ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:50

GRIFFIN748 schreef:
daarom moet je nog even wachten...

net als op de zon, al vrees ik dat we die niet te zien krijgen, vandaag (althans hier...)

Jaja , de zon doet het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:53

ERIK390 schreef:
carien ik nam je ook niet serieus maar keek even over de grens om te kijken hoe groen buurmans gras wel was Knipoog smiley

Wel een beetje serieus blijven he! Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:53

VISSER278 schreef:
Uhm, geldt dit al voor 2012?
Dan heeft iedereen nog tijd genoeg om er over na te denken.

Wel jammer dat iemand die nu 39 is, dan buiten de boot valt.

Te oud!!! Knipoog smiley

't Zou ook kunnen dat het uitje inmiddels achter de rug is, dan zou ik graag willen weten hoe het was.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:55

MARIJAN072 schreef:
Wel jammer dat iemand die nu 39 is, dan buiten de boot valt.

Te oud!!! Knipoog smiley

't Zou ook kunnen dat het uitje inmiddels achter de rug is, dan zou ik graag willen weten hoe het was.
tja aan de aanmeldingen te zien vallen we allemaal buiten de boot zo te zien Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:56

Wat mooi om hier eens over na te denken, al vind ik het moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen. 'k Lees de reacties met veel aandacht. Mooi Frank, wat je er over zegt.

'k Wens je veel wijsheid en zegen toe, Leanne.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:57

Volgens mij was ik een jaar of zes a zeven, toen ik aan m'n vader vroeg, waarom zondag als eerste dag van de week word gerekend...

M'n vader heeft me er nooit een helder antwoord op gegeven.

Het is toch vreemd, dat wanneer je in Genesis leest dat God bij een week van zeven dagen, de zevende dag rustte, dat die dag, die door God de sabbath werd genoemd, door God gezegend en geheiligd werd, dat mensen alsnog de eerste dag van de week houden als rustdag, de zondag...?!

Waar heeft de mens ooit het recht (en het lef) vandaan gehaald, om Gods geheiligde rustdag, te verplaatsen naar de eerste dag van de week?
Wie heeft die zondag in het leven geroepen? Waar komt het vandaan?
Waarom heet de eerste dag van de week 'zondag'?
Zegt het vierde gebod ons ook niet dat we de sabbath dienen te houden?

Pas zo'n beetje een kwart eeuw nadat ik die bewuste vraag aan m'n vader stelde, heb ik er meer duidelijkheid over gekregen...

Openbaring 22:18,19>
18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; 19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.

Matteüs 5:18,19>
18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

Als ik mn deze teksten zo lees, lijkt het me toch helder, dat we niks mogen wijzigen aan Gods wet cq. woord... ?!

Op wikipedia staat het volgende over zondagsheiliging:
De invoering van de zondag als rustdag in plaats van de zaterdag vond plaats onder de Romeinse keizer Constantijn de Grote (Constantius). Door Constantijn werd in een edict in 321 zowel aan zijn heidense als aan zijn christelijke onderdanen de zondag aanbevolen als de ’eerbiedwaardige dag voor de verering van de Zon'. Het was zijn manier om de tegenstrijdige religies van het Rijk samen te brengen door iets gemeenschappelijks onder hen in te stellen.

Lezen we hier dat God deze wijziging heeft doorgevoerd?
En waarvoor werd de zondag ingevoerd als rustdag? Precies, als ’eerbiedwaardige dag voor de verering van de Zon'.

Bij de verstrooing van 10 van de 12 stammen van Israël, hebben ze zich ingelaten met de verering van de Baal. Deze hielden hun heilige dag op de eerste dag van de week. De Baal is de zonnegod, waar zo ook de naam van 'zondag' vandaan komt.
Sinds de komst van de katholieke kerk hebben ze het 'christendom' vermengt met heidense gebruiken, waaronder ook de zondagsheiliging.

Zodoende ben ik van mening dat op deze manier, de heilige dag voor de Baal-aanbidding in stand gehouden word en dat daarmee ook de sabbath, die God heeft ingesteld, ontheiligd wordt.

Wellicht iets om eens serieus te nemen... of is iets dat door God geheiligd is, niet de moeite om serieus mee te zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:58

't Zou ook kunnen dat het uitje inmiddels achter de rug is, dan zou ik graag willen weten hoe het was.[/quote]

Ik heb nog geen aanmeldingen gelezen hier, dus ik neem aan dat het nog moet komen.
Maarja, ook ik ben (te ) oud.

Laatst aangepast door
VISSER278
op zondag 12 september 2010, 14:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:59

MARIO216 schreef:
Ben het volledig met je eens Knipoog smiley

Tjonge, wat zijn we het weer eens samen. Twijfelende smiley

Dit topic geeft wel iets samenbindends tussen de heren, alleen dat is al een reden om het in stand te houden.

Ach, dat gunnen we (ik spreek maar even voor alle dames Knipoog smiley ) jullie van harte hoor! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:01

DANIEL777 schreef:
tja aan de aanmeldingen te zien vallen we allemaal buiten de boot zo te zien Clown smiley

Tja Daniël, jij had de boot nog kunnen nemen als je wilde! Knipoog smiley Lachende smiley

Ik viel er sowieso al buiten. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:02

MARIJAN072 schreef:
Tja Daniël, jij had de boot nog kunnen nemen als je wilde! Knipoog smiley Lachende smiley

Ik viel er sowieso al buiten. Huilende smiley, smiley in tranen

maar ik was blijkbaar niet zo snugger om hem te nemen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:03

DANIEL777 schreef:
maar ik was blijkbaar niet zo snugger om hem te nemen Clown smiley

Jij hebt iets gemist door eigen schuld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt, ik kan er helemaal niks aan doen. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:04

MARIJAN072 schreef:
Tjonge, wat zijn we het weer eens samen. Twijfelende smiley

Dit topic geeft wel iets samenbindends tussen de heren, alleen dat is al een reden om het in stand te houden.

Ach, dat gunnen we (ik spreek maar even voor alle dames Knipoog smiley ) jullie van harte hoor! Lachende smiley

Dankjewel, dankuwel, dankjulliewel voor de bemoedigende woorden tot mij, tot ons gesproken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:07

Je innerlijke stem betekent afwegingen maken en knopen doorhakken. Soms geheel tegen je eerste eigen gedachte in. Het is daarmee best een pijnlijk proces. Dit wordt nog versterkt doordat het altijd nog zoeken is of het wel de 'juiste' stem is. Want er zijn altijd twee krachten die in een mens werken en het is niet altijd even makkelijk om de stem te herkennen. Dit vraagt veel zelfonderzoek en, zoals Frank ook al aangeeft, een goede studie naar voors en tegens...

En zelfs dan kan het nog altijd zijn dat je een keus maakt waar je later alsnog spijt van hebt. Toch kun je dan niet altijd concluderen dat er een verkeerde beslissing is genomen. Want het kan juist ook zijn dat je door dit leerproces heen gegaan bent juist om ervan te leren.

Luisteren naar je innerlijke stem blijft in die zin een continu proces....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:15

HENK710 schreef:
Je innerlijke stem betekent afwegingen maken en knopen doorhakken. Soms geheel tegen je eerste eigen gedachte in. Het is daarmee best een pijnlijk proces. Dit wordt nog versterkt doordat het altijd nog zoeken is of het wel de 'juiste' stem is. Want er zijn altijd twee krachten die in een mens werken en het is niet altijd even makkelijk om de stem te herkennen. Dit vraagt veel zelfonderzoek en, zoals Frank ook al aangeeft, een goede studie naar voors en tegens...

En zelfs dan kan het nog altijd zijn dat je een keus maakt waar je later alsnog spijt van hebt. Toch kun je dan niet altijd concluderen dat er een verkeerde beslissing is genomen. Want het kan juist ook zijn dat je door dit leerproces heen gegaan bent juist om ervan te leren.

Luisteren naar je innerlijke stem blijft in die zin een continu proces....

Ik denk, en zo heb ik het ervaren, dat wanneer de innerlijke stem spreekt de afwegingen dan al gebeurd zijn. Het is die stem die zegt wat te doen.

Een stem die zich laat horen na de beslissingen. Een stem die zijn woorden en klank vond in de innerlijke stilte. Zelf gaf ik dan ook wel gehoor aan die stem.

Het voorafgaande is inderdaad een heel proces dat soms onaangenaam kan zijn.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:16

Zou het daarbij werkelijk gaan om de specifieke dag of meer om het in acht nemen van een speciaal moment met God en met elkaar? De sabbat is er immers voor de mens, zoals Jezus dat verwoordde op het moment dat de mensen bij hem kwamen mopperen over het aren plukken op de sabbat...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:19

Als ik voor de keuze sta waar waar dit item centraal sta, ga ik in gedachten naar het Bijbelboek Prediker en Spreuken omdat daar juist dingen staan die bij levenskeuzes het beste passen. Levenswijsheden noem ik het maar even.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:20

HENK710 schreef:
Zou het daarbij werkelijk gaan om de specifieke dag of meer om het in acht nemen van een speciaal moment met God en met elkaar? De sabbat is er immers voor de mens, zoals Jezus dat verwoordde op het moment dat de mensen bij hem kwamen mopperen over het aren plukken op de sabbat...

Als het niet om een speciefieke dag ging, dan had God toch niet perse hoeven zeggen dat God de zevende dag heiligde...?!
Dan had er net zo goed toch iets kunnen staan als, dat het niet uitmaakt welke dag, als jullie maar een dag heiligen... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:21

ANNELIES144 schreef:
Wie lijkt het leuk om in het weekend van 11 september een leuk avondje uit in Zeist te ondernemen. Ik denk dan hier bij aan twintigers en dertigers welke het aanspreekt een restaurantje te pakken en/of een film in Figi. Coole smiley met zonnebril

Volgens mij is 11 september allang geweest. Ben je in je eentje geweest. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:23

MARIO216 schreef:
Volgens mij is 11 september allang geweest. Ben je in je eentje geweest. Smiley die vol vragen zit
om precies te zijn was 11-9 14.23 minuten geleden afgelopen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:28

LEPELTJE037 schreef:
Als het niet om een speciefieke dag ging, dan had God toch niet perse hoeven zeggen dat God de zevende dag heiligde...?!
Dan had er net zo goed toch iets kunnen staan als, dat het niet uitmaakt welke dag, als jullie maar een dag heiligen... Gefrustreerde smiley

Ik las net inje profiel dat je de sabbatsrust in ere houd.
Maar nu is mijn vraag: als er onverwachts bezoek komt op je sabbatsdag en je hebt niks in huis ga je dan ook niks halen om gasten iets voor te zetten?
Want dat zou je dan ook in ere moeten houden als ik jou goed begrijp
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:29

DANIEL777 schreef:
Ik las net inje profiel dat je de sabbatsrust in ere houd.
Maar nu is mijn vraag: als er onverwachts bezoek komt op je sabbatsdag en je hebt niks in huis ga je dan ook niks halen om gasten iets voor te zetten?
Want dat zou je dan ook in ere moeten houden als ik jou goed begrijp

Hoe doe jij dat als er onverwachts bezoek op zondag komt en je hebt niks in huis?
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:33

LEPELTJE037 schreef:
Hoe doe jij dat als er onverwachts bezoek op zondag komt en je hebt niks in huis?
Bij mij komt het makkelijk uit want ik woon in een dorp waar de winkels op zondag gesloten zijn dus als er gasten komen en ik heb niks in huis hebben ze mooi pech. (Maar ja ik kan natuurlijk weer makkelijk ouwehoeren zal je misschien denken als je deze opmerking leest)
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:42

DANIEL777 schreef:
Bij mij komt het makkelijk uit want ik woon in een dorp waar de winkels op zondag gesloten zijn dus als er gasten komen en ik heb niks in huis hebben ze mooi pech. (Maar ja ik kan natuurlijk weer makkelijk ouwehoeren zal je misschien denken als je deze opmerking leest)

Met dit gaat het dan al gauw over wat wel of niet kan op Gods heilige dag.
Hoewel ik op zondag gerust uitgebreid m'n boodschappen zou mogen halen... gaat het niet, omdat er dan nauwelijks winkels open zijn.
Maar als ik op zaterdag, voor zonsondergang, een keer even gauw een pak koeken ophaal bij de supermarkt, heb ik daar ook niet zo heel veel moeite mee...

Maar das weer een andere kwestie... Wellicht een leuke voor een nieuw topic. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:50

LEPELTJE037 schreef:
Met dit gaat het dan al gauw over wat wel of niet kan op Gods heilige dag.
Hoewel ik op zondag gerust uitgebreid m'n boodschappen zou mogen halen... gaat het niet, omdat er dan nauwelijks winkels open zijn.
Maar als ik op zaterdag, voor zonsondergang, een keer even gauw een pak koeken ophaal bij de supermarkt, heb ik daar ook niet zo heel veel moeite mee...

Maar das weer een andere kwestie... Wellicht een leuke voor een nieuw topic. Knipoog smiley
Lepeltje
ik ben het daar nu ff niet helemaal eens wat je schrijft.
En wel om de volgende reden:
Jij haalt de sabbatsdag voor de joden aan en als ik de bijbel goed lees moesten de Joden al vrijdags voor zonsondergang hun huis schoon hebben.
Het eten voor de zaterdag al in huis en bereid hebben.
Dus al de werkzaamheden al verricht hebben dus ook een pak koeken halen op zaterdag is er voor de sabbatsmensen als we dit dan even letterlijk nemen dus niet toegestaan.
Want dan zou je toch mensen voor je laten werken op je sabbatsdag.
mvg daniel777
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:55

DANIEL777 schreef:
Lepeltje
ik ben het daar nu ff niet helemaal eens wat je schrijft.
En wel om de volgende reden:
Jij haalt de sabbatsdag voor de joden aan en als ik de bijbel goed lees moesten de Joden al vrijdags voor zonsondergang hun huis schoon hebben.
Het eten voor de zaterdag al in huis en bereid hebben.
Dus al de werkzaamheden al verricht hebben dus ook een pak koeken halen op zaterdag is er voor de sabbatsmensen als we dit dan even letterlijk nemen dus niet toegestaan.
Want dan zou je toch mensen voor je laten werken op je sabbatsdag.
mvg daniel777
Als ik alleen een pak koeken op zaterdag haal, dan ben ik toch niet aan het werk?
Die mensen die er voor werken om die koeken te verkopen, die kiezen er zelf voor om op Gods heilige dag te werken.
het is ook niet zo dat ik uitgebreid boodschappen ga halen op zaterdag... dat is wel weer werk, maar even een pak koek bij de winkel weghalen is net zoiets als een pak koeken uit de kelder halen. Zo zie ik het.

Maar nogmaals ... dit is off-topic.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 15:03

ROOS166 schreef:
Dank jullie wel allemaal!! Angeltje HOU VAN JE!

Operatie is achter de rug. Ze hebben tumor weggehaald..
Ze waren er heel vroeg bij en dat is hopelijk mijn redding..
Dit is de tweede keer, helaas moest al eerder mijn baarmoeder eruit..
Maar als je daarmee verder kan leven voor je andere twee kinderen is dat een GODSGESCHENK!!
Ik moet nu afwachten op gesprek over twee weken, mogelijk nog bestraling...

Dank jullie allemaal....voor allles...ben er diep geroerd over en om..
GOds zegen voor allen

Liefs Roos

Och.....Roos...

Een tijdje niet op CM geweest.....ik schrik me naar....
Helaas weet ik wat je meemaakt......een zenuwslopende tijd...
Ik zal je meenemen in mn gebed

Knuffel.......Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 15:28

LEPELTJE037 schreef:
Volgens mij was ik een jaar of zes a zeven, toen ik aan m'n vader vroeg, waarom zondag als eerste dag van de week word gerekend...

M'n vader heeft me er nooit een helder antwoord op gegeven.

Het is toch vreemd, dat wanneer je in Genesis leest dat God bij een week van zeven dagen, de zevende dag rustte, dat die dag, die door God de sabbath werd genoemd, door God gezegend en geheiligd werd, dat mensen alsnog de eerste dag van de week houden als rustdag, de zondag...?!

Waar heeft de mens ooit het recht (en het lef) vandaan gehaald, om Gods geheiligde rustdag, te verplaatsen naar de eerste dag van de week?
Wie heeft die zondag in het leven geroepen? Waar komt het vandaan?
Waarom heet de eerste dag van de week 'zondag'?
Zegt het vierde gebod ons ook niet dat we de sabbath dienen te houden?

Pas zo'n beetje een kwart eeuw nadat ik die bewuste vraag aan m'n vader stelde, heb ik er meer duidelijkheid over gekregen...

Openbaring 22:18,19>
18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; 19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.

Matteüs 5:18,19>
18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

Als ik mn deze teksten zo lees, lijkt het me toch helder, dat we niks mogen wijzigen aan Gods wet cq. woord... ?!

Op wikipedia staat het volgende over zondagsheiliging:
De invoering van de zondag als rustdag in plaats van de zaterdag vond plaats onder de Romeinse keizer Constantijn de Grote (Constantius). Door Constantijn werd in een edict in 321 zowel aan zijn heidense als aan zijn christelijke onderdanen de zondag aanbevolen als de ’eerbiedwaardige dag voor de verering van de Zon'. Het was zijn manier om de tegenstrijdige religies van het Rijk samen te brengen door iets gemeenschappelijks onder hen in te stellen.

Lezen we hier dat God deze wijziging heeft doorgevoerd?
En waarvoor werd de zondag ingevoerd als rustdag? Precies, als ’eerbiedwaardige dag voor de verering van de Zon'.

Bij de verstrooing van 10 van de 12 stammen van Israël, hebben ze zich ingelaten met de verering van de Baal. Deze hielden hun heilige dag op de eerste dag van de week. De Baal is de zonnegod, waar zo ook de naam van 'zondag' vandaan komt.
Sinds de komst van de katholieke kerk hebben ze het 'christendom' vermengt met heidense gebruiken, waaronder ook de zondagsheiliging.

Zodoende ben ik van mening dat op deze manier, de heilige dag voor de Baal-aanbidding in stand gehouden word en dat daarmee ook de sabbath, die God heeft ingesteld, ontheiligd wordt.

Wellicht iets om eens serieus te nemen... of is iets dat door God geheiligd is, niet de moeite om serieus mee te zijn?

Volgens mij is de reden waarom we op zondag naar de kerk gaan is omdat de Heer Jezus op de 1e dag van de week is opgestaan.Ook in handelingen vindt je steeds dat de discipelen bij elkaar zijn op de 1e dag van de week
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 15:37

ZIVAATJE309 schreef:
Volgens mij is de reden waarom we op zondag naar de kerk gaan is omdat de Heer Jezus op de 1e dag van de week is opgestaan.Ook in handelingen vindt je steeds dat de discipelen bij elkaar zijn op de 1e dag van de week
Als dat zo was... Waar in de bijbel kunnen we terugvinden, dat dat de reden was om Gods rustdag te verplaatsen naar de eerste dag van de week?
Staat het ergens in de bijbel dat om dergelijke redenen Gods heilige rustdag verplaatst is?
Zo ja... Please show me!
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 15:40

LEPELTJE037 schreef:
Als dat zo was... Waar in de bijbel kunnen we terugvinden, dat dat de reden was om Gods rustdag te verplaatsen naar de eerste dag van de week?
Staat het ergens in de bijbel dat om dergelijke redenen Gods heilige rustdag verplaatst is?
Zo ja... Please show me!

Ik had het niet over de sabbat maar de reden waarom wij op zondag naar de kerk gaan. De eerste christenen deden dit uiteraard sávonds na hun werk.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 15:44

ZIVAATJE309 schreef:
Ik had het niet over de sabbat maar de reden waarom wij op zondag naar de kerk gaan. De eerste christenen deden dit uiteraard sávonds na hun werk.
Is dat bijbels gezien dan een heldere reden om dan maar ipv. de sabbath de zondag te vieren op de eerste dag van de week?
Ik had het nl. wel over de sabbath... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 ... 6194 Volgende
Pagina 1218 van 6194