| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 09:33
|
|
|
|
| WADRIAAN370 schreef: | | mijn vriendin is nog al goed bedeeld door moeder natuur en haar buurvrouw was langdurig erg ziek ze hielp daar zo veel ze kon de kinderen liepen daar ook heel natuurlijk in en uit op een dag was de buurvrouw aan het douchen en de deur stond open ze was net uit het ziekenhuis en dat was veiliger voor als ze toch niet goed zou worden het buurmeisje keek heel erg goed naar de buurvrouw en zij voelde haar wel kijken maar ze wachte de reactie af en die was jij hebt kleine borsten (haar moeder had namelijk hele grote) maar dat geeft niet hoor als je over een poosje weer beter bent groeien ze van zelf weer aan |
Haha...logisch toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 09:48
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Mooi! Is dit een muziekstuk??? Ken het niet... |
Dit lied staat ook in de liedbundel, wij zingen het wel eens tijdens een kerkdienst, iid ontroerend mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 09:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jaja...het is écht waar...
Ook ik heb de 1000 voor elkaar!
En niemand online om mee te feesten! |
ik toost op je Tess.....zal zo de prosecco gaan halen!!
Ben toch bijna altijd online
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 09:51
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Is Rotterdam centraal genoeg? Anders word het weer zo ver fietsen  |
Hèel erg centraal ,maar een uur rijden voor mij , we hebben een vrijwilliger gevonden dus?
Zinga, Mario, Susannah....lets dance
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 10:41
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hèel erg centraal ,maar een uur rijden voor mij , we hebben een vrijwilliger gevonden dus?
Zinga, Mario, Susannah....lets dance |
Ik vind het prima, zo lang het in Rotterdam is...maareh ben niet zo heel bekend met de uitgaansscene daar...word zoeken dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 12:04
|
|
|
|
iedereen erg bedankt, ik ben ondertussen net thuis. Oudste komt zo met zn papa mee hier naar toe. Heb ik even de tijd om wat op te ruimen en een lekker plekkie voor 'm te maken op de bank
het is goed gegaan, dank jullie wel voor jullie gedachten!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 12:14
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | Hoi allemaal. Ik zit nu al een paar jaar op cm af en aan.Maar heb eigenlijk nog nooit op het forum gekeken.Vind het echt interresant moet ik zeggen. Ik vind het trouwens wel jammer dat de afstanden vaak zo ver zijn. En als ik dan es iemand een mail stuur,dat ze vaak niet eens reageren. maar goed ik vind cm toch ok moet ik zeggen. Heb er wel een hekel aan aan profielen zonder foto. Nou groetjes allemaal Arnold |
Hoi Arnold,
Ook ik neem nog maar sinds kort deel aan het forum. Af en toe dan. Erg leuk om van alles te lezen. Verslavend is CM inderdaad. Vooral de veelzijdigheid in profielen en kerkachtergronden vindt ik boeiend. Het valt me wel op dat de meeste leden niet in mijn regio wonen. Is Noord-Holland te ver weg?? of niet christelijk genoeg?? Geen idee...
Wie weet kunnen we eens wat organiseren in onze regio.. groet Alous
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 12:24
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | iedereen erg bedankt, ik ben ondertussen net thuis. Oudste komt zo met zn papa mee hier naar toe. Heb ik even de tijd om wat op te ruimen en een lekker plekkie voor 'm te maken op de bank
het is goed gegaan, dank jullie wel voor jullie gedachten!! |
Wat fijn om te horen,zeg! Sterkte met het verzorgen van je kanjer(s)! Ik hoop dat hij gauw wat opknapt!
Virtuele knuffel,Carin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 12:28
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | iedereen erg bedankt, ik ben ondertussen net thuis. Oudste komt zo met zn papa mee hier naar toe. Heb ik even de tijd om wat op te ruimen en een lekker plekkie voor 'm te maken op de bank
het is goed gegaan, dank jullie wel voor jullie gedachten!! |
he, wat jammer dat ik dit topic nu pas lees.
verwen je kereltjes maar lekker!
(dat is aan jou wel besteed)

en neem zelf ook een (1) ijsje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 12:44
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Mooie gedachte Margreet...ik denk dat we vaak bang zijn om ons licht te laten schijnen in de wereld. Als ik voor mezelf spreek ben ik dan vaak bang om afgewezen te worden, en om die reden laat ik dan mij gaven en talenten (licht) niet zien. Maar we krijgen onze gaven en talenten van de Heer, dus is het Zijn licht dat we schijnen wanneer we ze gebruiken...en van Zijn licht kunnen we nooit genoeg hebben  |
Hoi, Tessybear=dat je eigen naam? jij bent een PAREL in God's hand en op jou reactie kan ik alleen maar AMEN op zeggen hoor, de HERE is altijd bij jou en helpt en ondersteunt jou, dus schroom niet om ZIJN licht te brengen, als GOD voor ons is, wie zou tegen je zijn. lief's en RIJKE Zegeningen Toegebeden! margreet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 12:58
|
|
|
|
Wat christelijke rock muziek betreft. luister hier maar eens naar dan. http://www.youtube.com/watch?v=z-x_WyBjO6Y
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 12:58
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | Hoi allemaal. Ik zit nu al een paar jaar op cm af en aan.Maar heb eigenlijk nog nooit op het forum gekeken.Vind het echt interresant moet ik zeggen. Ik vind het trouwens wel jammer dat de afstanden vaak zo ver zijn. En als ik dan es iemand een mail stuur,dat ze vaak niet eens reageren. maar goed ik vind cm toch ok moet ik zeggen. Heb er wel een hekel aan aan profielen zonder foto. Nou groetjes allemaal Arnold |
Hoi, beste Arnold
fijn om jou nu een's te horen op het FORUM. WELKOM hoor, en zo lang al lid. mij mag jij altijd mailen, ik jou ook? en van mij krijg jij dan altijd antwoord terug, nog een ding jij bent een PAREL in God's hand, vergeet dat niet en tot aan de Voleinding der Wereld= HIJ er voor jou. heel veel ZEGENINGEN Toegebeden, lief's van mij, Margreet. een warme groet hier uit Heehugowaard. (nog even dit veel succes nog bij C.M.) ,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 13:05
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | Wat christelijke rock muziek betreft. luister hier maar eens naar dan. |
http://www.youtube.com/watch?v=z-x_WyBjO6Y
Laatst aangepast door
|
CARIN303
|
op vrijdag 23 juli 2010, 13:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 13:24
|
|
|
|
David, ik heb bewondering voor je openheid hier over. Ik wens je heel veel sterkte. Je weet naar Wie je je moet wenden in deze dingen. Zegen gewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 13:40
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ja segg!  | tja 2 kanten he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 13:41
|
|
|
|
Geef em maar een dikke knuf Marieke, die heeft ie wel verdiend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 13:42
|
|
|
|
| MARGREET933 schreef: | Hoi, Tessybear=dat je eigen naam? jij bent een PAREL in God's hand en op jou reactie kan ik alleen maar AMEN op zeggen hoor, de HERE is altijd bij jou en helpt en ondersteunt jou, dus schroom niet om ZIJN licht te brengen, als GOD voor ons is, wie zou tegen je zijn. lief's en RIJKE Zegeningen Toegebeden! margreet. |
Nee margreet, niet mijn eigen naam...maar scheelt niet veel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 13:43
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | In Duitsland is er de mogelijkheid voor mensen met een laag inkomen en bijstandsgerechtigden om een mini-job te nemen. 400 euro-jobs worden die ook wel genoemd.
het werkt als volgt: je kunt een baan nemen die maximaal 400 euro netto per maand opleverd. vind je een baan die bijvoorbeeld 8 euro per uur opleverd, mag je daar maximaal 50 uur per maand werken. Van wat je verdiend word een klein gedeelte ingehouden op je uitkering, als je die hebt, de rest is voor jezelf. daarnaast kom je hierdoor weer in een werkritme waardoor een normale baan meer in the picture komt.
voordeel voor de werkgever is dat netto ook bruto is. voordeel voor de economie is dat zwart werk een stuk minder interessant is.
dit systeem zou in nederland ook eens bekeken moeten worden, het werkt hier goed |
Klinkt sympathiek en heeft inderdaad voordelen. Of het simpel is weet ik niet, Griffin. Ik denk alleen dat de calculerende Nederlanders wel eens zouden kunnen denken: zorg dat je in de bijstand komt, verdien 400 euro op deze wijze bij en dan heb je een inkomen dat ruim hoger is dan het minimumloon dat ik nu verdien met veel minder werk. Door het vele frauduleuze gebruik of eigenlijk misbruik is de strategie van de overheid nu om mensen te prikkelen om te gaan werken door een hele lage uitkering te geven. Door het oneigenlijk gebruik, zeker ook in allochtone kringen, hebben daardoor vooral gescheiden vrouwen met jonge kinderen in de bijstand veel te weinig om van rond te komen. Voor deze laatste categorie bijstandgerechtigden maar ook voor alleenstaanden zou het Duitse model een uitkomst zijn, maar hoe het zal werken bij bijstandtrekkers - ik maak dus een onderscheid tussen bijstandsgerechtigden en bijstandstrekkers - daar heb ik zo mijn vraagtekens bij. Het respect voor vrouwen die wel werken en toch hun kinderen goed grootbrengen - en de meeste gescheiden vrouwen doen dat - neemt nu alleen maar toe. Het lijkt me onverteerbaar dat zij met minder geld zouden moeten rondkomen dan iemand die in de bijstand zit en 400 euro bijverdient.
Thomas, die toch een groot voorstander blijft van goede sociale voorzieningen en een hogere bijstandsuitkering, mits gekoppeld aan de juiste moraal.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 24 juli 2010, 00:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 13:44
|
|
|
|
I say Aaaaaaaaaaaaaaaaamen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:09
|
|
|
|
welkom broer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:15
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | Wat christelijke rock muziek betreft. luister hier maar eens naar dan. http://www.youtube.com/watch?v=z-x_WyBjO6Y |
Jammer dat Larry niet meer leeft, gelukkig zijn muziek nog wel ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:16
|
|
|
|
De canonvorming van het Nieuwe Testament Herkomst Hoofdstuk uit: G. van den Brink, Op betrouwbare grond. Over ontstaan en gezag van het Nieuwe Testament, Heerenveen 1999 (ISBN 90-5030-951-8, uitgeverij Barnabas)
hele verhaal:
http://www.studiebijbel.nl/artikel/1000226-de-canonvorming-van-het-nieuwe-testament.html
eindconclusie:
Gezaghebbend en canoniek We zijn toegekomen aan een samenvatting en conclusie van onze bevindingen. We hebben vastgesteld dat het wezen van de canoniciteit van de nieuwtestamentische boeken wordt bepaald door hun gezag in de vroege kerk. Vervolgens hebben we gezien dat het gezag van de nieuwtestamentische geschriften volgens deze boeken zelf gebaseerd is op eigenlijk twee instanties. Ten eerste het gezag van de woorden van de Here Jezus Christus zelf en ten tweede het gezag en de betrouwbaarheid van de eerste apostelen en ooggetuigen. Daarna zagen we dat de 7 later betwijfelde brieven in die delen van de vroege kerk, waar ze bekend waren, vanaf het begin gezaghebbend waren. Tot slot vonden we maar liefst drie redenen waarom een aantal van deze brieven vanaf de tweede helft van de IIe eeuw ter discussie werd gesteld. Bovendien is er over het merendeel van de boeken van het NT nooit discussie geweest. We zien dus dat wat vanaf het begin door apostelen en ooggetuigen is overgeleverd wel werd aangevochten en bedreigd, maar niet werd gevormd in de daarop volgende eeuwen(38). De canon is beslist geen product van de kerk, maar behoort tot de vooronderstellingen van de christelijke gemeente en is dus een geschenk aan de kerk van Christus. Bovendien is een belangrijke conclusie dat door de historische eenmaligheid van de openbaring van Jezus Christus en het verslag daarvan door de eerste apostelen en ooggetuigen de canon van het Nieuwe Testament principieel gesloten is(39). En de omvang van deze canon was in principe compleet vanaf het moment dat haar boeken geschreven waren(40). Tot deze verzameling behoren de 27 boeken van het NT, omdat de schrijvers van deze brieven kunnen zeggen: '... hetgeen wij gehoord hebben , hetgeen wij gezien hebben met onze eigen ogen, hetgeen wij aanschouwd hebben en onze handen getast hebben van het woord des levens ... verkondigen wij u ....' (1 Joh.1:1-3).
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op vrijdag 23 juli 2010, 15:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:17
|
|
|
|
Ben net terug van vakantie. Dacht even snel kijken op het forum. Daar is meestal wel iets leuks om te lezen Deze is echt om van te smullen moet ik zeggen, hoewel ik af en toe niet meer weet waar die over gaat. Oh ja barbeque ik hoop dat minstens net zo lekker wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KANJER134
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:18
|
|
|
|
Activiteit: Fietstocht Hoorn-Volendam v.v. zaterdag 7 augustus 2010
-------------------------------------------------------------------------------- Datum activiteit: 7 Augustus 2010
--------------------------------------------------------------------------------
Verzamelplaats/tijd: tussen 10.00 en 10.45 uur NS Hoorn
Aanmelden voor: 4 augustus
Kosten: evt. huur fiets
Leeftijd tot 55 jaar
Heb je ook zin om een dag lekker de West Friese wind door je haren te voelen? Elkaar te ontmoeten, bijpraten, genieten van elkaar en vul de rest zelf maar in.
De afstand is ruim 40 km, dus zo'n 20 heen en 20 terug. Het is een afwisselende tocht te beginnen in Hoorn. langs het IJsselmeer, door Edam en Volendam
Programma van deze dag:
Tussen 10.00 -10.45 uur verzamelen NS Hoorn. Fiets kun je huren bij rijwielshop Ruiter aan het Stationsplein 1 tel: 0229 217096.
Aan te raden om ruim van voren te reserveren. Er zijn OV fietsen en fietsen met en zonder versnellingen (huur 7,50 euro per dag). Neem een identiteitsbewijs mee en 50 euro borg.
Aan de voorkant van het station is een Burger King waar je ons zult ontmoeten en koffie kunt drinken.
- 11.00 uur start fietstocht langs het water van het Markermeer.
Waarschijnlijk picknicken we onderweg, dus zelf eten/drinken mee. Fietsen door Edam waar gelegenheid is het dorp te bekijken In Volendam is er van alles te beleven en te zien. Via dezelfde weg fietsen we terug.
- We verwachten om ongeveer 17.30 uur terug te zijn in Hoorn
- daarna voor de liefhebbers, de dag af te sluiten met een etentje.
OPGEVEN VOOR 4 AUGUSTUS!!!!!
Laatst aangepast door
|
KANJER134
|
op zaterdag 24 juli 2010, 08:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETERZLND066
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:35
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Hallo Iedereen,
Zoals je kunt lezen hieronder een deur aan deur evangelisatie mocht je die dag kunnen dan van harte welkom. Als je niet de ochtend kunt maar wel de middag of avond of andersom je bent niet verplicht om alle 3 dagdelen mee te gaan doen he.
Shalom,
2010-10-20 Evangelisatie - 09.00 -21.00 uur Deur-aan-deur evangelisatie in Wezep en Hattemerbroek. We werken telkens in drie dag delen; 09.00 - 11.45 uur, 13.45 - 16.00 uur en van 18.45 - 21.00 uur.
Meer info: http://www.operation-rescue.org |
Laatst aangepast door
|
PETERZLND066
|
op vrijdag 23 juli 2010, 14:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:35
|
|
|
|
en sus over het eerste stukje, de kerkverlating. mijn mening is dat het allebelangrijkste is, om zelf je relatie met God te herstellen, zelf wedergeboren te zijn, gered te zijn, de Here echt te kennen. dat is punt 1 in prioriteit.
er zijn vele mensen in ''de kerk'' die naar de hel gaan, maar dat is geen excuus om niet naar de kerk te gaan, ik ga zelf ook niet momenteel, omdat ik eerst uit iets theologisch moet komen voor ik een locale kerk kan kiezen, maar dan ga ik zeker!
want paulus stichtte ook gemeentes, en in efeze 4 staat er ook dat God ook mensen gaven geeft om elkaar te dienen en opbouwen, zie ook het verhaal van paulus over het lichaam van Christus, en hoe een iedereen, een rol heeft (ledemaat is) , van de koffiedames , de stoelopruimers tot de voorganger.
in hebreeen word ook opgeroepen o de samenkomst niet te verzuimen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:43
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Jammer dat Larry niet meer leeft, gelukkig zijn muziek nog wel ....  |
Tuurlijk leeft Larry wel! Mééér dan ooit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:48
|
|
|
|
ik denk dat zelfs in de Bijbelse voorbeelden er veel figuurlijk is, antropmorfisme. ik denk dat we echt geen flauw benul hebben, en dat speculatie zelfs niet goed is.
wat ik wel weet is dat we Bij een almachtige God zijn die van ons houd, waar alle zonde en de gevolgen van de zondeval weg zijn, en God die de zondaren in deze gevallen wereld al zoveel moois geeft, een God die.....
''bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen''
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op vrijdag 23 juli 2010, 14:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:52
|
|
|
|
Ga zo naar de kapper. Bekijk m'n foto dus nog maarres goed...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:53
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jaja...het is écht waar...
Ook ik heb de 1000 voor elkaar!
En niemand online om mee te feesten! |
Van harte gevéélisiteert!! Feessie op 3-hoog?
|
|
| Naar boven |
|
|