ChristianMatch

Forum

Wel een TV in huis?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 17:50

PIETER649 schreef:
tja... maar wat is de functie van de EO?

- uitzendingen maken om te evangeliseren onder de moderne heiden?
- of gewoon verantwoorde programma's voor christenen?

Dat is precies het spanningsveld, waarin ze verkeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 17:52

ANNETTE792 schreef:
Ik zet toch liever mn gloeiend hete strijkijzer op iemand die ik niet zo graag mag dan op mn eigen echtgenoot hoor Geschokte, onthutste smiley .
Dat is ook nog niet erg praktisch, dan moet ik op zoek naar een hele brede strijkplank Knipoog smiley

tja, en met die korte armpjes van jou, en die bolle toeter boven je gordel, is het met n smalle strijkplank al heul moeilijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 17:55

JOSINA022 schreef:
Klopt, gisteravond kreeg ik hetzelfde te horen en het voelt best fijn om te horen dat je er niet alleen in staat, maar dat andere Christenen hetzelfde kunnen ervaren. Ik voel mij iets minder alleen staan dan.

Tevens werd ik terug geworpen op het feit dat ik hierin nooit alleen sta, maar dat God er altijd naast staat.

Nu, een dag later, besef ik dat God mij iets heeft willen zeggen, nl dat Hij mij neemt zoals ik ben, maar dat Hij vindt dat ik te weinig aandacht aan Hem besteed.

Ik moet vaker met God in gesprek ipv met mijn medemens!

Nogmaals dank Kussende smiley

José

Als je dan gepraat hebt met GOD, wees dan stil, misschien hoor je ZIJN stem Knipoog smiley Dat kan zijn dat iemand datgene zegt wat net voor jou bestemd is, of een mooi lied, een Bijbeltekst, de natuur kan ook tot je spreken Knipoog smiley

Als ik problemen heb, bel ik b.v. een vriendin op, die geeft dan gelijk antwoord, eigenlijk moet je dan het eerste naar GOD gaan, soms duurt ZIJN antwoord zolang Smiley die vol vragen zit

Sterkte Josina Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 17:56

BEHAPPY332 schreef:
Geweldig, goed antwoord. Moest er om lachen!

Vind je het antwoord zo verrassend dan Smiley die vol vragen zit Lijkt mij logisch. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 17:59

't Is graag of niet hoor. Knipoog smiley Lachende smiley Ik kan er niet zo mee zitten.

Je moet maar denken; ze weten niet wat ze missen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:01

PIETER649 schreef:
niet teveel zorgen over maken... er worden ook mensen opgegeten door wilde dieren.
mensenvlees... hoeveel kleine kanibaaltjes zijn er niet groot mee geworden Lachende smiley

FOUTJE VAN MIJ Knipoog smiley Lepeltje had er al een topic over gemaakt
kreeg ik zo net te horen, ouderdom komt met gebreken hè Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOLIJNE482

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:10

Bedankt voor jullie tips en suggesties! Uiteindelijk ben ik als assepoester verkleed gegaan. Het was erg leuk Lachende smiley
Dinsdagmiddag kregen we op kamp te horen dat we 's avonds een toneelstukje moesten doen. Drie keer raden welk sprookje we hadden... Assepoester. Haha. Ik was dus gelijk aangewezen als de hoofdpersoon :-P
We hadden een leuk verhaal bedacht en een mooi toneelstuk van gemaakt! Zelfs zo goed, dat we gewonnen hadden :-D
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:11

JONATHAN890 schreef:
Nederland koploper in ontkerkelijking
Kerklidmaatschap vaker een bewuste keuze

De ontkerkelijking die Nederland heeft gekend in de afgelopen eeuw is "uniek", zo stelt het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). "Nergens in de wereld was die ontwikkeling zo sterk als in ons land". Het percentage niet-kerkelijken steeg van 2 procent in 1899 tot 42 procent in 2008, zo blijkt uit cijfers van het CBS, meldt IKON-kerknieuws.nl.

Het percentage rooms-katholieken in Nederland daalde in de afgelopen 111 jaar van 35 procent van de bevolking naar 29 procent, maar slechts 7 procent van de bevolking bezoekt geregeld een rooms-katholieke viering.

De Protestantse Kerk heeft meer moeten incasseren: in 1899 rekende nog iets meer dan de helft van de bevolking zich tot de Nederlandse Hervormde Kerk of de Gereformeerde Kerken in Nederland. Deze twee kerken gingen in 2004, samen met de Evangelisch-Lutherse Kerk, op in de Protestantse Kerk. In 2008 rekende nog slechts 19 procent van de bevolking zich tot deze kerk. Ongeveer 7 procent van de bevolking bezoekt geregeld een protestantse kerkdienst, wat relatief gezien weer vrij veel is.

Functieverlies is volgens het CBS de belangrijkste reden voor de snelle ontkerkelijking. "Nieuwe instituties namen de rol van kerk en godsdienst over in bijvoorbeeld de armenzorg en het verenigingsleven. Kerkelijke en godsdienstige waardenpatronen boetten aan betekenis in".

Toch laat de ontkerkelijking in ons land ook een ander beeld zien: "Het kerklidmaatschap in ons land is, veel meer dan elders, een bewuste persoonlijke keuze. Dat verklaart bijvoorbeeld de actievere betrokkenheid van kerkleden met hun kerk vergeleken met andere landen".

De cijfers over de ontkerkelijking staan in het deze week gepresenteerde rapport '111 jaar statistiek in tijdreeksen, 1899-2010' waarin ontwikkelingen in de maatschappij aangetoond worden.

Jonathan, heb jii kunnen vinden wat de onderzoekers als een geregeld kerkbezoek beschouwen? Kerks zijn diegenen die eenmaal of vaker per maand naar de kerk gaan of een levensbeschouwelijke bijeenkomst bezoeken, volgens dit onderzoek, een al krappe opvatting. De oorzaken van kerkverlating zijn complexer dan wat hier wordt genoemd, maar het beeld zal ongetwijfeld kloppen. Alleen functieverlies lijkt me een beperkte verklaring.
Wel bijzonder: in het voormalige Oost-Duitsland was er van overheidswege sprake van een bewuste anti-kerkelijke politiek. Maar ook voor 1989, toen de DDR werd opgeheven, was de kerkverlating in Nederland al groter. Het imago van de kerken is al heel lang onverminderd slecht. En het aantal kerkelijk betrokkenen vermindert nog steeds.
Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 2 september 2010, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:20

EVA685 schreef:
FOUTJE VAN MIJ Knipoog smiley Lepeltje had er al een topic over gemaakt
kreeg ik zo net te horen, ouderdom komt met gebreken hè Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Hoewel het over dood gaat... blijft het op deze manier wel weer levendig gehouden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Btw... Voorgaande reacties zijn dus nav:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1104
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:28

EVA685 schreef:
Cremeren zou niet Christelijk zijn.
Maar wat toen de Joden in de Holocaust zijn verbrand?
En die 4 kinderen van vorig jaar, ook verbrand.

Een vriendin zei:

Je ziel is al in de hemel, het is je lichaam wat wordt verbrand.

Maar hoe zit het met de Opstanding, de graven zullen opengaan,
als graven vol zitten, worden mensen opgegraven en alsnog verbrand.

Is God dan niet bij machte je lichaam weer in vernieuwde staat te brengen, ongeacht hoe het eigenlijke lichaam al of niet vergaan is?
Of je nu verbrand bent, in de zee gedumpt bent of gewoon begraven...
Na jaren is er werkelijk nog zeer weinig van dat lichaam over.
Dus wil je het orginele lichaam weer bijelkaar hebben, tot weer een volmaakt lichaam... leuke puzzel wordt dat dan.

Clown smiley Ik zie het al helemaal voor me... God al die lichamen weer bij elkaar aan het puzzelen... "Hmmm, waar hoorde dit celletje ook alweer bij?"
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:32

LEPELTJE037 schreef:
Is God dan niet bij machte je lichaam weer in vernieuwde staat te brengen, ongeacht hoe het eigenlijke lichaam al of niet vergaan is?
Dus wil je het orginele lichaam weer bijelkaar hebben, tot weer een volmaakt lichaam... leuke puzzel wordt dat dan.

Clown smiley Ik zie het al helemaal voor me... God al die lichamen weer bij elkaar aan het puzzelen... "Hmmm, waar hoorde dit celletje ook alweer bij?"

Nou als dat zo is...laat die wederkomst vast nog even op zich wachten! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar goed dus dat we uiteindelijk allemaal een vernieuwd lichaam krijgen...scheelt een hoop gepuzzel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:16

O Heere,geeft mij lijdzaamheid:
om 't pad van Uw geboon te lopen
Geef daaglijks mij:op U te hopen
en uitzicht op Uw heerlijkheid.

geef Gij alleen mij troost en kracht
om steeds het kruis U na te dragen
vertroost mijn hart,door schuld verslagen
en red mij uit de satans macht.

Bewaak mijn lippen en mijn mond
vervul mijn hart met Uw genade
weerhoud mijn voeten van het kwade
en maak mijn zieke ziel gezond.

Geef mij toch een verlicht verstand.
Wil steeds opnieuw met mij beginnen.
Geef mij de kracht:U te beminnen
neem in de duisternis mijn hand.

Geef mij een hart,dat steeds bereid
is: iedere dag Uw lof te zingen.
Bewaar mij toch voor boze dingen
bewaar mij voor schijnheiligheid.

O, laat mij wandelen op het pad
waar Christus zich op heeft begeven,
doorlouter,reinig toch mijn leven
en leid mij naar de Hemelstad.

Zo bidt ik iedere dag U weer:
Geef mij geloof en geef mij vrede,
verhoor om Jezus wil mijn bede
vergeef mijn zonden,keer op keer.

Laat mij straks sterven aan Uw hand
hoe diep de doodsjordaan mag wezen.
Geef mij genade:niet te vrezen
want Gij wacht aan de overkant.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:34

PIETER649 schreef:
vlieg je nu ook niet meer op je bezem dan???? Knipoog smiley

Ik stel een hele normale vraag Pieter: of dit (nog) een christelijk forum is of niet. En zo ja; wat verstaan wij daaronder? Zijn er grenzen en als die er zijn waar liggen die?

Ik weet zeker dat als er vandaag of morgen iemand een positief verhaal ophangt over hoe fijn het is om je zingeving en vreugde te vinden in het spannende beroep van inbreker of prostitue dat daar velen over zullen vallen. Toch doen heksen en satanisten nog veel ergere dingen. Maar kennelijk is het voldoende om er een humanistisch sausje of een religieuze draai aan te geven om hele groepen mensen deze smerigheid te laten slikken.

Het is overigens algemeen bekend dat satanisten niet alleen in de kerk, maar ook op christelijke fora zitten om uiteindelijk zoveel mogelijk mensen te vernielen. De vraag of dit een christelijk forum is en wat we daaronder verstaan is dus heel legitiem.

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 2 september 2010, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:41

ZINGA672 schreef:
Ik stel een hele normale vraag Pieter: of dit (nog) een christelijk forum is of niet. En zo ja; wat verstaan wij daaronder? Zijn er grenzen en als die er zijn waar liggen die?

Ik weet zeker dat als er vandaag of morgen iemand een positief verhaal ophangt over hoe fijn het is om je zingeving en vreugde te vinden in het spannende beroep van inbreker of prostitue dat daar velen over zullen vallen. Toch doen heksen en satanisten nog veel ergere dingen. Maar kennelijk is het voldoende om er een humanistisch sausje of een religieuze draai aan te geven om hele groepen mensen deze smerigheid te laten slikken.

Het is overigens algemeen bekend dat satanisten niet alleen in de kerk, maar ook op christelijke fora zitten om uiteindelijk zoveel mogelijk mensen te vernielen. De vraag of dit een christelijk forum is en wat we daaronder verstaan is dus heel legitiem.

GrZ

ik hoop dat je de humor in mn opmerking zag zinga, zo niet dan spijt het me dat je het anders opvat dan ik dacht Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:41

WILLEMIJN232 schreef:
Is Zinga jouw schoonmoeder dan Pieter????????? Verraste, verbaasde smiley
Zo hoor je nog eens wat...... Knipoog smiley

Dat jij het woord naastenliefde nog in je mond durft te nemen....

Je draait de zaken weer vakkundig om. Je neemt het op voor het smerigste misdadigersgilde dat hier op deze wereld rondloopt, praat het goed zonder ooit 1 argument aan te dragen. En probeert mij het zwijgen op te leggen door mij uit te schelden voor bekrompen en eng e.d. Als dat niet helpt gooi je het over een andere boeg en ga je zielig doen (alsof ik een hekel aan je zou hebben... goshie...) en nu heb je een medestander gevonden om me belachelijk te maken.

Jouw vileine manier om 'andersdenkenden' dan jou de mond proberen te snoeren zegt mij genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:43

PIETER649 schreef:
ik hoop dat je de humor in mn opmerking zag zinga, zo niet dan spijt het me dat je het anders opvat dan ik dacht Lachende smiley

Excuus geaccepteerd Pieter. Zie ook de mail (die komt) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:45

Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:46

..

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 7 september 2010, 22:33
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:48

LEPELTJE037 schreef:

HIJ is zo machtig Lepeltje, HIJ weet vast wel welke cel bij wie hoort Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:58

EVA685 schreef:
HIJ is zo machtig Lepeltje, HIJ weet vast wel welke cel bij wie hoort Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Of Hij hoeft niet te puzzelen en staat elk celletje bij Hem geregistreerd... dan dus nog een kwestie van weer bij lekaar brengen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
... Dat zal wellicht een peuleschilletje voor hem zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:00

PIETER649 schreef:
altijd wel leuk hoor, vrouwen die sigaren roken, ik ken er niet veel, eigenlijk maar 3.... solafide, carin en monica lewinsky Clown smiley

Tja, en de laatste is nu werkloos. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:02

Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:06

VISSER278 schreef:
Als ik nou een F16 ter beschikking had zou ik zeggen oke, als er tenminste ergens een landingsbaan in de buurt is.

In Leeuwarden is een militair vliegveld met nogal wat F16 vliegtuigen en in Eelde kun je ook landen, Visser. Waar je in Zeeland op moet stijgen, weet ik zo niet.

Thomas, ziet je vliegen.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:12

THOMAS968 schreef:
In Leeuwarden is een militair vliegveld met nogal wat F16 vliegtuigen en in Eelde kun je ook landen, Visser. Waar je in Zeeland op moet stijgen, weet ik zo niet.

Thomas, ziet je vliegen.

Tja, moeilijk.
Zeeland heeft volgens mij maar 1 vliegveld.
Vliegveld Midden Zeeland, maar ik denk dat dat niet geschikt is voor F16s
Zover ik weet is dat vliegveld alleen voor zweefvliegtuigen.
En mn achtertuin........ die is ook net te klein.
Wacht even , Antwerpen heeft toch ook een vliegveld?
Dat is hier ook vlakbij. Zo even bellen met de Belgen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:17

FRANKT627 schreef:
Soms heb je zo van die onverklaarbare gemoedsstemmingen. Onlangs was het een melancholische bui en vandaag is het een Europese bui. (Dat is beter dan een regenbui.) Toen moest ik plots aan het eurovisie songfestival denken. Uit de jaren dat het songfestival nog "deftig" was. Eigenlijk was het eerste lied ook van toepassing geweest op de CM-ers die zaterdag in Noordwijk waren.

Voor diegene die buitenlands spreken...en dan meer bepaald Italiaans, kunnen uit volle borst meezingen.

http://www.youtube.com/watch?v=mm_aQtsyz4c

http://www.youtube.com/watch?v=3h6RKF1mBCo&feature=related

Frank

Kussende smiley Van nummers Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:19

He Thomas.

Ikzag dat je concurrentie hebt gekregen.
Bijde nieuwe leden staat er nu nog een smurf.
Familie van je?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:23

FRANKT627 schreef:
Soms heb je zo van die onverklaarbare gemoedsstemmingen. Onlangs was het een melancholische bui en vandaag is het een Europese bui. (Dat is beter dan een regenbui.) Toen moest ik plots aan het eurovisie songfestival denken. Uit de jaren dat het songfestival nog "deftig" was. Eigenlijk was het eerste lied ook van toepassing geweest op de CM-ers die zaterdag in Noordwijk waren.

Voor diegene die buitenlands spreken...en dan meer bepaald Italiaans, kunnen uit volle borst meezingen.

http://www.youtube.com/watch?v=mm_aQtsyz4c

http://www.youtube.com/watch?v=3h6RKF1mBCo&feature=related

Frank

Leuke nummers frank, ik hou erg van Italiaanse muziek, ga ook ieder jaar naar Eros Ramazotti, zie je een Ahoy vol met vrouwen en een enkele man........
Ben vroeger nog wel eens op Italiaanse les geweest om die nummers te kunnen verstaan!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:25

PIETER649 schreef:
altijd wel leuk hoor, vrouwen die sigaren roken, ik ken er niet veel, eigenlijk maar 3.... solafide, carin en monica lewinsky Clown smiley

En wat denk je van Marthe Roling?????? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:25

WILLEMIJN232 schreef:
Leuke nummers frank, ik hou erg van Italiaanse muziek, ga ook ieder jaar naar Eros Ramazotti, zie je een Ahoy vol met vrouwen en een enkele man........
Ben vroeger nog wel eens op Italiaanse les geweest om die nummers te kunnen verstaan!

Heet niet voor niets Marioooooooooooooooo
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:31

THOMAS968 schreef:
Jonathan, heb jii kunnen vinden wat de onderzoekers als een geregeld kerkbezoek beschouwen? Kerks zijn diegenen die eenmaal of vaker per maand naar de kerk gaan of een levensbeschouwelijke bijeenkomst bezoeken, volgens dit onderzoek, een al krappe opvatting. De oorzaken van kerkverlating zijn complexer dan wat hier wordt genoemd, maar het beeld zal ongetwijfeld kloppen. Alleen functieverlies lijkt me een beperkte verklaring.
Wel bijzonder: in het voormalige Oost-Duitsland was er van overheidswege sprake van een bewuste anti-kerkelijke politiek. Maar ook voor 1989, toen de DDR werd opgeheven, was de kerkverlating in Nederland al groter. Het imago van de kerken is al heel lang onverminderd slecht. En het aantal kerkelijk betrokkenen vermindert nog steeds.
Thomas

Ik vraag me af waarom evangeliegemeenten edg dan wel zo'n enorme toeloop kennen?
ook in Barneveld zijn toch ook van de ger gemeente twe grote refodromes gebouwd?????Hoe is dat dan te verklaren?
Aan de ene kant lopen de kerken leeg en aan de andere kant stromen ze weer vol lijkt het wel....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 ... 6194 Volgende
Pagina 1170 van 6194