ChristianMatch

Forum

Aan wie geven we eigenlijk hulp
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:08

EJROCKS758 schreef:
Oh, we mogen hier zeker wel aannemen dat een klokkenluider van de CIA jouw dit persoonlijk onder 4 ogen heeft verteld? En alle IED's in afghanistan zijn zeker ook door de inlichtingendiensten neergelegd ipv door de taliban?

Sinds 11 september worden we na elke gebeurtenis overspoeld door complottheorien. Ik wil niet beweren dat we de precieze waarheid te weten komen, maar met loos gezwam komen we nergens.

Oh, en by the way, ik ben bijna allergisch voor overheden, dus heb ik absoluut niet de behoefte die te gaan verdedigen.

Maar BOT. Ik heb ook een veiliger gevoel bij kleinere hulporganisaties, het is voor mij geen voorwaarde dat ze een christelijke visie uitdragen, dan wel dat ik zeker weet dat alle hulp ook die kant opgaat, vaak ook omdat zij er voor dat een ramp gebeurd al zitten en locaal dus over goede contacten beschikken. als je er na wat onderzoek achterkomt wat er bijvoorbeeld bij de VN blijft hangen denk ik niet dat dat nog erg vertrouwenwekkend is.

Helaas moet ik je gelijk geven. Ik heb 2x bij een ontwikkelingsorganisatie gewerkt waar behoorlijk wat subsidiegeld 'in omging' en, kort gezegd; ontwikkelingswerk is big business. De economie van het 'rijke Westen' is niet direct gebaat bij het ontwikkelen van de 3e wereld; 'we' verdienen er nog steeds aan. Gelukkig hoef ik geen verhalen op te hangen over riante salarissen van 'vrijwilligers' in ontwikkelingslanden; het stond deze week gewoon in de krant dat o.a. de directeur van SNV ruimschoots meer verdient dan het maximale toegestane salaris. Ontwikkeling: dat wel....

Ik heb uitsluitend nog vertrouwen in kleine idealistische particuliere initiatieven.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:11

CARIN303 schreef:
Klopt helemaal Suus, je bent en blijft super origineel Lachende smiley
Maar ben bang dat Jonathan dan echt een heethoofd wordt enne, kijken naar Tom blijft erg leuk hoor Knipoog smiley

geef die lover van je dan een masker ..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:14

ASANTI087 schreef:
wij doen hier niet aan allergieen. Daar hebben we allemaal middeltjes voor, alleen nog uitvogelen welke verantwoord zijn en voor wie Knipoog smiley

die met volle maan zijn gebrouwen, zijn niet verantwoord ..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:30

CROSSROAD317 schreef:
geef die lover van je dan een masker ..... Clown smiley

Das een beetje zielig, ga ik hem vergelijken met de mooiste man op aarde, Tom Cruise......gelukkig heb ik de man met het mooiste karakter Verliefde smiley gaat ook langer mee hè scheelt je botox kosten!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:35

Heb laatst een verzamelalbum van haar gekocht. Een hele nieuwe, met al haar beste nummers. Wilde altijd al wat van haar hebben maar het is er nooit van gekomen. Dit is een van haar beste:

http://www.youtube.com/watch?v=sPm-ohAziuw&ob=av2e
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:50

CROSSROAD317 schreef:
die met volle maan zijn gebrouwen, zijn niet verantwoord ..... Verraste, verbaasde smiley

precies!!
en zeker niet als de brouwers bij volle maan zijn verwekt, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:50

VISSER278 schreef:
En de parkeerpolitie deed ook weer zn werk vandaag Woedende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=dcOECKEz_QY

Dat is bij ons niet zo erg:

fout parkeren €15,-
parkeerschijf vergeten €5,-
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:51

KATJA065 schreef:
Wie wil evangeliseren in de tweede kamer?

Met een beetje pech/geluk* (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn er binnenkort weer verkiezingen. Volop de ruimte dus dan om jezelf in de TK te laten kiezen en aan het werk te gaan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:53

KATJA065 schreef:
Het is heel belangrijk om te bidden voor onze nieuwe regering.

Bid voor Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid, Maxime Verhagen van de CDA en Mark Rutte van de VVD.

Bid om hun wijsheid en kracht. We moeten een gezond en stabiele regering hebben. God is met hen amen.

Is God alleen maar met deze drie partijen?

Politiek is in het leven van een ieder en ook van iedere christen dus onvermijdelijk maar Gods Naam aanroepen voor partijpolitiek of een bepaalde coalitie gaat veel te ver. Christelijke kiezers zijn ook mondig geworden en kunnen die partij kiezen die ze willen. Het betuttelende vingertje van als Christen mag je niet op een bepaalde partij stemmen, is gelukkig uit de tijd. Je kunt de christelijke ethiek wel mee laten wegen in je stem, maar dat is wat anders. Nederland is geen confessioneel land meer, er is een nadrukkelijke seculiere meerderheid. Het is niet zo eenvoudig om een gezonde en stabiele regering te realiseren op dit moment.

Thomas, maakt wel keuzes.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:54

HENK710 schreef:
Met een beetje pech/geluk* (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn er binnenkort weer verkiezingen. Volop de ruimte dus dan om jezelf in de TK te laten kiezen en aan het werk te gaan Clown smiley

het is te hopen dat men niet op de nationale Judas stemt... onder het motto: geen KLINKklare onzin meer Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:28

ANITA637 schreef:
Even een reactie
Ben 15 jaar alleen geweest GOD heeft me laten zien wat licht is '
En in HEM is het licht en geheel geen duisternis
Ja wel op deze aarde maar in genisis lezen we niet alleen het mooie scheppings verhaal , maar ook duisternis
lezen mensen
Ja GOD is liefde Maar GOD laat ons zien door alles heen waar het licht is EN dat is in HEM voor mij
Alleen maar in HEM en nu schijnt HIJ in mijn leven
mensen zeggen je straalt dat is licht van mijn VADER
En ja ook ik heb alles verloren maar door de dood de duisternis
En GOD bracht licht aan mijn horizon En nu mag ik De zon zijn voor vele mensen en het licht doorgeven dat is licht voor mij

veel succes met wie en wat jullie denken pas wel op dat je niet GOD wil zijn en wil zeggen hoe het moet
laat GOD zijn werk doen .

lieve groeten anita

Anita,

En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis;

Als dit zo in de bijbel staat neem ik aan dat het Gods wil was. Lachende smiley

zie Genesis 1 vers 28

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 3 september 2010, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:41

[quote=PIETER649]Mn vader las na de avondmaaltijd ook altijd een hoofdstuk, behalve psalm 119, die ging in etappes... en ja, van kaft tot kaft.
Als mn vader op zakenreis was, las mn moeder meestal een psalm.
Hier in huis lees ik om de andere dag een stukje uit een kinderbijbel, als ik niet lees, leest Annette dr dochter, die leert sinds vorig jaar lezen op de duitse school en op deze manier leert ze ook nederlands lezen.

Overigens ben ik waarschijnlijk degene die Gibby bedoeld, ik heb gisteravond in de chatbox duidelijk mn mening over Het boek gegeven... ik vind het totaal niks![/quote Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley foutje Knipoog smiley sorry ..Willemijn ?

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 4 september 2010, 11:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:46

Vrijdag 3 september, Hand. 2: 32-40; Wat moeten wij doen?

Je zult er toch achter komen dat je de Messias hebt vermoord! De toespraak van Petrus is glashelder: Jezus, de gekruisigde, was de beloofde Heiland! In de opstanding is dat duidelijk geworden. God heeft Hem opgewekt! En nu, vandaag, op dit Pinksterfeest, kan iedereen zien en horen dat God de apostelen aanwijst als Zijn getuigen. Vuur en wind - het zijn tekenen van de Geest die komen zou, signalen van het Nieuwe Koninkrijk!
De woorden van Petrus komen hard aan. Er zijn mensen die schrikken. Wat hebben ze gedaan...? Ze hebben de Messias gedood! Afschuwelijk! Radeloos wenden ze zich wenden ze zich tot Petrus en de anderen apostelen: Wat moeten we doen? Help ons, wij weten het niet meer! Hoe kunnen wij nog goed maken wat we hebben misdaan?
Wat moeten wij doen? Voor mensen is dat helemaal geen vraag. Miljoenen mensen denken er niet aan om iets te doen. Het zal hun een zorg zijn dat Jezus is gekruisigd, Het zal hun een zorg zijn dat Jezus nog altijd wordt vermoord, daar waar liefde met voeten wordt getreden. Wat moeten wij doen? Eten, drinken vrolijk zijn! Na ons de zondvloed...
Gelukkig, er zijn ook anderen. Er zijn ook die niet zo zeker zijn van hun zaak. Zij die vragen: Wat moeten wij doen? En wat zegt Petrus? Wie zich bekeert en laat dopen, zal de Geest ontvangen! Wie zich omkeert, wie opnieuw begint, met God en de mensen, die wordt dronken - van liefde!

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 4 september 2010, 20:47
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:52

Vorig jaar juni is zij overleden
Toch nog plotseling,zonder een groet
Het is alweer een tijdje geleden
Maar ik weet het nog zo goed.

O,God ik mis haar elke dag
ik praat nog steeds tegen haar
En ben nog heel vaak van slag
Ik hoor nooit meer haar stem.

Ik blijf aan haar denken
Het is zo stil in mijn huis
Ik blijf aan het herdenken
ik voel me niet meer thuis.

Mijn lieve moeder is er niet meer
Ik moet alleen verder gaan
Want zij komt nooit weer
O,God,ik kan het niet aan.

Ik blijf haar zo missen
Zoek afleiding hier en daar
Gedachten willen niet wissen
Ik voel me soms zo naar.

Ik mis haar dag en nacht
Zij was zo lief voor mij
Niemand die op mij wacht
De mooiste tijd is voorbij.

Toch geeft God mij kracht
Om door te kunnen gaan
Hij is het die op mij wacht
En naast mij gaat staan.

Ik mis haar zo,mijn God
Maar ik weet U blijft bij mij
Ook al voel ik mij soms rot
U blijft mij steeds weer nabij.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 22:04

ANNETTE792 schreef:
Dat is bij ons niet zo erg:

fout parkeren €15,-
parkeerschijf vergeten €5,-

Het plan van het demissionaire kabinet is de boetes met 15 procent te verhogen. Er wordt nu eerlijk bijgezegd dat het de inkomsten van de staat verhoogt. Maar oneigenlijk blijft het. Boetes horen uitsluitend als doel te hebben het in principe foute gedrag te beïnvloeden. Ik vind de hoogte van de boetes in Duitsland redelijker, vooral voor mensen met weinig geld. Al blijft een overtreding maken natuurlijk wel een keuze.

Thomas, die van snel rijden op de Autobahn houdt, heerlijk land dat Duitsland.
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 22:09

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 22:48

HANNAH810 schreef:
vergis ik me, of horen sommige reacties op dit topic eigenlijk thuis onder het topic "reageer toch niet zo allergisch"?

ALLERGIE Kotsende smiley

We gaan met z'n allen hard niezen... Smiley die vol vragen zit
en zeggen dan:

GEZONDHEID !!!

= on topic Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:08

KATJA065 schreef:
In het huidige klimaat, waarin een wereldwijd tekort aan christelijke mannen lijkt te bestaan,

Nou, ik zal je wat vertellen:
- ik probeerde eens iemand te mailen, ja hoor, een vrouw, die had mij al geblokeerd voor ik boe, bah, of hallo kon zeggen...
En dan geef ik ze nog gelijk ook, niet elk mens past bij elkaar.
- ik stuur soms mails, aan dames, ook over christelijke onderwerpen en krijg niks terug... dat begrijp ik dan niet. Maar goed, zal wel... geloof is dus blijkbaar ook veel meer prive, dan men zou verwachten... Echter, dat betekent, dat als mensen gesloten zijn over hun eigen geloof, dat zij dan dus ook niet snel een medestander vinden. Wie zichzelf sluit, sluit ook de ander uit. Dat doen de dames dan toch echt zelf.
- ja het is waar, ik hou het ook niet altijd vol om te blijven mailen... soms stopt het gewoon...
- nee, ik ga niet slijmen. Ik zeg dingen zoals ze zijn en als mensen niet terug willen reageren, ook prima. Elk mens is maar beperkt in het aantal relaties met andere mensen dat hij - zij kan onderhouden. Ik zelf ben daar ook maar beperkt in... helaas...
- en ik heb een prima leven, dat ik echt niet op zijn kop wil zetten.
- en ik ken mensen, die ik nooit van mijn leven kwijt wil.
- dus ook ik ben gesloten en scherm mijn leventje af... dat krijg je als je ouder wordt...

Ja wel, JIJ reageerde leuk via de chat en daarna via de privé chatbox.
Echt waar. Prima hoor! Niets mis mee, goed gedaan. Complimenten.

Wat ik wil zeggen:
Elk mens kan wel eens het gevoel hebben, 'alleen op de wereld' te zijn.
Dat heeft niets te maken met of je man of vrouw bent.
Het kan ook karakter zijn, persoonlijke behoeften om je eigen leven te leiden, omdat elk mens nu eenmaal een eigen levenspad heeft, met eigen levensvragen, eigen talenten en dus ook... een geheel zelfstandig zoeken...
en als je dan helemaal alleen vind, wat je zoekt... of bereikt, wat je wilde bereiken, dat kan ook geluk geven, omdat je weet, dat je ten diepste NIET ALLEEN bent, als je snapt, wat ik bedoel.

Dan kom ook ik toch uit bij dat Ramses Shaffy gevoel: Laat me, m'n eigen gang maar gaan, laat me, laat me, ik heb het altijd zo gedaan...

Bovendien, als het waar zou zijn... wat je schrijft:

Evangelisatie, de Blijde Boodschap kan op zo vele wijzen vertolkt worden.
Als vrouwen daarbij een leuke act bedenken, komen er vanzelf wel mannen kijken. In een tijd van emancipatie, kan je dingen ook wel eens als een uitdaging zien, maar dan, precies andersom. Durf!

Eh... evangelisatie kan ook mensen afstoten... als het te betweterig is... echter, als het vrolijk is, actief, door mensen te helpen, ook dan, leren mensen waardering te krijgen, voor christenen, zowel mannen, als vrouwen.

En het hoeft niet altijd vrolijk te zijn, puur medeleven, kan ook goed zijn.

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op vrijdag 3 september 2010, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:11

PIETER649 schreef:
precies!!
en zeker niet als de brouwers bij volle maan zijn verwekt, toch?

Dat zal zeker een smerige drab nat zijn Gefrustreerde smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 3 september 2010, 23:13
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:19

CROSSROAD317 schreef:
Dat zal zeker een smerige drab nat zijn Gefrustreerde smiley

..

uut grunn of uut drenthn
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:21

MARIAN519 schreef:
Pieter,

Ik lees zelf de Parallelbijbel, Statenvertaling en Het Boek inéén.
Aan de linkerkant van de pagina staat de tekst in de Statenvertaling en aan de rechterkant in de vertaling van Het Boek.
Het maakt de tekst soms net iets makkelijker te begrijpen en aangezien ik ben opgegroeid met de Statenvertaling en ook vind dat die het dichtst bij de grondtekst aansluit is deze overzetting, naar een aanzienlijk begrijpelijker Nederlands, wel zo prettig.

iets begrijpelijker.... alleen al de vertaling van Leviathan.... dan kun je die versie toch niet serieus nemen?????
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:22

THOMAS968 schreef:
Het plan van het demissionaire kabinet is de boetes met 15 procent te verhogen. Er wordt nu eerlijk bijgezegd dat het de inkomsten van de staat verhoogt. Maar oneigenlijk blijft het. Boetes horen uitsluitend als doel te hebben het in principe foute gedrag te beïnvloeden. Ik vind de hoogte van de boetes in Duitsland redelijker, vooral voor mensen met weinig geld. Al blijft een overtreding maken natuurlijk wel een keuze.

Thomas, die van snel rijden op de Autobahn houdt, heerlijk land dat Duitsland.

bei uns ist alles großer und beßer Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:25

PIETER649 schreef:
uut grunn of uut drenthn

Sorry mannen, jullie zitten helemaal fout met dat bier.
Of gaat het 'met die brouwersdrab' ergens anders over?

WIJN ! DAT MOET HET ZIJN ! WIJN !

Waarom?

Druiven worden met de voeten vertreden.
Dat heeft dus wel iets te maken met 'voetreflex'.

Enne... je oren horen de muziek... je lichaam gaat reageren... je voeten gaan bewegen... de drank die er uit de pers komt, zorgt dat je hersenen vrolijk en losjes worden... dan maak je weer makkelijker contact met andere mensen... ook van het andere geslacht... heel je lichaam is daar dus bij betrokken.

Dat is precies volgens de theorie van voetreflex:

Je kietelt aan je voet
en de rest van je lichaam gaat lachen Knipoog smiley !

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op vrijdag 3 september 2010, 23:26
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA286

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:27

RICHARDRI464 schreef:
In de Bijbel heb je een aantal redenen dat je mag gaan scheiden zoals overspel. In de tijd van Jezus gingen mensen de vrouw om allerlei redenen weg te zenden. Je kookte niet goed dus ga maar weg. Nu vind ik dat te ver gaan. Maar wat vinden jullie er van: Mag je als je gescheiden bent hertrouwen? In zo ja, op welke Bijbel tekst baseer je dat op?

Er is een boekje geschreven door dominee koekkoek over scheiden en hertrouwen gebasseerd op het joodse geloof en gebruiken.
God is liefde en wil niet dat er mensen lichamelijk en geestelijk misvorm worden door een huwelijk dat niet werkt en waar geen wederzijds liefde en respec is voor elkaar.
Juist als christen hen je in je huwelijk verplichtingen en niet alleen rechten.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:30

PIETER649 schreef:
het is te hopen dat men niet op de nationale Judas stemt... onder het motto: geen KLINKklare onzin meer Lachende smiley

Evangelisatie...

Er zijn ooit Korans uitgedeeld, door een organisatie.
Elk Tweede Kamerlid kon er eentje krijgen.

bij het zoeken naar de link, vond ik heel wat anders:
Nederlands leger deelde Korans uit in Afghanistan,
omdat zo de Afghaanse soldaten konden leren lezen...

Voor de duidelijkheid: Dit werd niet door iedereen gewaardeerd.
http://www.nd.nl/artikelen/2009/december/15/irritatie-over-uitdelen-korans-uruzgan

Denk overigens, dat ze ooit ook Bijbels hebben uitgedeeld in Tweede Kamer.
Dat weet ik echter niet zeker.

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op vrijdag 3 september 2010, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:36

Voor degenen die niet kunnen slapen....

http://www.youtube.com/watch?v=Tpvpyb-PXM0&feature=fvsr

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:42

Vrijdag 3 September:

WERP DIE LASTEN AF!

Onze God is onze voorziening.

Zie naar MIJ op voor alles.....vertrouw in alles op MIJ.
Werp die lasten af en dan kun je zingend en vrij met blijdschap je weg gaan, als je erdoor belemmerd wordt, zul je vallen.
Werp die lasten aan MIJN voeten en wees ervan overtuigd, dat IK ze zal opnemen en met elk zal doen, wat werkelijk het beste is.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:48

bier op wijn
geeft venijn

dus verpest het niet door vooraf wijn te drinken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:51

ZINGA672 schreef:
Voor degenen die niet kunnen slapen....

http://www.youtube.com/watch?v=Tpvpyb-PXM0&feature=fvsr

GrZ

ik ga eerst gewoon proberen om te slapen.... ik ben nog duizelig van dat vliegtochtje achterop net... Knipoog smiley
maarrrrrrr als het niet lukt, klik ik misschien op je link! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:58

Hé Pieter, jij leest zeker de Bijbel in het Duits, of kunnen duitsers ook Nederlands lezen Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 ... 6194 Volgende
Pagina 1177 van 6194