ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROOS166
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROOS166
Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: CM relatie
 
Lieve Cm vrienden......

Wat zijn we blij en voelen we ons heerlijk. Dankzij Cm hebben Wim en Ik elkaar leren kennen.,... Onze gevoelens zijn diep en oprecht voor elkaar.
Dankzij de chat en pv chat waar ik(Roos166) Wim eens apart riep (voor iets heeel anders)zijn we gaan praten en we praten nog steeds... We leren elkaar steeds beter kennen en zijn God zooo dankbaar dat Hij ons op elkaars pad heeft gezet.
Wij wensen iedereen dit geluk deze blijdschap toe...
Wij wensen vooral iedereen Gods zegen toe, want zonder HEM red je het niet!!!

Lieve groet veel Zegen en Kracht voor iedereen..

Wim&Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: ROOS
 
CROSSROAD317 schreef:
Wow, dat is een dankgebed waard Roos..... gefeliciteerd.

Ik denk dat onderstaand (speciale) gebed (van Jabes) ook mag zijn voor jou.....
1Kron.4:10 .... Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft! En God schonk wat hij had gevraagd. (NBG)

Lieve crossie...

Dank je wel!!! wat een prachtige tekst zooo waardevol om te lezen.
en helemaal waar.....jullie steun en gebed doet me zo goed.....

liefs Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 16:48
BerichtOnderwerp: ROOS
 
ANGELIQUE327 schreef:
A.s. vrijdag moet Roos166 geopereerd worden aan narigheid in haar borst, iets wat misschien op borstkanker duidt.
Zullen we met z'n allen voor Roos bidden?

Lieve allemaal..

Mijn hart is er vol van...Genezen!!! helemaal alles weg..
Wel nadenken over nabehandeling....
Dat was de conclusie van de arts.
Beter nieuws kan je echt niet krijgen...

Dankzij, lieve mensen van CM en vele die gebeden hebben, velen die intensief gebeden hebben tot God..Wat ben ik ontroerd toen ik dat las en hoorde van de gebedsroom...
Net een grote Familie een christelijk familie die allemaal bidden tot de enige echte God....
God die ik beetje kwijt was, maar vanmorgen mocht ervaren dat hij niet kwijt was..Maar dat ik mezelf een beetje kwijt was. Toen kon ik eindelijk al mijn spanning mijn angst eruit gooien..
Wat een liefde...ben er stil van..

Ik dank jullie allemaal uit het diepste van mijn hart.
Gods onmisbare zegen voor iedereen...

Liefs Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 17:46
BerichtOnderwerp: Liefde en zegen
 
CARIN303 schreef:
Soms kunnen woorden zoveel zeggen ....prachtig!

Is absoluut waar Carin!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 17:45
BerichtOnderwerp: Liefde en zegen
 
LEANNE226 schreef:
Heel mooi Roos.......ik zou het je zo gunnen!

Dank je lieve schat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 09:59
BerichtOnderwerp: vrij of vast
 
JONATHAN890 schreef:
ik ben weer vrij
maar ben niet weg
ben nog steeds weg
maar ben niet vrij

mij meer loslaten
had je me gehad
kan niet loslaten
zodat ik t vergat

eerste keer daten
raak t niet kwijt
ben t wel kwijt
kan niet vergeten

kreeg een omhelsing
kon er niets mee
liefde mijn ding
kan er niets mee

zou het slijten
door met leven gaan
blijf maar verwijten
moet weer leven gaan

liefdevolle armen
houden mij vast
liefdevolle armen
Droom die verrast

schrik weer wakker
ik ben niet weg
naast mij leegte
nog steeds weg

zoek naar warmte
kou van binnen
zoek naar warmte
waar beginnen

ik ben weer vrij
maar ben niet weg
ben nog steeds weg
maar ben niet vrij


Zo mooi Jonathan.....x roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 09:51
BerichtOnderwerp: Liefde en zegen
 
Liefde


Geen dag gaat voor bij..
dat je de liefde wil voelen.
Dat je die arm om je krijgt.
voor juiste doelen.
Dat je elkaar aankijk,
en weet dat God heeft verbonden.
Na een leven zoveel malen te zijn geschonden..
Dat je elkaar uit het oogpunt van God.
Bijstaat in alles van het leven.
Dat je elkaar zonder kwetsen,
een opbouwend woord kan geven.
Dat je elkaar vasthoud in pijn en verdriet..
Al het andere is er dan niet.
Geef elkaar ruimte, geef elkaar kracht..
Lach met elkaar, maar blijf oprecht..
Dan weet ik zeker dat God het zegt...
Ik geef jullie mijn ZEGEN.......

Roosje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 09:30
BerichtOnderwerp: wie gaat er (MISSCHIEN) mee naar EVA
 
LEANNE226 schreef:
Wat zielepoten bedoel je? Clown smiley


Hahaha idd ik las het mailtje. Ik geniet van het blad..

Maar zijn we echt zo wanhopig Knipoog smiley Ikke niet hoor Lachende smiley

Maar ik zal niemand veroordelen die het wel leuk vind. Ieder het zijne zullen we maar denken...

xx Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 09:23
BerichtOnderwerp: ROOS
 
GRIFFIN748 schreef:
mijn zus (43) maakt momenteel hetzelfde mee, al is ze wat verder in 'het proces'. na een operatie (niet borstbesparend) een aantal keer chemo gehad en nu 'aan de bestraling'. poortwachter- en lymfenklieren waren 'schoon' dus zijn blijven zitten.

tot nu toe gaat het boven verwachting goed.

in het verleden heeft mijn moeder het tot twee keer toe gehad (ik was toen 4, resp. 6 jaar). toen was de technologie nog niet zover als nu, dus bij haar zijn de lymfenklieren wel verwijderd. voor mijn zus is mijn moeder het levende bewijs dat borstK. niet het einde is. (moeder wordt in december 80!)


Lieve Grif

Thanxx voor je verhaal..
Wens je zus heeeeel veel sterkte ik ga voor haar bidden..
Wat geweldig dat je moeder dat overleefd heeft en dat in die tijd...
Dat geeft me echt weer moet weeet je dat,

dikke kuzzz roos


Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:08
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
Zou het heel fijn en bijzonder vinden om mee te gaan...
Maar het moet idd rendabel blijven qua prijs!!
lf Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:48
BerichtOnderwerp: ROOS
 
Dank jullie wel allemaal!! Angeltje HOU VAN JE!

Operatie is achter de rug. Ze hebben tumor weggehaald..
Ze waren er heel vroeg bij en dat is hopelijk mijn redding..
Dit is de tweede keer, helaas moest al eerder mijn baarmoeder eruit..
Maar als je daarmee verder kan leven voor je andere twee kinderen is dat een GODSGESCHENK!!
Ik moet nu afwachten op gesprek over twee weken, mogelijk nog bestraling...

Dank jullie allemaal....voor allles...ben er diep geroerd over en om..
GOds zegen voor allen

Liefs Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:00
BerichtOnderwerp: WAARSCHUWING AAN IEDEREEN
 
BRAZEEVEL772 schreef:
op deze site maar ook op andere christelijke datingsites is een netwerk aktief die mensen oplicht

ga nooit in op engelse of buitelandse sms
stort nooit geld

ik heb het zelf ervaren hoe op slinkse wijze iemand je vertrouwen weet te wekken en kan het nu eigelijk nog niet geloven dat ze zo was maar heb bewijzen genoeg in handen gekregen nu

maar ook vrouwen pas op heb nu ook bewijzen dat er mannen aktief zijn
en je kunt het echt niet geloven maar alles wat ze zeggen klopt gewoon
ze gaan zo gerafineerd te werk dat je dr intuind
stort echt nooit geld hoe zielig het varhaal ook klinkt
want je word echt bedrogen
het zijn vaak buitelander die in suriname gana amerika indonesie noem maar wonen of werken
maar dr zijn dr die gewoon in nl woonen
mat allerlei soorten belkaarten alles wat je mar na wil trekken klopt
wees echt heeeeeeeel voorzichtig
ze doen het zo wel in nl taal of engels GA DR NOOIT OP IN
denk echt niet tesnel dit is wel ee vertrouwd persoon want ze spelen heeeeel goed toneel
en ze zijn aktief onder christenen en ze zijn heel goed op de hoogte van alles ze smijten met bijbel teksten om je oren
maar als je op msn oplet typen ze maar kort en je het grote tekste gelijk dus knippen plakken
bijdeze dus een gewaarschuwd mens teld voor 2
nu kanik me voorstellen als buitelanders dit lezen dat ze dit niet fijn vinden als ik dit zo schrijf . maar dat is dus de goede moeten onder de kwade lijden en ik heb bewijs genoeg . er is aangifte gedaan bij politie
en ik schrijf dit hier omdat er door moderator niets word tegen ondernomen of dat ze niet in willen zien hoe ernstig dit is
voor beelden
ken twee mannen die voor 10.000 en 15.000 euro dr in gegaan zijn
ken een vrouw die pet kleine porsies toch bij elkaar voor 3000 er in is getuind
mensen pas op je tellen kan jullie niet genoeg waarschuwen

wil je iets persoonlijks vragen stuur me dan een mail


Heel goed brazzzje..vind het super knap dat je het op geschreven heb!
En tis belangrijk dat iedereen dit goed door laat dringen.,.....
Helaas maar waar..En dat op een CHRISTELIJKE SITE!!


Laatst aangepast door
ROOS166
op zondag 15 augustus 2010, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 18:22
BerichtOnderwerp: Liefdes illusie
 
MARIEKE897 schreef:
denk niet dat het zo snel werkt , Hannah!

Sterkte ermee Braz, op je hart getrapt worden is iets wat je niet zomaar even opzij kan schuiven... Kussende smiley


nou brazje we hebben er veel over gepraat en ik heb diep respect voor je jongen dat je na dit nog verder kan kijken. En zomaar vergeten is zeker!! niet aan de orde. Maar je weet het wij zijn je vrienden en je mag net zo lang praten totdat het een beeje beter gaat voelen en dat kan echt Niet in 1 dag
Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:54
BerichtOnderwerp: GOED KANT VAN BLIND DATEN
 
BRAZEEVEL772 schreef:
veel singles hebben een hekel aan blind dates ,ik ook .
toch hebben veel singles regelmatig een blindate .
ik ook . je zou dus kunnen concluderen dat wij singles onszelf graag kwellen . daar zit wat in . mar het echte problem zit hem in de blind dates : die zijn verslavend . iedere keer als ik een blind date heb overleeft, neem ik me voor nooit meer op blind date te gaan, want ik hat die dingen .
vooraf loopt het me dun door de broek van de zenuwe , ik weet zeker dat ik de meest weerzinwekkende persoon op aarde ben en natuurlijk vind ik mezelf een superloser omdat iemand anders voor mij een afspraakje heeft moeten regelen.( ik doe niet aan datingsites , ik schakel vrienden en kennissen in. maaken die zich ook is nuttig ) dan ontmoet ik mn blinddate en denk ik ; pppfff heb ik me hier nou zo druk om gemaakt ? na een ongemakkelijk uurtje neem ik afscheid en weet ik het heel zeker ; yep dit was mn allerlaatste . maar een tijdje later ben ik mijn voornemen al weer glad vergeten en hup , daar ga ik weer . het hart in de keel, de bilspleet badend in het zweet , op naar een blind date . want , en dat is het verslavende van een blind date : je weet maar nooit . na twintig mislukte afspraakjes moet het toch een keer raak zijn ? dat denk je , dat hoop je , dat wil je dus onder ga je de martelgang maar weer . ( ik hoop dat singles dat herkennen , anders ben ik echt een zielig geval .)

vorige week had ik weer een , mijn 22e . jazeker ik tel ze . en opeens ontdekte ik iets positiefs aan de blind date . ik heb nogal de neiging me zelf te verwaarloze . scheren, mee-eters uit drukken , neusharen trimmen , voeten ontsmetten, tanden poetsen, en een schone onderbroek aan trekken - waarom zou ik ? voor mezelf ? geen zin meer in .
maar omdat ik dus een blin date had , nam ik me zelf weer eens stevig onderhanden , na een paar uurtjes stevig schrobben, glom ik weer van top tot teen . en zo1n verse onderbroek zit best lekker geef ik toe . de blind date maakt van mij weer een nieuw, fris, herboren mens was nodig ook . nog een ontdekking; nummer 22 was zowaarbest leuk. dus singles ; stof jezelf af . verstand op nul en blijven daten . je moet toch wat

dat is een super voordeel brazzie hahahahaha.Want de vrouwen willen toch frisse leuke schone mannen in moderne leuke kleding en een niet te foute onderbroek...Waardig oprecht stoer eerlijk.. scheren hahahahaha
Want ooooo wat knap ik af op mannen die er niet uitzien en zichzelf niet verzorgen hahahahahahah



Knipoog smiley Kussende smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
ROOS166
op vrijdag 13 augustus 2010, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:49
BerichtOnderwerp: Queen and gospel
 
GRIFFIN748 schreef:
ben je niet de enige: 15.000 keer hetzelfde deuntje op een dag... Kotsende smiley
Gefrustreerde smiley

Smiley met dichtgeplakte mond hahahah iddd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:31
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?
 
GRACE585 schreef:
we hadden thuis vroeger tv maar speelden toch veel buiten en er was veel onderling contact en tijd voor gesprekken,gezelschapsspellen ,fietstochtjes en noem maar op.
ook nu met mijn kids ben ik zeer selectief in het kiezen van programma's bij t tv kijken .mijn kids spelen nog steeds veel buiten en ook pc is voor hen aan tijd gebonden.moeders is helaas cm veslaafd geraakd Clown smiley



Lachende smiley Knipoog smiley ja deze moeder ook wel beetje hahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:30
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?
 
GRIFFIN748 schreef:
vroeger (toen ik jong was...) hadden wij thuis geen tv. niet uit principe, maar mijn ouders vonden het niet nodig. bovendien waren er slechts 2 zenders (kabel was er nog niet in de jaren '70). bovendien hadden we wel wat beters te doen Clown smiley
wel huurden we in de (zomer-)vakanties af en toe een tv. een onooglijk zwart-wit toestel in de toenmalig modieuze kleurstelling bruin/oranje.

nadat mijn vader in 1992 overleed, heeft mijn moeder een tv gekocht, maar kijk ook maar heel selectief. 't malle ding (de tv...) doet het nu nog steeds.



Lachende smiley heel grappig dat hij het nog steeds doet grif Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 12:27
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?
 
FRANKT627 schreef:

Als televisiemaker moet je echt uitpakken om kijkcijfers en zo ook een marktaandeel verwerven. Anders verdwijnt de zender gewoon naar een plekje in het schema en krijgt het bovendien weinig zendtijd. Dat is natuurlijk slecht voor de inkomsten.

40 dagen zonder sex...dat is handig ingespeeld op dat onderwerp waar het in wereld erg omdraait. Sex is voor bepaalde groepen van mensen nu eenmaal erg belangrijk. Niet zozeer alleen om het genot of de liefde die ermee gepaard gaan. Sommige "jagen" nu eenmaal graag en hoe meer verschillende bedgenoten ze in hun boekje kunnen schrijven hoe groter hun ego wordt. De 40 dagen verwijzen dan weer naar de woestijnperiode die Jezus meemaakte. Ergens in dit forum las ik iets over het vasten. Vasten is niet alleen een boterham minder eten. Het is ook je andere gewoontes aanpassen. Minder praten, minder roken, ook minder in confrontatie gaan met bepaalde gedachten die je plots overvallen en zo zijn er nog wel enkele andere zaken waarin we kunnen veranderen tijdens de 40 dagen voor Pasen.

God heeft ons allen een wil gegeven. Tevens heeft Hij ons ook richtlijnen gegeven. We zijn vrij om onze wil te gebruiken. Dat is nu net zo goed aan onze godsdienst. We worden niet gedwongen om iets of niets te doen. Er wordt ons wel gevraagd om een bepaalde levenshouding aan te nemen waardoor we een goed christen kunnen zijn. We worden evraagd dus en niet gedwongen. Ons gezond verstand zal ons dan ook wel leiden naar datgene wat ons christen profileert. Willen we kijken naar ietwat domme programma's of gaan we liever iets anders kijken of doen. Wat willen we en wat kunnen we. De televisie verbannen zou hypocriet zijn. Of ons opleggen om die kijkkast weg te halen al evenzeer. Laat je "wil" zijn werk doen. Dát heeft Hij ons gegeven.

Frank

idd wat frank schrijft is waar..
wij zijn alle volwassen mensen kunnen we dan niet met Gods inzicht bepalen wat goed of slecht voor ons is.....
Ook ik kom oorspronkelijk uit een gergem gezin met veel kinderen.
Wij speelde heel veel buiten maar was dat vroeger niet gewoon zo dat de kinderen veel vaker buiten speelde..
Tuurlijk deden wij ook heel veel spelletjes met elkaar..
Doe ik nog steeds met mijn kids....
We gingen met elkaar op vakantie en waren de hele dag buiten op die boerderij prachtig!!!
We zijn ook super hecht met elkaar..

Mijn kids hebben wel tv maar spelen nog steeds heeeel veel buiten.
Dat is hoe je er als ouder tegenover staat.
Is het niet belangrijker dat wij onze kinderen goede dingen leren en nee dan is de tv op vele punten geeeen goed leerschool..

Maar wat de eo betreft heb ik heeeel veel aan sommige programma.s
Heb ik veel steun aan en liefde.
Ook de eo gaat te ver in sommige zaken, en gaat vaak veel te ver mee in dingen..

Nogmaals wat die kerken verbieden is niet heel slecht, precies zo met open internet. ik vind het walgelijk wat mijn kids binnen een handomdraai kunnen zien en kijken. Maar zorg dan dat daar een blokkade opstaat..
Dat zouden de kerken ook kunnen voorstellen...i.p.v. kortzichtig verbieden..Veel meer inzicht geven bij de mensen...

Wat veel belangrijker is dan deze dicussie dat we naar Gods maatstaven leven zijn wil dienen zijn eer aanbidden. Zijn Goedheid overbrengen naar de mensen en zijn Liefde. Dan passen wij vanzelf ons leven wel aan.
Dan wil je helemaal niet meer aan die dingen meedoen.
Laten dan die kerken meer spreken over de liefde van God zodat de mensen er naar verlangen God in Hun leven te hebben...
En niet bang gemaakt worden. Dat is veel belangrijker...

roosje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:58
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?
 
RICHARDRI464 schreef:
Naar ik begrepen heb is het van de kerk van de Gereformeerde Gemeente verboden om een tv in huis te hebben. Ik zelf vraag me ook wel af of het wel geoorloofd is. Het brengt je vaker verder van God dan naar God. Ik kijk weinig tv. We spenderen denk ik wel al met al heel veel tijd door met TV. En daardoor Evangeliseer je weer minder denk ik dan.

Maar op welke grondslag heeft deze kerk het verboden om een TV te nemen? Ik meende dat sommige strengere hervormde kerk het ook niet doen.


! De zwaardere kerken waar ik oorspronkelijk ook uit kom, hebben het liever niet en hebben wel de wet... als je tv heb mag je niet trouwen en of dopen..
Dus idd verbieden ze het omdat heel duidelijk is dat er op de tv erg veel rommel komt.
Dus hun overtuiging is als "je werkelijk bekeerd" ben tot God heb je dat ding niet meer nodig..En leef je naar gods geboden zoals in de bijbel beschreven..Dit is natuurlijk voor iedereen anders uitlegbaar.(voordat er weer hele dicussies op gang komen)

Ik vind het een verregaande dicussie en ben van mening dat je zelf in de hand heb wat je wel of niet kijk en zeker voor je kinderen heel belangrijk is dat die knop er op zit..
Ook leef ik met de overtuiging dat God het zelf wel in je hart zal leggen wat goed of slecht is...
De bijbel is op vele manieren uitlegbaar en iedereen leest die op zijn of haar manier.
Moeten wij nu echt gaan discusieeren over wel of geen tv???Ik denk dat het belangrijk is dat we ons druk maken over het respect naar andere toe..
De ongelofelijke toename in geweld drugs e.d.

Idd wat brazee schijf laten we allemaar meer gaan evangeliseren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 01:25
BerichtOnderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
 
HANNAH810 schreef:
wie gaat er nog meer mee mensen?

helaas ik niet moet werken xxxx gezelligheid allemaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 23:57
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
MARIEKE897 schreef:
OKÉ!!!!

als ik er vanavond aan toe kom open ik een nieuw topic voor de volgende (tevens laatste dit jaar) picknick Lachende smiley

latersssssssssssssssssss
Knipoog smiley

heeeerlijk mariek heb er nu al zin in!!!! xx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 12:31
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
JONATHAN890 schreef:
Samen een weg vinden

Deze bijdrage is een bewerking van een hoofdstuk uit het boekje Je weg vinden van Jan Mudde, uitgegeven door Boekencentrum, Zoetermeer



Over omgang met homoseksualiteit en homoseksuelen
Jongens vallen op meisjes en meisjes vallen op jongens. Zo is het altijd geweest en zo zal het wel altijd blijven. Maar soms krijgt een meisje geen vlinders in de buik van een leuke jongen, maar van een leuke klasgenote, of een collega. En soms droomt een jongen niet van het mooiste meisje van de Was, maar van de mooiste jongen. Hoe ga je daarmee om als dat bij jou het geval is? In het bijzonder, hoe ga je daarmee om als je christen bent? En, hoe ga je daarmee om als kerk?

1. Homoseksualiteit: meningen en feiten

Wat is homoseksualiteit? Is het een ziekte die te genezen valt? Is het een - al dan niet door de opvoeding of bepaalde ervaringen ontstane - ontwikkelingsstoornis? Een mooie variatie op de geijkte patronen? Een aangeboren afwijking? Of is het een keuze, omdat in iedere mens iets biseksueels zit?

In de literatuur is voor elke mening wel een pleitbezorger te vinden. Daarvan kun je leren, dat je heel voorzichtig moet zijn met het verabsoluteren van een van deze verklaringen. Stel dat iemand van mening is, dat zijn homofilie een te verhelpen ontwikkelingsstoornis is. De persoon in kwestie volgt allerlei therapieen, maar het eind van het liedje is, dat er niets aan zijn gevoelens veranderd is? Dan kan het einde erger zijn dan het begin ... Of stel, iemand lijdt onder het anders zijn, maar gaat er van uit dat alles altijd zal blijven, zoals het is, terwijl er werkelijk mogelijkheden voor verandering zijn ....

Verschillen
Homoseksuelen zijn, net als heteroseksuelen, in de beleving en uiting van hun geaardheid individueel heel verschillend. Er is een wereldje van homo's, waarin een zeer sterke gerichtheid op seksualiteit is. Zeker voor de aids-epidemie wilden homofielen die vrije seksuele omgang nog wel eens verheerlijken. Ik herinner me uitlatingen in de sfeer van: `Wat zielig zijn jullie monogame hetero's eigenlijk! Wij doen het met wie we willen!'
Andere homoseksuelen walgen van deze obsessie voor seks. Zij verlangen naar een relatie, een vriend(in), een vaste partner met wie een relatie voor het leven opgebouwd wordt.

Ook zijn er homoseksuelen, die hun homoseksualiteit als een kruis zien dat ze moeten dragen. Uit de kracht van hun geloof, of omdat de kerk hun lief is, gaan ze geen relatie aan, maar verkiezen ze in onthouding te leven, met soms de eenzaamheid als consequentie.


Kerkelijke reacties en opvattingen

In de vrijzinnige kerken en de grote protestantse kerken bestaat al geruime tijd een behoorlijk open houding tegenover homoseksuelen. Zij worden geaccepteerd, ook als zij met een partner samenleven. Hun geaardheid wordt wel als een vrolijke variant van Gods veelvormige schepping gezien.

De orthodoxe protestantse kerken en organisaties als de EO hebben lange tijd een terughoudende of zelfs afwijzende houding tegenover homoseksualiteit aangenomen. Het gevolg is, dat veel homoseksuelen van deze kerken en organisaties vervreemd zijn geraakt. Dat ging van hun kant dikwijls met veel pijn gepaard. De kerk heeft die pijn dikwijls in veel mindere mate gevoeld ...

Hoewel op het onderwerp tegenwoordig geen taboe meer rust, ligt met name het samenwonen van homoseksuelen nog heel problematisch. Een basishouding hebben de orthodoxe kerken en organisaties nog niet gevonden. Mijn indruk is, dat de meningsvorming nog steeds niet is afgerond. Een aantal meningen, waarvoor je onder zowel homo's als hetero's voorstanders zult kunnen vinden, wil ik hieronder op een rijtje zetten.

a. Genezing
Allereerst zijn sommigen van mening, dat homoseksualiteit een zondige en/of ziekelijke neiging is, waarvan God de mens verlossen kan en wil. In de weg van zowel therapie als gebed kan genezing ontvangen worden, zo geloven zij. Zij wijzen dan op het - ook wetenschappelijk vastgestelde - gegeven dat nogal wat homoseksuelen dit zo ervaren mochten en menen, dat God die weg ook met anderen kan gaan.

b. Onderscheid geaardheid - praxis
Velen maken een onderscheid tussen geaardheid (vaak aangeduid met de term homofilie) en praxis (dan aangeduid met de term homoseksualiteit). Zij accepteren de homofiele geaardheid, maar verwerpen de homoseksuele praxis. Homofilie is in hun opvatting een gevolg van de zondeval, een blijk van de geschondenheid van de schepping. Maar, zoals het zeer kwalijk is om iemand met een aangeboren afwijking om dat feit te veroordelen, zo is het ook zeer kwalijk om een homofiel om zijn homofilie te veroordelen. Integendeel, om hun nood hebben homofielen juist recht op steun en begrip vanuit de gemeente van Christus. Toch leidt dit begrip niet tot acceptatie van homofiele/ homoseksuele relaties. Homoseksualiteit staat haaks op Gods scheppingsbedoeling. Het wordt ook zo duidelijk door God in zijn Woord verboden, dat acceptatie daarvan onmogelijk is. Homofielen wordt daarom de weg van onthouding gewezen. Vormen van vriendschap zijn oke, maar van een relatie geldt 'nee'.

c. Barmhartige concessie
Weer anderen zijn van mening, dat door de kerk het samenleven van twee homoseksuelen niet verboden mag worden. Zij vinden het onderscheid tussen het hartelijk aanvaarden van de homofiele geaardheid en de hartgrondige verwerping van de homoseksuele praxis onhoudbaar. Hoe kun je ooit je aanleg accepteren, terwijl je die niet in praktijk mag brengen? Is dit niet een heel gespleten standpunt? Zij wijzen er verder op, dat hetgeen in de Bijbel over homoseksualiteit gezegd wordt, niet direct toegepast kan worden op alle vormen van homoseksualiteit die wij nu kennen. Twee mannen of vrouwen, die een relatie aangaan, waarin ze elkaar in liefde trouw proberen te zijn is immers een heel recent verschijnsel in de geschiedenis van de mensheid? Tenslotte waarschuwen zij uit pastorale overwegingen tegen de risico's van het kerkelijke verbod op een relatie tussen twee homoseksuelen: drijft deze houding de homoseksueel niet in de richting van een circuit, waarin liefde en trouw ver te zoeken zijn? Dreigt deze houding ook geen wig te drijven tussen God en de homoseksueel, de kerk en de homoseksueel?

Toch is ook in hun visie homoseksualiteit geen scheppingsvariant. Homoseksualiteit is een symptoom van de gebrokenheid van de schepping, net als een aangeboren handicap of een erfelijke ziekte. Daarom geven zij met een zekere schroom ruimte voor homoseksuele relaties. Vandaar dat ik dit standpunt typeer als `barmhartige concessie'.

Verwarrend
Al die verschillende meningen maken het er niet makkelijker op. Stel je bent homoseksueel en je treedt als zodanig naar buiten, hoe zullen de reacties dan zijn? Het klimaat is opener, de reacties meer begripvol,
maar ...wat bedoelen ze als ze zeggen je te accepteren?
Bedoelen ze daarmee, dat ze je als mens accepteren maar niet als homoseksueel, omdat dat een verkeerde geaardheid is?
Bedoelen ze, dat ze je ook als homofiel accepteren, maar niet als homoseksueel?
Of bedoelen ze, dat ze je accepteren, zoals je bent, eventueel inclusief een relatie?



Ha jonathan

Wij d8ten ff kijken of het onderwerp op de site staat.....
Wat een discussie hahahaha maar idd wel goed om er met elkaar over na denken.....Het doet in elk geval heel wat stof opwaaien....
Mijn mening of onze mening gaan we nog geven als we weer thuis zijn..DAAR KUN JE OP REKENEN Knipoog smiley

Groet Roos(andrea) Joke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 16:25
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
CARIEN982 schreef:
Geven jullie de schapen en hun lammetjes wel op tijd drinken Smiley die vol vragen zit

Ik hoop wel dat ze net zo goed volgen als dat mijn schaapjes doen. Knipoog smiley
En Hannah......hedde dr nog zin an? Coole smiley met zonnebril



Liebe Hannah

Joke en ik Roos komen met 5 kids he.....

tot zaterdag xxxxxxxxxx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: Wat een ander zegt..
 
MARIEKE897 schreef:
Als een ander zijn mening zegt...
oordelen, meningen en kritiek bij je neerlegt.

Als een ander die het oppervlakkig ziet..
je kwetst in je hart, maar hij weet dat niet?

Als de ander je afwijst door de keuzes die je maakt
krijg je weer een trap na..wordt je weer diep geraakt.

moet je het dan allemaal vertellen?
de meningen van anderen proberen bij te stellen?

of leg je weer een steen op de muur die je bouwt
zodat je de anderen steeds minder vertrouwd?

Mooi stoer meisje xxx roos

het is een strijd, maar wil ik die wel winnen?
of toch maar niet aan verdediging beginnen...

het laatste daar kies ik voor
want ik moet uiteindelijk met mezelf en voor de kinderen door!

er is er Één die precies weet wat ik voel als ik huil
die onvoorwaardelijk van mij houdt en me ziet als ik me verschuil

die meehuilt met mijn onmacht en verdriet
en me laat weten, wat een ander ook zegt, Ik verlaat je niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 17:00
BerichtOnderwerp: Vrienden
 
MARIEKE897 schreef:
Lieve Roos,
het is herkenbaar, zeker als ik aan mijn eerste relatie denk, altijd maar excuses verzinnen waarom het niet uitkwam, en als we ergens naartoe gingen dan met buikpijn want hoe zal de avond verlopen????
Altijd de angst, afstand houden, want hoe reageert ie nu weer...
en dat maakt een mens schuw, mij heeft het 3 jaar gekost voordat ik uberhaupt weer dacht aan een relatie..ik was geknakt, kapot en mezelf volkomen kwijt!



Ik denk aan je meis..bid voor je

liefs,
Marieke


Lieve Mariek

Idd het is precies hoe jij beschrijft..Zoooo herkenbaar....
Ook met verjaardagen hoe zou het verlopen, wat is de reactie. Hoe gaat hij het afreageren. Ik dacht echt dat ik gewoon niet meer mocht bestaan.
Alle trots en eer die ik vroeger had. Mooie vrouw..Humor..alles aankunnen.
Niets was er van over...

En Mariek....Ik bid ook voor jouw. Je bent topwijfie..

kuzzz mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 09:30
BerichtOnderwerp: Vrienden
 
MARIEKE897 schreef:
en daar kan ik alleen maar mee eens zijn Eva! Hoe moeilijk dat soms ook is om op zulke momenten die schifting mee te maken....

Lieverd...

Idd wat je schrijft! Weet je Mariek..God heeft voor alles een doel.
Maar soms zo onbegrijpelijk voor ons..

kuzzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 09:23
BerichtOnderwerp: Vrienden
 
HANNAH810 schreef:
wat erg voor je roos!
mijn ervaring is juist heel anders;
de vriendenkring die ik hád heeft me enorm geholpen, én ik heb nieuwe vriendschappen opgedaan;
mijn ex-echtgenoot hield niet van het ontvangen van bezoek, en zodoende waren veel vriendschappen op een laag (telefoon-) pitje komen te staan; ik geniet nu enorm van het feit dat ik weer mensen kan ontvangen wanneer ik dat wil, zonder dat zij zich de deur uitgekeken voelen. echt een reden tot dankbaarheid voor mij dus!!


Lieve Han..
Idd heb ook ook fijne lieve mensen over...Gelukkig...
Maar je weet Han wat drank doet.....en dat mensen een hele andere man zien dan ik achter de deur...Dat heeft mij kapot gemaakt..En zodoende kon ik niet meer normaal reageren naar andere..Dus ik duwde ze zelf weg. Zo van ga maar want het wordt toch nix..En een aantal hebben dat ook gedaan...
Maar pijn doet het wel hoor...Probeer nu op te bouwen...Maar ben gewoon kapot van binnen...
Wat jij vertelde van vriendenen laag pitje...ik heb juist enorm veel gedaan voor anderen...en daarom zo moeilijk...
Gelukkig blijven de echtte vrienden over..
En jullie van cm...wat een heerlijke mensen heb ik ontmoet zeg.

Liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 07:57
BerichtOnderwerp: Vallen en opstaan
 
CARIN303 schreef:
Zoektocht naar jezelf
Wat een PRACHTIG woord Carin..........Echt mooi geschreven liefs

Een zoektocht naar jezelf
Een zoektocht door dit leven
Ben je wel de moeite waard?
Het je iets weg te geven?
Kun je iets betekenen
Voor je medemens?
Of heb je daar de kracht niet voor
En lijd je zelf intens?
Een minderwaardigheidsgevoel
Gekrenkt of lamgeslagen
Ziekte, pijn of ander leed
Je hebt het maar te dragen!
Je vindt jezelf niet goed genoeg
Niet waardig of niet wijs
Dan wordt het tijd om op te staan
Ga op ontdekkingsreis!
Ontdek dat jij jezelf mag zijn
Met fouten en gebreken
Vergelijk je niet met wie dan ook
Je bent uniek gebleken!
Want God heeft jou geschapen
Geschapen naar zijn beeld
Je kreeg van hem talenten
En gaven toebedeeld
Heb moed om er iets mee te doen
Deel uit en je zult merken
Hoe waardevol een mens kan zijn
Een ander kan versterken!
Een luisterend oor, een schouderklop
‘t Zijn kleine zonnestralen
Waaruit God’s grote liefde blijkt
Op mensen neer te dalen!
Hij geeft je kracht om door te gaan
Te werken op deez’ aard
Voor Hem ben jij bijzonder
Voor Hem ben jij “goud waard”!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 07:56
BerichtOnderwerp: Vrienden
 
EVA685 schreef:
In verdriet en pijn
leer je wie je vrienden zijn!
Absoluut eva!! Helemaal mee eens. Heb er zoveel verloren na mijn scheiding en dat doe zooo pijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS166 (50)





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 00:39
BerichtOnderwerp: Vallen en opstaan
 
MARY052 schreef:
He lieve Roos,

Prachtig!!!
Thanks

graag gedaan lieve mar xxxx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROOS166
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2