ChristianMatch

Forum

Einde forum deelname.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:23

DAVID923 schreef:
zoals ik elders al zei na vandaag. maak ff wat lopende discussies af.
ik kan niet snel genoeg vertrekken merk ik al, wat een liefde, Knipoog smiley

Veel geluk verder David.
(mijn tip: probeer eens wat meer vanuit jouw eigen bewoordingen te spreken i.p.v. teksten te noemen... (teksten horen vaak ook in z'n verband gezien te worden... Knipoog smiley ).
Zo leren mensen jou ook beter kennen denk ik...
Het ga je goed ! En succes met je studie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:23

oeps bra...
(prive info)

melding doen bij chris.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:26

GRIFFIN748 schreef:
vertel vertel! wat heb ik gemist?

Clown smiley

jaaa, dan had je er maar bij moeten zijn... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:28

MARIJAN072 schreef:
Heel sociaal van je, Willemijn! Knipoog smiley Lachende smiley

Ok, Willemijn, een gratis wandeltocht naar Assel dan, is mooier veel mooier dan Houtigehage.

Thomas, Pieterpad is klaar, liep inderdaad een stukje door Duitsland.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 9 augustus 2010, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:30

SUSANNAH475 schreef:
jaaa, dan had je er maar bij moeten zijn... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Nâh, da's dan weer lekker... Huilende smiley, smiley in tranen

met een zere portemonnee en 2 lege benzinetanks (naar Amersfoort fietsen is me iets te ver, al heb ik het vroeger wel gedaan) kon 't effe niet... Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zondag 8 augustus 2010, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:32

GRIFFIN748 schreef:
Nâh, da's dan weer lekker... Huilende smiley, smiley in tranen

met een zere portemonnee en 2 lege benzinetanks (naar Amersfoort fietsen is me iets te ver, al heb ik het vroeger wel gedaan) kon 't effe niet... Huilende smiley, smiley in tranen

ow oke, arme jij... volgende keer beter zullen we maar zeggen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:34

THOMAS968 schreef:
Ok, Willemijn, een gratis wandeltocht naar Asselt dan, is mooier veel mooier dan Houtigehage.

eh wat ? Houtigehage ?
Waar leg dat ? (ken veel plaatsen niet, maar daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord...)

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 8 augustus 2010, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:40

SUSANNAH475 schreef:
eh wat ? Houtigehage ?
Waar leg dat ? (ken veel plaatsen niet, maar daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord...)

tussen Ljouwert en Grunn ter hoogte van de provinciegrens/Smallingerland/A7, zo ongeveer.

(met dank aan Google Earth...'t is te lang geleden dat ik het geleerd heb met aardrijkskunde Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:45

SUSANNAH475 schreef:
Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ?
Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... Knipoog smiley ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij.
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten.
Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ?
Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Lachende smiley
Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !!

Je hebt helemaal gelijk Sus!

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:45

SUSANNAH475 schreef:
Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... Knipoog smiley ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij.
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten.
Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ?
Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Lachende smiley
Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !!
Kijk dan heb ik 3 banen 2 onbetaalde en 1 betaalde
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:49

BRAZEEVEL772 schreef:
dacht dat het allen vrouwen over kwam maar nu heb ik zelf onder vonden hoe het is om echt belazerd te worden
ben zwwar geschokt door dit gebeuren maar daar schade en schande word men wijs
en gelukkig heeft God me bewaard voor erger
ow wat voel ik me genomen

en terecht, dat je je dan even niet prettig voelt;
even slikken, ademhalen, en doorgaan met leven dan maar cowboy!
"want morgen wordt alles anders, alles beter en alles nieuw!
gister oke dat was niks, dat kunnen we weten en vergeeeeeten....... Knipoog smiley"
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:51

GRIFFIN748 schreef:
tussen Ljouwert en Grunn ter hoogte van de provinciegrens/Smallingerland/A7, zo ongeveer.

(met dank aan Google Earth...'t is te lang geleden dat ik het geleerd heb met aardrijkskunde Clown smiley )

aaah oke, tussen Leeuwarden en Groningen dus in 't Nederlands... Clown smiley
tnx !
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:54

CHATULIEM619 schreef:
Om antwoord daarop te geven moet je elkaar leren kennen in het echie...dat kan niet via het forum.

ik bedoelde het ook alleen als gedachte in het algemeen, chatuliem;
dus niet naar de ander gericht, maar om ieder voor zichzelf eens over na te denken hoeveel je misschien voor anderen de genadevolle houding en de juiste woorden als troost zou kunnen bieden..........snapt uwes?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:57

SUSANNAH475 schreef:
aaah oke, tussen Leeuwarden en Groningen dus in 't Nederlands... Clown smiley
tnx !

voor zover Friesland bij Nederland hoort, anders is het buitenland Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:59

DAVID923 schreef:
ben ik na vandaag ook.
maar wat een inhoudelijke reactie weer! je bent geweldig.
ow wat zie je me graag gaan :)

je mag van mij hier blijven hoor......denk dat je meer last van mij hebt dan ik van jou omdat ik niet inhoudelijk kan zijn......
je gelooft het waarschijnlijk niet maar ik heb zelfs al een theologiestudie afgerond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:01

DAVID923 schreef:
dat onderscheidsvermogen is een geestelijk gave, zie 1cor 12, maar een ieder die de Geest heeft die word door Hem geleid idd.

ja laten we maar ophouden over meneer Bakker.

over onderscheidingsvermogen gesproken; ken je dit boek?

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-oorlog-tegen-de-heiligen-druk-1/1001004002717238/index.html

het staat als 4de ofzo op mijn studieboeken lijst, maar heb al wat gescanned en het lijkt me een zwaar boek (geestelijk gezien)

ken je het en wat vond je ervan?

Ik heb het zelf niet gelezen maar heb wel van anderen gehoord dat het een goed boek is.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:04

THOMAS968 schreef:
Ok, Willemijn, een gratis wandeltocht naar Asselt dan, is mooier veel mooier dan Houtigehage.

Nou, dat is een leuke prijs.....Naar de begraafplaats zeker......daar is Asselt toch om bekend? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 8 augustus 2010, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:06

SUSANNAH475 schreef:

Prachtig gezegt suus , dan heb ik dus ook 2 banen !
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:10

Aan WILLEMIJN232:

In de Bijbel staat een aantal categorie mensen welke zeer zeker niet de hemel in zullen gaan. Dat zijn hoereerders, dieven, leugenaars en mensen die onder de noemer "schandknaap" vallen. Nu weet ik niet precies wat dat precies is maar ik begrepen heb is dat mannen die het met mannen doen maar dan betaald. Maar goed deze mensen zullen dan niet de hemel in gaan. Als dat werkelijk zo is, dan is raar dat kerken homo huwelijk inzegent. Je zegent dieven ook niet in? Sta jij wel achter het feit dat er mensen van het gelijke geslacht met elkaar gaan? En als het geoorloofd is op welke bijbel tekst wordt dat gebaseerd? Wel zegt David de liefde voor mannen groter is dan die voor vrouwen. Maar er staat niet dat hij seks bedreef met zijn vriend.

Helaas heb ik van de heer Arie Boomsma ook geen reactie gehad om welke reden het wel geoorloofd waar dat in de Bijbel staat. NU zijn er mensen die beweren dat we nu in 2010 leven en niet meer in de Bijbelse tijden. Dat zou betekenen dat de Bijbel tot op zekere hoogte houdbaarheidsdatum heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:12

WILLEMIJN232 schreef:
Nou, dat is een leuke prijs.....Naar de begraafplaats zeker......

Jij bedoelt zeker Assel bij Apeldoorn, Willemijn.

Asselt ligt bij Roermond, in de provincie Limburg.

Marijan, blij met google Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:13

WILLEMIJN232 schreef:
Nou, dat is een leuke prijs.....Naar de begraafplaats zeker......

Assel heeft een leuk tentje aan het spoor met lekkere erwtensoep, waar het vegetarisme gelukkig geen greep op heeft gekregen. Het gedeelte naar Hoog-Soeren is zeer de moeite waard en als je daar bent, heb je goede eettentjes. Mooi geaccidenteerd, bos en hei, zuivere lucht en meer in de buurt voor Willemijn. Ik vind het echt veel leuker dan Houtigehage eigenlijk. Het kippentrapje is het enige wat opwindt daar. Hellendoorn/Ommen als Pieterpadetappe blijft de hoofdprijs, dat wel.

Thomas, vegetarische erwtensoep, het idee alleen al.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 9 augustus 2010, 00:31
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:13

Ik heb het over werken als dit nu (on)betaald is voor mij hetzelfde.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA883

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:15

Hallo allemaal,

Ik ben hier al een tijdje lid en wil graag jullie mening ergens over weten.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik een lichamelijke beperking heb t.g.v. een ongeval. Twijfelende smiley helaas.....

Nu zul je je afvragen dat is toch geen probleem. Nou dat is het wat mij betreft ook niet. Wat ik me nu na een aantal maanden afvroeg hoe andere mensen er tegen aan kijken om een relatie aan te gaan met iemand met een beperking.

Ik heb er voor gekozen om het er bij te zetten om dat ik daar eerlijk over wil zijn en niet in een situatie wile komen van: o ja tussen haakjes ik heb ook nog een beperking!
Daarnaast wil ik er ook niet over zwijgen en net doen of het er niet is want ondanks mijn beperking heb ik een heel actief leuk leven. Alleen zou het nog leuker kunnen worden met partner Lachende smiley

Ik ben benieuwd naar jullie reactie...

groeten

Petra
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:17

DAVID923 schreef:
volgens de Bijbel wel:

5. Mar 3,29
maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.

*

al staat er zover ik weet maar 1 voorbeeld in en dat is in handelingen 5

Dat is dan leuk. 70 maal 70 maal vergeef ik een ander zijn schuld gaat dan niet op. Lijkt wat tegenstrijdig. Laat ik maar hopen dat ik niet gezondigd heb tegen de Heilige Geest. Als dat zo is kan ik wel stoppen met mijn werk carrière misschien nog wat mensen bekeren tot het geloof en goede dingen doen maar dan is alles ZINLOOS! Dan kun je wel zwaar depressief worden.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:20

CHANDLER627 schreef:
PS. Heb nu ook een afbeelding van mijn droomvrouw geplaatst op mijn profiel. Maar voel me in haar nabijheid zeker Obelix...

forget it;
ik zou er nog een minderwaardigheidscomplex van oplopen!!
mijn haar niet lang genoeg,
mijn middel niet slank genoeg,
mijn schoudergewrichten onvoldoende uit de kom,
mijn ogen onvoldoende in de bambi-sfeer,
mn wenkbrauwen niet ter hemel geschoten,
mn lipjes onvoldoende opgepompt,

en dan heeft zíj het allemaal wel voor elkaar;
heeft ze wel een helm, maar de prins; vergeet het maar
die is waarschijnlijk onverwacht,
gevlucht naar een ander princesje dat op hem wacht!!
of wacht zij, met de helm alvast klaar,
tot de prins op zoek gaat naar haar?
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:20

RICHARDRI464 schreef:
Dat is dan leuk. 70 maal 70 maal vergeef ik een ander zijn schuld gaat dan niet op. Lijkt wat tegenstrijdig. Laat ik maar hopen dat ik niet gezondigd heb tegen de Heilige Geest. Als dat zo is kan ik wel stoppen met mijn werk carrière misschien nog wat mensen bekeren tot het geloof en goede dingen doen maar dan is alles ZINLOOS! Dan kun je wel zwaar depressief worden.

mm ik heb wel eens horen prediken dat wie zich afvraagt of hij gezondigd heeft tegen de Heilige Geest dat niet gedaan heeft.dan zou je je het niet afvragen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:21

PETRA883 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben hier al een tijdje lid en wil graag jullie mening ergens over weten.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik een lichamelijke beperking heb t.g.v. een ongeval. Twijfelende smiley helaas.....

Nu zul je je afvragen dat is toch geen probleem. Nou dat is het wat mij betreft ook niet. Wat ik me nu na een aantal maanden afvroeg hoe andere mensen er tegen aan kijken om een relatie aan te gaan met iemand met een beperking.

Ik heb er voor gekozen om het er bij te zetten om dat ik daar eerlijk over wil zijn en niet in een situatie wile komen van: o ja tussen haakjes ik heb ook nog een beperking!
Daarnaast wil ik er ook niet over zwijgen en net doen of het er niet is want ondanks mijn beperking heb ik een heel actief leuk leven. Alleen zou het nog leuker kunnen worden met partner Lachende smiley

Ik ben benieuwd naar jullie reactie...

groeten

Petra

Lastige vraag Petra, ik denk dat als ik een man de moeite waard vind het voor mij geen belemmering is als hij een beperking heeft......
Maar ik heb het nog nooit bij de hand gehad dus hoe ik in het echt daar op zal reageren weet ik niet......
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:25

RICHARDRI464 schreef:

Ik dacht eigenlijk dat mensen die zondigen tegen de Heilige Geest, hetzelfde doen als de farizeërs tegen wie Jezus het heeft. Deze farizeërs weerstaan het werk van de Heilige Geest; zij willen God niet echt dienen. Dit zijn mensen die er waarschijnlijk ook nooit spijt van zullen krijgen omdat zij tegen God kiezen.

Je kunt er idd zwaar depressief van worden als je niet precies weet wat de zonde tegen de Heilige Geest inhoudt. Algehele stelregel is volgens mij; mensen die bang zijn dat ze deze zonde hebben gedaan, hebben dit sowieso niet op hun geweten. Zij hebben, blijkens hun angst, ontzag voor God.

Maar dit is wel een beetje off-topic...

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:29

Ik heb helaas angsten voor de hel. Mensen kunnen zoveel tegen me vertellen en ik begrijp het ook en lees de Bijbel. Ik snap het maar toch blijft die angst. Angst kan toch niet van God zijn? Ik heb gewerkt in de zorg. Mensen die uit de Gereformeerde Gemeente kwamen waren vooral bang voor de hel. Een oudere mevrouw riep help me, help me! Ik ga naar de hel. Hoewel ik op haar in praatte met positieve Bijbelteksten bleek dat maar tijdelijk te helpen. Eigenlijk heb ik het zelfde. Ik heb ook wel tot Satan gesproken dat hij een verliezer is en dat Jezus de waarheid is. Hem bekeren zal er wel niet in zitten. Satan lees maar mee: Jij bent de vader van de leugens.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:30

RICHARDRI464 schreef:
Ik heb helaas angsten voor de hel. Mensen kunnen zoveel tegen me vertellen en ik begrijp het ook en lees de Bijbel. Ik snap het maar toch blijft die angst. Angst kan toch niet van God zijn? Ik heb gewerkt in de zorg. Mensen die uit de Gereformeerde Gemeente kwamen waren vooral bang voor de hel. Een oudere mevrouw riep help me, help me! Ik ga naar de hel. Hoewel ik op haar in praatte met positieve Bijbelteksten bleek dat maar tijdelijk te helpen. Eigenlijk heb ik het zelfde. Ik heb ook wel tot Satan gesproken dat hij een verliezer is en dat Jezus de waarheid is. Hem bekeren zal er wel niet in zitten. Satan lees maar mee: Jij bent de vader van de leugens.

er is er ook maar Een die sterker is dan de satan, richard;
dus pas wanneer je schuilt onder Zijn vleugels ben je veilig.
en hoef je geen angst meer te hebben.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 ... 6194 Volgende
Pagina 1040 van 6194