| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:36
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:37
|
|
|
|
Kattesnoepjes.......je moet zo`n kleine tijger wel te vriend houden , hè !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:39
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:40
|
|
|
|
| GERALD265 schreef: | Nou dat zal wel meevallen, maar als ik je foto ernaast zie, dan vraag ik me wel eens af: "Is ze wel eens nuchter?"  |
Kom ik zo bezopen over dan?
Laatst aangepast door
|
CARIN303
|
op vrijdag 4 juni 2010, 21:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:42
|
|
|
|
haha
Laatst aangepast door
|
CARIN303
|
op zaterdag 5 juni 2010, 22:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:47
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:53
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:56
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | kassiewijlen = overlijden toch ? mieretietjes volgens mij kippevel en die andere weet ik niet.... klopt het??? |
kassiewijlen =dood,cervelaatworst en kippevel..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:06
|
|
|
|
Er is toch een verschil in het samenwonen wat jij bedoelt en hoe het in de bijbel staat.....
Leg dat eens uit Chat Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:08
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Er is toch een verschil in het samenwonen wat jij bedoelt en hoe het in de bijbel staat.....
Leg dat eens uit Chat Met een vriendelijke groet van mij. Martin | Wat we in deze tijd verstaan onder samenwonen is het ongehuwd samenwonen. In de geciteerde teksten gaat het om gehuwd samenwonen, bij elkaar blijven, bij elkaar wonen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:11
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | wat dacht je van een schutteldoukje? |
hmm geef mij maar n neut
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:17
|
|
|
|
Het is voor mij al heel lang geleden dat ik gescheiden ben maar ik lees hier ook veel dingen die ik ook zo ervaren heb en ik heb er dik anderhalf jaar over gedaan om tot een scheiding te komen want altijd hoop je dat het nog goed kan komen maar ja helaas . Ook jaren niet met haar kunnen praten maar nu is dat contact wel redelijk weer vande week heb ik anderhalf uur gesproken door de telefoon over mijn broer die ernstig ziek is en dat gaf toch ook weer een goed gevoel het gesprek en dat komt ook doordat je vergeven mag. Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:25
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Dank je Jonathan voor dit stuk ! Ergens durfde ik niet meer te reageren... puur omdat ik zo vaak meemaak dat mensen het maar goed praten, en ja, dan ga ik aan mijn eigen inzicht twijfelen... maar ik leer steeds meer dat ook ik daarin een eigen mening mag hebben.
Met bovenstaand stukje ben ik erg geholpen ! En ik snap zelf ook wel wat bitterheid met je doet als je in de situatie blijft hangen en dat dit niet de bedoeling is. Dank je dat je het zo duidelijk neerzet en je eigen ervaringen hier durft te delen... 'k vind dat van moed getuigen ! |
Over mijn eigen dingen heb ik niet zo heel veel losgelaten toch? Of misschien wel.
Vind t goed van je dat je ook dit durft te schrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:29
|
|
|
|
[quote]heb iemand wel eens gehoord dat als je veel vis eet, je dan ook bruiner word?[quote]
Ik moet zeggen dat ik haast geen vlees en vis eet maar toch aardig bruin kan worden. Maar ik denk dat het door de verpakking van vlees en vis komt.
Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:35
|
|
|
|
mijn benen zijn een beetje rood geworden ondanks dat ik gesmeerd had.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 4 juni 2010, 22:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:38
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Een aantal jaren geleden was ik erg verbitterd geraakt door enkele gebeurtenissen en mensen uit mijn vorige gemeente. Tot ik een preek hoorde wat ging over vergeving en ik werd daar erg door geraakt. De dag erna kreeg ik een aantal mensen in gedachte en ben gaan bidden. Ik had het gevoel dat Jezus tegen mij zei; ik heb jou vergeven en doe dat elke dag weer, vergeef jij deze mensen nu en ik zorg dat je bitterheid weg zal ebben. Ik heb toen telefoonnummers opgezocht van deze mensen en ze gebeld. Verteld dat ik ook fout geweest was in wat ik gezegd had en als ik hun gekwetst had of ze mij dan wilden vergeven. Tot mijn grote verbazing reageerde iedereen heel positief en ik werd na elk gesprek blijer en lichter. Wat was ik God dankbaar dat ik dit mocht doen en dat Hij mij in deze gesprekken had bijgestaan want, eerlijk is eerlijk, uit mijzelf had ik het nooit gedaan! Een hele bijzondere dag die ik niet gauw zal vergeten. |
Vandaag had ik een gesprek met iemand over vergeving. Hij is neit christelijk, juist verre van. Zijn ergenis was over iets wat mij en mijn ex is aangedaan door hem. Die man had hem er een keer op aangesproken, of het hem wel wat deed wat er gebeurd was, en hoe hij dat kon rijmen met christen zijn. Die persoon had hem gezegd dat hij met zijn fouten naar zijn God kon gaan en dan vergeving kreeg. De man met wie ik vandaag sprak, vond dat hypocriet.
En terecht vind ik.
Vergeving is niet een ding wat alleen vertikaal werkt. Fouten en zonde die je begaat zijn dingen waar je met God in het vertikale mee uit moet komen. Maar ik vind ook dat als je kan dit in het horizontale, dus naar de mensen waar het om gaat, mee uit moet komen. Pas dan zal je echte vergeving ervaren is mijn ervaring.
Ik heb die man ook dat verteld, dat vergeving niet iets is wat zo simpel is. Een schuld die je op je hebt geladen, is niet weg als je het aan God vertelt en denkt dat daar dan vergeving is. God is niet een God die wil dat jij alleen met Hem leeft, maar God wil dat wij als mensen in vrede met elkaar leven. Daarom moeten fouten ook tussen mensen hersteld worden.
En ik vond het zelf, toen ik dit hoorde, ook hypocriet. Er zit bij mij dan gelijk een woord in mijn hoofd dat lafaard heet. Zoveel is er kapot gemaakt, en dan niet naar de personen gaan waar de pijn zit, maar denken dat je het wel met God kan oplossen, je schuld gevoel wegdenken, want dat is het.
Wat mij dan persoonlijk wel raakt, is dat er bij mij een stuk bitterheid zit jegens hem. Heb hem al jaren gemeden, geen woord gewisseld. Ik moet dat ook niet doen, want dan komt er hoop emotie los, dat weet ik wel van mijzelf. Maar als hij ooit uit zichzelf zou komen naar mij toe, dan zou het voor mij anders zijn, denk ik. Want dan heb ik een stukje respect daarvoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:39
|
|
|
|
| GERALD265 schreef: | Luipaarden bedoel je zeker!
Nou ja! Fijn weekend! |
...nou weet je niet echt hoor!
ook ik moet morgen om 6.45 uur mijn bed uit om om 8.15 uur om een goede visplek te loten voor mijn zoon, viswedstrijd, maar dat doe ik gelukkig wel met plezier, dat dan weer wel! (....als ik er eenmaal ben dan )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:40
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Een aantal jaren geleden was ik erg verbitterd geraakt door enkele gebeurtenissen en mensen uit mijn vorige gemeente. Tot ik een preek hoorde wat ging over vergeving en ik werd daar erg door geraakt. De dag erna kreeg ik een aantal mensen in gedachte en ben gaan bidden. Ik had het gevoel dat Jezus tegen mij zei; ik heb jou vergeven en doe dat elke dag weer, vergeef jij deze mensen nu en ik zorg dat je bitterheid weg zal ebben. Ik heb toen telefoonnummers opgezocht van deze mensen en ze gebeld. Verteld dat ik ook fout geweest was in wat ik gezegd had en als ik hun gekwetst had of ze mij dan wilden vergeven. Tot mijn grote verbazing reageerde iedereen heel positief en ik werd na elk gesprek blijer en lichter. Wat was ik God dankbaar dat ik dit mocht doen en dat Hij mij in deze gesprekken had bijgestaan want, eerlijk is eerlijk, uit mijzelf had ik het nooit gedaan! Een hele bijzondere dag die ik niet gauw zal vergeten. |
Ten opzichte van een aantal mensen had ik ook teleurstellingen opgelopen in mijn leven. God heeft mij echter daar op gewezen dat ik dat moest uitspreken met die personen. Iets wat ik ook heb gedaan. En net als jij heb ik ervaren dat je zo mag en kan groeien als je die zaken afhandelt. De teleurstelling is er niet meer naar die mensen toe.
Vergeving is genezing !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:45
|
|
|
|
| SANDRA206 schreef: | ....die paar keer per jaar in dit land dat t zo mooi weer is als nu blijft t bij mij met veel plezier dan maar even een lekkere bende thuis
naar t water dit weekend!  |
Ja dat lijkt me nou ook wel heerlijk naar t water toe morgen.
| CARIN303 schreef: | geniet maar zon en water ( niet verbranden hè ). |
kijk en dat is nou erg lastig..... genieten kan ik daar zeker van
| SANDRA206 schreef: | ....dit sierpaardje verbrandt niet zo snel gelukkig
|
dit sierpaar verbrand nogal snel....en net een paar centimeters van mijn rug kan ik niet bij met insmeren.
Ik zou eigenlijk een oproep moeten plaatsen...wie o wie ?? hahhaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:49
|
|
|
|
waar deze vandaan komt???
tussenbeie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:49
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ja dat lijkt me nou ook wel heerlijk naar t water toe morgen.
kijk en dat is nou erg lastig..... genieten kan ik daar zeker van
dit sierpaar verbrand nogal snel....en net een paar centimeters van mijn rug kan ik niet bij met insmeren.
Ik zou eigenlijk een oproep moeten plaatsen...wie o wie ?? hahhaha |
misschien tijdens je bbq morgen... ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:51
|
|
|
|
oemoemenoe
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op vrijdag 4 juni 2010, 22:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:53
|
|
|
|
Donderdag 3 juni:
BERGEN VAN KWAAD!
Geloof en gehoorzaamheid zullen bergen verzetten, bergen van kwaad, bergen van moeilijkheden. Maar geloof en gehoorzaamheid moeten hand in hand gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:54
|
|
|
|
Het blijft een mooi stukje muziek. Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 22:57
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | misschien tijdens je bbq morgen... ?  |
weet je wel hoe je je aan een bbq kan verbranden dan??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 23:00
|
|
|
|
Nee ik doe mn oranje sokken aan want als het niet goed gaat dan vallen mn broekspijpen er overheen. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 23:00
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | weet je wel hoe je je aan een bbq kan verbranden dan?? |
Ow ja hoor, maar ik dacht bij agenda (picknick) ergens te lezen dat er een bbq in je tuin was, nou... vraag een van de (uuuh vrouwelijke )gasten dan of ze je rug in willen smeren.... ow nee, beetje lastig, aangezien je zelf in die tijd aan het vissen was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 23:01
|
|
|
|
maar zullen we dit weekend een tulband bakken???????????????????????
Ja maar dat kleeft zo op mn hoofd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 23:03
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ow ja hoor, maar ik dacht bij agenda (picknick) ergens te lezen dat er een bbq in je tuin was, nou... vraag een van de (uuuh vrouwelijke )gasten dan of ze je rug in willen smeren.... ow nee, beetje lastig, aangezien je zelf in die tijd aan het vissen was...  |
is er bij mij in de tuin een bbq ??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 23:05
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | is er bij mij in de tuin een bbq ??????  |
"Ja ik zit niet zover weg van mijn tuin vandaan te vissen ..... dus als de laatste toetert...dan weet ik dat de tuin weer leeg is. Of ik moet ook zelf welkom zijn ??" Zoiets ? hihi... zonder medeweten van Jonathan dan...
|
|
| Naar boven |
|
|