Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 23:12
|
|
|
LEANNE226 schreef: | We zijn nog thuis,hij is zn geld aan het tellen,hij dacht dat ik een voorkeur zou hebben voor de duurdere merken en daarom geld bij zou leggen...............mannen zijn *piep* he?
Daarbij vergeet hij de koffie met wat lekkers,dat hoort er bij toch,dat je daar je moeder op trakteert? Wat een leuke dag  |
lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 23:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | oliebol??? Ik krijg die vettig rubber echt niet doorgeslikt... |
Je mot die dingen ook niet in de winkel kopen.... en zéééééker niet bij de AH
Cootje eet super heerlijke van dr moesje... Die bakt 12 pakken weg ( de inhoud ervan)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 23:52
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Je mot die dingen ook niet in de winkel kopen.... en zéééééker niet bij de AH
Cootje eet super heerlijke van dr moesje... Die bakt 12 pakken weg ( de inhoud ervan)  |
Ja idd, zelfgebakken zijn het aller-lekkerste!! (of je moet en héle goede oliebollenkraam om de hoek hebben). Je hebt er alleen altijd zo'n lucht van, in huis.........  Maar geniet ervan, alvast!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 23:53
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Je mot die dingen ook niet in de winkel kopen.... en zéééééker niet bij de AH
Cootje eet super heerlijke van dr moesje... Die bakt 12 pakken weg ( de inhoud ervan)  |
Ja idd, zelfgebakken zijn het aller-lekkerste!! (of je moet en héle goede oliebollenkraam om de hoek hebben). Je hebt er alleen altijd zo'n lucht van, in huis.........  Maar geniet ervan, alvast!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 00:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ja idd, zelfgebakken zijn het aller-lekkerste!! (of je moet en héle goede oliebollenkraam om de hoek hebben). Je hebt er alleen altijd zo'n lucht van, in huis.........  Maar geniet ervan, alvast! |
bahhh, oliebollen en pindakaas, het nationale 'gerecht' van Nederland...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 09:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | bahhh, oliebollen en pindakaas, het nationale 'gerecht' van Nederland... |
Mijn moeder zei altijd...JE MAG NIET BAH...ZEGGEN TEGEN ETEN!!!!
Soms vind je eten niet zo lekker, maar het is nooit bah...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 09:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mijn moeder zei altijd...JE MAG NIET BAH...ZEGGEN TEGEN ETEN!!!!
Soms vind je eten niet zo lekker, maar het is nooit bah... |
je moet niet alles geloven wat je moeder zegt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 09:25
|
|
|
[quote=PIETER649]je moet niet alles geloven wat je moeder zegt [/quote
Tuurlijk wel Pieter...daar is ze moeder voor!!!
(Ben nog zo blij dat ik haar heb!!!)]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 09:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mijn moeder zei altijd...JE MAG NIET BAH...ZEGGEN TEGEN ETEN!!!!
Soms vind je eten niet zo lekker, maar het is nooit bah... |
Wij mochten nooit zeggen van we hebben honger. Nee, zei mn vader dan altijd: Dat hadden wíj , in de oorlog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 09:45
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wij mochten nooit zeggen van we hebben honger. Nee, zei mn vader dan altijd: Dat hadden wíj , in de oorlog. |
Ja...echte honger kennen wij niet...ik tenminste niet nee... Toch zei ik dit ook en werd er niets gezegd...maar o wee als ik tegen eten BAH zei... Raar...als mijn kinderen het zeiden zei ik er ook wat van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:17
|
|
|
[quote=ZEELAND736]Ik zeg altijd tegen mijn kinderen: je moet altijd naar je moeder luisteren....! Doen ze ook altijd uiteraard....
Maar mijn moeder zei vroeger altijd: honger, kinderen in Biafra hebben honger, jij niet.....vreselijke opmerking vond ik dat.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 28 december 2011, 10:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:19
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Mijn antwoord luidde dan: doe het dan in een envelop.. en stuur het op...
(btw.. jonger moet honger zijn?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:22
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Mijn moeder zei dat altijd als we ons bord niet leeg wilden eten: de kinderen in afrika zouden een moord doen voor zo'n bord eten. Een hele stomme opmerking die veel moeders in die tijd maakten geloof ik, en waar veel kinderen, net als ik, na een paar keer op antwoorden: stuur het dan op, want ik lust gewoon niet meer!
En het erge is dat ik me er pas op betrapte een soortgelijke opmerking te maken tegen mn zoon die zn bord niet leeg wilde eten  Toch maar weer terug naar de regel: bord niet leeg is geen toetje, die werkt hier meestal ook perfect.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:23
|
|
|
[quote=MARISKA601]
Je hebt gelijk, maar ik zit pas aan mijn eerste kop koffie.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:28
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
Dat is erg ja, vertelde mijn dochter mij eens.......Ik ga mijn moeder citeren of ik zeg mijn moeder zegt....... Ik kreeg ooit een kaart van haar met een verschrikte vrouw erop met de tekst: (excuus voor dat stomme engels) Oh, My God! My mother Was Right About Everything........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:28
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Het zij je vergeven hoor...
Bagansijappijappi werd ook aan tafel genoemd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zeg altijd tegen mijn kinderen: je moet altijd naar je moeder luisteren....! Doen ze ook altijd uiteraard....
|
Ik zeg altijd tegen ze;jullie hebben een verschrikkelijk lieve moeder maar helaas heeft ze moeilijke kinderen..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:32
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Mijn moeder heeft ons regelmatig verteld: jullie moeten me waarschuwen als ik op mijn moeder ga lijken!
Heb haar er nog niet op betrapt, maar soms kost het moeite om niet een keer om te pesten te zeggen: goh, je bent net oma.....enkel omdat ik de reaktie daarop al weet.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 28 december 2011, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:35
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Vreemd...mijn kinderen luisterden vaak NIET!!!
Vreemd...het zijn de liefste schatten!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:36
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik zeg altijd tegen ze;jullie hebben een verschrikkelijk lieve moeder maar helaas heeft ze moeilijke kinderen.......... |
Dat is een goede Leanne, ga ik ook eens introduceren..... Ben benieuwd naar de reactie...... 
Wat is CM toch leerzaam.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 28 december 2011, 10:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:36
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Maar wat dan...als je ook al een lieve Oma had.... En ook een lieve moeder.... Dan heb je alles toch...althans..heel veel...
MAAR dat ik al-met al...toch nog niet weet wat ik zal eten...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 28 december 2011, 10:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:50
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
Wij eten koolraapstampot met gekarameliserde uien.....geen idee hoe het smaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:12
|
|
|
Ik heb nog eens zin in pasta. Het enige probleem is dat het gehakt in NL niet gekruid is. Dat heb je in België dus wel.
Dus, bolognese saus maken en mijn plan maar trekken met de kruiden. Ik ga wel wat afwijken van de normale bolognese en doe er wat wortelen, selder en erwtjes doorheen.
Pfff, en tegen dat het klaar is heb ik geen trek meer...in de diepvries dan maar. Voila...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:15
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb nog eens zin in pasta. Het enige probleem is dat het gehakt in NL niet gekruid is. Dat heb je in België dus wel.
Dus, bolognese saus maken en mijn plan maar trekken met de kruiden. Ik ga wel wat afwijken van de normale bolognese en doe er wat wortelen, selder en erwtjes doorheen.
Pfff, en tegen dat het klaar is heb ik geen trek meer...in de diepvries dan maar. Voila... |
Je hebt in de supermarkt zakjes met gehaktkruiden, 1 zakje is voldoende voor 500 gram gehakt. Ideaal, want ik ben ook erg slecht in het kruiden van gehakt met losse kruiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:18
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Je hebt in de supermarkt zakjes met gehaktkruiden, 1 zakje is voldoende voor 500 gram gehakt. Ideaal, want ik ben ook erg slecht in het kruiden van gehakt met losse kruiden  |
...ik zat eerlijk gezegd een beetje te wachten op een tip van jou, Annette.
Goed dat zet ik dan ook maar op het lijstje. Ik wist zelfs niet dat het bestond. Ik heb alleen maar potjes met kruiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik zat eerlijk gezegd een beetje te wachten op een tip van jou, Annette.
Goed dat zet ik dan ook maar op het lijstje. Ik wist zelfs niet dat het bestond. Ik heb alleen maar potjes met kruiden. |
Elke supermarkt heeft zo'n rek met zakjes van Verstegen of van Silvo, staat meestal bij de potjes kruiden. Pieter deed pas boodschappen en nam een potje mee, resultaat: vreselijk zoute gehaktbal,en de volgende keer wordt het dus vast een hele flauwe bal...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:36
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Elke supermarkt heeft zo'n rek met zakjes van Verstegen of van Silvo, staat meestal bij de potjes kruiden. Pieter deed pas boodschappen en nam een potje mee, resultaat: vreselijk zoute gehaktbal,en de volgende keer wordt het dus vast een hele flauwe bal... |
...ik dacht eerst te zeggen dat je Pieter niet meer naar de winkel moet sturen. Dat is dus geen goed idee, hij moet het maar leren...
Ik ga zeker eens naar die zakjes kijken. Mijn leesbrilletje ligt al klaar want ik wil wel met juiste za(a)kje naar huis komen vooraleer ik ook zo'n zoute zooi maak...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:40
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Elke supermarkt heeft zo'n rek met zakjes van Verstegen of van Silvo, staat meestal bij de potjes kruiden. Pieter deed pas boodschappen en nam een potje mee, resultaat: vreselijk zoute gehaktbal,en de volgende keer wordt het dus vast een hele flauwe bal... |
Ja..die zakjes zijn super...en toch draai ik de laatste tijd weer de ouderwetse versie...je weet wel...zelf peper...zout...beschuit...( plus een uitje erdoor!!!) En als het aan de kinderen ligt...(als ze komen eten) de bamibal... Gewoon simpel een zakje bamikruiden erdoor... Wat is simpel toch lekker... Hier staat alweer een gigantische pan met vlees te sudderen.... HACHEE...is het niet voor vandaag dan gaat het de diepvries in(makkelijk voor de pak) De riblappen waren in de aanbieding...!!!(haha)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:42
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
Nog nooit van gehoord!!!! Houden jullie van koolraap??? Wordt niet zo vaak meer gegeten denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja..die zakjes zijn super...en toch draai ik de laatste tijd weer de ouderwetse versie...je weet wel...zelf peper...zout...beschuit...( plus een uitje erdoor!!!) En als het aan de kinderen ligt...(als ze komen eten) de bamibal... Gewoon simpel een zakje bamikruiden erdoor... Wat is simpel toch lekker... Hier staat alweer een gigantische pan met vlees te sudderen.... HACHEE...is het niet voor vandaag dan gaat het de diepvries in(makkelijk voor de pak) De riblappen waren in de aanbieding...!!!(haha) |
Ja maar die beschuit en eitje zijn goed als je een bal of gehaktbrood maakt. Dus niet zo geschikt voor de Bolognese saus...ik ga dus alleen maar het zakje van Annette toevoegen.
Is hachee hetzelfde als stoofvlees? In België heb ik nog nooit van hachee gehoord.
|
|
Naar boven |
|
|