ChristianMatch

Forum

De hemel niet voor gescheiden mensen??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:26

EVA685 schreef:
Nu heb ik weer wat gelezen, weet alleen niet meer waar het instond.
Alle gescheiden mensen zouden niet in de hemel komen.

ik weet ook niet waar je t hebt gelezen; in elk geval niet in de bijbel!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:26

HENK710 schreef:
Tijdens opleidingen voor predikanten is er al meer aandacht voor pastoraat annex maatschappelijk werk. Tegelijk zie je in kerken vaak een andere tendens, namelijk dat er meer gebruik gemaakt wordt van andere gemeenteleden middels een pastoraal team o.i.d. om zo de predikant te ontlasten danwel zich meer te kunnen laten richten op zijn onderwijzende herdersfunctie. Want in de loop der eeuwen is wel duidelijk geworden dat een predikant teveel aan taken toebedeeld heeft gekregen, die niet noodzakelijkerwijs bij hem hoeven te liggen.

Henk, die voorstander is van functioneren als lichaam in de gemeente, waarbij ieder zijn/haar taak heeft om er zo voor elkaar te zijn. Dit is zeker in situaties van scheiden van belang. Na mijn scheiding heb ik wel heel duidelijk mogen ervaren wat voor warm nest een kerkgemeenschap kan zijn. Zowel de ouderling als een aantal gemeenteleden waren er voor me zonder direct klaar te staan met allerhande donderpreken en zo. Ik kon mijn ei kwijt en ze ondersteunden me praktisch waar nodig en mogelijk.

Toch voel je je denk ik vertrouwder bij je eigen dominee, i.pv. Pastoraal werker, een dominee heeft toch iets meer gezag vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:27

JEANFRITS816 schreef:
gradaties sodom en gomorrah zal draaglijker ziin. matteus 10 vers 14 en 15.de hel is echt voor eeuwig.
En als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten. 15 Ik verzeker jullie: de dag van het oordeel zal voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.

De hel is voor eeuwig: Ja zo is dat vertaald alleen de Nederlandse taal kent nogal wat beperkingen. Zo heb je in het Engels 2 woorden voor duiven. Een duif welke mensen brutaal pikt en een duif die schuwer is. Nederland kent maar 1 woord voor duif.

Het gaat om het woord "eeuwig" Het Griekse woord aion kan ook tijdsperk betekenen namelijk. Dus het is maar net waar de vertaler voor kiest.

Zijn er nog meer bijbelteksten waarin de hel gradaties kent? Bij Opwekking hadden ze ooit boek verkocht hoe de hel er uit ziet. Deze auteur omschrijft in welke vorm het geeft. En ook dat iemand bijvoorbeeld een hogere straf heeft gehad, daar liepen naar ik meen meer maden op. Visioenen uit de hel, echter iedereen kan wel zo een boek schrijven natuurlijk. Als deze boek zo belangrijk is snap ik de toegevoegde waarde niet: Immers dan het het wel in de Bijbel gestaan.

Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op woensdag 4 augustus 2010, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:28

EVA685 schreef:
Toch voel je je denk ik vertrouwder bij je eigen dominee, i.pv. Pastoraal werker, een dominee heeft toch iets meer gezag vind ik.

voor mij heeft alleen God/de bijbel gezag
en de dominee is er om de bijbel uit te leggen en tot troost en vermaan te gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:28

HENK710 schreef:
Dan blijft er nog meer ruimte over in de hemel, aangezien er wel meer zonden zijn en we daar allemaal wel last van hebben Knipoog smiley

Een kennis van mij zei daarop......dan heeft satan gewonnen, als velen niet in de hemel komen.
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:29

CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.

Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....

Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??

Opgegeven tot nu toe;
Erika129
Angelique327
Yes356 (onder voorbehoud)
Crossroad317
Anoniempje (onder voorbehoud)
Henk546
Bert168 (onder voorbehoud)
Henduk927
Marcowaal200
Chatuliem619
Margreet933 (onder voorbehoud)
Hannah810 met dochter (onder voorbehoud)
Billy701
Alous961

Voor de mensen die van ver moeten komen, vraag eens of er mogelijkheden zijn om samen te rijden.

Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder.
http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf

ok, dank je wel. Leuk om diverse van jullie live te ontmoeten.
groetjes Alous(Els)
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:34

EVA685 schreef:

Dat gaat niet altijd op Eva.
Met mijn toenmalige predikant had ik totaal geen band. Hij heeft goed geholpen, vooral in de praktische dingen daar niet van, maar 2 jaar later kreeg ik contact met een pastoraal werkster en daar heb ik erg veel aan gehad. Heb veel van haar geleerd en zij heeft mij geholpen om het verdriet en de pijn van de scheiding te verwerken. Ik denk niet dat dat met gezag te maken heeft maar met vertrouwen hebben in elkaar.

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 4 augustus 2010, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:35

EVA685 schreef:
Bid en werk staat wel in de Bijbel....maar hoelang? Smiley die vol vragen zit

Ik lees dit en moet nou weer denken aan vele jaren geleden. Ik was een jaar of 18 en het was dankdag. Toen vond ik de kerk iets voor zondags en niet voor doordeweeks .
Ik moest die dag voor mn werk naar cursus en kwam rond 16.00 uur thuis. Ik had mn baas beloofd om na cursus nog een poosje te komen werken.
Dus ik zeg tegen mn moeder , ik ga om 18.00 nog werken waarop ze zei: Je weet toch wel dat het dankdag is he. Ik zei ja hoor maar in de bijbel staat toch: Bid en werk! Waarop mn moeder dus zei : Klopt helemaal maar denk eraan, bid staat er wel als eerste en daarna werk.
Ik ben het nooit vergeten.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:36

CHANDLER627 schreef:
Ben er weer!

En wil daarom maar gelijk de lessen en valkuilen uit het verleden voorkomen met mijn onderstaande gebruiksaanwijzing...

Ik zit hier op CM niet om Christus te vereren.
Ik zit hier voor mezelf. En hoop daarmee Hem te dienen.
Ik zit hier op CM om een christelijke vrouw te ontmoeten.

Een vrouw die christelijk en vrouwelijk is, in goed balans.
Niet om geloofsstandpunten uit te wisselen, maar om samen gevoelens te zoeken.
Niet om vast te houden aan wat je al kent, maar om samen een nieuwe weg te bewandelen.

Ik zit hier om te flirten en niet om een halve theoloog uit te hangen.
Hoewel ik valse stellingen op dit forum makkelijk kan weerleggen.
Liever stel ik hoe mooi, lief en zachtaardig je bent.
Maar dan moet je wel genoeg pit hebben om dat in mij te bewerken.
Want soms lijk ik wel getrouwd met mijn werk...

Ik wil hier zeker bijdragen aan beter Nederlands.
Want wat je schrijft, is belangrijk.
Maar wil 't goed overkomen, dan is 't van belang hoe je 't schreift...
't Geeft mij een indruk van hoe zorgzaam jij kunt zijn.
Met taal en met intelligentie.

Als jij schrijft dat je 1.65m bent met een 'normaal postuur' en 90k weegt, dan moet mijn opmerking over jouw bijzonder groot achterwerk als humor worden opgevat.
Oh... nee, echt niet!? Ik had er zelfs een smiley achter gezet...

Verder wil ik je waarschuwen voor stalkers die hier aanwezig zijn. Mensen die emotioneel te kort schieten en te veel op zichzelf gefocust zijn.
Maar er zijn er ook die te veel op hun aanstaande focussen. Zelfs als die niet in beeld is.

Hey, ik ben er weer.
Durf jij dit keer wel?

Je hebt ook vrouwelijke theologen, ze kunnen lief, zacht en mooi zijn hoor
en je hebt gelijk je preek Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:38

VISSER278 schreef:
Ik lees dit en moet nou weer denken aan vele jaren geleden. Ik was een jaar of 18 en het was dankdag. Toen vond ik de kerk iets voor zondags en niet voor doordeweeks .
Ik moest die dag voor mn werk naar cursus en kwam rond 16.00 uur thuis. Ik had mn baas beloofd om na cursus nog een poosje te komen werken.
Dus ik zeg tegen mn moeder , ik ga om 18.00 nog werken waarop ze zei: Je weet toch wel dat het dankdag is he. Ik zei ja hoor maar in de bijbel staat toch: Bid en werk! Waarop mn moeder dus zei : Klopt helemaal maar denk eraan, bid staat er wel als eerste en daarna werk.Ik ben het nooit vergeten.

Hele mooie uitspraak van je moeder Visser. Goed om te onthouden.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:43

Noordwijk: 28 aug.

Hoog water: 18.15uur
Laag water: 13.10uur

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op woensdag 4 augustus 2010, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:49

EVA685 schreef:
Dat klopt Arnold, maar scheiden is wel een zonde in GODS ogen.

En de zoon van God is op deze aarde gekomen om ZONDAREN te zaligen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:01

GRIFFIN748 schreef:
enneh... met voor/achtertuin en zo?

Met een achtertuin Grif, en een grote!
Er moet alleen aardig wat aan gedaan worden en of dat financieel gaat lukken?
Maar keb het volste vertrouwen in onze Heer, ook dat komt goed!
Hij voorziet! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

MARIO216 schreef:
Ik kreeg toen ik 8 was mijn eerste horloge met digitale tijd. Toen had je nog de eerste handcomputerspelletjes die je overal me kon nemen. Heb me vingers blauw gespeeld.

Ik heb een automaat van Omega, ben ik dan ouderwets of is dat retro ??
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

doe maar 25 september

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:04

TESSYBEAR731 schreef:
Goed nieuws! Vorige week hebben uk en ik een huisje aangeboden gekregen hier aan de overkant...vandaag heb ik het officieel geaccepteerd.
Als alles volgens plan verloopt krijgen we 3 September de sleutel Lachende smiley

God is goed!!

Gefeliciteerd Tes!

God zal ook in de rest voorzien hoor
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:05

HANNAH810 schreef:
kijk, dat is lekker barbeknoeien
andersom zou het toch een regelrechte ramp worden?

1. vrouw haalt barbecue en kolen uit de schuur.
2. man maakt de grill van de barbecue maar half schoon.
3. man gaat naar de winkel, maar vergeet de helft en neemt overbodige andere helft mee...
4. man gaat naar de slager, en besteed een maandsalaris aan teveel vlees
5. man gaat naar de bakker.
6. man maakt de salades niet klaar en bereidt de groenten niet, want vlees is veel lekkerder.
7. man bereidt de diverse vleessoorten niet, want dat heeft de slager al gedaan voor hem; wel zo practisch.
8. man legt al het vlees op een schaal samen met alle andere barbecue benodigdheden; sausjes etc.
9.man brengt de schaal en de halfvuile grill naar de vrouw die bij de barbecue staat te wachten met een ongeduldig gezicht.

10.vrouw legt het vlees één voor één op de barbecue.

11.man geniet en vergeet de tafel te dekken.
12.man gaat zitten en geniet.
13.man blijft zitten en geniet.
14 man vertelt dat het vlees op de barbecue is aangebrand.

15. Man pakt het aangebrande vlees van de barbecue en geeft het op een schaal aan de vrouw.

16 vrouw snijd de zwartste randjes eraf, en meld dat dit nu barbeknoeien heet.

16. Man ziet vrouw grinniken en concludeert dat het mogelijk is om vrouwen gelukkig te maken.

echt zelf gedaan hannah? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:05

EVA685 schreef:
Nou, dat dacht ik dus ook.
HIJ wist alles al van te voren, ook dat wij gingen scheiden?

Ik weet het niet Eva,

Ik geloof dat we allemaal een vrije keus hebben en dat God van geen van ons gewild heeft dat we zouden gaan scheiden.
Maar zoals Chatuliem in een ander topic al aangaf gaat het feit dat we niet zouden mogen scheiden soms mank tegenover een heleboel andere normen in de bijbel.
Ik geloof niet dat God het heeft gewild Eva, maar ik geloof wel dat Hij ons vergeeft en het hart aan ziet. Waarom zou de zonde van echtscheiding dan niet vergeven worden, naast vele andere zonden die dat wel worden Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
EMMA803

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:06

Ben er weer!

En wil daarom maar gelijk de lessen en valkuilen uit het verleden voorkomen met mijn onderstaande gebruiksaanwijzing... Waar is de gebruiksaanwijzing? Ik Lees waarom je terugbent, niet hoe je “gebruikt”wilt worden.
Dus beter zou je kunnen zeggen, onderstaande beredenering.:>) ( helaas lukt het me niet om een licht grimasje neer te pennen……….)
Ik zit hier op CM niet om Christus te vereren. Was ze “te”gefocust op onze lieve heer?
Ik zit hier voor mezelf. En hoop daarmee Hem te dienen. Geloof het maar, vertrouw erop. Je dient hem.Ik zit hier op CM om een christelijke vrouw te ontmoeten. Dat doen de meeste, of wanneer je een vrouw bent vise versa. ( weet even niet of ik dit correct schrijf en helaas woord correctie pakt hem niet)
Een vrouw die christelijk en vrouwelijk is, in goed balans. Over het algemeen voldoe ik aan deze voorwaarde, maar…, ik raak er ook wel eens uit.Niet om geloofsstandpunten uit te wisselen, maar om samen gevoelens te zoeken. Dat is nou lastig. Door die gevoelens is de balans juist weg, Ik zoek meestal niet zo naar gevoelens, die dienen zich zomaar aan, mijn zoektocht is meer richting balans.Niet om vast te houden aan wat je al kent, maar om samen een nieuwe weg te bewandelen. Niet alles loslaten hoor, dat maakt zo gebrekkig.
Ik zit hier om te flirten en niet om een halve theoloog uit te hangen.
Hoewel ik valse stellingen op dit forum makkelijk kan weerleggen.
Liever stel ik hoe mooi, lief en zachtaardig je bent.
Maar dan moet je wel genoeg pit hebben om dat in mij te bewerken.
Want soms lijk ik wel getrouwd met mijn werk... ja dat is lekker veilig. En als je het uit je prive niet haalt, dan maar uit het werk, of heb ik het nu over mezelf?
Ik wil hier zeker bijdragen aan beter Nederlands.
Want wat je schrijft, is belangrijk.
Maar wil 't goed overkomen, dan is 't van belang hoe je 't schreift...
't Geeft mij een indruk van hoe zorgzaam jij kunt zijn.
Met taal en met intelligentie.
Hier wil ik graag even serieus op reageren. Ik ben zelf ook nogal oordelend over schrijffouten, en het staat ook ontzettend knullig wanneer woorden fout geschreven zijn. Toch is dit oordeel een negatieve eigenschap van mij, het heeft niet altijd met intelligentie te maken. Niet iedereen is in staat foutloos te schrijven, en eerlijkheidshalve geef ik toe, zit ik er ook wel eens naast.
Als jij schrijft dat je 1.65m bent met een 'normaal postuur' en 90k weegt, dan moet mijn opmerking over jouw bijzonder groot achterwerk als humor worden opgevat.
Oh... nee, echt niet!? Ik had er zelfs een smiley achter gezet...

Verder wil ik je waarschuwen voor stalkers die hier aanwezig zijn. Mensen die emotioneel te kort schieten en te veel op zichzelf gefocust zijn.
Maar er zijn er ook die te veel op hun aanstaande focussen. Zelfs als die niet in beeld is. Mee eens met beide stellingen. Ik val in de 2e categorie.

Hey, ik ben er weer. Je durft.Durf jij dit keer wel? Vorige keer had ik ook wel gedurfd, ben ik bang:>).
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:10

[quote=ERIKA129]'

Voor degene die komen.
Nog een mededeling!!!!!!!!

Crossroad heeft borden bekers en bestek voor ons allemaal zo om weg te gooien, dus die hoeft niemand mee te nemen. Lachende smiley
Alleen graag wel 10 mensen een stoel meenemen ik heb er 10.
Denk makkelijk degene die met de auto komen een stoel mee te nemen?
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:10

Zag het op deze site staan qua gradaties van straffen in de hel:

http://www.dlinde.nl/hel.htm
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:13

MARGREET933 schreef:
Nee, hoor zijn vader heet Johan Maasbach,
en zijn dienstknechten van de HEERE.
en dat is zo geleid door de Heilige GEEST!!
dus is het geen bedrijf, in een bedrijf neem je allerlei mensen aan,
die niet worden geleid door de H.GEEST...............

He Margreet, leuk die foto, een kabbelend beekje.
Doet me denken aan een lied uit opwekking Nr. 281

http://www.youtube.com/watch?v=ZVS0R8-T69Q
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:18

EVA685 schreef:

Wat heeft een predikant in principe meer dan een ander? Is het niet juist beter om te kijken naar de gaven en talenten? Ik denk echt dat kerkleden een predikant in de loop der eeuwen teveel op een soort 'hij-staat-altijd-voor-ons-klaar'-positie hebben neergezet, ook nog eens geposteerd op een soort voetstuk. Mede daardoor is men denk ik wel teveel gaan vragen van predikanten!

Daarnaast draait het niet zozeer om gezag, maar veel meer om vertrouwen, zoals denk ik het voorbeeld van Robbedoes ook wel aangeeft.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 4 augustus 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:21

EVA685 schreef:
Een kennis van mij zei daarop......dan heeft satan gewonnen, als velen niet in de hemel komen.

Gelukkig is er dan toch nog de nieuwe aarde die God voor ons bestemd heeft! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:25

HENK710 schreef:
Wordt de berg persé afgebroken? Of kan God ons ook leren om tijdens de moeizame beklimming niet enkel de weg met losse stenen, doornen en dergelijke te zien, maar ook te genieten van het uitzicht dat er ook is, zowel om ons heen als richting de top. Knipoog smiley

Of de berg perse wordt afgebroken weet ik niet, er staat wel iets heel moois daarover geschreven in Jesaja 40

4:Laat elke vallei verhoogd worden
en elke berg en heuvel verlaagd,
laat ruig land vlak worden
en rotsige hellingen rustige dalen.

En dan wil graag daarbij ook nog uit hetzelfde hoofdstuk van Jesaja citeren;

28 Weet je het niet? Heb je het niet gehoord?
Een eeuwige God is de HEER,
schepper van de einden der aarde.
Hij wordt niet moe, hij raakt niet uitgeput,
zijn wijsheid is niet te doorgronden.
29 Hij geeft de vermoeide kracht,
de machteloze geeft hij macht in overvloed.
30 Jonge strijders worden moe en raken uitgeput,
zelfs sterke helden struikelen,
31 maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht:
hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar,
hij loopt, maar wordt niet moe,
hij rent, maar raakt niet uitgeput.

Vertaling NBV
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:27

CROSSROAD317 schreef:
Of de berg perse wordt afgebroken weet ik niet, er staat wel iets heel moois daarover geschreven in Jesaja 40

4:Laat elke vallei verhoogd worden
en elke berg en heuvel verlaagd,
laat ruig land vlak worden
en rotsige hellingen rustige dalen.

En dan wil graag daarbij ook nog uit hetzelfde hoofdstuk van Jesaja citeren;

28 Weet je het niet? Heb je het niet gehoord?
Een eeuwige God is de HEER,
schepper van de einden der aarde.
Hij wordt niet moe, hij raakt niet uitgeput,
zijn wijsheid is niet te doorgronden.
29 Hij geeft de vermoeide kracht,
de machteloze geeft hij macht in overvloed.
30 Jonge strijders worden moe en raken uitgeput,
zelfs sterke helden struikelen,
31 maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht:
hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar,
hij loopt, maar wordt niet moe,
hij rent, maar raakt niet uitgeput.

Vertaling NBV

heel mooi cross!
enneh, leanne; kun je wel even mee toe zeker? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:37

VISSER278 schreef:
Noordwijk: 28 aug.

Hoog water: 18.15uur
Laag water: 13.10uur

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Zal ik jou dan ook maar op de lijst zetten Visser Lachende smiley
Tis voor jou bijna een thuiswedstrijd ....
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:38

TESSYBEAR731 schreef:
Ik weet het niet Eva,

Ik geloof dat we allemaal een vrije keus hebben en dat God van geen van ons gewild heeft dat we zouden gaan scheiden.
Maar zoals Chatuliem in een ander topic al aangaf gaat het feit dat we niet zouden mogen scheiden soms mank tegenover een heleboel andere normen in de bijbel.
Ik geloof niet dat God het heeft gewild Eva, maar ik geloof wel dat Hij ons vergeeft en het hart aan ziet. Waarom zou de zonde van echtscheiding dan niet vergeven worden, naast vele andere zonden die dat wel worden Smiley die vol vragen zit

Ja, Tes, JEZUS is toch voor onze zonden aan het kruis gegaan?
Nu andere vraag, mag je op Bijbelse gronden wel scheiden?
Wat is het verschil, als je niet gelovig bent?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:40

CROSSROAD317 schreef:

Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.

Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....

Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??

Opgegeven tot nu toe;
Erika129
Angelique327
Yes356 (onder voorbehoud)
Crossroad317
Anoniempje (onder voorbehoud)
Henk546
Bert168 (onder voorbehoud)
Henduk927
Marcowaal200
Chatuliem619
Hannah810 met dochter (onder voorbehoud)
Billy701
Alous961
Imke917

Voor de mensen die van ver moeten komen, vraag eens of er mogelijkheden zijn om samen te rijden.

Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder.
http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 4 augustus 2010, 23:12
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:51

HENK710 schreef:
Wat heeft een predikant in principe meer dan een ander? Is het niet juist beter om te kijken naar de gaven en talenten? Ik denk echt dat kerkleden een predikant in de loop der eeuwen teveel op een soort 'hij-staat-altijd-voor-ons-klaar'-positie hebben neergezet, ook nog eens geposteerd op een soort voetstuk. Mede daardoor is men denk ik wel teveel gaan vragen van predikanten!

Daarnaast draait het niet zozeer om gezag, maar veel meer om vertrouwen, zoals denk ik het voorbeeld van Robbedoes ook wel aangeeft.

Predikanten en voorgangers zijn ook in een andere positie gekomen. Meer tussen dan boven de mensen, naar de geest van de tijd. Het beeld van herder gaat nog wel op maar het beeld van de kudde is achterhaald. Predikanten kunnen ook niet alle eigenschappen die ze zouden moeten hebben in zich verenigen. Er zijn in elke geloofsgemeenschap wel mensen met in te zetten gaven. Iedereen die gescheiden is, is ervaringsdeskundige. Veel mensen hebben in tegenstelling tot veertig jaar geleden ook meer tijd. Het gaat dan om vertrouwen en relatie. Eva zou hooguit kunnen refereren aan een grotere bijbelkennis bij een predikant. Pastoraal medewerkers lopen hier natuurlijk wel tegenaan. Laten we deze idealisten wel behouden, een kerk is meer dan de prediking, hoe belangrijk ook. Als een ieder (een deel van) de talenten inzet en ziet waar die gebruikt kunnen worden dragen we bij aan betere gemeente. Goed voorbeeld doet goed volgen, zo werkt het nu eenmaal. Kerkverlating is niet iets waar we ons bij neer moeten leggen, maar wat we moeten voorkomen. Mensen die slecht behandeld werden en weg zijn gegaan zonder groeten, zie je meestal niet terug. Er is niet voor niets zoveel weerstand en wrok naar de kerk. Als deze kerkverlaters empathie hadden ervaren, was dat niet zo geweest.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 4 augustus 2010, 23:13
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 ... 6194 Volgende
Pagina 1022 van 6194