Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:35
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Dat ging automatisch..dat ik dit zee tegen je Gebruik ik wel vaker. Heb jij ook zinnen die je vaker gebruikt?.. Maar dan weer terug naar het onderwerp. |
Nee, ik denk na voordat ik iets zeg. Maar inderdaad, terug naar het onderwerp! :)
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op woensdag 1 juli 2015, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:46
|
|
|
Fijne vakantie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEOIRENE370
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 21:53
|
|
|
Thanks!
Moet nog wel een paar dagen hoor ;) bijna was beter geweest ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:37
|
|
|
oh hahaha, met dit weer nu in Nederland kan ik mij zo voorstellen dat het niet erg is om nog even te moeten wachten met op vakantie gaan.
Ik ben in maart naar Valencia geweest en heb van 11 dagen 8 dagen bewolkt en regenachtig met soms flinke stortbuien gehad. (Voor de regio was het wel fijn, er was in 8 maanden geen regen gevallen).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:52
|
|
|
Wat ik zelf recent heb zien gebeuren binnen een gezin.
Gezin bestaat naast de ouders uit drie kinderen, waarvan er nu 1 op het middelbaar onderwijs zit (de stap na de basisschool in ieder geval). De oudste had de keuze om bij vader te wonen en de twee jongste moesten met moeders mee.
Zal niet in detail treden hoe en wat, maar wat mij opvalt is dat voornamelijk het emotionele rondom de scheiding een plek moet krijgen. De oudste waar ik over praat is een denker en die heeft de laatste jaren al een beetje de moederrol op zich genomen. Deze rol heeft zij nu nog steeds.
De vader heeft enorm veel moeite met het verlies en die is gaan drinken. Gelukkig heeft hij wel afleiding door een baan wat die verslaving binnen de perken houdt. Maar de oudste dochter komt soms naar mij toe met vragen en verhalen over de huidige situatie. Die verbazen mij.
Dus wat dat betreft zou ik zeggen, probeer zo open mogelijk te praten met uw kinderen. En nu weet ik niet wat er precies anders is aan uw kind. Maar neem nu even aan dat communicatie wel mogelijk is?
Wat LeoIrene zegt; tijd, uitleg, begrip, liefde! en ook duidelijkheid en eerlijkheid. Want ik heb gezien dat de kinderen in het gezin waar ik het over heb precies doorhebben hoe de vork in de steel zit. En dat gaat vroeg of laat een keer terugkomen, in wat voor vorm dan ook.
Sterkte in ieder geval toegewenst!
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op donderdag 2 juli 2015, 07:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juli 2015, 07:58
|
|
|
En het is altijd mogelijk om via de huisarts hulp te krijgen in specifieke gevallen. Of, als u naar de kerk gaat, binnen uw gemeenschap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juli 2015, 08:39
|
|
|
GERARD072 schreef: | Wat ik zelf recent heb zien gebeuren binnen een gezin.
Gezin bestaat naast de ouders uit drie kinderen, waarvan er nu 1 op het middelbaar onderwijs zit (de stap na de basisschool in ieder geval). De oudste had de keuze om bij vader te wonen en de twee jongste moesten met moeders mee.
Zal niet in detail treden hoe en wat, maar wat mij opvalt is dat voornamelijk het emotionele rondom de scheiding een plek moet krijgen. De oudste waar ik over praat is een denker en die heeft de laatste jaren al een beetje de moederrol op zich genomen. Deze rol heeft zij nu nog steeds.
De vader heeft enorm veel moeite met het verlies en die is gaan drinken. Gelukkig heeft hij wel afleiding door een baan wat die verslaving binnen de perken houdt. Maar de oudste dochter komt soms naar mij toe met vragen en verhalen over de huidige situatie. Die verbazen mij.
Dus wat dat betreft zou ik zeggen, probeer zo open mogelijk te praten met uw kinderen. En nu weet ik niet wat er precies anders is aan uw kind. Maar neem nu even aan dat communicatie wel mogelijk is?
Wat LeoIrene zegt; tijd, uitleg, begrip, liefde! en ook duidelijkheid en eerlijkheid. Want ik heb gezien dat de kinderen in het gezin waar ik het over heb precies doorhebben hoe de vork in de steel zit. En dat gaat vroeg of laat een keer terugkomen, in wat voor vorm dan ook.
Sterkte in ieder geval toegewenst! |
Bedankt. Het heeft idd ook mooie kanten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAUWIES855
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juli 2015, 12:37
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Het weerbericht voor vandaag voorspelde weinig goeds, Maar schelden op het weer, is schelden op de Heer.
Hoe is het daar? Hier: Regio Dordrecht- Onweer en een spatje regen |
33 Graden is het hier bij mij thuis in Haarlem. En dat is ook nog in het centrum. Helaas heb ik geen tuin of balkon, dus dat is lekker soppen hier binnen. Het mag van mij wel een beetje minder...Dus lieve heer doe er wat aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAUWIES855
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juli 2015, 12:54
|
|
|
MARTIN976 schreef: | Laatst was de davinci code op tv.....heb er een stuk van gezien. Ik weet dat toen de film uitkwam, er geadviseerd werd om niet te gaan kijken: blasfemie, godslastering van het ergste soort. Wat bij mij op kwam was vooral: het kan gewoon weg niet, Jezus kent als geen nader de mens en al zijn/ haar lasten/ lusten/ verdrietjes/ pijn en geluk......maar.....wat als.....stel dat...... Er zijn altijd zoektochten geweest naar het heilige kruis waaraan Jezus hing, de beker waar Hij uit gedronken heeft, de mantel die hij droeg die neit gedeeld werd..... Het kan gewoon niet dat er afstammelingen zijn maar stel nou van wel.....hoe erg zou dat zijn voor onze gedachtenis, onze overtuiging??
Ik wil niemand ermee kwetsen of anderszins pijn doen.....gewoon gedachte wisselen.... |
De zoektocht naar het heilige kruis is volgens mij geslaagd. Verschillende kerken over de wereld heen hebben een stukje van het 'ware kruis' in hun reliekenverzameling. De heilige graal is meen ik nog niet gevonden, alhoewel sommige christenen en kerken claimen van wel.
Volgens de overlevering zou de Romeinse soldaat Longinus (de soldaat die Jezus met een speer in zijn zijde stak) het bloed dat uit Christus' wond stroomde hebben opgevangen in de kelk die Jezus tijdens het laatste avondmaal heeft gebruikt (de heilige graal). Het bloed zou over de eeuwen heen als reliek zijn bewaard. Druppels van het echte bloed van Christus zijn daarom als reliek te vinden in verschillende kerken. De bekendste kerk is wellicht de heilige bloedkapel in Brugge.
Als Brugge echt het bloed van de Christus heeft en er zou een afstammeling van de heer bestaan, dan zou een simpel DNA testje kunnen uitwijzen of dit verhaal inderdaad klopt. Helaas zou de kerk het nooit toestaan dat een van hun heiligste relieken wordt onderworpen aan een wetenschappelijke test.
Laatst aangepast door
|
LAUWIES855
|
op donderdag 2 juli 2015, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAUWIES855
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juli 2015, 13:05
|
|
|
GERARD072 schreef: | Als we nagaan dat God de hemel en de aarde gemaakt heeft, dan is eerder de chemische pil occult. Niet de bloemetjes en de plantjes die God zelf voor ons gemaakt heeft ;) |
Precies. En daarom lekker aan de weed en hasj. Het perfecte medicijn tegen pijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 00:07
|
|
|
LAUWIES855 schreef: | Precies. En daarom lekker aan de weed en hasj. Het perfecte medicijn tegen pijn. |
Gij zult niet oordelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 00:23
|
|
|
Je zegt;ik laat regelmatig voor mij bidden. Hoe moet ik mij dit voorstellen?..
Soms moeten wij als mensen met dingen leren leven Dat werkt vaak uit dat we afhankelijk blijven.
Natuurlijk Hoop ik dat de klachten minder worden.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 3 juli 2015, 09:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 09:06
|
|
|
Mij voorbereiden op het maken van een ijsklontjestaart.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 5 juli 2015, 15:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 09:22
|
|
|
Gerard het is een mooie actie (topic) Daar zou jij best wel meer over kunnen zeggen:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAUWIES855
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 11:10
|
|
|
GERARD072 schreef: | Gij zult niet oordelen? |
Hoe is dit een oordeel dan? Ik zou eerder zeggen dat het een mening is. So speak for yourself.
Laatst aangepast door
|
LAUWIES855
|
op vrijdag 3 juli 2015, 11:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAUWIES855
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 11:31
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Ja,ik denk dat ik als ik met iemand een relatie ben begonnen..dat ik dan nu al weet dat ik ieder moment smoor verliefd ben,en dit in alles laat blijken..
Maar heel diep in me..weet ik dat ik het beter wat rustiger aan kan doen. Hoe kan mijn vriend of vriendin mij dan daar het beste bij helpen?
En is dit aan te leren?
Hoor graag jullie meningen, Natuurlijk wil ik ook dingen over mij zelf gaande weg los laten.
Groet Heide |
Simpel. Geen verwachtingen hebben, dan heb je ook geen teleurstellingen...
Nee serieus, je liefde laten blijken is toch niet verkeerd? Als jij dat wil dan moet je dat gewoon doen. Jezelf blijven. Zolang je de ander maar niet overstelpt met aandacht, dat kan namelijk verstikkend werken en is niet aantrekkelijk voor de meeste mensen.
Om je behoefte naar liefde toch uit te drukken geef je die ander gewoon ff een paar lekkere knuffels. Samen op de bank, of in bed, lekker tegen elkaar aan en liefkozen (mooi woord is dat). Erg simpel en effectief, en er is niemand die NIET van knuffelen houdt. Mocht je zo iemand wel tegen het lijf lopen, dan laat ze maar lekker gaan...
Maar dat is mijn mening...
Laatst aangepast door
|
LAUWIES855
|
op vrijdag 3 juli 2015, 11:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 11:45
|
|
|
LAUWIES855 schreef: | Simpel. Geen verwachtingen hebben, dan heb je ook geen teleurstellingen...
Nee serieus, je liefde laten blijken is toch niet verkeerd? Als jij dat wil dan moet je dat gewoon doen. Jezelf blijven. Zolang je de ander maar niet overstelpt met aandacht, dat kan namelijk verstikkend werken en is niet aantrekkelijk voor de meeste mensen.
Om je behoefte naar liefde toch uit te drukken geef je die ander gewoon ff een paar lekkere knuffels. Samen op de bank, of in bed, lekker tegen elkaar aan en liefkozen (mooi woord is dat). Erg simpel en effectief, en er is niemand die NIET van knuffelen houdt. Mocht je zo iemand wel tegen het lijf lopen, dan laat ze maar lekker gaan...
Maar dat is mijn mening... |
Hoe heet jij...ik bedoel ..wie ben jij?..ik bedoel ..leuk dat je hierop reageert!
Nee serieus... Ik ga even over jou mening nadenken.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 3 juli 2015, 11:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 12:12
|
|
|
LAUWIES:Nee serieus, je liefde laten blijken is toch niet verkeerd? Als jij dat wil dan moet je dat gewoon doen. Jezelf blijven. Zolang je de ander maar niet overstelpt met aandacht, dat kan namelijk verstikkend werken en is niet aantrekkelijk voor de meeste mensen.
HEIDE:Een korte reactie met die warmte:) Ik hoop hier 1 iemand tegen te komen...de ''meeste mensen'' staan bij mij wat verder van mij vandaan.
Ik pak er even iets uit wat voor mij meer van belang was/is Als je een relatie hebt...betekend dit voor mij,dat men nog niet getrouwd is. Vandaar het mengsel van gedachtes en gevoelens rondom enkel een relatie te hebben.en het toegeven aan de verlangens.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 3 juli 2015, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 18:19
|
|
|
Dat vroeg ik omdat er door jouw antwoord gelijk een link wordt gelegd tussen alternatieve geneeskunde en wiet / hasj (oftewel planten die in deze maatschappij direct gerelateerd worden aan drugs gebruik). En het gaat mij juist om de planten die, naast 'wiet' welke inderdaad ook in de natuur groeit, een geneeskrachtige gave hebben. Dat de mensheid het geloof in God en daarmee in zijn geneeskundige kracht is vergeten door ongeloof en daardoor medicatie is gaan ontwikkelen is daar in mijn ogen een direct gevolg van.
En met jouw antwoord gaat in mijn ogen een oprechte dialoog over de alternatieve geneeskunde verloren. Dit omdat er gelijk een link gelegd wordt naar drugsgebruik. En dat vind ik jammer.
Nu kan ik in ieder geval de conclusie trekken dat je blijkbaar hasj en wiet gebruikt / bruikbaar vind als middel tegen pijnklachten. En dat is inderdaad prima, als dat voor jou werkt!
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op vrijdag 3 juli 2015, 18:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 10:27
|
|
|
Uhm; komt allen en leer de Heer kennen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 10:39
|
|
|
Ja Gerard,helemaal gelijk in. Maar evangeliseren is toch alleen maar zaaien?.. Of kan je op Scheveningen op die dag God aannemen als een bos rozen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 11:03
|
|
|
Tsja, evangeliseren, geen idee of dat alleen zaaien is, zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik; na een tijd van de Aardse verleidingen 'genoten' te hebben tot de conclusie gekomen dat ik God nodig had/heb in mijn leven.
Daar heb ik met heel mijn hart voor gebeden en sindsdien is mijn leven veranderd. Ben nu een boek(je) aan het lezen: "Hardheid van hart" van Andrew Wommack. Daar staat een stuk in over het ontvangen van Jezus Christus en de Heilige Geest. In die hoofdstukken staan een paar bijbelcitaten:
Over ontvangen van Jezus Christus:
"Want, al wie de Naam des Heren aanroept, zal behouden worden" Romeinen 10: 13.
"Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden; want met het hart gelooft men tot gerichtigheid en met de mond belijdt men tot behoudenis." Romeinen 10: 9-10
En over ontvangen van de Heilige Geest:
"Want een ieder, die bidt, ontvangt en wie zoekt, vindt en wie klopt, hem zal opengedaan worden..." Lukas 11:10
"Indien gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader uit de hemel de Heilige Geest geven aan hen, die Hem daarom bidden" Lukas 11:13
Nu zijn dit natuurlijk stukken die 'uit zijn verband getrokken zijn' want het zijn passages uit bijbelstukken zelf.
Kan alleen zeggen dat ik dit zelf zo heb mogen ervaren. En zoals ik die bijbelstukken lees komt het neer op zoals jij het noemt "Het aannemen van een bos rode rozen". Máár, dit moet men wel vanuit heel het hart willen en zonder twijfel. Zonder ongeloof. En dáár zit hem vaak de crux dat veel wonderen God's tegenwoordig niet meer werken.
Mensen worden hard gemaakt naar het woord God's. Daar hoef je alleen de tv / radio maar voor aan te zetten en te luisteren naar de lyrics:
"De schrandere ziet het onheil en bergt zich, maar de onverstandige gaan hun gang en moeten boeten." Spreuken 22:3
Degenen echter die het Woord van God geloven hebben een enorm voordeel boven de anderen. Degenen met onderscheidingsvermogen en die op de Bijbel vertrouwen zien het kwaad van te voren aankomen en vinden bescherming bij de Allerhoogste.
Maar dat is hoe ik het zie, een ieder staat vrij om zijn eigen weg te bewandelen.
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op zaterdag 4 juli 2015, 11:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 11:36
|
|
|
Gerard.. Ik ben verrast over dit mooie stukje schrijven door jou hier. Natuurlijk zie ook een stuk persoonlijke beleving er in terug komen.
Overigens is het woord na te spreken..de rede dat een mensen hart geraakt kan worden. En dat zie ik jou doen hier.mooi!
Het is niet mijn bedoeling nog meer over de actie kwijt te willen. Wel ben ik er altijd op tegen geweest..(ik heb ook mijn gebreken)wanneer ik de mens zelf aan het werk zie gaan.
Ik geef toe dat ik wel is botst tegen het zomaar kunnen aannemen van God. Juist omdat God in Zijn woord mij duidelijk leert..dat ik dood ben. En dit pas ontdekt wanneer de Geest mij levend maakt.
Hoor ik nog mensen getuigen dat ze dood waren.in de beleving?..
Als God zelf ergens zegt; zal ik nog geloof vinden wanneer ik weder kom? Dan mag ik mij wel onderzoeken. Goed...evangeliseren...ik lees dat dit alles van God zelf verwacht gaat worden. Maardat mensen het even kunnen aannemen alsof Hij een lieveheersbeestje is?.. Persoonlijk zie ik momenteel.ja,wel een God vandaag die blijft roepen in/op welke weg ook. Maar dat Hij zeker komende is met Zijn oordelen.de fiolen/bekers van Zijn Toorn die leeg worden gegoten over de aarde.
God gaat eerlijk met de mensen om.
Natuurlijk is mijn hoop dat in die week mensen geraakt worden. En leren uit te gaan tot Hem. Die de verdrukte recht doet. De wees en de weduwe staande wil houden. En zich ontfermen wil over,die door Hem,in zichzelf hebben ontdekt NIETS te hebben.
(vergun mij hier of daar de woordspeling)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 5 juli 2015, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 11:52
|
|
|
Hou je hoofd Koel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RNOORD800
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 14:51
|
|
|
Ik ben op het moment ook boeken aan het lezen van Andrew Wommack en dat kan ik iedereen zeer aan bevelen. Ik las net deze discussie en zou graag iets willen toevoegen.
@Heide;
Hoe bedoel je wanneer ik de mens zelf aan het werk zie? Dat is namelijk (imo) precies de bedoeling van God. Hij wil door mensen heen werken met de Heilige Geest en die kan vervolgens mensen harten aanraken en openen.
Maakt alle volken tot mijn discipelen. (kan de tekst niet vinden) en Romeinen 10 vs 14: Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Wie zij niet geloven? En hoe zullen zij in Hem geloven van Wie zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder iemand die predikt?
Ik denk dat het aannemen van Jezus exact is wat Gerard al gezegd heeft en staat in Romeinen. Ik ben bang Heide dat je denkt dat er een soort van heiliging/kennis moet zijn voordat je iets kan verkrijgen van God en een relatie met hem hebben? Ik denk dat het liefde en genade is en dat we uit ons zelf helemaal niks kunnen. Ook zijn alle mensen zondig, en derven de heerlijkheid Gods..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RNOORD800
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 14:59
|
|
|
ps: oh ik zie dat je dat zelf ook zei van het woord spreken is wanneer een mensen hart aangeraakt kan worden. Wat bedoelde je dan met de mens zelf aan het werk zien?
Goed weekend allen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRAJ719
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 18:03
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Je zegt;ik laat regelmatig voor mij bidden. Hoe moet ik mij dit voorstellen?..
Soms moeten wij als mensen met dingen leren leven Dat werkt vaak uit dat we afhankelijk blijven.
Natuurlijk Hoop ik dat de klachten minder worden. |
Als ik ermee kon leven had ik deze oproep niet geplaatst. Als je mijn verhaal goed leest zie je dat ik zeer ernstige klachten heb gehad, eigenlijk erg ziek geweest ben en dat ik wel degelijk ervan af wil of in ieder geval zodanig verminderen dat ik ermee kan leven zoals jij voorstelt.
En met bidden bedoel ik gebedsgenezing.
Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRAJ719
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 18:16
|
|
|
GERARD072 schreef: | Dat vroeg ik omdat er door jouw antwoord gelijk een link wordt gelegd tussen alternatieve geneeskunde en wiet / hasj (oftewel planten die in deze maatschappij direct gerelateerd worden aan drugs gebruik). En het gaat mij juist om de planten die, naast 'wiet' welke inderdaad ook in de natuur groeit, een geneeskrachtige gave hebben. Dat de mensheid het geloof in God en daarmee in zijn geneeskundige kracht is vergeten door ongeloof en daardoor medicatie is gaan ontwikkelen is daar in mijn ogen een direct gevolg van.
En met jouw antwoord gaat in mijn ogen een oprechte dialoog over de alternatieve geneeskunde verloren. Dit omdat er gelijk een link gelegd wordt naar drugsgebruik. En dat vind ik jammer.
Nu kan ik in ieder geval de conclusie trekken dat je blijkbaar hasj en wiet gebruikt / bruikbaar vind als middel tegen pijnklachten. En dat is inderdaad prima, als dat voor jou werkt! |
Ik denk dat sommige planten wel degelijk geneeskrachtige werking hebben. Maar bij homeopathie worden ze op een bepaalde manier verdund en geschud en ook weer een bepaald aantal keren. Omdat niet bekend is waarom of wat er achter zit wordt het naar de occulte hoek verwezen. Ik moet zeggen dat ik mij er onvoldoende in verdiept heb om te weten hoe het zit. Dat ga ik zeker nog doen.
Ik had alleen ook een beetje gehoopt dat er mensen met ervaring met alternatieve geneeswijzen zouden reageren zodat ik weet of het hun geholpen heeft.
Maar ik ben blij met alle reacties.
En ik weet dat wiet als geneesmiddel gebruikt wordt tegen pijn. Maar er zijn ook andere pijnstillers. En bij mij gaat het ook om andere klachten dan pijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 18:55
|
|
|
Blijf hopen en bidden kan ik dan alleen maar zeggen. Mijn zus is zelf ooit genezen van een gevaarlijk hoge bloeddruk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 21:14
|
|
|
Hier een website die ingaat op alternatieve geneeswijzen, God en gebedsgenezing. Er staat ook een link naar een gebedsgroep.
Wat ik zelf belangrijke punten vind om op te letten bij een alternatief genezer wordt op deze site ook vermeld:
1: Als men reeds medicatie gebruikt op recept van de dokter, blijf deze gebruiken totdat dit niet meer nodig is (heb dit zelf wel per direct gestopt en dit is bij mij goed gegaan. Echter had afbouwen wel zo handig geweest). 2: de prijs; iemand die vanuit Gods woord werkt vraagt geen absurd hoge prijzen. 3: De tip om een behandelaar te vinden die aansluit bij persoonlijke levensstijl / overtuiging. 4: Verwacht dat de genezer u ook daadwerkelijk kan genezen; bij elke twijfel niet doen. 5: Geloof in God.
En zo nog wat punten, maar ik zou zeggen neem de site even door!
http://www.leveningod.nl/persoonlijke-groei-healing/103-alternatieve-geneeswijze.html
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|