| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:45
|
|
|
|
|
geduld heren.. vandaag word er aan de lijst gewerkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:51
|
|
|
|
het is zaterdag. het schijnt een mooie dag te worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:53
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Volgens mij staat mijn mening gewoon haaks op die van een aantal anderen hier op het forum. En ik ben niet bang om hem zonder blikken of blozen op te schrijven en dat heeft men liever niet. Radicaal christendom is 'out'.
GrZ! |
Als jij niet bang bent om dingen zonder blikken en blozen op te schrijven moet je dat ook van een ander accepteren natuurlijk........ Jij interpreteert dat als dat mensen liever niet hebben dat je dat schrijft......en ik denk dan nog altijd aan het spreekwoord: de toon maakt de muziek............. Wat je schrijft is jouw mening en daar is niets mis mee...... Maar je schrijft het vaak op een veroordelende en weinig respectvolle manier naar de ander toe........vind ik in ieder geval....... En een ieder, ook jij, wil graag gerespecteerd worden in zijn mening en dat is heel wat anders dan het met de ander eens zijn....... Jij komt met voorbeelden uit de Bijbel, ik kan hier met een aantal opmerkingen van jou komen die niet door de beugel kunnen........Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt?Noem maar even wat....... En dat schrijf je over iemand die heel vaak waardevolle bijdrages levert op het forum?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 september 2010, 10:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:04
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Grappig dat je dit zegt Eva.
Ikzelf heb niks met de Alphacusrus. De leer daarvan is gebaseerd op de "trinity" geloof vanuit de bijbel. Deze cursus is door de Paus en Billy Graham ontstaan om zo hun leer binnen de huiskamers in deze wereld te krijgen.
Ik kies voor de Joodse beginselen de " wet en de profeten, welke een aanhangsel zijn aan de eerste en de tweede gebod" waar de Here Jezus het over had.
Shalom. |
hoe is je gedachtengang dan, wat dat betreft, mar? de joodse beginselen zijn immers voor het volk israel bedoeld? volg je alle oud testamentische wetten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:05
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Ik heb dat liever wel,ook al denk ik anders dan jij,omdat er zonder verschillende meningen geen discussie mogelijk is. |
En dat moet toch ook mogelijk zijn? Het probleem is vaak de toon, waarop dingen gezegd worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:29
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | En dat moet toch ook mogelijk zijn? Het probleem is vaak de toon, waarop dingen gezegd worden. |
Thomas, c'est le beton qui fait la musique.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Thomas, c'est le beton qui fait la musique. |
We zijn het helemaal eens, Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:44
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik vind dit nogal zwak en populair uitgedrukt. Omdat jij en de 'overgrote meerderheid' zich niet kunnen en willen beheersen is iedereen die God ook op dit gebied serieus wil nemen en zich daarom wel beheerst schijnheilig?
Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt? |
Het is een confronterende vraag en dat doet sommigen pijn, omdat het je bepaald bij jezelf. Ik geloof ook in Gods waarden en normen en ik weet ook dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest..en dan nog...we zijn géén heiligen en dat wordt hier bedoeld hoe schokkend dat ook kan zijn. Dat je denkt het op deze manier te moeten beantwoorden begrijp ik niet goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:46
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | We zijn het helemaal eens, Thomas.  |
yes, it's the tune that makes the music....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:48
|
|
|
|
Dank jullie wel allemaal!! Angeltje HOU VAN JE!
Operatie is achter de rug. Ze hebben tumor weggehaald.. Ze waren er heel vroeg bij en dat is hopelijk mijn redding.. Dit is de tweede keer, helaas moest al eerder mijn baarmoeder eruit.. Maar als je daarmee verder kan leven voor je andere twee kinderen is dat een GODSGESCHENK!! Ik moet nu afwachten op gesprek over twee weken, mogelijk nog bestraling...
Dank jullie allemaal....voor allles...ben er diep geroerd over en om.. GOds zegen voor allen
Liefs Roos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:49
|
|
|
|
Thomas, is het niet cést le ton? Of bedoel je wat anders met beton?? Kan ook zijn dat je bedoelt dat sommige meningen van beton lijken? Dan is het wel een leuke woordspeling
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 september 2010, 10:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Thomas, is het niet cést le ton? Of bedoel je wat anders met beton?? |
Haha, grappig, dat las ik ook. foutje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:08
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Haha, grappig, dat las ik ook. foutje?  |
Het is een woordspeling en die is strikt genomen natuurlijk altijd fout  Het is beton, zo ik het schrijf.
Thomas, moet ik het uitleggen?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 11 september 2010, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:10
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is een woordspeling en die is strikt genomen natuurlijk altijd fout 
Thomas, moet ik het uitleggen?. |
ja, ja, zeg ik ook altijd als ik een foutje schrijf op het bord in groep 7 of 8...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 11 september 2010, 11:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:16
|
|
|
|
Alsof het niet kwetsend is om mensen die zichzelf rein voor het huwelijk willen bewaren voor schijnheilig uit te schelden. En tis niet de 1e x dat je deze opmerking maakt; duidelijk een stokpaardje.
Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:21
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Alsof het niet kwetsend is om mensen die zichzelf rein voor het huwelijk willen bewaren voor schijnheilig uit te schelden. En tis niet de 1e x dat je deze opmerking maakt; duidelijk een stokpaardje.
Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek?  |
Een spreekwoord....... de 'knuppel in het hoenderhok'..... ...zeg verder niets.... ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:29
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Alsof het niet kwetsend is om mensen die zichzelf rein voor het huwelijk willen bewaren voor schijnheilig uit te schelden. En tis niet de 1e x dat je deze opmerking maakt; duidelijk een stokpaardje.
Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek?  |
Maar Zinga, dat bedoelt Thomas helemaal niet. Dat maak jij er van. Ga je dan niet uit van het negatieve, alleen omdat iemand een andere mening heeft dan jij? En uitschelden vind ik in dit geval wel een heel misplaatst woord.
Marijan, die m.b.t. dit onderwerp ook een andere mening heeft dan Thomas
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 11 september 2010, 11:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:32
|
|
|
|
Andersdenkenden zijn we denk niet..denk dat we allemaal een christelijke levenswandel voorstaan..dat ieder uniek geschapen is en daarom ook verschillende opvattingen heeft zelfs over een bijbeltekst is alleen maar goed, dan kunnen we onszelf blijven scherpen.. en als je eens goed leest staat er nog steeds iets anders dan wat jij denkt dat er staat..
verder vind ik dat je hele waardevolle bijdragen levert en ik ben het vaak met je eens..alleen de scherpe kantjes.. maar ja, die heb ik soms ook... en ik geloof dat we daar ook onszelf allemaal in herkennen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:38
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek?  |
op deze pagina alleen al kun je een aantal voorbeelden noemen.... marian 519 in de eerste reactie mieke 364 in de tweede reactie zinga672 in de derde reactie thomas 968 in de vierde reactie daniel 777 in de zevende reactie marijan 072 in de achtste reactie leanne226 in de negende reactie willemijn232 in de tiende reactie marijan072 in de elfde reactie geen commentaar op de ..ton reactie.....
afijn..........wel even genoeg verwacht ik.....
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 12 september 2010, 14:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:47
|
|
|
|
Ik zat even te kauwen op deze zin uit een lied van R.S en L.L. "...na de laatste horizon begint misschien een andere tijd..." Een hoop koesterend naar een anders ingedeeld leven…
http://www.youtube.com/watch?v=0ZFCR11rLvI
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik zat even te kauwen op deze zin uit een lied van R.S en L.L. "...na de laatste horizon begint misschien een andere tijd..." Een hoop koesterend naar een anders ingedeeld leven…
http://www.youtube.com/watch?v=0ZFCR11rLvI
Frank |
Prachtig lied heb je weer uitgekozen Frank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:07
|
|
|
|
We hopen op 25 september het jaar 2010, weer een picknick te houden om de mooiste heide van Nederland. We ontmoeten elkaar zo rond de klok van 12 uur. Hieronder vind u de route beschrijving die u leid naar de picknickplek.

juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
Hannah810 37 jaar met pleegdochter Erika129 36 jaar Grace 585 54 jaar Muischje leeftijd 05 jaar Susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) Hechas020 48 jaar Marianne 129 49 jaar (evt met kinderen) Thabitha338 49 jaar Angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD) Katja065 "honderd" jaar met introducee Annette 965 49 jaar Wadriaan 54 jaar Eveline482 55 jaar Vrolijk anoniempje 40+
Billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 Wim727 (42) met 2kids (ondervoorbehoud) MarcoWaal200 39 jaar zonder kinderen) 3 plaatsen Omg. Sliedrecht A15 Herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen Yes356 45 jaar Frank627 leeftijd 40+ William521 39 jaar Roel350 42 jaar Beau183 42 jaar
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 11 september 2010, 12:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:08
|
|
|
|
Zou het heel fijn en bijzonder vinden om mee te gaan... Maar het moet idd rendabel blijven qua prijs!! lf Roos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:12
|
|
|
|
Mocht u om welke reden niet kunnen, kan u mij mailen.
Ik heb begrepen, dan men ook eventueel wil zingen op de hei, begeleid door mensen met een muziek instrument. In het verleden is dit al een keer ter sprake geweest. En velen haakten af toen ze het hoorden. Dus bij deze nogmaals: er word niet gezongen op de hei.
Wat ik ook duidelijk wil maken is : geen alcoholische dranken bij de picknick.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 11 september 2010, 12:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:17
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Mocht u om welke reden niet kunnen, kan u mij mailen.
Ik heb begrepen, dan men ook eventueel wil zingen op de hei, begeleid door mensen met een muziek instrument. In het verleden is dit al een keer ter sprake geweest. En velen haakten af toen ze het hoorden. Dus bij deze nogmaals: er word niet gezongen op de hei.
Wat ik ook duidelijk wil maken is : geen alcoholische dranken bij de picknick. |
Hmmm, niet zingen??? Het broedseizoen is toch nog niet bezig, Mariska. Of was er een andere reden waarom er geen muzikale klanken ten hemel mochten stijgen
Als we nu toch eens eerst enkele pilske drinken...dan klinkt het misschien beter...
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 11 september 2010, 12:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:19
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Mocht u om welke reden niet kunnen, kan u mij mailen.
Wat ik ook duidelijk wil maken is : geen alcoholische dranken bij de picknick. | Effe zomaar een gedachte. Waarom zou je op de hei opeens niet meer durven te zingen en tijdens bijvoorbeeld opwekking wel buiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het is zaterdag. het schijnt een mooie dag te worden.  |
Moet alleen schoonmaken, das minder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Moet alleen schoonmaken, das minder  |
Laat lekker zitten joh, jammer van 't mooie weer. Ik doe de hoogstnoodzakelijke dingen (boodschappen, toilet schoonmaken, wasje draaien, etc.), verder ga ik genieten van het zonnetje.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 11 september 2010, 12:33
|
|
| Naar boven |
|
|