ChristianMatch

Forum

Dilemma: relatie met een ongelovig persoon ja/nee ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6125 6126 6127 6128 6129 6130 6131 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 oktober 2015, 03:46

Niet doen. Ik ben van m'n geloof gevallen erdoor en kwam daarna terug tot God en je kreeg echt een clash tussen Licht en duisternis.
Degenen waar het goed is gegaan gaven direct aan dat ze alleen vrienden waren en nooit zouden grouwen als de persoon niet bekeerd was en sommigen zijn echt bekeerd daarvoor al. Ook geprobeerd, maar hij zei wel het zondaarsgebed maar meer om mij een lol te doen of zo. Later was ie weer atheist.

Laatst aangepast door
RENS448
op vrijdag 23 oktober 2015, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 oktober 2015, 13:55

Nessum Dorma.

Alfie Boe.

https://youtu.be/Ao6T8Lajkto

Gr. Marenth.

Laatst aangepast door
MARENTH030
op dinsdag 20 oktober 2015, 13:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNA539

BerichtGeplaatst: woensdag 21 oktober 2015, 11:19

PENITENT693 schreef:
Beste broeders en zusters,
ik heb een vraag.
Mag je sex hebben voor het huwelijk of ben je dan ongehoorzaam aan God?
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

De bijbel is daar heel duidelijk over!
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 21 oktober 2015, 14:39

JOHANNA539 schreef:
De bijbel is daar heel duidelijk over!

Duidelijk is dat niemand zich echt uitlaat over hoe je er nu zelf over denkt. Dat was toch de vraag die de 1e persoon stelde.
Persoonlijk zou ik niet weten waarom je sex moet bewaren totdat je getrouwd bent. Sexualiteit is een natuurlijke behoefte en is van oorsprong niet gebonden aan huwelijk of andere voorwaarden.
Voor mij geldt dat er een grote mate van intimiteit, vertrouwen en, in de grootste mate, liefde voorwaarden zijn om met iemand de koffer in te duiken. Dat wil zeggen, dat er een relatie bestaat, dus beslist geen one-nightstand of een overspelsituatie. Zeker nu ik ouder ben en niet eens weet of ik ooit zou willen trouwen, is het voor mij geen vraag of je lichamelijk intiem met iemand, waarvan je houdt, mag zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIS731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 oktober 2015, 16:44

Zijn er mensen die naar Sons of Korah gaan a.s. zaterdagavond in Veenendaal?
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 oktober 2015, 11:45

https://m.youtube.com/watch?v=DAiHwiDoluE
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 oktober 2015, 13:12

PENITENT693 schreef:
Beste broeders en zusters,
ik heb een vraag.
Mag je sex hebben voor het huwelijk of ben je dan ongehoorzaam aan God?
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Nee dat is hoererij. De Bijbel is vrij duidelijk.
1 Cor 7
en

3Want dit wil God: uw heiliging, dat gij u onthoudt van de hoererij, 4dat ieder uwer in heiliging en eerbaarheid zijn vat wete te verwerven,5niet in hartstochtelijke begeerlijkheid, zoals ook de heidenen, die van God niet weten, 6en dat men zijn broeder niet slecht behandele of bedriege in deze zaak, want de Here is een wreker van dit alles, zoals wij u ook vroeger gezegd en nadrukkelijk betuigd hebben. 7Want God heeft ons niet geroepen tot onreinheid, maar in heiliging. 8Daarom, wie dit verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u immers ook zijn heilige Geest geeft.

De gelovigen uit de heidenen hebben zich te onthouden van bloed, hoererij en het verstikte.

Ik heb samengewoond met een ongelovige en ben daardoor van m'n geloof gevallen. Het zijn geen geintjes. Ik had wel verloren kunnen gaan toen als ik onder een auto was gelopen. Het is dat m'n moeder bleef bidden.

Maar zelfs als allebei willen wachten moet je heel duidelijk grenzen stellen. Voorgangersechtpaar dat ik vroeger had gaf elkaar nog niet eens een hand. Vrij extreem, maar ligt aan de personen. Of de hele tijd afspreken met anderen erbij.

http://alikennedylive.com/2011/06/24/godly-dating-principle-7-boundaries-boundaries-boundaries/

Laatst aangepast door
RENS448
op vrijdag 23 oktober 2015, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 oktober 2015, 17:37

EDY877 schreef:
Ben net nieuw hier en heb nog lang niet alles ingevuld. En dan de foto nog ... (heb me nog niet erin verdiept hoe dat moet).
Alhoewel ik van dames nooit klachten over mijn uiterlijk gehad heb, ben ik ook geen fotomodel. Maar heb korte tijd bij een andere christelijke date gezeten en ik kreeg daar toch al heel erg snel het gevoel dat je op je uiterlijk beoordeeld wordt en dat vind ik toch wel erg jammer, vandaar mijn twijfel. Hoe staan jullie daarin?

Ja ik dacht ik doe het ook eens zonder foto deze keer. Kijken of er dan iets normaals geinteresseerd is deze keer. Werkte wel. Dan wordt je profiel tenminste eens gelezen.

Laatst aangepast door
RENS448
op zaterdag 24 oktober 2015, 09:39
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 oktober 2015, 18:26

https://m.youtube.com/watch?v=PnmLm55yzzk
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 oktober 2015, 18:33

ANTA961 schreef:
Lachende smiley en als jij dan wat zegt/ mailt van schrik nooit meer op je profiel kijken... Help! Het praat!
Verraste, verbaasde smiley

hahahahahahaha
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 oktober 2015, 20:02

Waarom zou Hij het iemand niet gunnen?
Dat boek van Derek Prince lijkt me wel goed. God the Matchmaker. Geroepen zijn voor celibaat als Paulus is een uitzondering. Maar als ik een man boven Hem plaats kan ik bidden tot ik een ons weeg.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 oktober 2015, 08:03

Ik ben weer ff drie daagjes terug, even kijken wie er is! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VROUW091

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 oktober 2015, 18:44

Ben een 43 jarige vrouw met 1 dochter van 3
Ben nu 3 jaar alleen
Mijn vraag is
Hoe ga je daten Hoe ga je weer een relatie aan
Ik vind dat zo moeilijk
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 oktober 2015, 19:12

VROUW091 schreef:
Snik niemand wil met mij op date Lachende smiley

Ach ik heb nu een date gehad, wonderlijk, nadat er jarenlang alleen love scammers op internationale dating sites geinteresseerd waren. Op Nederlandse niemand. Ben 45 en heb 3 kinderen. Iemand vertelde me dat vrouwen met kinderen een inhibition zone hebben.
Lol een jaar of wat terug op een Amerikaans forum een kerel die om advies vroeg en zo desperate was dat ie in z'n profiel wou zetten dat ie iemand met extreem overgewicht wou, gruwelijk lelijk, een enge ziekte of met kinderen. Nou dankjewel joh. Ik zal nog eens een fluit moeite doen om er leuk uit te zien. Ik zie alweer in welke categorie ik val.
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 oktober 2015, 21:46

https://m.youtube.com/watch?v=NQ15n6Jzg7E

Maar voor de rest gaat alles goed.
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 oktober 2015, 23:32

Ik stuur dan dit:

https://m.youtube.com/watch?v=qqaf8cOXoqI

Laatst aangepast door
RENS448
op zondag 25 oktober 2015, 09:11
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: zondag 25 oktober 2015, 00:22

een echte vriend
[url]
https://m.youtube.com/results?q=andre%20van%20duin%20een%20echte%20vriend&sm=1[/url]

Laatst aangepast door
RENS448
op zondag 25 oktober 2015, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: zondag 25 oktober 2015, 09:17

https://m.youtube.com/watch?v=nawoMxQBQ68
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: zondag 25 oktober 2015, 20:25

https://www.youtube.com/watch?v=5O0s1X0RgBw
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: maandag 26 oktober 2015, 19:48

Hallo allemaal,

Gewoon blijven doorzoeken hoor iedereen, ik heb op CM mijn vriend leren kennen zo'n anderhalf jaar geleden, en volgend jaar hopen we te gaan trouwen.
Ik kan wel zeggen kijk niet naar uiterlijk, leer elkaar kennen en dan kun je altijd nog zien hoe het gaat. Voor mij was het echt niet het type waar ik voor val, maar we hebben toch een heel leuk contact opgebouwd, nadat we elkaar enkele keren hadden ontmoet, paste hij toch heel goed bij mij, en kan ik wel zeggen dat ik me helemaal goed op mijn gemak voel bij hem, hij vult mij aan met dingen maar kan me ook even zeggen niet zo reageren denk eerst even erover na. Het respecteren van elkaar, maar ook dingen tegen elkaar durven en kunnen zeggen dat is veel belangrijker dan uiterlijk of wat dan ook.

Ik ben even drie dagen weer hier terug, maar zie ook weer veel nieuwe mensen en nog maar een paar toen ik er anderhalf jaar geleden opzat.
Iedereen ook de rest bedankt voor de leuke gesprekken en forumpraatjes.

Het gaat iedereen goed, vanavond ben ik weer weg, maar vond het wel erg leuk om dit met iedereen te delen.

Iedereen heel veel succes in je zoektocht, focus je niet teveel, en dan ineens staat de prins op het witte paard voor je.

Groetjes Marieke Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENS448

BerichtGeplaatst: maandag 26 oktober 2015, 23:59

Misschien gunt Hij het me wel gewoon om alleen te zijn.
Het wordt een gave van de Geest genoemd. A gift, a present, een cadeautje.
Naar mijn mening is zij gelukkiger als zij alleen blijft.
Zo ongelukkig was Corrie ten Boom niet. Ze zei toen ze die liefde die ze voor die jongen die haar dumpte aan God gaf en Hem vroeg het te veranderen in Zijn Liefde het haar in staat stelde to love the unlovable zoals de kampbewaarders of die vent die ze verraadde.

Laatst aangepast door
RENS448
op dinsdag 27 oktober 2015, 00:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 oktober 2015, 00:48

MARIEKE408 schreef:
Hallo allemaal,

Gewoon blijven doorzoeken hoor iedereen, ik heb op CM mijn vriend leren kennen zo'n anderhalf jaar geleden, en volgend jaar hopen we te gaan trouwen.
Ik kan wel zeggen kijk niet naar uiterlijk, leer elkaar kennen en dan kun je altijd nog zien hoe het gaat. Voor mij was het echt niet het type waar ik voor val, maar we hebben toch een heel leuk contact opgebouwd, nadat we elkaar enkele keren hadden ontmoet, paste hij toch heel goed bij mij, en kan ik wel zeggen dat ik me helemaal goed op mijn gemak voel bij hem, hij vult mij aan met dingen maar kan me ook even zeggen niet zo reageren denk eerst even erover na. Het respecteren van elkaar, maar ook dingen tegen elkaar durven en kunnen zeggen dat is veel belangrijker dan uiterlijk of wat dan ook.

Ik ben even drie dagen weer hier terug, maar zie ook weer veel nieuwe mensen en nog maar een paar toen ik er anderhalf jaar geleden opzat.
Iedereen ook de rest bedankt voor de leuke gesprekken en forumpraatjes.

Het gaat iedereen goed, vanavond ben ik weer weg, maar vond het wel erg leuk om dit met iedereen te delen.

Iedereen heel veel succes in je zoektocht, focus je niet teveel, en dan ineens staat de prins op het witte paard voor je.

Groetjes Marieke Verlegen lachende smiley

Dank je wel Marieke voor je bijdrage en het delen!
Alle goeds toegewenst samen op je levenspad.
Met voorspoed, liefde, en geluksmomenten!

Gr. Marenth.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 27 oktober 2015, 15:08
Naar boven

Auteur Bericht
RIANNE590

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 oktober 2015, 22:09

Je stelt twee vragen die je los van elkaar mag zien/ mag halen. Daten maar hoe? en hoe je weer een relatie aangaat.

Daten zie ik als het maken van een afspraak in dag/ tijd om iemand te ontmoeten en samen iets te gaan doen wat je beiden leuk vind. ONTmoeten. dit kan echt best relaxt zijn. Daten doe je niet om een relatie aan te gaan, maar om te ontmoeten. Je laat jezelf zien aan de ander en ziet de ander in (vaak leuke) omstandigheden. Kennismaken, verkennen en kijken of je nogmaals af wil spreken of niet. Gewoon gaan doen!

Zie het los van het aangaan van een relatie, daar kan je op heel andere manieren aan werken om dat (weer) te willen en te kunnen. Goede gesprekken met vrienden/ vriendinnen kunnen je hierin helpen.

Succes.

Boekentip : Weet hoe je date.
Naar boven

Auteur Bericht
WIEN775

BerichtGeplaatst: woensdag 28 oktober 2015, 15:57

Het lijkt mij leuk om samen met andere jongvolwassenen iets te gaan ondernemen in de omgeving van Rotterdam. Wellicht bowlen, drankje doen, Witte de With?

Datum: zaterdagavond 28 nov.
Tijd: ongeveer 19:00 uur.

Mocht er hier animo voor zijn, drop dan een berichtje hieronder.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: woensdag 28 oktober 2015, 23:59

Ik heb in een eerder topic mijn standpunt kenbaar gemaakt hoe ik denk over seks voor het huwelijk. Heb er nu ook wat moeite mee. Bij mij is niet de vraag mag seks voor het huwelijk, kan niet in mijn beleving was ooit getrouwd. Voor mij is het dan seks na het huwelijk!

Refereer nu aan mijn bijdrage in het andere topic.
De Bijbel is duidelijk wat betreft sexualiteit. Seksualiteit is een kostbaar geschenk door God ons gegeven. Ik ben van mening dat God van ons vraagt dat wij op een respectvolle, zuivere, liefdevolle manier met de ander (partner) omgaan met of zonder boterbriefje. Voor mij is intimiteit het mooiste geschenk tussen twee mensen die van elkaar houden. Je bent als christen samen verantwoordelijk voor elkaar en naar God. Ik zie intimiteit niet als zondig, of ongehoorzaam zijn aan God. Seks is wel zondig (is mijn mening) als je erop de verkeerde manier mee omgaat, dat is iedere week een ander bij wijze van. Gaat dan enkel en alleen om de lust. Ik respecteer de ander in zijn keuze, maar mijn situatie is nu anders.

Seks is niet enkel even gemeenschap hebben met elkaar. Is voor mij een diepere, emotionele verbinding met de ander. Tevens goed voor je lichamelijk en geestelijk welzijn! Eerder benoemd met alle respect de bijbel hanteren en naleven vanuit onze stoel is niet zo moeilijk. Alleen twijfel ik er aan, als je in een situatie bent en erg verlangt naar de ander of je deze dan nog hanteert ook voor het huwelijk. Want dan hebben wij het over de praktijk. Mijn complimenten voor degene die dit dan kunnen hanteren. Ik zelf twijfel of ik dit nu zou kunnen!

Gr. Marenth.

Laatst aangepast door
MARENTH030
op vrijdag 30 oktober 2015, 15:38
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: donderdag 29 oktober 2015, 07:22

Klinkt gezellig! Bowlen is alweer een hele tijd geleden :)

Witte de With is zo te zien alleen op de eerste vrijdag van de maand open tot 21:00.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA498

BerichtGeplaatst: donderdag 29 oktober 2015, 23:35

Waarom zijn alle berichten verwijderd?

Heel lastig lezen zo, vraag me af wat er te verbergen valt of waarom je het weghaalt is dit uit schaamte of wat ?

Beetje vreemd vind ik het wel?
Naar boven

Auteur Bericht
MAGSIE315

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 oktober 2015, 13:30

SIEM463 schreef:
Van 31 december tot 2 januari lijkt het mij leuk om met meerdere C.M ers Oud en Nieuw te vieren in de Stay Okay op Terschelling, want dan hebben ze een geweldig volledig verzorgd programma/arrangement, voor 99,- Euro zie http://www.stayokay.com/feestdagen/oudennieuw/ Terschelling.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Als je mee wil bel dan met de Stay Okay en vraag naar Paula of Judith en zeg dat je van de Christelijke Singel club bent, want dan mag je van 31 december tot 2 januari gebruik maken van hun arrangement.
(dus niet via hun site boeken)
We verzamelen 31 december om 14.15 uur in de vertrekhal van de veerboot in de haven van Harlingen.
(ik heb geregeld dat Christelijke Singels van 31 december tot 2 januari gebruik mogen maken van hun arrangement, i.p.v. 30 december tot 1 januari zo als het op hun site staat)
Laat mij even weten als je geboekt en betaald hebt, want dan pas is je reservering definitief.

wat een enorm leuk idee, Siem! En waarschijnlijk met een lekker laag vuurwerk gehalte. Maandag meteen op het werk kijken of het kan en mag

LET OP. VOL =VOL reageer snel.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: zondag 1 november 2015, 14:19

hoe zit het eigenlijk met sex ná het huwelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
MAGSIE315

BerichtGeplaatst: zondag 1 november 2015, 16:04

ROELOF140 schreef:
hoe zit het eigenlijk met sex ná het huwelijk?

Haha bedoel je met je ex?
nee, mag ook niet. Alleen tijdens.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6125 6126 6127 6128 6129 6130 6131 ... 6194 Volgende
Pagina 6128 van 6194