| Auteur |
Bericht |
|
ERLINE268
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 20:25
|
|
|
|
Ach zooooooo... Nu snap ik het! En ja, ze hebben daar inderdaad van die thema zenders. Wanneer we het hebben over échte jaren-50 Rock'n'Roll, dan kan ik zeggen dat ik dat echt geweldig vind! Wat ze tegenwoordig R'n'R noemen, daarentegen, dat is echt niet mijn ding!
Groetjes, Erline
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 20:45
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ze staan er.... de man met de baard.... de echte Imre....
 |
Nou,ik moet zeggen,staat je goed Imre!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 20:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
een knipoog voor wie hem wilt hebben. |
Die krijg je terug!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 20:48
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ze staan er.... de man met de baard.... de echte Imre....
 |
Staat je heel goed.. niet langer laten worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 20:51
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Dat heb ik gedaan... maar die hele eindtijd theorie ken ik niet.. vandaar mijn vraag om uitleg  |
inez, de tekst die bedoeld wordt vind je in mattheus 24; 32-34 en leer van de vijgeboom deze gelijkenis; als zijn tak teer wordt, en de bladeren uitspruiten, dan weet je dat de zomer nabij is, zo gijlieden ook; wanneer gij "al deze dingen" zult zien, zo weet dat het nabij is, voor de deur, want voorwaar Ik zeg u; dit geslacht zal niet voorbij gaan, voor al deze dingen geschied zullen zijn...
welke "theorie" er bedoeld wordt, weet ik echter ook niet........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 14 mei 2010, 20:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:06
|
|
|
|
MOGADISHU - Voetbalwedstrijden op tv bekijken, luisteren naar muziek of een filmpje pakken; het is allemaal verboden in de Somalische hoofdstad Mogadishu. Overtreders worden bestraft met dertig zweepslagen. Dat meldt de website Afrika Nieuws.
De islamistische bewegingen Al Shabab en Hisbul Islam, die het grootste deel van de stad controleren, hebben het verbod opgelegd.
Dinsdag kwamen in Mogadishu veertien Somalische burgers om het leven tijdens gevechten tussen strijders van Al Shabab en aanhangers van de interim-regering. De twee islamistische organisaties leggen al maanden de islamitische wet sharia op. Sindsdien worden de verboden talrijker.
Sinds 3 april mag er al geen muziek meer mag worden gedraaid in de hoofdstad van Somalië. In de wijken van Mogadishu waar Al Shabab het voor het zeggen heeft, gelden mogen nu ook geen videofilms meer worden bekeken of voetbalduels van buitenlandse competitie worden gevolgd.
bron algemeen dagblad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:11
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | MOGADISHU - Voetbalwedstrijden op tv bekijken, luisteren naar muziek of een filmpje pakken; het is allemaal verboden in de Somalische hoofdstad Mogadishu. Overtreders worden bestraft met dertig zweepslagen. Dat meldt de website Afrika Nieuws.
De islamistische bewegingen Al Shabab en Hisbul Islam, die het grootste deel van de stad controleren, hebben het verbod opgelegd.
Dinsdag kwamen in Mogadishu veertien Somalische burgers om het leven tijdens gevechten tussen strijders van Al Shabab en aanhangers van de interim-regering. De twee islamistische organisaties leggen al maanden de islamitische wet sharia op. Sindsdien worden de verboden talrijker.
Sinds 3 april mag er al geen muziek meer mag worden gedraaid in de hoofdstad van Somalië. In de wijken van Mogadishu waar Al Shabab het voor het zeggen heeft, gelden mogen nu ook geen videofilms meer worden bekeken of voetbalduels van buitenlandse competitie worden gevolgd.
bron algemeen dagblad |
Geen voetbal en tòch hooligans. Dàt geeft te denken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:14
|
|
|
|
[quote=MARIO216]Een leuk liedje over een stad die perfect past bij de vrijdagavond: quote]
Dat was vlak voor hun grootste succes met 'Saturday Night Fever'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:14
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Nou,ik moet zeggen,staat je goed Imre! |
Dankjewel. Ik vond het nog even spannend ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Staat je heel goed.. niet langer laten worden  |
Nee, het is maatwerk, op de milimeter nauwkeurig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:36
|
|
|
|
Maaaaaaaario! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
Dat je maar snel een grote jongen mag worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoe zal ons voedsel smaken zonder al die E-nummers? En hoe ziet het eruit zonder al die kleustoffen? |
ik denk zoiets van: Geef mijn portie maar aan fik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:44
|
|
|
|
Hannah neemt E306 300 472a 322 471 472e 339 450 263 330 332 333 202 440 410 160b 101 160a!!!!mee naar de picknick. oftewel broodje gezond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hannah neemt E306 300 472a 322 471 472e 339 450 263 330 332 333 202 440 410 160b 101 160a!!!!mee naar de picknick. oftewel broodje gezond |
Wist je dat een broodje gezond net zoveel vet bevat als een bakje frietjes? Het enige gezonde eraan zijn de vitamientjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
Wist je dat een broodje gezond net zoveel vet bevat als een bakje frietjes? Het enige gezonde eraan zijn de vitamientjes. |
Mooi zo, hou ik het wel bij friet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 21:59
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Maaaaaaaario! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
Dat je maar snel een grote jongen mag worden  |
Ben al heeeeeeeeeeel groot. Wel 1.87 cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 22:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Maaaaaaaario! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
Dat je maar snel een grote jongen mag worden  |
[quote]Had van mede-forum genoten wel iets meer belangstelling verwacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ESTHER606
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 22:01
|
|
|
|
heel mooi, ga het mijn dochter leren.
dank je wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ESTHER606
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 22:16
|
|
|
|
he man, in matheus 11:28 staat,
Kom tot Mij allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven.
ga naar de Vader. Hij heeft al gezien dat je vermoeid en belast bent en Hij kan alleen maar helpen als je naar Hem toe gaat. Hij zal je opvangen in Zijn liefdevolle vader armen.
zoek Zijn rust en Vrede.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KANJER134
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 22:20
|
|
|
|
Je kunt wel stemmen op een christelijke partij.
Maar wat doet die voor de zwakkere medemens. Helaas niet zoveel, terwijl je het echt anders zou verwachten.
Als je alleen al ziet, hoe verschillend elke gemeente omgaat met burgers die van de WWB (vroegere bijstand) moet leven. Intimidatie, korten, geen toekomst bieden.
Terwijl helaas zgn linkse gemeentes juist beter voor de zwakkeren zorgen.
Als je ook nog bedenkt dat de uitvoering van de WW van het UWV naar de gemeente willen brengen. Dan zou dat wel eens vreselijk kunnen uitpakken voor de zwakkere.
Maar in een land, waar steeds meer de econoom bepaald wat sociaal is, ja dan krijg je steeds meer uitwassen.
Vooral als je dan ook veel hoort, ook helaas in christelijke kring, armoe bestaat in Nederland niet. Ja dan leef je wel buiten de wereld. Of je wil het gewoon niet zien.
Ondernemers zijn verplicht om een percentage arbeidsgehandicapten in dienst te nemen. Maar zodra er geen sanctie tegenover staat gebeurd er dus heel weinig.
Los daarvan moet ik er niet aan denken dat de rechtse partijen met de VVD voorop de macht gaat krijgen.
Nederland kan in vele opzichten een rijk land zijn. Maar als je alleen al kijkt hoe er met de zwakkere wordt omgegaan, is het sociaal een erg arm land.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 22:48
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | hallo allemaal,ben ik weer..
wat ik juist probeer in te geven met mijn stelling is dat we Gods woord uiterst serieus moeten nemen,en maar niet zo ons eigen gangetje kunnen gaan. daarmee doel ik dus op die persoon of personen die ergens in de middeleeuwen de kinderdoop hebben bedacht en ingesteld. God is heilig en wil ook als zodanig gezien worden. dus als God zelf ons een doopmethode aanreikt moeten we daar niet aan twijfelen,maar we kunnen er 100% van op aan dat die methode de juiste is. ik kan me goed voorstellen dat als de kerk eeuwen geleden een andere methode heeft ingesteld,en deze helemaal is geaccepteerd en de gewoonte geworden is,dat deze methode dan gehandhaafd blijft. dat neemt niet weg dat een andere methode dan God ons aanreikt in de bijbel in principe(!) onbijbels is,want die manier van dopen wordt nergens beschreven en is bedacht en ingesteld door 1 of meerdere mensen en dus niet door God.
de bijbel zegt duidelijk dat we begraven moeten worden in het watergraf net als Jezus werd begraven,en alzo staan we ook weer op uit het (water)graf als Jezus en zullen we in 'nieuwheid des levens' wandelen.
in de bijbel kunnen we goed zien dat God het zeer ernstig neemt als we niet op zijn woord vertrouwen,en alleen vertrouwen op ons eigen inzicht. neem bv mozes,die niet sprak tot de rots ,maar hier op sloeg met zijn staf om er water uit te krijgen.
zie hier de tekst: num 20 vanaf vers 10 7 Toen sprak de HERE tot Mozes: 8 Neem de staf en laat de vergadering samenkomen, gij en uw broeder Aäron; SPREEK dan in hun tegenwoordigheid tot de rots, dan zal zij haar water geven; gij zult voor hen water uit de rots te voorschijn doen komen en de vergadering en hun vee drenken. 9 Toen nam Mozes de staf van vóór het aangezicht des HEREN, zoals Hij hem geboden had. 10 Toen Mozes en Aäron de gemeente vóór de rots hadden doen samenkomen, zeide hij tot hen: Hoort toch, wederspannigen, zullen WIJ uit deze rots voor u water te voorschijn doen komen? 11 Daarop hief Mozes zijn hand op en SLOEG de rots met zijn staf tweemaal, en er kwam veel water uit, zodat de vergadering kon drinken en ook het vee. 12 Maar de HERE zeide tot Mozes en Aäron: Aangezien gij op Mij niet vertrouwd hebt en Mij ten aanschouwen van de Israëlieten niet geheiligd hebt, daarom zult gij deze gemeente niet brengen in het land, dat Ik hun geef. hier blijkt duidelijk dat God dat niet afdeed als..''het maakt mij niet uit of je nou op de rots slaat of ertegen spreekt..'' God had toch gewoon tegen mozes kunnen zeggen... mozes,dat kon ik niet waarderen,de volgende keer neem ik maatregelen? nee,God nam het het zo ernstig dat mozes niet op hem had vertrouwd,dat mozes het beloofde land niet meer in mocht!
ik doel dus op de persoon of personen die de kinderdoop hebben ingesteld ergens de middeleeuwen(?) kunnen we daarbij ook zeggen dat zij op Gods woord hebben vertrouwd of hebben ze net als mozes hun eigen gedachten gevolgd? het lijkt me duidelijk dat ze niet op God hebben vertrouwd ,anders hadden ze niet iets anders ingesteld,maar gewoon op God kunnen vertrouwen en dat aleen Gods woord de waarheid is,en niet hun eigen ideeën.
ik twijfel er niet aan, dat iedereen die zo opgevoed is de kinderdoop heel ernstig neemt,en dit doet in diepe dankbaarheid naar God,omdat dit al eeuwen de gewoonte is. maar dan nog blijft het een methode die door mensen is bedacht en ingesteld,en niet door God.
groet,Bert | Het is duidelijk dat het ritueel er eerder was, en dat later de theologie daarop is aangepast.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 22:58
|
|
|
|
| PIETER515 schreef: | de sitatie rondom Lynneke is onverandert. Hoewel het er niet florisant uitziet. Een zaalgenoot van haar William (24) is mede door Lynneke een bijbel gaan lezen. Aankomende vrijdag 14 mei gaat hji voor het eerst naar een alpha Cursus. Lynneke kijkt altijd erg uit naar zijn bezoeken. William zelf moet nog revalideren en zit in een rolstoel maar gaat zeer geregeld van Brugge naar Brasschaat in de buurt van Antwerpen. Lynneke ligt inmiddels in een kliniek iin Brasschaat. Ondanks alle moeite en strijd gebeurt er heel veel. Ze is een parel aan de troon van God, door haar getuigenis. Bidt voor een herstel van Lynneke en dat William verder God mag leren kennen. |
Wat een byzonder iets, door haar ziekte, brengt zij iemand dicht bij GOD! Wat kan het raar lopen in het leven. Laten we blijven bidden voor deze twee mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 23:10
|
|
|
|
Vrijdag 14 mei:
VAN VERDRIET NAAR BLIJDSCHAP!
Verdriet mag een nacht duren, maar in de morgen komt er blijdschap. MIJN dapperste kinderen zijn zij, die reeds van te voren de morgen kunnen zien en in de nacht van lijden al de onderstroom van blijdschap voelen, die getuigt, dat zij vol vertrouwen de morgen verwachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 23:21
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 23:30
|
|
|
|
[quote=MARIO216] ow sorry.... van harte gefeliciteerd mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 00:25
|
|
|
|
|
Ja ik merk het, maar het is wel goed om te kijken hoe andere christenen tegen dit onderwerp aankijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 00:40