ChristianMatch

Forum

Bowlen en eten op 10 januari in t Noorden/ Drachten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6053 6054 6055 6056 6057 6058 6059 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 november 2014, 15:28

Hoi Rian,

Ja hoor, die komt binnenkort.

Groetjes

RIAN338 schreef:
Hallo,

Ga ook graag weer mee. Ben dan niet meer op CM. Komt de info ook via het mailadres van vrijgezellen van het noorden? Daar zit ik inmiddels wel in het bestand!

Rina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: zondag 30 november 2014, 02:35

Boze smiley ...ik kan niet slapen en heb nog wat strijk liggen maar die doe ik niet.
Het 14de gebod "Gij zult niet strijken op zondag" indachtig doe ik vandaag dus niet.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 30 november 2014, 12:34

Gij vervult ons

Gij vervult ons met de hoop
op de komst van uw Rijk,
dat de verlossing nadert
van wie nu nog wonen
in de schaduwen van de dood.

Blaas die vonk aan
en die gloed zal ons warmen
en aanstekelijk maken.

Laat deze hoop vrucht zetten
in goedheid onder mensen,
in verzoening tussen volken
en vrede op aarde die duren zal
als op de dag geen nacht meer volgt.

Sytze de Vries

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 30 november 2014, 12:35
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: zondag 30 november 2014, 14:34

Het is inderdaad, spijtig genoeg, een heel stuk rustiger geworden op CM. Deels heeft het te maken omdat enkele oud-CM-ers hun geluk hebben gevonden en deels omdat vele CM-ers de site hebben verlaten om anderen redenen. Een reden die misschien wel te maken heeft met een ander beleid, wat zeker niet slecht is, of omdat die veel besproken gezelligheid er niet meer is.

Gezelligheid moet je zelf maken is het een aloud cliché dat vaak wordt gebruikt maar laten we er niet flauw over doen dat het niet altijd in je eentje lukt. Dat bedoel ik dan ook in de brede zin. Als je helemaal alleen bent in je thuissituatie dan mag je je huis nog zo mooi versieren maar als er niemand langskomt mis je toch een mooi gedeelte van die gezelligheid.

Hetzelfde geldt ook op deze site. We kunnen hier schrijven wat we willen of we kunnen in de chatbox gaan zitten wachten. Als er nergens enige vorm van reactie is dan is er gewoon geen gezelligheid. Hoe hard je dan toch probeert om gezelligheid zelf te maken.

Ik heb me ook al suf gedacht wat en hoe er verandering in aangebracht kan worden maar een pasklaar antwoord vind ik niet.

De Advent is een tijd van verwachting. Een komst van Iemand. Het is een tijd van hoop en verlossing, om het maar op een christelijke wijze te formuleren. Misschien moeten we ook maar in die overgave gaan leven en wachten, hopen, op de gezelligheid die ooit wel eens hier terug keert.
Naar boven

Auteur Bericht
CARRY445

BerichtGeplaatst: zondag 30 november 2014, 16:55

26-12-2014 13:00 uur - 19:00 uur

1. Kerstwandeling in Bakkeveen*
2. Chinees buffet in Drachten*

1.
Ga gezellig mee wandelen in Bakkeveen. 13.00 verzamelen we ons voor een wandeling van 7 km. Na afloop ontvang je een medaille en voor de liefhebber staat er een heerlijke kom snert klaar. Dit alles voor maar 4,50

2.
Zin om verschillende gerechten van de chinees uit te proberen? Dit kan! Voor maar 17,50 geniet je tussen 16.30 - 19.00 van het kerstbuffet in Drachten. Dit is incl. soep, koffie/thee en excl. drankjes. (ivm reservering graag opgave voor 15 december)

Wil je alleen wandelen of juist alleen chinees eten, meld dit dan even.

Zie je 2e kerstdag Lachende smiley

Laatst aangepast door
CARRY445
op zondag 30 november 2014, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 1 december 2014, 00:33

bij deze even een droevige mededeling:

Vrijdag jongsleden is Hans Tichelaar (Chatuliem) onverwacht overleden.

het was hier een tijd geleden een bekende persoon hier op het forem die vooral vaak bij het topic ''bijbelstudie '' en in de chatbox was te vinden.

Hans is 53 jaar geworden en wordt op Woensdag 3 december begraven in Sappemeer.

als je facebook hebt kan je de digitale rouwkaart vinden onder zijn openbaar account,onder zijn eigen naam,de rouwkaart staat momenteel online.
de dochter van Hans beheert zijn account op facebook.

gr. Bert168

Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 5 januari 2015, 18:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 1 december 2014, 19:21

Hallo Joanna,

Fijn dat jullie dit initiatief nemen!

Je kunt gewoon dit topic gebruik om nieuwe oproepjes te doen. Daarom zijn de andere topics verwijderd, zodat het overzichtelijk blijft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 1 december 2014, 20:15

Idd ja, wat een schok zeg
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 00:04

........Hier schrik ik van......... 53, veel te jong nog. Het was een bijzondere man met een behoorlijk bewogen en beladen leven. Dank je bert, dat je dit ook hier even aan de oude garde laat weten.

Laatst aangepast door
WILMA729
op dinsdag 2 december 2014, 00:05
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 00:22

BERT168 schreef:
bij deze even een droevige mededeling:

Vrijdag jongsleden is Hans Tichelaar (Chatuliem) onverwacht overleden.

het was hier een tijd geleden een bekende persoon hier op het forem die vooral vaak bij het topic ''bijbelstudie '' en in de chatbox was te vinden.

Hans is 53 jaar geworden en wordt op Woensdag 3 december begraven in Sappemeer.

als je facebook hebt kan je de digitale rouwkaart vinden onder zijn openbaar account,onder zijn eigen naam,de rouwkaart staat momenteel online.
de dochter van Hans beheert momenteel zijn account op facebook.

gr. Bert168

Ik heb vandaag geprobeerd om zoveel mogelijk mensen waarvan ik denk dat ze Hans (Chatuliem) nog kenden dit te laten weten.

Ik wil vragen om het zoveel mogelijk weer aan anderen te laten weten omdat ik niet alle telefoonnummers heb of niet alle contacten heb maar het zou al helpen als degenen die dit lezen en misschien ook nog iemand weten het verder vertellen.
Alvast mijn dank.

en de kaart met mijn tekst die ik ga sturen vat het voor mij zo mooi samen en wil ik Hans laten weten hoewel ik het hem niet meer kan zeggen:

"Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat,
maar ook de herinnering die je achterlaat"

Ongelooflijk te lezen dat een oud-CM-er van ons is heengegaan.
Lieve Hans Tichelaar, ik zal je missen!
Ik wens de familie en vrienden veel sterkte toe!

Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 2 december 2014, 00:29
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 01:33

WILMA729 schreef:
........Hier schrik ik van......... 53, veel te jong nog. Het was een bijzondere man met een behoorlijk bewogen en beladen leven. Dank je bert, dat je dit ook hier even aan de oude garde laat weten.

bedankt Wilma,ik denk dat jij je idd daar ook toe kunt rekenen,tot de oude garde.er zijn nog veel meer,maar een aantal zijn inmiddels al lang buiten beeld denk ik,en kunnen alleen nog iets zien van CM via het openbaar forem.
dat was dus ook de reden dat ik het bericht op het forem heb gezet,en niet op prikbord.

nog even iets vermelden...sommigen hebben me gevraagd hoe hans is overleden.
hij is gewoon thuis gevonden op de bank,en was al overleden.

dat heb ik begrepen van zijn dochter,die zoals jullie hebben gezien het account van Hans beheert.
als er nog vragen zijn kunnen jullie gewoon via het openbaar account zijn dochter bereiken,of mailen als je wat kwijt wilt.

gr. Bert

Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 5 januari 2015, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 01:35

FREEDOM687 schreef:
Ik heb vandaag geprobeerd om zoveel mogelijk mensen waarvan ik denk dat ze Hans (Chatuliem) nog kenden dit te laten weten.

Ik wil vragen om het zoveel mogelijk weer aan anderen te laten weten omdat ik niet alle telefoonnummers heb of niet alle contacten heb maar het zou al helpen als degenen die dit lezen en misschien ook nog iemand weten het verder vertellen.
Alvast mijn dank.

en de kaart met mijn tekst die ik ga sturen vat het voor mij zo mooi samen en wil ik Hans laten weten hoewel ik het hem niet meer kan zeggen:

"Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat,
maar ook de herinnering die je achterlaat"

Ongelooflijk te lezen dat een oud-CM-er van ons is heengegaan.
Lieve Hans Tichelaar, ik zal je missen!
Ik wens de familie en vrienden veel sterkte toe!

bedankt Freedom,het is hartverwarmend!
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 01:44

misschien zijn er nog mensen zijn die graag naar de dienst willen Woensdag,en aansluitend de begrafenis ?

ik ga liever niet in m'n eentje,ik ken verder niemand daar,heb inmiddels de familie al gecondoleerd.
maar als er één of meer mensen zijn die er Woensdag bij willen zijn ,kunnen we misschien met meer mensen gaan,wat iets prettiger is natuurlijk in een vreemde kerk.

in dat geval hoor ik het graag, Gr. Bert

Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 2 december 2014, 01:45
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 07:16

Ik kan me Chatuliem nog herinneren uit de tijd dat er op het forum nog druk gediscussieerd werd. Het bericht van zijn overlijden is een bericht om stil van te worden en om even stil bij te staan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 11:43

Soms schieten woorden te kort, zoals nu.

Ik wens familie en vrienden ontzettend veel kracht toe voor de komende tijd. Het gemis is groot.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNA367

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 19:39

CHRISTIANMATCH schreef:
Hallo Joanna,

Fijn dat jullie dit initiatief nemen!

Je kunt gewoon dit topic gebruik om nieuwe oproepjes te doen. Daarom zijn de andere topics verwijderd, zodat het overzichtelijk blijft.

Bedankt voor de bemoediging!
Het is nog even de vraag of het van de grond gaat komen, want Sonja is inmiddels weg en ik heb ook nog maar een paar weken te gaan op dit huidige abonnement. Maar we blijven ons best doen ...

Wat ik even niet helemaal begrijp: wat waren precies die "andere topics" die nu verwijderd zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNA367

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 19:41

JANS221 schreef:
Gij vervult ons

Gij vervult ons met de hoop
op de komst van uw Rijk,
dat de verlossing nadert
van wie nu nog wonen
in de schaduwen van de dood.

Blaas die vonk aan
en die gloed zal ons warmen
en aanstekelijk maken.

Laat deze hoop vrucht zetten
in goedheid onder mensen,
in verzoening tussen volken
en vrede op aarde die duren zal
als op de dag geen nacht meer volgt.

Sytze de Vries

Wat mooi, Jans! Wat heeft deze man een mooie manier om dingen te verwoorden, hè?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 3 december 2014, 03:13

Om stil van te worden.....woorden schieten tekort....

Ik wens familie en vrienden ook veel kracht toe voor de komende tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEKE237

BerichtGeplaatst: woensdag 3 december 2014, 09:39

Hallo,

Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik me zou opgeven voor het kerst-event. Nog nooit zoiets gedaan. En was dus wel benieuwd wie zich al heeft opgegeven. Of daar ook 'genoeg' leeftijdsgenoten tussen zitten.

Wie gaat er zeker weten?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: woensdag 3 december 2014, 16:50

JOANNA367 schreef:
Wat ik even niet helemaal begrijp: wat waren precies die "andere topics" die nu verwijderd zijn?

Je had nog 2 andere topics gestart waarin je aangaf dat mensen naar de gebedsroom konden komen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 3 december 2014, 22:02

"Liefhebben is op weg zijn naar, jezelf vinden in elkaar."

- Toon Hermans -
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTINE099

BerichtGeplaatst: woensdag 3 december 2014, 22:24

JOL252 schreef:
"Liefhebben is op weg zijn naar, jezelf vinden in elkaar."

- Toon Hermans -

Mooi, en zo verschrikkelijk waar Jol, er valt veel te ontdekken in jezelf en in elkaar......
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: donderdag 4 december 2014, 13:03

Quote:
Om concreet te zijn met een voorbeeld, wie heeft volgens jou Jeremia geschreven? Is dat ook Gods Woord? En heeft het goddelijk gezag?

Wie schreef Jeremia?

Degene die de pen oppakte en de woorden neerpende was Baruch.
Toen riep Jeremía Baruch, den zoon van Neríja; en Baruch schreef uit den mond van Jeremía alle woorden des HEEREN, die Hij tot hem gesproken had, op een rol des boeks. En Jeremía gebood Baruch, zeggende (..) Zo ga gij heen en lees in de rol, in dewelke gij uit mijn mond geschreven hebt” (Jer.36:4-6)

Maar achter de schrijver Baruch, staat de eigenlijke auteur: Jeremia. De Brief begint ook met “De woorden van Jeremía”, en Jeremia schrijft dan ook in de ik vorm. (Jer.1, etc.)

Maar achter Baruch, ja zelfs achter Jeremia staat de eigenlijke auteur. En dat is God.
Jeremia schrijft dan bijvoorbeeld op meerdere plekken: “Het woord des HEEREN dan geschiedde tot mij, zeggende:” (Jer.1:4).
Jeremia zei zelfs letterlijk tegen Baruch dat hij moest opschrijven in een boekrol, uit de mond van Jeremia, alle woorden des Heeren die God tot Jeremia gesproken had (Jer.36:6)

De brief Jeremia is dus Gods Woord.
Het was niet de wil van Jeremia zelf om te schrijven. Al vanaf het begin sputterde Jeremia tegen. God zei tegen Jeremia dat hij als profeet Gods Woorden moest overbrengen. Maar Jeremia antwoordde aan God: “Ach Heere HEERE, zie, ik kan niet spreken, want ik ben jong”.

En God antwoordde aan Jeremia: “Zeg niet: Ik ben jong; want overal waarheen Ik u zenden zal, zult gij gaan, en alles wat Ik u gebieden zal, zult gij spreken. (…)En de HEERE stak Zijn hand uit en roerde mijn mond aan; en de HEERE zeide tot mij: Zie, Ik geef Mijn woorden in uw mond.” (Jer.1:4-9).
en dan moet Jeremia later belijden:
Heere! Gij hebt mij overreed, en ik ben overreed geworden: Gij zijt mij te sterk geweest, en hebt overmocht …. Dies zeide ik: ik zal Zijner niet gedenken, en niet meer in Zijn naam spreken; maar het werd in mijn hart als een brandend vuur, besloten in mijn beenderen; en ik bemoeide mij om te verdragen, maar kon niet” (Jer.20:7,9).

En telkens weer opnieuw klinkt het in de brief “Zo zegt de HEERE…”
En Ik zal over dat land brengen al Mijn woorden, die Ik daarover gesproken heb; al wat in dit boek geschreven is, wat Jeremia geprofeteerd heeft over al deze volken. ” (Jer.25:13)

Een sprekend voorbeeld vinden we bij Jeremia, als hij om zijn verkondiging van Jeruzalem’s verwoesting met de dood wordt bedreigd. In zijn verdedigings rede doet hij geen poging zich te rechtvaardigen anders dan met zijn beroep op zijn Goddelijke zending:
De HEERE heeft mij gezonden, om tegen dit huis en tegen deze stad te profeteren al de woorden, die gij gehoord hebt;
Nu dan, maakt uw wegen en uw handelingen goed, en gehoorzaamt de stem des HEEREN, uws Gods; zo zal het den HEERE berouwen over het kwaad, dat Hij tegen u gesproken heeft.
Doch ik, ziet, ik ben in uw handen; doet mij, als het goed, en als het recht is in uw ogen;
Maar weet voorzeker, dat gij, zo gij mij doodt, gewisselijk onschuldig bloed zult brengen op u, en op deze stad, en op haar inwoners; want in der waarheid, de HEERE heeft mij tot u gezonden, om al deze woorden voor uw oren te spreken.”(
Jer.26:12-15)

Christus
Het zijn dus niet slechts de woorden van Jeremia; het zijn de woorden van God, die met het gezag van God zelf tot ons komt. En daarom met goddelijke gezag.
En daarom citeert Christus in Matt.21:13 niet slechts de woorden van een zekere Jeremia, maar Christus citeert de brief van Jeremia gezaghebbend: Er stáát geschreven. En dat is voor Christus het einde van alle tegenspraak. En wij als navolgers van Christus mogen Hem hierin volgen hoe Hij met de Schrift omging.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op donderdag 4 december 2014, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 4 december 2014, 19:08

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 4 december 2014, 19:18

Mooi en dank, Jans!
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: donderdag 4 december 2014, 22:30

het gemis is idd heel groot,maar het leven gaat gewoon weer verder!

ik noem Hans hier liever Chatuliem omdat er maar één persoon was met die naam en iedereen weet wie ik bedoel,als je hem gekend hebt.
iedereen die graag nog iets van Chatuliem wil lezen kan genoeg hier op het forem vinden in het archief.
ik ben er blij om dat Chatuliem,ons behoorlijk wat discussies nagelaten heeft,
zo verdwijnt Chatuliem nooit helemaal van CM.

ook heeft Chatuliem nog 1 of meerdere site's gemaakt,hij was daar altijd druk mee bezig .
die sités kan je zo vinden op Google.

gr. Bert

Laatst aangepast door
BERT168
op donderdag 4 december 2014, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 december 2014, 12:31

Al het spreken over boven komt van beneden, ook als we zeggen dat het van boven komt.

citaat HK
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 december 2014, 19:58

Jans, een waarheid als een koe!
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 december 2014, 22:10

IJSJE204 schreef:
Al het spreken over boven komt van beneden, ook als we zeggen dat het van boven komt.

citaat HK

Waarom?
Of is dit meer een geloofsuitspraak van je.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 december 2014, 22:14

Lijkt me meer een realistische gedachte.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6053 6054 6055 6056 6057 6058 6059 ... 6194 Volgende
Pagina 6056 van 6194