Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 17:29
|
|
|
PETRA824 schreef: | volgens mij ben ik te lang al lid van cristianmatch
waar blijft de ware nouw  |
al gekeken of een van de mannen hier een paard heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 18:36
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hahaha, zo gauw we bij de EHBO theedoeken aan trekken zal ik je raad opvolgen  |
Haha..Ai!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EDY877
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 22:28
|
|
|
MANNA613 schreef: | Ik ben christen maar denk niet in hokjes... dat is een keuzemogelijkheid voor mensen die zich wel verbonden weten met het christelijk geloof, met Jezus Christus maar die niet willen zeggen tot welke denominatie ze behoren, of die gewoonweg niet bij een vaste groep behoren.
Tenminste ik neem aan dat dat de reden is dat mensen die optie invullen. Toch vind ik het een bezwaarlijke omschrijving. Het veronderstelt namelijk dat mensen die wel bij een vaste geloofsgemeenschap horen, wel in hokjes denken. En dat mensen die zich nergens bij hebben aangesloten dat niet doen. Naar mijn bescheiden mening klopt dit niet. We denken namelijk allemaal in hokjes en daar is niets mis mee. In hokjes denken helpt ons om de wereld overzichtelijk te maken en bovendien kiezen we er soms bewust voor om in een bepaald hokje te gaan zitten. Zelfs het zogenaamde niet-hokje is een hokje. Snap je het nog?
Er is niets mis mee om in een hokje te zitten en van daaruit je geloof in Christus te beleven. Het is goed om een vaste basis te hebben van waaruit je je leven en je geloof vormgeeft. Dat wil niet zeggen dat je blind bent voor andere meningen en overtuigingen. Helemaal niet. Het geeft je wel een bepaalde basis en het geeft niet om die af en toe bij te stellen. Geloven is een werkwoord, is een dynamisch iets. De Geest van God is ook dynamisch, God vindt altijd weer nieuwe wegen om Zijn liefde die in Christus Jezus aan ons is geopenbaard ingang te vinden. De Geest doorbreekt de grenzen die door mensen zijn gemaakt, maar God is ook een God van orde. |
beste, ik denk dat er meer opties mogelijk zijn. je kan lid zijn van een kerk en dat gerust willen vertellen, maar open staan voor alle anderen kerken en zelfs ook daar nog af en toe kerken. Het is niet altijd de vraag of iemand wel of niet in een hokje wil zitten, maar sommigen zijn gewoon veel ruimdenkender en voelen zich makkelijk(er) ook elders thuis. En daarom klopt naar mijn idee je conclusie niet dat de vraag zou veronderstellen dat mensen die lid zijn in hokjes zouden denken en die niet lid zijn niet in hokjes zouden denken. Er zijn vaak meer mogelijkheden dan men zelf denkt, omdat er altijd mensen zijn die heel anders dan jezelf denken. Voor iemand die in hokjes denkt is "geen hokje" inderdaad ook een hokje. Je kan pas weten dat er "geen hokje" is als je zelf vaker buiten hokjes gaat denken. en of je wel of niet in hokjes denkt / bevindt, maakt verder naar mijn idee ook niet veel uit of je wel of niet gelooft. Het geloof kent altijd meer hokjes en "niet-hokjes" ... hoe zouden anders mensen die niet in een hokje zitten tot bekering moeten komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO155
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:05
|
|
|
GERARD072 schreef: | Rustig aan, het heeft geen haast en ik kan zelf ook moeite doen  |
Gelukkig hebben we anders nog altijd ondersteuning van google
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:13
|
|
|
EDY877 schreef: | heb eigenlijk geen selectie gemaakt met / zonder foto - ik begrijp eerlijk gezegd niet dat mensen daar onderscheid in gaan maken . het is immers niet belangrijk voor mij (maar voor sommige anderen is dat misschien niet te begrijpen ). aantrekkingskracht van de aarde is voor mij al genoeg aantrekkingskracht .... bij echte liefde is de aantrekkingskracht van de ander er bij voorbaat al en dat zou voor mij ook de juist volgorde zijn. daarom zou ik nooit reageren op mensen die hameren op een foto. Die foto kan altijd nog wel een keer komen, maar als dat het uitgangspunt moet zijn dan begrijp ik niet dat mensen hier komen en niet genoeg hebben aan zo'n foto aan de muur een mens is voor mij niet buitenkant, maar in eerste instantie binnenkant, want met dat karakter van die persoon zou je het toch een heel leven mee moeten gaan doen wat mij betreft. |
je vergeet te begrijpen dat internet toch internet blijft, veel fakers en verkeerde mensen zitten ook op site,s zoals cm zelfs. Vooral vrouwen zijn een kwetsbare groep, dus daarom heel verstandig van vrouwen om niet met mannen t e mailen zonder foto. Dus dat heeft niks met innerlijk of uiterlijk wat alleen telt te maken, maar stukje veiligheid voor veel vrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:14
|
|
|
maar ha ha ik zou z eggen. reageer es op vrouwen zonder foto, ga daar lekker mee mailen.. zeer benieuwd of het andersom ook alleen negatieve ervaring is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:22
|
|
|
ANNA415 schreef: | al gekeken of een van de mannen hier een paard heeft?  |
zijn geen paarden hier meer heeft die holbewoner van jouw op de barbecue gegooid en opgegeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:26
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hahaha, zo gauw we bij de EHBO theedoeken aan trekken zal ik je raad opvolgen  |
`vroeger... zo,n 20 jaar egleden ergens, had ik drie kleine kindjes nog in d katoenen luiers die je steeds moest wassen en soms was het alarm!!! Geen schone luiers meer, de gewassenen nog niet droog... doordat drie kleine kindjes buikgriep hadden
als nood ging ik dan over op theedoeken ha ha de nood help luiers oplossing destijds, en je had dan leuke luiers, met leuke kleuren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:28
|
|
|
ergste luier crisis was toen de thee dokeen ook op waren en ik als nood t-shirts van me man pakte.... ha ha ha ha ha ha
belachelijk eigenlijk nu ik terug denk... maar een huishouden met kleine kindjes kan nog wel es zeer chaotisch zijn en pampers waren toen heel duur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:38
|
|
|
JOSJE734 schreef: |  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 01:03
|
|
|
Tja..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 09:29
|
|
|
PETRA824 schreef: | zijn geen paarden hier meer heeft die holbewoner van jouw op de barbecue gegooid en opgegeten  |
Al weer die holbewoner haha en klopt Petra maar wat is de ware he Liefsss meis komt zoals het komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 09:30
|
|
|
Heide ik reageer later ff op je ben beetje drukkies nu hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAUWIES855
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 11:20
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Maar bij een date is het, volgens mij, belangrijk om het zo ongedwongen mogelijk te laten zijn. En plan vooraf niet teveel in, idd. Gewoon een kopje koffie doen, en dan zie je ter plekke wel of het nog een vervolg gaat krijgen met een wandelingetje, een etentje o.i.d.
Oh ja, wanneer je een activiteit wilt gaan doen samen, laat het dan wel eentje zijn waarbij je niet van het begin tot einde aan elkaar overgeleverd bent. Zeilen op een zeilboot met iemand die meent te kunnen zeilen, maar stuurboord en bakboord niet uit elkaar kan houden is niet heel erg sfeerbevorderend..... En uitstappen halverwege niet zo simpel....
En mannen........ neem je portemonnee mee!  |
Waarom moeten mannen altijd alles betalen bij een date? Bij een eerste date met een kopje koffie of lunch wil ik dat nog wel doen. Maar daarna mag je zelf als een grote meid je eigen rekeningen betalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAUWIES855
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 11:32
|
|
|
PETRA824 schreef: | Je zou denken wij hier die aan d e goede kant van de wereld leven, zijn gezegend Inderdaad, maar is dat ook echt zo? Ik lees over getuigenissen van mensen uit landen waar je niet zomaar in vrijheid in Jezus mag geloven en het zet me tot denken
ze vechten tegen de tegenstander... die is heftig... en in eerste instantie denk, je gelukkig ik daar niet leef. maar vechten wij niet tegen de zelfde tegenstander? Alleen gebruikt hij in de vrije landen andere tactieken.... Wij zin hier meer blind, gevangen in hebzucht , allerlei verleidingen, vele cristenen, zijn niet heet en niet koud... of gaan na de kerk als een soort traditie.... Cristenen in vervolgde landen, velen kun je aan het boek handelingen toevoegen.
meeste indruk die op me gemaakt heeft na er een boek weer es over te hebben gelezen is deze tekst, gegeven van een man die in een besloten land woont, om `jezus naam veel heeft moeten lijden, groot geloof heeft:
laat het nooit gebeuren, dat je in vrijheid prijsgeeft, wat wij tijdens vervolgingen nooit prijsgegeven zouden hebben! Dat is ons getuigenis van d e opstandingskracht van Jezus Christus!
Het zet me wel tot denken....
Ik denk dat wij mensen in de vrije landen nog veel kunnen leren van d e mensen die in besloten landen van het evangelie leven.
Enfin wat gedachten van mij, wat zijn jullie gedachten hier over??? |
En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?
Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 11:50
|
|
|
LAUWIES855 schreef: | En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?
Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt. |
Mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 11:53
|
|
|
LAUWIES855 schreef: | Waarom moeten mannen altijd alles betalen bij een date? Bij een eerste date met een kopje koffie of lunch wil ik dat nog wel doen. Maar daarna mag je zelf als een grote meid je eigen rekeningen betalen. |
Mooi gezegd Lauwie! Ben ooit een leren jas kwijt geraakt Omdat ik het minder koud had:)))(serieus)
Ok,was geen antwoordt op jou reactie nu,is wel zo wat je zegt. En daar begint het delen gevoel dan ook in een goed balans:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 12:00
|
|
|
NATASCHA498 schreef: | Heide ik reageer later ff op je ben beetje drukkies nu hihi |
Rustig aan Natascha, Ik zal mijn profiel niet wijzigen;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 12:27
|
|
|
Gelovigen,
Misschien dat sommigen het wel zagen aankomen dat ik het in het Orthodox zijn niet zou kunnen wennen. Ik heb daar te veel ook voor meegemaakt..om deze leer nu te kunnen of willen vasthouden.
Juist door mijn weg,die God is gegaan in mijn leven. Is het voor mij geworden;GENADE ALLEEN!
Dit betekend voor mij;de werkoverall uit. Soms vallen mensen mij aan in de praktijk van alle dag Door tegen mij te zeggen;ja maar een mens moet wel dit en dat hoor? En,dan zeg ik; ja..ik weet het...maar hoe kwam jij daar achter. Door je opvoeding..of dat je nog iets wil zijn voor God?.. Opvoeding is nodig..maar ook dit gaat niet vlekkeloos.
Dan staat heel even de kar stil. Want,spreekt de bijbel ook niet van;wonder geloof,tijdgeloof enz..?
Wanneer ik in nood ben...zuigen de kerken mij graag naar binnen. kom maar...alles is klaar voor jou. ''We begrijpen dat je ex of die ander alles fout hebt gedaan''... Je hoeft echt niet te zien of leren,dat je je eigen leventje leefde buiten God. Dat jij en die ander beide schuld moeten belijden..en niet alleen jij.. Maar goed...Hier is het Halleluja amen voor jou.kom er maar bij.. Ik zeg het met bewogenheid...meestal zitten de mensen die begrepen werden in de kerk. En zit de ootmoedige mens,ook door mensenvrees,en die echt beseft verkeerd te zijn geweest...die zondag thuis! Ik moedig die mensen aan..die dit ervaren...God kent ook zeker jou hart en strijd. Ik doe niet af hier van de echtheid van sommigen dingen..maar beproef de Geesten of ze uit God zijn.
Het is nodig dat wij kijken naar het belijden van David. En het gesprek van Jezus met de vrouw bij de put.
Goed.. Goede Werken; Oke,bid en werk Klopt en u zal worden open gedaan Bid en u zal ontvangen. Maar...kan ik dit uit mijn opgeknapte en goede houding volbrengen? Of ...leert Zijn Geest mij...te roepen....ja...om hulp! Oh God ik ervaar zo mijn onwil..en dood zijn voor alles!
Of was ik zo levend..dat ik met Mijn Krachten op Mijn uitgezocht moment even naar God ging,gaat vragen?...
Weet jij en u hoe en waar God mij vond ...?... ok,niet denken...dat moet ik dan ook eerst meemaken!?..
Geloof is ontvangen voor mij uit Genade! Rijk ben ik die dit mocht leren, Alles in Hem gevonden,ja,buiten mijzelf.
Weetje..ik heb in velen kerken en gemeentes gezeten In de pinkster gemeente stond ik zelfs lekker te dansen. Niks mis mee.. Maar Gods geest stuurd waar Hij een mens hebben wilt. Opdat HIJ alleen de eer zal krijgen. Wie het vat zegt...ja zo is het.
En het allermooiste is nog ;Zijn schapen horen Zijn stem En ze zullen geen ander volgen. Nee zij volgen geen goede voorganger waar mensen mee weglopen Zij volgen niet iemand met het zwartste pak..ook niet iemand die gebogen loopt door de echtheid van de zondebeleving. ZIJN schapen hebben Alleen ZIJN stem nodig.
En die spreken zullen God bidden;O God ik ben een mens.. Doe mijn mond open tot U eer alleen. Dat mijn IK al meer mag gaan sterven.
'kzou zeggen vrienden Eet de vis op,en laat de graten liggen.
Of ik of jij nu in hokjes denkt of niet;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 9 juli 2015, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 14:41
|
|
|
Er is nog plek;)))
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 13 juli 2015, 23:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:23
|
|
|
haha precies! Google weet alles (zeggen ze :P )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:30
|
|
|
Het eerste stuk herkenbaar; het tweede stuk:
Matthew 7:1 "Do not judge, or you too will be judged.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:35
|
|
|
Zo Heide heeft gesproken,
mooi stuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:55
|
|
|
En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?
Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.
Helaas, inderdaad
Alleen inderdaad het laatse stuk: Wat doe je met zulke cristenen? ga je die aan klagen??? belachelijk maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 18:03
|
|
|
1 ding vind ik jammer van je stuk heide, dat je een negatief beeld neerzet als of alle kerken zo zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 18:11
|
|
|
PETRA824 schreef: | 1 ding vind ik jammer van je stuk heide, dat je een negatief beeld neerzet als of alle kerken zo zijn. |
Prijst God als jij dit anders hebt ervaren Petra?..
Ik zit hier niet op mooie reacties te wachten. laat dit duidelijk zijn,ok? Ik neem aan dat jij ook over je reactie hebt nagedacht?
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 9 juli 2015, 18:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 18:20
|
|
|
GERARD072 schreef: | Zo Heide heeft gesproken,
mooi stuk!  |
Gerard, Maakt niet zoveel uit hoor wie het zegt.
Maar bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 18:48
|
|
|
Lauwie staat mijn in ziens in de volle praktijk van alle dag. Kan daarom heel ver met hem meekomen. Het is een jongen die kijkt en voelt,opmerkt en meedenkt.
Ik geef hier even een voorbeeld waar ik heel lang moeite mee hebt gehad; Mensen geven graag met meeweten van een ander genoeg geld aan dit en aan dat...ja ook de aan de arme gekleurde mensen. Maar komt er iemand naast hun wonen...dan ist nog maar de vraag welke buren zij over houden in de straat,als zij ook meeleven,in de deze praktijk? En dan heb ik het maar niet over Nederland in z'n algemeen.
Natuurlijk weet ik dat er ook veel christenen zijn die er anders in staan. Deze mensen zullen zich hier denk ik ook niet aangesproken voelen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 9 juli 2015, 19:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 18:54
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Lauwie staat mijn in ziens in de volle praktijk van alle dag. Kan daarom heel ver met hem meekomen. Het is een jongen die kijkt en voelt,opmerkt en meedenkt.
Ik geef hier even een voorbeeld waar ik heel lang moeite mee hebt gehad; Mensen geven graag met meeweten van een ander genoeg geld aan dit en aan dat...ja ook de aan de arme gekleurde mensen. Maar komt er iemand naast hun wonen...dan ist nog maar de vraag welke buren zij over houden in de straat,als zij ook meeleven in de deze praktijk. En dan heb ik het maar niet over Nederland in z'n algemeen.
Natuurlijk weet ik dat er ook veel christenen zijn die er anders in staan. Deze mensen zullen zich hier denk ik ook niet aangesproken voelen. |
Er is een verschil in aangesproken voelen en discussie voeren op een forum. En dat laatste was ik mee bezig en in dat opzicht voelde ik mij ook aangesproken. Als discussiepartner in een topic geplaatst in een forum.
Blijf toch echt bij mijn eerdere antwoord (Mathew 7 - 1). Meer heb ik er niet over te zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 9 juli 2015, 19:01
|
|
|
GERARD072 schreef: | Er is een verschil in aangesproken voelen en discussie voeren op een forum. En dat laatste was ik mee bezig en in dat opzicht voelde ik mij ook aangesproken. Als discussiepartner in een topic geplaatst in een forum.
Blijf toch echt bij mijn eerdere antwoord (Mathew 7 - 1). Meer heb ik er niet over te zeggen  |
Gelijk,ik zal er geen discussie van maken:)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|