| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik geloof het allemaal Mieke, maar wat ik bedoel aan te geven dat er mensen zijn met andere beroepen die net zoveel uren maken en net zoveel verdriet meemaken. Hoeveel uur denk je dat artsen werken? Wat die allemaal meemaken? En hoe zwaar dat af en toe is..... En natuurlijk een predikant werkt 's avonds maar heeft 's morgens weer meer tijd.....
Maar kies je allemaal niet een vak uit een bepaalde roeping? ik ken ook predikanten en natuurlijk die werken hard, maar jij en ik en zoveel andere mensen ook.....en dat bedoelde ik er mee te zeggen..... |
prima, Willemijn. Ik denk dat predikanten veel te maken hebben met intens moeilijke situaties in geboorte, leven, ziekte en dood, grote levensvragen, grote beslissingen en dat is in mindere mate zo met artsen bv denk ik hoewel die ook hun portie krijgen daar ben ik wel van overtuigd. Zij draaien hun roosters en maken met uitzondering van de co-assistenten 'normale' uren. Een van mijn dierbaarste vriendinnen is psychiater, jij en ik willen niet weten wat zij voor haar kiezen krijgt en moet verwerken. Ook zij heeft - uit zich geroepen voelen - haar beroep gekozen. Je kunt deze beroepen niet vergelijken met ieder ander beroep hoe hard er ook gewerkt wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:01
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | tja...dus als je geen kinderwens (meer) hebt...dan maar sexloos door het leven??  |
Natuurlijk niet, Marieke. Ben je nou helemaal gek geworden? Dat is traditionele cultuur, het staat nergens.
Thomas, die een onderscheid maakt tussen christelijke en traditionele opvattingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:02
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Natuurlijk niet, Marieke. Ben je nou helemaal gek geworden? Dat is traditionele cultuur, het staat nergens.
Thomas, die een onderscheid maakt tussen christelijke en traditionele opvattingen. |
Mario, die vindt dat Thomas altijd wijze uitspraken doet. Vooruit en nu weer on-topic !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:02
|
|
|
|
er staan ook teksten in de Bijbel die impliceren dat zolang je man, ex of niet nog leeft (of vrouw) je er an gebonden bent en geen nieuwe relatie kan beginnen, wat overspel zou zijn. volgens 1 cor 7 mat 19 en vele andere teksten. het staat er letterlijk, mijn ex had ook een kind, dus ik probeerde het te relativeren, en mijn ''vlees'' te volgen, dus proberen tussen de regels doorlezen, context, historisch, hermeneutiek, maar de die awart op witte teksten bleven staan....
1 cor 7 en mat 19 beiden 2 uitwegen, als je tot geloof bent gekomen en die ander verlaat je omdat ie geen christen is, of overspel. natuurlijk schrijf ik dit niet met het wijzende vingertje, maar probeer mijn eigen gedschte en studie toen de tijd weer te geven.
mocht je zo`n relatie aangaan, dan vind ik dat je goed moet beseffen dat het kind een deel van je nieuwe partner is, en dus moet je the full-package deal nemen en er 100% voor gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:06
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Natuurlijk niet, Marieke. Ben je nou helemaal gek geworden? Dat is traditionele cultuur, het staat nergens.
Thomas, die een onderscheid maakt tussen christelijke en traditionele opvattingen. |
thanx zag de toekomst al somber in
ok Mario, sorrie ...ontopic!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:11
|
|
|
|
ik ben super vroom, zie ik een schone jonkvrouw in kort rokje op tv, ja heus, dan vliet ik! ik ren weg als jozef, ik ruk symbolisch mijn oog uit en zap door. op straat kan ik me ook goed beheersen heb nooit geen verkeerde gedachte, ben elke dag in amsterdam voor werk, en als ik dan sommige dames op de fiets zie,....dan blijf ik koel ende kuis...
nu eerlijk? ik lust er wel pap van heb voor mijn bekering veel seks gehad met vele dames, en weet wat ik mis, ik heb het er soms knap moeilijk mee!
zo das de waarheid..verslaafd, nee. borderline, ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:11
|
|
|
|
Marieke, wat een opluchting weer.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:13
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Is dat hetzelfde als prosperity-teaching?
GrZing! |
ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex. ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof. pastorale ramp die kerken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Marieke, wat een opluchting weer.......  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:20
|
|
|
|
| DULCIS606 schreef: | Hoi! Ik lees sinds een paar weken met veel interesse (en soms wat verbazing) mee op dit forum. Tijd om actief te worden en mijn eerste topic te openen!
Je investeert niet alleen in de relatie tussen jezelf en je nieuwe partner, maar ook in die van je kind(eren) en je nieuwe partner. Toen mijn relatie uiteindelijk over ging, had ook mijn zoon van 5 daar erg veel verdriet van. Ik had daar moeite mee, je wilt je kinderen toch zoveel mogelijk verlieservaringen besparen.
Nu hier, op cm, werd ik door mezelf geconfronteerd met de vraag: hoe moet ik dit gaan doen als hier werkelijk iets uit voortkomt? Hoe gaan jullie hiermee om? Op welke termijn stellen jullie je kind(eren) voor aan je nieuwe partner? Als je dat doet op het moment dat je zeker weet dat het ‘iets’ gaat worden, hoe ondervang je dan het feit dat hoe hij met je kind omgaat een belangrijke factor is in het al dan niet kunnen gaan slagen van de relatie? En hoe kan je in alle openheid gaan bouwen aan een beginnende relatie, als je zo’n essentieel deel in je leven (nog) niet kan delen met de ander? Ben benieuwd naar jullie ervaringen/opvattingen!
Groetjes Dulcis |
Nou Dulcis, dat is een mooie duidelijke vraag waar je heel wat respons op kunt verwachten. Er zijn er hier velen die met jouw vraag ervaring hebben. Ik zou je willen aanraden het heel kalm aan te doen met een nieuwe relatie beginnen. Verwerk eerst het verdriet en help je kind dat verdriet te verwerken. Blijf een tijd zonder partner en onderhoud zorgvuldig de relaties die voor jullie nu van belang zijn en dan bedoel ik ouders, andere familie en vrienden op wie je werkelijk kunt bouwen. Investeer in de relatie met je zoon en zorg goed voor jullie beiden voor een langere tijd zodat jullie leven stabiel is. Leer jezelf kennen in je eenzame uren, in je verdriet en rouw, in je hoop en verwachting en leg dat alles bij God, bouw je relatie met Hem uit, juist in deze eenzame uren en leer op Hem vertrouwen in alles. Op een dag zal je weten dat het zover is, dat je 'toe' bent aan een nieuwe relatie. Wees daarin uiterst zorgvuldig, wetende wat het jou en je kind kan kosten als het voorbij gaat. Leer je kind vertrouwen te hebben in God, zichzelf, jou en naasten door zorgvuldig de juiste mensen te kiezen, wees open in je relaties en eerlijk ook en eerst naar jezelf en je kind toe. Zeg alleen ja tegen die man als je met al je zintuigen overtuigd bent van het feit dat hij het is en niet eerder. Als dat alles klopt dan zit het ook met de relatie met je kind goed. Je hebt hem immers al getest door de vragen die je hem hebt gesteld. Let dan goed op zijn nonverbale communicatie. Vraag ook hierin raad in gebed. Hij zal je advies geven door de Heilige Geest, luister goed! Dit wil ik je raden en wens je veel plezier en veel positieve goede ervaringen toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nog even dan kunnen we een breiklasje beginnen voor mannen. Lang leve de Libelle!!! |
jááá...leuk!!!!!!Mag ik dan lesgeven??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:29
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | jááá...leuk!!!!!!Mag ik dan lesgeven??  |
Het moet wel een man zijn he !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Het moet wel een man zijn he !!  |
..maar...eh...zíjn er dan al mánnen die kunnen bréien....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:17
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | ..maar...eh...zíjn er dan al mánnen die kunnen bréien....  |
Daar zullen nog wat haken en ogen aan zitten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:22
|
|
|
|
Nerd gevraagd
Heb een tijdje geleden windows live messenger (beta) geinstalleerd), maar wil de oude versie versie van Windows movie maker weer terug hebben op mijn pc. kan iemand mij helpen waar ik hem kan vinden op het wereld wijde web om hem weer te dowloaden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:28
|
|
|
|
Heeft er iemand een pc probleem? Stel een vraag en misschien is er iemand hier zo handig om het op te lossen. Misschien wil de red van CM ook is zo aardig zijn om te helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:29
|
|
|
|
Ik heb dus het volgende:
Ik heb de Windows live movie maker beta. Maar wil eigenlijk de vorige versie terug hoe kan ik dat krijgen????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:30
|
|
|
|
Quote Dulcis: En hoe kan je in alle openheid gaan bouwen aan een beginnende relatie, als je zo’n essentieel deel in je leven (nog) niet kan delen met de ander? Ben benieuwd naar jullie ervaringen/opvattingen!
Ik zelf heb geen kinderen.
Maar wat ik zelf wel denk, is dat je best wel in alle openheid aan een relatie kan bouwen, als je essentiële delen in je leven nog niet kan delen.
Dat kan je pas doen als de tijd rijp is, zeg maar. Als je eraan toe bent, zeg maar.
Verder kan ik zelf er niet zóveel meer over zeggen omdat ik zelf dus geen kinderen heb.
Groetjes,
Shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:34
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Daar zullen nog wat haken en ogen aan zitten.  |
....tja..'..insteken, omslaan, doorhalen....af laten gaan....' ...da's nie niks...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:37
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Daar zullen nog wat haken en ogen aan zitten.  | tja ik had het op de kleuterschool als handenarbeidopdracht. stikvol met knoopsgaten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:40
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 31 juli 2010, 19:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 14:43
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ja....zeer zeker heb ik een probleem... tijdens het chatten krijg ik soms een rode balk dat de chatserver niet meer werkt, terwijl degene met wie ik chat helemaal niets te zien krijgt....da's vervelend en hoe kan dat? Waarom krijgen beide chatters dan geen melding? Ook nu krijg ik een heel scherm voor me bij het opstarten dat niemand met mij een chat kan beginnen, terwijl alles met de pop-up blokkering in orde is? Wat moet ik dan doen? |
Over die tweede vraag heb ik ook wel eens, gewoon negeren denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:15
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: |
letterlijk betekent het ''je doel missen''
|
Dan wel: doen wat niet Gods bedoeling is.
Thomas, goed bedoeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:41
|
|
|
|
of juist het nalaten van iets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:43
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | augustinus zegt het mooi als hij de zonde vergelijkt met een parasiet. de zonde is niet iets, het is het gemis van het goede, de tekortkoming van het perfecte.
letterlijk betekend het ''je doel missen''
en de zonde is niet iets fout doen, we kunnen sinds de zondeval niks anders, het is een staat van zijn. |
waar je ieder moment van terug kunt keren, trouwens.
Als je niet in Hem leeft zodat Hij in jou leeft mis je je doel, kom je niet tot je bestemming omdat je niet in contact bent met de Heilige Geest, waardoor we van de koers afraken, de koers die God voor ons heeft uitgestippeld. Hij is echter de levende God die altijd met ons meedenkt en ons weer op de koers leidt naar Hem toe. Wat nou precies zonde is in welke denkbare situatie dan ook is persoonlijk met inachtneming van de wetten en leefregels zoals we die in de bijbel leren en toetsen aan wat we weten en hebben geleerd zoals we die in onze samenleving hanteren, gerelateerd aan het bovenstaande.
Is er nog iemand die mij kan volgen...?
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zondag 1 augustus 2010, 21:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:51
|
|
|
|
Wat mij al heel lang bezighoudt is wat verantwoord consumeergedrag is van een christen als je daarin natuurlijk meerekent dat wij als opdracht hebben de aarde te beheren/beheersen. Wat is volgens jullie de betekenis van de aarde beheren of de aarde beheersen en is daar verschil tussen? Consumeren jullie vanuit deze opdracht en hoe sta je dan tegenover intensieve veehouderij, het gebruik van antibiotica, groeimiddelen, ontwrichting van de waardigheid van het dierlijk leven, hun natuurlijke gedrag verhinderen en hen dwingen een product te zijn. Pesticiden en andere giften in de landbouw, het genetisch manipuleren van gewassen, van dieren. Wat kan onze rol zijn als christenen in ons consumentengedrag in de beïnvloeding van al deze dingen? Doen jullie dat ook en hoe dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:52
|
|
|
|
Voorlopig geen Messenger beta versie installeren, doet het niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:58
|
|
|
|
|
Wanneer ik zoek op regio komt het in volgorde van de netnummers. 010 en dan 013 etcetera. Is er ook mogelijkheid dat ik zoek op mijn woonplaats en dan in een straal van bijvoorbeeld 50 of 60 kilometer? Ik heb wel een kaart van Nederland met alle netnummers er op maar ik neem aan dat niet iedereen dat heeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 16:00
|
|
|
|
Voor mij ongetwijfeld een begrafenis. Crematie is een heidens gebruik. De Romeinen cremeerde hun doden, de Germanen en in sommige huidige religies zoals het hindoeisme gebeurt dit ook. Bij al deze religies gaat het er om dat de ziel uit het lichaam bevrijd wordt en opstijgt naar het hiernamaals.
In het Jodendom en Christendom begraaft men hun doden, zodat het lichaam in tact bijft. Dit gebruik staat in direct verband met het geloof in de lichamelijke wederopstanding waar zowel joden als christenen naar uitkijken. Daarnaast beschrijft de Bijbel dat de mens uit de aarde is ontstaan en daar ook naar zal terugkeren. Het lichaam van een overledene moet dus op een of andere manier begraven worden en in contact komen met de aarde, waaruit hij is ontstaan. Om die zelfde reden boren joden bij begrafenissen ook kleine gaatjes is de kist, zodat het lichaam van de overledene in direct contact komt met de aarde. Een mooi gebruik, vind ik.
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op zaterdag 31 juli 2010, 16:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 16:01
|
|
|
|
Nog zo'n pittige waar ik me druk om kan maken en waarover ik graag jullie mening over wil horen. In Catalonië en de Canarische Eilanden is/wordt het bij de wet verboden om stierengevechten te houden. Voor mij was dat nieuws een reden om God te danken. Wat ik ervan weet is dat het voortkomt uit het idee dat met het doden van de stier alle kwade geesten konden worden verbannen uit de gemeenschap. Alle kwaad werd op het dier geladen en met zijn dood verslagen, verbannen. In die zin een offer en tevens verheven tot cultuur. Naar onze maatstaven is die reden ondeugdelijk en achterhaald. Bijbel: God wil immers geen offers, wat kunnen wij Hem geven. Hij heeft immers alles geschapen, heel de aarde is van Hem. God wil gehoorzaamheid. Daar is de bijbel duidelijk in. Moet je een land zijn cultuur gunnen ook als daarbij een dier een gruwelijke dood sterft en daarbij eigenlijk tegen Het Woord wordt gezondigd? Gij zult niet doden en God wil geen offers. Wat vinden jullie hiervan?
|
|
| Naar boven |
|
|