| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:30
|
|
|
|
Ik heb het altijd zo gelezen in de bijbel.....als je partner overspel pleegt mag jij weer hertrouwen. Maar ja.....in deze tijd zijn er vaak hele andere redenen om uit elkaar te gaan, moeilijk hoor om dan ff zo je mening er over te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:31
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vanavond om 20.20 op ned1.........worden de nieuwe boeren voorgesteld voor Boer zoekt vrouw......... Blijft leuk om naar te kijken....... |
Thanks voor de tip,kijken dus  Zo`n leuk programma!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:34
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Daniel...ik vind het er heel gezellig!
Ik vraag mij af, wanneer Chris eens een box opent voor zeurpietjes. 
Dan noemen we het de Klaagbox.  |
Onzin Carien, je weet best dat er meer mensen dat vinden....... En het is helemaal niet persoonlijk tegen Erika gericht....... En....als je even naar boven kijkt heb ik ook geschreven dat het een constatering is en geen veroordeling...........en wat jij nu doet is mijn mening veroordelen.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 5 september 2010, 19:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:34
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik vermoed dat dader 1 en 2 er mee wilden voetballen, maar hun spelletje werd denk ik verstoord door dader 3 die ze opgepeuzeld heeft. iets anders kan ik niet bedenken. ze keken mij alle 3 onschuldig aan. |
Ah...wat schattig, kun je dan boos worden? Ik zou het niet kunnen, knap dat ze zo saamhorig zijn, zou dr juist trots op zijn. Ze geven elkaar tenminste niet de schuld 
Ik kreeg 1.5 maand geleden een echt opgevoede kat ( wist niet dat het kon maar was toch zo ) , nu is ze zwaar verpest door mij,ze schooit of wacht dat ik aan het bidden ben, zodat zij mijn kommetje yoghurt met muesli leeg kan maken,grrr. Zucht, opvoeden is best moeilijk dus, en dan vooral consequent zijn.
Ik heb weer andere gaves,verwacht ik
Laatst aangepast door
|
CARIN303
|
op zondag 5 september 2010, 19:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:42
|
|
|
|
|
Vanmiddag aan de waddenzee, zon, de zilte zeelucht, mijn hond die de meest gekke capriolen uithaalde waarom iedereen die het zag moest lachen....even een knipoog van God...temidden van alle strijd....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:44
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Vanmiddag aan de waddenzee, zon, de zilte zeelucht, mijn hond die de meest gekke capriolen uithaalde waarom iedereen die het zag moest lachen....even een knipoog van God...temidden van alle strijd.... |
heerlijk gevoel is dat hè, als God je een knipoog geeft! meid, je hebt het verdiend, geniet ervan ook als je deze week een mindere dag hebt, denk terug aan vandaag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:46
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | weer terug van weg geweest talentolk meestal engels nederlands en vise versa. dus sinds enkele weken weer opgepakt op verzoek |
Is dat geen hele klus Grace omdat goed te vertalen en weer te geven? Goed van je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:48
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik heb het altijd zo gelezen in de bijbel.....als je partner overspel pleegt mag jij weer hertrouwen. Maar ja.....in deze tijd zijn er vaak hele andere redenen om uit elkaar te gaan, moeilijk hoor om dan ff zo je mening er over te geven. |
die andere redenen zijn echt niet nieuw hoor niks nieuws onder de zon
het is tegenwoordig wat geaccepteerder en men wil geen kruisdragen maar zoekt de makkelijke weg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:48
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Vanmiddag aan de waddenzee, zon, de zilte zeelucht, mijn hond die de meest gekke capriolen uithaalde waarom iedereen die het zag moest lachen....even een knipoog van God...temidden van alle strijd.... |
Was je aan de kust of op een eiland? Het laatste denk ik haast.
Thomas, wat is het wad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vanavond om 20.20 op ned1.........worden de nieuwe boeren voorgesteld voor Boer zoekt vrouw......... Blijft leuk om naar te kijken....... |
staat je typmachine al klaar zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:55
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | staat je typmachine al klaar zeker?  |
Heb jij nog een typemachine? , wel erg ouderwets.... En nee, ik schrijf niet Pieter, is niet nodig Maar ik volg het natuurlijk wel, is heerlijk om dat met vrouwen even te bespreken.........en wij hebben ons topic nog he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Toen Jezus de discipelen riep om Hem te volgen lieten zij alles achter om Hem te volgen.
Ik vind dit altijd een lastige zin. Ik heb dan ook bewondering voor de discipelen die dat wel hebben gedaan. Maar wat doen wij in dit geval? Het is nogal niet wat...... Je lief, je huis, je kinderen allemaal achter je laten om Hem te volgen.......? Want daar gaat het in die zin om, echt alles loslaten voor Hem..... We weten niet hoe we gaan reageren en dat is misschien maar goed ook.......  |
Soms gaat het niet letterlijk om wat er staat maar meer het verhaal achter het verhaal. Het betreft een parabel, denk ik.
Ik heb eens hierover een uitleg gekregen met ongeveer de volgende lading. De roepstem van Jezus volgen kan zo zijn dat je een daad of daden ingegeven krijgt in je hart waarbij je de belangen van je gezin, je werk, je bezittingen, en dat van jezelf op een lager plan stelt. Dus niet eerst denken ja maar, mijn kind, mijn moeder, mijn vader.....enz. Toch eerst doen wat Jezus van je vraagt, de rest komt wel goed. Een voorbeeld hiervan geven is niet eenvoudig.
Bijvoorbeeld: in de spits op weg naar je werk, zie je dat iemand een ongeluk krijgt. Jij bent de eerste die het ziet en je belt op je mobiel voor een ambulance en politie. Je voelt je geroepen bij de gewonde te blijven totdat de hulpdiensten zijn gearriveerd ondanks dat je daardoor te laat op je werk komt en later in een belangrijke vergadering zult binnenkomen wat je niet in dank zal worden afgenomen. Je weet diep in je hart dat het je zal worden vergeven door je baas en collega's als je uitlegt hoe het komt dat je te laat bent gekomen. Niet naar Jezus luisteren is mijns inziens de gewonde laten liggen, er hard voorbij lopen om op tijd op je werk te komen. Volgens mij kan het zo genuanceerd liggen.
Ook een voorbeeld: een jonge collega van mij die 's zomers een week van haar vakantie besteedt aan het begeleiden van gehandicapten op een vakantiereis en dat is heel hard werken, ook 's nachts uit bed komen om naar 't toilet te helpen gaan. Ze werkt en studeert.
Wat roept dit bij jou op?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heb jij nog een typemachine? , wel erg ouderwets.... En nee, ik schrijf niet Pieter, is niet nodig Maar ik volg het natuurlijk wel, is heerlijk om dat met vrouwen even te bespreken.........en wij hebben ons topic nog he? |
Heerlijk een man die alleen maar buiten werkt, liefdevol met dieren omgaat( hoewel...op het hoogtepunt van hun leven ze naar de slacht stuurt ) en een man die nog echt moet nadenken voor die iets zegt, waarom snapt toch niemand dat , wij vrouwen, van dit programma houden? Ach...laat ook maar,kunnen wij het ongestoord zien,duhhhh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:15
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Soms gaat het niet letterlijk om wat er staat maar meer het verhaal achter het verhaal. Het betreft een parabel, denk ik.
Ik heb eens hierover een uitleg gekregen met ongeveer de volgende lading. De roepstem van Jezus volgen kan zo zijn dat je een daad of daden ingegeven krijgt in je hart waarbij je de belangen van je gezin, je werk, je bezittingen, en dat van jezelf op een lager plan stelt. Dus niet eerst denken ja maar, mijn kind, mijn moeder, mijn vader.....enz. Toch eerst doen wat Jezus van je vraagt, de rest komt wel goed. Een voorbeeld hiervan geven is niet eenvoudig.
Bijvoorbeeld: in de spits op weg naar je werk, zie je dat iemand een ongeluk krijgt. Jij bent de eerste die het ziet en je belt op je mobiel voor een ambulance en politie. Je voelt je geroepen bij de gewonde te blijven totdat de hulpdiensten zijn gearriveerd ondanks dat je daardoor te laat op je werk komt en later in een belangrijke vergadering zult binnenkomen wat je niet in dank zal worden afgenomen. Je weet diep in je hart dat het je zal worden vergeven door je baas en collega's als je uitlegt hoe het komt dat je te laat bent gekomen. Niet naar Jezus luisteren is mijns inziens de gewonde laten liggen, er hard voorbij lopen om op tijd op je werk te komen. Volgens mij kan het zo genuanceerd liggen.
Ook een voorbeeld: een jonge collega van mij die 's zomers een week van haar vakantie besteedt aan het begeleiden van gehandicapten op een vakantiereis en dat is heel hard werken, ook 's nachts uit bed komen om naar 't toilet te helpen gaan. Ze werkt en studeert.
Wat roept dit bij jou op? |
Ik moet je eerlijk zijn dat dat dingen zijn die een ieder hoort te doen, helpen bij een ongeluk, daar hoef je geen christen voor te zijn? Ik denk dat het allemaal wat lastiger ligt Mieke......Zou jij ook christen zijn in Pakistan waar je vervolgd wordt.......ik denk dan meer aan dat soort dingen..... Als ik voor mijzelf spreek? Ik kan het alleen maar hopen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 5 september 2010, 20:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | die andere redenen zijn echt niet nieuw hoor niks nieuws onder de zon
het is tegenwoordig wat geaccepteerder en men wil geen kruisdragen maar zoekt de makkelijke weg | Ik snap wat je bedoelt te zeggen, Pieter. Alleen zoals je het nu neerzet lijkt het erop alsof het aangaan van een tweede huwelijk 'makkelijk' is...het moge duidelijk zijn dat dit niet direct het geval is...het is een aardige werkopdracht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:16
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Heerlijk een man die alleen maar buiten werkt, liefdevol met dieren omgaat( hoewel...op het hoogtepunt van hun leven ze naar de slacht stuurt ) en een man die nog echt moet nadenken voor die iets zegt, waarom snapt toch niemand dat , wij vrouwen, van dit programma houden? Ach...laat ook maar,kunnen wij het ongestoord zien,duhhhh |
Kauwt 'ie ook nog pruimtabak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:20
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Kauwt 'ie ook nog pruimtabak  |
Er zitten echt leuke en minder leuke boeren tussen........maar pruimtabak brrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik vermoed dat dader 1 en 2 er mee wilden voetballen, maar hun spelletje werd denk ik verstoord door dader 3 die ze opgepeuzeld heeft. iets anders kan ik niet bedenken. ze keken mij alle 3 onschuldig aan. |
Bevroren bolletjes??? Haha, de bolletjesslikker van Maris
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:27
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik kreeg 1.5 maand geleden een echt opgevoede kat ( wist niet dat het kon maar was toch zo ) , nu is ze zwaar verpest door mij,ze schooit of wacht dat ik aan het bidden ben, zodat zij mijn kommetje yoghurt met muesli leeg kan maken,grrr. Zucht, opvoeden is best moeilijk dus, en dan vooral consequent zijn.
Ik heb weer andere gaves,verwacht ik |
Hihi; is maar 1 oplossing Carin: kat leren bidden voor t eten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:30
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik heb het altijd zo gelezen in de bijbel.....als je partner overspel pleegt mag jij weer hertrouwen. Maar ja.....in deze tijd zijn er vaak hele andere redenen om uit elkaar te gaan, moeilijk hoor om dan ff zo je mening er over te geven. |
In de Bijbelse tijden was een huwelijk niet altijd een huwelijk uit liefde. Meisjes waren meestal niet zo vrij in hun partnerkeuze. De Bijbel staat daarom ook vol met wetten die de positie van de vrouw nog enigszins beschermden. De beroemde tekst uit Deuteronomium dat een verkrachter de vrouw die hij verkracht heeft dan maar moet huwen (lees verzorgen) vinden wij over het algemeen krankzinnig maar in die tijd was het sociaal. Wat ook wel iets zegt van die samenleving. Wat de verkrachte vrouw ervan vond was kennelijk niet zo relevant, maar die zal het gevoelsmatig niet zo fijn gevonden hebben, schat ik zo. Een vrouw was toen het bezit van de man en dat gaf bescherming, klaar.
In principe worden huwelijken vandaag de dag uit liefde gesloten en de wetgeving uit de Bijbel sluit daar niet zo bij aan omdat het meer paste op het huwelijk in die tijd. Een man kon toen zijn vrouw verstoten na de verstotingsformule een paar keer uitgesproken te hebben. Vrouwen kwamen dan vaak in een uiterst afhankelijke maatschappelijke positie terecht en de loverboys van die tijd wisten er wel raad mee. Een vrouw die van haar man ging scheiden, zal niet zo vaak voorgekomen zijn, daar wordt in de bijbel ook nauwelijks over gesproken. Nu is een vrouw veel zelfstandiger en als het in de relatie niet meer goed gaat, stopt het huwelijk na verloop van tijd vaak. De regels van toen passen gewoon totaal niet op de positie die de vrouw van nu heeft en dat geeft de wrijving ook als het gaat om het al dan niet toepassen ervan. De strekking dat mensen nu sociaal moeten zijn en vrouwen beschermen, is echter net zo zeer van toepassing omdat dat de geest is waarvan uit de wetten geschreven zijn. De wetten waren sociaal in de sfeer waarin toen de huwelijksverbintenissen gesloten werden en sloten aan bij de toenmalige huwelijksopvatting. Het omgaan met de scheidingen vandaag zal moeten passen in de levenswijze van nu, waarin mensen liefdevol met elkaar om behoren te gaan.
Thomas, gescheiden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 september 2010, 21:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RINSKE773
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:30
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Wie wil met mij gezellige activiteit organiseren in Dordrecht, De Biesbosch, Kinderdijk, Rotterdam, Middelburg, Antwerpen, Den Bosch of uit eten gaan, bowlen of dergelijke. Het is een plan voor de komende maanden. Allerlei suggesties zijn welkom. |
misschien in de toekomst Katja, Ik wil eerst proberen mee te gaan naar Ede en wie weet als ik een beetje gewend ben, mee helpen organiseren in onze regio want wij hebben mooie plekjes dingen om te laten zien aan anderen groeten
Laatst aangepast door
|
RINSKE773
|
op zondag 5 september 2010, 20:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Proberen een duivenmelker in te schakelen in de buurt die hem vangen kan. |
Bedankt; was goeie tip. De duif kon niet echt goed meer vliegen, dus hij is nu, als het goed is, in goede handen bij een duivenmelker. Die dan mag zorgen dat ie weer thuis komt.
Nu nog de voordeur schoonmaken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:35
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Bedankt; was goeie tip. De duif kon niet echt goed meer vliegen, dus hij is nu, als het goed is, in goede handen bij een duivenmelker. Die dan mag zorgen dat ie weer thuis komt.
Nu nog de voordeur schoonmaken...  |
Had een keer hetzelfde gehad, maar het was toen een hele jonge duif. En aangezien ik een duivenmelker goed kon heb ik hem ingeschakeld. De eigenaar was iemand die twee straten verderop woonde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er zitten echt leuke en minder leuke boeren tussen........maar pruimtabak brrrrr  |
Leuke pereboer he
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 5 september 2010, 20:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOTORMUIS997
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:44
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Tsjonge... Wat kan ik dan van een etiopier verwachten...?
Het moet er erg smakelijk zijn... Ik heb er zin aan in elk geval. |
Heej Lepel,
De Afrikaan in 't Veen waar ik heb gegeten is dezelfde eettent als waar we in oktober gaan eten... DIT kun je dus verwachten, lekker én leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:49
|
|
|
|
Zucht.....lees ik dit nu pas! 'k Ga gauw even de tv aanzetten. Zitten er leuke boeren bij? Is het de bedoeling dat wij - vrije vrouwen - nu een brief gaan sturen?
Marijan, geen dierenliefhebber en waarschijnlijk niet geschikt voor een boer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:52
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zucht.....lees ik dit nu pas! 'k Ga gauw even de tv aanzetten. Zitten er leuke boeren bij? Is het de bedoeling dat wij - vrije vrouwen - nu een brief gaan sturen?
Marijan, geen dierenliefhebber en waarschijnlijk niet geschikt voor een boer. |
Ik zeg al er zit een fruitteler bij. Net echt iets voor jouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:57
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zucht.....lees ik dit nu pas! 'k Ga gauw even de tv aanzetten. Zitten er leuke boeren bij? Is het de bedoeling dat wij - vrije vrouwen - nu een brief gaan sturen?
En we hebben nog een wijnboer voor de liefhebber.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ik zeg al er zit een fruitteler bij. Net echt iets voor jouw.  |
Moet ik dan helpen met plukken Ook niks voor mij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:00
|
|
|
|
je ben al te laat marijan jammer maar wachten nu op volgende ronde er zit niets anders op voor jou
|
|
| Naar boven |
|
|