige mensen blijven weg . nu zit er niks meer in de chatbox . waar ligt dat aan denk ik dan weleens .Ook het forum bloed helemaal dood . mijn vraag is waar is die gezellige tijd gebleven en waarom is het hier zo doods ??? we kunnen het hier zo leuk hebben met elkaar en dingen delen . |
Ik zit hier al een tijdje.
Wat ik heb gezien, er zijn golven, dan is het ineens heel druk, dan weer stil.
Wat ik vreemd vind, mensen die regelmatig op topics commentaar hebben, en zelf bijna nooit/nooit een topic openen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 00:36
|
|
|
[quo te=ERIKA732]Trijnie ken nie stil zitten nie [/quote]
Klopt moet mijn energie en liefde kwijt kunnen , het geeft me een heel tevreden gevoel .
Laatst aangepast door
|
TRIJNIE671
|
op donderdag 21 augustus 2014, 00:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 00:48
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ah, geweldig, ik ben niet de enigste. Begon al aan mezelf te twijfelen.  |
NOOIT DOEN.....(dat twijfelen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 00:50
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | [quo te=ERIKA732]Trijnie ken nie stil zitten nie  |
Klopt moet mijn energie en liefde kwijt kunnen , het geeft me een heel tevreden gevoel .[/quote]
Herkenbaar hoor Trijnie!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 06:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En of jij mijn topic wel of niet uitnodigend vind voor discussie interesseert me eerlijk gezegd heel erg weinig.
Ik had het op mijn hart, en ik ga niet steeds eerst denken of het jou interesseert. Of jou daarover mailen... |
Shanita, ik bedoelde te zeggen dat een onderwerp met titel: ``de idiote rijkdom van….``, gelijk al de toon zet. Het komt wat negatief over en kan een open discussie in de weg staan. Of het mij interesseert of niet doet er in dit verband niet toe. Maar on-topic weer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 07:56
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat klopt, de mensen hebben een eigen wil.
Waar ik op doel, is eigenlijk dat er mensen zijn die niet echt bekend zijn met de christelijke wereld, waar ik dan soms toch even bij denk, wat voor een 'reclame' is dit voor het christen zijn. Dit is mijn persoonlijke mening.
Ik zou mensen die (mede?) zijn gaan geloven door wat ik vertelde als ze iets aan mij vroegen, of de gelegenheid deed zich voor en ik vertelde iets, zeker afraden daarnaar te kijken als ze dat deden. Omdat ik dan (even voorzichtig uitdrukken), wat Meyer zegt en doet, weinig van doen vind hebben met christelijk geloof. Ik ben er zelf van overtuigd dat het zelfs schadelijk kan zijn, de stelligheid waarmee ze dingen zegt als zijnde dé waarheid. voor mensen die idd snel zijn te beïnvloeden en alles voor waar aannemen omdat het christelijk pretendeert te zijn wat ze zegt.
Ik heb idd niet de stelligheid dat ze in het duister zou zijn, of verloren, of geen goed christen. Daar kan ik niet over oordelen.
Wel heb ik mijn grote twijfels bij haar en anderen. |
Quote Shanita: Als er duisternis is, is er mi ook geen 'kind'.
Dan heb ik deze tekst misschien verkeerd geïnterpreteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|