ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:44

JOSINA022 schreef:
Ik ben van mening dat het inzegenen van je huwelijk hier juist alles mee te maken heeft. Het gaat om de openbaarheid van het inzegenen tov God en zijn gemeente.
Het is idd zo dat, wanneer je gemeenschap hebt voordat je trouwt, je voor God al getrouwd bent.

Echter wat ik begrijp uit de Bijbel is dat God het pas graag wil wanneer je in het openbaar hebt laten zien dat je samen door het leven wilt gaan als getrouwd stel en voor de gemeente, als getuige, belooft dat je elkaars toeverlaat zult zijn.

Ik geloof ook dat een 2e huwelijk voor God niet minder is dan de 1e. Maar ook bij een 2e huwelijk ben ik van mening dat je sex beter kunt bewaren tot na de openbare inzegening.
God geeft een nieuwe start en wat mij betreft hoort onthouding daar dan ook bij.

Dit is echt zoals ik er, vanuit mijn geloof, tegenaan kijk. Ben maar mens en mijn mening is dus niet zaligmakend. Wil dus geen oordeel vellen hoor!

Groet, José

ik ben nog nooit getrouwd geweest maar heb dus niet gewacht tot het huwelijk
daarvan is mijn zoon het levende bewijs
en eigenlijk ben ik ook zeker wel een voorstander van onthouding Verraste, verbaasde smiley maar werkt het in de praktijk vaak anders
een goede basis is in ieder geval heel belangrijk en dat heb ik helaas wel eens over het hoofd gezien Geschokte, onthutste smiley Verlegen lachende smiley
daar baal ik enorm van en ben heel blij dat het deze keer anders is gegaan
eerst een basis en de rest komt uiteindelijk wel Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:47

Ok bedankt voor de reacties.

Ineke.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 10:53

EVA685 schreef:
Vader in de hemel
die zoveel om mij geeft
dat U in Uw genade
Uw Zoon gegeven heeft
Dank U voor Uw liefde
Uw eindeloze trouw
dat ondanks al mijn falen
U zegt: "Ik hou van jou".

Herstel mijn eerste liefde
die ik ooit had voor U
want ik wil van U houden
nog zoveel meer dan nu.
Mijn hart moet weer gaan branden
zoals het heeft gedaan
vol vuur en vol van hartstocht
die nooit meer weg zal gaan.

De drukte van het leven
trok mij met zich mee.
De liefde die vervaagde
de passie die verdween.
Ik was U niet vergeten
maar nam de tijd niet meer
om in uw woord te lezen
bij U te zijn o Heer.

Hallo allemaal!

Moeilijk hè om de Bijbel te lezen, wat kan er een stof opliggen.
We zijn zo druk bezig met ons zelf, dat we soms ook vergeten te danken en te bidden, dat heeft HIJ toch niet verdient?

Je kunt ook online de Bijbel lezen, of beginnen bij de Psalmen
en Spreuken, staat heel veel in, een dagboekje is ook fijn.
Zing eens een mooi lied voor de HERE JEZUS, zingen is 2x bidden!

Tijdens de Gebedsroom zingen wij ook mee, heb je zin om mee te doen?

We danken GOD voor alles, is wel eens moeilijk, daarom bidden wij ook
en vragen HEM om ons daarbij te helpen.

Ouder/kindrelaties zijn bezig te herstellen, dank aan GOD!

We denken ook aan die nare 11de september 2001.

Ook bidden wij voor een nieuw kabinet en de nood in het buitenland.

Er is een oproep voor gebed voor 2 zieke vrouwen, zij hebben een ernstige ziekte, ze leven in een onzekere tijd.

Martha maakt ook een zware tijd door, we hopen dat zij gauw een eigen stekkie krijgt.

We dragen ook de nabestaanden van m.n overleden ex-schoonzus op,
zij overleed maandagmiddag, 66 jaar oud.

Mensen hier op de site hebben een dubbelleven, we bidden voor reiniging.

Er is veel saamhorigheid, respect, vertrouwen in de Gebedsroom

Als je de chat rechtsonderin aanklikt zie je ons Knipoog smiley WELKOM!!

Warme groetjes van Martha en Eva.

Gisteren was het een hele positieve avond geweest.
Ik bedoel, er kwamen veel mensen binnen wandelen in gebedsroom.
Dus ga door met het wonderbare werk, God.
U bent liefdevolle God en raak mensen hier aan die zijn verwond,
gepijnigd, eenzaam zijn, die ziek zijn en veel naamchristenen.

Zegen ook Eva en Martha met het werk van een gebedsroom.
Wij krijgen zeker ook kritiek maar Jezus kreeg ook kritiek.
Mensen die kritiek geven, moeten we diepe gevoelens van
bewogenheid hebben en ook extra liefde geven.
Een kritiek geven, kan een oorzaak zijn.
Vaak zijn de mensen gekwetst door christenen omdat wij ook weleens
fouten maken. Daarom moeten we leren om te praten en te herstellen.
Er is veel miscommunicatie hier.

Veel zegen voor ChristianMatch.

Een fijn weekend allen en Gods zegen.

Ineke.

Laatst aangepast door
KATJA065
op vrijdag 10 september 2010, 10:55
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:12

LEANNE226 schreef:
Ik denk dat je de rol van seks in een huwelijk/diepgaande relatie onderschat,het ontbreken of tegenvallen van seks kan een huwelijk makkelijk breken.
Wil je daar voor of na de inzegening achter komen?Dat is je eigen keuze......

Ik onderschat het niet hoor, integendeel..ik heb het van zeer nabij meegemaakt dat juist dit de reden was van scheiding.

Toch vind ik de relatie met God veel belangrijker en ik denk dat, wanneer je relatie verder goed is en ook je relatie samen met God (de driehoeksverhouding), je er dan samen (met God!) uit kunt komen.
Zonodig professionele hulp niet schuwt.

In de situatie die ik meegemaakt hebt was de relatie tussen hen verder al niet goed, er was geen openheid, geen communicatie. Het onderwerp sex was niet bespreekbaar, achteraf bleek dat dat voor hun huwelijk al niet was.

Het is idd een zeer belangrijk issue in een relatie en dat moet het ook zijn. Daarom ben ik van mening dat het een open gespreksonderwerp moet zijn vanaf het moment dat je in die relatie stapt, zodat je van elkaar weet hoe een ieder erover denkt.

Ik denk dat je moet oppassen dat je voor je huwelijk de sex "uitprobeert" om te kijken of dat wel goed zit. Stel nl dat dat niet zo is, wat dan? Ben je er dan nog op tijd bij, want je bent toch nog niet getrouwd?
Dan haal je het mooie van de sex naar beneden!
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:19

JOSINA022 schreef:
Ik onderschat het niet hoor, integendeel..ik heb het van zeer nabij meegemaakt dat juist dit de reden was van scheiding.

Toch vind ik de relatie met God veel belangrijker en ik denk dat, wanneer je relatie verder goed is en ook je relatie samen met God (de driehoeksverhouding), je er dan samen (met God!) uit kunt komen.
Zonodig professionele hulp niet schuwt.

In de situatie die ik meegemaakt hebt was de relatie tussen hen verder al niet goed, er was geen openheid, geen communicatie. Het onderwerp sex was niet bespreekbaar, achteraf bleek dat dat voor hun huwelijk al niet was.

Het is idd een zeer belangrijk issue in een relatie en dat moet het ook zijn. Daarom ben ik van mening dat het een open gespreksonderwerp moet zijn vanaf het moment dat je in die relatie stapt, zodat je van elkaar weet hoe een ieder erover denkt.

Ik denk dat je moet oppassen dat je voor je huwelijk de sex "uitprobeert" om te kijken of dat wel goed zit. Stel nl dat dat niet zo is, wat dan? Ben je er dan nog op tijd bij, want je bent toch nog niet getrouwd?
Dan haal je het mooie van de sex naar beneden!

ben ik helemaal met je eens
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:20

Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een relatie gehad, daar is onverwachts een einde aan gemaakt, door haar. Ik had graag verder willen gaan met haar. Maar ze kon het niet, ook omdat ik toch anders in het leven sta, waarvan anders zouden zeggen: apart in het leven sta. Zij had een kleine meid waar ik zo goed mee kon, een meisje van 7 jaar. En elke avond dat ik daar kwam ging ze bij me op bank zitten, keken we samen tv, en als ze op bed lag, kwam mijn ex vriendin naast me zitten en lag met haar hoofd op mijn schoot. Kijk ik kan zeggen, ik heb een stukje paradijs ervaren toen, ondanks de strijd die er wel eens was bij mijn ex vriendin thuis, ik was op dat moment een gezegende man. Ondanks de strijd bij haar thuis voelde mijn leven erg compleet. Het strijden ging ons gemakkelijker af dan wanneer je alleen als vrijgezelzijnde in het levens strijd staat. Is een heel groot verschil. De laatste weken nadat het uit was tussen haar en mij gaat het niet zo gezegend. Van de ene klappen naar de ander. En dan ervaar je toch dat je wat meer moeite moet doen om die strijd samen met Hem te doorstaan.

Maar goed, dat waren dus mijn ervaringen, zo ongeveer. Misschien zie ik er wel verkeerd tegen aan, maar ja. Ik ben ook maar een mens van vlees en bloed en met zijn eigen fouten.

Sjouke[/quote]

Ik snap precies wat je bedoelt. Ik vind het heel moeilijk om nu weer alleen verder te gaan want in mn hart wil ik alleen maar bij hem zijn. Alles wil ik alleen met hem doen. Maar ja de realiteit is idd anders. We moeten verder gaan. Na elke nacht komt er weer een dag die "zinvol" ingevuld moet worden. En zeker al die schijnbaar gewone dingen, tegen elkaar aan zitten en samen tv kijken of puzzelen of boodschappen doen of.....
Maar kom op we moeten onze schouders er onder zetten. En afleiding zoeken....pfff vermoeiend he als je je eigenlijk de hele dag wilt verstoppen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:30

RENSKE067 schreef:

Dank Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:35

Moeilijk hoor al die verschillende meningen. En bij iedereen vind ik wel dingen waar ik het ook mee eens ben. Soms kan ik jaloers zijn op mensen die met het geloof en bijbehorende regels zijn opgegroeid. Dan is er geen discussie. Zo zijn de regels en zo wordt er geleeft.
Nu voel ik me erg wiebelig en probeer ergens iets te vinden wat ik wellicht in de ogen van God niet helemaal goed heb gedaan. Niemand is volmaakt natuurlijk. Maar ik vind het wel heel lastig om als enige gelovige in de familie te leven naar de normen en waarden van de bijbel. Eerst was het heel normaal om in een relatie elkaar goed te leren kennen op alle fronten dus ook op sexueel gebied. Nee, we zijn geen feestbeesten natuurlijk alleen als er serieuze bedoelingen zijn. Maar het was niet zo"n ramp als je met elkaar naar bed bent geweest en het gaat uit. Nu God bij me is voelt het totaal anders. Of ik gefaald heb tegenover God. Dat ik mn beloftes die ik bij mn belijdenis/doop heb afgelegt niet waar heb kunnen maken.

Laatst aangepast door
LOES550
op vrijdag 10 september 2010, 12:07
Naar boven

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:36

@LOES

Inderdaad loes, de strijd des levens gaat niet van lijendakje zoals wij dat graag zouden wensen. Maar weet je loes, hoe graag en hoe goed we onze best ook doen om voor Hem te leven, het gaat altijd gepaard met strijd.

Je kunt een relatie met onze Heere vergelijken als een relatie tussen man en vrouw. Hieronder een een simpele vergelijking

Ik was eens aan de wandel, tijdens de wandeling trof ik een hele mooie en een hele lieve vrouw. Ik was meteen verliefd op haar. In alles wat ze deed, in alles hoe ze leefde trok mij zo aan. Ik dacht bij mezelf van ; "oh wat zou een leven samen haar toch mooi kunnen zijn". Na een aantal weken dat ik wat met haar optrok, merkte ze wel dat ik verliefd op haar was. Maar ze wees me af, ze zei; "ik voel niks voor jou, en jij bent niet wat ik zocht". Dus als vrienden gingen ze verder door het leven. Later ogenblikkelijk, trof ik weer een hele fijne vrouw, maar deze keer was het raak. Heb mijn hart aan haar toegegeven, we zijn gelukkig getrouwd. De vrouw die ik voor deze vrouw ontmoete kwam even langs, en zag hoe goed deze vrouw het had, en dat ze eindelijk gelukkig was, echt gelukkig. Die andere vrouw die me afgewezen had, zag toen pas in wat zij eigenlijks gemist had, zij was zelf niet tevreden over haar eigen relatie, en kwam tot ontdekking dat haar afwijzing op mij verkeerde keuze was geweest. Maar er was geen weg meer terug, ik was getrouwd, en zij was getrouwd.

Zie je? Dit stukje verhaal dat ik dus gewoon ff bedacht heb, vergelijk ook weer met mensen die niet voor Jezus willen kiezen en gewoon hun eigen leven willen gaan leiden, maar uiteindelijk komen ze wanneer het te laat is, erachter dat zij heel wat gemist hebben. God kan een mens niet dwingen om voor Zijn Zoon Jezus te gaan kiezen. Jezus vraagt om onze harten te openen voor Hem, want dan is de liefde echt en puur. Liefde onder dwang is geen echte liefde en is dus ook niet puur, dus heeft het ook geen waarde.

Zo kijk er zelf eigenlijks tegen aan. Misschien wel wat steekjes en haakjes, maar tis een vergelijking. En vind het altijd weer fijn om dingen hier te mogen delen met iedereen.

Sjouke
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:38

RENSKE067 schreef:

Wat erg zeg dat je dat eerst wilt uitproberen en dan iemand aan de kant zet als het tegenvalt! Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt
Naar boven

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:46

Seks voor het huwelijk. Ik zal maar eerlijk bekennen, ik heb die regels overtreden, helaas. Maar heb er 1 ding van geleerd. Mocht het ooit zo wezen dat ik een vrouw zou ontmoeten, dan is het voor mij meegenomen, geen seks meer voor het huwelijk.

Seks voor het huwelijk kan een mens erg beschadigen. Vooral als je erachter komt dat er een einde word gemaakt aan een relatie. Want de pijn en teleurstelling is dan veel groter. Uit ervaring.

Maar de vraag is of ik er echt spijt van heb, ik moet nog leren om er spijt van te hebben. Het is erg moeilijk om voor zulke dingen berouw te tonen. Het lukt me eerlijk gezegd niet zo goed.

Maar goed, dat is puur uit eigen ervaring. Bijbels bekeken, verbiedt God het, en sta daar dan ook pal achter. Maar tis ingewikkeld om in bepaalde omstandigheden een helder plaatje ervan te kunnen krijgen.

Sjouke
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:01

[quote=SJOUKE879]@LOES

Mooi voorbeeld. Had ik maar een zendertje dat Godgeluidsgolven kon opvangen en omzette in voor mij begrijpelijke taal.
Leven "voor" Jezus gaat me makkelijker af dan "met" Jezus.
Ik bid en bid en bid, maar kan Hem maar niet horen (via mensen?) of zien (in kleine dingen?).
Gods wonderen zie ik wel elke dag om me heen, Maar geen tekenen van herkenning waar ik kracht of antwoord op mn vragen van krijg.
Ik voel wel dat Hij dicht bij me is en die troost geeft veel warmte.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:16

LOES550 schreef:
Moeilijk hoor al die verschillende meningen. En bij iedereen vind ik wel dingen waar ik het ook mee eens ben. Soms kan ik jaloers zijn op mensen die met het geloof en bijbehorende regels zijn opgegroeid. Dan is er geen discussie. Zo zijn de regels en zo wordt er geleeft.
Nu voel ik me erg wiebelig en probeer ergens iets te vinden wat ik wellicht in de ogen van God niet helemaal goed heb gedaan. Niemand is volmaakt natuurlijk. Maar ik vind het wel heel lastig om als enige gelovige in de familie te leven naar de normen en waarden van de bijbel. Eerst was het heel normaal om in een relatie elkaar goed te leren kennen op alle fronten dus ook op sexueel gebied. Nee, we zijn geen feestbeesten natuurlijk alleen als er serieuze bedoelingen zijn. Maar het was niet zo"n ramp als je met elkaar naar bed bent geweest en het gaat uit. Nu God bij me is voelt het totaal anders. Of ik gefaald heb tegenover God. Dat ik mn beloftes die ik bij mn belijdenis/doop niet heb waar kunnen maken.

Ik vind het ook lastig hoor, ook al ben ik met God en Zijn Woord opgegroeid! In mijn opvoeding heb ik ook dingen meegekregen waarvan ik zelf moet onderzoeken of dat ik het ermee eens ben of niet.

Tenslotte heb ik ook mijn eigen ideeën en verantwoordelijkheid en kan ik niet mijn hele leven achter mijn opvoeding verschuilen (alleen de positieve dingen dan Clown smiley ).

En falen t.o. God? Ook dat herken ik, ik heb ook wel dingen gedaan waarvan ik weet dat God niet blij met mij was, maar ik weet ook dat er vergeving is wanneer je oprecht berouw hebt. Dus falen...nee, volgens mij kunnen wij, in Gods ogen, niet falen. Dan zouden we de hele dag, in al ons doen en laten, continu falen. Al voelt het wel zo.

Met je doop en belijdenis ben je een nieuw leven begonnen, je hebt je oude leven afgedaan en gekozen voor God. God heeft je toen aangenomen als een wedergeboren kind! Hij heeft alles wat je verkeerd gedaan hebt in Zijn ogen, vergeven. En je mag dan ook jezelf vergeven, sterker nog: moet, hoe moeilijk dat ook is.

Vanaf het moment dat je voor God gekozen hebt, ben je een prooi geworden voor de duivel, geef hem geen kans!

God houdt van je en neemt je zoals je bent. Ook jij bent een parel in Gods hand! Hou dat vooral vast!

Ga naar God wanneer je je weer zo wiebelig en onzeker voelt en zoek vrienden op die je begrijpen. Het feit dat je familie niet gelovig is maakt het er niet makkelijker op, maar je kunt wel een levend getuigenis voor hen zijn, met al je vragen en moeilijkheden, want jij kunt laten zien waar je naar toe kunt.

Enne..fijn dat je dit met ons wilt delen!

Liefs en in God verbonden, José
Naar boven

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:18

@LOES

Ik begrijp wat je voelt, beste Loes. Ik ervaar het soms ook wel. Maar weet je waar heel veel mensen zich ook vaak in vergissen en daar heb ik me ook vaak in vergist. Geloof is niet gebouwd op gevoel maar juist op het bewustzijn van wie Jezus Christus is en wat je met Hem wilt gaan doen in je leven. Leven met Jezus gaat inderdaad niet zonder slag of stoot. Maar Hij zegt dan ook weer: Ik heb u geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst.. We denken vaak dat God onze pijn weg haalt, maar dat is niet het geval. Hij draagt onze pijn en strijd met zich mee om een levenswandel met Hem af te leggen, zodat we Hem beter leren kennen tijdens die levenswandel. Wat als Hij onze pijn en last meteen weg zou halen? Hoe zouden we dan nog een levenswandel met Hem kunnen hebben? Want als de ellende weg is, nemen mensen toch weer afstand van het geloof, teminste sommige mensen dan. En je leert Hem beter kennen tijdens de strijd dan zonder strijd. Zo leren we beter hoe Zijn wegen zijn, waar Zijn wegen heen leiden, wat Hij van ons wil en vraagt.

Zonder strijdt is er ook niks om voor te strijden, echte liefde bewijst zich door stand te houden in de strijdt.

Maar goed, wederom, ik ben maar mens, misschien zie ik het wel verkeerd. Maar dit zijn woorden ook weer uit eigen ervaring.

sjouke
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:27

LEANNE226 schreef:
Ik heb beeeeeeeeeergen kleding over van mijn winkeltje,voor ik het in de kledingcontainer gooi wil ik even peilen of er hier misschien belangstelling voor is?

Het merendeel is gedragen kleding,winter en zomer,jongens en meisjes,vele maten,meest bovenkleding maar ook broeken en jassen,maillots,pyama's etc.Alles is netjes.
Een gedeelte is nieuwe kleding,restant van deze zomer.

Ik kan pakketten maken.......laat maar weten of er belangstelling is,dan ga ik inventariseren en zal ik het hier plaatsen

Hoi Leanne,

Ik heb zeker belang bij kleding, mocht ik nog op tijd zijn dan wil ik wel een pakket van je ontvangen cq.ophalen natuurlijk!
Het gaat om meisjeskleding vanaf maat 92 - wat je kwijt wilt.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:39

LOES550 schreef:
Nu voel ik me erg wiebelig en probeer ergens iets te vinden wat ik wellicht in de ogen van God niet helemaal goed heb gedaan. Niemand is volmaakt natuurlijk. Maar ik vind het wel heel lastig om als enige gelovige in de familie te leven naar de normen en waarden van de bijbel. Eerst was het heel normaal om in een relatie elkaar goed te leren kennen op alle fronten dus ook op sexueel gebied. Nee, we zijn geen feestbeesten natuurlijk alleen als er serieuze bedoelingen zijn. Maar het was niet zo"n ramp als je met elkaar naar bed bent geweest en het gaat uit. Nu God bij me is voelt het totaal anders. Of ik gefaald heb tegenover God. Dat ik mn beloftes die ik bij mn belijdenis/doop heb afgelegt niet waar heb kunnen maken.

ook bij mensen die er mee opgegroeid zijn is er verschil van mening en discussie (kijk alleen al naar dit topic)
ook ik heb twijfels en onzekerheid en voel me soms erg wiebelig
maar ik denk niet dat God kijkt naar hoe je de dingen hebt gedaan maar om hoe je de dingen nu doet
je wilt nu anders nu je God kent en dat ziet Hij en daar draait het denk ik om
en dan nog is het vallen en opstaan
we zijn zondige mensen en we maken allemaal nogsteeds fouten ook al kennen we God en willen we naar Zijn geboden leven
maar ik kan me voorstellen dat het lastig voor je is dat je in je familie daar alleen in staat
aan de andere kant heb ik ook weinig aan mijn familie ondanks dat de helft ongeveer nog wel naar de kerk gaat
ik praat liever met vrienden/vriendinnen over dit soort dingen en nooit met mijn familie
de ene helft zegt nl doe waar je zin in hebt en de andere helft is er heel erg op tegen (dat is pas verwarrend Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley )
probeer er zelf een weg in te vinden door erover te praten bv en te bidden
hier op cm zitten ook genoeg mensen tegen wie je je verhaal kan en mag doen als je daar behoefte aan hebt (is mijn ervaring)
liefs renske
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:21

CARIN303 schreef:
Lieve Katja,

Uit jouw postings kom je naar voren dat je verlangt naar een goede relatie met een man.
Maar ook schuilen achter je woorden teleurstelling en wrok.
Zoals in de zin waarin je zegt dat alle mannen uit zijn op sex.
Geloof mij, dat is niet waar.
Als je een goede relatie mag krijgen zal het intiem samenzijn ( heb zo`n hekel aan het woord sex,klinkt zo consumerend terwijl het zoveel meer is dan dat! ) daar uiteindelijk ook bij gaan horen en ja....dan zal dat verlangen ook bij jou gaan opspelen en logisch ook, je bent een mens met dit ingeschapen gevoel.

Focus je dus op de goede dingen en als je een man tegenkomt bij wie je denkt...mmmm, leuk/ interessant en waar komen die vlinders ineens vandaan? ga er dan voor en laat je vooral leiden door jouw positief gevoel.

Ik gun je een waardevolle, respectvolle maar vooral liefdevolle relatie toe met een man die van je houd zoals jij bent en jij van hem op dezelfde manier!

Lieve groet,
Carin

Hoi Carin,
Je richt je reactie op Katja, maar bedoel je haar wel ?
Volgens mij is het meer voor Nina bedoeld ?
Ik kan het mis hebben hoor... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 10 september 2010, 13:23
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:26

LOES550 schreef:

Loes, je geeft het antwoord zelf al.
Kijk eens wat je schrijft!:
Voor je bekering was, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk geen probleem, een algemeen aanvaard iets.
Na je bekering, dus vanaf het moment dat Gods Geest in je kwam wonen!!, denk je er anders over, voelt het anders.
Wie verteld je dat...??? Idd de Geest van God, die in je woont en maakt dat jij met heel je hart wilt gehoorzamen aan dat wat God tot jou zegt.
Loes, blijf luisteren naar die Geest van waarheid!!
Gods zegen.

Nog even toevoegen, laat je niet overspoelen door schuldgevoelens! Jou schuld is betaald op Golgotha!

Laatst aangepast door
IMKE917
op vrijdag 10 september 2010, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:39

SUSANNAH475 schreef:
Hoi Carin,
Je richt je reactie op Katja, maar bedoel je haar wel ?
Volgens mij is het meer voor Nina bedoeld ?
Ik kan het mis hebben hoor... Engeltje smiley

Zelf denk ik dat Carin wel degelijk reageerde op de mededeling van Katja zie: vrijdag 3 september 2010, 13:57 Dat vind ik althans aan de hand van wat Carin in haar eerste regels schrijft.

Wat ik me eigenlijk afvraag over datgene wat Katja schreef is of ze werkelijk die ervaringen heeft gehad. Of was het slechts een enkele ervaring waardoor er zekere veronderstellingen ontstaan zijn waardoor een veralgemening plaats vind. Nuja een veralgemening zal het niet zijn omdat ze op het einde van haar tekst ook schrijft dat niet alle mannen uit zijn op meer dan maar alleen vriendschap.

Ik erger me ook wel aan bepaalde uitspraken die Nina daar heeft neergezet. Enkele nare ervaringen met mannen betekent echter niet dat alle mannen zo zijn. Dat is een totaal van de pot gerukte veronderstelling, waanidee, die op de duur een eigen leventje gaat leiden en die je wel eens een verbitterd mens van je zou kunnen maken. Of, is dat een domme opmerking?

Ik heb ook heel erg nare ervaringen gekend. Wel dan met vrouwen. Gelukkig doe ik niet aan veralgemening en kan ik de vrouwen beschouwen als gelijke medemens. Anders zou ik me evengoed kunnen terugtrekken in een bos en van veel afstand doen. Anders zou ik ook niet op sites zoals deze aanwezig zijn in de hoop op...

Die nare ervaringen die ik heb gekend hebben me wel een wrange nasmaak opgelevert. Dus dat betekend dat ik iets moet veranderen aan mezelf en niet een poging moet doen om al de vrouwen te veranderen.

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 10 september 2010, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:46

IMKE917 schreef:
[/b]Loes, je geeft het antwoord zelf al.
Kijk eens wat je schrijft!:
Voor je bekering was, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk geen probleem, een algemeen aanvaard iets.
Na je bekering, dus vanaf het moment dat Gods Geest in je kwam wonen!!, denk je er anders over, voelt het anders.
Wie verteld je dat...??? Idd de Geest van God, die in je woont en maakt dat jij met heel je hart wilt gehoorzamen aan dat wat God tot jou zegt.
Loes, blijf luisteren naar die Geest van waarheid!!
Gods zegen.

Nog even toevoegen, laat je niet overspoelen door schuldgevoelens! Jou schuld is betaald op Golgotha!

Jij zegt dat het de Heilige Geest is ?
Nou ik ben daar niet zo zeker van; heeft dat niet veel meer te maken met de ervaring die je hebt opgedaan ?
Weet je, het is zo pijnlijk als iemand besluit een andere weg te gaan, terwijl jij achtergelaten wordt... erna ben je niet meer dezelfde, althans ik kan dat uit ervaring zeggen dat het iets met je doet en dat je erover na gaat denken.

Wat mijn geloof betreft stond ik ervoor net zo in als erna, maar met een ervaring 'rijker', namelijk dat er mannen tussen zitten waarvan je denkt dat die te vertrouwen is, maar achteraf niet te vertrouwen bleek.
Door ervaring en er over na te denken ben ik er anders tegenaan gaan kijken.

En Loes, wees niet bang om te falen, maar vertrouw je zorgen en alles toe aan God.
Je belijdenisbelofte is een "ja", een antwoord op Gods uitnodiging voor jou...
Het is niet een verdienen door goede werken, maar Gods liefde uit genade door Jezus Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:01

KATJA065 schreef:
Gisteren was het een hele positieve avond geweest.
Ik bedoel, er kwamen veel mensen binnen wandelen in gebedsroom.
Dus ga door met het wonderbare werk, God.
U bent liefdevolle God en raak mensen hier aan die zijn verwond,
gepijnigd, eenzaam zijn, die ziek zijn en veel naamchristenen.

Zegen ook Eva en Martha met het werk van een gebedsroom.
Wij krijgen zeker ook kritiek maar Jezus kreeg ook kritiek.
Mensen die kritiek geven, moeten we diepe gevoelens van
bewogenheid hebben en ook extra liefde geven.
Een kritiek geven, kan een oorzaak zijn.
Vaak zijn de mensen gekwetst door christenen omdat wij ook weleens
fouten maken. Daarom moeten we leren om te praten en te herstellen.
Er is veel miscommunicatie hier.

Veel zegen voor ChristianMatch.

Een fijn weekend allen en Gods zegen.

Ineke.

Ja, Katja, kritiek hebben heeft een oorzaak, je hebt het erg mooi gezegd.
Mooie woorden werken soms niet bij mensen, ze willen het voelen, maar
ook dat kan moeilijk zijn, want soms kom je te dichtbij voor mensen,
wat is het dan fijn, dat we GOD mogen vragen, hoe hiermee om te gaan.
In elk geval is luisteren heel belangrijk, wij willen allemaal zo graag ons verhaal kwijt, maar onze eigenwaarde houden.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:08

Vrijdag 10 September:

GOD OF DE MAMMON?

Je moet bereid zijn je af te scheiden van de wereld.
Wens je de algehele en volmaakte voldoening, die je in MIJ vindt en daarnaast de voldoening van de wereld?
Dan probeer je GOD te dienen en de Mammon, of als je niet probeert te dienen, dan maak je bij beiden toch aanspraak op een beloning, bij GOD en bij de Mammon.
Als je voor MIJ werkt, dan heb je beloning, maar daarna wend je je tot de wereld, tot mensen en verwacht je die beloning ook, dat is niet juist.
Verwacht van niemand liefde of dankbaarheid of erkenning.
Alle beloning, die je toekomt, zal IK je geven.
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:10

GRIFFIN748 schreef:
ergens begrijp ik niet waar die striktheid vandaan komt. wie bepaalt wat ik (aan sieraden e.d.) draag? en vooral: waar baseert men dit op?

Het enige wat ik kan bedenken is mensen die religie navolgen ipv Jezus Christus!
Dus geen levende relatie maar zelf bedachte regeltjes, en wie zit er dan op de troon?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:20

FRANKT627 schreef:
Zelf denk ik dat Carin wel degelijk reageerde op de mededeling van Katja zie: vrijdag 3 september 2010, 13:57 Dat vind ik althans aan de hand van wat Carin in haar eerste regels schrijft.

Wat ik me eigenlijk afvraag over datgene wat Katja schreef is of ze werkelijk die ervaringen heeft gehad. Of was het slechts een enkele ervaring waardoor er zekere veronderstellingen ontstaan zijn waardoor een veralgemening plaats vind. Nuja een veralgemening zal het niet zijn omdat ze op het einde van haar tekst ook schrijft dat niet alle mannen uit zijn op meer dan maar alleen vriendschap.

Ik erger me ook wel aan bepaalde uitspraken die Nina daar heeft neergezet. Enkele nare ervaringen met mannen betekent echter niet dat alle mannen zo zijn. Dat is een totaal van de pot gerukte veronderstelling, waanidee, die op de duur een eigen leventje gaat leiden en die je wel eens een verbitterd mens van je zou kunnen maken. Of, is dat een domme opmerking?

Ik heb ook heel erg nare ervaringen gekend. Wel dan met vrouwen. Gelukkig doe ik niet aan veralgemening en kan ik de vrouwen beschouwen als gelijke medemens. Anders zou ik me evengoed kunnen terugtrekken in een bos en van veel afstand doen. Anders zou ik ook niet op sites zoals deze aanwezig zijn in de hoop op...

Die nare ervaringen die ik heb gekend hebben me wel een wrange nasmaak opgelevert. Dus dat betekend dat ik iets moet veranderen aan mezelf en niet een poging moet doen om al de vrouwen te veranderen.

Frank

Wat Katja in dat stukje zegt is:
"Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier.
Ook vrouwen kunnen ervan."

Ze schrijft idd. : "Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn."
Maar daar gelijk achteraan:
"Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben."

Dus vind ik het nog wel meevallen hoe Katja over mannen denkt, ik denk niet dat ze het generaliseert...
Dat generaliseren over mannen vind ik dan bij Nina wel:
"Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat."

Vandaar mijn reactie... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 10 september 2010, 14:23
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:39

Na weken voor niets wachten (door mn eigen fout) kwam zojuist eindelijk de stapel papieren binnen waarmee we eindelijk weer verder kunnen met de voorbereidingen voor de bouw van ons nieuwe huis Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:40

SUSANNAH475 schreef:
Wat Katja in dat stukje zegt is:"Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier.
Ook vrouwen kunnen ervan."

Ze schrijft idd. : "Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn."
Maar daar gelijk achteraan:
"Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben."

Dus vind ik het nog wel meevallen hoe Katja over mannen denkt, ik denk niet dat ze het generaliseert...
Dat generaliseren over mannen vind ik dan bij Nina wel:
"Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat."

Vandaar mijn reactie... Engeltje smiley

Als je het in de bredere context leest dan stelt ze zich wel bij ook al zet ze met die ene zin wel een stelling neer. Is mijn menig hoor als je de tekst per vers leest.

Frank, ook Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:04

Ik zie al een heel langs lijstje
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:14

CARIEN982 schreef:
Ik zou wieletjes onder het bed maken,
een touw aan de trekhaak en het bed erachter met Grace erin.
Wel je pyama aan hoor Gracy, stel dat je kou vat!
Wel voorzichtig rijden Griffy. Knipoog smiley ( ik zie het alvoor mij)

niet zo ingewikkeld carien!
mond open over de trekhaak, billen optillen en rijden maar!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:18

HANNAH810 schreef:
niet zo ingewikkeld carien!
mond open over de trekhaak, billen optillen en rijden maar!

wat een heerlijk ongebreidelde fantasie heb jij toch, Hannah! Clown smiley

ik zie het al voor me...en dan met de handjes de achterbumper vasthouden om te voorkomen dat ze gaat slingeren, zeker... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 10 september 2010, 15:19
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:22

FRANKT627 schreef:
Als je het in de bredere context leest dan stelt ze zich wel bij ook al zet ze met die ene zin wel een stelling neer. Is mijn menig hoor als je de tekst per vers leest.

Frank, ook Engeltje smiley

Oke, ik snap wat je bedoelt nu...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 ... 6194 Volgende
Pagina 1208 van 6194