ChristianMatch

Forum

je lichaam een tempel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 913 914 915 916 917 918 919 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:36

CARIN303 schreef:
Dat trekt wel veel vrouwen aan

Verraste, verbaasde smiley sommige mannen weten dus wel hoe het werkt... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:36

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat we toch op een zinvolle manier van gedachten gewisseld hebben. Wat mij opvalt aan de discussie, tussen al het negatieve heen, is dat het eigenlijk een heel persoonlijk onderwerp is. En dat die persoonlijke factor voor een heel groot gedeelte bepaalt hoe je er in staat. Zelf heb ik alleen maar negatieve ervaringen ermee, ik sta er wat afstandelijker in. Anderen hebben mij erop geattendeerd dat de persoonlijke strijd heel heftig kan zijn. En uiteindelijk blijken beide waar te zijn.....

Hoe nu verder is mijn vraag? Hoewel mensen een grote persoonlijke strijd ervaren, zie ik geen mogelijkheid dan maar eraan toe te geven. Het is te tegenstrijdig met alles wat ik geloof en alles wat ik de mensen geleerd heb. Als het alleen een kwestie van geaardheid was, lag het wat anders, maar niet veel. Want dan zou je ook moeten leren strijden. Maar dan zou er wel meer begrip zijn en ook meer mensen er biddend om heen staan. ik geloof ten diepste dat God ook hier een oplossing voor heeft.
Wat mij echter tegen de borst stuit zijn die uitwassen, waarin de seksuele drift centraal staat. Dan vind ik dat het antichristelijke karakter naar voren komt.
Voor mij mag de discussie ook wel gesloten worden, omdat ik denk dat de argumenten wel uitgewisseld zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 02:48

MARIO216 schreef:
Ik, maar krijg ik dan een hit terug Clown smiley

Yep, ben bij je op visite geweest hoor Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 03:35

SUSANNAH475 schreef:
"Zij leeft als een ware christen" hoe komt het toch dat ik een cynische noot vind, tegenover homo's die zich niet kunnen onthouden van de praxis ?
Hoe kan je als mens zeggen wie wel en niet een ware christen is ? wat weet je eigenlijk van diegene ?
Ik vind het een gevaarlijke uitspraak...

Ja, haha. Hoe kan je nu zoiets zeggen van als 'een ware christen'.

Da's net zoiets als 'nat water'.

Alhoewel mij een tekst te binnen schiet van dat er ergens staat in de bijbel van dat 'ze zich christenen noemen en het niet zijn'.
Zal die tekst later wel effe opzoeken.

Je hebt natuurlijk ook christenen die verdwaald zijn, net als met die vergelijkenis dat Jezus dat éne schaap gaat zoeken en de andere 99 achterlaat, zeg maar.

Ik hou ook niet zo van cynische noten :(
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 09:41

Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 09:55

Luc. 10 : 38 Toen Jezus en zijn volgelingen verder trokken ging Jezus een dorp in, waar hij gastvrij werd ontvangen door een vrouw die Martha heette.
39 Haar zuster, Maria, ging aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden.
40 Maar Martha werd helemaal in beslag genomen door de zorg voor haar gasten. Ze ging naar Jezus toe en zei: ‘Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij al het werk alleen laat doen? Zeg tegen haar dat ze mij moet helpen.’
41 De Heer zei tegen haar: ‘Martha, Martha, je bent zo bezorgd en je maakt je veel te druk.
42 Er is maar één ding noodzakelijk. Maria heeft het beste deel gekozen, en dat zal haar niet worden ontnomen.’

Da's toevallig, deze tekst heb ik gezien zondagochtend op tv, op de Katholieke kerkdienst op ned. 2.

Ging er over dat er véél belangrijker dingen zijn dan het 'huishouden'.
Dat 'werken' is een noodzakelijke bijzaak.
Veel belangrijker is, of er liefde is.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:19

SHANITA130 schreef:
Ja, haha. Hoe kan je nu zoiets zeggen van als 'een ware christen'.

Da's net zoiets als 'nat water'.

Alhoewel mij een tekst te binnen schiet van dat er ergens staat in de bijbel van dat 'ze zich christenen noemen en het niet zijn'.
Zal die tekst later wel effe opzoeken.

Je hebt natuurlijk ook christenen die verdwaald zijn, net als met die vergelijkenis dat Jezus dat éne schaap gaat zoeken en de andere 99 achterlaat, zeg maar.

Ik hou ook niet zo van cynische noten :(

Waarom zou iemand niet een ware christen te noemen zijn Smiley die vol vragen zit
Datzelfde stukje uit de bijbel dat jij aanhaalt is namelijk niets meer en niets minder dan een aanhaling van wat een ware christen is, en wie dus niet!
Een ware Christen is een persoon die zijn of haar geloof en vertrouwen in de persoon van Jezus Christus geplaatst heeft en in het feit dat Hij stierf aan het kruis als afbetaling van zonden en het feit Hij op de derde dag opstond om de overwinning op de dood te behalen en om iedereen die in Hem geloofde eeuwig leven te geven. Johannes 1:12 vertelt ons: “Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden.” Een ware Christen is inderdaad een kind van God, een deel van God’s echte familie, en één die een nieuw leven is gegeven in Christus. Het teken van een ware Christen is liefde voor anderen en een gehoorzaamheid aan God’s woord (1 Johannes 2:4; 1 Johannes 2:10).

Als er iemand was die aan deze "eisen" voldeed was het Majoor Bosshardt wel! Denk dus niet dat de noot van Pieter zo cynisch was...maar vooral op waarheid berust...
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:31

CROSSROAD317 schreef:
Herhaalde oproep !!!!

Nogmaals met een aantal CM'ers naar een terrasje, deze keer in Harderwijk.

Datum: vrijdag 23 juli, verzamelen tussen 20.00 en 20.30
Einde: zolang als jij wilt blijven .....

Parkeren: Strandboulevard Oost P4 (1ste parkeerplaats a.d. linkerhand)

Lijst met deelnemers komt nog .....
We zijn al met ...... Knipoog smiley ..

Zijn al met zeker 1 persoon Cross....dat ben jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:35

SUSANNAH475 schreef:
Liefde drijft de vrees uit...
Maar daardoor kun je ook als christen nog wel gevoelens hebben van angst.
Dat is heel menselijk denk ik.
Maar laat je er niet door leiden... (= lijden)

Laat je niet leiden door de angst, laat je leiden door de LIEFDE... !!

is soms gemakkelijker gezegd dan gedaan

Dank je wel Suus voor je eerlijke en open reactie`s op dit topic!
Als er iemand ervaringsdeskundige is, ben jij het wel!
De volgende keer als het weer gaat onweren zal ik aan jou denken, kijken of het helpt! ( eh....aan jouw tips bedoel ik, voor het geval ik weer eens roze ingekleurd wordt door anderen Knipoog smiley ).
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:37

Het klinkt allemaal zo makkelijk...
De liefde is het belangrijkst...family first! Ik ben voor hoor, maar merk toch iedere keer weer dat we in een maatschappij leven die dat eigenlijk helemaal niet tolereert...
Er gaan hier dagen voorbij dat ik echt niemand hoor of zie, maar daar staat tegenover dat ik het zelf meestal ook ongeloofelijk druk heb en net zo min iets van me laat horen. (zelfs mijn bijbeltje blijft vaak dicht omdat ik er niet aan toe kom...)
Heb het ergens ook maar een beetje geaccepteerd, geen nieuws is goed nieuws.
Ben zelf ook altijd al wel een beetje een loner geweest...hou van sociale contacten, gezelligheid...maar aan het einde van de dag trek ik toch het liefst mijn eigen plan.
Op dit moment heeft dat dus ook echt de prioriteit, IKKE! En ik geef mijn leven dan ook een dikke 8.
En ik merk, dat juist doordat ik aan mezelf werk...mijn sociale contacten ook groeien.
Natuurlijk is er ergens wel die behoefte om ook een "maatje" te hebben, maar vind mijn eigen persoonlijke groei nu even belangrijker.
Bindingsangst? Ja, een beetje wel...maar vooral veel vertrouwen in de Heer...Als de tijd daar is komt dat maatje echt wel voorbij...
Maar mezelf kennende, en wetend dat de Heer mij nog veel beter kent...zal dat nog wel even op zich laten wachten, en waarschijnlijk ook weinig met CM te maken hebben.
Eén ding weet ik wel: Ben niet gemaakt om altijd alleen te blijven Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 20 juli 2010, 10:38
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:51

Maar hoe doe je dat, je lichaam een tempel laten zijn, heeft dat dan ook te maken met je gedachten? gezond eten? relatie met anderen? studeren uit Gods woord?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:55

Angst is ook beschermend. Voor veel dingen zijn we bang omdat ze gevaarlijk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:55

CHATULIEM619 schreef:
Angst is ook beschermend. Voor veel dingen zijn we bang omdat ze gevaarlijk zijn.

Psies!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:58

TESSYBEAR731 schreef:
Waarom zou iemand niet een ware christen te noemen zijn Smiley die vol vragen zit
Datzelfde stukje uit de bijbel dat jij aanhaalt is namelijk niets meer en niets minder dan een aanhaling van wat een ware christen is, en wie dus niet!
Een ware Christen is een persoon die zijn of haar geloof en vertrouwen in de persoon van Jezus Christus geplaatst heeft en in het feit dat Hij stierf aan het kruis als afbetaling van zonden en het feit Hij op de derde dag opstond om de overwinning op de dood te behalen en om iedereen die in Hem geloofde eeuwig leven te geven. Johannes 1:12 vertelt ons: “Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden.” Een ware Christen is inderdaad een kind van God, een deel van God’s echte familie, en één die een nieuw leven is gegeven in Christus. Het teken van een ware Christen is liefde voor anderen en een gehoorzaamheid aan God’s woord (1 Johannes 2:4; 1 Johannes 2:10).

Als er iemand was die aan deze "eisen" voldeed was het Majoor Bosshardt wel! Denk dus niet dat de noot van Pieter zo cynisch was...maar vooral op waarheid berust...

Hoi Tessybear,

Ja.

Een ware Christen is een persoon die zijn of haar geloof en vertrouwen in de persoon van Jezus Christus geplaatst heeft en in het feit dat Hij stierf aan het kruis als afbetaling van zonden en het feit Hij op de derde dag opstond om de overwinning op de dood te behalen en om iedereen die in Hem geloofde eeuwig leven te geven. Johannes 1:12 vertelt ons: “Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden.” Een ware Christen is inderdaad een kind van God, een deel van God’s echte familie, en één die een nieuw leven is gegeven in Christus. Het teken van een ware Christen is liefde voor anderen en een gehoorzaamheid aan God’s woord (1 Johannes 2:4; 1 Johannes 2:10)

Een heel bemoedigend stukje bijbeltekst hierboven. Vooral dat eeuwige leven, wat eigenlijk nú al is begonnen he, vanaf het moment dat we tot geloof kwamen.

Fijne Dag!

Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:12

Na een fijne vakantie hoop ik jullie weer te bemoedigen Knipoog smiley
Allen die op vakantie gaan wens ik een Gezegende vakantie
toe, veilige reis en een behouden thuiskomt.
Gods Zegen!

KLEM JE VAST AAN MIJ!

Klem je vast aan MIJ totdat door dat contact het leven - het Goddelijk Leven, vanuit MIJ in jou stroomt en je geest, die uitgeput raakt, doet herleven.
Kom weer op krachten, als je moe bent, moet je doen zoals IK op aarde heb gedaan - ga bij de bron zitten en rust!
Rust en verzamel kracht en sterkte en dan zal het werk ook tot jouw komen, zoals het tot MIJ gekomen is.
Rust totdat iedere zorgelijke gedachte verdwenen is en laat dan de stroom van liefde en blijdschap binnenstromen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:15

HENK030 schreef:
mooi gedicht net of hij voor mijn gemaakt is top

Ik moest gelijk aan jou denken Henk, waarom?? Knipoog smiley
Hoop dat het nu goed met jou gaat.

Warme groet van Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:22

CARIN303 schreef:
Maar hoe doe je dat, je lichaam een tempel laten zijn, heeft dat dan ook te maken met je gedachten? gezond eten? relatie met anderen? studeren uit Gods woord?

lichaam en geest, onlosmakelijk met elkaar verbonden..want zaken in je geest kunnen zorgen voor reacties in je lichaam en andersom

mijn stelregel is : alles waar 'te' voor staat is niet goed!
te veel/weinig sporten (lichaamsbeweging)
te veel/ weinig eten
te veel/ weinig drinken
maar ook
te veel verdriet
te veel piekeren
te weinig genieten
te weinig lachen
enz...

allemaal dingen die je als signaal kunt zien dat er iets moet gebeuren, alleen of met hulp..en ja..of je dat dan kan , of doet, of wilt? dat is eigen verantwoordelijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:26

MARIEKE897 schreef:
lichaam en geest, onlosmakelijk met elkaar verbonden..want zaken in je geest kunnen zorgen voor reacties in je lichaam en andersom

mijn stelregel is : alles waar 'te' voor staat is niet goed!
te veel/weinig sporten (lichaamsbeweging)
te veel/ weinig eten
te veel/ weinig drinken
maar ook
te veel verdriet
te veel piekeren
te weinig genieten
te weinig lachen
enz...

allemaal dingen die je als signaal kunt zien dat er iets moet gebeuren, alleen of met hulp..en ja..of je dat dan kan , of doet, of wilt? dat is eigen verantwoordelijkheid.

Wat een mooie gedachte Marieke en heerlijk praktisch, dank je!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:48

SUSANNAH475 schreef:
Ik bedoelde te zeggen dat je je als mens niet moet laten leiden door angst...
Maar angst is een menselijk gevoel... hoort bij het mens zijn, je gaat er doorheen... samen met God
Voor de rest zie mijn stukje...

Liefde drijft de vrees uit...
Maar daardoor kun je ook als christen nog wel gevoelens hebben van angst.
Dat is heel menselijk denk ik.
Maar laat je er niet door leiden... (= lijden)

Laat je niet leiden door de angst, laat je leiden door de LIEFDE... !!

Ik vind dat wel zo een mooie bijbeltekst van dat de Liefde de vrees/angst uitdrijft. Er staat toch ook ergens in de bijbel dat de Liefde sterker is dan de dood.
En er staat ook ergens van : 'dood waar is uw prikkel?'. Dat we niet meer bang hoeven te zijn voor de dood. Omdat we eeuwig leven hebben in de hemel bij God en Jezus.

Angst is natuurlijk een emotie, ook door God gegeven om ons inderdaad te waarschuwen voor gevaar. Zodat we in een situatie wat onveilg is bijvoorbeeld, verstandig en met wijsheid kunnen handelen.
Of, als je wéét dat er een situatie kan komen die onveilig kan zijn, dan kan je er vast op anticiperen.

Maar/en ook inderdaad: angst kan ook een slechte raadgever zijn.
Als je/iemand bijvoorbeeld een situatie ofzo niet onder ogen wil zien en er niet op een assertieve mee om wil/kan gaan. Dan krijg je vluchtgedrag. Wat niet oke is, denk ik. Want dan leer je niets van een situatie ofzo. En als er dan zich wéér iets voordoet, dan vlucht je/iemand wéér.

Wij zijn krachtig in de Here. Daar zijn zoveel bijbelteksten die daar over gaan. Bijvoorbeeld dat we meer dan overwinaars zijn in Jezus Christus.

En inderdaad je moet/wil je niet laten leiden(lijden) door de angst.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 juli 2010, 11:51
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:51

Een ode aan Wim/Arjan:

Daar zit ik dan, vaak heel hoog in een kerk gezeten,

als organist moet je geen hoogtevrees hebben, zeker weten !

Boven, achter en rondom me honderden orgelpijpen,

gemaakt van tin en lood, wat voorheen jaren lag te rijpen.

Elke orgelpijp doet mee in het éénmansorkest,

wordt door klaviertoetsen gedirigeerd en de orgelwind ? die doet de rest.

Vaak klinkt een bewerkte en geliefkoosde melodie,

en willen alle orgelpijpen zich laten horen, maar de organist bepaalt steeds, wie.

Maar dan, zomaar ineens kan dat gebeuren,

dan moet het hele orgel zich laten horen in al haar kracht en schitterende klankkleuren.

De kerkbanken trillen en de ramen staan op springen,

nu dient het hele orgel als ondersteuning van het massale zingen.

Als orgel ben ik niet altijd zo luidruchtig hoor,

als het zo uitkomt ben ik heel ingetogen en kan ik net zo fluisteren als een piepklein koor.

Het hangt nu eenmaal af van de organist die mij bespeelt,

en soms gebroken mensenharten wil bereiken en zo mogelijk, wat heelt.

Als orgel kan ik veel bijdragen aan een niet te omschrijven sfeer.

Lieve vrienden:

Na een fijne vakantie gaan we weer door met de Gebedsroom en hopen dat jullie willen komen om gezamenlijk te bidden voor Wim zijn vrouw
en alle nabestaanden.
Wat een vreselijk bericht, we zijn er allemaal van geschrokken, hoe
snel het leven afgelopen kan zijn, onvoorstelbaar, zo gelukkig
waren ze, alles was Jorine voor hem, nu moet zij allèèn verder,
zo jong nog, laten we bidden voor kracht.

We danken GOD ook voor mooie vakanties die we hebben gehad
en weer veilig thuis mochten komen.

We vragen ook kracht en geduld voor mensen die hun hart aan
JEZUS hebben gegeven en of GOD dit verder uit wil werken, dat
de boze geen macht meer over ons heeft.

Ook denken we aan die mensen, die in die erge storm mensen
moesten verliezen.

Aan de hitte, waaraan vele oude mensen overlijden.
Geef ze een zuchtje wind Heer, dat hun benauwdheid wat minder wordt.

Maar we danken GOD ook, voor alles wat groeit en bloeit,
prachtig is de Schepping!

Als jullie nog op vakantie gaan, wensen we een fijne, gezegende,
goede reis en een behouden thuiskomst aan.

We zijn er om 20.00 uur, in de chatbox klik je even rechtsonder Knipoog smiley

Gods Zegen
en warme groetjes van Martha en Eva.

Laatst aangepast door
EVA685
op dinsdag 20 juli 2010, 13:08
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:51

JONATHAN890 schreef:
mams zijn is taak 1 in je leven....... en dat doe jij vast heel goed, dat weet ik zeker...
slijmbal....
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 12:04

Beste CM leden,

ik hoorde vandaag het lied Laura gezongen door Jan Smit.
Ik vind het een prachtig en ontroerend lied.
Ik ben benieuwd of jullie dit lied kennen en of jullie dit lied al dan niet mooi vinden.

Groeten van Paulus

Hierbij de songtekst en de web link om dit lied via You Tube te kunnen beluisteren:

Te beluisteren via:

http://www.youtube.com/watch?v=FPDDPi2WXhE&feature=related

Laura - Jan Smit

Kijk... ze lacht zonder gevoel
Een onbereikbaar doel...wordt er toch naar gestreefd..
Ruik.. de geur van grootse moed..
het stroomt door haar bloed...maar waarom

Haar naam is Laura...
Een hele lieve meid...
Als ik in haar ogen kijk ben ik de weg heel even kwijt...
Ooh Laura
Een leven vol verdriet... al haar vrienden lopen buiten
Voor Laura geldt dat niet...

Proef... de smaak van haar gewed
Het is zo onterecht, maar daar legt zij zich bij neer....
Hoor... de stemmen in haar hoofd... waardoor ze weer gelooft...
maar waarom...

Haar naam is Laura..
Een hele lieve meid...
Als ik in haar ogen kijk ben ik de weg heel even kwijt...
ooh Laura..
Maar...Voor Laura geldt dat niet...

Maar waarom....
Is alles nu voorbij..
Laat het leven nooit meer vrij...

Haar naam is Laura...
Een hele lieve meid...
Als ik in haar ogen kijk ben ik de weg heel even kwijt..
Oooh laura...
Maar... voor Laura geldt dat niet...!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 12:13

JONATHAN890 schreef:
ik denk dat dat hele wielrennen een grote doping, superrrrr preparaten gedoe is..
Vandaag bijvoorbeeld....rijden ze t eerste gedeelte van de etappe een gemiddelde van 47km/uur.
20 jr geleden lag het gemiddelde op ongeveer 35km/uur , gisteren...bergetappe....43km/uur gemiddeld Gefrustreerde smiley
Het materiaal is beter, maar de energie moet toch echt uit de man komen.
En hoeveel tour vedettes worden niet gepakt?
Het materiaal is echt honderden keren verbeterd. Heb je wel eens gehoord waar de fietsen van gemaakt zijn tegenwoordig? Carbon. Ze zijn dus veel lichter geworden. En wat denk je van de professionalisering van de sport. Heeft ook invloed op de rijders. Zelf denk ik dat er nog steeds doping gebruikt wordt, maar ook dat er veel verbeteringen zijn vergeleken met een paar jaar geleden. Toen vormde het een onderdeel van het beleid, nu niet meer.

JONATHAN890 schreef:
Daarom geef ik zelf ook aan dat te veel sporten ook wel eens niet goed zou kunnen zijn. En wat is er mis met biologisch dynamisch eten?
En wat is er mis met langer leven? Ik hou toch ook mijn ogen open tijdens het autorijden? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Wijsmaken over gezondheid...... dat probeer ik juist met dit topic eens te bespreken
Biologisch dynamisch eten komt voort uit de antroposofie, Daar wordt ook rekening gehouden met de maanstand enz.
Ik zal je een aantal vooroordelen geven, waarom de overdreven nadruk op gezondheid niet goed is.
Het gewone vlees is ongezond. Biologisch vlees is alleen maar goed. (eigenlijk een pleonasme, want gewoon vlees is ook biologisch)
Fruit bij de groenteboer, foute zaak.
Boeren zijn mishbruiken dieren......
Bont is uit de boze

Wat doen ze met degene die hierin zondigen?
Als je dik bent is het je eigen schuld
Als je rookt mag je geen aanspraak maken op de gezondheidszorg.
Hart en vaatziekten komen alleen maar door verkeerde etensgewoontes

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 20 juli 2010, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 12:15

Jan heeft dit een paar jaar geleden geschreven voor een vriendin van hem, Christien...die door ziekte helaas veel te vroeg is overleden..

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 20 juli 2010, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 12:20

MARIEKE897 schreef:
te weinig genieten

dat is foute boel, want in strijd met het 11e gebod.

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 12:29

CHATULIEM619 schreef:
slijmbal....

ik bespeur enige jalouzie?

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:04

Niet vooruit te branden vandaag! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:10

Beste CM leden,

ik ben zelf een actief charismatisch christen.
Ik probeer elke dag tot de H. Geest te bidden en vanuit de Kracht van de H. Geest te leven. Ik heb in de afgelopen jaren geleerd om met mijn hart tot God te bidden. Dit geeft veel vreugde en blijdschap.
In een van de Psalmen staat: Laat al uw wensen bekend zijn bij Hem.
Vergeef me dat ik niet weet in welke Psalm dit vers staat.

In de Rk Kerk vieren wij o.a. Pinksteren. We zingen op die dag de Pinkster sequentie. Dit is een lied om de H. Geest aan te roepen.

Ik vroeg mij zo af, zijn er onder jullie die ook charismatisch proberen te leven dus in, door en vanuit de H. Geest en de H. Geest dikwijls aanroepen?

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:10

TESSYBEAR731 schreef:
Niet vooruit te branden vandaag! Gefrustreerde smiley

jij ook al niet?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:12

GRIFFIN748 schreef:
jij ook al niet?

Nope! Maar heb straks wel een afspraak dus zal toch moeten...
geef jij me ff een schop onder de kont, krijg je er eentje terug van me Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 913 914 915 916 917 918 919 ... 6194 Volgende
Pagina 916 van 6194