ChristianMatch

Forum

Zegt een mooie voordeur alles?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:08

CARIN303 schreef:
Deze discussie hebben we al eerder gevoerd op het forum en voor een ieder ligt het weer anders.
Zelf kijk ik zeker naar de foto (s) op het profiel maar lees absoluut ook wat diegene te vertellen heeft.
Een foto alleen zegt niet zoveel. juist het complete plaatje heb je nodig om een goed beeld te vormen.
Wat doe jij zelf?
Als het alleen om de foto gaat ben ik effe blij dat 99,9 procent gelijk doorklikt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:08

Even voor Mario`s lijstje,

Ik heb net mn 1000-e bericht geplaatst , sta ik nu in je top 10?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:13

CARIN303 schreef:

We doen nu nog maar een denkbeeldige top10. En ik denk nu van wel ja. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:13

CARIN303 schreef:
Wie gaat er mee kennis maken met Petra?
Opgave via Chatuliem.

Carin303
Pieter649 ( met 2 honden)
Carien
Marianne

ps. heeft Petra ook iets lekkers bij de koffie?
Voorstel voor een datum?
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:20

wordt het cake of gebak ?

want daar moet wel ruimte en tijd voor genomen worden.

CARIN303 schreef:
Wie gaat er mee kennis maken met Petra?
Opgave via Chatuliem.

Carin303
Pieter649 ( met 2 honden)
Carien
Marianne

ps. heeft Petra ook iets lekkers bij de koffie?
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:50

MARIJAN072 schreef:
Is dat je enige doel? 'k Vind het juist ook leerzaam, om te horen hoe anders-kerkelijken denken. Wat dat betreft, heb ik op CM ook wel geleerd.

Verder ben ik het met je eens, dat over elkaar oordelen niet de bedoeling is.

Ik heb geen doel Boze smiley Woedende smiley ik reageerde alleen maar Smiley met dichtgeplakte mond .. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:03

Ik ga altijd voor de derde indruk ...............

CARIN303 schreef:
Deze discussie hebben we al eerder gevoerd op het forum en voor een ieder ligt het weer anders.
Zelf kijk ik zeker naar de foto (s) op het profiel maar lees absoluut ook wat diegene te vertellen heeft.
Een foto alleen zegt niet zoveel. juist het complete plaatje heb je nodig om een goed beeld te vormen.
Wat doe jij zelf?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA044

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:08

Jos, ik ben wel benieuwd wat dan de derde keer voor jou betekent
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:16

MARIO216 schreef:
Donderdag 16 September, Hand. 12: 1-7; Jakobus en Petrus.

Over de bevrijding van Petrus worden heel veel preken gehouden. Het is ook een aangrijpende gebeurtenis! Petrus, gevangen, goed bewaakt door vel soldaten, vastgeklonken in zijn boeien, nog één dag heeft hij te leven. Maar dan: een engel, licht in het donker, slapende soldaten, boeien die zomaar openvallen, deuren die zomaar openvallen, deuren die zomaar opengaan, een biddende gemeente die even later verbaasd God danken kan voor de verhoring van het gebed: Petrus is vrij!
Over Jakobus hoor je meestal niet zoveel. Daar is eigenlijk ook weining over te vertellen. Hij wordt opgepakt en met het zwaard gedood. Geen engel komt er aan te pas, geen verhoring van het gebed, geen wonderlijke bevrijding.
Was dat dan bij Jakobus niet mogelijk geweest? Vast en zeker! Maar waarom dan een verschil? Was Jakobus dan niet zo belangrijk als Petrus? Of heeft de gemeente tijdens Jakobus' gevangenschap niet zo hard gebeden als in de tijd waarin Petrus was opgesloten? Ik geloof er niets van. Het waarom blijft een waarom. Niet alle vragen worden door het geloof opgelost. 'God gaan Zijn ongekende gang, vol donkre majesteit...'
Jakobus en Petrus. Twee vissers uit Galilea. De ene visser is de andere niet. Niet iedereen is even lang in dienst van de grote Visser, Jezus Christus. De één vangt weinig, de ander veel; de één vist lang, de ander kort. Maar dat is voor God niet van belang. De grote vraag is of wij ons inzetten om mensen te vangen, mensen te betrekken bij Zijn Koninkrijk.
Hoe lan - dat is Zijn zaak!

Ik vind je bijbelstudies erg mooi en inhoudelijk geeft het mij veel om over na te denken.
Nu dit onderwerp..mensen vangen voor Gods koninkrijk..de opdracht aan de apostelen en ook aan ons...Ik vind het zo moeilijk, hoe doe ik dat? Ik dacht door vóór te leven en het gesprek aan te gaan, maar er zijn zoveel mensen met ieder hun eigen geloof én het zijn goede mensen, ze leven goed vanuit mijn ogen gezien..alleen ze geloven niet in een drie-enig God, onze God: de enige waarachtige God, Schepper van hemel en aarde.
Mijn ene collega is Hindoe, een prachtig mens, maar ze aanbidt wel Shiva.
En dan is er een andere collega die gelooft dat ze reïncarneert en ze bedenkt nu alvast wat ze wil worden en zo kan ik nog even doorgaan..zoveel geloven ...hoe leg ik aan hen uit dat alleen het geloof in onze God zaligmakend is..en is het dat? of vergeeft God een ieder omdat HIj wil dat alle mensen behouden worden.
Zo maar een paar vragen die altijd weer bij me opkomen.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 18 september 2010, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:19

JONATHAN890 schreef:
Zet mij ff op een reserve-bankje. Als je niemand vind, kom ik zeker een paar uurtjes. Heb dat weekend wel mijn kinderen, maar die helpen dan maar ff mee, als het nodig is.

Ik hoor het wel coach !!

Nou ben met mijn kids een aantal uur geweest.Verhuizen ging super goed met z'n allen. Paar winkelwagens erbij.
De lift was ook een super ervaring......geen verlichting. Spookachtig leuk.
Zinga durfde er niet eens alleen in...hihi. Mijn kids vonden het ook errug leuk in de donkere lift.
Grotendeels alles is nu over. Tess heeft nog wel heel wat werk, alles weer een plekkie geven....succes meid !!!

Maar haar huis is best heel mooi geworden. Van de week was t nog een behoorlijk kale vieze boel, wat een vet, vuil en troep zat overal......de vorige bewoners, hielden erg van friet en roken.... Zieke smiley Kotsende smiley.
Het schilderwerk, plafond, muren en deurposten en een nieuwe vloer heeft wonderen gedaan.

Maar al met al zal Tess er het heerlijk naar haar zin gaan hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:20

LOES550 schreef:
haha ja op die manier kan je het ook zien natuurlijk!

Bedankt voor t opzoeken. Staat genoteerd in de agenda

groetjes Loes

Fijn je te ontmoeten.....
Er is nog een plekkie...... wie heeft zin?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:21

JOS689 schreef:
Zegt een mooie voordeur alles, of wil je ontdekken wat daar achter zit ?

Ik heb net mijn schuurdeur afgelakt..... erachter zit....jawel de schuur Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:22

CARIN303 schreef:

gefeliciteerd...... je zit in de top 10.

Bij mij sta je op 1 hoor !!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:24

MARIO216 schreef:
Een pc heeft helaas nog geen zintuigen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik gelukkig wel...heb er zin in om mijn smaak zintuigen te gaan prikkelen met het onbekende Afrikaanse eten.

Wie gaat nog meer mee??? Wie gaat voor de smaak sensatie uit Afrika?

vraagje....wat eten we daar eigenlijk Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:24

JONATHAN890 schreef:
gefeliciteerd...... je zit in de top 10.

Bij mij sta je op 1 hoor !!!

Verlegen lachende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:26

JONATHAN890 schreef:
Ik gelukkig wel...heb er zin in om mijn smaak zintuigen te gaan prikkelen met het onbekende Afrikaanse eten.

Wie gaat nog meer mee??? Wie gaat voor de smaak sensatie uit Afrika?

vraagje....wat eten we daar eigenlijk Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Wel even opletten,liefie.....het staat al een paar keer vermeld in het topic

Gefrustreerde smiley en anders kijk je even op de website!

Wat moet je toch ook zonder mij hè,zucht!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:30

CHATULIEM619 schreef:
Voorstel voor een datum?

Ik stel voor in week 41, de week van 11-15 oktober, wie gaat er dan mee?
Wij willen de ideale vrouw van Chatuliem weleens ontmoeten, zegt niets, zet de heerlijkste koffie en vind alles ook nog eens goed!
Zelfs iets lekker voor bij de koffie regelt zij, TOP!!

Dus mensen, kom met een datum in deze week en ik ben er bij ( misschien neem ik mijn ideaal vriendje ook wel mee ).
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:37

CARIN303 schreef:
Wel even opletten,liefie.....het staat al een paar keer vermeld in het topic

Gefrustreerde smiley en anders kijk je even op de website!

Wat moet je toch ook zonder mij hè,zucht!

Hij bedient de TOMtom dus jij kan niet zonder hem..
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:39

MARIO216 schreef:
Hij bedient de TOMtom dus jij kan niet zonder hem..

Sstttt....zeg dat nou niet hardop Mario Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:43

We gaan dit topic effe hoog houden.
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:45

Goed om te horen dat het zo goed is gegaan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK030

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:45

JOS689 schreef:
Zegt een mooie voordeur alles, of wil je ontdekken wat daar achter zit ?
Ga je daarvoor alleen op de oppervlakkige eerste indruk af, of ga je toch iets dieper ?

Met anwoorden .... Hoe wil jij de ideale partner van je leven vinden ?

mijn vader zei altijd als je met een meiske thuis kwam ,vraag eerst hoeveel deuren ze thuis hebben
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 19:49

HENK030 schreef:
mijn vader zei altijd als je met een meiske thuis kwam ,vraag eerst hoeveel deuren ze thuis hebben

Mijn vader zei altijd: Een arme vader kan je niks aan doen maar een arme schoonvader is je eigen schuld. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:14

misschien gewoon, eenvoudig, door bereid te zijn te getuigen van de hoop die in je is, marian;
er staat ook een tekst in de bijbel die mij altijd erg aanspreekt bij dit onderwerp....
ik kan hem even niet letterlijk citeren, maar t komt erop neer, dat je zodanig leeft, dat anderen gewonnen worden, omdat ze zien aan je leven, dat je de Heere God dient, en daar jaloers op worden en naar gaan vragen......

dus geen gepreek of opdringerigheid; eenvoudig jezelf zijn, en leven met God.

ps. toch even nagezocht;
ik vond het in 1 petrus 3

1 Desgelijks gij vrouwen, zijt uw eigenen mannen onderdanig; opdat ook, zo enigen het Woord ongehoorzaam zijn, zij door den wandel der vrouwen zonder Woord mogen gewonnen worden;

2 Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.

3 Welker versiersel zij, niet hetgeen uiterlijk is, bestaande in het vlechten des haars, en omhangen van goud, of van kleren aan te trekken;

4 Maar de verborgen mens van het hart, in het onverderfelijk versiersel van een zachtmoedigen en stillen geest, die kostelijk is voor God.

5 Want alzo versierden zichzelven eertijds ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en waren haar eigen mannen onderdanig;

6 Gelijk Sara aan Abraham gehoorzaam is geweest, hem noemende heer, welker dochters gij geworden zijt, als gij weldoet, en niet vreest voor enige verschrikking.

volgens mij lijkt dit aardig op het recept, waarmee je anderen kunt winnen, zonder hen te bombarderen met christelijke dogmatiek. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:18

KATJA065 schreef:
Ik heb een mooie foto van mijzelf geplaatst.
Een kat Billy die helaas aankomende 29 september al een jaar dood is.

Huilende smiley, smiley in tranen

Prachtige foto van jezelf . Had al een beetje voorgevoel van hoe je er uit zou zien.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:21

Stomme vraag: Kan de tijd niet vinden hoe laat we verzamelen. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:23

Mijn moeder is bijna blind geworden door glaucoom. Ze ziet 1%. Ik ga altijd met haar winkelen. Nu lopen er ook best wel arrogante mensen rond in Hilversum. Maar zelfs een blindenstok zien de mensen niet. Ze lopen dr gewoon omver. Ze heeft ook altijd een button op. Gelukkig hebben wij nog nooit zo"n gast ontmoet die je gewoon voorbij loopt! Echt te belachelijk en totaal geen manieren. Ik merk wel dat ze mn moeder vaak niet als volwaardig aanzien en tegen haar spreken alsof ze het allemaal niet meer begrijpt. Als zij iets vraagt aan iemand loop ik ook meestal een stukje weg zodat ze wel tegen haar moeten praten. Dat werkt altijd wel.
Trek je maar niets aan van diegene Laura. Er zijn meer lieve goede mensen op de wereld dan ongemanierde.
Liefs Loes
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:29

GRIPPEN695 schreef:
mmmm lijkt me leuk maar er zijn geen mensen van mijn leeftijd jammer.
dan toch maar niet....

andere keer als er ook mensen van mijn leeftijd zijn. lijkt me wel heel leuk.

heel veel plezier jullie

Dat maakt niks uit joh. Iedereen gedraagt zich toch veel jonger dan dat hij/ zij is. De vorige keer heb ik er zien boompje klimmen. Anderen tentje bouwen. Wat maakt het uit als je het maar naar je zin hebt.
Zelf kan ik deze keer niet helaas Huilende smiley, smiley in tranen , maar het is me de reis vanuit Zeeland meer dan waard.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:30

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!

voorlopig hopen mee te gaan;

Hannah810 37 jaar met pleegdochter
Erika129 36 jaar
Grace 585 54 jaar
Muischje leeftijd 05 jaar
Susannah475 44 jaar (onder voorbehoud)
Hechas020 48 jaar
Marianne 129 49 jaar (evt met kinderen)
Thabitha338 49 jaar
Angelique327 (leeftijd niet van toepassing)
Annette 965 49 jaar
Wadriaan 54 jaar
Eveline482 55 jaar
Vrolijk anoniempje 40+
anoniempje 50-
Ineke 100 jaar en Rinske773

Billy701 48jaar
Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50
Wim727 42 jaar, met 2kids (ondervoorbehoud)
MarcoWaal200 39 jaar (zonder kinderen) 2 plaatsen Omg. Sliedrecht A15
Herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen
Yes356 45 jaar
William521 39 jaar
Roel350 42 jaar
Beau183 42 jaar
marc637 33 jaar (onder voorbehoud)
dirkie395 39 jaar, met twee pubers en een voetbal.....
anoniempje 45-
waterdaij728 59 jaar
haico485 40 jaar
benny340 40 jaar?
sambal490 35 jaar
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:32

VISSER278 schreef:
Dat maakt niks uit joh. Iedereen gedraagt zich toch veel jonger dan dat hij/ zij is. De vorige keer heb ik er zien boompje klimmen. Anderen tentje bouwen. Wat maakt het uit als je het maar naar je zin hebt.
Zelf kan ik deze keer niet helaas Huilende smiley, smiley in tranen , maar het is me de reis vanuit Zeeland meer dan waard.

Heel leuke opmerking Visser. Ik ga spelen met de kinderen.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 ... 6194 Volgende
Pagina 1248 van 6194