| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:36
|
|
|
|
fijn dat je weer thuis bent annette...sterkte verder en doe het rustig aan...
grtjs miekjes..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Voor mijzelf is het niet lastig maar als ik hier zo op het forum zo de verschillende manieren van geloven zie en vooral de halstarrigheid van het eigen gelijk ...... Ik geloof zelf niet zo dat bij iedere moeilijkheid of zorg in mijn leven satan op de loer ligt, velen hier geloven dat wel en dat mag maar dat geeft toch tegelijk het grote verschil in geloven weer vind je niet? Het lijkt soms wel of we in een verschillende God geloven terwijl er voor mij ook maar één God is........ |
Ik geloof dat bij iedere moeilijkheid of zorg in mìjn leven God mij dichter naar Hem toe wil trekken, omdat HIj zegt, Ik neem al jouw zorgen voor mijn rekening, houdt je hart, ogen, verstand, alles wat in je is, maar op mij gericht en ik zal je weg recht maken. Alles wat ons overkomt zal Hij uiteindelijk ten goede keren, voor sommigen in dit leven op aarde en voor anderen in het leven in eeuwigheid bij Hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:46
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Volgens mij is er nog wel wat winst te behalen op het communicatieniveau van beiden. 't Is vaak de toon die de muziek maakt. |
Ben het met je eens Marijan,dat is inderdaad zo..Wat ontzettend jammer dat een goed bedoelde opmerking zo zwaar wordt opgepakt...tjonge...
miekjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | En wat is dan de juiste God? Ook lastig want ik vind dat ik de juiste God heb maar die is waarschijnlijk weer heel anders dan jouw idee van de juiste God......blijft ingewikkeld...... |
Nou, dat is niet zo ingewikkeld. We kunnen gewoon 'onze' God met elkaar vergelijken. In die mate waarin wij hem kennen dan natuurlijk. Zou je willen vertellen hoe jouw God er dan uitziet?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:49
|
|
|
|
| HAICO485 schreef: | you're welcome Zinga :)
Veel mensen vinden deze uitspraak verontrustend, omdat het niet strookt met de rest van de bijbel. Wie wil er nou eeuwig op aarde leven als de machthebbers geen moed hebben, of hun de wijsheid ontbreekt om onrecht te herkennen en de kracht om er tegen op te treden? Is Jezus echt gestorven zodat een stel slapjanussen de leiding vermocht te krijgen?
Het bijbelse concept van 'praeis' moet je niet verwarren met ruggegraatloos gedrag zo als angst, gebrek aan morele moed, en niet voor je overtuiging uit durven te komen. Jezus Christus was lankmoedig, en toch sprak Hij stoutmoedig, terwijl Hij wist dat het tot Zijn marteling en vonnis leed.
(en let ook op wat er nu gebeurt: dat de perfecte vertaling niet altijd mogelijk is) |
Was het ook ten tijde van Jezus' leven op aarde al niet zo? God stelde koningen, machthebbers, aan omdat het ongelovige volk dat verzocht. In eerste instantie waren dat richters die wijsheid van God ontvingen, zachtmoedig.?..weet niet waar dat precies in deze context van toepassing is.. Ten tweede leven wij niet eeuwig op deze aarde..er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. En Jezus is gestorven.... niet zodat een stelletje "slapjanussen" de leiding mocht krijgen, maar zodat wij weer in contact konden komen met onze hemelse Vader.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 3 oktober 2010, 14:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:54
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Wacht nooit op de juiste gelegenheid! Die komt niet, die is er al! |
Mooi!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:57
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: |  |
Ennuh...waar precies wilde je dit voor ruilen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 15:10
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
JEFFREY984
|
op zaterdag 25 februari 2012, 18:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 15:16
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
JEFFREY984
|
op zaterdag 25 februari 2012, 18:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 15:19
|
|
|
|
Ben er nu achter dat wekenlang rugpijn negeren niet het gewenste resultaat levert. Kan nu nauwelijks meer rechtop lopen. 'k Zal het de komende tijd 'rustig aan' moeten doen. Aaaaargh...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARKVOS129
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 15:21
|
|
|
|
Hey Annette
Heel veel sterkte met de laatste loodjes. En laat die Pieter maar lopen hoor. Is wel eens goed voor hem Veel plezier met het laten verwennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 15:24
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | haha waren mijn gedachtes over jou in een boomhut toch niet zo heel gek! Was het leuk in Tegelen? |
Heel erg leuk, wel nu een beetje spierpijn, maar ja in ben ook standby-tarzan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 15:56
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Hmmm......als ik sommige postings lees gaat er weleens door me heen; boefje,maar dat is dus gevaarlijk? |
huh valt best mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 16:18
|
|
|
|
MISSCHIEN IS GERT WEL EEN BOEF
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 16:25
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | En waar o waar woon ik  |
Ik hoop wel bij water want we gaan eerst een nieuwjaarsduik nemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 17:03
|
|
|
|
voor dierendag eerst in bad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 17:14
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Eet jij sinds die dag dan gebarbecued hondenvlees of zo? |
Volgens mij woonde Chat in de buurt van de getroffen flat op dat moment.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 17:15
|
|
|
|
Volgens mij is dit initiatief inmiddels een zachte dood gestorven.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 17:19
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Volgens mij is dit initiatief inmiddels een zachte dood gestorven.
GrZing! | nee zinga ik was volop aan het bellen om te kijken wat er voor zaaltjes ed mogenlijk was op jou link ben ik echter nog niet door kunnen dringen dus ik hoop morgen of zo was de laatste optie de rest wordt erg prijzig of het moet een soort van weekend worden met overnachtind dus denk aub nog ff met me mee meis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 17:31
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | wat is dan de waarde van dat lidmaatschap? als het er om spant, bij de verkiezingen dus, laat je ze gewoon zitten |
De waarde van lidmaatschap hoeft niet te betekenen dat je het altijd met die partij eens bent. Ik heb nu wel stemrecht in die partij, daar kan ik ook nog, hopelijk, een klein beetje invloed uitoefenen op de richting en standpunten ..... Ik heb ze niet laten zitten, maar een andere partij had ideeen waar ik me op dat moment beter in kon vinden..... en doordat er meerdere leden waarschijnlijk niet CU hebben gestemd, zal hopelijk de boodschap wel overgekomen zijn.
Mijn idee als het gaat om "iemand laten zitten" is, dat je je lidmaatschap intrekt, en voor zover ik kan zien heeft het de CU geen leden gekost .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 17:32
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | De Islam is geen wolf in schaapskleren.
Een wolf in schaapskleren is iemand die beweert christen te zijn, maar die ondertussen door middel van menselijke gedachtenspinsels en drogredeneringen probeert de gelovige van zijn 'eenvoudige toewijding aan Christus' af te brengen.
GrZ! |
Je hebt gelijk, de islam is geen wolf in schaapskleren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 17:32
|
|
|
|
Ik ben dit topic begonnen omdat ik wilde weten hoe andere christenen hierover dachten. Ik hoef niet een passend antwoord. Ik wil jullie mening weten.
Groetjes Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 17:33
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | MISSCHIEN IS GERT WEL EEN BOEF  |
Oeps betrapt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 18:12
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Volgens mij woonde Chat in de buurt van de getroffen flat op dat moment..... |
Een familie lid van mij verongelukte op zondag, maar ik ga gewoon naar de kerk er gebeurd elke dag wat, dan valt er eigenlijk nooit meer iets te vieren 
te gedenken
Laatst aangepast door
|
GERT856
|
op zondag 3 oktober 2010, 18:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 18:34
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | MISSCHIEN IS GERT WEL EEN BOEF  |
en misschien karja de boefin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 18:43
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Een familie lid van mij verongelukte op zondag, maar ik ga gewoon naar de kerk er gebeurd elke dag wat, dan valt er eigenlijk nooit meer iets te vieren 
te gedenken  |
Een datum vind ik iets anders, dan een dag. Dus de opmerking dat je op zondag gewoon naar de kerk gaat, vind ik nergens op slaan. Iedereen beleeft dingen anders en gaat daar op zijn/haar manier mee om, waar we respect voor moeten hebben. Ik kan me Chats gevoel wel inleven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 18:45
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Ik ben dit topic begonnen omdat ik wilde weten hoe andere christenen hierover dachten. Ik hoef niet een passend antwoord. Ik wil jullie mening weten.
Groetjes Marianne |
Volgens mij mag best je tevreden zijn met 25 bladzijden vol meningen, Marianne.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 18:54
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | De Islam is geen wolf in schaapskleren.
Een wolf in schaapskleren is iemand die beweert christen te zijn, maar die ondertussen door middel van menselijke gedachtenspinsels en drogredeneringen probeert de gelovige van zijn 'eenvoudige toewijding aan Christus' af te brengen.
GrZ! |
correctomundo!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|