Auteur |
Bericht |
|
MARNIX326
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 december 2014, 18:55
|
|
|
Hoi Denise,
Daar heb je echt een heel goed punt! Leuk dat je me op een andere manier er naar laat kijken. Misschien heb ik niet de gave om vroegtijdig in te zien dat ik met de bepaalde persoon vrienden kan worden, maar nooit meer dan dat.
Tot nog toe heb ik (vrijwel) altijd ge-date met meisjes en vrouwen die ik al een tijdje kende.
Hoe ervaren anderen het concept van een dating-site waar je eigenlijk altijd met een compleet onbekend persoon gaat kletsen?
Als ik zo vrij mag zijn als nieuweling: aan dit forum moet ik ook wel even wennen. Ik zit op een ander forum waar een discussie als deze veel spontaner verloopt. Binnen 24 uur zeker 30 reacties, en is het onderwerp waarschijnlijk al veranderd naar iets vreemds als het belastingstelsel in Finland of tips over het witten van een schoorsteen
Hier is het veel behoedzamer, terwijl een forum toch een leuke manier is om mensen te leren kennen. Of vinden jullie van niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 december 2014, 19:35
|
|
|
Over het forum: misschien helpt het als je hier begint over het belastingstelsel in Finland...
Laatst aangepast door
|
ANTA961
|
op dinsdag 16 december 2014, 19:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARNIX326
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 december 2014, 19:37
|
|
|
Haha die is leuk
Inmiddels, na een beetje verder lezen, ben ik ook leuke topics tegen gekomen. Gaat wel goed komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 december 2014, 21:34
|
|
|
MARNIX326 schreef: | Haha die is leuk
Inmiddels, na een beetje verder lezen, ben ik ook leuke topics tegen gekomen. Gaat wel goed komen. |
Gelukkig maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 december 2014, 23:47
|
|
|
Zwarte Pieten(nav dat het sinterklaas was deze maand)
Typisch weer die zwarte Pieten, het hele jaar hoor je niks van ze; 'n beetje lui in Spanje hangen', maar wel ineens een discussie oprakelen als er weer keihard gewerkt moet gaan worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 december 2014, 23:57
|
|
|
DENISE632 schreef: | Dag Marnix,
Om jou vraag te beantwoorden..., nee, dat ken ik niet.
Wellicht heeft dit ook te maken met de achterliggende motivatie waarop vriendschappen gesloten worden. Je geeft aan dat er binnen een vriendengroep geen ware partner rondloopt. Vanuit dit standpunt of constatering van een feit, vraag ik mij dan ook af wat dan het doel van de vriendschap was op het moment dat je deze afsloot?
Groeten,
Denise  |
Ja, en inderdaad, je(Marnix dus) begeeft je dan ook al gauw in een nauw straatje. Ik bedoel, wat als je vrienden van vrienden of zelfs familie van vrienden leert kennen? en daar weer vrienden van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 00:10
|
|
|
ik hoor ex cm-ers klagen dat het hier zo saai is...
ik geef ze groot gelijk...
vroeger kon je proeflid zijn voor 2 weken.. nu voor 4 weken...
een lokkertje om mensen vast te houden...
geen lidmaatschap voor mij...
ik ga dus ook niet op zoek naar iemand,
want mijn indruk is :
mensen op cm zijn ongezellig...
cm zou het volgende bordje moeten kunnen plaatsen voor leden:
Laatst aangepast door
|
MARA635
|
op woensdag 17 december 2014, 00:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 03:51
|
|
|
MARA635 schreef: | ik hoor ex cm-ers klagen dat het hier zo saai is...
ik geef ze groot gelijk...
vroeger kon je proeflid zijn voor 2 weken.. nu voor 4 weken...
geen lidmaatschap voor mij...
ik ga dus ook niet op zoek naar iemand,
want mijn indruk is :
mensen op cm zijn ongezellig...
cm zou het volgende bordje moeten kunnen plaatsen voor leden:
 |
Nou Mara, ik ken je nu ook al wat jaartjes waarmee ik aangeef dat ik ook in de die goede oude tijd deel uitmaakte van die gezellige groep maar ik vind je reactie toch wel kwetsend.
Ik kan me voorstellen dat je reactie niet leuk is voor de CM-redactie. Misschien ben ik te gevoelig en heb ik het bij het verkeerde eind maar ik kan me voorstellen, ik zou het alvast heel normaal vinden, dat je reactie bij de redactie hard aankomt. Ze doet haar best om de site te promoten en er ook wat leven in te brengen.
De wil en het verlangen is er bij haar om CM weer levendig te maken maar de mensen, de leden moeten ook meewillen. Eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven om dat ik van plan ben mijn lidmaatschap vroegtijdig te laten beëindigen. Als ik sommige mensen mail krijg ik niet eens antwoord terwijl ze een profiel hebben waarvan je zou denken dat ze toch zouden antwoorden. Dit was in het verleden ook wel zo, ze kregen een mail van mij, ze komen uiteraard op mijn profiel kijken om vervolgens geen moeite te nemen om te antwoorden. Vroeger had ik dan nog, ik spreek even voor mezelf, verschillende mensen waarbij ik terecht kon of zij bij mij voor een praatje. Op die manier had ik nog wat aan CM. De oude garde is er niet meer en spijtig genoeg zijn sommige andere (nieuwe) leden passiever. We kunnen ze niet dwingen om gezellig te doen door op het forum te schrijven, in de chatroom aanwezig te zijn of om een mail te beantwoorden.
Mara, ergens begrijp ik dus je reactie maar het je had het op een minder kwetsende manier kunnen weergeven. Vind ik hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 04:00
|
|
|
Ik heb dus gisteren die bietenstamp gegeten en ik kreeg nog net de laatste tip van CM-C mee voor ik begon met koken. Ik heb dus de aardappelen apart gestampt daarna de bietjes, maar niet altijd te fijn zodat het geen moes werd, die dan onder de aardappelen gedingest en ik vond het best lekker. Ik had zowel de smaak van aardappelen en bietjes.
natuurlijk was er een derde kruidnagel in het gerecht terechtgekomen terwijl ik dacht dat er maar 2 inzaten. Met veel moeite heb ik die 2 nagels gevonden en drom niet naar die derde gezocht. En ja hoor...ach die derde komt er wel op één of andere manier er wel uit. We laten alles over aan de natuur
Ik vond het alvast een goede tip
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 09:26
|
|
|
FFT360 schreef: | Nou Mara, ik ken je nu ook al wat jaartjes waarmee ik aangeef dat ik ook in de die goede oude tijd deel uitmaakte van die gezellige groep maar ik vind je reactie toch wel kwetsend.
Ik kan me voorstellen dat je reactie niet leuk is voor de CM-redactie. Misschien ben ik te gevoelig en heb ik het bij het verkeerde eind maar ik kan me voorstellen, ik zou het alvast heel normaal vinden, dat je reactie bij de redactie hard aankomt. Ze doet haar best om de site te promoten en er ook wat leven in te brengen.
Mara, ergens begrijp ik dus je reactie maar het je had het op een minder kwetsende manier kunnen weergeven. Vind ik hoor. |
Ach...we zijn inmiddels aardig wat gewend hier. Overigens bestaat de redactie uit 3 personen, waarvan één woordvoerder die ook moderator is. De andere mensen werken vooral achter de schermen. Er wordt dagelijks overlegd.
En wat betreft de reactie en het bijzondere bord: zie het topic Waar is de gezelligheid gebleven??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 09:26
|
|
|
Hierbij een reactie op de opmerking van MARA635 bij de Klaagmuur dat de mensen op CM ongezellig zijn.
Ik zou mezelf niet ongezellig noemen hoor, zoals jij hier nu doet. Want ja: jij maakt ook deel uit van CM. En je kunt het zelf net zo gezellig of ongezellig maken als je wilt. Hoe meer gemopper en geklaag over de ongezelligheid op CM, des te ongezelliger het wordt.
In het verleden zal het vast heel gezellig geweest zijn. Maar er was ook veel geruzie, geroddel, mensen werden gekleineerd, persoonlijk aangevallen op het forum en in de chat. Er werd hierover enorm veel geklaagd bij de redactie. Je weet vast nog wel wie één van die klagers was...
Gezelligheid moet je zelf maken. En samen. Als jij je gezellig opstelt, dan helpt dat al. Klagen helpt niet. Blijven hangen in het verleden ook niet. Meedenken over oplossingen is veel constructiever.
Misschien helpt het volgende lied je wat verder
https://www.youtube.com/watch?v=u0H9rWSO5sY
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 17 december 2014, 09:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 09:40
|
|
|
MARA635 schreef: | vroeger kon je proeflid zijn voor 2 weken.. nu voor 4 weken...
|
Tja... voor sommige mensen is het toch wel aantrekkelijk om daar gebruik van te maken blijkbaar...
Overigens is dit maar een tijdelijke actie. Om zoveel mogelijk gezellige mensen te lokken naar het forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 11:01
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Hierbij een reactie op de opmerking van MARA635 bij de Klaagmuur dat de mensen op CM ongezellig zijn.
Ik zou mezelf niet ongezellig noemen hoor, zoals jij hier nu doet. Want ja: jij maakt ook deel uit van CM. En je kunt het zelf net zo gezellig of ongezellig maken als je wilt. Hoe meer gemopper en geklaag over de ongezelligheid op CM, des te ongezelliger het wordt.
In het verleden zal het vast heel gezellig geweest zijn. Maar er was ook veel geruzie, geroddel, mensen werden gekleineerd, persoonlijk aangevallen op het forum en in de chat. Er werd hierover enorm veel geklaagd bij de redactie. Je weet vast nog wel wie één van die klagers was...
Gezelligheid moet je zelf maken. En samen. Als jij je gezellig opstelt, dan helpt dat al. Klagen helpt niet. Blijven hangen in het verleden ook niet. Meedenken over oplossingen is veel constructiever.
https://www.youtube.com/watch?v=u0H9rWSO5sY |
Ik wil het wel gezellig maken in de chat, maar ja als iedereen wegblijft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 11:09
|
|
|
MARA635 schreef: | Ik wil het wel gezellig maken in de chat, maar ja als iedereen wegblijft... |
Snap ik. Dat is ook jammer. Misschien moeten we eerst maar zorgen dat het op het forum gezellig is en blijft. En wellicht bloeit de chatbox dan ook weer wat op. Maar misschien ook niet. Hoe jammer het ook is, het verleden is geweest en dat komt niet meer terug. Je kunt de leuke en hilarische momenten koesteren. En de andere momenten zo snel mogelijk vergeten.
We gaan begin volgend jaar een nieuw idee uitproberen op het forum. En wellicht werkt dat ook door in de chatbox. We proberen er met elkaar gewoon wat van te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 11:25
|
|
|
JOELLE246 schreef: | Hallo allemaal, graag zou ik een lied uit you tube op mijn profiel plaatsen, kan er iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? |
Via de mail was deze vraag inmiddels al beantwoord, maar bij deze ook nog even hier het antwoord: je kan dus geen filmpje plaatsen op je profiel. Hooguit een link naar een filmpje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 11:28
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Hierbij een reactie op de opmerking van MARA635 bij de Klaagmuur dat de mensen op CM ongezellig zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=u0H9rWSO5sY |
bert en ernie... lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 13:50
|
|
|
Is er ook een bordje:
VERBODEN TOEGANG voor gezellige mensen zoals (Mara) die zo klagen?
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op woensdag 17 december 2014, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 14:13
|
|
|
JANE410 schreef: | Is er ook een bordje:
VERBODEN TOEGANG voor gezellige mensen(Mara) die zo klagen?  |
...vanaf nu klaag ik nooit meer muur en ben ik altijd gezellig...zo ben ik nu eenmaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 15:55
|
|
|
FFT360 schreef: | ...vanaf nu klaag ik nooit meer muur en ben ik altijd gezellig...zo ben ik nu eenmaal  |
Helemaal goed FFT, maar dat wisten we al dat jij gezellig bent, dus jij mag best af en toe klagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 17 december 2014, 17:53
|
|
|
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 17 december 2014, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het geeft te denken dat huwelijk alleen rijmt op "gruwelijk" en "afschuwelijk".
Adriaan Roland Holst
|
Iets kan ook gruwelijk lekker zijn hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:36
|
|
|
FFT360 schreef: | Bietjes zijn heel lekker. De manier waarop CM-C ze klaarmaakte ken ik ook niet maar het ziet er wel lekker uit. Wedden dat ik zo'n kruidnagel niet vind en stuk bijt
Je kan er elk soort vlees bij eten: worstje, ribkarbonade, kipfilet, pompoen, blinde vink, tartaartje...enzo |
Toch jammer FFT dat je weer offline bent. Misschien wil je er ook wat groente bij, bijvoorbeeld slavinken
(N.a.v. de pompoen, was het vlees lekker FFT? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:38
|
|
|
Nou ja, om ontopic te blijven, ik heb gisteren spinazie gegeten, aardappels, en als groente slavink ow nee komkommer met zelfgemaakt sausje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENISE632
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:41
|
|
|
Beste Marnix,
Allereerst wil ik je danken dat je er openlijk voor uitkomt dat mijn vraagstelling en zo te lezen meerderen met mij, steekhoudend is.
Graag wil ik wel eventjes gebruik maken om jou te citeren: "Als ik zo vrij mag zijn als nieuweling: aan dit forum moet ik ook wel even wennen. Ik zit op een ander forum waar een discussie als deze veel spontaner verloopt. Binnen 24 uur zeker 30 reacties, en is het onderwerp waarschijnlijk al veranderd naar iets vreemds als het belastingstelsel in Finland of tips over het witten van een schoorsteenLachende smiley?"
De reden van mijn bovenstaande quote van jou afkomstig is, dat ik hierin een overeenkomst zie tussen jou eerste conclusie en deze... Mijn inziens voor zover ik je kan beoordelen, heb je de neiging op het moment dat je iets "neerzet' een reactie verwacht. Op basis van ervaringen op een ander forum verwacht je dat er hier ook binnen 24 uur tientallen reacties komen, terwijl dit niet het geval is. Toen ik jou vraag las, had ik besloten daar echt eens eventjes goed voor te gaan zitten om te voorkomen dat ik uit pure impulsiviteit zou gaan reageren. En, wellicht kan het zo zijn dat anderen deze gedachten met mij delen en op basis hiervan hebben gewacht. Voor jou is het een constatering van een feit dat hier minder reacties zijn, echter hebben deze reacties wel betrekking op jouw vraag. Wanneer iemand hier verteld dat zijn of haar wasmachine op 1400 toeren centrifugeert, dat is dit irrelevant. Aan jou nu de vraag: Hoeveel relevante antwoorden heb je gehad op het andere forum? En, daarnaast is het ook mogelijk dat jij je vraagstelling het andere forum in op vrijdagavond hebt gesteld, een moment dat mensen eerder geneigd zijn om eventjes lekker achter de pc te zitten... Dit is slecht een hypothese, maar niet uit te sluiten.
Weet je..., zo eventjes onder ons.. (alhoewel een ieder dit kan lezen), ik weet dat hoop een mens doet leven. Misschien is het een idee om je verwachtingen iets bij te stellen, want dat kan een teleurstelling voorkomen. Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop. In wanhoop kan een mens nu eenmaal niet helder nadenken en maakt men soms rare bokkensprongen.
Ontspan en geniet van de vriendschappen die je hebt, onvoorwaardelijk, en zonder te veel verwachtingen. Althans is dit zoals ik dat zie.
Hopende je hiermee iets op weg te hebben geholpen.
Groeten,
Denise
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:52
|
|
|
DENISE632 schreef: | Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop.
In wanhoop kan een mens nu eenmaal niet helder nadenken en maakt men soms rare bokkensprongen.
Ontspan en geniet van de vriendschappen die je hebt, onvoorwaardelijk, en zonder te veel verwachtingen. Althans is dit zoals ik dat zie.
Denise |
"Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop."
Mooi gezegd Denise!
Mijn kreet van de week
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 14:12
|
|
|
Gister kipfilet gevuld met een mengseltje van geroosterde pijnboompitjes, in stukjes gesneden katenspek, in stukjes gesneden gedroogde tomaatjes en wat zout/peper en rozemarijn. Dan serranoham erom heen wikkelen en 45 minuten in de oven op 180 graden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 december 2014, 14:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 14:58
|
|
|
Vanavond kerstdiner op school. Iedereen neemt iets mee. Dat gaat dus varieren van popcorn, via een komkommerkerstboom naar knakworsthapjes. En dan nog iets met poffertjes geloof ik... Verder laat ik me verrassen. 27 verschillende gerechtjes... Daar moet wel iets lekkers tussen zitten! En ik hoef zelf niet te koken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 15:55
|
|
|
Hallo
Wie gaat er met ons 2015 op een gezellige manier inwijden? De plannen zijn een beetje gewijzigd. We gaan niet bowlen maar ontmoeten elkaar in een gezellig buurthuis in Lippenhuizen (tussen Heerenveen en Drachten), waar we van 16:15 uur tot ongeveer 22:00 uur een gezellige tijd met elkaar gaan doorbrengen. Geef je op en je krijgt meer details via de mail. Ook kun je je opgeven via ons mailadres: vrijgezelleninhetnoorden@outlook.com. Dan word je ook voor nieuwe uitjes uitgenodigd. We willen 1x in de 3 maanden een activiteit organiseren. Tot zover waren ze allemaal erg geslaagd.
Tot nu toe volgende opgave: van CM Thaare 42 Christine 52 Sauncony Hannah 50
Niet van CM vrouw 39 vrouw 41 vrouw 46 vrouw 48 vrouw 49 (2x) vrouw 52 vrouw 53 (2x) vrouw 54 (2x) vrouw 55 vrouw 57 vrouw 60 2x 1 x vrouw?? man 38 man 40 man 46 man 47 man 48 man 50 man 60 man 61 2x man ??
Laatst aangepast door
|
HANNE614
|
op vrijdag 23 januari 2015, 17:39
|
|
Naar boven |
|
|