| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:08
|
|
|
|
| EJROCKS758 schreef: | Oh, we mogen hier zeker wel aannemen dat een klokkenluider van de CIA jouw dit persoonlijk onder 4 ogen heeft verteld? En alle IED's in afghanistan zijn zeker ook door de inlichtingendiensten neergelegd ipv door de taliban?
Sinds 11 september worden we na elke gebeurtenis overspoeld door complottheorien. Ik wil niet beweren dat we de precieze waarheid te weten komen, maar met loos gezwam komen we nergens.
Oh, en by the way, ik ben bijna allergisch voor overheden, dus heb ik absoluut niet de behoefte die te gaan verdedigen.
Maar BOT. Ik heb ook een veiliger gevoel bij kleinere hulporganisaties, het is voor mij geen voorwaarde dat ze een christelijke visie uitdragen, dan wel dat ik zeker weet dat alle hulp ook die kant opgaat, vaak ook omdat zij er voor dat een ramp gebeurd al zitten en locaal dus over goede contacten beschikken. als je er na wat onderzoek achterkomt wat er bijvoorbeeld bij de VN blijft hangen denk ik niet dat dat nog erg vertrouwenwekkend is. |
Helaas moet ik je gelijk geven. Ik heb 2x bij een ontwikkelingsorganisatie gewerkt waar behoorlijk wat subsidiegeld 'in omging' en, kort gezegd; ontwikkelingswerk is big business. De economie van het 'rijke Westen' is niet direct gebaat bij het ontwikkelen van de 3e wereld; 'we' verdienen er nog steeds aan. Gelukkig hoef ik geen verhalen op te hangen over riante salarissen van 'vrijwilligers' in ontwikkelingslanden; het stond deze week gewoon in de krant dat o.a. de directeur van SNV ruimschoots meer verdient dan het maximale toegestane salaris. Ontwikkeling: dat wel....
Ik heb uitsluitend nog vertrouwen in kleine idealistische particuliere initiatieven.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:11
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Klopt helemaal Suus, je bent en blijft super origineel  Maar ben bang dat Jonathan dan echt een heethoofd wordt enne, kijken naar Tom blijft erg leuk hoor  |
geef die lover van je dan een masker .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:14
|
|
|
|
| ASANTI087 schreef: | wij doen hier niet aan allergieen. Daar hebben we allemaal middeltjes voor, alleen nog uitvogelen welke verantwoord zijn en voor wie  |
die met volle maan zijn gebrouwen, zijn niet verantwoord .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | geef die lover van je dan een masker .....  |
Das een beetje zielig, ga ik hem vergelijken met de mooiste man op aarde, Tom Cruise......gelukkig heb ik de man met het mooiste karakter gaat ook langer mee hè scheelt je botox kosten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:35
|
|
|
|
Heb laatst een verzamelalbum van haar gekocht. Een hele nieuwe, met al haar beste nummers. Wilde altijd al wat van haar hebben maar het is er nooit van gekomen. Dit is een van haar beste:
http://www.youtube.com/watch?v=sPm-ohAziuw&ob=av2e
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | die met volle maan zijn gebrouwen, zijn niet verantwoord .....  |
precies!! en zeker niet als de brouwers bij volle maan zijn verwekt, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:50
|
|
|
|
Dat is bij ons niet zo erg:
fout parkeren €15,- parkeerschijf vergeten €5,-
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:51
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | | Wie wil evangeliseren in de tweede kamer? |
Met een beetje pech/geluk* (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn er binnenkort weer verkiezingen. Volop de ruimte dus dan om jezelf in de TK te laten kiezen en aan het werk te gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:53
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Het is heel belangrijk om te bidden voor onze nieuwe regering.
Bid voor Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid, Maxime Verhagen van de CDA en Mark Rutte van de VVD.
Bid om hun wijsheid en kracht. We moeten een gezond en stabiele regering hebben. God is met hen amen. |
Is God alleen maar met deze drie partijen?
Politiek is in het leven van een ieder en ook van iedere christen dus onvermijdelijk maar Gods Naam aanroepen voor partijpolitiek of een bepaalde coalitie gaat veel te ver. Christelijke kiezers zijn ook mondig geworden en kunnen die partij kiezen die ze willen. Het betuttelende vingertje van als Christen mag je niet op een bepaalde partij stemmen, is gelukkig uit de tijd. Je kunt de christelijke ethiek wel mee laten wegen in je stem, maar dat is wat anders. Nederland is geen confessioneel land meer, er is een nadrukkelijke seculiere meerderheid. Het is niet zo eenvoudig om een gezonde en stabiele regering te realiseren op dit moment.
Thomas, maakt wel keuzes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:54
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Met een beetje pech/geluk* (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn er binnenkort weer verkiezingen. Volop de ruimte dus dan om jezelf in de TK te laten kiezen en aan het werk te gaan  |
het is te hopen dat men niet op de nationale Judas stemt... onder het motto: geen KLINKklare onzin meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:28
|
|
|
|
| ANITA637 schreef: | Even een reactie Ben 15 jaar alleen geweest GOD heeft me laten zien wat licht is ' En in HEM is het licht en geheel geen duisternis Ja wel op deze aarde maar in genisis lezen we niet alleen het mooie scheppings verhaal , maar ook duisternis lezen mensen Ja GOD is liefde Maar GOD laat ons zien door alles heen waar het licht is EN dat is in HEM voor mij Alleen maar in HEM en nu schijnt HIJ in mijn leven mensen zeggen je straalt dat is licht van mijn VADER En ja ook ik heb alles verloren maar door de dood de duisternis En GOD bracht licht aan mijn horizon En nu mag ik De zon zijn voor vele mensen en het licht doorgeven dat is licht voor mij
veel succes met wie en wat jullie denken pas wel op dat je niet GOD wil zijn en wil zeggen hoe het moet laat GOD zijn werk doen .
lieve groeten anita |
Anita,
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis;
Als dit zo in de bijbel staat neem ik aan dat het Gods wil was. 
zie Genesis 1 vers 28
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 3 september 2010, 21:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:41
|
|
|
|
[quote=PIETER649]Mn vader las na de avondmaaltijd ook altijd een hoofdstuk, behalve psalm 119, die ging in etappes... en ja, van kaft tot kaft. Als mn vader op zakenreis was, las mn moeder meestal een psalm. Hier in huis lees ik om de andere dag een stukje uit een kinderbijbel, als ik niet lees, leest Annette dr dochter, die leert sinds vorig jaar lezen op de duitse school en op deze manier leert ze ook nederlands lezen.
Overigens ben ik waarschijnlijk degene die Gibby bedoeld, ik heb gisteravond in de chatbox duidelijk mn mening over Het boek gegeven... ik vind het totaal niks
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 3 september 2010, 23:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:19
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat zal zeker een smerige drab nat zijn 
.. |
uut grunn of uut drenthn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:21
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Pieter,
Ik lees zelf de Parallelbijbel, Statenvertaling en Het Boek inéén. Aan de linkerkant van de pagina staat de tekst in de Statenvertaling en aan de rechterkant in de vertaling van Het Boek. Het maakt de tekst soms net iets makkelijker te begrijpen en aangezien ik ben opgegroeid met de Statenvertaling en ook vind dat die het dichtst bij de grondtekst aansluit is deze overzetting, naar een aanzienlijk begrijpelijker Nederlands, wel zo prettig. |
iets begrijpelijker.... alleen al de vertaling van Leviathan.... dan kun je die versie toch niet serieus nemen?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het plan van het demissionaire kabinet is de boetes met 15 procent te verhogen. Er wordt nu eerlijk bijgezegd dat het de inkomsten van de staat verhoogt. Maar oneigenlijk blijft het. Boetes horen uitsluitend als doel te hebben het in principe foute gedrag te beïnvloeden. Ik vind de hoogte van de boetes in Duitsland redelijker, vooral voor mensen met weinig geld. Al blijft een overtreding maken natuurlijk wel een keuze.
Thomas, die van snel rijden op de Autobahn houdt, heerlijk land dat Duitsland. |
bei uns ist alles großer und beßer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:25
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | uut grunn of uut drenthn |
Sorry mannen, jullie zitten helemaal fout met dat bier. Of gaat het 'met die brouwersdrab' ergens anders over?
WIJN ! DAT MOET HET ZIJN ! WIJN !
Waarom?
Druiven worden met de voeten vertreden. Dat heeft dus wel iets te maken met 'voetreflex'.
Enne... je oren horen de muziek... je lichaam gaat reageren... je voeten gaan bewegen... de drank die er uit de pers komt, zorgt dat je hersenen vrolijk en losjes worden... dan maak je weer makkelijker contact met andere mensen... ook van het andere geslacht... heel je lichaam is daar dus bij betrokken.
Dat is precies volgens de theorie van voetreflex:
Je kietelt aan je voet en de rest van je lichaam gaat lachen !
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 3 september 2010, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA286
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:27
|
|
|
|
| RICHARDRI464 schreef: | | In de Bijbel heb je een aantal redenen dat je mag gaan scheiden zoals overspel. In de tijd van Jezus gingen mensen de vrouw om allerlei redenen weg te zenden. Je kookte niet goed dus ga maar weg. Nu vind ik dat te ver gaan. Maar wat vinden jullie er van: Mag je als je gescheiden bent hertrouwen? In zo ja, op welke Bijbel tekst baseer je dat op? |
Er is een boekje geschreven door dominee koekkoek over scheiden en hertrouwen gebasseerd op het joodse geloof en gebruiken. God is liefde en wil niet dat er mensen lichamelijk en geestelijk misvorm worden door een huwelijk dat niet werkt en waar geen wederzijds liefde en respec is voor elkaar. Juist als christen hen je in je huwelijk verplichtingen en niet alleen rechten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:30
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | het is te hopen dat men niet op de nationale Judas stemt... onder het motto: geen KLINKklare onzin meer  |
Evangelisatie...
Er zijn ooit Korans uitgedeeld, door een organisatie. Elk Tweede Kamerlid kon er eentje krijgen.
bij het zoeken naar de link, vond ik heel wat anders: Nederlands leger deelde Korans uit in Afghanistan, omdat zo de Afghaanse soldaten konden leren lezen...
Voor de duidelijkheid: Dit werd niet door iedereen gewaardeerd. http://www.nd.nl/artikelen/2009/december/15/irritatie-over-uitdelen-korans-uruzgan
Denk overigens, dat ze ooit ook Bijbels hebben uitgedeeld in Tweede Kamer. Dat weet ik echter niet zeker.
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 3 september 2010, 23:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:42
|
|
|
|
Vrijdag 3 September:
WERP DIE LASTEN AF!
Onze God is onze voorziening.
Zie naar MIJ op voor alles.....vertrouw in alles op MIJ. Werp die lasten af en dan kun je zingend en vrij met blijdschap je weg gaan, als je erdoor belemmerd wordt, zul je vallen. Werp die lasten aan MIJN voeten en wees ervan overtuigd, dat IK ze zal opnemen en met elk zal doen, wat werkelijk het beste is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:48
|
|
|
|
bier op wijn geeft venijn
dus verpest het niet door vooraf wijn te drinken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:51
|
|
|
|
ik ga eerst gewoon proberen om te slapen.... ik ben nog duizelig van dat vliegtochtje achterop net...  maarrrrrrr als het niet lukt, klik ik misschien op je link!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:58
|
|
|
|
Hé Pieter, jij leest zeker de Bijbel in het Duits, of kunnen duitsers ook Nederlands lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |