| Auteur |
Bericht |
|
FRANKIIE208
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:07
|
|
|
|
Heb ff getwijfeld om het te posten, maar doe het toch maar..
Ik kom vaak (en alleen) in de vakanties hetzelfde (super) leuke meisje tegen in de kerk, we hebben dan (lang) oogcontact en ze lacht naar me en dan lach ik terug. Nu ben ik best bang om een blauwtje te lopen.... vergis ik me, vind ze me leuk of houd ik mezelf voor de gek?? Een gesprek is er nog nooit van gekomen, moet ik op haar afstappen of tel. nummer in de hand duwen of is dit gelijk te veel van het goede, ik wil haar niet afschrikken?? weet het ff niet meer, lijkt me wel zonde om haar te laten gaan... iemand advies hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Groetjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:08
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Als het een Christen betreft Doessie, vind ik dat een slechte zaak. Dan ligt er volgens mij stof op de Bijbel Is het een niet Christen, lijkt het me gewoon een zeer eigenwijs en eigengereidt persoon, trots en nog eens trots. | Dat is wel een hele snelle conclusie, je weet niet wat er voorgevallen is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:09
|
|
|
|
Boekentip:
"In de geest en kracht van Elia" geschreven door David Davis.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:13
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]@Annette792 -- Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan? Waarom niet?? Als jij vind dat hij/zij jou iets heeft aangedaan, en jij zit daar mee, dan kan vergeving de eerste stap zijn naar herstel.
[quote]
In geval van een eenmalig iets heb je gelijk, maar wat als de persoon het gedrag structureel blijft herhalen? Week in week uit hetzelfde doen en dat nog normaal vinden ook. Ik zie hier het nut van vergeven echt even niet in. Boos zijn werkt ook niet want daar heb ik enkel mezelf mee.Momenteel lijkt het gedrag negeren nog de beste oplossing. Als ik iemand vergeef verwacht ik namelijk wel dat de persoon in elk geval probeert om zn gedrag te veranderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:13
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat u kunt doen als de server traag is: [img] [/img] |
Hihi
Ook als je 5-hoog woont?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:15
|
|
|
|
| BEERTJE618 schreef: | Waarom mam, waarom jij?
We hadden het zo fijn, Maar door een verkeerde uitslag kwam er pijn De dokters hadden het gezegd Kanker, vanaf toen begon je gevecht.
Waarom mam, waarom jij? We konden er allemaal niet bij.
Je genoot van alle dingen in dit leven, Maar waarom werd het jou dan niet gegeven. Vele chemokuren moest je ondergaan Je moest zelfs je borst afstaan. En weer kregen we een verkeerde uitslag Iedereen was weer helemaal van slag.
Waarom mam, waarom jij? Nog steeds was alles niet voorbij.
Het was uitgezaaid naar je botten, Het wilde allemaal niet vlotten. En weer kreeg je al die kuren, Waarom moest die ziekte zolang duren. Waarom al die angst en pijn Kon het dan nooit eens over zijn.
Waarom mam, waarom jij? Er is alweer bijna 3 jaar voorbij.
Mijn leven sta al zolang stil, Is dit werkelijk Gods wil. Ik kan het echt niet meer geloven, Is Hij nou echt de machtigste daarboven. Waarom moet dit allemaal gebeuren, Het enige wat ik nu nog kan is treuren.
Waarom mam, waarom jij? Ik ben alles behalve blij.
En al was dat alles nog niet genoeg, Kregen we weer een tegenslag voor de boeg. Het was naar je longen uitgezaaid, Ik was echt helemaal doorgedraaid. Waarom moest alles nu zo zijn, Al dat verdriet en pijn.
Waarom mam, waarom jij? Gaat dit alles dan nooit voorbij.
Met de dag ga je verder achteruit Waarom waarom roep ik luid. Ik speelde dit jaar zwarte piet, En jou vergaten we niet, even weg was je verdriet. Daarna ging alles ineens zo snel, Ik dacht altijd ‘’ je red het wel’’
Waarom mam, waarom jij? Waarom was alles zo snel voorbij.
De laatste dagen waren enorm zwaar, Je sloot je ogen op de laatste dag van het jaar…
Waarom mam, waarom jij?
31-12-2002.
Geschreven door: Je oudste dochter Ielse Woudenberg. 03-10-2005. |
Wat een mooi eerbetoon aan je moeder Beertje, ik voel met je mee, wat een verdriet als je dat meemaakt en steeds weer die herinnering. Vooral op zo.n oudejaarsavond.
In de Gebedsroom gaan we voor jou en jullie gezin bidden en ook voor alle kinderen die dit meegemaakt hebben of nog moeten meemaken.
Heel veel sterkte en Gods kracht en zegen toegewenst meiss
Liefs van Eva
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:16
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:18
|
|
|
|
| FRANKIIE208 schreef: | Heb ff getwijfeld om het te posten, maar doe het toch maar..
Ik kom vaak (en alleen) in de vakanties hetzelfde (super) leuke meisje tegen in de kerk, we hebben dan (lang) oogcontact en ze lacht naar me en dan lach ik terug. Nu ben ik best bang om een blauwtje te lopen.... vergis ik me, vind ze me leuk of houd ik mezelf voor de gek?? Een gesprek is er nog nooit van gekomen, moet ik op haar afstappen of tel. nummer in de hand duwen of is dit gelijk te veel van het goede, ik wil haar niet afschrikken?? weet het ff niet meer, lijkt me wel zonde om haar te laten gaan... iemand advies hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Groetjes... |
Gewoon eens een praatje beginnen? Simpel vragen waarom ze er enkel in de vakanties is? Gewoon je verwachtingen niet te hoog laten worden.Zolang je haar niet meteen ten huwelijk vraagt zal dat blauwtje lopen vast wel meevallen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:21
|
|
|
|
.jpg)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY025
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose...... |
Het zijn precies de opmerkingen zoals deze, die mij ervan weerhouden om hier wat vaker ook een mening te geven. Foutloos schrijven is mij niet gegeven, ik heb er 10 jaar bijles voor gehad maar het is niemand gelukt om het mij te leren. Het is net zoiets als tact, als je het niet hebt kun je het proberen te leren, maar dat geeft nog geen zekerheid dat je het zult krijgen.
Eloy, die de volgende botte opmerking vreesd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is wel een hele snelle conclusie, je weet niet wat er voorgevallen is. |
Ik vraag me af, gebruikt iemand zijn hart dan wel? Of allèèn z.n verstand? Misschien echt een te snelle conclusie, zou kunnen Toch was het het eerste wat in me opkwam.
Het kan natuurlijk dat iemand is misbruikt en de dader komt om vergeving te vragen, dan is het moeilijk om dat te accepteren. Toch zegt de Bijbel, hebt u vijanden lief, moeilijk hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:26
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | dank je sus, voor het plaatsen van dit stuk!!! als het waar is wat er staat dan heb ik vergeven...zo heb ik het nog nooit gezien. ik mag dus wantrouwen en walging van die persoon hebben, maar de haat en de wraakgevoelens zijn weg....eindelijk |
Ik vermoed Jolan dat je walging mag hebben van de daden van die persoon... maar denk wel dat het belangrijk is de persoon erachter te zien, hoe moeilijk dat soms ook is. Dat hoeft niet van de een op de andere dag, maar dat leer je denk ik in de tijd om het een plek te kunnen geven, maar die plek hoeft volgens mij niet in je hart te zitten... ik bedoel meer een plek van ik ga verder... Dat wil volgens mij niet zeggen dat je daar dan nog kontakt mee moet hebben, maar dat kan betekenen dat je verder gaat met je leven, zonder wrokgevoelens naar die persoon toe, mijns inziens is dat juist ook goed voor jezelf... En ik denk dat iedere situatie weer verschillend is en je de ene niet met de ander kan vergelijken. Het belangrijkste van alles is misschien wel het naar God toe te brengen en Hem te vertellen wat het met je doet en wat je moeilijk vindt... Ik heb daardoor de kracht ontvangen het van me af te kunnen zetten en door te kunnen gaan, zonder die schuldgevoelens die ik altijd had, door wat anderen ervan vonden en tegen me zeiden. Dat geeft bevrijding denk ik, juist ook voor jezelf. Sterkte Jolan !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:28
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Bert168  |
Ah, dìe Bert!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:31
|
|
|
|
wat later in de kerk zijn, en naast haar in de bank gaan zitten? kun je gelijk je babbeltje maken....... zo van; hoi, ben je er weer? blij je weer te zien.....duurt het straks weer tot de volgende vacantie dat ik je weer tegen t lijf loop? afhankelijk van t antwoord vraag je om eerder af te spreken, als je dat wilt......... k zou de stoute schoenen maar es aantrekken frankie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:36
|
|
|
|
| ELOY025 schreef: | Het zijn precies de opmerkingen zoals deze, die mij ervan weerhouden om hier wat vaker ook een mening te geven. Foutloos schrijven is mij niet gegeven, ik heb er 10 jaar bijles voor gehad maar het is niemand gelukt om het mij te leren. Het is net zoiets als tact, als je het niet hebt kun je het proberen te leren, maar dat geeft nog geen zekerheid dat je het zult krijgen.
Eloy, die de volgende botte opmerking vreesd |
hihi, daar komt ie dan eloy; het is namelijk vreest, haha gewoon kletsen en laten kletsen joh, ik lees je bijdrages liever dan de gevreesdte kritiek...... en inderdaad; als je geen tact hebt kun je dat proberen te leren, maar tactisch zijn is niet iedereen gegeven, ook niet na tien jaar oefenen!! en ik ben er ook niet zeker van of alle mensen het ooit ooit ooit zullen leren...........
hannah, die noooooit taalfouten maakdt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:41
|
|
|
|
| FRANKIIE208 schreef: | Heb ff getwijfeld om het te posten, maar doe het toch maar..
Groetjes... |
Wat kan wachten lang duren zeg!! Doe eens net of je p.o. tegen haar op botst  of....laat iets voor haar op de grond vallen.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op vrijdag 28 mei 2010, 14:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:45
|
|
|
|

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:45
|
|
|
|
Groetjes... |
Ik lees gretig mee want ook al ben ik 44,ik kom nooit verder dan....... hoi,hoe is het,goed,oke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:46
|
|
|
|
Groetjes... |
Mijn advies ? Ga gewoon eens praten met haar... nou ja gewoon, je snapt me wel hoe moeilijk het ook voelt, gewoon doen Frankie... Niet geschoten is altijd mis he' ... dan weet je in elk geval waar je aan toe bent... da's beter dan het niet weten en de onzekerheid die erbij komt kijken denk ik en wie weet hou je er een leuke vriendschap aan over, da's ook mooi meegenomen, toch ? Succes !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:54
|
|
|
|

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:58
|
|
|
|
Oi Bertje
Gefeliciteard met oen'n verjoardag!Moakst dr maar een skiere dag van olle grieze!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:00
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:01
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Maar moet je zo iemand dan wel de kans geven om het te blijven doen? Ik denk het dus niet! Ik heb het zelf regelmatig meegemaakt dat ik iemand die me herhaaldelijk had gekwetst, wel kon vergeven...maar op den duur wel besloot het contact af te breken zodat de kans om het ook te blijven doen ontnomen werd, en ik er zelf niet aan onderdoor zou gaan. En ook zo'n besluit kan je die vrijheid doen ervaren... Er is niets meer waardoor je je rot voelt naar de ander, je kunt diegene recht in de ogen kijken en geen obstakels meer ervaren... Je bent symbolisch gezien "leeg" van wrok, en voelt je dus vrij!  |
Dit herken ik wel. Mensen die hun eigen gedrag goedpraten, zichzelf altijd weten vrij te pleiten en niet van plan zijn om te veranderen. Wel eisen ze van je dat je overal 'overheen stapt' en het vergeeft (hoewel ze vinden dat ze niets verkeerds hebben gedaan) want 'jij bent tenslotte christen'. En die vergeving moet dan blijken uit hernieuwing van en intensief contact met hen waarbij ze vrolijk doorgaan met hun foute gedrag.
Wat dit betreft vind ik het stuk dat Suus plaatste heel goed en verhelderend. Hoewel ik ook daar nog vraagtekens bij heb, want komt dit overeen met de vergeving die God van ons vraagt in bijvoorbeeld het Onze Vader?
Iemand zei ooit tegen mij: "als je iemand hebt vergeven dan heeft die persoon je niets aangedaan". Je bent dat als het ware helemaal kwijt. Dat vond ik toen een mooie gedachte, maar het is wel gevaarlijk bij mensen die je voortdurend kwetsen en die weigeren hun eigen gedrag onder ogen te zien, laat staan te veranderen.
Ik probeer mijn hart vrij te houden van wrok, maar soms lijkt het meer op 'onderdrukken' dan op loslaten
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKIIE208
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:05
|
|
|
|
Dank je wel ik ga het gewoon proberen complimentje erbij geven en dan leuk gesprek maken dat kan ik nog wel :) Moet ik haar dan ook gewoon om haar mail vragen want misschien komt dat opdringerig over... aan de andere kant anders kom ik nooit verder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:08
|
|
|
|
ik zou alleen over eerder afspreken beginnen denk ik.....en dan zie je wel hoe t loopt...... ik zou geen mailadres vragen, wel het jouwe aanbieden, en zorgen dat je pen en papier bij je hebt om het hare op te schrijven, wanneer ze dat aanbied....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:09
|
|
|
|
Ik voer vandaag geen klap uit dus zoek ik een vrijwilliger die mij een schop onder mn .... wil geven...... (eentje is genoeg!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:11
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik voer vandaag geen klap uit dus zoek ik een vrijwilliger die mij een schop onder mn .... wil geven...... (eentje is genoeg!) |
doe ik graag voor je leanne; ik kom ook maar niet vooruit, dus als je even terug wilt schoppen? niet te zachies graag.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | doe ik graag voor je leanne; ik kom ook maar niet vooruit, dus als je even terug wilt schoppen? niet te zachies graag.........  |
Hahaha! Lekker stelletje zijn jullie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:13
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Susannah, jammer dat je doet alsof ik iets op wil leggen. Ik heb enkel aangegeven wat volgens mij belangrijk is in dergelijke situaties. Het is verder aan jou om je weg te vinden in dit proces en dat laat ik ook bij jou liggen. Wat ik wel hoop en wat ik aangegeven heb, is dat je ondanks je pijn je ouders wel weet te respecteren en accepteren als mens, ook al laat je ze ergens helemaal los. Dit is in mijn ogen een belangrijke stap in het voorkomen van wrok... En als ik dan zie en hoor hoe je aan het groeien en bloeien bent, dan zie ik wel iets hiervan terug  |
Zo voelde het voor mij wel ff Henk, misschien bedoelde je het niet op die manier. Jammer vind ik wel dat de nadruk altijd ligt op ouders, terwijl er ook in de bijbel staat... "vaders verbittert uw kinderen niet". Het is niet enkel 1 tekst, maar de gehele bijbel.
Ik ben opgegroeid in een omgeving waar er altijd een ruzieachtige sfeer heerste, ik heb dingen meegemaakt die geen enkele goede ouder in zijn hoofd zou halen... ik heb 2x een poging ondernomen om van huis weg te vluchten als kind (1 keer naar een dominee toe en die belde vervolgens mijn ouders op die me weer kwamen halen), heb ook kort tijdje in een pleeggezin gezeten... je kunt je niet voorstellen hoe angstig ik ben geweest en de gevolgen zijn nu nog zichtbaar Henk. Mijn ouders neem ik het niet (meer) kwalijk, maar dankzij hun ben ik ineengeschrompen, (in mezelf gekeerd, een alter/deelpersoonlijkheid creeerende om te kunnen overleven in de situatie) en pas de laatste tijd bloei ik een beetje uit. Ben van mijzelf een lieve, leuke spontane vrouw, maar als je dingen meegemaakt hebt, word je soms een teruggetrokken, stille meid die het allemaal niet maar zomaar vertrouwt.
Godzijdank heb ik Gods liefde mogen leren kennen (dankzij Hem weet ik wat liefde is). Ik weet Henk dat je 't zelf ook niet gemakkelijk hebt gehad, maar iedere situatie is weer anders en ik hoop dat je dat hier ook kunt zien...
Susannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | doe ik graag voor je leanne; ik kom ook maar niet vooruit, dus als je even terug wilt schoppen? niet te zachies graag.........  |
Mag ik u hartelijk bedanken voor de vlotte medewerking werk ze!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |