| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:36
|
|
|
|
Jammer hè, probeer opnieuw in te loggen s.v.p., we gingen zo lekker
Groetjes van martha en Eva.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:40
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | cross, hoe ga je dan om met een tekst als uit 1 korinthe 6; „En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd, in den Naam van den Heere Jezus, en door den Geest onzes Gods;” Hier wordt gesproken tegen christenen uit de gemeente te Korinthe, die geleefd hebben als in 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigen, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven. Dan gaat hij door met vers 11. Tegen de christenen die .....Gods
1 petrus 3 Die wel is gedood in het vlees, maar levend gemaakt door den Geest; Eerst maar het volledige vers plaatsen, misschien dat het dan duidelijk wordt waar het om gaat. 1Petrus3:18 Want Christus heeft ook eens voor de zonden geleden, Hij rechtvaardig voor de onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen; Die wel is gedood in het vlees, maar levend gemaakt door de Geest;. Hier wordt zelfs niet eens gesproken over de mens of door de doop in/met de Heilige Geest. Het gaat hier over Jezus Christus, die voor ons is gestorven en het werk dat Hij voor ons heeft gedaan. Titus3:5 Heeft Hij ons zalig gemaakt, niet uit de werken der rechtvaardigheid, die wij gedaan hadden, maar naar Zijn barmhartigheid, door het bad der wedergeboorte en vernieuwing van de Heilige Geest; 1 korinthe 12;9 een ander wordt gegeven het geloof, door dezelfde Geest.... Het gaat in dit hoofdstuk om de verscheidenheid van gaven. Één Geest maar meerdere gaven.
2 korinthe 3;6 de Geest maakt levend....... Toch nog maar een aanvulling op jouw vers 2 Korinthe 3:5 Niet dat wij van onszelf bekwaam zijn iets te denken, als uit onszelf; maar onze bekwaamheid is uit God; 6 Die ons ook bekwaam gemaakt heeft, om te zijn dienaars van het Nieuwe Testament, niet van de letter, maar van de Geest; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend. De Geest maakt het Woord van God levend. De Geest raakt mensen wel aan om na te denken over het Woord, en kan de mens ertoe verleiden om Jezus Christus te aanvaarden als hun Verlosser en Zaligmaker. De Heilige Geest echter zal je vervullen, dit is iets anders dan aanraken.... zie ook het stukje van 1Petrus3
daar ben ik dan wel echt benieuwd naar! |
Vind het overigens jammer dat je stukje uit een vers gebruikt, dit geeft vaak een onjuist beeld van het totale bijbelgedeelte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:58
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wat moet je volgens jou dan doen om wel de stem van de Heilige Geest te verstaan? Als je naar een ander luistert; wie garandeert mij dat die persoon de waarheid spreekt, of dat door die persoon de Heilige Geest tot mij spreekt? Ik luister graag naar mensen, graag naar de Heilige Geest, maar de bijbel blijft voor mij de toetssteen. Ook vwb mijn eigen inzichten en gevoelens.
GrZing! |
Ik wou eerst niet reageren, vond de vraag nogal agressief klinken, maar denk niet dat je het zo bedoelt.
Ten eerste denk ik dat je de stem van de HG moet leren verstaan door te leren luisteren. Dit kan op heel veel manieren, maar ik heb zelf heel veel baat gehad bij een mailing van real-life http://www.real-life.nl/rubrieken/godspreekt/stemverstaan.html Ik denk dat niemand jou kan garanderen dat die ander de waarheid spreekt, daar komen veel meer factoren bij kijken. Een paar dingen die ik zelf hanteer; vertrouw ik die ander, kan ik me vinden in zijn woorden, wat zegt mijn verstand, kan ik dit terugvinden in de bijbel en kan ik hem er op aanspreken zonder dat er "wrevel" ontstaat. Hoe weet ik dat die persoon door de HG tot mij spreekt?? Als de HG door hem tot mij spreekt dan zal de HG mij ook duidelijk maken dat iemand een boodschap van Hem voor mij heeft .... De bijbel is en blijft de toetssteen voor eigen inzichten en gevoelens. Maar is daardoor de HG dan overbodig ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en nu begint de ruzie.... om te beginnen krijg je straks geen werpgoud maar een nieuwe stofzuiger als adolfje geboren is  |
En jij een pak wasknijpers .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:07
|
|
|
|
Donderdag 23 September, Hand. 19: 23-19; Geloven is duur.
Opnieuw: paniek in de stad Efeze. Deze keer niet vanawege de verbranding van toverboeken, maar vanwege een protestbijeenkomst van de zilversmeden. Demétrius is hun aanvoeder. Hij is woedend op Paules. Wat moet die apostel hier en Efeze? Hij verstoort hun hele handel! Dank zij de tempel van de godin Artemis, verdienen zij goed geld aan souvenirs! Prachtige zilveren tempeltjes maakt Demétrius, samen met zijn collega's. Daar is veel geld mee te verdienen want alle toeristen zijn er dol op! Dank zij Artemis en haar tempel hebben Demétrius en zijn vrienden een goed inkomen. Maar nu komt me daar die Paules vertellen dat al die goden maar schijngoden zijn en dat alleen de God van Israë"l de ware God is! Daar gaat hun handel! Straks geloven de mensendie praatjes en Demétrius en zijn vrienden zullen dat merken in hun portemonnee... Wie zal er straks nog een tempeltje kopen? Weg met die Paules! Weg met dat evangelie! Geloven is duur. Geloven kost geld. Jezus vraagt naar onze portomonnee. Demétrius en zijn vrienden hebben het goed gezien. Als je werkelijk gelooft dat het evangelie van Jezus Christus de waarheid is, het woord van de levende God, dan zijn er opeens een heleboel dingen waaraan je geen geld meer kunt verdienen. Dan zijn er opeens beroepen die je niet meer kunt uitoefenen. Dan zijn er dingen die je nietl langer kunt doen. Waarom? Omdat ze niet vrij maken maar verslaven. Omdat ze niet behoren bij het licht maar bij de duisternis. Geloven is niet goedkoop. Of zou het ongeloof nog duurder zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:15
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik wou eerst niet reageren, vond de vraag nogal agressief klinken, maar denk niet dat je het zo bedoelt.
Ten eerste denk ik dat je de stem van de HG moet leren verstaan door te leren luisteren. Dit kan op heel veel manieren, maar ik heb zelf heel veel baat gehad bij een mailing van real-life http://www.real-life.nl/rubrieken/godspreekt/stemverstaan.html Ik denk dat niemand jou kan garanderen dat die ander de waarheid spreekt, daar komen veel meer factoren bij kijken. Een paar dingen die ik zelf hanteer; vertrouw ik die ander, kan ik me vinden in zijn woorden, wat zegt mijn verstand, kan ik dit terugvinden in de bijbel en kan ik hem er op aanspreken zonder dat er "wrevel" ontstaat. Hoe weet ik dat die persoon door de HG tot mij spreekt?? Als de HG door hem tot mij spreekt dan zal de HG mij ook duidelijk maken dat iemand een boodschap van Hem voor mij heeft .... De bijbel is en blijft de toetssteen voor eigen inzichten en gevoelens. Maar is daardoor de HG dan overbodig ?? |
Nee, het was idd niet agressief bedoeld, integendeel.
t Wat bedoeld zoals het was: een oprechte vraag omdat ik je post eigenlijk niet begrijp. Ik herken me niet in de teksten die je aandraagt. k Heb juist wel de argumenten en de teksten die een ander aandraagt onderzocht. Ik kan me tenslotte ook vergissen. Maar voor mij blijft de bijbel een toetssteen omdat je die nu eenmaal nodig hebt. De Heilige Geest zal nooit tegen de bijbel ingaan, dus die kan die toets glansrijk doorstaan.
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:15
|
|
|
|
God. bestaat echt Een zeker weten Wij zijn Hem vergeten Bij moeite, pijn en verdriet. Is Hij er, die jouw ziet. Bid Hem te komen in je leven. En zie, Hij zal ook jou leiding geven. Geen sprookje, geen droom, geen stoffig verhaal maar realiteit Buig voor Hem, nu het nog kan, in deze genadetijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:16
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Even een stomme vraag, maar dat komt doordat ik een zeeuw ben. En van welke delen van de huid zijn die dan gemaakt? Melkprodukten zijn gemaakt van melk, dus ik neem aan dat huidprodukten dan van de huid gemaakt worden. En is dat van mensenhuid, of dierenhuid, wat moet ik me erbij voorstellen. Is het voor vrouwen , voor mannen , voor babyvelletjes? Is het duur? Want ja................ons zeeuw'n bin zuunig he  |
je bent niet verplicht om te kopen en het is puur gezellige demonstratie bij mijn buurvrouw thuis. Kijk naar website www.marykay.de
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:23
|
|
|
|
Heb voor vanavond even gebeld is nu totaal voor 13 personen geserveert.
Mocht er nog meer mensen zich op willen geven dan kan dat voor alsnog.
Shalom,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:26
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En jij een pak wasknijpers .....  |
reuze handig bij het verschonen van Adolf/Eva
(voor op je neus, bijvoorbeeld )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:26
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik zat op een schip, vorige week, met windkracht 7 op de Westerschelde. Heerlijk!!  |
En , hoe was de vangst??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:31
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En , hoe was de vangst??  |
een 5-tal spugende vakantiegangers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:34
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ze heeft dikke billen, maar ze zit er niet mee.
Van mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van.
De gynaecoloog gaf aan zijn hoogzwangere patiënte volledige persvrijheid.
Een man maakt je eerst het hof en leidt je dan om de tuin.
De cursus lassen voor beginners is afgelast.
Bij de slankheidsclub zijn 3 nieuwe leden aangekomen. Maar er zijn er ook 3 afgevallen.
Een paar maanden na de amputatie van zijn been, steekt deze man reeds op eigen houtje de straat over.
De situatie van de dakloze analfabeten is niet om over naar huis te schrijven.
Een van de twee drielingen vierde op de vijfde van de zesde maand zijn zevende verjaardag.
Als je niet buiten roken kunt, ga dan maar buiten roken.
Hij wacht op een levertransplantatie, maar de levertijd is wel 8 maanden.
Edelachtbare, als u wilt dat ik rechtsta, zal ik mij daarbij neerleggen.
Tip voor vakantiegangers: Span je niet in.
Wat doen weekdieren in het weekend?
Bestaan er wegwerpboemerangs?
Het grote aantal werkongevallen in de houtzagerij wordt veel te gemakkelijk door de vingers gezien.
Bij de geboorte van hun eerste kind worden man en vrouw op slag ouder.
Roken: het blijft een teer onderwerp.
Beroepskeuzeadvies: Word bokser, meer kans op slagen. |
Hmmmm......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:38
|
|
|
|
Hellup......ik wilde alleen maar tips ontvangen over mijn "probleem"nu wil iedereen tot het randje gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:39
|
|
|
|
Dus....bezint eer ge begint
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:40
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | In verband met het slechte weer?????? Het weer van zaterdag moet nog komen. Misschien is het wel prachtig picknickweer. Denk dat je broer je gelijk naar buiten schopt als ie te horen krijgt dat ie niet meer mee mag van jou. Lekker zusje hoor!  |
Mijn broer moet helaas werken op zaterdag, Visser.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:41
|
|
|
|
ik voel een CM verslavingsclub aankomen,lid worden als je van bovenstaande 6 met ja beantwoordt. Opgeven bij topicstarter?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:46
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 21:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:53
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | ik voel een CM verslavingsclub aankomen,lid worden als je van bovenstaande 6 met ja beantwoordt. Opgeven bij topicstarter? |
- Je weet meer van de dagelijkse routine van je online vrienden, dan van je eigen familie.
- Je trouwt met je cybervriend(in), neemt beide een eigen PC, om met elkaar te kunnen chatten.
- Je krijgt een identiteitscrisis als iemand een nickname gebruikt, die teveel op die van jou lijkt.
- Je ontmoet mensen van het internet, zonder hun eigen naam te kennen en gebruikt hun nickname.
- Het eerste wat je doet als je opstaat, is je PC opstarten.
Als ik er nog een vind...moet ik me dan aanmelden bij Jonathan? Ken Jonathan helemaal niet?? Ken wel een Jonathan van Hyves, OA, FF, CM, MSN en heb een mail adres van hem....is dat hem dan??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 22:07
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | -
Als ik er nog een vind...moet ik me dan aanmelden bij Jonathan? Ken Jonathan helemaal niet?? Ken wel een Jonathan van Hyves, OA, FF, CM, MSN en heb een mail adres van hem....is dat hem dan?? |
Eh......ontkenningsfase 1 ben je al in beland, het is erger met je dan gedacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 22:09
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | An Apple a day keeps viruses away.
Thomas, soms wel een griepvirus, houdt niet van windhoos. |
die Thomas blijft leuk hè!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 22:12
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hellup......ik wilde alleen maar tips ontvangen over mijn "probleem"nu wil iedereen tot het randje gaan  |
heb jij problemen dan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 22:14
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | heb jij problemen dan...  |
Zucht.....mannen ik wil meerdere mensen tegelijk mailen maar nu kan het niet. Zou mssn een optie zijn voor Chris om het toe te voegen,snappie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 22:15
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Zucht.....mannen ik wil meerdere mensen tegelijk ..........snappie? |
hmmmm....heb ik erg slechte ervaringen mee in mijn verleden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 22:23
|
|
|
|
Heeeeeeeeeee picknickers,
Kan ik met jou meerijden of andersom? Regio Rotterdam - Dordrecht - Hoeksche Waard Anders rij ik alleen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 22:44
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]An Apple a day keeps viruses away.
Welke appel Alkmene, elstar of jonagold
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 23:00
|
|
|
|
webstie van Mary kay is
www.marykay.de
welke mensen uit de buurt van Drechtsteden wil graag huidverzorging van Mary Kay proberen en het is niet verplicht aan te schaffen.
Katja.
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op donderdag 23 september 2010, 23:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 23:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik neem aan dat we bij de ingang op elkaar wachten? ik ken de meesten die meegaan; dus we vinden elkaar wel loes! geholi; had jij een punt in gedachten, waar we afspreken? bij de ingang is t waarschijnlijk iets drukker namelijk. we zouden bijv ook af kunnen spreken bij de toilletten, of bij de cd tafel... |
Kan iemand een afspraak-punt bedenken. Ik heb geen idee hoe het er daar uitziet en wat handig is.
Kan iedereen er op tijd zijn? Anders houden we een plekje vrij hoor.
Zijn die concerten druk bezocht? Ik ben alleen naar uitvoeringen Bach geweest in een kerk. En daar moest je ruim op tijd zijn anders had je geen plekje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 23:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ook in die zondagse(baal)kerken hoor je Zijn Woord. |
Is dat zo??? Of hoor je de theologie van Zijn woord!!!! Het laatste is waar ik achter ben gekomen, het was voor mij een "mind control" zo als ik er nu tegen aan kijk.
Ook Eva geloofde in de nieuwste vertaling "gij zult geenzins sterfen maar gelijk zijn aan God".
God zei: "gij zult de dood sterfen" De gevolgen zijn duidelijk neem ik aan.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 23 september 2010, 23:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 september 2010, 00:01
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Scherp opgemerkt Maris!
En, hoewel het mij eigenlijk overbodig lijkt, wil ik toch het volgende zeggen. In de bijbel staat dat je als je gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is die voor jouw zonden is gestorven; dit betekent dat je bij Hem hoort. Dus om alle kerken uitsluitend omdat ze de Sjabbat niet houden te veroordelen als baäl-kerk vind ik stuitend. Bovendien is het in strijd met Koll 2:16 "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat".
GrZing! |
Kijk zinga ik bedoel precies de tekst die jij noemt (vet gedrukt) welke in de grondtekst anders geschreven is. Zo gaat men de mist in.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 24 september 2010, 00:11
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|