Auteur |
Bericht |
|
RENS243
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juli 2016, 23:13
|
|
|
Ik ben bezig met het boek "Zoon van Hamas" van Mosab Hassan Yousef en Ron Brackin. Ik ben er nog niet door, maar nu al indrukwekkend en ontzettend leerzaam!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARGREET388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2016, 21:15
|
|
|
ROELOF140 schreef: | hoe zit het eigenlijk met sex ná het huwelijk? |
Goeie vraag ,Roelof.
Geen seks voor het huwelijk? Als je zoveel van elkaar houdt , dat je ook seks hebt, zit daar de consequentie aan vast dat je elkaar trouw bent. En goed voor elkaar bent. En of je dan dat bevestigt met een feest en trouwerij , is aan het stel die daar een keuze in maakt. Ik meen wel dat het een goede , christelijke gewoonte is om dat kenbaar te maken door een trouwfeest dat er trouw wordt beloofd en dat je voor elkaar kiest. Daarin wordt Gods liefde weerspiegeld.
Dus het is niet de vraag of je seks mag hebben voor het huwelijk maar of je werkelijk liefde en trouw kunt geven aan elkaar voor het huwelijk, en zolang je dat niet kunt bevestigen, moet je geen seks hebben. Gebeurt het toch, blijf er dan niet zomaar mee doorgaan. Het is zoiets als een cadeau open maken dat je nog niet gekregen hebt. Tenminste als je gelooft dat God jullie aan elkaar geeft. En dan vraag je toch ook om een zegen. Dat doe je door te trouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2016, 23:55
|
|
|
Zalm uit de oven
Ingrediënten: Zalm 150 á 200 gr per persoon. Courgette Vleestomaat Bosuitjes Boursin Cuisine (knoflook) Potje Paturain of crème frêche Turks brood Knoflookboter Stevige aluminiumfolie, merk toppits (niet de gewone folie)
Bereiding: Oven voorverwarmen op 200 graden. Scheur een vel folie van de rol, niet te klein. Schil de courgette, en snij in de lengte repen van 1 á 2 cm dik. Snijd de vleestomaat in schijven. Snijd de bosuitjes in stukjes.
Roer de Paturain of crème frêche en de Boursin Cuisine door elkaar. Leg het vel folie op het aanrecht, let erop dat het dichtgevouwen moet worden, dus niet te klein. Leg twee repen courgette op het vel folie in de lengte, daarna wat schijven tomaten er boven op. Daarboven op de moot zalm met peper en zout lichtjes bestrooien en wat bosuitjes. Doe de saus van Boursin en Paturain of crème frêche bovenop de zalm, meestal zijn dit een aantal lepels. Daarna de overgebleven bosuitjes er bovenop. Vouw de folie eerst aan de bovenkant dicht, en daarna de uiteinden, stevig. Leg de pakketjes in een vuurvaste ovenschaal en zet het 30 minuten in de oven. Indien gewenst kan het Turks brood voorverwarmd worden, is lekker met knoflookboter, roomboter, Turkse salade of Boursin. Krieltjes ook een optie.
Gr. Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op maandag 1 augustus 2016, 15:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETVB691
|
|
Geplaatst: woensdag 10 augustus 2016, 00:31
|
|
|
Ik ga voor de eerste keer naar lourdes van 9 tot 19 september Zijn er hier nog mensen die ook naar lourdes gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN191
|
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2016, 13:39
|
|
|
The Associate van John Grisham. Spannend !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2016, 23:49
|
|
|
Romeins filosoof, theoloog en Kerkvader.
Waarheid komt niet tot ons uit de duisternis, maar uit de zon.
De mens ziet zichzelf nooit zoals hij is, maar slechts de weg, die voor hem ligt, en ook deze slechts op korte afstand. Als hij verder vooruit wil zien komt hij op dwaalwegen.
Ga niet uit je zelf vandaan; richt je naar het binnenste, want in de innerlijke mens huist de waarheid.
Gr. Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2016, 06:52
|
|
|
Gevulde tomaten uit de oven
2 Vleestomaten uithollen, beetje peper erin 150 gram gehakt net half ui en de restjes tomaat bakken met kruiden naar keuze Tomaten vullen, geraspte kaas erop en 15 minuten in oven 150 graden Beetje sla erbij
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op dinsdag 23 augustus 2016, 06:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YOOZ752
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2016, 22:47
|
|
|
ROADY558 schreef: | Zou hij zich daarvoor geschaamd hebben? Volgens mij was dat omdat hij zag dat zijn vrouw ontrouw was geweest. Daarom besloot hij ook in stilte te vertrekken. |
Omdat Jozef zelf geen gemeenschap met Maria had gehad, dacht hij idd dat Maria ontrouw was geweest. Daaruit concludeer ik dat Jozef het principe had om vóór het huwelijk geen gemeenschap te hebben (anders was Maria van hém zwanger). En daar kunnen wij van leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORINE216
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2016, 23:05
|
|
|
MARGREET388 schreef: | Goeie vraag ,Roelof.
Geen seks voor het huwelijk? Als je zoveel van elkaar houdt , dat je ook seks hebt, zit daar de consequentie aan vast dat je elkaar trouw bent. En goed voor elkaar bent. En of je dan dat bevestigt met een feest en trouwerij , is aan het stel die daar een keuze in maakt. Ik meen wel dat het een goede , christelijke gewoonte is om dat kenbaar te maken door een trouwfeest dat er trouw wordt beloofd en dat je voor elkaar kiest. Daarin wordt Gods liefde weerspiegeld.
Dus het is niet de vraag of je seks mag hebben voor het huwelijk maar of je werkelijk liefde en trouw kunt geven aan elkaar voor het huwelijk, en zolang je dat niet kunt bevestigen, moet je geen seks hebben. Gebeurt het toch, blijf er dan niet zomaar mee doorgaan. Het is zoiets als een cadeau open maken dat je nog niet gekregen hebt. Tenminste als je gelooft dat God jullie aan elkaar geeft. En dan vraag je toch ook om een zegen. Dat doe je door te trouwen. |
Mooi uitgelegd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2016, 07:31
|
|
|
YouTube, 10 best of Ludovico einaudi
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zaterdag 3 september 2016, 08:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VROLIJK575
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2016, 22:13
|
|
|
nu word hier wel met mooie woorden gesproken maar hoe zit het met al die scheidingen daar word ook verbroken wat samen gesmolten is en een scheiding gaat nog makkelijker dan wachten tot het huwelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIGIPEET414
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2016, 16:40
|
|
|
VROLIJK575 schreef: | nu word hier wel met mooie woorden gesproken maar hoe zit het met al die scheidingen daar word ook verbroken wat samen gesmolten is en een scheiding gaat nog makkelijker dan wachten tot het huwelijk |
deze opmerking vind ik niet ter zake doende. ik bedoel: wat heeft dat hiermee te maken? en het is wel makkelijk, als je het zelf niet meemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIEM463
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2016, 21:34
|
|
|
Tip. Al meer dan 100 inschrijvingen, place to be zie https://www.bethel.nl/singles-event/ Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRINA922
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2016, 21:24
|
|
|
DIGIPEET414 schreef: | deze opmerking vind ik niet ter zake doende. ik bedoel: wat heeft dat hiermee te maken? en het is wel makkelijk, als je het zelf niet meemaakt. |
We weten allemaal dat een scheiding of je echtgeno(o)t(e) verliezen door de dood veel verdriet veroorzaakt. Door welke oorzaak ook. Het verdriet, het alleen achterblijven, de lege plek die achterblijft, de eenzaamheid... het weer opkrabbelen, je leven weer leven. Gelukkig is daar de Heer, van leven en dood, de Helper en Trooster in moeilijke momenten. Met Hem kom er doorheen. Het wachten met de meest intieme zaken tussen een stel is volgens mij wat God van ons verlangt. Ik dacht dat Hij wil dat we rein leven.
Laatst aangepast door
|
PETRINA922
|
op dinsdag 11 oktober 2016, 21:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2016, 16:30
|
|
|
Er is weer Single-Inn avond in Voorthuizen vrijdag 21 oktober. Kijk op Single-Inn. Er kan nog op gegeven worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR446
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 14:46
|
|
|
Ik droomde dat ik een interview met God had. "Dus je wilt mij interviewen?" vroeg God. "Als U tijd heeft" zei ik. God glimlachte. "Mijn tijd is eeuwigheid." "Welke vragen heb je voor mij in gedachten?" "Wat verbaast U het meest over de mensheid?"
God antwoordde... "Dat zij uitgekeken zijn op hun kinderjaren, zij zich haasten om volwassen te worden en dan terugverlangen naar hun kind zijn." "Dat zij hun gezondheid verliezen om rijk te worden en dan hun geld verliezen om hun gezondheid terug te winnen." "Dat door verlangend naar de toekomst te kijken zij het heden vergeten, zodat zij noch in het heden, noch in de toekomst leven." "Dat zij leven alsof zij onsterfelijk zijn en sterven alsof zij nooit geleefd hebben." God nam mijn hand in de Zijne en wij zwegen een poosje.
Toen vroeg ik... "Als een ouder, wat zijn enkele levenslessen die u Uw kinderen wilt leren?" "Dat je niemand kunt dwingen van je te houden. Alles wat je kunt doen is aanvaarden dat een ander van je houdt." "Dat het niet goed is jezelf te vergelijken met anderen." "Leren te vergeven door vergevingsgezind te zijn." "Dat het maar een paar seconden neemt om gapende wonden te maken bij degenen van wie je houdt en dat het jaren kost om ze te helen." "Dat een rijk persoon niet iemand is die het meest bezig, maar het minste nodig heeft." "Dat er mensen zijn die innig van hen houden, maar eenvoudig nog niet hebben geleerd hun gevoelens te uiten." "Dat twee personen naar hetzelfde kunnen kijken, maar iets verschillends zien." "Dat het niet genoeg is elkaar te vergeven, maar dat zij zichzelf ook moeten vergeven."
"Bedankt voor Uw tijd" zei ik nederig. "Is er nog iets anders wat U uw kinderen wilt laten weten?" God glimlachte en zei, "Weet dat hier ben... altijd."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR446
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 14:59
|
|
|
De Heer zegt tegen jou:
Ik zorg altijd voor je.
Als je door het duister moet gaan hou Ik je nog steviger vast!
Ik laat alles meewerken ten goede.
De diepste pijn en strijd doe ik meewerken ten goede voor je. Ik keer het om en breng zegen voort uit de strijd.
Doe alles vanuit Mijn rust.
Vanuit Mijn rust zal Mijn Geest heel sterk gaan werken.
Laat je nooit opjagen!
Ik ben een eeuwige God en jij hebt het eeuwige leven. Ik heb alle tijd die er is.
Ik ben nooit opgejaagd of gehaast.
Ik ben eeuwig.
Dus rust en ontspan in Mij. In Mijn rust komt de kracht veel meer tot uiting.
Er zijn kleine dingen die voor mensen onbelangrijk lijken maar juist daardoor werk ik heel krachtig zonder uiterlijk vertoon.
---
Wees niet ongerust Mijn kind, want Ik ben met je.
Ik heb mijn hand naar je uitgestrekt om je te helpen. Elke dag opnieuw zal ik klaarstaan voor je om je te helpen.
Ik laat je niet in de steek, Ik laat je niet zitten. Zit dus niet bij de pakken neer! Want ik ga iets moois doen.
Vestig je blik op wat komen gaat.
Heb geen twijfel Heb geen angst Want Ik ben een groot en machtig God en Ik heb Mijn arm om je heen geslagen.
Ik ben de God die alles waarmaakt. Ik doe wat Ik heb beloofd. Ik maak alles. Ik maak je dromen waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR446
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 15:07
|
|
|
Mijn genade is genoeg Mijn offer is genoeg Je hoeft het niet te verdienen Je krijgt het omdat Ik van je hou!
Je bent veilig IN MIJ.
Ontspan in mijn liefde.
Je hoeft niet te streven of hard te werken om Mijn doelen te bereiken.
Geniet van Mij en van je omgeving en vanuit die vrede, die rust zal Mijn Geest tot Mijn doel komen.
Een kraan wacht geduldig tot hij wordt opengedraaid.
Daarom: geniet en ontspan en laat Mij het werk doen.
Ik zal de kraan opendraaien en het water zal stromen en stromen en stromen uit jou naar de mensen om je heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR446
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 15:12
|
|
|
Jij bent mijn geliefde kind in wie ik een welbehagen heb.
Prent het in je geheugen vergeet het niet:
IK HOU VAN JOU!
Weet je dat?
Kom maar in Mijn armen Ik zal je tegen me aandrukken Ik wil je koesteren Als een vader zijn kind Als een moeder haar kind.
Zo veilig ben je Als een kind in de armen van de moeder.
Nooit zal Ik je verlaten Nooit laat Ik je alleen Je bent van Mij Ik sla Mijn arm om je heen Laat je nooit meer alleen!
Ik zal heel dichtbij je zijn. Altijd! Ik ben altijd heel dichtbij je geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR446
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2016, 15:16
|
|
|
Je bent Mijn creatie Je bent Mijn gedicht Je bent Mijn muziek Je bent Mijn lied
Je bent wie Ik liefheb in wie ik geloof
Je bent Mijn beminde Mijn liefste bezit
Je bent Mijn dans Je bent Mijn schilderij
Je bent een schitterende uiting van Mij!
Dus leef je leven Dans en wees blij!
Want je zult altijd kostbaar zijn voor Mij
Durf te geloven dat Ik van je hou
Durf te leven want Ik ben trouw.
Durf te genieten Durf en droom!
Want Mijn hart is zeker: Ik zal het doen!
De toekomst is zo mooi Zo vol van ervaringen van Mijn liefde van Mijn grootheid van Mijn goedheid
Je zult Mijn glorie zien in je leven en hier op aarde!
Je hemelse Vader.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR446
|
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2016, 12:25
|
|
|
Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd om te overdenken, tot je door te laten dringen... hoe groot Zijn liefde is. Neem de tijd om te ontdekken op welke wijze Hij Zijn liefde laat zien.
Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd en vind rust in Zijn liefde en trouw. Neem de tijd tot je hart gevuld is met verwondering, aanbidding en vreugde.
Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd tot deze kostbare waarheid deel is van je leven. Neem de tijd en groei in volharding en standvastigheid.
Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR446
|
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2016, 22:30
|
|
|
Liefde is het antwoord Liefde is het geneesmiddel Liefde ontwapent de pijn, de haat, het verdriet. Liefde volhardt, laat zich niet afschepen. Liefde blijft liefhebben, totdat zij overwint. Niet door geweld, haat, gevaar, moeilijkheden of tegenslagen, door niets is liefde te verslaan. Liefde steekt een hand uit naar de ander in zijn isolement. Liefde houdt vast, ook als er geen kracht meer is om die hand te grijpen. Liefde begrijpt alleen maar, zonder te vragen. Liefde is een zegenende hand op een zere plek. Liefde is in de diepste zin: "De ander bij Jezus brengen." Liefde plaatst Jezus tussen jezelf en de ander in. Liefde troost, liefde geneest, zij bedekt wat is geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIRKJAN505
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2016, 18:45
|
|
|
Lieve Vader, dank U wel, voor deze nieuwe dag. En dat elk mens komen mag.
En als wij verdrietig zijn, mogen we huilen. Heel dicht bij U schuilen.
Als er tranen van geluk op ons gezicht zijn. Dan vindt U dat heel fijn.
Bij U zijn we van harte welkom. Elke dag, altijd.
Uw Liefde maakt ons blij, al voelen we ons niet top. U beurt ons steeds weer op! U beurt ons altijd weer op!
Laatst aangepast door
|
DIRKJAN505
|
op dinsdag 25 oktober 2016, 19:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTINA920
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2016, 21:55
|
|
|
Zaterdag 26 november 2016 houden wij een single event voor christelijke singles in Huizen. Ben je tussen de 25 en 42 jaar oud dan ben je van harte welkom. Geef je even op voor 18 november door een email te sturen met je naam en leeftijd naar : singleeventhuizen@outlook.com Daarnaast kan je lid worden van onze Facebook site : Single event Huizen. De avond ziet er als volgt uit : Om 19 uur gaan de deuren open. Er worden pannenkoeken gebakken. Daarna kan er lekker wat gedronken worden. Kosten 5 euro per persoon bij minimaal 40 deelnemers. (Inbegrepen: eten, 2 (alcoholische) drankjes) Het adres word door gemaild naar je emailadres nadat je je hebt opgegeven. Aangezien het wel zo leuk is als er evenveel mannen als vrouwen komen, kunnen wij een stop zetten op het aanmelden van mannen of vrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2016, 08:48
|
|
|
Uiterlijk straalt innerlijk bepaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICK082
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2016, 01:09
|
|
|
Het zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn, maar er wordt soms wel erg nadrukkelijk op gefocust. Er zijn veel richtlijnen en regels waar lang niet iedereen zich aan houdt, dus het is soms wel erg zwart/-wit als er zo zwaar aan getild wordt.
Bovendien valt het me op dat de meest fanatieke tegenstanders zelf nog nooit een echt serieuze en wat langere relatie hebben gehad. Dan is het niet zo moeilijk om er zo rigoureus op tegen te zijn, toch ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICK082
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2016, 01:10
|
|
|
Mooi lied!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICK082
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2016, 01:15
|
|
|
Fijn dat er hier ook Bach-liefhebbers zitten. Mooie cantate, ook veel mooie muziek voor advent!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2016, 19:55
|
|
|
RICK082 schreef: | Fijn dat er hier ook Bach-liefhebbers zitten. Mooie cantate, ook veel mooie muziek voor advent! |
Ik ben weer even hier terug voor 3 dagen en ook een Bach-liefhebber! ``Was Bach tut, das ist wohlgetan!``
Advent
Johann Sebastian Bach. Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 62.
https://www.youtube.com/watch?v=lGv4I7bd8JY
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 29 november 2016, 19:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENE771
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2016, 10:57
|
|
|
beste broeders en zusters
in de bijbel staat duidelijk aan gegeven geen sex voor het huwelijk en geloof ook dat dat iets is voor in het huwelijk
|
|
Naar boven |
|
|