Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 13:12
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Gezond eten kan ook erg lekker zijn hoor, lekkerder dan beschuitjes met radijs zelfs 
Wij eten vanavond zoervleisch oet limburg. |
Is daar ook een Nederlandse naam voor? Misschien ook een omschrijving van wat het in houdt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 13:17
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Uithongeren kan op meerdere manieren Frank. Een mogelijkheid is te weinig eten, dan komt er niet genoeg binnen. Andere mogelijkheid is genoeg of teveel eten, maar met te weinig bouwstoffen voor je lichaam. Weet je dat veel mensen met morbide obestitas eigenlijk ondervoed zijn? Niet door te weinig eten, maar door verkeerd eten, er komt een overvloed aan vet en suiker binnen, maar veel te weinig stofjes die je hard nodig hebt, zoals eiwitten en vitamines. |
...ik zeg nooit meer wat ik ga eten.
Vitemientjes heb ik elke dag wel hoor...ik eet grape en appels of sinaasappels...eiwitten zitten in de vis, denk ik. Ik ben niet zo'n ei-figuur. Eigenlijk eet ik nooit eitjes. Morbide obestitas is me niet onbekend begrip en ken de gevaren er van en ik doe er dan ook niet aan mee...suikers en vetten zijn hier ook verboden, grotendeels toch want af en toe eens snoepen mag wel want het leven moet niet te saai worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 14:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is daar ook een Nederlandse naam voor? Misschien ook een omschrijving van wat het in houdt?  |
http://www.landleven.nl/recepten/streekgerechten/article/988/zoervleisch-oet-limburg
T lijkt volgens mij erg op hachee....maar dan anders zeg maar. Hoe het smaakt kan ik je nog niet vertellen, heb het ook niet eerder gegeten.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op donderdag 9 februari 2012, 14:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 15:20
|
|
|
Ik doe maar een soepje...vind ik niet erg.... Dochter is net terug van de kaakchirurg...die mag alleen vloeibaar... Dus makkie... Maak ik voor haar lekker bambix...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 16:02
|
|
|
Het heeft iets weg van stoofvlees zoals ze in Belgiƫ maken. Behalve dan de jeneverbessen en kruidnagel. Zes plakjes ontbijtkoek, dat voor de binding moet zorgen, en ook wat voor de kleur, en dan nog eens de bloem erbij gaat wel het wel extra zwaar maken...ook op de weegschaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 16:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het heeft iets weg van stoofvlees zoals ze in Belgiƫ maken. Behalve dan de jeneverbessen en kruidnagel. Zes plakjes ontbijtkoek, dat voor de binding moet zorgen, en ook wat voor de kleur, en dan nog eens de bloem erbij gaat wel het wel extra zwaar maken...ook op de weegschaal. |
Niet eten Frank,vooral niet eten,helemaal geen calorieen meer,geen hapjes,geen koekjes,geen aardappelen,gewoon niks........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 17:06
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Niet eten Frank,vooral niet eten,helemaal geen calorieen meer,geen hapjes,geen koekjes,geen aardappelen,gewoon niks........ |
...ik heb het begrepen...ik zeg niets meer op het forum...ik zal Judith vragen om een slotje op deze topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 18:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik heb het begrepen...ik zeg niets meer op het forum...ik zal Judith vragen om een slotje op deze topic  |
openen we gewoon een nieuwe onder de naam plaagtopic voor Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 18:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | openen we gewoon een nieuwe onder de naam plaagtopic voor Frank  |
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 9 februari 2012, 18:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 23:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | openen we gewoon een nieuwe onder de naam plaagtopic voor Frank  |
Wanneer gaat die beginnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 08:54
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wanneer gaat die beginnen  |
...je moet die meiden niet aanmoedigen hoor...dat ze jou of visser maar plagen...
Vandaag eet ik eens een keertje niet...Nouja, als ik de weg naar Domburg vind zal ik daar wel iets eten, denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 10:47
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...je moet die meiden niet aanmoedigen hoor...dat ze jou of visser maar plagen...
Vandaag eet ik eens een keertje niet...Nouja, als ik de weg naar Domburg vind zal ik daar wel iets eten, denk ik.  |
Zoek ze Ik ga wat nieuws proberen, een ovenschotel met courgette,champignons ui en tomaat, met pasta en een sausje zal mij benieuwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:07
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...je moet die meiden niet aanmoedigen hoor...dat ze jou of visser maar plagen...
Vandaag eet ik eens een keertje niet...Nouja, als ik de weg naar Domburg vind zal ik daar wel iets eten, denk ik.  |
Mij plagen Brigit heeft antiplaagvirus ingevoerd op mijn profiel. Ik blijf alleen lachen en giechelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:08
|
|
|
Het eten voor vanavond is de wens van mijn zoon KAPSALON
is dat lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 12:32
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Het eten voor vanavond is de wens van mijn zoon KAPSALON
is dat lekker  |
Ze zeggen dat het heel lekker is, maar ik neem wel een Kapsalon om mijn haar te laten doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 12:58
|
|
|
Brigit en Herman dat jullie een foto van jullie beide op profiel willen prima kan ik helemaal begrijpen! Maar wil een van jullie tweeen een andere nemen het is erg lastig zo om te zien wie wat schrijft
Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:12
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Brigit en Herman dat jullie een foto van jullie beide op profiel willen prima kan ik helemaal begrijpen! Maar wil een van jullie tweeen een andere nemen het is erg lastig zo om te zien wie wat schrijft
Thanks  |
Het abonnement van Brigit loopt woensdag af en ik blijf nog even verder op cm Erika. Dan hoef je niet te twijfelen dat Brigit niet meer schrijft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 17:28
|
|
|
Eten...??? Het zal niet makkelijk gaan...heb vreselijke keelpijn... Kan ook alleen maar fluisteren...das zeer vervelend voor dit mens ...dat zo graag en veel praat... Toch hoest ik bijna niet...ik ben nu van alles aan het proberen om die keelpijn weg te werken...lukt niet...anders wordt het echt de dokter!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 17:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Eten...??? Het zal niet makkelijk gaan...heb vreselijke keelpijn... Kan ook alleen maar fluisteren...das zeer vervelend voor dit mens ...dat zo graag en veel praat... Toch hoest ik bijna niet...ik ben nu van alles aan het proberen om die keelpijn weg te werken...lukt niet...anders wordt het echt de dokter!! |
dropwater of kippebouillon... helpt bij mij altijd.
Maar beterschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 17:54
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dropwater of kippebouillon... helpt bij mij altijd.
Maar beterschap | Ik heb een goed middel...Echinaforce... Dat vind ik vreselijk om te slikken want bestaat uit 65 % alcohol... Maar als ik echt keelpijn heb slik ik het wel....maar lijkt nu niet te helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 19:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb een goed middel...Echinaforce... Dat vind ik vreselijk om te slikken want bestaat uit 65 % alcohol... Maar als ik echt keelpijn heb slik ik het wel....maar lijkt nu niet te helpen. |
Gorgelen met mondwater werkt ook goed, t is ff smerig en doet ff zeer, maar ik ben zelfs redelijk snel zonder antibiotica van keelontsteking af als ik dat doe.
Maar de vraag was wat voor voor lekkers aten, dat was hier boerenkoolstampot met rookworst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 10:00
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Gorgelen met mondwater werkt ook goed, t is ff smerig en doet ff zeer, maar ik ben zelfs redelijk snel zonder antibiotica van keelontsteking af als ik dat doe.
Maar de vraag was wat voor voor lekkers aten, dat was hier boerenkoolstampot met rookworst. |
jE KAN MONDWATER OOK INSLIKKEN dan ben je de bacterieen ook kwijt uit je darmen alleen zit je dan wel de goe ganse dag opde wc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:23
|
|
|
GERRIT084 schreef: | jE KAN MONDWATER OOK INSLIKKEN dan ben je de bacterieen ook kwijt uit je darmen alleen zit je dan wel de goe ganse dag opde wc  |
Zeg niet iedereen heet Gerrit he
Maar voor vandaag nog niet bedacht wat te eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:40
|
|
|
Kliekjesdag hierzo (restje soep, stukje vlees, beetje stamp, restje rauwkost, restje yoghurt, restje vla, zo komt Steen Splinter wel door de winter )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:06
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Kliekjesdag hierzo (restje soep, stukje vlees, beetje stamp, restje rauwkost, restje yoghurt, restje vla, zo komt Steen Splinter wel door de winter ) |
volgens mij ben jij een echte BZV fan die beessies van die gasten eten precies het zelfde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:40
|
|
|
GERRIT084 schreef: | volgens mij ben jij een echte BZV fan die beessies van die gasten eten precies het zelfde  |
Kliekjesdag is zoooooooooo verrassend.... Ook ik doe dat zeker eenmaal per week...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 13:52
|
|
|
Goede dagen voor de lijn....Keelpijn....
Yoghurt...of een ander papje...en bouillon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 15:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | volgens mij ben jij een echte BZV fan die beessies van die gasten eten precies het zelfde  |
........... En bedankt Gerrit!!! Mijn kookkunsten reiken aanmerkelijk verder als varkensvoer maken hoor!! Maar........ dat ga ik nu natuurlijk niet meer aan jou bewijzen, dat zul je vast begrijpen.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 11 februari 2012, 15:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 10:32
|
|
|
pfff, vandaag en morgen eet ik niets...heb te veel gegeten tijdens het weekend in Oostkapelle... ...ik moest van Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 10:37
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | ........... En bedankt Gerrit!!! Mijn kookkunsten reiken aanmerkelijk verder als varkensvoer maken hoor!! Maar........ dat ga ik nu natuurlijk niet meer aan jou bewijzen, dat zul je vast begrijpen.  |
Hoeft ook helemaal niet hoor, je eigen te bewijzen aan mij deze ezel stoot zich niet aan een steen
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 12 februari 2012, 10:37
|
|
Naar boven |
|
|