Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 07:37
|
|
|
PIETER619 schreef: | 3 pond bruine bonen, ongeveer 300 gram soepgroente, 1 kilo gehakt HOH gekruid. 1 pakje ossestaart soep en 1 pakje julienne soep.
De bruine bone 8 uur laten inweken in 4 liter water, dan koken todat ze haast gaar zijn, ongeveer de hellft van de bonen er uit halen, de beide soepen en soepgroente er bij, gehakt ff rul bakken dan dat ook in de soep.
De bonen die je er uit hebt gehaald pureren en dan ook weer aan de soep toevoegen (zelf zien hoe dik je soep wilt hebben door het gedeeltelijk toe te voegen) als bindmiddel ( zelf doeoi kalles e rin al lijk thet met ee nbetje al dik genoeg). Men kan ook altijd water toevoegen als de soep te dik word. Als men het op deze manier doet, kun je zout of maggi toevoegen om het wat hartelijker te krijgen. Neem vooral geen bruine bonen uit pot of blijk, dan word de soep te zout. |
ik heb nog nooit hartelijke bonensoep gegeten, pieter, maar 't klinkt goed!!
(wanneer mag ik bij je aanschuiven?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:33
|
|
|
PIETER619 schreef: | 3 pond bruine bonen, ongeveer 300 gram soepgroente, 1 kilo gehakt HOH gekruid. 1 pakje ossestaart soep en 1 pakje julienne soep.
De bruine bone 8 uur laten inweken in 4 liter water, dan koken todat ze haast gaar zijn, ongeveer de hellft van de bonen er uit halen, de beide soepen en soepgroente er bij, gehakt ff rul bakken dan dat ook in de soep.
De bonen die je er uit hebt gehaald pureren en dan ook weer aan de soep toevoegen (zelf zien hoe dik je soep wilt hebben door het gedeeltelijk toe te voegen) als bindmiddel ( zelf doeoi kalles e rin al lijk thet met ee nbetje al dik genoeg). Men kan ook altijd water toevoegen als de soep te dik word. Als men het op deze manier doet, kun je zout of maggi toevoegen om het wat hartelijker te krijgen. Neem vooral geen bruine bonen uit pot of blijk, dan word de soep te zout. |
Uuuuh....Pieter.....is dit recept voor jou alleen of kook je voor een weeshuis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 16:09
|
|
|
Vanmiddag restje erwtensoep op, straks ff makkelijk, salade met zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes, gebakken krietjes en een biefstukje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:11
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb nog nooit hartelijke bonensoep gegeten, pieter, maar 't klinkt goed!!
(wanneer mag ik bij je aanschuiven?) |
Schrijffoutje of juist niet? Maar als je begrijpt wat ik bedoel zou je er wel hartig van kunne maken, maar bij ons vroeger werd de soep ook hartelijk opgediend door moeders , dus een goed verstaander heeft maar een half woord nodig enz.
Maar ik heb wel een idee over dat aanschuiven, kan op vele manieren, misschien bijvoorbeeld in sluis 0, die duurt toch een eeuwigheid wat op en neergaan betreft. Binnenkort kom ik er weer een paar keer langs. maar desalniettemin, ik heb ook wel nog andere ideeën, maar dat leg ik nog wel eens uit, zal zo even naar Opendeurdienst in het dorpshuis hier.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 28 oktober 2012, 21:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 22:07
|
|
|
PIETER619 schreef: | Schrijffoutje of juist niet? Maar als je begrijpt wat ik bedoel zou je er wel hartig van kunne maken, maar bij ons vroeger werd de soep ook hartelijk opgediend door moeders , dus een goed verstaander heeft maar een half woord nodig enz.
Maar ik heb wel een idee over dat aanschuiven, kan op vele manieren, misschien bijvoorbeeld in sluis 0, die duurt toch een eeuwigheid wat op en neergaan betreft. Binnenkort kom ik er weer een paar keer langs. maar desalniettemin, ik heb ook wel nog andere ideeën, maar dat leg ik nog wel eens uit, zal zo even naar Opendeurdienst in het dorpshuis hier. |
dan verwacht ik een kom hartelijke hartige bonensoep van je, pieter.... 
morgenochtend rond negen uur rijd ik bij sluis 0, richting de tandarts, dus eh................ kun je nog even een soepje koken vanavond?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 28 oktober 2012, 22:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 08:41
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dan verwacht ik een kom hartelijke hartige bonensoep van je, pieter.... 
morgenochtend rond negen uur rijd ik bij sluis 0, richting de tandarts, dus eh................ kun je nog even een soepje koken vanavond?  |
Recept beter lezen, dan had je die vraag niet gesteld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 09:28
|
|
|
Het is prut weer dus wat eten we (ik) hachee met aardappels en bruine bonen heerlijke zware kost
(als tenminste het potje bruine bonen niet weer op een flesje bier in nde trapkast valt )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 09:48
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het is prut weer dus wat eten we (ik) hachee met aardappels en bruine bonen heerlijke zware kost
(als tenminste het potje bruine bonen niet weer op een flesje bier in nde trapkast valt ) |
Goed plan, dit weer vraagt om een stevige maaltijd, boerenkool hier vanavond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:12
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Goed plan, dit weer vraagt om een stevige maaltijd, boerenkool hier vanavond. |
Pffffffffff , ik kan geen pap meer zeggen zo vol zit ik .
En nu de afwas nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het is prut weer dus wat eten we (ik) hachee met aardappels en bruine bonen heerlijke zware kost
(als tenminste het potje bruine bonen niet weer op een flesje bier in nde trapkast valt ) |
Noemen ze dat niet "stopverf"?  Eet lekker!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:48
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Noemen ze dat niet "stopverf"?  Eet lekker!! |
Neee das juist goed voor de broekhoest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:50
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Neee das juist goed voor de broekhoest  | Ah ja, met deze kou en nattigheid er warmjes bij zitten is ook niet verkeerd natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:52
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ah ja, met deze kou en nattigheid er warmjes bij zitten is ook niet verkeerd natuurlijk  |
Tja als je geen vent hebt om je aan te warmen
Maar goed wat zal ik morgen eens eten??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja als je geen vent hebt om je aan te warmen
Maar goed wat zal ik morgen eens eten?? |
Hm, ja das waar. Toch maar liever een vent  Heb je nog hachee over voor morgen? En dan met rode kool ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 19:25
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hm, ja das waar. Toch maar liever een vent  Heb je nog hachee over voor morgen? En dan met rode kool ofzo? |
heb wel over maar om het twee dagen naar elkaar te eten dan ehhhh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | heb wel over maar om het twee dagen naar elkaar te eten dan ehhhh  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:07
|
|
|
ERIKA129 schreef: | heb wel over maar om het twee dagen naar elkaar te eten dan ehhhh  |
Ik begrijp het .......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:14
|
|
|
Eten? ik sla maar es een dagje over! heb de afgelopen 8 dagen 3 maal buiten de deur gegeten...daaaaaaaaaagaaaaaaaaaaanieeeeeeeeeeeeegoeeeeed he.....vandaag voor mij een paar crackertjes en zo....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:38
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ah ja, met deze kou en nattigheid er warmjes bij zitten is ook niet verkeerd natuurlijk  |
Wil men broekhoest (veroorzaak door eten bepaalde etenswaren)vermijden, neem dan gewoon een glas melk voor de aanvang maaltijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 15:39
|
|
|
Net appeltaart de oven in geschoven... tja ik zal me es naar de adviezen gedragen van de makelaar voor de bezichtiging morgen...
Vanavond kippepoten, gemixte groenen, rijst, kerriesaussie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 16:48
|
|
|
Vandaag maar es simpel: ham-kaas tosti met een flinke blub tomatenketchup dr op....bakkie yoghurt toe en ik zit weer heeeeeeeeelemaal vol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 16:57
|
|
|
Koken gaat vandaag echt ff niet lukken, dus pieter haalt chinees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 17:32
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Koken gaat vandaag echt ff niet lukken, dus pieter haalt chinees |
Als tie maar het eten ervan meeneemt en niet een hele chinees
ook ik doe simpel heb een koude salade schotel met tonijn en pasta.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als tie maar het eten ervan meeneemt en niet een hele chinees
ook ik doe simpel heb een koude salade schotel met tonijn en pasta. |
Ik zat lekker aan een zuurkool schotel met spekjes, en annanas, en geraspte kaas, heeeeeerlijk! Ik weet dat er enkele sm-ers zijn die dit niet lusten, maar ik lus het wel iedere week......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:49
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Ik zat lekker aan een zuurkool schotel met spekjes, en annanas, en geraspte kaas, heeeeeerlijk! Ik weet dat er enkele sm-ers zijn die dit niet lusten, maar ik lus het wel iedere week......  |
Ik lust ook wel ananas hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:57
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Ik zat lekker aan een zuurkool schotel met spekjes, en annanas, en geraspte kaas, heeeeeerlijk! Ik weet dat er enkele sm-ers zijn die dit niet lusten, maar ik lus het wel iedere week......  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 19:46
|
|
|
...SM-ers??? Ben je ook lid op een andere site??? Eentje die niet christelijk is??? Wel wel wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:40
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Vandaag maar es simpel: ham-kaas tosti met een flinke blub tomatenketchup dr op....bakkie yoghurt toe en ik zit weer heeeeeeeeelemaal vol!  |
Krijg je zachtjesaan nog geen honger?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | Krijg je zachtjesaan nog geen honger?  |
Lief vissermannetje: honger......dat hebben ze alleen in afrika hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 00:46
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Vandaag maar es simpel: ham-kaas tosti met een flinke blub tomatenketchup dr op....bakkie yoghurt toe en ik zit weer heeeeeeeeelemaal vol!  |
ham vervangen door shoarma is ook lekker
|
|
Naar boven |
|
|