ChristianMatch

Forum

kromme kinderbabbeltjes
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:05

zit mijn meisje gister bij me op schoot te knuffelen, zegt ze;
"mamaaaaaaaaaah? wanneer gaan we weer barbekroelen?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:10

zal vast een lamskarbonaatje in thijmmarinade worden, verwacht ik...............
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:14

Afgelopen zaterdag ben ik naar de Apenheul in Apeldoorn geweest. Voordat we gingen heeft m'n nichtje me even haarfijn uitgelegd, wat ik daar kon verwachten. Ze zei; het is eigenlijk net als Dolfinarium, alleen zijn hier alleen maar apen. Het klonk zo heerlijk wijs. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:14

HANNAH810 schreef:
zal vast een lamskarbonaatje in thijmmarinade worden, verwacht ik...............

Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:18

ERIK390 schreef:
Kwijlende smiley

jaja de liefde van de man gaat door de maag

enne het was toch mijn mooiste moment Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:19

JOS689 schreef:
Wat was je mooiste moment vandaag en hoe zou je dat willen delen met je partner ?

Het moment dat het stopte met regenen..........uhhhh, die moet dus nog komen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:22

ZIVAATJE309 schreef:
jaja de liefde van de man gaat door de maag

enne het was toch mijn mooiste moment Knipoog smiley

is dat een uitdaging of een uitdraaging Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:37

HANNAH810 schreef:

jij weet mannen verzadig te krijgen Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:43

'k Heb voor het eerst gewerkt met een (nieuw) digitaal schoolbord en het werkte! De kinderen waren ook erg enthousiast, al heb ik er nog maar weinig meegedaan. Na heel veel jaren met een wit krijtje gewerkt te hebben, moet je - als leerkracht - best even een switch maken. Maar ik ga het vast nog leuk vinden! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:56

MARIJAN072 schreef:
'k Heb voor het eerst gewerkt met een (nieuw) digitaal schoolbord en het werkte! De kinderen waren ook erg enthousiast, al heb ik er nog maar weinig meegedaan. Na heel veel jaren met een wit krijtje gewerkt te hebben, moet je - als leerkracht - best even een switch maken. Maar ik ga het vast nog leuk vinden! Lachende smiley

Dat ik net hoorde, dat m.n kleinzoon van 5 jaar aan zijn ouders had gevraagd, om vanavond mee te gaan naar de kerk Knipoog smiley en...ze gaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:14

Dinsdag 17 augustus:

BERG DER OFFERANDE!

Je moet tot het einde toe vertrouwen, je moet bereid zijn om tot het laatste ogenblik te blijven vertrouwen.
Je moet weten, ook al kun je niet zien.....evenals MIJN dienstknecht Abraham, moet je bereid zijn de berg der offerande te beklimmen en tot het allerlaatste moment door te gaan, voordat je MIJN bevrijding ziet.
Allen, die wandelen in het geloof, moeten deze laatste proef doorstaan, je moet je allèèn op MIJ verlaten.
Zie niet om naar andere steun, zie niet uit naar andere hulp, vertrouw op de geestelijke legerscharen in de hemelse gewesten, niet op die je ziet.
Vertrouw en vrees niet.
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:24

EVA685 schreef:
Dat ik net hoorde, dat m.n kleinzoon van 5 jaar aan zijn ouders had gevraagd, om vanavond mee te gaan naar de kerk Knipoog smiley en...ze gaan Knipoog smiley

Dat is inderdaad mooi
jij wint Eva jouw moment is het mooiste
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:36

MARISKA601 schreef:
dit is een ham in de vorm van een ster,
en dat noem je een hamster. Knipoog smiley

Of een dikke diva Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:37

Strakjes als de kleine op bed ligt kruip ik lekker in men mandje met een bakkie tut en een goeie film!
Zie er nu al naar uit...heeeeerlijk! Lachende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 17 augustus 2010, 18:37
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:40

MARIJAN072 schreef:
Afgelopen zaterdag ben ik naar de Apenheul in Apeldoorn geweest. Voordat we gingen heeft m'n nichtje me even haarfijn uitgelegd, wat ik daar kon verwachten. Ze zei; het is eigenlijk net als Dolfinarium, alleen zijn hier alleen maar apen. Het klonk zo heerlijk wijs. Lachende smiley

Sja...logisch toch? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:53

De boom des kennis van Goed en Kwaad, waar Eva een vrucht van plukte, heette waarschijnlijk niet voor niets zo.
Door het eten van de vrucht heeft het nageslacht van Eva die kennis.
Ik denk dat dat het geweten is.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:54

JONATHAN890 schreef:
Satan weet dat het kruis onze redding en zijn nederlaag betekent. Daarom doet hij alles om de ware betekenis van dat kruis te ontkrachten. Dat doet hij bijvoorbeeld door de new age, die wel een kosmische Jezus wil, een verlichte leraar, maar niet een kruis waar onze schuld is betaald. Dat doet hij door de islam, die van Jezus spreekt en zelfs van het kruis, maar die ontkent dat Jezus daaraan gestorven is. Hij doet dat door de vrijzinnige theologie, die van Jezus slechts een mens maakt en van Zijn kruisdood een voorbeeld van liefde en opofferingsgezindheid.

Ook onder de evangelische gemeenschap begint die strategie te werken. Dat een God van liefde de dood van Zijn Zoon zou kunnen eisen als genoegdoening voor onze zonden, wordt door een groeiend aantal gelovigen voor onmogelijk gehouden. Zo wreed kan God nooit zijn. Zij willen in Jezus' sterven slechts een liefdesverklaring van God aan ons zien. Maar zou juist dát niet wreed zijn, als Zijn kruisdood niet echt nodig was? In Getsemané smeekte Jezus de Vader of de beker van het lijden aan Hem voorbij mocht gaan, als dat mogelijk was. Het was niet mogelijk. Waarom? Alleen door onze schuld op Zich te nemen en de prijs voor onze zonden te betalen, was er redding voor ons. De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem.

Veel dieper
Jezus’ kruisdood reduceren tot een liefdesverklaring en Zijn plaatsvervangend offer ontkennen, negeert niet alleen Gods heiligheid en gerechtigheid, maar doet ook de grootheid van Zijn liefde tekort. Nee, het kruis gaat veel dieper: God zelf voorzag in het offer dat nodig was om onze schuld te vereffenen en vergeving te schenken van de zonden die ons voor eeuwig van Hem scheidden. Dat is pas liefde! Zonder een volmaakt offer is er geen vergeving van zonden. Dat laat zien hoe groot Gods liefde was, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon niet spaarde. Hij was het volmaakte offer.

Bronvermelding??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:04

ZINGA672 schreef:
Bronvermelding??

geen idee meer, ik denk dat ik het gelezen heb op CIP.nl
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:10

JONATHAN890 schreef:

Klopt, ik heb het daar van de week voor bij zien komen...
Ben het overigens met Zinga eens dat het wel zo netjes is om aan bronvermelding te doen als je een niet door eigen hand geschreven artikel plaatst...
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:14

Maar waar de een last krijgt van zijn geweten, gaat de ander zonder schroom verder op de weg van zijn/haar daden en woorden.

Wil dat dan zeggen dat de daden/woorden van die ene persoon slecht zijn? En het niet handelen van de ander bij voorbaat dus goed?

Geweten is voor ieder mens iets verschillends, voor de een een rem te handelen. terwijl de ander die gewoon doet, misschien dus goed of misschien fout doet.

Te stellen dat je geweten dus een norm is voor goed of kwaad is dus moeilijk te stellen. Te zeggen dat de handelingen van een ander, daden zijn van iemand zonder geweten hoeft ook niet zo te zijn. Het hangt er maar net vanaf welk referentie kader wij gebruiken, welke normen, waarden en traditie dat kader gevormd heeft.

God heeft zijn universele wet gegeven, de 10 geboden, die voor ieder mens een duidelijke leidraad zijn van hetgeen Hij goed voor de mens heeft gesteld. Veel van de dingen in de 10geboden zijn ingebakken in ons mensen, want iemand doden is in alle culturen en tradities altijd als fout bestempeld. (dan ga ik even langs aan allerlei duistere praktijken waar mensenoffers werden gebracht, want op die punten werd de mens duidelijk beinvloed door satan)
Van iemand iets onrechtmatig afnemen is ook iets wat al als een baby ingebakken zit....'' is mij '' roept al snel een kind wat nog niet eens goed praten kan.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:17

Wij zitten op vakantie in Griekenland. 's Avonds laat zitten mijn duitse buur-jongeren met stel andere jongeren flink aan de waterpijp en een of andere drugs te gebruiken. Iets van opium begreep ik
Maakt mij niet uit, tollerante nederlandse opvoeding genoten denk ik.

De volgende dag, zitten ze al veel eerder aan de waterpijp buiten op het terras. Precies de tijd dat wij gaan eten.

Angela (10jr) ziet dat en zegt ....ach..... kijk papa ..hier naast gaan ze fonduen.

Nou iedere winkel die we zagen waar ze waterpijpen verkochten werd natuurlijk het fondue verhaal weer naar voren gehaald
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:21

JONATHAN890 schreef:
Maar waar de een last krijgt van zijn geweten, gaat de ander zonder schroom verder op de weg van zijn/haar daden en woorden.

Wil dat dan zeggen dat de daden/woorden van die ene persoon slecht zijn? En het niet handelen van de ander bij voorbaat dus goed?

Geweten is voor ieder mens iets verschillends, voor de een een rem te handelen. terwijl de ander die gewoon doet, misschien dus goed of misschien fout doet.

Te stellen dat je geweten dus een norm is voor goed of kwaad is dus moeilijk te stellen. Te zeggen dat de handelingen van een ander, daden zijn van iemand zonder geweten hoeft ook niet zo te zijn. Het hangt er maar net vanaf welk referentie kader wij gebruiken, welke normen, waarden en traditie dat kader gevormd heeft.

God heeft zijn universele wet gegeven, de 10 geboden, die voor ieder mens een duidelijke leidraad zijn van hetgeen Hij goed voor de mens heeft gesteld. Veel van de dingen in de 10geboden zijn ingebakken in ons mensen, want iemand doden is in alle culturen en tradities altijd als fout bestempeld. (dan ga ik even langs aan allerlei duistere praktijken waar mensenoffers werden gebracht, want op die punten werd de mens duidelijk beinvloed door satan)
Van iemand iets onrechtmatig afnemen is ook iets wat al als een baby ingebakken zit....'' is mij '' roept al snel een kind wat nog niet eens goed praten kan.

De een luisterd waarschijnlijk net ff sneller naar zn geweten dan de ander en neemt de actie om met die specifieke zonde te stoppen.
Ieder zondigt in feite de hele dag door.
Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft alrede overspel gedaan...
Dus wie een appel aanziet om die te stelen, of een bank om die te beroven...heeft ook al gezondigd.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:06

ZIVAATJE309 schreef:
goeie stukken zeg,
echt interessant om over na te denken.

Zinga hoe denk jij over de vrije wil van de mens?
Als God alles al van tevoren weet hoe zit het daar dan mee?
Dan heb ik toch eigenlijk maar 1keuze nml datgene te doen wat God voor mij heeft uitgestippeld

Toch denk ik dat je een keuze hebt. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het verlossingswerk van de Here Jezus. God kondigt direct na de zondeval Zijn verlossingsplan al aan (Gen. 3:15). Persoonlijk denk ik dat God toen zijn hele verlossingsplan al tot in details had klaarliggen. Dit maak ik o.a. op uit het feit dat God tegen de vrouw zegt dat haar zaad de kop van het zaad van de slang zal vermorzelen. In de hele bijbel wordt zodra het over nageslacht gaat, over het zaad van de man gesproken. Maar hier spreekt God over het zaad van de vrouw; er kwam immers bij het verwekken van Jezus geen man aan te pas.

Jezus zei: “Toen zeide ik: Zie, ik kom; in de boekrol is over mij geschreven; ik heb lust om uw wil te doen, mijn God, uw wet is in mijn binnenste (Psalm 40: 7-8 & Hebr.10:5)
Jezus wilde uitsluitend de wil van Zijn Vader doen. En Zijn weg lag helemaal voor Hem uitgestippeld; in boekrollen zelfs zwart op wit gezet.

Toch heeft ook Hij keuzemomenten gehad. Zoals die nacht in de hof van Getsemane waar Hij bad: “dat, indien het mogelijk ware, die ure aan Hem zou voorbijgaan, en Hij zeide: Abba, Vader, alles is U mogelijk, neem deze beker van Mij weg. Doch niet wat Ik wil, maar wat Gij wilt.” (Marcus 14:35-36)

In Hebreeën 5: 8-9 staat: “en zo heeft Hij, hoewel Hij de Zoon was, de gehoorzaamheid geleerd uit hetgeen Hij heeft geleden, en toen Hij het einde had bereikt, is Hij voor allen, die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwig heil geworden,”
Zoals Jezus ervoor koos Zijn Vader te gehoorzamen mogen wij er ook voor kiezen gehoorzaam te zijn aan God.

Ik denk dus dat die 2 naast elkaar bestaan: het plan dat God vantevoren reeds klaar heeft voor zijn kinderen en de eigen verantwoordelijkheid die ieder heeft voor de gemaakte keuzes.

Uiteindelijk is er niets wat wij God zouden kunnen geven, behalve onze wil. Hij heeft alles geschapen; al onze talenten, onze tijd, onze materiële goederen etc. heeft Hij niet nodig. Hij voorziet zelf in alles. Maar onze wil kunnen wij Hem alleen zelf in vrijheid aanbieden. Wij kunnen ervoor kiezen Hem te dienen, afhankelijk van Hem te zijn en Hem lief te hebben. Liefhebben is een vrije keus.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:09

BZJ Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:10

HANNAH810 schreef:
ik zie je reactie nu pas, mario!
hij is leuk!!

Lees jij nooit het forum Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:14

MARIO216 schreef:

bejaarde zoekt jongelui Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:16

CARIN303 schreef:
Haha, leuk Tess.... Lachende smiley

Ik herinner me dat ik zoiets aan een klant vroeg en die zei; een kus Twijfelende smiley

Tjonge....voelde me erg ongemakkelijk toen en nee, niet gegeven natuurlijk, duhhhh!
Heb vanaf toen wel een andere openingsvraag bedacht Knipoog smiley

Ik zat een paar jaar geleden met mijn toenmalige vrouw een terrasje te pikken op Ameland. Ze zegt: "Ober!" Zegt de man: "Moment mevrouw, ik kom zo tot U...."

Thomas, kon er wel om lachen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 augustus 2010, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:21

MARIO216 schreef:

'k Heb ook maar niet gereageerd, omdat ik ook geen idee heb wat dit betekent. Twijfelende smiley Mijn eerste gedachte was; Boer zoekt J....... Tja Smiley die vol vragen zit , toen stopten mijn gedachten.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 17 augustus 2010, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:23

JONATHAN890 schreef:

Engeltje smiley Engeltje smiley

http://www.habakuk.nu/content/index.php?option=com_content&task=view&id=1176&Itemid=1
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:23

MARIO216 schreef:
Lees jij nooit het forum Knipoog smiley

Dit bewijst dat zelfs Hannah wel eens iets ontgaat. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 ... 6194 Volgende
Pagina 1088 van 6194